Moderátor: Moderátori
Gardenboy napísal:Super....to tam dovtedy bude lievik
Gardenboy napísal:Ja som myslel, ze ten tunel bude lievyk....za nim pred nim 4 prudy dialnica len tunel 2 prudy....
Pod Braniskom praská vozovka, zlyháva odvodňovanie i vetranie. Zrejme bude súd
Dušan Faktor: V súvislosti s Braniskom sme si zo strachu pred verejnou mienkou od začiatku klamali .
B; napísal:http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=21265#21265
Problemy so stavbou, kvoli zle spravenemu odvodnovaniu a podloziu praska vozovka.
Mozne dosledky - odstavenie na pol roka a niekolko 100 milionov korun.
Zodpovedny ?? Hydrostav!
A este maly citat:Pod Braniskom praská vozovka, zlyháva odvodňovanie i vetranie. Zrejme bude súd
Dušan Faktor: V súvislosti s Braniskom sme si zo strachu pred verejnou mienkou od začiatku klamali .
Strucne zhrnute:
Zly sen sa meni na nocnu moru.
sezbrzni napísal:co na to povedat? statom (politickou stranou) preferovane firmy, ziadne vyberove konanie, korupcia...
B; napísal:http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=21265#21265
Problemy so stavbou, kvoli zle spravenemu odvodnovaniu a podloziu praska vozovka.
Mozne dosledky - odstavenie na pol roka a niekolko 100 milionov korun.
Zodpovedny ?? Hydrostav!
A este maly citat:Pod Braniskom praská vozovka, zlyháva odvodňovanie i vetranie. Zrejme bude súd
Dušan Faktor: V súvislosti s Braniskom sme si zo strachu pred verejnou mienkou od začiatku klamali .
Strucne zhrnute:
Zly sen sa meni na nocnu moru.
grossman napísal:Problémy s odsávaním su preto lebo tunel bol projektvaný len jedným smerom.Zabudlo sa na to,že auta pôjdu v proti smere a tým celé vetranie je na figu.
www.highways.sk napísal:Porovnanie neporovnateľného - Branisko vs. Rennsteig
Stavba tunela Branisko sa začala v apríli 1996 razením prieskumnej štôlne v osi ľavého tunela (severná tunelová rúra). Južnú tunelovú rúru začali raziť v máji 1997. Pôvodná cena za stavebnú časť bola stanovená na 3,2 mld.Sk. Razenie prebiehalo dobre, bez vážnejších problémov. Lenže čo čert nechcel, na jeseň 1998 sa zmenila vláda a financovanie výstavby diaľnic dostalo červenú. Iste si mnohí pamätajú, ako ťažko sa darilo napr.Banskym stavbám Prievidza vysporiadať so zastavením financovania. Na vlastné náklady dokončili razenie tunela a na slávnostnú prerážku 1.mája 1999 pozvali aj premiéra Mikuláša Dzurindu.
Za veľkej slávy tunel otvorili až 29.júna 2003. Tam sme sa od generálneho riaditeľa Slovenskej správy ciest Ing. Dušana Faktora dozvedeli: "Celkové náklady na tunel, aj stavebné, aj technologické, boli 7,6 mld. Sk.Často dostávam také otázky – že predražilo – ale nie úplne presne rozumiem, lebo neviem oproti čomu predražilo. Ten pôvodný projekt technologický, keď sa Branisko začínalo, naozaj predpokladal s nákladmi 640 mil. Sk a súčasné náklady na technológiu sú 1,5 mld. Sk. Samozrejme, že pôvodný projekt neuvažoval ani s 30 % všetkých tých technologických celkov, ktoré sú do tunela zabudované teraz."
Ale kde sú ďalšie 3 mld.Sk, o ktoré sa tunel predražil sa už asi nedozvieme.
Tunel Rennsteig v Nemecku, kde sa razenia zúčastnili tiež Banske stavby Prievidza, sa staval od augusta 1998. Slávnostné otvorenie sa konalo 5. júla 2003. Ide o dvojrúrový tunel s dĺžkou tunelových rúr 7916 metrov a 7878 metrov. Šírka tunelovej rúry je 9,5 metra. V roku 2004 získal od ADAC ocenenie najbezpečnejší tunel v Európe. A čo cena? Zdroje uvadzájú cenu okolo 200 miliónov EUR (niektoré 201 miliónov EUR alebo 210 miliónov EUR, iný zdroj uvádza 430 miliónov DM)
Cena 1 metra tunelovej rúry tunela Branisko je 3-krát vyššia ako cena 1 metra tunelovej rúry tunela Rennsteig. Zhruba máme jednorúrový tunel Branisko s dĺžkou necelých 5 km v cene dvojrúrového tunela s dĺžkou takmer 8 km v Nemecku. Dúfajme, že nová vláda urobí konečne poriadok a začne sa stavať tunel Višňové s dlžkou 7,5 km, ktorý keby stavali ako dvojrúrový v Nemecku, by vyšiel za podobnú cenu ako naše jednorúrové Branisko.
Dy napísal:Nezdá sa vám, že je tunel pričasto zavretý ?
http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=4555
Na dva týždne, na pár hodín, ... stále niečo. Napríklad pochopím, keby z jednej strany bol uzavretý, aby sa v ňom dalo niečo robiť, potom ďalší deň zase z druhej strany, toto je bežné vo svete. Lebo keď je to na 2 týždne, že sa robí všetko a robí sa to 2x za rok, tak je to j 1 mesiac a ja byť na mieste NDS, a.s. tak sa snažím tunel nechávať otvorený, aj keď s obmedzenou premávkou. Čo vy na to ?
aquila napísal:tak a mame tu dalsiu odstavku od 9. do 27. oktobra
http://dialnice.info/viewtopic.php?t=5073
Dy napísal:Štandard, bežné všade vo svete, to by vám povedali na MDPT ako mne. Som ich vysmial.
Koksolam napísal:Dy napísal:Štandard, bežné všade vo svete, to by vám povedali na MDPT ako mne. Som ich vysmial.
A nepovedali nahodou, co mienia robit s tou praskajucou vozovkou? Mne totiz sa zdalo ze auto odksakuje ani nie tak na dilataciach , ako skor na tych trhlinkach, neviem, citil som sa trosku zvlastne v aute, uz to nebolo to komfortne zvezenie ako predtym
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 4 hostí.