Stránka 27 z 34

Re: D1 tunel Branisko

OdoslaťOdoslané: 16. Aug 2016 15:24
od DrX
chlapci presovski zabudaju ze vychod ma aj kosicky kraj, a ze ludia sa potrebuju dostat aj na gemer/juh stredneho slovenska. preto snivat o druhej rure braniska predtym nez bude urobena soroska je totalne mimo.

Re: D1 tunel Branisko

OdoslaťOdoslané: 16. Aug 2016 15:57
od i15
Keď sa okolo roku 2020 začnú napĺňať predpoklady o náraste premávky, už bude neskoro začať stavať. Druhá rúra Braniska nie je žiadne snívanie o luxuse, opiera sa to o normy a bezpečnosť premávky v tuneloch

Re: D1 tunel Branisko

OdoslaťOdoslané: 16. Aug 2016 16:20
od Ister
no podla clanku v dennikuN, ktore pisali chalani z INESU tak s tou intenzitou dopravy podla nich to nebude az tak zleee. Moj nazor je ze by ju mali vybudovat, uz len pri servisnych odstavkach by mohli premavku aspon na tu dobu presmerovat do jednej tunelovej rury, nie ako dnes obchadzkou.

Re: D1 tunel Branisko

OdoslaťOdoslané: 16. Aug 2016 16:25
od DrX
i15 napísal:Keď sa okolo roku 2020 začnú napĺňať predpoklady o náraste premávky, už bude neskoro začať stavať. Druhá rúra Braniska nie je žiadne snívanie o luxuse, opiera sa to o normy a bezpečnosť premávky v tuneloch


Ak maju v r. 2022 prechadzat cez Sorosku VSETKY AUTA povrchom, tak rovnako aj na Branisku: AK premavka prekroci "normy a bezpecnost" (co je velke AK), tak do tej jednej rury mozu pustat tolko aut, kolko povoluju "normy a bezpecnost" a zvysok moze ist pekne po povrchu.

Proste, standardne megalomanske D1 myslenie: vsetko tlacit len na D1 a inde neinvestovat nic, aby vsetci 'MUSELI' jazdit po naokolo blizsie D1.

Re: D1 tunel Branisko

OdoslaťOdoslané: 16. Aug 2016 17:33
od mirsi
priority su niekde inde, kde je bezpecnost prepravy v uplne horsej situacii ako v Branisku... myslim, ze na zozname je vela usekov, ktore to potrebuju ovela viac

Re: D1 tunel Branisko

OdoslaťOdoslané: 16. Aug 2016 17:55
od Tomas PO
mirsi, ak sa moze stavat D3 pri ZA na dve rury, moze aj Branisko. ak setrenie, tak vsade a nielen na vychode.
Inak s DrX suhlasim, na R2 sa totalne kasle. Aspon 10% z D1 rocne by tam mohlo ist. Ak sa dokonci usek pri ZV, chcelo by to spojit Figu a Ozdany, a pripravovat Sorosku,

Re: D1 tunel Branisko

OdoslaťOdoslané: 16. Aug 2016 19:26
od i15
Soroška a druhá rúra Braniska sa navzájom nevylučujú. Len dúfam, že sa prestane blúzniť o dvojrúrovej Soroške. Nechať Branisko 1+1 a stavať Sorošku 2+2 je čisté šialenstvo, ale bohužiaľ sa nad tým nedávno uvažovalo

Re: D1 tunel Branisko

OdoslaťOdoslané: 16. Aug 2016 20:23
od eric987
Praveze Branisko je jasny dokaz ze ak Soroska, tak 2+2, hoc len tunel a priportalove useky. Stavat dlhy tunel na 1+1 je kvoli nutnosti zabudovania podstatne drahsich technologii vratane priecneho vetrania totalny nezmysel.

Re: D1 tunel Branisko

OdoslaťOdoslané: 16. Aug 2016 20:28
od i15
ani keď 1+1 vydrží 20 rokov a niektorí tvrdia, že aj dlhšie?

Re: D1 tunel Branisko

OdoslaťOdoslané: 16. Aug 2016 20:44
od eric987
Mozes kupit 1-izbovy byt A za 85.000 alebo 3-izbovy byt B za 100.000. Oba v tom istom objekte na tom istom poschodi. Ktory by si bral ?

Re: D1 tunel Branisko

OdoslaťOdoslané: 16. Aug 2016 21:07
od KN.SK
i15 napísal:Soroška a druhá rúra Braniska sa navzájom nevylučujú. • Nechať Branisko 1+1 a stavať Sorošku 2+2 je čisté šialenstvo, ale bohužiaľ sa nad tým nedávno uvažovalo
Predbehol si ma. Jednorúrové Branisko, keď "pred" i "za" ním je "plnoprofilová" diaľnica a ponechať to tak je nerozum, ak sa na rozkúskovanej necelistvej východnej R2 bude, možno, stavať dvojrúrová Soroška.
eric987 napísal:Praveze Branisko je jasny dokaz ze ak Soroska, tak 2+2, hoc len tunel a priportalove useky. Stavat dlhy tunel na 1+1 je kvoli nutnosti zabudovania podstatne drahsich technologii vratane priecneho vetrania totalny nezmysel.
Erik, s týmto taktiež súhlasím.
Iná sekcia: Neviem prečo na nelacnej D3 nestavali hneď nedlhé tunely ako dvojrúrové (Horelica, Svrčinovec a Poľana), lebo väčšinou šetrenie na nesprávnom mieste vyjde nakoniec drahšie. A zložitejšie!

Re: D1 tunel Branisko

OdoslaťOdoslané: 16. Aug 2016 21:18
od plš
Ericu, nám také hovoriť môžeš, my tu na fóre sme už v tvojom smere jasní resp. sa na dobré dáme rýchlo presvedčiť. Ale musíš sa aj takticky zachovať voči tomu kto platí t.j. EK v Bruseli a kontrolnému orgánu Jaspers. Jedného úradníka v Bruseli presvedčíš, ale spústu ďalších posudzujúcich v rade, ktorí vedia čítať, kupecké počty a jednoduchú logiku, rýchlo a jednoducho nepresvedčíš.
Toto vysvetlenie platí aj pre KN.SK.

Re: D1 tunel Branisko

OdoslaťOdoslané: 16. Aug 2016 22:19
od i15
eric987 napísal:Mozes kupit 1-izbovy byt A za 85.000 alebo 3-izbovy byt B za 100.000. Oba v tom istom objekte na tom istom poschodi. Ktory by si bral ?


nechcem aby to tu skĺzlo do metafor, ale nemám ani na jednoizbák :)

podporujem Sorošku aj R3 na Orave, ale keď sa tunely na tých úsekoch začnú stavať na 2+2 a Branisko sa nechá skapať s 20000 vozidlami v 1+1, tak zvážim odsťahovanie zo SK

Re: D1 tunel Branisko

OdoslaťOdoslané: 17. Aug 2016 00:02
od jarino
Napriek akýmkoľvek číslam by sa malo pokračovať v príprave. Realizácia už závisí od voľných financií. "Určite netreba" je určite prehnaný výraz... Keď sa môže realizovať Brodno - Strážov, tak sa môže aj toto.
Čo sa týka obchvatu PO, tiež nie som úplne stotožnený s obchvatom za 40 - 45 mil. eur/km, no taktiež navrhované alternatívne akože riešenie nie je riešením.
Ponuka prímestských vlakov - to je vec ZSSK a Mindop, nie NDS. A nejde ani tak o ponuku ako o rýchlosť. Primerané riešenie by bola modernizácia KE - Kysak - PO, čo by nebolo asi primerané riešenie z pohľadu ŽSR :D a ani analytika, o tej preložke PO - Krompachy nehovoriac... Križovatky by čosi pomohli, no už taká investícia do priecestia na ceste 1/18 by už asi tiež nebola primeraná. Otázne je, či by boli s tým stotožnení občania pri tých križovatkách, viď Obrancov mieru, čo čakajú práve na obchvaty... Netuším, čo má na mysli pod pojmom "následne menej náročný obchvat". Ja by som asi spomenul MK-3 a MK-5.

Re: D1 tunel Branisko

OdoslaťOdoslané: 17. Aug 2016 22:16
od i15
Ďalší článok na N-ku.. zjavne s tým Braniskom pichol Auxt do osieho hniezda. Mohol by sa niekto pre zmenu pozrieť na predpokladanú premávku pod Strečnom, kde automatické sčítače ukazujú pokles oproti údajom zo sčítania dopravy 2010 a predpokladaný percentuálny presun do Višňového, lebo na D1 DS-Turany to vyzerá len na 50% presun

Re: D1 tunel Branisko

OdoslaťOdoslané: 18. Aug 2016 07:13
od Lorenc
Oba diaľničné úseky spolu s tunelom Višňové prispejú k výraznému odľahčeniu dopravy na ceste prvej triedy I/18 medzi Žilinou a Martinom, ale aj umožnia tranzitnej doprave vyhnúť sa mestu Žilina. Cesta medzi danými dvoma mestami by sa vďaka tunelu mala skrátiť o 15 minút. Tunel Višňové by denne mali využívať desiatky tisíc automobilov. „Dopravný model uvažuje v roku 2020 s 33-tisíc autami denne, v roku 2028 so 41-tisíc a v roku 2038 až s 51-tisíc autami denne,“ hovorí Michalová. Cez tunel Branisko na východe SR, ktorý má zatiaľ hotovú len jednu rúru, prejde v súčasnosti denne približne 15-tisíc automobilov.


Toto znamená asi zvýšená lokálna doprava Žilina- Martin. Pochybujem, že toto bude na Branisku. Aspoň spolovice.
Mal by sa urobiť smerový prieskum od Trnavy po D1 a R1 cez RK za Branisko, a z toho prognózovať. Tiež by mali ukázať intenzity Donovál v takej tabuľke ako s Braniskom. Rok po roku od 2005.

Re: D1 tunel Branisko

OdoslaťOdoslané: 18. Aug 2016 10:11
od plš
Na tej diskusii Auxta a Kovalčíka sa môžeme, a ja osobne odporúčam, sa zabávať. Jeden je ešte nie celkom vyškolený cestár /čo sa týka faktov a diplomatických ťahov/ a druhý cestárom nikdy nebude, lebo stále na cestnej doprave niečo objavuje. Študent strednej školy, čo má prečítané toto fórum, aspoň čo sa týka dialnic a RC, sa musí veselo rehotať :lol: .

Re: D1 tunel Branisko

OdoslaťOdoslané: 30. Sep 2016 21:41
od EmBe
Nedávno prebiehala údržba na Branisku. Vraj bola vykonaná aj jedna skúška, ktorá sa robí raz za 13 rokov, čiže toto malo byť prvý krát od spustenia tunela. V skúške malo byť to, že celý systém tunela sa spustí naplno - osvetlenie, vetranie, všetko... Na vetraní je vraj nejaký motor, ktorý mal spotrebu paliva 700 l/hodina. Má niekto viac info?

Re: D1 tunel Branisko

OdoslaťOdoslané: 04. Okt 2016 07:23
od Zipso
Vcera som prechadzal tunelom a postrehol som tam jednu zaujimavost. Na stenach tunela su umiestnene nejake plechove kocky rozmer cca 30x50 po celej dlzke tunela v roznych vzdialenostiach vo vyske cca 2 metre. Prilis som nepochopil ich osadeniu, no vcera po dazdi ked bola vozovka pri portaloch mokra vozovka dost neprijemne odrazali svetlo.

Re: D1 tunel Branisko

OdoslaťOdoslané: 02. Nov 2016 01:07
od okorec
EmBe napísal:Nedávno prebiehala údržba na Branisku. Vraj bola vykonaná aj jedna skúška, ktorá sa robí raz za 13 rokov, čiže toto malo byť prvý krát od spustenia tunela. V skúške malo byť to, že celý systém tunela sa spustí naplno - osvetlenie, vetranie, všetko... Na vetraní je vraj nejaký motor, ktorý mal spotrebu paliva 700 l/hodina. Má niekto viac info?


700 litrov asi nie, ale záložný agregát s motorom MTU, ktorý ja na tuneli Branisko má spotrebu cca 500-550 litrov pri plnom výkone. Určite však nie je dimenzovaný tak, aby bežal na 100%-ný výkon, pretože pri zálohovaní elektromotorov (vetranie) musí byť dieselagregát predimenzovaný kvôli nábehovým prúdom.

D1 tunel Branisko - parametre prieskumnej štôlne

OdoslaťOdoslané: 05. Feb 2017 14:49
od KN.SK
Chcem sa opýtať, aké má parametre prieskumná štôlňa v osi ľavého, t. j. severného tubusu, ktorý dnes slúži ako úniková štôlňa v prípade nehody v tuneli, a má byť základom druhej, definitívnej rúry pre automobilovú dopravu. Vďaka.

Re: D1 tunel Branisko

OdoslaťOdoslané: 05. Feb 2017 15:33
od peterle
"Od západného portálu bol razený podkovovitý tvar s hrubým výlomom 10,5 - 11,5 m2, svetlý profil 10,2 m2 vrtno-trhavinovou technológiou. Východná strana (okrem priportálovej časti v dĺžke 119 m) bola realizovaná v kruhovom profile 3,3 m (8,6 m2) tunelovacím strojom Wirth TB II H. Projektovaná dĺžka prieskumnej štôlne je 4.800 m. "
http://www.banske-stavby.sk/tunelysr.html

Re: D1 tunel Branisko

OdoslaťOdoslané: 04. Aug 2017 08:16
od Miro
V tuneli Branisko sa vplyvom vysokých teplôt zvlnila vozovka a rýchlosť je obmedzená na 40 km/h. To je čo za haluz? Ako môže byť v tuneli taká vysoká teplota, aby sa zvlnila vozovka? Ten tunel je jeden veľký prúser.

Re: D1 tunel Branisko

OdoslaťOdoslané: 04. Aug 2017 08:47
od paldo
@MIro: to máš odkiaľ???

Re: D1 tunel Branisko

OdoslaťOdoslané: 04. Aug 2017 10:53
od legal
@MIro: to máš odkiaľ???


Podchvilou to hlasia v radiu