D8 Praha - Ústí nad Labem - Dresden

všeobecní diskuze o dálnicích v ČR

Moderátor: Moderátori

Re: D8 Praha - Ústí nad Labem - Dresden

Odoslaťod Jarda » 02. Mar 2015 23:53

Chyba byla v projektu, že do něj nebyla zahrnuta stabilizace svahu, přestože geologové na nestabilitu a možnost sesuvů upozorňovali.
Jarda
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 24. Mar 2006 12:03
Bydlisko: ČR, Praha

Re: D8 Praha - Ústí nad Labem - Dresden

Odoslaťod Majkl » 29. Sep 2015 10:13

Konecne zacali s druhou etapou odstranovania zavalu na D8. Prace a sprejaznenie useku by mali byt ukoncene do konca roku 2016.
viewtopic.php?f=31&t=20853
video: http://stream4.idnes.cz/vod/1509/24/VF1 ... middle.mp4
Prelet drona: http://tv.blesk.cz/video/2438976/dron-p ... zaval.html
Majkl
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 699
Obrázky: 1047
Založený: 03. Máj 2005 09:20

Re: D8 Praha - Ústí nad Labem - Dresden

Odoslaťod Majkl » 05. Sep 2016 12:54

Termin dokoncenia bol potvrdeny. Otvarat by sa malo 17.12.2016. :arrow: viewtopic.php?f=31&t=21775
Majkl
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 699
Obrázky: 1047
Založený: 03. Máj 2005 09:20

Re: D8 Praha - Ústí nad Labem - Dresden

Odoslaťod atlantis » 26. Nov 2016 19:43

Obrázok používateľa
atlantis
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 282
Obrázky: 758
Založený: 29. Okt 2008 20:44

D8 0805 Lovosice – Řehlovice 16,4 km

Odoslaťod KN.SK » 27. Nov 2016 15:11

Práve teraz "ide" diskusia o úseku D8 Lovosice – Řehlovice na ČT24 (pred 13,00 h i na ČT1). Išla.
Vladimír Cajz (Geofyzikálny ústav AV ČR, bývalý oblastný geológ pre České středohoří ČGÚ) by nedal "pečiatku" na odovzdanie tohto úseku 17.12. t. r. O problémoch vedeli minimálne od roku 1993. Podľa neho z rôznych variantov rozhodovatelia vybrali ten najhorší - len aby to bolo rýchlo, rýchlo hotové, ale stále to nie je odovzdané. Keby sa podľa neho vybralo lepšie riešenie (ale zložitejšie), tak by sa mohlo po ňom 10 rokov jazdiť.
Miloslava Pošvářová (bývala riaditeľka kontroly kvality stavieb Ředitelství silnic a dálnic ČR) by "teraz" tiež nedala "pečiatku", lebo nie sú (zatiaľ) udané nulté merania (pohybov terénu).
Obaja povedali, že by mali merať aspoň rok, a až potom by ho dali do využívania (ak by boli výsledky vyhovujúce).
Jan Kroupa (generálny riaditeľ ŘSD) neprišiel do Otázok Václava Moravca, do besedy o tomto úseku. Podľa tam povedanej informácie mal pozvanie do besedy skoro 2 týždne.
Festina lente! Σπεῦδε βραδέως!
Obrázok používateľa
KN.SK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 522
Obrázky: 331
Založený: 08. Máj 2014 12:56

D8 Praha - Ústí nad Labem - Dresden

Odoslaťod KN.SK » 24. Sep 2017 13:49

D8 pod drobnohledem. V budoucnu je možné další zavření, míní geolog
Silničáři věří, že se jim terén u prackovické estakády na dálnici D8 podařilo spoutat. V závěru září by se měl konečně naplno otevřít poslední zprovozněný úsek, jezdit by se tak mělo i v dosud uzavřeném pruhu. Podle geologa ale zůstává otázkou stabilita dálnice. Není tak vyloučeno, že se v budoucnu daný úsek trvale uzavře.
Poslední úsek dálnice D8 byl slavnostně otevřena 17. prosince 2016. V úseku u Prackovic se ale dosud jezdí jen po jedné polovině, ačkoliv ten měl být plně zprovozněna už letos v březnu.
„Autostráda ve směru Drážďany by se mohla kompletně otevřít možná už v poslední dekádě září,“ oznámilo ve středu ministerstvo dopravy (psali jsme zde https://ekonomika.idnes.cz/dalnice-d8-p ... oprava_ane ). Ale jen v případě, že 20. září dopadnou dobře zkoušky, kvůli kterým se úsek na půl dne zcela uzavře.
„Do budoucna je klidně možné úplné a trvalé uzavření dálnice v oblasti Prackovic. Však jsme na to dopravním značením v daném úseku dobře připraveni,“ uvedl geolog Vladimír Cajz z Geofyzikálního ústavu Akademie věd ČR, který na problémy D8 v Českém středohoří dlouhodobě upozorňuje.
•••
Geolog Cajz však kontruje a varuje, že práce na dálnici neskončí prakticky nikdy. „Už teď je jasné, že dálnice se bude muset monitorovat a složitě dodatečně stabilizovat po celou dobu životnosti, která bývá okolo 100 let,“ prohlásil.
O průběh autostrády Praha – Drážďany Chráněnou krajinnou oblastí České středohoří se roky dohadovaly úřady s ekologickými iniciativami – posouzení vlivu stavby na životní prostředí ministerstvo dopravy zadalo již v polovině 90. let. Se stavbou začali silničáři v roce 2007.
„Ministr Ťok jen sklízí plody ignorance mnohých svých předchůdců, kteří nevedli dálnici v tunelu. A tím zbytečně trpí jak občané, tak životní prostředí. Tunelová varianta přitom mohla již dávno fungovat,“ uvedl místopředseda Zelených Michal Berg. Ekologové navrhovali, aby D8 procházela pod středohořím ve dvou tubusech o délce zhruba čtyř kilometrů.
Pokud by problémy u Prackovic injektáže nevyřešily, možná se „podzemní“ varianta dostane znovu do hry. „Dodatečná výstavba tunelu, který by odvedl dopravu z problémového úseku dálnice, by se pořád ještě vyplatila,“ myslí si Cajz.

Zdroj: https://ekonomika.idnes.cz/dalnice-d8-o ... oprava_rts

Dúfam, že si z tohto zoberú ponaučenie i u nás, veľmi dúfam. Prírodu neoklameš, nerozkázeš jej veľmi.
Festina lente! Σπεῦδε βραδέως!
Obrázok používateľa
KN.SK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 522
Obrázky: 331
Založený: 08. Máj 2014 12:56

Re: D8 Praha - Ústí nad Labem - Dresden

Odoslaťod Jarda » 16. Okt 2017 16:00

Že by tunelová varianta mohla dobře fungovat, je sporné. Seriózně to nikdo nemůže tvrdit bez průzkumné štoly. S velkou pravděpodobností by problémy s geologií byly i při stavbě tunelu (obdobné jako např. u tunelu Čebrať, možná ještě větší). Pan Cajz mystifikuje, když neustále tvrdí, že ve vybrané trase se dálnice nedá bezpečně postavit, ovšem ukázalo se, že při projektování došlo k podcenění rizik vyplývajících ze složitých geologických podmínek.
Jarda
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 24. Mar 2006 12:03
Bydlisko: ČR, Praha

Predchádzajúca

Naspäť na Dálnice v ČR

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 1 hosť.