Stránka 4 z 7

OdoslaťOdoslané: 05. Jan 2007 13:55
od Jarda
aquila napísal:docela ma zaujal hlavne napad s heliportom pri tunely pre zachrannu sluzbu.


Mám za to, že heliporty pro vrtulníky záchranné služby jsou nyní pro tunely delší než 500 m normované předpisem EU.

OdoslaťOdoslané: 05. Jan 2007 13:58
od B;
Trosku off place, ale ako je to pri Sitine?
Heliport je asi zbytocny,ked nemocnica je max 1-2km od tunela?
Kramare sice maju heliport, ale na bicykli by to bolo asi rychlejsie.

OdoslaťOdoslané: 05. Jan 2007 14:48
od Nevedko
B; napísal:Trosku off place, ale ako je to pri Sitine?
Heliport je asi zbytocny,ked nemocnica je max 1-2km od tunela?
Kramare sice maju heliport, ale na bicykli by to bolo asi rychlejsie.

Ked sa to tak vezme, pri Sitine je heliport vzdusnou ciarou 900m od ustia tunela - na dvore nemocnice na Kramaroch :-)

OdoslaťOdoslané: 06. Jan 2007 23:49
od Jarda
Konečně došlo k dohodě mezi českou a německou stranou, že na provizorní celnici (která je na území SRN) bude doplněna buňka, kde se budou prodávat české dálniční známky a tyto se budou prodávat i u benzínových pump na a v okolí A17. Viz: http://dialnice.info/viewtopic.php?t=5800

OdoslaťOdoslané: 07. Jan 2007 00:15
od Lenny
To bylo na čase, aspoň už nebude mít ČR takovou ostudu z toho.

OdoslaťOdoslané: 10. Jan 2007 15:06
od wazari
Jarda napísal:
aquila napísal:docela ma zaujal hlavne napad s heliportom pri tunely pre zachrannu sluzbu.


Mám za to, že heliporty pro vrtulníky záchranné služby jsou nyní pro tunely delší než 500 m normované předpisem EU.


okrem Smernice 2004/54 som ziadny iny predpis o tuneloch nenasiel a tam sa nic take nevyzaduje

OdoslaťOdoslané: 11. Jan 2007 23:02
od Die Autobahn
Tak jsem si dnes konečně projel celou D8 a pak A17 až do Drážďan.

Nutno říct, že jsem celkem příjemně překvapen.
Tedy ne tím starým kusem D8 u Ústí, který je v příšerném stavu.

Ale zbytek se mi líbil, jen mi přišlo, že ty tunely jsou docela úzké a i docela mě překvapilo omezení rychlosti v tunelu na 60kmh.

Taky nutno říct, že Němci měli stavbu jednodušší a také se mi zdá, že různé úpravy okolo dálnice jsou dále než u nás.

Dost mě ale zarazilo, že hraniční přechod je až tak hluboko ve vnitrozemí.
Zase ale naštěstí tam není žádná velká budova jako snad na všech hranicích ČR/SR, takže jestli nás někdy milostivě pustěj do Schengenu, tak to bez problémů musí jít odmontovat.

Celková doba Praha-Drážďany hodina a půl a to při spíše pomalé jízdě, takže nádhera. Jen mě překvapil strašně slabý provoz na nové D8, kamoinů pár a osobáků ještě méně.

p.s. úplně jsem zapomněl - ten kruhový objezd před Teplicemi u R63, to je děs, kamion přede mnou se na něj sotva vešel.

OdoslaťOdoslané: 11. Jan 2007 23:09
od Lenny
V tunelech je proměnlivé značení, ale max tam je 80 km/h. Ani né je to standartní šířka, pokud nepočítame vyjímku Valík, který je z jiných důvodů tak široká

Úsek to je nadherný, ale škoda že tam není betonový povrch.

Ad přechod: Blíže asi nebylo místo pro něj, ale po vstupu do Schengenu se změní na odpočívku.

OdoslaťOdoslané: 14. Jan 2007 12:12
od Čumil
Tento tyzden som sa tu previezol, tam aj nazad. Velmi pekny usek, nemecky aj cesky.

OdoslaťOdoslané: 16. Jan 2007 17:19
od Jarda
Pokud chcete sjet z D8 u Lovosic na I/15 (Most, Litoměřice) nebo na I/30 (do Ústí n. L. podle Labe), musíte sjet z dálnice už na exitu 45, neboť na MÚK Lovosice, před kterou je D8 zatím přerušena, je ve směru od Prahy zákaz odbočení - viz mapmanovo schéma: http://www.ceskedalnice.cz/prilohy/0805_prov.htm
Přejedete-li exit 45, budete moci odbočit do Lovosic až za Vchynicemi, což je zajížďka.

OdoslaťOdoslané: 16. Jan 2007 22:22
od Die Autobahn
Zákaz odbočení tam sice je, ale nikdo ho nekontroluje a tak se tam nadále vesele (a nebezpečně) odbočuje :?

OdoslaťOdoslané: 19. Jan 2007 21:52
od Dialniciar
Tak som sa prešil po otvorených úsekoch autom a musím povedať, že diaľnica na mňa urobila dobrý dojem. :P

OdoslaťOdoslané: 11. Feb 2007 16:55
od Honda
Dialniciar napísal:Tak som sa prešil po otvorených úsekoch autom a musím povedať, že diaľnica na mňa urobila dobrý dojem. :P


Išiel som po tom novom úseku nedávno a je to pekná diaľnica. Dobre sa po nej išlo (styk s vozovkou) a nebola tam ani veľká premávka, pekná krajina v okolí. Je to radosť ísť po nových diaľniciach. :P

OdoslaťOdoslané: 07. Apr 2007 13:42
od Dialniciar
Technické dílo roku 2006: Výstavba mostu H216 přes Rybný potok - D8 :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=6779

Dobrá zpráva pro D8

OdoslaťOdoslané: 10. Sep 2007 12:09
od Marty

OdoslaťOdoslané: 18. Sep 2007 14:47
od Jarda
Podle informace J. Hořeního v diskusi na www.cekedalnice.cz , nebude-li podáno proti výsledku tendru odvolání, měla by do konce tohoto měsíce být uzavřena smlouva o dílo a 17.10. předáno staveniště.

OdoslaťOdoslané: 06. Nov 2007 14:03
od Jarda
Tisková zpráva ŘSD:

Cesta ke kompletnímu dokončení celé dálnice D8 z Prahy na německé hranice v Ústeckém kraji směřuje do finální etapy. Posledním úkolem je dostavba 16 kilometrového úseku z Lovosic do Řehlovic přes České středohoří. Ředitelství silnic a dálnic ČR výstavbu tohoto úseku slavnostně zahajuje právě dnes 6. listopadu 2007, dokončena má být v roce 2010.

Příprava celé stavby v délce 16,413 kilometrů byla velmi náročná. Setkala se s velmi intenzivní debatou mezi investorem stavby, ministerstvy a různými ekologickými sdruženími. "V celé řadě případů nesmyslné požadavky ze strany ekologů celou stavbu protáhly až o několik let a prodražily o miliardy korun," říká generální ředitel ŘSD ČR Alfred Brunclík. Nový úsek má přijít na 8,95 miliardy korun, investice do ekologických opatření se předpokládají ve výši jedné miliardy.

Celá stavba bude svým charakterem unikátní. Celkem budou v rámci stavby 0805 vybudovány 3 mimoúrovňové křižovatky, 2 tunely - Prackovice (270 m) a Radejčín (620 m) a 29 mostů, z toho největší jsou Vchynice, Opárno a Dobkovičky. "V českých podmínkách je technické řešení tahu D8 unikát. Obdobný průchod dálnice jako v případě Krušných Hor a Českého Středohoří zatím v České republice nemáme," doplňuje Alfred Brunclík.

Úsek navazuje na již fungující dálnici z Prahy do Lovosic a na druhé straně končí na rovněž provozovaném úseku z Řehlovic na státní hranice. Poslední část D8 byla otevřena v roce 2006, jejíž součástí jsou také tunely Libouchec (520 m) a Panenská (2115 m). "Největší význam bude mít dostavba posledního úseku z Lovosic do Řehlovic pro obyvatele Ústí nad Labem," říká Alfred Brunclík. Toto krajské město se již několik let potýká s problematickou dopravní situací. Podobně jsou na tom také obce na současné silnici přes obce Velemín a další.

Stavba bude probíhat postupně, a to na následujících úsecích:

2007 - zahájení mostů Opárno a Dobkovičky a stavby tunelu Prackovice
2008 - zahájení mostu Vchynice, tunelu Radejčín a následně hlavní trasy z Lovosic do Řehlovic
2010 - kompletní dokončení celého úseku

http://www.rsd.cz/doc/Stavime-pro-vas/Dalnice-aktualne/

Zlom po 10 letech: Stavba D8 přes Středohoří začala

OdoslaťOdoslané: 06. Nov 2007 15:12
od Marty
Zlom po 10 letech: Stavba D8 přes Středohoří začala

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=55317#55317

OdoslaťOdoslané: 15. Nov 2007 22:22
od Lenny
Jarda napísal:Podle informace J. Hořeního v diskusi na www.cekedalnice.cz , nebude-li podáno proti výsledku tendru odvolání, měla by do konce tohoto měsíce být uzavřena smlouva o dílo a 17.10. předáno staveniště.


Smlouva byla podepsána 25. září 2007 a 26. září 2007 bylo předáno staveniště.

OdoslaťOdoslané: 15. Feb 2008 22:18
od Dialniciar
Bitva o D8: Kraj povolil dálnici, ale neměl :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=9377

OdoslaťOdoslané: 16. Feb 2008 07:28
od Thomas
Lenny na 1. staně této diksuze psal, že ekologům nejde ani tak o samotný výsledek, ale o procesní chybí (namítali, že s nimi nikdo nejdenal, nebo je nepřizval. Právo se účastnit správních řízení je ale jejich základní právo, od kterého odvíjejí další - nejde o "pouhou" procesní chybu, ale o dost závažné pominutí jejich práv (pokud mají pravdu), resp. o dost závažnou námitku. Pochopitelně by měli současně sdělit s námitkou, že jim byla odepřena účast, co by k samotné stavbě chtěli říct, protože sama o sobě by ta námitka byla zdržováním.

OdoslaťOdoslané: 16. Feb 2008 07:31
od Thomas
K tomu článku: když už se staví taková stavba - nikdo nebude bourat - v případě D11 měl soud měl buď vydat předběžko, nebo to rozhodnutí ani k výslednému bourání přímo určeno nebylo - jen základem pro vydání nového nového úzmeního rozhodnutí - pak se nestalo nic strašného.

OdoslaťOdoslané: 16. Feb 2008 07:47
od Thomas
On ten tunel taky není taková blbost - Jarda tru psal o ekonomické (energetické náročnosti - to je pravda, ale už tak tam budou dva manší tunely v délc přes 1 km, vývod větrání se dá rozptýlit, nejvyšší bod průchodu přes Středohoří bude níž a trasa bude kratší. Na druhou stranu ale ne dlouhý tunel od hranice CHKO k hranici CHKO, ale jen asi 4 km tunel pod Kletečnou. Je otázka, zda se tím někdo vůbec zybýval - já k tomu totiž nic nenašel :-)

OdoslaťOdoslané: 16. Feb 2008 22:33
od Dialniciar
Ad ekológia. :arrow:

Švédsko, Fínsko a Nórsko chránili a chránia svoju prírodu na maximum, napriek tomu v r. 2000 zistili hrozivú správu: 40% lesov je ťažko chorých. :idea: Dôvod: prúdenie vzduchu - rozumej svinstvo ide z celej EÚ na sever ... :twisted:

Nie je nič lepšie ako tunel, kľudne 10-15 km tunel krížom cez hory. Podľa možností čo najdlhší. Vetranie je jedna vec, ale do vetrania sa dá zakomponovať aj filtrovanie = 55-85% škodlivín zmizne. Istotne je to lepšie, ako ťahať sa o 50-100 km inou trasou, to by si mali ekológovia uvedomiť.

Odpůrci D8 uspěli u soudu. Pozdě, dálnice se už staví

OdoslaťOdoslané: 20. Apr 2008 06:46
od Marty
Odpůrci D8 uspěli u soudu. Pozdě, dálnice se už staví

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=69573#69573