D0 Pražský okruh

všeobecní diskuze o dálnicích v ČR

Moderátor: Moderátori

Odoslaťod Lenny » 27. Apr 2006 15:55

Lenny napísal:Po trochu rozporuplných informací ohledně vydaní či nevydání SP na 514 je jasno, včera SP nabylo právní moci, dle tiskové zprávy Okruhu Prahy :arrow:

http://www.okruhprahy.cz/aktuality.php? ... from_akt=1


Slavnostní zahájení stavby se skuteční 23. května 2006.
Lenny - Búrka Thór bude zurit na zemi
Lenny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 85
Založený: 19. Júl 2005 23:09
Bydlisko: CZ - tam na druhém břehu Moravy

Odoslaťod Jarda » 05. Máj 2006 10:00

03. 05. 06

Po dubnovém získání stavebního povolení na hlavní trasu stavby "514 Lahovice – Slivenec" dojde 25. 05. 06 k dlouho očekávanému slavnostnímu zahájení výstavby jižní části R1. Jedná se o prvních 6 km z celkem 24 km dlouhého úseku Pražského okruhu, který po třech letech výstavby výrazně pomůže dopravě v jižní části Prahy. Cena stavby bude takřka 9 mld. Kč, součástí bude 1,7 km dlouhý tunel, 2 mimoúrovňové křižovatky a nejdelší dálniční estakáda v Česku o délce 2,1 km přes údolí Berounky. K předání staveniště dojde již v polovině května. Navazující stavba "513 Vestec – Lahovice" by se měla začít stavět v druhé polovině roku a poslední stavba "512 D1 – Jesenice – Vestec" v příštím roce. Mezi dálnicemi D1 a D5 by R1 měla být zprovozněna na podzim 2009.

z novinek na http://www.ceskedalnice.cz/
Jarda
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 24. Mar 2006 12:03
Bydlisko: ČR, Praha

Odoslaťod Jarda » 05. Máj 2006 10:28

"...stavba "512 D1 – Jesenice – Vestec" v příštím roce. Mezi dálnicemi D1 a D5 by R1 měla být zprovozněna na podzim 2009."

Ohledně stavby 512 ovšem teprve probíhá územní řízení, takže ty termíny vypadají jako víra v zázraky.
Jarda
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 24. Mar 2006 12:03
Bydlisko: ČR, Praha

Odoslaťod Jarda » 05. Máj 2006 22:52

Jaroslav Štemberk napísal:"...stavba "512 D1 – Jesenice – Vestec" v příštím roce. Mezi dálnicemi D1 a D5 by R1 měla být zprovozněna na podzim 2009."

Ohledně stavby 512 ovšem teprve probíhá územní řízení, takže ty termíny vypadají jako víra v zázraky.


Označení stavby 512 "Jesenice - Vestec" je ovšem trochu zavádějící, lepší by asi bylo používat " Dobřejovice - Vestec" , "D1 - Vestec" či "Nupaky - Vestec" (nejlepší by podle mého byla prostřední možnost). Začátek stavby bude na MÚK s D1, na hranici katastrálních území obcí Dobřejovice a Nupaky, nedaleko od MÚK D1 x II/101, která se sice označuje jako MÚK Jesenice, ale od obce Jesenice je dost daleko (cca 7 km).
Vzájemná poloha je taková, že obec Jesenice na severu sousedí s obcí Vestec a z Jesenice do Vestce je to svižnou chůzí čtvrthodinka.
Jarda
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 24. Mar 2006 12:03
Bydlisko: ČR, Praha

Zahájení

Odoslaťod mapman » 25. Máj 2006 09:41

Dnes došlo k slavnostnímu zahájení výstavby úseku 514 Slivenec - Lahovice.
Bližší info na stránkách ŘSD: http://www.rsd.cz/rsd/rsd.nsf/0/8FC0DA7 ... 78003A089D .


Celková délka trasy stavby 514 je 6,013 kilometrů. Stavba bude obsahovat 1,7 km dlouhý tunel (klesající trasa 2 pruhy, stoupající 3 pruhy), 2 mimoúrovňové křižovatky, čtrnáct mostních objektů, přičemž estakáda o délce 2,1 km přes údolí Berounky bude vůbec nejdelší most u nás. Rozpočet na výstavbu úseku je 9 miliard korun. Celková cena Pražského okruhu se odhaduje na 84 miliard korun.
mapman
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 647
Obrázky: 75
Založený: 24. Feb 2005 14:40
Bydlisko: CZ 170 00

Re: Zahájení

Odoslaťod Lenny » 25. Máj 2006 13:09

mapman napísal:Dnes došlo k slavnostnímu zahájení výstavby úseku 514 Slivenec - Lahovice.
Bližší info na stránkách ŘSD: http://www.rsd.cz/rsd/rsd.nsf/0/8FC0DA7 ... 78003A089D .


Celková délka trasy stavby 514 je 6,013 kilometrů. Stavba bude obsahovat 1,7 km dlouhý tunel (klesající trasa 2 pruhy, stoupající 3 pruhy), 2 mimoúrovňové křižovatky, čtrnáct mostních objektů, přičemž estakáda o délce 2,1 km přes údolí Berounky bude vůbec nejdelší most u nás. Rozpočet na výstavbu úseku je 9 miliard korun. Celková cena Pražského okruhu se odhaduje na 84 miliard korun.


V předstihu byla vyražena průzkumná štola.
Lenny - Búrka Thór bude zurit na zemi
Lenny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 85
Založený: 19. Júl 2005 23:09
Bydlisko: CZ - tam na druhém břehu Moravy

Odoslaťod Jarda » 04. Aug 2006 19:54

Bylo vydáno stavební povolení na první část stavby 513, zatím však není pravomocné. Jde o část na území hl. m. Prahy (druhá část stavby bude na území Středočeského kraje), která zahrnuje most přes Vltavu a tunely Komořany.
Jarda
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 24. Mar 2006 12:03
Bydlisko: ČR, Praha

Odoslaťod Jarda » 07. Sep 2006 15:48

Podle informace na http://www.okruhprahy.cz/diskuse.php stavební povolení na 1. část stavby 513 nabylo právní moci. Zhotovitelem bude SKANSKA.
Jarda
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 24. Mar 2006 12:03
Bydlisko: ČR, Praha

Odoslaťod Lenny » 11. Sep 2006 19:25

Jaroslav Štemberk napísal:Podle informace na http://www.okruhprahy.cz/diskuse.php stavební povolení na 1. část stavby 513 nabylo právní moci. Zhotovitelem bude SKANSKA.


Takto je dobrá zpráva. Ještě aby co nejrychleji zahájili zbytek 513 a 512 a je to dobré. :P
Lenny - Búrka Thór bude zurit na zemi
Lenny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 85
Založený: 19. Júl 2005 23:09
Bydlisko: CZ - tam na druhém břehu Moravy

Odoslaťod Jarda » 23. Sep 2006 01:01

Stránka o mostu, který by měl být postaven na severní části obchvatu Prahy u Suchdola: http://people.fsv.cvut.cz/~rotter/suchdol.html
Jarda
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 24. Mar 2006 12:03
Bydlisko: ČR, Praha

Odoslaťod Jarda » 06. Okt 2006 18:40

Podle informace: http://www.okruhprahy.cz/index.php?t=ar ... ktuality-1 byl na výstavbu jihozápadní části obchvatu Prahy sjednán úvěr od EIB ve výši 310 mil. Eur se splatností 25 let.
Jarda
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 24. Mar 2006 12:03
Bydlisko: ČR, Praha

Odoslaťod Lenny » 10. Okt 2006 15:10

Jarda napísal:Podle informace: http://www.okruhprahy.cz/index.php?t=ar ... ktuality-1 byl na výstavbu jihozápadní části obchvatu Prahy sjednán úvěr od EIB ve výši 310 mil. Eur se splatností 25 let.


Ale toto zpráva je více než rok stará. S úvěrem od EIB se počítalo od roku 2003-4
Lenny - Búrka Thór bude zurit na zemi
Lenny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 85
Založený: 19. Júl 2005 23:09
Bydlisko: CZ - tam na druhém břehu Moravy

Odoslaťod Jarda » 16. Nov 2006 20:47

Zde: http://www.nku.cz/kon-zavery/K04026.pdf si můžete přečíst kontrolní závěr NKÚ.
Jarda
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 24. Mar 2006 12:03
Bydlisko: ČR, Praha

Odoslaťod Jarda » 05. Dec 2006 12:56

4.12.2006 byla slavnostně zahájena ražba tunelu Radotín na stavbě 514 (se zasvěcením sv. Barboře).
Zde: http://www.ceskatelevize.cz/vysilani/04 ... link=46585 lze shlédnout reportáž ČT z této akce.
Jarda
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 24. Mar 2006 12:03
Bydlisko: ČR, Praha

Odoslaťod Jarda » 12. Dec 2006 00:53

Podle informace na http://www.okruhprahy.cz/index.php?t=di ... diskuse-34 a též na http://www.ceskedalnice.cz/net/forum.aspx je 1. část stavby 513 oficiálně ve výstavbě od 1.12.2006 a je předpoklad, že výstavba 2. části (která nebude tak náročná) bude zahájena v I. pololetí 2007.
Jarda
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 24. Mar 2006 12:03
Bydlisko: ČR, Praha

Odoslaťod Honda » 13. Feb 2007 17:13

Veľký obchvat Prahy, dĺžka 85 km:

http://www.youtube.com/watch?v=heuTc1zeuKA&eurl=

Poschodový tunel, .. velmi pekná vizualizácia 2 úsekov okruhu. :wink:
Canada forever ...
Honda
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 569
Obrázky: 57
Založený: 23. Jan 2007 19:52

Odoslaťod Jarda » 14. Feb 2007 13:23

Informace o stavbě 513 (Vestec - Lahovice ) viz: http://www.praha12.cz/doc/vystavba/stav ... den-07.pdf
Jarda
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 24. Mar 2006 12:03
Bydlisko: ČR, Praha

Odoslaťod Jarda » 14. Feb 2007 13:26

Jarda
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 24. Mar 2006 12:03
Bydlisko: ČR, Praha

Odoslaťod Honda » 14. Feb 2007 14:04

Ináč čo ma zaujalo je že okruh Prahy je rýchlostná cesta (silnice) ale postavená na 3+3 jazdné pruhy. Ušetria sa miliardy oproti dialnici ale funkciu si to splní ovela viac jako je plán slovenskej D4 a nultého obchvatu (NO), ktorý sa stále plánuje na 2+2 ..
Canada forever ...
Honda
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 569
Obrázky: 57
Založený: 23. Jan 2007 19:52

Odoslaťod Jarda » 14. Feb 2007 15:43

Na 3+3 je plánována především severní část, v jižní části bude 2+2 s přídavným pruhem ve stoupáních (Komořanský a Radotínský tunel budou 2 + 3 ). Šířkově je R1 budována v parametrech D, ale jako dálnice nebude značena proto, že české normě pro dálnice nebudou vyhovovat některé křižovatky (blízko u sebe a někde též pro dálnici nedostatečné délky připojovacích a odpojovacích pruhů) stoupání a poloměry oblouků.
Jarda
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 24. Mar 2006 12:03
Bydlisko: ČR, Praha

Odoslaťod Jarda » 14. Feb 2007 16:16

Jarda
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 24. Mar 2006 12:03
Bydlisko: ČR, Praha

Odoslaťod Dialniciar » 20. Feb 2007 12:02

Jarda napísal:Na 3+3 je plánována především severní část, v jižní části bude 2+2 s přídavným pruhem ve stoupáních (Komořanský a Radotínský tunel budou 2 + 3 ). Šířkově je R1 budována v parametrech D, ale jako dálnice nebude značena proto, že české normě pro dálnice nebudou vyhovovat některé křižovatky (blízko u sebe a někde též pro dálnici nedostatečné délky připojovacích a odpojovacích pruhů) stoupání a poloměry oblouků.


Predpokladá sa však vykúpenie dostatku pozemkov, aby sa dalo bez problémov na 3+3 rozšíriť (mimo MÚK).
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 20:16

Odoslaťod mapman » 20. Feb 2007 12:05

Dialniciar napísal:Predpokladá sa však vykúpenie dostatku pozemkov, aby sa dalo bez problémov na 3+3 rozšíriť (mimo MÚK).


Pre úseky 513 a 514 sa mi to nezdá (dvojpruhové tunely a velké mosty). Máš niečo bližšie k tomu ako to má vyzerať ohľadom tohto?

Rezervu má určite 518-519 a 511, problém nebude snáď ani u 512...
mapman
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 647
Obrázky: 75
Založený: 24. Feb 2005 14:40
Bydlisko: CZ 170 00

Odoslaťod Dialniciar » 20. Feb 2007 12:08

mapman napísal:Rezervu má určite 518-519 a 511, problém nebude snáď ani u 512...


No veď. :wink:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 20:16

Odoslaťod Michal.ACS » 20. Feb 2007 22:51

Já bych se vyjádřil k jižní části, kde bydlím. Z těch tří části, které se staví je rozestavěná jedna a půl. Tedy 50%... můj názor na to je jasný. Nevím, jestli listopad 2009 bude vše zprovozněno, ale pevně tomu věřím, protože pochybuju, že si Praha může dovolit například nechat dostavěnou stavbu neotevřenou. 512, 513 a 514 se musí otevřít dohromady. V případě, že to dostavěno nebude, tak by nastal kolaps v tamějších vesnicích, což snad chápou všichni. Samozřejmě, že existuje více variant, jako například kamiony sjíždějící na křížení s R4, ale to je naprosto k ničemu... no i když takovému Barrandovu by se asi pěkně ulevilo... nicméně doufám, že se to zvládne. Navíc pokud je mi známo, tak 512 je snad nejmíň technicky náročna z celého okruhu (myslím ještě ty nedostavěné části) takže nějakých 7km skoro po rovince by se mělo zvládnout bez potíží :-) jen ty pozemky... :roll:
My jsme klucíííí z Prahy a nám je to všechno jedno...
Michal.ACS
nováčik
 
Príspevky: 9
Založený: 13. Feb 2007 15:22
Bydlisko: Praha Exit 2B na D1

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Dálnice v ČR

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 2 hostí.