Stránka 3 z 7

OdoslaťOdoslané: 16. Apr 2006 21:33
od Lermik
A proč vlastně dochází k zpřísnění norem? Vždyť slovenská D3 se bude stavět 24,5 a nikomu to nevadí...

OdoslaťOdoslané: 17. Apr 2006 00:17
od Jarda
Lermik napísal:A proč vlastně dochází k zpřísnění norem? Vždyť slovenská D3 se bude stavět 24,5 a nikomu to nevadí...

Šířka 27,5 má tu výhodu, že při uzavření jedné poloviny dálnice lze na druhé namalovat 4 užší pruhy, takže kvůli bezpečnosti je v takovém úseku nutno omezit rychlost, ale nesníží se počet jízdních pruhů. To byl zřejmě hlavní důvod pro to, že všechny nové dálnice by měly být stavěny v šířce nejméně 27,5 m. U kategorie R se nekalkuluje s intenzitami dopravy, které by při snížení počtu jízdních pruhů na kratším úseku vedly k úplnému zabklokování komunikace ve špičkách, jako to hrozí na dálnicích, kde se počítá s vyššími intenzitami dopravy (což na české D1 a zejména na pražské Jižní spojce můžeme vidět často).

OdoslaťOdoslané: 17. Apr 2006 13:30
od Lermik
Jaroslav Štemberk napísal:
Lermik napísal:A proč vlastně dochází k zpřísnění norem? Vždyť slovenská D3 se bude stavět 24,5 a nikomu to nevadí...

Šířka 27,5 má tu výhodu, že při uzavření jedné poloviny dálnice lze na druhé namalovat 4 užší pruhy, takže kvůli bezpečnosti je v takovém úseku nutno omezit rychlost, ale nesníží se počet jízdních pruhů. To byl zřejmě hlavní důvod pro to, že všechny nové dálnice by měly být stavěny v šířce nejméně 27,5 m. U kategorie R se nekalkuluje s intenzitami dopravy, které by při snížení počtu jízdních pruhů na kratším úseku vedly k úplnému zabklokování komunikace ve špičkách, jako to hrozí na dálnicích, kde se počítá s vyššími intenzitami dopravy (což na české D1 a zejména na pražské Jižní spojce můžeme vidět často).


Myslím si, že by za ČB ani nevadilo kdyby bylo 2+1 v případě uzavírek...

OdoslaťOdoslané: 18. Apr 2006 00:35
od jkjk
Jaka bude sirka rakouske S10?

Podle informaci na strankach ASFINAGu je predpokladane zatizeni prihranicniho useku 15 tis denne v roce 2025. Tedy stejna bude i na ceske strane. Je na takoveto zatizeni treba plnohodnotna dalnice?

OdoslaťOdoslané: 18. Apr 2006 10:25
od Lenny
Na D3 je pouze jeden úsek v kategorii D 26,5 Mezno - Tábor. Úseky Praha - Mezno a Tábor - ČB jsou v kategorii D 27,5 a úsek ČB - Rakousko je v kategorii R 25,5. 8)

OdoslaťOdoslané: 18. Apr 2006 11:53
od Jarda
jkjk napísal:Jaka bude sirka rakouske S10?

Podle informaci na strankach ASFINAGu je predpokladane zatizeni prihranicniho useku 15 tis denne v roce 2025. Tedy stejna bude i na ceske strane. Je na takoveto zatizeni treba plnohodnotna dalnice?


ASFINAG šířku neuvádí. Rakušané staví dost variabilně, ve špatných terénních poměrech zužují (např. na estakádách bývají místo dělicího pruhu pouze svodidla a bývá i užší krajnice), v dobrých podmínkách (a při vyšších intenzitách dopravy) naopak rychlostní komunikace rozšiřují na plný dálniční profil. Celá trasa by měla být ve čtyřpruhu.

OdoslaťOdoslané: 18. Apr 2006 16:38
od Lermik
Lenny napísal:Na D3 je pouze jeden úsek v kategorii D 26,5 Mezno - Tábor. Úseky Praha - Mezno a Tábor - ČB jsou v kategorii D 27,5 a úsek ČB - Rakousko je v kategorii R 25,5. 8)


http://www.ceskedalnice.cz/kategorie.htm tady se ale píše, že to bude R26,5 a úsek na D11 z Dvora Králové n. L. do Trutnova bude dokonce R27,5!! Nechápu proč se hlavní tahy nestavějí jako dálnice až k hranicím obzvlášť když na to mají parametry.

OdoslaťOdoslané: 18. Apr 2006 18:38
od mapman
Lermik napísal:
http://www.ceskedalnice.cz/kategorie.htm tady se ale píše, že to bude R26,5 a úsek na D11 z Dvora Králové n. L. do Trutnova bude dokonce R27,5!! Nechápu proč se hlavní tahy nestavějí jako dálnice až k hranicím obzvlášť když na to mají parametry.


Co třeba proto že v rakousku bude mít R3 pokračování v podobě S10 což je rakouský ekvivalent R a v Polsku bude mít R11 pokračování v podobě S3 což taky není A... Možná v tom hrajou roli kromě často omílaných intenzit i faktory mezistátní...

OdoslaťOdoslané: 19. Apr 2006 10:14
od Lenny
mapman napísal:
Lermik napísal:
http://www.ceskedalnice.cz/kategorie.htm tady se ale píše, že to bude R26,5 a úsek na D11 z Dvora Králové n. L. do Trutnova bude dokonce R27,5!! Nechápu proč se hlavní tahy nestavějí jako dálnice až k hranicím obzvlášť když na to mají parametry.


Co třeba proto že v rakousku bude mít R3 pokračování v podobě S10 což je rakouský ekvivalent R a v Polsku bude mít R11 pokračování v podobě S3 což taky není A... Možná v tom hrajou roli kromě často omílaných intenzit i faktory mezistátní...


Z Polska má vést na R11 dálnice A3. U R11 se ještě možnst změnit parametry na D 27,5, bo není ještě vydáno ÚR.

OdoslaťOdoslané: 19. Apr 2006 11:30
od mapman
Určitě A3? Co já vím, tak Poláci A3 degradovali na S3, už je tomu nějaký pátek... A bylo to tak i v jednom aktuálním dokumentu (Konferencja minstra... atd.), tam se taky mluvilo o S3... Podle wikipedie je zařazená i ve vládním programu : http://pl.wikipedia.org/wiki/Drogi_ekspresowe_w_Polsce

OdoslaťOdoslané: 19. Apr 2006 15:43
od Lermik
Ano v současnosti to je S3, ale to se může změnit, protože Poláci stále mění dálnice v R a R na čtyřpruhovky. Ale nedávno jsem četl, že S69 (pokračování slovenské D3) se možná časem přeznačí na dálnici... ...rakušané na nás pro změnu postaví A5 směrem na Brno, takže by to bylo 1:1 :)

OdoslaťOdoslané: 19. Apr 2006 16:45
od Lenny
Kromě stavby 0305/2 Nová Hospoda - Mezno se žádný další úsek stavět nezačne. Další výstavba bude nejspíš až pomocí PPP.

OdoslaťOdoslané: 19. Apr 2006 17:37
od Dialniciar
Lermik napísal:Ano v současnosti to je S3, ale to se může změnit, protože Poláci stále mění dálnice v R a R na čtyřpruhovky. Ale nedávno jsem četl, že S69 (pokračování slovenské D3) se možná časem přeznačí na dálnici... ...rakušané na nás pro změnu postaví A5 směrem na Brno, takže by to bylo 1:1 :)


Tu ale nejde o to, že na Brno, ... tu ide o to, že ide o ponímanie metropolí, ... je logické, že od Viedne sa stavajú diaľnice na každú na stranu a podobne aj od Prahy ide najviac diaľnic v ČR. Tým chcem povedať, že nejde o Brno ale o Viedeň. A podobne nebude taká výrazná doprava medzi Č.B. a Rakúskom, preto tam stačí skôr rýchlostná cesta.

OdoslaťOdoslané: 23. Apr 2006 16:36
od Jarda
Intenzity dopravy na současné I/3 (Mirošovice - hranice A) podle sčítání v r. 2005 (průměrný počet mot. vozidel všech kategorií za den):
Mirošovice - Benešov: 24 - 26 tis.
Benešov - Bystřice: 22 tis.
Bystřice - Votice: 18 tis.
Votice - Tábor: 12 - 14 tis.
Tábor - Soběslav: 20 tis.
Soběslav - Veselí n. L.: 14 - 16 tis.
Veselí n. L. - Č, Budějovice: 10 - 12 tis.
průtah Č. Budějovic: až 40 tis.
Č. Budějovice - Kamenný Újezd: 16 tis.
Kam. Újezd - Kaplice: 8 - 12 tis.
Kaplice - Dolní Dvořiště: 8 tis.
přechod do A v D. Dvořišti: 4 tis.

OdoslaťOdoslané: 25. Apr 2006 19:17
od Lenny
Letos by se mohla začít zpracovávat Eia na úsek Praha - Mezno, závisí to na financích pokud budou vyčleněny, s tímto se v návrhu rozpočtu nepočítalo. 8)

OdoslaťOdoslané: 01. Máj 2006 15:38
od Jarda
Dy napísal:
Lermik napísal:Ano v současnosti to je S3, ale to se může změnit, protože Poláci stále mění dálnice v R a R na čtyřpruhovky. Ale nedávno jsem četl, že S69 (pokračování slovenské D3) se možná časem přeznačí na dálnici... ...rakušané na nás pro změnu postaví A5 směrem na Brno, takže by to bylo 1:1 :)


Tu ale nejde o to, že na Brno, ... tu ide o to, že ide o ponímanie metropolí, ... je logické, že od Viedne sa stavajú diaľnice na každú na stranu a podobne aj od Prahy ide najviac diaľnic v ČR. Tým chcem povedať, že nejde o Brno ale o Viedeň. A podobne nebude taká výrazná doprava medzi Č.B. a Rakúskom, preto tam stačí skôr rýchlostná cesta.


I z intenzit, které jsem výše uvedl, vyplývá, že je správné rozhodnutí stavět v kategorii D k MÚK Krasejovka, kde bude odbočka na Český Krumlov a Lipno, dále postačí R. Tedy D3 je potřebná nejen k Č. Budějovicím, ale je potřebný i jejich obchvat a na něj navazující kratší úsek k odbočce na Č. Krumlov (I/39). Dále by mohl postačovat 1/2 profil R, je ovšem otázka, o kolik tam vzroste intenzita, až bude kompletně zprovozněno rychlostní spojení Dresden - Praha - Linz.

OdoslaťOdoslané: 01. Máj 2006 16:50
od Dialniciar
Jaroslav Štemberk napísal:I z intenzit, které jsem výše uvedl, vyplývá, že je správné rozhodnutí stavět v kategorii D k MÚK Krasejovka, kde bude odbočka na Český Krumlov a Lipno, dále postačí R. Tedy D3 je potřebná nejen k Č. Budějovicím, ale je potřebný i jejich obchvat a na něj navazující kratší úsek k odbočce na Č. Krumlov (I/39). Dále by mohl postačovat 1/2 profil R, je ovšem otázka, o kolik tam vzroste intenzita, až bude kompletně zprovozněno rychlostní spojení Dresden - Praha - Linz.


Ja si nemyslím, že je potrebné stavať parameter D kdekoľvek okolo mesta, pretože pre dopravné zaťaženie je dôležité, aby neboli pruhy 2 ale 4 a to po 2 pre každý smer a nie je podstatné, či ide o R alebo o D - to je len pocit pri jazde, ale priepustnosť zlepšuje aj R.

OdoslaťOdoslané: 01. Máj 2006 16:57
od Jarda
Dy napísal:
Jaroslav Štemberk napísal:I z intenzit, které jsem výše uvedl, vyplývá, že je správné rozhodnutí stavět v kategorii D k MÚK Krasejovka, kde bude odbočka na Český Krumlov a Lipno, dále postačí R. Tedy D3 je potřebná nejen k Č. Budějovicím, ale je potřebný i jejich obchvat a na něj navazující kratší úsek k odbočce na Č. Krumlov (I/39). Dále by mohl postačovat 1/2 profil R, je ovšem otázka, o kolik tam vzroste intenzita, až bude kompletně zprovozněno rychlostní spojení Dresden - Praha - Linz.


Ja si nemyslím, že je potrebné stavať parameter D kdekoľvek okolo mesta, pretože pre dopravné zaťaženie je dôležité, aby neboli pruhy 2 ale 4 a to po 2 pre každý smer a nie je podstatné, či ide o R alebo o D - to je len pocit pri jazde, ale priepustnosť zlepšuje aj R.


To souhlasím. Důležité jsou ovšem také křižovatky, aby byly kompletní MÚK. To je právě případ stávajícího průtahu ČB, který je sice čtyřpruhový, ale jsou na něm semafory, proto na stávající intenzitu už nestačí.

OdoslaťOdoslané: 10. Máj 2006 09:46
od Michal R
V Českých Budějovicích je největší problém na průtahu ten, že v době, kdy se stavěl (konec 80. a začátek 90. let) nikdo nepředpokádal, že na území zhruba 2 km, se do stávajícího průtahu napojí TESCO, Globus, InterSpar a Terno.... a upřímně, ČB jsou při sebemenší dopravní nehodě na hranici kolapsu.... jenom se o tom tolik nemluví.

OdoslaťOdoslané: 10. Máj 2006 17:59
od Lenny
Michal R napísal:V Českých Budějovicích je největší problém na průtahu ten, že v době, kdy se stavěl (konec 80. a začátek 90. let) nikdo nepředpokádal, že na území zhruba 2 km, se do stávajícího průtahu napojí TESCO, Globus, InterSpar a Terno.... a upřímně, ČB jsou při sebemenší dopravní nehodě na hranici kolapsu.... jenom se o tom tolik nemluví.


Stejně jako Kolín, Pardubice, Zlín a spousta dalších měst. V ČR nic neobvyklého. 8)

OdoslaťOdoslané: 20. Nov 2006 16:06
od Jarda
Pilotní projekt PPP na D3 Tábor - Bošilec má jakožto vítěz tendru připravit konsorcium vedené firmou Mott Mac Donald (jejich nabídka vyhodnocena jako lepší oproti druhému soutěžiteli - konsorciu vedenému firmou Deloite&Touche.)

OdoslaťOdoslané: 20. Nov 2006 18:14
od Jarda
Web vítěze tendru (v češtině): http://www.mottmac.cz/?lang=cs-CZ

OdoslaťOdoslané: 19. Dec 2006 02:30
od jkjk
18.12. byly mimo jiné zastupitelstvem Stredockeskeho kraje schvaleny uzemni plany VUC Benesovska a Prazskeho regionu, cimz odpada dalsi prekazka na useku Mezno - Praha.

OdoslaťOdoslané: 19. Dec 2006 17:02
od Lenny
jkjk napísal:18.12. byly mimo jiné zastupitelstvem Stredockeskeho kraje schvaleny uzemni plany VUC Benesovska a Prazskeho regionu, cimz odpada dalsi prekazka na useku Mezno - Praha.


to znamena že se může začít připravovat stavba

OdoslaťOdoslané: 20. Dec 2006 14:54
od Dialniciar
Nadpis témy nezodpovedá realite, nakoľko až k samotnej hranici pôjde R3. :wink: