D0 Pražský okruh

všeobecní diskuze o dálnicích v ČR

Moderátor: Moderátori

Odoslaťod Adaios » 06. Okt 2005 17:50

Lenny napísal:Když začne rozšiřovat D1, tak nebude mít peníze na R35, což není dobré.


Lenny vasa vlada ma peniaze na vsetko, na co chce. :wink:

Rozsirenie jedneho useku nemoze sposobit problem. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod Adaios » 06. Okt 2005 17:51

Okruh Prahy bude mat dlzku 84 km, mozno neskor aj viac ako 90 km a vyriesi velmi vela problemov v meste Praha.

Bude to stavba desatrocia - a ani potom sa neskonci, bude pokracovat nieco dalsie a budu sa prve useky opravovat atd. - funguje to tak vsade a vysledkom bude, ze okruh bude cely den stale plny aut. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod Caesar » 17. Okt 2005 19:25

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=1696

Odporúčam si prečítať tieto info, z linky. 8)
Caesar
Obrázok používateľa
Caesar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 43
Založený: 06. Máj 2005 14:03
Bydlisko:

Odoslaťod Adaios » 20. Okt 2005 17:20

Caesar,

to je zial kruta realita, Praha je pulzujuce, zive mesto a je centrom - dopravna krizovatka. Obrovske stale sa rozrastajuce a modernizovane letisko, obrovske investicie do MHD, hlavne metro, aby sa mohlo prepravit viac cestujucich a stale do dlhsich vzdialenosti. Praha ma 1,2 mil. obyvatelov, to je viac nez o 100% nez ma Bratislava. A uz aj v BA sa rekordne investuje do dopravy, pretoze ak by sa neinvestovalo ani v Prahe ani v BA, tak by tieto mesta boli non-stop plne pomaly prechadzajucich aut. Praha ma tu vyhodu, ze je viac v centre statu, lahsie sa stavia okruh, len je Praha velkym roztiahnutym a zivym mestom. Bratislava ma atypicku polohu a je obklopena a rozdelena riekou Dunaj a pohorim Male Karpaty a naviac k tomu ako "bonus" je na hraniciach s 2 krajinami.

Z a do Prahy smeruje viac dialnic a RK: D1, D3, D5, D8, D11, R1, R4, R7, R10. A k tomu MO - mestsky okruh.

Jednoducho musi sa MO stavat. Je to najlepsie riesenie - presnejsie ine neexistuje. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod fh » 20. Okt 2005 20:02

Ja chodím pracovne často do Prahy a niekedy sa tam zdržím dlhší čas a jazdím tam dosť intenzívne. Toto mesto veľmi potrebuje riešiť obchvat, vďaka svojej centrálnej polohe a veľkosti je doslova prepchaté. Vodiči sú tam lepší než v Bratislave.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Odoslaťod Lenny » 22. Okt 2005 21:59

Praha si sama platí výstavbu metra, Městského okruhu, radiál i tramvajových tratí. Stát na stavbu nepřispívá, platí jen stavbu Pražského okruhu. Praha staví z úvěrů, proč ne, když jsou nízké úrokové sazby.

Aktualně se staví křižovatka na MO před Strahovským tunelem, prodloužení metra C, nová stanice na metru A, Vysočanská radiála, k tomu nákup a modernizace nových souprav metra a nákup nových tramvají, protipovodňová ochrana, Nové spojení. Letos bude rozšířena Ruzyně. Příští rok začne stavba Pražského okruhu. V Praze se staví hodně. 8)
Lenny - Búrka Thór bude zurit na zemi
Lenny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 85
Založený: 19. Júl 2005 22:09
Bydlisko: CZ - tam na druhém břehu Moravy

Odoslaťod Adaios » 23. Okt 2005 12:07

Lenny napísal:V Praze se staví hodně. 8)


Praha je na tom financne velmi dobre a ma moznost vziat si aj velke uvery, pretoze ich bez problemov splati. Doprava pomaha riesit rozvoj mesta, nove firmy pridu tam kde je nova cesta a tie firmy platia dane atd. a poviem tak, ... stavia sa v Prahe dost od r. 2003 a bude to mat neuveritelny narast min. do r. 2010, potom by sa mala situacia vyrovnat a udrzat si realny stredne silny rast. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod Lenny » 09. Dec 2005 11:53

Stranky o okruhu Prahy jsou s novým obsahem.


http://www.okruhprahy.cz
Lenny - Búrka Thór bude zurit na zemi
Lenny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 85
Založený: 19. Júl 2005 22:09
Bydlisko: CZ - tam na druhém břehu Moravy

Odoslaťod Adaios » 09. Dec 2005 18:28

Lenny napísal:Stranky o okruhu Prahy jsou s novým obsahem.


http://www.okruhprahy.cz


Mne sa nepaci ze je velmi vela usekov na tomto okruhu, to bude sposobovat zbytocne naklady hlavne v uradnom postupe a aj problemy dalsieho charakteru pri jednani s ludmi. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod Lenny » 31. Jan 2006 21:18

Byl vybrán zhotovitel stavby 514 Slivenec - Lahovice. Ještě stavení povolení a může se konečně stavět. :D
Lenny - Búrka Thór bude zurit na zemi
Lenny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 85
Založený: 19. Júl 2005 22:09
Bydlisko: CZ - tam na druhém břehu Moravy

Odoslaťod Adaios » 07. Feb 2006 19:22

Lenny napísal:Byl vybrán zhotovitel stavby 514 Slivenec - Lahovice. Ještě stavení povolení a může se konečně stavět. :D


Lenny,

aky je tvoj odhad pre dostavanie celeho obchvatu z hladiska casu: Rok 2010, 2011, ..., 2015, ... :?:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod Lenny » 07. Feb 2006 22:53

Adoas napísal:Lenny,

aky je tvoj odhad pre dostavanie celeho obchvatu z hladiska casu: Rok 2010, 2011, ..., 2015, ... :?:



Úsek Slivenec - D1 (jižní část) bude hotov v roce 2010. Je rozdělen do tří staveb, 1 začne stavět letos a zbytek příští rok. Takže se to stihne. Oficiální termín je rok 2008, ale tomu já nevěřím.

Východní část Běchovice - D1 by mohla být postavená v roce 2011.

Problémy jsou se severní části Ruzyně - D8, kde protestují občané Suchdolu proti navržené variantě. Letos by mohlo být vydáno územní rozhodnutí, snad. Můj odhad zprovoznění 2012.

A poslední severovýchodní část o D8 k R10 se plánuje realizovat až po roce 2010. Do té doby bude plnit jeho funkci Vysočanská radiála a Průmyslový polookruh. Oficiální termín výstavby je 2010-2013, ale ten se ještě několikrát přesune.

Takže kolem roku 2015 by mohl být okruh dokončen. 8)
Lenny - Búrka Thór bude zurit na zemi
Lenny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 85
Založený: 19. Júl 2005 22:09
Bydlisko: CZ - tam na druhém břehu Moravy

Odoslaťod Adaios » 08. Feb 2006 18:56

Lenny,

dakujem za tvoj casovy odhad a este kolko to bude podla teba stat (na ceny v r. 2005/06, priblizny odhad na cele mld. CZK priblizeny) a planuje sa niektory usek stavat aj na 4+4 pruhy :?:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod Lenny » 08. Feb 2006 19:04

Adoas napísal:Lenny,

dakujem za tvoj casovy odhad a este kolko to bude podla teba stat (na ceny v r. 2005/06, priblizny odhad na cele mld. CZK priblizeny) a planuje sa niektory usek stavat aj na 4+4 pruhy :?:


Cena je okolo 65 mld, ceny jsou z rozpočtu SFDI na letošní rok.

4+4 se nikde neplánuje. Pouze 2+2 a 3+3.
Lenny - Búrka Thór bude zurit na zemi
Lenny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 85
Založený: 19. Júl 2005 22:09
Bydlisko: CZ - tam na druhém břehu Moravy

Odoslaťod Adaios » 08. Feb 2006 19:06

Lenny napísal:
Adoas napísal:Lenny,

dakujem za tvoj casovy odhad a este kolko to bude podla teba stat (na ceny v r. 2005/06, priblizny odhad na cele mld. CZK priblizeny) a planuje sa niektory usek stavat aj na 4+4 pruhy :?:


Cena je okolo 65 mld, ceny jsou z rozpočtu SFDI na letošní rok.


To je dost vysoka cena - a to sa este len planuje. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod Lenny » 08. Feb 2006 22:10

Např. na stavbu 514 Lahovice - Slivenec se počítalo s náklady 12 mld Kč, ale nakonec stavební náklady jsou 9 mld. Kč. Tuhý boj ve výběrovém řízení.

2+2 bude mezi dálnicí D5 a D1. 3+3 pruhy budou mezi D5 a D8. A mezi D8 a D11 budou 3+3 pruhy s tím, že prostřední pruhy budou sloužit jako rezerva pro případné rozšířování.
Lenny - Búrka Thór bude zurit na zemi
Lenny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 85
Založený: 19. Júl 2005 22:09
Bydlisko: CZ - tam na druhém břehu Moravy

Odoslaťod eucitizen » 09. Feb 2006 00:52

Lenny napísal:Např. na stavbu 514 Lahovice - Slivenec se počítalo s náklady 12 mld Kč, ale nakonec stavební náklady jsou 9 mld. Kč. Tuhý boj ve výběrovém řízení.

2+2 bude mezi dálnicí D5 a D1. 3+3 pruhy budou mezi D5 a D8. A mezi D8 a D11 budou 3+3 pruhy s tím, že prostřední pruhy budou sloužit jako rezerva pro případné rozšířování.


Medzi D5 a D1 len 2+2? Neni to malo ekdze tam je uz teraz velka intenzita? A bude to horsie ked D3 bude zacinat od obchvatu.
Obrázok používateľa
eucitizen
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 04. Feb 2005 00:43

Odoslaťod mapman » 09. Feb 2006 10:39

eucitizen napísal:
Lenny napísal:Např. na stavbu 514 Lahovice - Slivenec se počítalo s náklady 12 mld Kč, ale nakonec stavební náklady jsou 9 mld. Kč. Tuhý boj ve výběrovém řízení.

2+2 bude mezi dálnicí D5 a D1. 3+3 pruhy budou mezi D5 a D8. A mezi D8 a D11 budou 3+3 pruhy s tím, že prostřední pruhy budou sloužit jako rezerva pro případné rozšířování.


Medzi D5 a D1 len 2+2? Neni to malo ekdze tam je uz teraz velka intenzita? A bude to horsie ked D3 bude zacinat od obchvatu.


U 2+2 medzi D1 a D5 sa argumentuje tým, že viacero tranzitu hlavne od D11 sa presunie na severnú časť okruhu, lebo to bude dlžkovo výhodnejšie. Čiže očakáva sa:
na severe 3+3 od D8 po D5 (tranzit od D11 a D8 na D5) a
na juhu a východe 2+2 (od D1 na ostatné smery).

Je nutné výhľadovo počítať aj s tým, že sa može velká časť tranzitu na východ presunúť práve na D11 (súvisi s výstavbou D11 a R35 od Prahy až do Olomouce v horizontu 10-15 rokov).

Či je to najlepšie riešenie, to nehodlám sám posudzovať. Čo sa avšak týka stavieb 514 a 513, tak v problematických úsekoch stúpania od Vltavy hore (aj v tuneloch) sa počíta s tretím pruhom. Ako povedal Lenny, začať na týchto stavbách by sa malo konečne už tento rok, uvedenie do prevádzky 2008-2010 a verte, že my čo tu bývame a denne trávime čas jazdou a kľučkovaním medzi kamiónmi, ktoré by nemali v meste čo robiť, si veľmi oddýchneme.
mapman
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 686
Obrázky: 80
Založený: 24. Feb 2005 13:40
Bydlisko: CZ 140 00

Odoslaťod eucitizen » 09. Feb 2006 11:25

Ale ja vidim problem v tom ze najprv sa postavi juzna cast obchvatu a tak celi tranzit s D11 pojde na tento usek dost vela rokov, tak uz si myslim ze to mohli rovno rozsirit na 3+3.
Obrázok používateľa
eucitizen
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 04. Feb 2005 00:43

Odoslaťod mapman » 09. Feb 2006 12:15

eucitizen napísal:Ale ja vidim problem v tom ze najprv sa postavi juzna cast obchvatu a tak celi tranzit s D11 pojde na tento usek dost vela rokov, tak uz si myslim ze to mohli rovno rozsirit na 3+3.


To si myslím aj ja, to čo som napísal predtým, vychádza z oficiálnych info z ŘSD alebo MD, uz sme to v jednej diskusii riešili a to z toho vyplynulo. Ja osobne by som uvítal nielen južnú časť 3+3 ale aj celý okruh ako dialnicu, kvoli značeniu a zahraničným šoférom apod. Ale všetko je to stále zatal hlavne otázka peňazí.

A ešte k tej intenzite, raz niekto u nás napísal, že to či sa bude stavať 2+2 alebo 3+3 vyplynie zo študie kde sa zohladňuje mnoho faktorov, mimo iné práve aj predpokladnaná intenzita dopravy, a práve pre tento úsek by nemala v skúmanej dobe prekročiť limit pre 2+2 (tranzit z D11 aj tak narazí na problém v tom že bude chýbať stavba 511 (D1 - D11), tranzit tak stále pojde cez MO a potom :?:).
mapman
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 686
Obrázky: 80
Založený: 24. Feb 2005 13:40
Bydlisko: CZ 140 00

Odoslaťod Adaios » 09. Feb 2006 12:39

Nemoze sa stavat na vacsie paramtre ked na to investor nema dost penazi. Moze sa len pripravit na rozsirenie roznymi vecami ako je dlzka a vyska mostov nad okruhom atd.

Co je lepsie: Stavat na 2+2 (niekde na 3+3) postupne 10 rokov cca. 80 km okolo jedneho mesta alebo stavat na 3+3 az 4+4 hned, 20 rokov - tu sa moze aj stat ze ani 80 km stacit nebude pre rozvoj mesta atd.

Niekedy nie je spravne uvazovanie: stavat hned na maximum. Cesta moze byt pretazena 1-2 roky, ale ked sa vie ze potom nebude tak nema vyznam stavat sirsi paramter. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod Lenny » 16. Feb 2006 19:29

Dobrá zpráva. :P
Byl vybrán zhotovitel s cenou 6 mld., protože se počítalo s cenou okolo 11,7 mld. Což je skoro o 50 % méně. Je vidět, že na našem trhu funguje konkurence.
Lenny - Búrka Thór bude zurit na zemi
Lenny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 85
Založený: 19. Júl 2005 22:09
Bydlisko: CZ - tam na druhém břehu Moravy

Odoslaťod Majkl » 17. Feb 2006 08:24

Lenny napísal:Dobrá zpráva. :P
Byl vybrán zhotovitel s cenou 6 mld., protože se počítalo s cenou okolo 11,7 mld. Což je skoro o 50 % méně. Je vidět, že na našem trhu funguje konkurence.


Lenny, jedna sa o stavbu 514 Lahovice-Slivenec alebo 513 Vestec-Lahovice? Lebo predtym si uvadzal cenu 9 mld. Kč. Ako je mozne, ze su tak obrovske rozdiely - 50%. To snad budu stavat bez zisku ?
Majkl
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 754
Obrázky: 1291
Založený: 03. Máj 2005 08:20

Odoslaťod Lenny » 17. Feb 2006 11:05

Majkl napísal:
Lenny napísal:Dobrá zpráva. :P
Byl vybrán zhotovitel s cenou 6 mld., protože se počítalo s cenou okolo 11,7 mld. Což je skoro o 50 % méně. Je vidět, že na našem trhu funguje konkurence.


Lenny, jedna sa o stavbu 514 Lahovice-Slivenec alebo 513 Vestec-Lahovice? Lebo predtym si uvadzal cenu 9 mld. Kč. Ako je mozne, ze su tak obrovske rozdiely - 50%. To snad budu stavat bez zisku ?


Jde o stavbu 513 Vestec-Lahovice.
Lenny - Búrka Thór bude zurit na zemi
Lenny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 85
Založený: 19. Júl 2005 22:09
Bydlisko: CZ - tam na druhém břehu Moravy

Odoslaťod Adaios » 20. Feb 2006 19:26

V jižní části Prahy vznikne další úsek silničního okruhu. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=2919

Niektore info :arrow:

1. mapa
2. Usek postavi konzorcium firiem vedenych firmou Skanska DS.
3. Usek je dlhy 8,5 km, z toho 2 km tunel.
4. Naklady na usek dosiahnu 5,9 mld. CZK.
5. Dokoncenie useku sa planuje na r. 2009.

Ovela viac konkretnych info najdete na stranke. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Dálnice v ČR

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 6 hostí.