Stránka 2 z 7

OdoslaťOdoslané: 11. Apr 2006 17:14
od Lenny
PPP se v České republice stává nejspíš skutečností. 3. dubna byl vyhlášena soutěž na hlavního poradce a projektového manažera pro realizaci pilotního PPP projektu dálničního typu pro úsek dálnice D3 Tábor - Bošilec. Lhůta pro podání nabídek je do 8. června 2006 do 12 hod. Předpokládaná cena veřejné zakázky (bez DPH) 240 milionů Kč. :arrow:

http://www.centralniadresa.cz/cadr/cadr ... 1&jazyk=CZ

Úsek 0307-8 je navržena v kategorii D 26,5/120 a měří 30 km. Předběžné investiční náklady se odhadují na 11 mld. Kč. Doba konterktu je 30 let + 6 let výstavba. Forma PPP je BOT. 8)

OdoslaťOdoslané: 12. Apr 2006 20:51
od Jarda
Předpokládá se, že intenzita dopravy na tomto úseku brzy po zprovoznění překročí 20 tis. vozidel denně.

OdoslaťOdoslané: 13. Apr 2006 08:10
od Lermik
Jaroslav Štemberk napísal:Předpokládá se, že intenzita dopravy na tomto úseku brzy po zprovoznění překročí 20 tis. vozidel denně.


Já bych spíš čekal, že těch 20 000 je tam už teď... ...uvidíme co řekne sčítání z r. 2005...

OdoslaťOdoslané: 13. Apr 2006 09:57
od Lenny
Lermik napísal:
Jaroslav Štemberk napísal:Předpokládá se, že intenzita dopravy na tomto úseku brzy po zprovoznění překročí 20 tis. vozidel denně.


Já bych spíš čekal, že těch 20 000 je tam už teď... ...uvidíme co řekne sčítání z r. 2005...


Intenzita dopravy tam je v současnosti okolo 18 000 voz/den 8)

OdoslaťOdoslané: 13. Apr 2006 10:40
od Jarda
Lenny napísal:
Lermik napísal:
Jaroslav Štemberk napísal:Předpokládá se, že intenzita dopravy na tomto úseku brzy po zprovoznění překročí 20 tis. vozidel denně.


Já bych spíš čekal, že těch 20 000 je tam už teď... ...uvidíme co řekne sčítání z r. 2005...


Intenzita dopravy tam je v současnosti okolo 18 000 voz/den 8)


Nezanedbatelná část z toho je místní doprava, která se na D3 nepřesune, ale na druhou stranu lze předpokládat, že na D3 se přesune část vozidel, která nyní jezdí z ČB do Prahy přes Písek a R4.

OdoslaťOdoslané: 13. Apr 2006 10:47
od Lenny
Jaroslav Štemberk napísal:Nezanedbatelná část z toho je místní doprava, která se na D3 nepřesune, ale na druhou stranu lze předpokládat, že na D3 se přesune část vozidel, která nyní jezdí z ČB do Prahy přes Písek a R4.


V případě, že na D3 bude souvislejší delší úsek, tak ano. Zajímavější jsou koeficienty růstu dopravy.

OdoslaťOdoslané: 13. Apr 2006 11:10
od Jarda
Lenny napísal:
Jaroslav Štemberk napísal:Nezanedbatelná část z toho je místní doprava, která se na D3 nepřesune, ale na druhou stranu lze předpokládat, že na D3 se přesune část vozidel, která nyní jezdí z ČB do Prahy přes Písek a R4.


V případě, že na D3 bude souvislejší delší úsek, tak ano. Zajímavější jsou koeficienty růstu dopravy.


Bude to přes 40 km souvislé dálnice, ČB - Bošilec je 1/2 profil dálnice a na I/3 mezi Meznem a Mirošovicemi jsou omezení rychlosti v obcích už pouze 3: Miličín, Olbramovice a Benešov (kde je na průtahu 70 km/h). Kdo pojede v dobu, kdy mu nebudou hrozit zácpy mezi Benešovem a Prahou, bude pro něj rozhodně výhodnější z ČB do Prahy využívat D3 než R4.

OdoslaťOdoslané: 13. Apr 2006 11:24
od Jarda
Úplně správně má být "Borek - Bošilec je 1/2 profil dálnice". Borek je samostatná obec, ale mám tendenci ho považovat za součást Č. Budějovic, protože je tam konečná trolejbusu.

OdoslaťOdoslané: 13. Apr 2006 11:51
od Lermik
a jak to vypadá s překlasifikováním D3 od ČB na hranice? Změní se něco po volbách nebo je to jen utopie?

OdoslaťOdoslané: 13. Apr 2006 11:56
od Jarda
Lermik napísal:a jak to vypadá s překlasifikováním D3 od ČB na hranice? Změní se něco po volbách nebo je to jen utopie?


Myslím, že případná překlasifikace z R na D je nepodstatná, na rakouské straně má také být úsek ke hranici z ČR v kategorii R. Hlavně aby se to alespoň v kategorii R postavilo co nejdříve.

OdoslaťOdoslané: 13. Apr 2006 13:16
od B;
D3 by mala potom mat aj medzinarodnu ulohu ako spojnica napr:
Praha-Mnichov?
alebo Praha Vieden?

OdoslaťOdoslané: 13. Apr 2006 13:32
od Jarda
B; napísal:D3 by mala potom mat aj medzinarodnu ulohu ako spojnica napr:
Praha-Mnichov?
alebo Praha Vieden?


Pro směry z Prahy na Mnichov nebo Vídeň to zkratka nebude, ale zkrátí cestu z východního Německa k Jadranu (do severovýchodní Itálie, Slovinska a Dalmácie).

OdoslaťOdoslané: 13. Apr 2006 13:42
od Lenny
Lermik napísal:a jak to vypadá s překlasifikováním D3 od ČB na hranice? Změní se něco po volbách nebo je to jen utopie?


ODS sice nějaké podobné návrhy má v modré šanci, ale není to moc reálné, bo na celý úsek už je zpracována DÚR a letos/příští rok by mělo být vydáno ÚR. Změna na dálnici by znamenala vypracování aktualizace DÚR a nové ÚR, což znamená zdržení výstavby. 8)

OdoslaťOdoslané: 13. Apr 2006 17:54
od mapman
B; napísal:D3 by mala potom mat aj medzinarodnu ulohu ako spojnica napr:
Praha-Mnichov?
alebo Praha Vieden?


D3 bude fungovať najmä pre dopravu zo západného Poľska a východného Nemecka a samozrejme z Čiech smerom na Rakúske aglomerácie okolo Linzu, Salzburgu, Grazu a Villach-Klagenfurt, pričom cestu pri súvislom ťahu skráti o viac ako hodinu (ak počítam úsek Praha Linz). Keď k tomu ešte pribudne dokončená D8 a JZ segment Pražského okruhu, tak vznikne súvislý "dialničný" ťah E55 naprieč Čechami.

A k tomu Praha - ??? tak tam patrí Linz, Salzburg a Graz a ďalej smer I či SLO, pre Viedeň bude stále lepšie spojenie D1, R52 a A5. A pre Mnichov už takmer hotová D5 s A6 a A93.

OdoslaťOdoslané: 13. Apr 2006 18:04
od Lenny
mapman napísal:D3 bude fungovať najmä pre dopravu zo západného Poľska a východného Nemecka a samozrejme z Čiech smerom na Rakúske aglomerácie okolo Linzu, Salzburgu, Grazu a Villach-Klagenfurt, pričom cestu pri súvislom ťahu skráti o viac ako hodinu (ak počítam úsek Praha Linz). Keď k tomu ešte pribudne dokončená D8 a JZ segment Pražského okruhu, tak vznikne súvislý "dialničný" ťah E55 naprieč Čechami.

A k tomu Praha - ??? tak tam patrí Linz, Salzburg a Graz a ďalej smer I či SLO, pre Viedeň bude stále lepšie spojenie D1, R52 a A5. A pre Mnichov už takmer hotová D5 s A6 a A93.


Pro spojení Praha - Wien je nejkratší spojení po staré císařské cestě tj, D1 + I/38. Problémem je špatný stav I/38, tato silnice je navržena na přestavbu jako dvoupruh, na čtyřpruh nemá intenzity. Loni se zajímali Švýcaři o výstavbu I/38 jako čtyřpruhu formou PPP, ale nějak z toho sešlo.

OdoslaťOdoslané: 13. Apr 2006 18:10
od Jarda
Jaroslav Štemberk napísal:
B; napísal:D3 by mala potom mat aj medzinarodnu ulohu ako spojnica napr:
Praha-Mnichov?
alebo Praha Vieden?


Pro směry z Prahy na Mnichov nebo Vídeň to zkratka nebude, ale zkrátí cestu z východního Německa k Jadranu (do severovýchodní Itálie, Slovinska a Dalmácie).


Po D3 by v budoucnu mělo vést nejlepší spojení mezi Skandinávií a Řeckem, ale k tomu musí být dobudováno dálniční spojení od Splitu kolem Podgorice a Tirany do Athen.

OdoslaťOdoslané: 13. Apr 2006 18:17
od Lenny
Jaroslav Štemberk napísal:Po D3 by v budoucnu mělo vést nejlepší spojení mezi Skandinávií a Řeckem, ale k tomu musí být dobudováno dálniční spojení od Splitu kolem Podgorice a Tirany do Athen.


Pro spojení s Řeckem je lepší IV. multimodální koridor ČR - SK - H - YU - Macedonia - Řecko.

OdoslaťOdoslané: 13. Apr 2006 18:31
od Jarda
Lenny napísal:
Jaroslav Štemberk napísal:Po D3 by v budoucnu mělo vést nejlepší spojení mezi Skandinávií a Řeckem, ale k tomu musí být dobudováno dálniční spojení od Splitu kolem Podgorice a Tirany do Athen.


Pro spojení s Řeckem je lepší IV. multimodální koridor ČR - SK - H - YU - Macedonia - Řecko.


Teď je lepší, protože je z něj vybudováno víc. :wink:

Most Sázava

OdoslaťOdoslané: 15. Apr 2006 08:24
od mapman
Dálnice D3 si už našla svoje pevné místo v plánech výstavby infrastruktury, to ovšem neznamená, že to bude mít nějak jednoduchejednou z bezpochyby nejzajímavějších a zároveň i nejkontroverznějších staveb na plánované D3 bude most přes řeku Sázavu s celkovou délkou přes 1000m a výškou nad terénem až 107 metrů.

Obrázok

Proti dálnici skrz Posázaví se už dlouhodobě staví mnohá sdružení a obce. Investor se snaží minimalizovat dopady na zdejší krajinu i pomocí několika tunelů:

Obrázok

Obrázky pocházejí z nedávno vydané publikace ŘSD právě o této dálnici, která je dostupná na následující adrese.

OdoslaťOdoslané: 15. Apr 2006 17:27
od Jarda
Jaroslav Štemberk napísal:
Lermik napísal:a jak to vypadá s překlasifikováním D3 od ČB na hranice? Změní se něco po volbách nebo je to jen utopie?


Myslím, že případná překlasifikace z R na D je nepodstatná, na rakouské straně má také být úsek ke hranici z ČR v kategorii R. Hlavně aby se to alespoň v kategorii R postavilo co nejdříve.


Pro upřesnění: V Rakousku má od hranic z ČR na R3 navázat rychlostní komunikace S10, která se severovýchodně od Lince napojí na ukončení již vybudované dálnice A7 (ta tvoří dálniční průtah Lince a jižně od něj se napojuje na A1 Vídeň - Solnohrad).

Web na podporu urychlení výstavby této komunikace v němčině viz: http://www.pro-s10.at/index.htm

OdoslaťOdoslané: 16. Apr 2006 01:13
od Dialniciar
Jaroslav Štemberk napísal:
Jaroslav Štemberk napísal:
B; napísal:D3 by mala potom mat aj medzinarodnu ulohu ako spojnica napr:
Praha-Mnichov?
alebo Praha Vieden?


Pro směry z Prahy na Mnichov nebo Vídeň to zkratka nebude, ale zkrátí cestu z východního Německa k Jadranu (do severovýchodní Itálie, Slovinska a Dalmácie).


Po D3 by v budoucnu mělo vést nejlepší spojení mezi Skandinávií a Řeckem, ale k tomu musí být dobudováno dálniční spojení od Splitu kolem Podgorice a Tirany do Athen.


Grécko veľmi citlivo vníma výstavbu k ostatným štátom, Grécko nevníma žiadne koridory, aj Egnatia Odos sa stavala a stavia na vysoký politický nátlak z EÚ - to mám od Adoasa. A je to tak. Grécko nemá problém stavať diaľnice, ale také Albánsko nemá dôvod - na spojenie ČR a Grécka nemôže a nebude slúžiť žiadne Albánsko, treba realisticky uvažovať.

OdoslaťOdoslané: 16. Apr 2006 14:00
od Adaios
Dy napísal:
Jaroslav Štemberk napísal:
Jaroslav Štemberk napísal:
B; napísal:D3 by mala potom mat aj medzinarodnu ulohu ako spojnica napr:
Praha-Mnichov?
alebo Praha Vieden?


Pro směry z Prahy na Mnichov nebo Vídeň to zkratka nebude, ale zkrátí cestu z východního Německa k Jadranu (do severovýchodní Itálie, Slovinska a Dalmácie).


Po D3 by v budoucnu mělo vést nejlepší spojení mezi Skandinávií a Řeckem, ale k tomu musí být dobudováno dálniční spojení od Splitu kolem Podgorice a Tirany do Athen.


Grécko veľmi citlivo vníma výstavbu k ostatným štátom, Grécko nevníma žiadne koridory, aj Egnatia Odos sa stavala a stavia na vysoký politický nátlak z EÚ - to mám od Adoasa. A je to tak. Grécko nemá problém stavať diaľnice, ale také Albánsko nemá dôvod - na spojenie ČR a Grécka nemôže a nebude slúžiť žiadne Albánsko, treba realisticky uvažovať.


Tak samozrejme pretoze ked sa pozrieme na mapu tak zapadna strana dialnice Egnatia Odos je de facto pri mori ... je to zaujimava stavba ktora prepoji rozne oblasti GR a ktora smeruje k Turecku a na ktoru sa napaja dalsia dialnicna a cestna siet ale tak ako je na tlak EU navrhnuta tak sa aj na tlak GR financuje cez EU.

GR ma susedne staty ako Albansko, Turecko a tieto staty nie su bohate a maju politicko-demokraticke a hospodarske problemy - Turecko stavia tiez lepsiu cestu v smere na GR - ale to je skor symbol, nie je to nutnost. Napojenie GR a Bulharska tiez nie je este idealne.

Osobne tiez nevidim ako v horizonte dalsich 20 rokov ze by cez Albania mala prechadza dialnica. Z CR do GR je lepsie cestovat skor lietadlom alebo do Italy autom a odtial lodou. Je to ovela lepsie ako autom podla mna. :wink:

OdoslaťOdoslané: 16. Apr 2006 18:29
od Jarda
Lenny napísal:
Lermik napísal:a jak to vypadá s překlasifikováním D3 od ČB na hranice? Změní se něco po volbách nebo je to jen utopie?


ODS sice nějaké podobné návrhy má v modré šanci, ale není to moc reálné, bo na celý úsek už je zpracována DÚR a letos/příští rok by mělo být vydáno ÚR. Změna na dálnici by znamenala vypracování aktualizace DÚR a nové ÚR, což znamená zdržení výstavby. 8)


Ten úsek má být vybudován v kategorii 26,5/120, což je kategorie, která podle dříve platné české normy byla a podle norem většiny evropských zemí je dostatečná pro označení "dálnice", ale podle současné české normy nikoli. Takže fakticky půjde o dálnici, avšak vzhledem k přísné normě bude muset být označena pouze jako R. Tedy by bylo možno k překlasifikaci na D dojít i tou cestou, že nic se v dokumentaci nebude nic přepracovávat, ale změkčí se norma.

OdoslaťOdoslané: 16. Apr 2006 19:13
od Lermik
Jaroslav Štemberk napísal:
Lenny napísal:
Lermik napísal:a jak to vypadá s překlasifikováním D3 od ČB na hranice? Změní se něco po volbách nebo je to jen utopie?


ODS sice nějaké podobné návrhy má v modré šanci, ale není to moc reálné, bo na celý úsek už je zpracována DÚR a letos/příští rok by mělo být vydáno ÚR. Změna na dálnici by znamenala vypracování aktualizace DÚR a nové ÚR, což znamená zdržení výstavby. 8)


Ten úsek má být vybudován v kategorii 26,5/120, což je kategorie, která podle dříve platné české normy byla a podle norem většiny evropských zemí je dostatečná pro označení "dálnice", ale podle současné české normy nikoli. Takže fakticky půjde o dálnici, avšak vzhledem k přísné normě bude muset být označena pouze jako R. Tedy by bylo možno k překlasifikaci na D dojít i tou cestou, že nic se v dokumentaci nebude nic přepracovávat, ale změkčí se norma.


Ano to je právě ta cesta... ...i kategorie 25,5 je v podstatě dálnice. Při tom ale D1 se staví 26,5 takže opravdu je to kocourkov...

OdoslaťOdoslané: 16. Apr 2006 20:24
od Jarda
Lermik napísal: Ano to je právě ta cesta... ...i kategorie 25,5 je v podstatě dálnice. Při tom ale D1 se staví 26,5 takže opravdu je to kocourkov...


No právě. Ten nynější Kocourkov je dán tím, že úseky, na které bylo vydáno ÚR podle staré normy, jestliže v DÚR bylo D 26,5/120, se takto mohou postavit a označit jako D, ale v případě, že se vede územním řízení za účinnosti nové normy, tak 26,5/120 musí být pouze R.