D2 tunel Sitina

sekcia venovaná tunelom a príslušným stavbám

Moderátor: Moderátori

Re: D1 tunel Bôrik

Odoslaťod aquila » 18. Jan 2012 11:43

Tomas PO napísal:
aquila napísal:lebe by sa museli menit signalizacne panely, ktore maju len 60 80 100 ;)

Ved to je novy tunel, nie su tam uz FULL LED panely?


nie je to for, a nie su tam full led.. teda svietia ledky, ale s fixnou poziciou :)
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 464
Založený: 03. Feb 2005 19:08
Bydlisko: doma :)

Re: D2 tunel Sitina

Odoslaťod Tomas PO » 18. Jan 2012 15:12

IMO, prerobenie tabule nemoze byt draha zalezitost. Zmena softveru tiez nie.
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 934
Založený: 04. Okt 2006 00:43
Bydlisko: Presov

Re: D2 tunel Sitina

Odoslaťod beardie » 18. Jan 2012 16:53

nestacilo by aj tu 80-ku zhasnut? defaultne je MPR 90 km/h nie?
Obrázok používateľa
beardie
návštevník
 
Príspevky: 17
Založený: 18. Jún 2011 17:08

Re: D2 tunel Sitina

Odoslaťod Kanky » 18. Jan 2012 17:24

Stacilo by zhasnut, teda nechat tam svietit len zelene sipky, ako je to bezne na celom obchvate BA, ked je vsetko ok...Sitinou jazdim denne, podla mna by tam ta 90 mohla byt bezpecna. defaultne je 90 na celom "obchvate", ci je to D1 alebo D2, na vsetkych 3 vjazdoch (od SC, od Jaroviec aj od MA) je to aj oznacene.
Cestou, necestou...
Obrázok používateľa
Kanky
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 739
Založený: 30. Nov 2011 13:29
Bydlisko: Vychodňar w Krakowie

Re: D2 tunel Sitina

Odoslaťod Tomas PO » 18. Jan 2012 17:25

Zas svietacia rychlost vodicov trosku zbrzdi, co nemusi byt na skodu. A spomalenie na 80 moze mat skor psychologicky ucinok a vodic zacne v tuneli davat vacsi pozor..
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 934
Založený: 04. Okt 2006 00:43
Bydlisko: Presov

Re: D2 tunel Sitina

Odoslaťod expwy » 18. Jan 2012 21:27

Vo Viedni je na celej A22 a A23 najvyššia povolená rýchlosť 80 kmh vrátane tunelov Kaisermuhlen, Stadlau a Hirschstetten a nikto tam nerieši jej zvýšenie.

Mimochodom všetky prevádzkované tunely sú postavené na návrhovú rýchlosť 80 kmh a norma jasne hovorí, že v tunely nesmie byť povolená vyššia rýchlosť ako je návrhová.
Obrázok používateľa
expwy
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 120
Založený: 08. Apr 2005 10:30

Re: D2 tunel Sitina

Odoslaťod slafko1 » 18. Jan 2012 21:36

A ja si myslim ze je tu vela pokriku pre nic. Je to celkom jedno ci idem v tuneli na dlzke povedzme 1km rychlostou 80 alebo 90 je uplne jedno. A radsej pojdem 80 lebo je to bezpecnejsie ako 90. Coze uz len usetrim ked pojdem o 10 viac na useku 1-2 km.
Obrázok používateľa
slafko1
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 288
Obrázky: 303
Založený: 06. Feb 2010 20:22

Re: D2 tunel Sitina

Odoslaťod i15 » 19. Jan 2012 08:02

expwy napísal:Mimochodom všetky prevádzkované tunely sú postavené na návrhovú rýchlosť 80 kmh a norma jasne hovorí, že v tunely nesmie byť povolená vyššia rýchlosť ako je návrhová.


Vdaka za objasnenie, takze je to rozdiel oproti beznym dialniciam, kde moze byt povolena vyssia rychlost, ako navrhova? Ale predpokladam, ze ta norma bola vymyslena v case, ked sme este nemali ani jeden dvojrurovy tunel
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 21:49
Bydlisko: Košice

Re: D2 tunel Sitina

Odoslaťod Kanky » 19. Jan 2012 10:20

Prvorada je bezpecnost, to je jasne, ale tak v teoretickej rovine, vyssia rychlost niekedy nemusi byt na skodu, tiez nemusi znizit bezpecnost, hlavne ked zlepsi plynulost....useky, ci uz dialnicne alebo tunely su navrhovane na nizsie rychlosti ako su ich skutocne prevadzkove bezne v praxi....ved tu bola aj debata napriklad o zvyseni niektorych usekov dialnice na 160 Km/h...
V Branisku je v jedenj rure obojsmerna prevadzka a je tam 80....Sitina je dvojrurova s jednosmernou prevadzkou a tiez je tam 80...to len na porovnanie...samozrejme, ze intenzity v tychto tuneloch su rozne, ale v roznych casoch je aj v Branisku "husto" a Sitina je prazdna a rychlost je stale 80....
Opakujem, bezpecnost nadovsetko
Cestou, necestou...
Obrázok používateľa
Kanky
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 739
Založený: 30. Nov 2011 13:29
Bydlisko: Vychodňar w Krakowie

Re: D2 tunel Sitina

Odoslaťod i15 » 19. Jan 2012 18:21

ide o rozdiel rychlosti. Na dialnici v intravilane je max 90, takze znizenie na 80 je len mierne. V extravilane je to vsak spomalenie z 130 na 80, cize o 40%. Je to ekvivalent 50tky-60tky na obycajnej ceste mimo obce.
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 21:49
Bydlisko: Košice

Re: D2 tunel Sitina

Odoslaťod Milos » 19. Jan 2012 19:01

ide o rozdiel rychlosti. Na dialnici v intravilane je max 90, takze znizenie na 80 je len mierne. V extravilane je to vsak spomalenie z 130 na 80, cize o 40%. Je to ekvivalent 50tky-60tky na obycajnej ceste mimo obce.

Presne tak, napr. pri jazde po talianskej diaľnici od hraníc s Rakúskom po Udine, kde je aj v tuneloch 130 km/h, sa mi jazdilo subjektívne bezpečnejšie (takmer žiadna potenciálne kolízna situácia) než na rakúskej A2 od hraníc na Klagenfurt, kde je v tuneloch 100 km/h - to spomaľovanie pred tunelmi niektorí vodiči dosť preháňajú (niektorí spomaľujú pod 100), čiže je tu pomerne veľa potenciálne kolíznych situácií, človek musí byť v strehu. To by mal byť samozrejme za každých okolností, ale udržať 100-percentnú pozornosť napr. po niekoľkohodinovej jazde aj napriek prestávkam môže byť problém. Čiže riziko zrážky je podľa mňa väčšie na rakúskej strane. Ale zase ak by už došlo k nehode, tak tak by zrejme mala horšie následky na talianskej diaľnici.
Obrázok používateľa
Milos
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 419
Založený: 15. Feb 2005 17:20

Re: D2 tunel Sitina

Odoslaťod Tomas PO » 25. Mar 2013 10:53

V Sitine urobila NDS montaz ocelovych zvodidiel v nudzovych zalivoch.

zdroj: YouTube.com
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 934
Založený: 04. Okt 2006 00:43
Bydlisko: Presov

Re: D2 tunel Sitina

Odoslaťod aquila » 01. Nov 2013 18:30

intenzita 65 000 za 24 hodin .. vidno, ze tunel mal zmysel a tie dve rury budu casom malo .. skoda, ze sa aspon smerom z mlynskej von z mesta nepostavili tri pruhy ako sa povodne planovalo ala pruh pre pomale vozidla ..

viewtopic.php?f=35&t=18601
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 464
Založený: 03. Feb 2005 19:08
Bydlisko: doma :)

Re: D2 tunel Sitina

Odoslaťod Kanky » 01. Nov 2013 19:48

staci spoplatnit, intenzita by hned klesla...
Cestou, necestou...
Obrázok používateľa
Kanky
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 739
Založený: 30. Nov 2011 13:29
Bydlisko: Vychodňar w Krakowie

Re: D2 tunel Sitina

Odoslaťod aquila » 02. Nov 2013 23:13

Tak uz to konecne aspon pre kamiony spoplatnili, tak dufam ze osobaky budu nasledovat, aj ked blizia sa volby, takze najskor 2016
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 464
Založený: 03. Feb 2005 19:08
Bydlisko: doma :)

Re: D2 tunel Sitina

Odoslaťod pohodak » 02. Nov 2013 23:54

aquila napísal:intenzita 65 000 za 24 hodin .. vidno, ze tunel mal zmysel a tie dve rury budu casom malo .. skoda, ze sa aspon smerom z mlynskej von z mesta nepostavili tri pruhy ako sa povodne planovalo ala pruh pre pomale vozidla ..


na druhu stranu kym to bude malo tak bude hadam stat aj NO po D2 a momentalne je patronka komplet prazdna takze tam sa vie tiez presunut vela vela aut...az tak cierne by som to osobne nevidel...
Everything that can be counted does not necessarily count; everything that counts cannot necessarily be counted.
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 14:49
Bydlisko: PK

Re: D2 tunel Sitina

Odoslaťod Vlados » 03. Nov 2013 00:53

Tunel Karpaty tak skoro nebude a Patrónka situáciu nezachráni nakoľko za tunelom Sitina často vznikajú zápchy už od tunela, aj keď situácia sa po "pridaní" pruhu na moste Lafranconi trochu zlepšila. V opačnom smere to bude o rok, t.j. intenzita opäť stúpne. Tretí pruh iba v tuneli by situáciu nezachránil a jeho cena by stúpla o viac ako 50%.
výrok roka: Aj keby to malo stáť desať miliárd, treba Kysuce raz a navždy zbaviť tranzitu/preťaženej dopravy.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 124
Založený: 20. Okt 2008 10:06
Bydlisko: BA, KE

Re: D2 tunel Sitina

Odoslaťod aquila » 03. Nov 2013 08:43

O 50% by to nestuplo, ten plan by nepredstavoval take zdrazenie. A patronka tiez nie je az taka prazdna, nie je sice ani preplnena, ale zataz docela dobra. A to sa tam stavaju dalsie business centra..

Co sa patronky tyka, tak by tam nebolo od veci vyuzit situaciu a urobit tam bus pruhy...
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 464
Založený: 03. Feb 2005 19:08
Bydlisko: doma :)

Re: D2 tunel Sitina

Odoslaťod Andrej » 03. Nov 2013 10:37

Na Patronke BUS pruhy su, ale iba v smere MA-BA a opacne. Chcelo by to BUS pruhy aj v smere od Kramarov a opacne, miesta je tam na to dost.

Urobit 1 ruru pre 3 pruhy namiesto dvoch by nestalo mozno ani o 15% viac v ramci celej stavby, kedze znacnu cast ceny tvorili rozsiahle krizovatky, bocne vetvy a technologia tunela (doteraz nevyuzita pri uzavierkach).
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 17:57

Re: D2 tunel Sitina

Odoslaťod Vlados » 03. Nov 2013 23:17

Pod železničný most by sa dva BUS pruhy nevošli...
Keď nedokázali rozšíriť Mlynskú dolinu na chýbajúcom úsečiku od Patrónky na 2 pruhy počas výmeny povrchu (CB) a ani teraz v lete nechať rezervu keď stavali nové stožiare pre trolejové vedenie, tak je škoda tu diskutovať čo by sa tam dalo zlepšiť... naviac to sem nepatrí.

Písal som 50% z cenu rúry... a ako by sa to premietlo do ceny celej stavby by záležalo na akom úseku by boli 3 pruhy. Ak by boli len tu, tak by to zásadne ostatné časti neovplyvnilo... Mne tam chýba takýto výjazd, ktorý by sa používal pri uzávierkach, nakoľko výjazd Mlynská dolina je kapacitne nedostatočný (a po vytvorení tretieho pruhu na moste tam to bude úplna katastrofa).
výrok roka: Aj keby to malo stáť desať miliárd, treba Kysuce raz a navždy zbaviť tranzitu/preťaženej dopravy.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 124
Založený: 20. Okt 2008 10:06
Bydlisko: BA, KE

Re: D2 tunel Sitina

Odoslaťod aquila » 04. Nov 2013 09:31

hej to je pravda ze na slovensku sa takto moc nerozmysla a ten mini usek na 2 pruhy ma uz roky hneva, a pri ziadnej reko to neurobia. des. to je to iste ako ked sa postupne predlozal teraz vyjazd od mcdonaldu na gagarinke a stacilo tiez asi 10 metrov to rozsirit a je suvisli buspruh na mierovu ..

inak co sa tyka zeleznicneho mostu, skor myslel andrej ak som to spravne pochopil chybajuci buspruh od patronky smerom na lamac, kde sa to zleje na 2 pruhy a pred krizovatkou zase na 3 rozsiri. pricom minimalne po vojensku nemocnicu mohol byt BUS pruh, ale to sa teraz aj tak konat nebude, lebo J&T stavaju westend ..

vid navrh, kde pribudnu dokonca dve lave odbocenie smerom z mesta k J&T budovam .. pritom tam by mohlo tych 160 metrov poriesit a je tam BUS pruh ..

[album_photo]16136[/album_photo]
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 464
Založený: 03. Feb 2005 19:08
Bydlisko: doma :)

Re: D2 tunel Sitina

Odoslaťod Andrej » 04. Nov 2013 11:20

Vlados napísal:Pod železničný most by sa dva BUS pruhy nevošli...

Vzhladom na velmi kratky interval semaforu by velmi pomohlo aj od zel.mosta po krizovatku.

Vlados napísal:Písal som 50% z cenu rúry... a ako by sa to premietlo do ceny celej stavby by záležalo na akom úseku by boli 3 pruhy.

Ani samotna tunelova rura by sa nepredrazila o 50%.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 17:57

Re: D2 tunel Sitina

Odoslaťod jarino » 19. Apr 2015 10:33

Podľa sme.sk horí v tuneli elektroinštalácia.
Tu je link: http://bratislava.sme.sk/c/7759492/v-br ... ml?ref=trz
Zatiaľ je to krátky článok, preto do MT som ho nedal
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 873
Založený: 12. Sep 2011 13:49

Predchádzajúca

Naspäť na Tunely

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 1 hosť.