D1 tunel Bôrik

sekcia venovaná tunelom a príslušným stavbám

Moderátor: Moderátori

Re: D1 tunel Bôrik

Odoslaťod pohodak » 14. Dec 2016 19:12

preto som chcel _rozumne_ vysvetlenie :D
Everything that can be counted does not necessarily count; everything that counts cannot necessarily be counted.
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 13:49
Bydlisko: PK

Re: D1 tunel Bôrik

Odoslaťod aquila » 15. Dec 2016 09:34

Andrej napísal:Neviem, ale myslim, ze to ma suvis s vyssou nadmorskou vyskou, nizsou teplotou a podstatne castejsim snezenim v okoli tunela Borik. Kazdopadne pri tych technologiach, ktore ma SSUD Mengusovce, by nemal byt problem prepinat rychlost podla aktualneho pocasia.


problem je ze pri prepinani musi byt ak sa nemylim policajt .. a ten vo veline stale nesedi.. tak to zrejme prepinaju ozaj len 2x do roka .. podla sezony .. co je skoda..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 434
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: D1 tunel Bôrik

Odoslaťod PK » 15. Dec 2016 12:50

Tiez som si to vsimol pri poslednej ceste. Aky vplyv ma na tunel snezenie vonku? A pokial viem tak vnutri tunela ani nemrzne kedze je pod zemou. Paradoxne ked je na dialnici 20cm snehu, tak tam mozem ist 130km/h, ale na jedinom nezasnezenom kusku cesty v tuneli musim 80km/h.
PK
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 392
Obrázky: 7
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Re: D1 tunel Bôrik

Odoslaťod penjo » 15. Dec 2016 13:01

Niekde tu na fóre to už bolo písané. Dôvod nižšej rýchlosti v zimnom období bol ten, že prvých pár desiatok metrov pri vjazde/výjazde z tunela môže byť námraza na vozovke a tým zvýšené riziko šmyku.
penjo
nováčik
 
Príspevky: 2
Založený: 13. Mar 2016 13:40

Re: D1 tunel Bôrik

Odoslaťod jozin z bazin » 15. Dec 2016 13:02

Zrejme ide o bezpecnost pri prechode z nezasnezeneho tunela na zasnezenu dialnicu.
Som si isty, ze by sa naslo zopar "expertov", co by pocas prejazdu tunelu pozabudli na to, ze vonku snezi a v plnej rychlosti 130 by vpalili do fujavice.

Alebo za tunelom mozu byt na vozovke nafukane male zaveje, ktore mozu byt vo velkej rychlosti velkym rizikom.

Proste riziko nahleho prechodu zo suchej vozovky na snehovu vrstvu.
jozin z bazin
diskutujúci
 
Príspevky: 217
Obrázky: 17
Založený: 14. Dec 2009 14:57

Re: D1 tunel Bôrik

Odoslaťod caki » 15. Dec 2016 13:03

ano aj ked je vonku sneh a vnutri nad nulou (voda) tak niekde na rozhrani moze byt nebezpecna namraza
caki
diskutujúci
 
Príspevky: 223
Obrázky: 29
Založený: 01. Júl 2010 11:47

Re: D1 tunel Bôrik

Odoslaťod PK » 15. Dec 2016 13:07

Sedliackym rozumom sa mi zda, ze prejdenim portalu tunela moze byt situaciu uz len lepsia ako vonku. Ak je prvych 50m v tuneli kasovity sneh, to len znamena, ze vonku bolo 20cm snehu...
PK
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 392
Obrázky: 7
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Re: D1 tunel Bôrik

Odoslaťod Sentilj » 15. Dec 2016 13:31

Teplotne rozhranie sa uz podpisalo pod jednu hromadnu buracku v Sitine, medzi oboma konca
I pravidelne vladne uplne rozdielne pocasie, tak je to asi poucenie aj pre Borik
Sentilj
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 348
Obrázky: 84
Založený: 06. Jún 2010 10:38

Re: D1 tunel Bôrik

Odoslaťod pohodak » 15. Dec 2016 13:47

Pointa je, ze v boriku je 80 a v sibeniku 100, ci tam uz teplotne rozhranie nehrozi?
Everything that can be counted does not necessarily count; everything that counts cannot necessarily be counted.
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 13:49
Bydlisko: PK

Re: D1 tunel Bôrik

Odoslaťod jozin z bazin » 15. Dec 2016 14:03

Tak na to ti daju odpoved asi iba kompetentni priamo od zdroja.
A veru by to aj nas zaujimalo :mrgreen:

PS : moj tajny tip je, ze doteraz si to nevsimli.
jozin z bazin
diskutujúci
 
Príspevky: 217
Obrázky: 17
Založený: 14. Dec 2009 14:57

Re: D1 tunel Bôrik

Odoslaťod garip » 15. Dec 2016 14:40

pohodak napísal:Pointa je, ze v boriku je 80 a v sibeniku 100, ci tam uz teplotne rozhranie nehrozi?

cez Sibenik som este nesiel, cez Borik velakrat, to obmedzenie rychlosti moze byt sposobene aj tym, ze vjazd do tunela Borik od LM je v miernom klesani a v lavotocivej zakrute...
garip
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 285
Obrázky: 78
Založený: 05. Nov 2012 10:44

Re: D1 tunel Bôrik

Odoslaťod Laco » 15. Dec 2016 14:54

pohodak napísal:Pointa je, ze v boriku je 80 a v sibeniku 100, ci tam uz teplotne rozhranie nehrozi?


mozno je to aj tym, ze borik je pod tatrami, a vo vyssej nadmorskej vyske ako sibenik. tym, ze je dlhsi, mozu byt vacsie teplotne rozdiely medzi jeho koncami a stredom (resp. podla sile a smeru vetra).
urcite to ma nejaky vyznam a podla noriem nebolo mozne dat tam 100vku, resp. bolo, len by to bolo o dost drahsie. len nechapem, preco, ked to podla istych noriem nevychadza na 100, ale povedzme na 93, preco sa tam neda 90tka? v tuneloch je furt len 80 alebo 100...
Laco
diskutujúci
 
Príspevky: 118
Obrázky: 4
Založený: 10. Feb 2016 07:06
Bydlisko: NZ

Re: D1 tunel Bôrik

Odoslaťod i15 » 15. Dec 2016 16:00

Sentilj napísal:Teplotne rozhranie sa uz podpisalo pod jednu hromadnu buracku v Sitine, medzi oboma konca
I pravidelne vladne uplne rozdielne pocasie, tak je to asi poucenie aj pre Borik


Koľko vozidiel jazdí cez Sitinu, koľko cez Bôrik a koľko % v Sitine sú neskúsení vodiči, ktorí nevytiahli päty z Bratislavy?
Celý úsek Mengusovce - Jánovce je značený, ako keby cez neho jazdilo 50000 vozidiel denne, viď zbytočné obmedzenie na 100kmh pri odbočke na PP-západ
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 825
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: Košice

Re: D1 tunel Bôrik

Odoslaťod Tomas PO » 02. Feb 2017 22:47

logika tam skutocne zrejme nie je. tesme sa, ze sibenik je na 100, je to ako v chorvatsku. pribrzdim, zvysim pozornost, ale stale rychlo preletim, nemusim podradovat a pod. pozitivne aj ukoncenie obmedzenia, kedy posledne PDZ rusiace 100ku je umiestnene defacto este v tuneli. naopak v boriku konci 80ka az za MUK, co malokto vie. veci sa u nas zvacsa riesia zvykovo. borik bol od zaciatku 80, lebo branisko. nevadi, ze branisko je obojsmerne, proste 80, lebo.
potom sa dvihla mpr v lete na 100, tak sa sibenik dal tiez na 100. ak si spominate, dokonca aj lucivna mala na zaciatku obmedzenie na 100 a to je len biokoridor!
aquila, nie som si isty, ci vo veline je realne policajt. borik co som pocul ma aj automaticke rezimy, kedy sa nahodi napriklad 60ka.
laco, 90ka nie je zrejme preto, ze na PDZ je zobrazitelna len 80 a 100 (neviem, ci aj nove PDZ v sibeniku je taketo 'zastarale').
pamatam aj situaciu, kedy jednu zimu skoro vobec nesnezilo a dlho dlho bola v boriku 100ka aj pocas zimy.

na strane druhej, tatry su predsa len vysoko, pocasie tam je nevyspytatelne a za borikom smer BA boli uz viacere nehody.
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 767
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Predchádzajúca

Naspäť na Tunely

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 1 hosť.