Stránka 1 z 7

D0 Pražský okruh

OdoslaťOdoslané: 28. Feb 2005 20:48
od Diaľničiar
http://www.okruhprahy.cz

Fotky, animácie, základné informácie, ...

OdoslaťOdoslané: 29. Jún 2005 20:59
od Alexander Velky
Obchvat Prahy je potrebný, pretože doprava v Praheje stále "strašná". :lol:

OdoslaťOdoslané: 29. Jún 2005 22:30
od expwy
Dost na nom napreduju. Klobuk dole. Dost pomoze aj MO - Mestsky okruh. Ten si Praha financuje s vlastnych zdrojov a celkom im to ide. CZ je v tomto o par rokov pred nami :( ak nie viac ako o par :D

OdoslaťOdoslané: 30. Jún 2005 09:00
od Alexander Velky
MH napísal:Dost na nom napreduju. Klobuk dole. Dost pomoze aj MO - Mestsky okruh. Ten si Praha financuje s vlastnych zdrojov a celkom im to ide. CZ je v tomto o par rokov pred nami :( ak nie viac ako o par :D


ČR je vpredu a o to o dosť, majú 3+3 pruhy pred Prahou, to isté realizujú pred Brnom a pred Prahou už idú realizovať 4+4 pruhy a na celej D1 postupne chcú mať 3+3 pruhy.

Praha ako taká tiež dosť investuje do dopravy, nové trasy metra, obchvat, ... :lol:

OdoslaťOdoslané: 01. Júl 2005 10:21
od Caesar
ČR je dosť bohatá krajina a Praha sama o sebe tiež. Praha nemá problém si vziať úver vo výške 10 mld. CZK 2-3 roky po sebe a bez problémov aj úvery spláca, takže potom dokáže investovať do rozvoja turistického ruchu, dopravy aj iných projektov veľa peňazí a Praha sa dosť rýchlym tempom aj stále rozrastá o priemyselné a dopravné stavby takmer na všetky strany, takže veľký obchvat už je nevyhnutný. 8)

OdoslaťOdoslané: 01. Júl 2005 14:58
od Alexander Velky
Caesar napísal:ČR je dosť bohatá krajina a Praha sama o sebe tiež. Praha nemá problém si vziať úver vo výške 10 mld. CZK 2-3 roky po sebe a bez problémov aj úvery spláca, takže potom dokáže investovať do rozvoja turistického ruchu, dopravy aj iných projektov veľa peňazí a Praha sa dosť rýchlym tempom aj stále rozrastá o priemyselné a dopravné stavby takmer na všetky strany, takže veľký obchvat už je nevyhnutný. 8)


Neviem o tom, že by si Praha brala takéto veľké úvery a pravdou tiež je, že vzhľadom na jej príjmy začína mať už menšie problémy a už viackrát zasiahla aj vláda a znemožnila vzatie si úveru. :lol:

OdoslaťOdoslané: 11. Júl 2005 12:48
od Caesar
Pripravuje sa dobudovanie južného obchvatu okolo Prahy, ktorý spojí diaľnice D1 a D5 a ktorý bude stáť podľa odhadov 20 mld. CZK. 8)

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=947

OdoslaťOdoslané: 13. Júl 2005 18:55
od Alexander Velky
Caesar napísal:Pripravuje sa dobudovanie južného obchvatu okolo Prahy, ktorý spojí diaľnice D1 a D5 a ktorý bude stáť podľa odhadov 20 mld. CZK. 8)

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=947


Toto je najlepšie na tej výstavbe v ČR, keďže oni investujú 50 mld. CZK do diaľničnej výstavby, 10 mld. CZK dajú na opravy cestnej siete a ešte aj modernizujú železnice, podobným tempom ako my.

Potom sa dá aj podporiť dopravu v hlavnom meste Praha, postupne aj na sumu 20 mld. CZK. A zároveň sa tam investuje aj do nových trás v metre.

Voči tomu SR: výstavba diaľničnej siete 15 mld. SKK, opravy cestnej siete cca. 4 mld. Sk (aj kraje), ... BA - tunel Sitina, most Košická. NS MHD len s problémami a ešte sa nezačal. :lol:

OdoslaťOdoslané: 21. Júl 2005 21:51
od Lenny
Alexander Velky napísal:
MH napísal:Dost na nom napreduju. Klobuk dole. Dost pomoze aj MO - Mestsky okruh. Ten si Praha financuje s vlastnych zdrojov a celkom im to ide. CZ je v tomto o par rokov pred nami :( ak nie viac ako o par :D


ČR je vpredu a o to o dosť, majú 3+3 pruhy pred Prahou, to isté realizujú pred Brnom a pred Prahou už idú realizovať 4+4 pruhy a na celej D1 postupne chcú mať 3+3 pruhy.

Praha ako taká tiež dosť investuje do dopravy, nové trasy metra, obchvat, ... :lol:


Před Prajou určitě nebudou 4+4 pruhy, protože to by se museli zbourat všechny mosty a protihlukové stěny, co jsou postavené. Dále by byl problém s čerpacími stanicemi atd. Je to hedenb z argumentů proč netrasovat dálnici D3 Praha - ČB na Exit 21 Mirošovice, ale samostatně ji zaústit na pražský okruh

OdoslaťOdoslané: 21. Júl 2005 22:47
od Alexander Velky
Lenny napísal:Před Prajou určitě nebudou 4+4 pruhy, protože to by se museli zbourat všechny mosty a protihlukové stěny, co jsou postavené. Dále by byl problém s čerpacími stanicemi atd. Je to hedenb z argumentů proč netrasovat dálnici D3 Praha - ČB na Exit 21 Mirošovice, ale samostatně ji zaústit na pražský okruh


V tom ja problém nevidím, zbúrať niečo. To isté bude na D1 BA-TT na Slovensku.

Na D1 Praha-Brno sa počíta s 3+3 a pred Prahou 4+4 pruhy. Zámer vašeho ministerstva. :lol:

OdoslaťOdoslané: 21. Júl 2005 23:16
od Caesar
Lenny napísal:Před Prajou určitě nebudou 4+4 pruhy, ...


Nikdy nehovor nikdy.

Okrem toho, pred Prahou sa plánuje 5+5 pruhov. 8)

OdoslaťOdoslané: 24. Júl 2005 21:29
od Lenny
Caesar napísal:
Lenny napísal:Před Prajou určitě nebudou 4+4 pruhy, ...


Nikdy nehovor nikdy.

Okrem toho, pred Prahou sa plánuje 5+5 pruhov. 8)


O tom jsem opravdu neslyšel 5+5. Neříkám 4+4 by nešli, ale náklady na rozšíření by byly obrovské.
1. by se museli zbourat většina mostů a protihlukových stěn
2. by se musel rozšířit zářwz před mirošovicemi
3. by se museli zbourat některé benzinky, protože by zasahovali do ochraného pásma.

OdoslaťOdoslané: 06. Aug 2005 20:11
od Caesar
Lenny napísal:..., ale náklady na rozšíření by byly obrovské, ...


To je možné a aj reálne, že náklady by boli obrovské a preto to bude ďalším dôvodom na výstavbu inej diaľnice/RC daným smerom, len ďalej od D1. A takisto netvrdím, že to bude do r. 2010. 8)

OdoslaťOdoslané: 06. Aug 2005 22:15
od Lenny
Souhlasim s Tebou.

OdoslaťOdoslané: 07. Aug 2005 16:44
od Caesar
Lenny napísal:Souhlasim s Tebou.


Praha má tú výhodu, že má dostatok finančných zdrojov na svoje riešenia v dopravnej oblasti.

Je tu podpora MHD, výstavba nových trás pre metro, výstavba obchvatu, ... miliardy CZK sa prestavajú a systematicky sa stavia.

Okrem toho má Praha aj dosť značné výhody v oblasti rozvoja, pretože má veľa vypracovaných plánov, posudkov, štúdií a projektov.

Aj tie zábrany pre povodne a veľa ďalších, to všetko sú priame hmatateľné dôkazy. Aj negatívne, akým je zdraženie cestovných lístkov v MHD. Ale stále sú možnosti. Mýto ako v Londýne.

Praha má okrem iného aj ďalšiu výhodu oproti Bratislave a to je poloha tohto mesta. Je kde stavať. A potom aj napojenie na ostatné regióny "neleží" na jednej diaľnici ako je tomu na Slovensku. 8)

OdoslaťOdoslané: 07. Aug 2005 16:54
od Lenny
Praha například nákup nových vozů pro metro má z úvěru, stejně tak výstavbu metra.
Severozápadní část městského okruhu v Praze bude buď stavěna z úvěru nebo pomocí PPP, ještě není rozhodnuté. Celý tento úsek má stát okolo 20 miliard. Jedná se o soustavu hloubených a ražených tunelu od Strahovského až Do Troji.
Výhodou je, že mají připravené projekty a další připravují. Např metro D, prodloužení metra A nebo Městský okruh, který staví bez pomoci státu.

OdoslaťOdoslané: 07. Aug 2005 17:06
od Caesar
Lenny napísal:Praha například nákup nových vozů pro metro má z úvěru, stejně tak výstavbu metra.
Severozápadní část městského okruhu v Praze bude buď stavěna z úvěru nebo pomocí PPP, ještě není rozhodnuté. Celý tento úsek má stát okolo 20 miliard. Jedná se o soustavu hloubených a ražených tunelu od Strahovského až Do Troji.
Výhodou je, že mají připravené projekty a další připravují. Např metro D, prodloužení metra A nebo Městský okruh, který staví bez pomoci státu.


Ja som len narážal na finančnú situáciu Prahy, že nemá problém realizovať aj veľké dopravné projekty.

Aj keď je to podobná situácia ako v Bratislave, ktorá si tiež vzala úver vo výške 6 mld. SKK na riešenie dopravných problémov, predovšetkým NS MHD, čo bude tzv. projekt rýchloelektričky, aj keď je to len odloženie nevyhnutného riešenia, metra, o 15-25 rokov neskôr. 8)

OdoslaťOdoslané: 08. Aug 2005 15:49
od Antimander
Najvýhodnejšiu ponuku na výstavbu cestného okruhu okolo Prahy dali zahraničné stavebné firmy na čele so Strabagom.

Doprastav, a.s. Bratislava, Skanska ani iné firmy v ČR/SR neuspeli v kritérii: cena.

Viac info: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=8135#8135

OdoslaťOdoslané: 08. Aug 2005 17:09
od Caesar
Antimander napísal:Najvýhodnejšiu ponuku na výstavbu cestného okruhu okolo Prahy dali zahraničné stavebné firmy na čele so Strabagom.

Doprastav, a.s. Bratislava, Skanska ani iné firmy v ČR/SR neuspeli v kritérii: cena.

Viac info: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=8135#8135


Aj Strabag je výhrou. Ale to je len poradie podľa cien. Ale ani Skanska neuspela. 8)

OdoslaťOdoslané: 08. Aug 2005 18:33
od Lenny
zajímavé na tom je, že Skanska už šla do tendru sama a nesháněla někoho, kdo umí razit tunely, protože si loni koupili Baňské stavby

OdoslaťOdoslané: 08. Aug 2005 18:56
od Caesar
Lenny napísal:zajímavé na tom je, že Skanska už šla do tendru sama a nesháněla někoho, kdo umí razit tunely, protože si loni koupili Baňské stavby


Ja to považujem za normálne, ale sama ako 1 firma neišla, je to spolu chápané ako 2 spoločnosti, aj keď ju vlastní len 1 firma.

Takých možností tam je totiž viac v tejto zostave. 2 firmy = 1 vlastník. 8)

OdoslaťOdoslané: 08. Aug 2005 21:11
od Lenny
Ja jen chtěl říct, že Skanska je teď o hodně silnější u nás, protože jsou souběstační a mají všechno, stejně jako DDM. Jinak Skanska-CZ je 100% vlastníkem Skansky-BS.

OdoslaťOdoslané: 08. Aug 2005 21:57
od Caesar
Lenny napísal:Ja jen chtěl říct, že Skanska je teď o hodně silnější u nás, protože jsou souběstační a mají všechno, stejně jako DDM. Jinak Skanska-CZ je 100% vlastníkem Skansky-BS.


To je pravda. Ale najlepšie je na tom taký Strabag, ten má všetko. Takmer. A má cenovú stratégiu, ktorú si môže dovoliť presadiť. Ale to je už o inom. 8)

OdoslaťOdoslané: 08. Aug 2005 22:05
od Lenny
Strabag je silný, ale na českém trhu je nejsilnější Skanska a pak Metrostav. Strabag se snaží proniknout. Tohle je jedna z jeho nejvýznamnějších staveb co získal.

OdoslaťOdoslané: 09. Aug 2005 17:51
od Krateros
Lenny napísal:Strabag je silný, ale na českém trhu je nejsilnější Skanska a pak Metrostav. Strabag se snaží proniknout. Tohle je jedna z jeho nejvýznamnějších staveb co získal.


Lenny,

len v rámci štruktúry Strabag čiastočne spolupracuje aj so Skanskou aj so skupinou DDM Group na českom trhu. To môžem potvrdiť zo svojich osobných zdrojov.

Ako sa hovorí o Strabagu, ten aj zadarmo by mohol stavať, keby chcel, ale Skanska a DDM Group už vôbec nie.

Strabag má veľmi silnú pozíciu v Rakúsku, kde je doma a v Nemecku, kde kúpil už viac kolosov, ktoré takmer skrachovali, keďže v Nemecku je recesia a stavebníctvo je na ústupe.

V ČR ešte aj Stavby Silnic a Železnic majú svoju pozíciu - SSŽ.

V rámci obchvatu Prahy síce Strabag vyhral z hľadiska ceny, ale rozhodnuté ešte definitívne nie je. Napríklad na Slovensku tento faktor nie je vždy rozhodujúcim. A aby som to celé doplnil, tak ani na Slovensku nemá Strabag veľmi silnú pozíciu, zatiaľ.