Nebezpečnosť tunelov, nehody, požiare

sekcia venovaná tunelom a príslušným stavbám

Moderátor: Moderátori

Nebezpečnosť tunelov, nehody, požiare

Odoslaťod Hosť » 05. Jún 2005 10:25

Tunely sa v prípade nehody premenia na pascu a nehody mávajú veľmi ťažké následky.
Hosť
 

Odoslaťod eucitizen » 05. Jún 2005 10:31

Ano, mas pravdu ale aj ist s autom moze byt vseobecne nebespecne. Asi najlepsie je ist peso do prirody ked clovek sa ma bat vsetkeho-
Myslim ze tvoj komentar je hlupy a zbytocny, ale ako vidim patri to k tvojej propagande proti D1. Skoda ze aj na tvojej milovanej R2 bude asi tunel tak ako to vyriesis?
Obesis sa? :lol:
Obrázok používateľa
eucitizen
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 04. Feb 2005 00:43

Požiar v tuneli Fréjus

Odoslaťod feroslav » 05. Jún 2005 10:51

V sobotu po 18:40 hodine zacal poziar v tuneli Frejus. Niektore verzie hovoria o zaciatku poziara v motore kamiona, ine v naklade pneumatik, dalsie o zrazke a naslednom poziari. Presnu pricinu urcite ukaze vysetrovanie. Celkovo poziar zachvatil dalsie dva kamiony, z ktorych jeden viezol naklad zivicnych lepidiel.

Tunel Frejus (12.8 km) bol otvoreny v roku 1980 ako jednorurovy medzi francuzskou dolinou Maurienne a talianskou Suze. Po nehode pred troma rokmi bol rekonstruovany a ukryt kazdych 300 m je vyznaceny silne zelenou farbou a prudkym osvetlenim. Okrem toho je uz mozne jazdit v pomocnej rure na quade (stvorkolka s velkymi kolesami).

K poziaru doslo v km 5.6 este na francuzskej strane. Jeden z vodicov presiel do utulku 6, druhy presiel asi kilometer v hustom dyme a jeho telo sa naslo nedaleko utulku 6. Jeden z nich vraj bol Slovinec.

Od soboty 18:45 je tunel uzavreny na dobu neurcitu. Poziar sa podarilo dostat pod kontrolu az okolo polnoci, ked sa stretli francuzski a talianski hasici. Teploty 700 az 900 stupnov poskodili steny a strop a hrozi zaval. Dalsie tela sa zatial nenasli, ale este neboli prehliadnute kamiony, ktore su stale horuce. Hasici tam tiez stratili velitelske vozidlo a kamion. Mnoho osob je hospitalizovanych s popaleninami, uzehom a intoxikaciou dymom.

Cez tunelo prudilo vyse 2 miliony vozidiel rocne, co dava priemerne 5 az 6 tisic aut denne, velka cast z toho kamiony. Tunel sa financuje z vlastneho myta, a teda nie z povinnych prispevkov celej krajiny. Napriek tomu tadial jazdilo mnoho kamionov. Po nehode v tuneli Mont Blanc a Frejus sa EU rozhodla postavit novu trat Lyon-Turin pre vlaky s kamionmi. Nehoda v tuneli Mont Blanc s podobnym scenariom si 24 marca 1999 vyziadala 39 zivotov. Vtedy zacal za jazdy horiet belgicky kamion s margarinom. Sudne pojednavanie prebieha prave teraz.

Podobne aj vo svajciarskom tuneli Saint Gotthard boli viacere nehody sposobene kamionmi, naposledy belgicky kamion s tureckym soferom narazil do protiiduceho kamionu a tunel bol zataraseny. Odvtedy sa tam zaviedol rezim striedania kamionov, aby jazdili striedavo len v jednom pruhu a nemohli sa stretnut. Svajciari su priekopnikmi prepravy kamionov po zeleznici na trase Basel-Chiasso. Este donedavna vo Svajciarsku kamiony mali maximalnu hmotnost 28 ton, ale na natlak EU bol limit zdvihnuty na 40t. Problemy byvaju aj s rakuskymi tunelmi a ludia v doline pri Insbrucku z casu na cas zablokuju dopravu.

Na Slovensku sa ma postavit dalscih 25 km tunelov na trase Bratislava-Kosice, ktora je dlhsia, ale najma dvakrat drahsia, nez by bola na juznom tahu E58/E571 Bratislava-Zvolen-Kosice. Trasa je tak draha, ze viedla k bankrotu vladneho programu vystavby dialnic, ale ani tak sa plany nezmenili.

edited by bystrik
feroslav
 

Odoslaťod Caesar » 05. Jún 2005 12:16

Ferko,

správne tunely sú nebezpečné a tak treba ešte viac zvýšiť ich stavebné nároky a to bude samozrejme drahšie ...

Konečne si to pochopil.

Inak, čo je na tomto svete bezpečné?

Dám ti radu: Prestaň jazdiť autom a vlakom, aby si sa neocitol v tuneli. 8)
Obrázok používateľa
Caesar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 43
Založený: 06. Máj 2005 14:03
Bydlisko:

Odoslaťod Ludo » 05. Jún 2005 14:24

feroslav napísal:
Na Slovensku sa ma postavit dalscih 25 km tunelov na trase Bratislava-Kosice, ktora je dlhsia, ale najma dvakrat drahsia, nez by bola na juznom tahu E58/E571 Bratislava-Zvolen-Kosice.


E58 je vedľajšia európska cesta začínajúca v BA, ktorá po niekoľkých km po území hlavného mesta opúšťa SR a pokračuje v Rakúsku do Viedne. Neviem, na základe akých pocitov si ju spájaš s E571 :).


Zopakovanie základných faktov:

E571 je JUŽNÝ hlavný ťah BA-ZV-KE.
E571 je DOPLNKOVÝ medzinárodný ťah v smere západ-východ ku hlavným európskym ťahom E75 a E50. Jeho označenie "medzinárodný" je symbolické, pretože sa jedná o vnútroštátnu komunikáciu, ktorá neprekračuje územie SR.
Ludo
diskutujúci
 
Príspevky: 156
Založený: 16. Apr 2005 19:20

Re: Požiar v tuneli Fréjus

Odoslaťod Ludo » 05. Jún 2005 14:28

feroslav napísal:Trasa je tak draha, ze viedla k bankrotu vladneho programu vystavby dialnic, ale ani tak sa plany nezmenili.


Neviem o bankrote vládneho programu výstavby diaľnic. Ak tu niekto na tomto fóre vie o nejakom bankrote, rád sa nechám poinformovať :) .
Ludo
diskutujúci
 
Príspevky: 156
Založený: 16. Apr 2005 19:20

Odoslaťod devil » 05. Jún 2005 15:29

E58 je vedľajšia európska cesta začínajúca v BA, ktorá po niekoľkých km po území hlavného mesta opúšťa SR a pokračuje v Rakúsku do Viedne. Neviem, na základe akých pocitov si ju spájaš s E571 .


len kratko, 2 otazky ,

chodievas tou cestou :?:

vsimas si (pozorne) znacky na trase :?:
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 99
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod random » 05. Jún 2005 15:34

no o zeleznicnom nestasti v tuneli som nepocul uz davno ... naposledy ked horel vlak v eurotuneli (no a este ked tam vletel vrtulnik a vybuchol ... myslim ze to bolo vo filme MI;) ... ale predtym si nespominam zeby sa v tuneli nieco podobne stalo ... dopravne nehody v cestnych tuneloch su ale pomerne caste ... ale viete koli comu to je? ... len koli takym ako feroslav a par tupcom ktory nerespektuju dopravne znacnie a ohrozuju tym nielen seba ale aj ostatnych ... a istu rolu tu hra aj nestastna nahoda (horiaci motor a tak) ... v dvojrurovych runeloch je omnoho menej kolizii ako v dlhych jednorurovych ktore su bezne na tal.,svaj.,rak.,nem. a fran. dialniciach ... nase tuneli su neporovnatelne bezpecnejsie ako stare europske tuneli ... uz len branisko ... chcem vydiet toho magora co tam vleze s dymiacou V3Skou alebo tam zacne obehovat v 150ke ine auta ... asi by vysiel z mastnou poutou ... odobranim vodicaku (technickeho) a este ho mozu obzalovat za vseobecne ohrozenie ... niektory uz aj na svoju hlupu hlavu dplatili...
Obrázok používateľa
random
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 969
Obrázky: 73
Založený: 04. Feb 2005 09:34

Odoslaťod bystrik » 05. Jún 2005 15:44

devil napísal:
E58 je vedľajšia európska cesta začínajúca v BA, ktorá po niekoľkých km po území hlavného mesta opúšťa SR a pokračuje v Rakúsku do Viedne. Neviem, na základe akých pocitov si ju spájaš s E571 .


len kratko, 2 otazky ,

chodievas tou cestou :?:

vsimas si (pozorne) znacky na trase :?:



E58 spaja BA s Viednou http://www.elbruz.org/eroads/E58.htm

ake su znacky na juznom tahu? predsa len E571, ci nie?
Obrázok používateľa
bystrik
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 514
Obrázky: 38
Založený: 03. Feb 2005 21:40

Odoslaťod devil » 05. Jún 2005 15:57

E58 spaja BA s Viednou http://www.elbruz.org/eroads/E58.htm

ake su znacky na juznom tahu? predsa len E571, ci nie?


Aj, aj,...aspon teda dufam ze som pred tyzdnom nespal pocas jazdy :?

http://www.lightmag.com/articles/European_route

http://en.wikipedia.org/wiki/European_route
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 99
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod random » 05. Jún 2005 16:55

kaviarista napísal:
random napísal: ... ale viete koli comu to je? ... len koli takym ako feroslav a par tupcom ktory nerespektuju dopravne znacnie a ohrozuju tym nielen seba ale aj ostatnych ...


zaznamenal niekto niekedy podobny osobny utok zo strany feroslava ? pochybujem .
akurat to nieco vypoveda o autorovi prispevku


poznamka na feroslava bola v zmysle ze by setrili (a aj setria) na tom najnevhodnejsiom mieste ... akym je napriklad tunel ... a ty tupci su tupci... dufam ze sa medzi nich neradis?!
inak feroslav v poslednom case vyprava celkom suvisluo az mi je to divnuo ... na rozdiel od huhu co asi berie dajake drogami bo inak si jeho slova vysvetlit neviem ...

... ale spat k bespecnosti tunelov ... ferku co by si navrhoval ty na zlepsenie bespecnosti v tunely?
Obrázok používateľa
random
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 969
Obrázky: 73
Založený: 04. Feb 2005 09:34

Odoslaťod kaviarista » 05. Jún 2005 17:36

random, feroslav tu napisal zopar nezainteresovanych faktov a vy vsetci uz dopredu viete, co si o tych faktoch mysli on ? fuuha, sami vestci, ako pozorujem

a ci patrim medzi tupcov, co by presadzovali radsej povrchove varianty pred tunelovymi ? na to mam prilis malo vstupnych informacii. musel by som prestudovat statistiky, aky je podiel na nestastiach v tuneloch oproti usekom na povrchu, ale tak baj ocko to v tuneloch nebude nejako radiklane vytrcat.

To je podobny princip ako porovnanie nehod v leteckej a automobilovej doprave . Na prvy dojem by vela ludi odhadovalo, ze v leteckej doprave je viac nestasti, lebo ked spadne lietadlo, vie o tom kazdy aj v zimbabwe. Ked sa zabijaju ludia na cestach, vie o tom len blizky okruh tych nestastnikov.

Podobny efekt budu mat asi aj nehody v tuneloch. Navodzuje sa dojem, ze su nebezpecne, lebo o kazdom nestasti v tuneli vie okamzite cely svet.

Ako vravim, jeden pohlad do relevantnej nezmanipulovanej statistiky by na vytvorenie definitivneho nazoru postacoval.

Inak, niekto mi tu zmazal dnes uz 5 prispevkov.

Takze sa este rat pytam, ci by sa nemal niekto ospravedlnit za tu E58 ?
Obrázok používateľa
kaviarista
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 7
Založený: 10. Feb 2005 20:46
Bydlisko: Zem

Odoslaťod Caesar » 05. Jún 2005 17:48

Kaviarista, nehraj sa na veštca ty. Napádaš Luda, napíš SS, priamo jemu. Nepíš tu osobné invetkívy, budú vymazané bez upozornenia.

K veci. Tunely sú jednoznačne bezpečnejšie, pohodlnejšie než horské priechody.
Obrázok používateľa
Caesar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 43
Založený: 06. Máj 2005 14:03
Bydlisko:

Odoslaťod random » 05. Jún 2005 17:51

ospravedlnujem sa nechal som sa uniest .. ja som chcel osocovat len tych co nedbaju na bespecnost premavky a aj tam kde to nie je celkom v ich moci sa prehanaju 150kou .. a to co som napisal o feroslavovi je pravda fakt sa mi zda ze v urcitych smeroch sa nenechava unasat svojimi predstavami narozdiel od huhu co pocuva hlasi ze sve hlavy;)
... jednoznacne som za tunelove varianty ... uz len s principu ... ale neviem ci ma zmysel nezabespeceny tunel vobec zacat stavat nastastie u nas je sirka tunelov 9,5m ;) aj schodnikmi
Obrázok používateľa
random
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 969
Obrázky: 73
Založený: 04. Feb 2005 09:34

Odoslaťod aquila » 05. Jún 2005 17:53

pozrite sa statisticky je dokazane ze najvacsia pravdepodobnost je zomriet doma v obyvacke.

to ze je nejaka nehoda v tunely je normalne a logicke. ludia sa mylia, stroje sa kazia a pri "vhodnej" kombinacii vsetkeho sa to proste poserie a niekto si to "odserie"

minuly rok zahynulo na lanovkach v europe asi 2x tolko ludi ako ludi v autach v tuneloch. to mam teraz prestat chodit lyzovat alebo co ? :)
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 436
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod kaviarista » 05. Jún 2005 18:01

Caesar,
osobna invektiva bolo toto:

"E58 je vedľajšia európska cesta začínajúca v BA, ktorá po niekoľkých km po území hlavného mesta opúšťa SR a pokračuje v Rakúsku do Viedne. Neviem, na základe akých pocitov si ju spájaš s E571 "

lebo sa ukazalo, ze to nebolo na zaklade pocitov.


Ale k veci.

Tvrdis, ze tunely su bezpecnejsie ako horsky priechod . A co ak nahradzaju trasu klukatymi meandrami ? Bud mat take iste opodstatnenie alebo mensie?
Obrázok používateľa
kaviarista
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 7
Založený: 10. Feb 2005 20:46
Bydlisko: Zem

Odoslaťod random » 05. Jún 2005 18:05

aquila ... velmi pekna poznamka :) ... su aj horsie statistiky ... :) ... no vsetko je na zabespeceni ... ja viem o com hovorim ... ked niesu peniaze na bespecnost tak je skoda nieco robit ... pretoze vhodnymi prostriedkami sa da zlepsit statistika ... preto v letectve je menej nehod ako v ktoromkolvek inom dopravnom odvetvi ... snaha je presadit toto aj do automobilizmu ale predsa len su tu vyssie financne naroky pretoze aut je viac ako lietadiel
Obrázok používateľa
random
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 969
Obrázky: 73
Založený: 04. Feb 2005 09:34

Odoslaťod aquila » 05. Jún 2005 18:19

podobne ako v letecte sa aj v tuneloch a vobec doprave zacina klast vacsi doraz. kedze sa intenzity, rychlosti poruchovost zvysuje. tunely sa uz robia s dvomi samostanymi rurami a podla novsieho podla moznosti este s extra unikovou rurou.

tak isto so zabezpecovanim. trend tu je. ale aj tak si myslim, ze je to akademicka debata, lebo kopu ludi sa srdi na to ze preco sa napriklad visnove hned musi satavat ako 2+1 rury ? napriklad aj kvoli bezpecnosti.

huhu, si mimo a za dialnicu do PB by sme sa nedostali ani po zvolen. nieto po kosice. ale toto je dialnicna debata, tak prosim aj dalsich nereagovat na prispevok huhu
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 436
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod random » 05. Jún 2005 18:21

v pripade fejusu iso o jednorurovy tunel s obojsmernou prevadzkou ... podla toho ze bol otvoreny v 1980 mal este vynimku o zabespecovacich zariadeniach a teda ak tam aj nejake boli tak akurat len nejake kamerky na vstupoch a dymosenzori ... dovod este sa nestihli vratit naklady na jeho stavbu a toboz nie na jeho obnovenie ... taketo tuneli su v alpach caste a su potencialne nebespecne!
Obrázok používateľa
random
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 969
Obrázky: 73
Založený: 04. Feb 2005 09:34

Odoslaťod feroslav » 05. Jún 2005 18:30

Ludo napísal:
feroslav napísal:
Na Slovensku sa ma postavit dalscih 25 km tunelov na trase Bratislava-Kosice, ktora je dlhsia, ale najma dvakrat drahsia, nez by bola na hlavnom tahu E58/E571 Bratislava-Zvolen-Kosice.


E58 je vedľajšia európska cesta začínajúca v BA, ktorá po niekoľkých km po území hlavného mesta opúšťa SR a pokračuje v Rakúsku do Viedne. Neviem, na základe akých pocitov si ju spájaš s E571 :).


Zopakovanie základných faktov:

E571 je JUŽNÝ hlavný ťah BA-ZV-KE.
E571 je DOPLNKOVÝ medzinárodný ťah v smere západ-východ ku hlavným európskym ťahom E75 a E50. Jeho označenie "medzinárodný" je symbolické, pretože sa jedná o vnútroštátnu komunikáciu, ktorá neprekračuje územie SR.


E58 bola Ekonomickou komisiou OSN pre Europu definovana nasledovne:

Vienna - Bratislava - Zvolen - Košice - Uzhgorod - Mukacevo - Halmeu - Suceava - Iasi - Leucheni - Kishinev - Odessa - Mykolayiv - Kherson - Melitopol - Taganrog - Rostov-na-Donu

Este malickost: naozaj Vam netuklo, ze E58 by mala merat 58 km na trase Vieden-Bratislava a dalej uz nepokracovat?

S rastucou premavkou vzrasta nebezpecie kolizie v tuneli. Frejus mal sirku len 9 m.
feroslav
 

Odoslaťod bystrik » 05. Jún 2005 19:50

E- cesty neboli stanovene s ohladom na vystavbu dialnic v jednotlivych krajinach. Napriklad na E50 chyba este stale usek dialnice od Ambergu po dialnicu A93 smerom od Norimbergu, rovnako sa nestavia ani dialnica od Brna na Trencin. Preco by slovenska D1 nemohla viest po dvoch E-cestach: E75/E50. Ked sa postavi nova R7 tiez nebude podla teba feroslav na tahu E58. Alebo sa E58 preklasifikuje cez Nove Zamky???
Obrázok používateľa
bystrik
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 514
Obrázky: 38
Založený: 03. Feb 2005 21:40

Odoslaťod Caesar » 05. Jún 2005 19:59

kaviarista napísal:Caesar,

Tvrdis, ze tunely su bezpecnejsie ako horsky priechod . A co ak nahradzaju trasu klukatymi meandrami ? Bud mat take iste opodstatnenie alebo mensie?


Kaviarista, tomuto nerozumiem. Skús mi to vysvetliť bližšie, prosím, pretože inak nemám ako reagovať, ja musím najrpv pochopiť to, na čo sa ma pýtaš. :roll:
Obrázok používateľa
Caesar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 43
Založený: 06. Máj 2005 14:03
Bydlisko:

Odoslaťod Caesar » 05. Jún 2005 20:05

Znovu sem píšem svoj názor:

Tunely sú jednoznačne v doprave lepšie ako horské priechody. Aj zo štatistického hľadiska ohľadom dopravných nehôd. O ušetrenom čase pri prejazde ani nehovorím.

Ak sa zistilo, že súčasné tunely nevyhovujú kvôli nárastu dopravy, tak ich treba vylepšiť a nové tunely treba stavať rovno s novými bezpečnostnými parametrami.

Nič nie je dokonalé ... ani mrakodrapy, ktoré sa stavajú tak, že po náraze lietadla sa zrútia ... :roll: a zahynie 1 000-5 000-10 000 ľudí.

Ani automobil nie je dokonalý stroj, pretože ho riadi nedokonalá bytosť. 8)
Obrázok používateľa
Caesar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 43
Založený: 06. Máj 2005 14:03
Bydlisko:

Odoslaťod aquila » 05. Jún 2005 20:05

faktom je ze E58 je taka ako popisuje devil. a na useku BA - ZV - KE je to takzvana B-class (teda druhotriedna) cesta europskeho vyznamu.

snad uz aj feroslavovi dojde ze hlavny tah je E50/E75 :)

tymto by som povazoval debatu na temu europskych ciest za uzavretu a venujte sa prosim TEME, ktora sa tyka tunelov ..

resp ak mate zaujem, o trasovani a koridoroch je tu tento topic

http://dialnice.info/viewtopic.php?t=684
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 436
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod bystrik » 05. Jún 2005 21:33

Vyjadrujem uprimnu sustrast rodinam dvom mrtvych Slovakov z Hornych Otrokoviec, ktori zahynuli v tuneli Frejus.

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=685
Obrázok používateľa
bystrik
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 514
Obrázky: 38
Založený: 03. Feb 2005 21:40

Ďalšia

Naspäť na Tunely

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 4 hostí.