Stránka 2 z 3

OdoslaťOdoslané: 13. Mar 2007 20:18
od Dialniciar
magnus napísal:Hm:
neviem preco vsetci kydaju na Zilinu. Dialnica sa teraz stavia pri Ziline, tak je stredobodom samozrejme Zilina. Ked sa bude stavat v Ruzomberku, tak budeme vsetci nadavat na Ruzomberok, ze sa tam stavaju tunely? ked sa stavba posunie do Presova, tak budeme kydat na Presov? Ked sa bude stavat obchvat Nitry tak budeme kydat na Nitru? Nie je to divne?


Presne tak. Ono keby sa stavalo, ako sa malo, tak už je D1 pri PP súvislá na plný profil a rozostavané ostatné úseky až po Michalovce s ďalšími tunelmi. Pravda, D3 by sa ešte len pripravovala, ale vo výstavbe celá severná vetva R3.

A stavali by sa tunelové riešenie v Nitre a Prešove a medzi PP a PO a Soroška ... ale toto už ani tak nie je o diaľniciach ?

Veď to je zase o tom, že už dávno sa mala zahájiť výstavba cestných tunelov na Bielej Hore, Pezinskej Babe, Donovaloch, Vernári, Dobšinej atď. a potom by sme mali mestské cestné tunely, diaľničné tunely a cestné tunely. SR je hornatá krajina a stále to niektorí nechápu, pričom už keď sa stavia D1, D3, tak sa to bez tunelov nedá ...

OdoslaťOdoslané: 20. Feb 2008 09:31
od Dialniciar
Podľa NDS sa plánuje 23 tunelov. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=9414

*vymenované tunely, celková dĺžka
*počet otvorených
*počet vo výstavbe

OdoslaťOdoslané: 20. Feb 2008 09:48
od Andrej
Oficialne uz len 21, Sutovo a Mala Fatra sa zrejme realizovat nebudu :)
+ tam chybaju desiatky dalsich neoficialnych tunelov na RC :)

OdoslaťOdoslané: 20. Feb 2008 09:51
od Dialniciar
Andrej napísal:Oficialne uz len 21, Sutovo a Mala Fatra sa zrejme realizovat nebudu :)
+ tam chybaju desiatky dalsich neoficialnych tunelov na RC :)


Nič nie je dokonalé. Neoficiálne tunely ani nepatria do takýchto článkov a vzhľadom na pár mesiacov starý text sa vždy nejaký chybička stane. Mňa zaujal ten názov na D4+NO. :o

OdoslaťOdoslané: 22. Feb 2008 00:12
od i15
na takzvanom juznom tahu bude tiez viacero tunelov, nie len Soroska... planuje sa aj tunel na obchvate Zvolena, 2 tunely medzi ZV a LC a tunel pri Plesivci

OdoslaťOdoslané: 22. Feb 2008 08:54
od Dialniciar
i15 napísal:na takzvanom juznom tahu bude tiez viacero tunelov, nie len Soroska... planuje sa aj tunel na obchvate Zvolena, 2 tunely medzi ZV a LC a tunel pri Plesivci


Lenže otázka je taká, že nie je vybraná trasa, takže sa neuvažuje nad konkrétnym tunelom. :wink:

OdoslaťOdoslané: 06. Sep 2008 19:45
od konstrukt
Zaujímavé informácie a fotky zo slovenských diaľničných tunelov :arrow: http://www.walter.power.szm.sk/tunely.htm

Re: Mapa tunelov

OdoslaťOdoslané: 20. Júl 2012 11:03
od duro_z_dediny

Re: Mapa tunelov

OdoslaťOdoslané: 21. Júl 2012 07:06
od Kanky
Mali by ho nechat tak a spristupnit ho verejnosti ako muzeum slovenskeho tunelovania :)

Re: Mapa tunelov

OdoslaťOdoslané: 14. Mar 2013 22:47
od MiroT9

Re: Mapa tunelov

OdoslaťOdoslané: 15. Mar 2013 08:49
od simonsson75
R3 Remata 3 060 Horná Štubňa, juh – Ráztočno
R3 Čertov vrch 1 030 Horná Štubňa, juh – Šášovské Podhradie
Predpokladám, že u týchto dvoch tunelov ide o dve alternatívy trasovania, z ktorých sa možno - v prípade prepojenia Horná Štubňa-Banská Bystrica - nebude realizovať ani jedna.

Re: Mapa tunelov

OdoslaťOdoslané: 15. Mar 2013 12:55
od aquila
ta remata mi pripada trosku dlha ..

Re: Mapa tunelov

OdoslaťOdoslané: 15. Mar 2013 13:03
od johhan
aquila napísal:ta remata mi pripada trosku dlha ..


Mne ani nie, veď Masarykov tunel na trati má nejakých 3011 m a ešte sú tam dalšie 2 krátke tunely

Re: Mapa tunelov

OdoslaťOdoslané: 15. Mar 2013 13:22
od Lifko22
Pri R4 udali len tunel Grúň. Nejako zabudli, že tam bude aj tunel Petič. A ak to pôjde na Giraltovce, podľa červeného variantu, tak tam budú tunely Brezov, Matovce a Soboš

Re: Mapa tunelov

OdoslaťOdoslané: 15. Mar 2013 17:50
od i15
alebo pracuju s povrchovym variantom prekonania Petica. V studii prelozky I/18 tam nebol tunel

Re: Mapa tunelov

OdoslaťOdoslané: 16. Mar 2013 18:25
od Kanky
https://maps.google.sk/maps?q=Lipn%C3%A ... 86,,2,2.65
toto je cely Petic, tento kopcek sa urcite da prekonat bez tunela...napravo od zel. tunela, kadial povedie R4, resp. prelozka I/18 je vrch kopca este nizsi...

Re: Mapa tunelov

OdoslaťOdoslané: 23. Apr 2013 15:56
od ANDi
Cesi maju tych tunelov asi prebytok...
https://maps.google.com/maps?hl=en-EN&l ... 9&t=h&z=20

Re: Mapa tunelov

OdoslaťOdoslané: 23. Apr 2013 18:58
od Andrej
Nie je to pozostatok vystavby ceskej D1 na Slovensko II.sv.vojny?

Re: Mapa tunelov

OdoslaťOdoslané: 23. Apr 2013 21:27
od ANDi
Ja som myslel, ze to je pozostatok nejakej zeleznicnej trate, ale trochu som teraz zagooglil...

Pavel Janík napísal:Ve třicátých letech 20. století zahájil Baťa stavbu tzv. Baťovy dálnice (ne ale ve smyslu dnešních x-pruhových autostrád), která měla propojit Zlín s blízkým lázeňským městem Luhačovice. Zajímavostí bylo, že podle původních plánů na ní měl být veden mj. i trolejbusový provoz. Trasa protínala také údolí Ludkovic, kde se bylo třeba vypořádat s jednou místní komunikací (a potokem) a jednou okreskou. Tehdejší technologie výstavby byla taková, že se vytvořily železobetonové tubusy, které měly být následně zasypány náspem se silničním tělesem. Jak se dá z fotky tušit, celý projekt v hektickém poválečném období ustal. Části vybudovaných náspů slouží jako polní cesty nebo zarostly trávou a stromy. Jen ty železobetonové konstrukce stále trčí v krajině jako němí svědci dávného stavebního úsilí. Podobně na Zlínsku ale také dopadl projekt železniční tratě, který měl propojit Vizovice s Horní Lidčí. I zde lze nalézt opuštěné mosty a náspy, na které už nikdo nepoložil ani jedený pražec železniční tratě. Holt taková byla doba...

Re: Mapa tunelov

OdoslaťOdoslané: 24. Apr 2013 07:54
od random
u nas mame gemersku spojku ... muran - tisovec - slavosovce

Re: Mapa tunelov

OdoslaťOdoslané: 19. Jún 2016 13:33
od BoroZA
Páni, mám na vás technicky zdatných jednu otázočku: je nejaká možnosť ako v budúcnosti zvýšiť prejazdnú rýchlosť tunela, ktorý je už v prevádzke? Dá sa to docieliť nejakými technickými úpravami alebo je projektovaná rýchlosť maximálna možná a nemenná?

Re: Mapa tunelov

OdoslaťOdoslané: 19. Jún 2016 16:53
od Maxx787
zmena navrhovanej rychlosti v uz sprevadzdkovanom tuneli nie je mozna kvoli tomu, ze zvysenie rychlosti meni najmä polomery zakrut. teda to sa uz zmenit nemoze, okrem toho sa zvacsuje sirka medzi obrubnikmi, atd.

Re: Mapa tunelov

OdoslaťOdoslané: 19. Jún 2016 20:44
od bodrik
V železničnom tuneli je to možné riešiť použitím naklápacích súprav, ktorým počítač v zákrute naklápaním posúva ťažisko, čím znižuje pôsobenie odstredivej sily. Dá sa tak bezpečne zvýšiť maximálna rýchlosť o cca 30% oproti súpravám bez naklápania.
V cestných a diaľničných tuneloch platí to čo píše Maxx787.
Snáď o pár desaťročí ak by bolo riadenie automatickejšie, softvéry sofistikovanejšie, autá by medzi sebou navzájom komunikovali v jednotnej sieti, by premávka mohla byť plynulejšia a v prípade použitia technológie naklápania aj u áut, by to teoreticky bolo možné, ale bolo by to len malé zvýšenie rýchlosti, max. o 20-30km/hod. Viac fyzika nepustí. Ale zatiaľ je to len sci-fi. Príliš vysoký podiel rizikového a nevyspytateľného ľudského faktoru to neumožní ešte dlhé roky, ak vôbec..

Re: Mapa tunelov

OdoslaťOdoslané: 19. Jún 2016 23:15
od BoroZA
Ďakujem za vysvetlenie! Takže naprojektovaná rýchlosť v diaľničných tuneloch okolo Žiliny je definitívna, to mi nepríde kóšer, keďže budú dvojrúrové a jednosmerné. Ale budiš...

Re: Mapa tunelov

OdoslaťOdoslané: 20. Jún 2016 09:27
od bodrik
V čom ti to nepríde košér? Nerozumiem.

Už sme touto debatou OT.
Prosím moderátora o presun príspevkov o max. rýchlosti v tuneloch do inej témy. Napr. do témy Bezpečnosť v tuneloch. Ďakujem.