Stránka 1 z 4

D11 Praha-Hradec Králové - Polsko

OdoslaťOdoslané: 20. Júl 2005 10:37
od Branco
Dálnice D11 - letos do Chlumce nad Cidlinou, napřesrok k Hradci Králové


Dálnice D11 letos částečně dosáhne Chlumce nad Cidlinou, příští rok povede nových 44 km až k Hradci Králové. V budoucnosti se stane 154 km dlouhou hlavní dopravní tepnou s předpokládanou intenzitou dopravy 25 tisíc vozidel denně mezi Prahou, Hradcem Králové, Trutnovem, Polskem a Pobaltím a v neposlední řadě spolu s rychlostní komunikací R35 odlehčí přetížené D1 při tranzitu východním směrem.

Ještě letos se řidičům uleví při cestách mezi Prahou a Hradcem Králové. K rekordně rychlému posunutí ve výstavbě dálnice bylo nuceno Ředitelství silnic a dálnic vzhledem ke kritické dopravní situaci ve městě Chlumec nad Cidlinou a slibu vlády továrně TPCA v Kolíně-Ovčárech na dopravní obslužnost východních směrů. Pro obchvat Chlumce nad Cidlinou tak bude ke konci roku 2005 zprovozněn jeden jízdní pás dálnice mezi MÚK Levín a MÚK Chýšť včetně dílčích částí obou křižovatek. Dopravní značení povede tranzit Praha - Hradec Králové po obchvatu. Úsek dálnice mezi MÚK Dobšice - MÚK Levín bude zprovozněn pro dopravu na Kolín a opačně. Rovněž se bude jednat o poloviční profil.

"O zkracování doby výstavby se snažíme na všech stavbách, nejen na trase dálnice D11. Je to totiž výrazně levnější - ušetříme náklady na pracovní síly, na pronájem ploch pro zařízení staveniště a podobně. Proto je v našem zájmu pokusit se vždy o minimální možné termíny, přičemž toto zkrácení nesmí být nikdy na úkor kvality," říká Josef Hájek, generální ředitel firmy Skanska DS, která staví úseky D11 mezi 52. a 79. kilometrem.

Koncem roku 2006 dojde k uvedení do provozu 44 km plnohodnotné dálnice D11 od současného konce u Poděbrad před Hradec Králové. "Jediným problémem zůstanou poslední 4 km těsně před Hradcem Králové, jejichž realizovatelnost je do tohoto termínu již vyloučena. Jedná se o úsek, kde dosud nejsou vypořádány majetkoprávní vztahy a kde bude nutné vybudovat provizorní sjezd na stávající komunikace. Jedním z možných dočasných řešení bude objízdná trasa po silnici II/333 přes obec Plačice," vysvětluje šéf ŘSD Petr Laušman. Podle něj dosáhnou celkové náklady na zprovoznění dálnice D11 od Poděbrad do Hradce Králové částky 15 miliard korun.

ŘSD již připravuje další úseky dálnice D11. Úseky mezi Hradcem Králové a polskými hranicemi jsou závislé především na přidělených finančních prostředcích. "Státní fond dopravní infrastruktury již obdržel náš požadavek na další finanční prostředky, které chceme investovat do další výstavby dálnice D11, ale bude záležet na jeho příjmech a stanovených prioritách" uzavírá Petr Laušman. Podle něj bude mít zprovoznění dálnice pozitivní dopad na růst české ekonomiky a obchodu. Významným způsobem se také zvýší atraktivnost Královéhradeckého kraje, pro který by měla být výstavba dálnice D11 jednou z hlavních priorit.
28. 06. 2005, 19:49

http://216.239.59.104/search?q=cache:slkrhJGC_CcJ:news.auto.cz/%3Farticle%3D4053+%22d%C3%A1lnice+D11%22&hl=cs&client=firefox-a

Zdroj: Ředitelství Silnic a Dálnic a Skanska DS

Upravil jsem nadpis témy, aby lépe vystihoval D11. Lenny

OdoslaťOdoslané: 07. Aug 2005 16:46
od Lenny
Letos otevřou jen úsek Dobšice - Chýšť, který vytvoří jakýsi obchvat Chlumce n.C. Bude tady problém se zimní údržbou, není dohodnuto, kdo ji bude zajišťovat. Původně měl být otevřen úsek Poděbrady-východ - Chýšť, ale ŘSD to nechtělo povolit z důvodu pozdějšího začnutí stavebních prací. Má tam být vysoký nasep, který musí sednout a ŘSD má strach, že kdyby to otevřeli letos tak jim to sedne a poruší se vozovka.

Další problém je před Hradce, kde chybí vykoupit pozemek vlastněný 60 ekologickými aktivisty. Probíhá tam zdlouhavé vyvlastňování a navíc jsem četl, že aktivisté si pozemky mezi sebou mění.
Tento problém je vyřešen provizornim sjezdem na silnici II/333 4 km před Hradcem, která bude povýšena dočasně na silnici I.třídy.

OdoslaťOdoslané: 07. Aug 2005 16:49
od Caesar
Lenny napísal:Tento problém je vyřešen provizornim sjezdem na silnici II/333 4 km před Hradcem, která bude povýšena dočasně na silnici I.třídy.


Tak toto je typické riešenie aj na Slovensku, len s tým rozdielom, že u nás je to trvalého charakteru bez takmer žiadnych stavebných úprav na daných cestách. :roll:

OdoslaťOdoslané: 17. Sep 2005 17:05
od Branco
Lenny,

možno trochu predčasná otázka, ale predsa:
Ako to vyzerá s dostavbou D11 od Hradca na Jaromer a ďalej smerom na poľské hranice? Dík za odpoveď.

OdoslaťOdoslané: 17. Sep 2005 21:20
od Lenny
Stavba 1106 HK-Smiřice by se mohla začít stavět už příští rok pokud bude dostatek financí, ale spíš až příští rok.
1107 Smiřice - Jaroměř co vím tak byla na stavbu zpracována DÚR, ta by se mohla začít stavět v roce 2007 (optimistický).
Úseku Jaroměř - hranice branil neschválený územní plán VÚC Trutnovska - Náchodska, který byl už schválen. Jinak zatím byly vypracovány ekonomické a dopravní studie. Nejdříve má být stavěn po polovinách. Tady se před rokem 2010 stavět nezačne.

OdoslaťOdoslané: 23. Sep 2005 19:04
od Lermik
Lenny napísal:Stavba 1106 HK-Smiřice by se mohla začít stavět už příští rok pokud bude dostatek financí, ale spíš až příští rok.


Takže 2006 nebo 2007?

OdoslaťOdoslané: 23. Sep 2005 20:56
od Lenny
Lermik napísal:Takže 2006 nebo 2007?

Když budou peníze tak 2006, když ne tak později.

OdoslaťOdoslané: 02. Okt 2005 15:42
od Antimander
Lenny napísal:
Lermik napísal:Takže 2006 nebo 2007?

Když budou peníze tak 2006, když ne tak později.


ČR začína mať problémy, rozostavanosť je síce 180 km, ale reálne by mohla byť podľa sľubov aj nad 250 km a na to už ČR nemá dosť zdrojov.

Ale čokoľvek, čo je do dvoch rokov, je dobré, je jedno či r. 2006 alebo r. 2007. :wink:

OdoslaťOdoslané: 03. Okt 2005 15:37
od Lenny
U nás se sice staví rekordně, ale jen pro letošek chybí na dálnice 5,5 mld. Např na D1 0,7 mld na D11 2 mld atd. D1 se bude otvírat 24. října. 8)

OdoslaťOdoslané: 03. Okt 2005 17:45
od Antimander
Lenny napísal:U nás se sice staví rekordně, ale jen pro letošek chybí na dálnice 5,5 mld. Např na D1 0,7 mld na D11 2 mld atd. D1 se bude otvírat 24. října. 8)


Napriek tomu, ... peniaze chýbajú všade. Nikde ich nie je dosť. Okrem niektorých štátov v Arábii, ...

V ČR je rekordná rozostavanosť a je tam najviac rozostavaných diaľnic v EÚ. ... :wink: To je nespochybniteľný fakt. :wink:

OdoslaťOdoslané: 20. Okt 2005 17:12
od Adaios
Je velmi nevyhnutne stavat D11 a nasledne aj R35, aby sa odlahcila dialnica D1. Ta sa potom nemusi rozsirovat v celej svojej dlzke.

Uz su odhadnute predbezne naklady na komplexne rozsirenie Praha-Brno na 3+3 pruhy, pred Prahou na 4+4 pruhy na sumu 50 mld. CZK. Pocita sa uplne so vsetkym - zburanie mostov, ich nova vystavba, pretazenie inych cestnych komunikaci a ich nasledna nutna oprava atd. :wink:

OdoslaťOdoslané: 22. Nov 2005 19:06
od Lenny
Jisté už je, že stavba 3 km před Hradcem se nestihne včas. Z důvodů nutnosti vyvlastnění pozemku, který vlastní 60 ekologických aktivistů. Proto byly navrženy dvě varianty provizorního napojení dálnice na silniční síť:

1. varianta Plačice v km 86,500 – 90,760 s napojení na silnici II/333 - Kukleny
2. varianta Vlčkovice v km 88,500 s napojením na silnici I/11.

Provizorní napojení se lidem nelíbí. 8)

OdoslaťOdoslané: 26. Nov 2005 20:26
od Adaios
Lenny napísal:Provizorní napojení se lidem nelíbí. 8)


Ludom moze byt jedno, kde a ako sa dialnica bude napajat. Alebo sa to nepozdava tebe Lenny. :wink:

OdoslaťOdoslané: 28. Nov 2005 08:37
od Lenny
Adoas napísal:Ludom moze byt jedno, kde a ako sa dialnica bude napajat. Alebo sa to nepozdava tebe Lenny. :wink:


Mě osobně je to jedno, ale těm lidem, přes které má vést provizorní napojení to jedno neí. :wink:

Ale časem se vhej problém s pozemky a D11 bude končit na mimoúrovňové křižovatce u Hradce 8)

OdoslaťOdoslané: 28. Nov 2005 22:08
od Adaios
Lenny napísal:
Adoas napísal:Ludom moze byt jedno, kde a ako sa dialnica bude napajat. Alebo sa to nepozdava tebe Lenny. :wink:


Mě osobně je to jedno, ale těm lidem, přes které má vést provizorní napojení to jedno neí. :wink:

Ale časem se vhej problém s pozemky a D11 bude končit na mimoúrovňové křižovatce u Hradce 8)


:shock: ... ja som to zle pochopil. Tak ak sa to dotyka nejakych ludi priamo, tak to nie je dobre, ak sa nepostavi protihlukova stena napriklad. Ale na docasnom napojeni je to zbytocne - ale zalezi ako dlho dana stena by tam mala byt - v 1. rade by malo ist o ludi. :wink:

OdoslaťOdoslané: 14. Dec 2005 15:28
od Lenny
20. prosince se otevře úsek Dobšice - Chýšť dálnice D11 v polovičním profilu. Tento úsek nemá žádnou návaznost na již provozovaný úsek Praha - Poděbrady. Spíše to je politická stavba, aby se Chlumci vytovřil obchvat. Lepší řešení by bylo otevřít dálnice D11 najednou v příštím roce, jak z ekonomického, tak stavbářského pohledu, k tomu bude ještě komplikovaná zimní údržba. 8)

OdoslaťOdoslané: 20. Dec 2005 22:18
od Adaios
V Chlumci nad Cidlinou otevřeli přivaděč k dálnici D11 :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=2326

OdoslaťOdoslané: 21. Dec 2005 12:02
od Lenny
Na tomto úseku je zakázáno předjíždění v celé délce a navíc na něj nejde moc dobře najet :arrow: je to zajížďka 8)

OdoslaťOdoslané: 21. Dec 2005 23:57
od Adaios
Novy dialnicny usek na dialnici D11 dlhy 18 km na 1/2 profil. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=2340

OdoslaťOdoslané: 20. Feb 2006 20:05
od Lenny
Dálnice D11 byly definována usenesením vlády z roku 1963, ikdyž první plány se objevili už roce 1938.

Samotná výstavba byla zahájena v září 1978 stavbou Praha - Jirny(8,3 km), který je zvláštní tím, že má ponechanou územní rezervu na rozšíření na šestipruh. Další stavba, která byla zahájena, byla Jirny - Sadská (18,4 km) v březnu 1980. Tyto dvě stavby byly zprovozněny 12. října 1984. Poté následovala stavba Sadská - Libice n. Cidl. (15,3 km), která byla zprovozněna 4. srpna 1992. Od té doby až do roku 2004 výstavba neprobíhala z důvodů dohodů nad dalším směrování přes Libický Luh.

V současné době je ve stavbě úsek Libice - Hradec Králové (46,7 km). V loňském roce byl zprovozněn úsek Dobšice - Chýšť (16,3 km) v polovičním profilu. Letos bude zprovozněna celá stavba. Vznikne tak úsek Praha - Hradec Kralové o délce 88,6 km.

V příštím roce bude zahájena stavba Hradec Králové – Smiřice (15,2 km), jestli budou finanční prostředky.

D11 by dle současných plánu měla být dostavěna v roce 2013. Na úsek Hradec Králové - Polsko bude třeba ještě 19 miliard. 8)

OdoslaťOdoslané: 14. Mar 2006 18:09
od Lenny
Dálnice stále nemá ještě vykoupeny všechny pozemky. Chybí část před HK, kde pozemky vlastní Havránková, která na nich hospodaří. Stát k ní poslal úředníka, aby je vykoupil. Což Havránková odmítla s tím, že nechce peníze, ale chce půdu, na které by mohla hospodařit, na čež ji úředník odpověděl, že jí vyvlastní. To si nenechala líbit a prodala část cesty asi 70 ekologům. Současné zákony neumožňují náhradu za jiné pozemky a také jsou krátké na vyvlastnění pozemků s takovým počtem majitelů. V součanosti se rysuje dohoda o směně pozemků, ale musí ji posvětit vláda. 8)

Mapa provizorního napojení
http://www.ceskedalnice.cz/prilohy/d11_provizorium.jpg

OdoslaťOdoslané: 25. Apr 2006 19:24
od Lenny
Zajímavá bude situace u staveb 1104-5 po konci června, mohlo by dojít k zajímavým výsledkům. 8)

OdoslaťOdoslané: 16. Máj 2006 12:09
od Jarda
viz: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=22511#22511

Z článku se jeví, že se uvažuje o nějakém obchvatu Náchoda k hraničnímu přechodu (I/33). Dost bych se tomu divil, protože by byl velmi nákladný. Myslím, že spíš půjde o to, z hraničního přechodu v Náchodě vyloučit dálkovou dopravu a přechod ponechat po vybudování R11 pouze jako místní s tím, že dálková doprava se přesune na Královec. Myslím, že obchvat Náchoda by měl být pro I/14, na I/33 je potřeba dopravu utlumit uvedeným odklonem mezinárodní dopravy Praha - Varšava.

OdoslaťOdoslané: 17. Máj 2006 10:30
od Lenny
Skutečně se připravuje obchvat Náchoda, podrobnosti neznám.

OdoslaťOdoslané: 17. Máj 2006 13:20
od Michal R
Lenny napísal:Skutečně se připravuje obchvat Náchoda, podrobnosti neznám.


Tož tedy se upustilo od původního předpokladu, že D(R)11 za Jaroměří bude trasována ve směru Trutnov?