Stránka 5 z 7

OdoslaťOdoslané: 27. Apr 2006 14:55
od Lenny
Lenny napísal:Po trochu rozporuplných informací ohledně vydaní či nevydání SP na 514 je jasno, včera SP nabylo právní moci, dle tiskové zprávy Okruhu Prahy :arrow:

http://www.okruhprahy.cz/aktuality.php? ... from_akt=1


Slavnostní zahájení stavby se skuteční 23. května 2006.

OdoslaťOdoslané: 05. Máj 2006 09:00
od Jarda
03. 05. 06

Po dubnovém získání stavebního povolení na hlavní trasu stavby "514 Lahovice – Slivenec" dojde 25. 05. 06 k dlouho očekávanému slavnostnímu zahájení výstavby jižní části R1. Jedná se o prvních 6 km z celkem 24 km dlouhého úseku Pražského okruhu, který po třech letech výstavby výrazně pomůže dopravě v jižní části Prahy. Cena stavby bude takřka 9 mld. Kč, součástí bude 1,7 km dlouhý tunel, 2 mimoúrovňové křižovatky a nejdelší dálniční estakáda v Česku o délce 2,1 km přes údolí Berounky. K předání staveniště dojde již v polovině května. Navazující stavba "513 Vestec – Lahovice" by se měla začít stavět v druhé polovině roku a poslední stavba "512 D1 – Jesenice – Vestec" v příštím roce. Mezi dálnicemi D1 a D5 by R1 měla být zprovozněna na podzim 2009.

z novinek na http://www.ceskedalnice.cz/

OdoslaťOdoslané: 05. Máj 2006 09:28
od Jarda
"...stavba "512 D1 – Jesenice – Vestec" v příštím roce. Mezi dálnicemi D1 a D5 by R1 měla být zprovozněna na podzim 2009."

Ohledně stavby 512 ovšem teprve probíhá územní řízení, takže ty termíny vypadají jako víra v zázraky.

OdoslaťOdoslané: 05. Máj 2006 21:52
od Jarda
Jaroslav Štemberk napísal:"...stavba "512 D1 – Jesenice – Vestec" v příštím roce. Mezi dálnicemi D1 a D5 by R1 měla být zprovozněna na podzim 2009."

Ohledně stavby 512 ovšem teprve probíhá územní řízení, takže ty termíny vypadají jako víra v zázraky.


Označení stavby 512 "Jesenice - Vestec" je ovšem trochu zavádějící, lepší by asi bylo používat " Dobřejovice - Vestec" , "D1 - Vestec" či "Nupaky - Vestec" (nejlepší by podle mého byla prostřední možnost). Začátek stavby bude na MÚK s D1, na hranici katastrálních území obcí Dobřejovice a Nupaky, nedaleko od MÚK D1 x II/101, která se sice označuje jako MÚK Jesenice, ale od obce Jesenice je dost daleko (cca 7 km).
Vzájemná poloha je taková, že obec Jesenice na severu sousedí s obcí Vestec a z Jesenice do Vestce je to svižnou chůzí čtvrthodinka.

Zahájení

OdoslaťOdoslané: 25. Máj 2006 08:41
od mapman
Dnes došlo k slavnostnímu zahájení výstavby úseku 514 Slivenec - Lahovice.
Bližší info na stránkách ŘSD: http://www.rsd.cz/rsd/rsd.nsf/0/8FC0DA7 ... 78003A089D .


Celková délka trasy stavby 514 je 6,013 kilometrů. Stavba bude obsahovat 1,7 km dlouhý tunel (klesající trasa 2 pruhy, stoupající 3 pruhy), 2 mimoúrovňové křižovatky, čtrnáct mostních objektů, přičemž estakáda o délce 2,1 km přes údolí Berounky bude vůbec nejdelší most u nás. Rozpočet na výstavbu úseku je 9 miliard korun. Celková cena Pražského okruhu se odhaduje na 84 miliard korun.

Re: Zahájení

OdoslaťOdoslané: 25. Máj 2006 12:09
od Lenny
mapman napísal:Dnes došlo k slavnostnímu zahájení výstavby úseku 514 Slivenec - Lahovice.
Bližší info na stránkách ŘSD: http://www.rsd.cz/rsd/rsd.nsf/0/8FC0DA7 ... 78003A089D .


Celková délka trasy stavby 514 je 6,013 kilometrů. Stavba bude obsahovat 1,7 km dlouhý tunel (klesající trasa 2 pruhy, stoupající 3 pruhy), 2 mimoúrovňové křižovatky, čtrnáct mostních objektů, přičemž estakáda o délce 2,1 km přes údolí Berounky bude vůbec nejdelší most u nás. Rozpočet na výstavbu úseku je 9 miliard korun. Celková cena Pražského okruhu se odhaduje na 84 miliard korun.


V předstihu byla vyražena průzkumná štola.

OdoslaťOdoslané: 04. Aug 2006 18:54
od Jarda
Bylo vydáno stavební povolení na první část stavby 513, zatím však není pravomocné. Jde o část na území hl. m. Prahy (druhá část stavby bude na území Středočeského kraje), která zahrnuje most přes Vltavu a tunely Komořany.

OdoslaťOdoslané: 07. Sep 2006 14:48
od Jarda
Podle informace na http://www.okruhprahy.cz/diskuse.php stavební povolení na 1. část stavby 513 nabylo právní moci. Zhotovitelem bude SKANSKA.

OdoslaťOdoslané: 11. Sep 2006 18:25
od Lenny
Jaroslav Štemberk napísal:Podle informace na http://www.okruhprahy.cz/diskuse.php stavební povolení na 1. část stavby 513 nabylo právní moci. Zhotovitelem bude SKANSKA.


Takto je dobrá zpráva. Ještě aby co nejrychleji zahájili zbytek 513 a 512 a je to dobré. :P

OdoslaťOdoslané: 23. Sep 2006 00:01
od Jarda
Stránka o mostu, který by měl být postaven na severní části obchvatu Prahy u Suchdola: http://people.fsv.cvut.cz/~rotter/suchdol.html

OdoslaťOdoslané: 06. Okt 2006 17:40
od Jarda
Podle informace: http://www.okruhprahy.cz/index.php?t=ar ... ktuality-1 byl na výstavbu jihozápadní části obchvatu Prahy sjednán úvěr od EIB ve výši 310 mil. Eur se splatností 25 let.

OdoslaťOdoslané: 10. Okt 2006 14:10
od Lenny
Jarda napísal:Podle informace: http://www.okruhprahy.cz/index.php?t=ar ... ktuality-1 byl na výstavbu jihozápadní části obchvatu Prahy sjednán úvěr od EIB ve výši 310 mil. Eur se splatností 25 let.


Ale toto zpráva je více než rok stará. S úvěrem od EIB se počítalo od roku 2003-4

OdoslaťOdoslané: 16. Nov 2006 19:47
od Jarda
Zde: http://www.nku.cz/kon-zavery/K04026.pdf si můžete přečíst kontrolní závěr NKÚ.

OdoslaťOdoslané: 05. Dec 2006 11:56
od Jarda
4.12.2006 byla slavnostně zahájena ražba tunelu Radotín na stavbě 514 (se zasvěcením sv. Barboře).
Zde: http://www.ceskatelevize.cz/vysilani/04 ... link=46585 lze shlédnout reportáž ČT z této akce.

OdoslaťOdoslané: 11. Dec 2006 23:53
od Jarda
Podle informace na http://www.okruhprahy.cz/index.php?t=di ... diskuse-34 a též na http://www.ceskedalnice.cz/net/forum.aspx je 1. část stavby 513 oficiálně ve výstavbě od 1.12.2006 a je předpoklad, že výstavba 2. části (která nebude tak náročná) bude zahájena v I. pololetí 2007.

OdoslaťOdoslané: 13. Feb 2007 16:13
od Honda
Veľký obchvat Prahy, dĺžka 85 km:

http://www.youtube.com/watch?v=heuTc1zeuKA&eurl=

Poschodový tunel, .. velmi pekná vizualizácia 2 úsekov okruhu. :wink:

OdoslaťOdoslané: 14. Feb 2007 12:23
od Jarda
Informace o stavbě 513 (Vestec - Lahovice ) viz: http://www.praha12.cz/doc/vystavba/stav ... den-07.pdf

OdoslaťOdoslané: 14. Feb 2007 12:26
od Jarda

OdoslaťOdoslané: 14. Feb 2007 13:04
od Honda
Ináč čo ma zaujalo je že okruh Prahy je rýchlostná cesta (silnice) ale postavená na 3+3 jazdné pruhy. Ušetria sa miliardy oproti dialnici ale funkciu si to splní ovela viac jako je plán slovenskej D4 a nultého obchvatu (NO), ktorý sa stále plánuje na 2+2 ..

OdoslaťOdoslané: 14. Feb 2007 14:43
od Jarda
Na 3+3 je plánována především severní část, v jižní části bude 2+2 s přídavným pruhem ve stoupáních (Komořanský a Radotínský tunel budou 2 + 3 ). Šířkově je R1 budována v parametrech D, ale jako dálnice nebude značena proto, že české normě pro dálnice nebudou vyhovovat některé křižovatky (blízko u sebe a někde též pro dálnici nedostatečné délky připojovacích a odpojovacích pruhů) stoupání a poloměry oblouků.

OdoslaťOdoslané: 14. Feb 2007 15:16
od Jarda

OdoslaťOdoslané: 20. Feb 2007 11:02
od Dialniciar
Jarda napísal:Na 3+3 je plánována především severní část, v jižní části bude 2+2 s přídavným pruhem ve stoupáních (Komořanský a Radotínský tunel budou 2 + 3 ). Šířkově je R1 budována v parametrech D, ale jako dálnice nebude značena proto, že české normě pro dálnice nebudou vyhovovat některé křižovatky (blízko u sebe a někde též pro dálnici nedostatečné délky připojovacích a odpojovacích pruhů) stoupání a poloměry oblouků.


Predpokladá sa však vykúpenie dostatku pozemkov, aby sa dalo bez problémov na 3+3 rozšíriť (mimo MÚK).

OdoslaťOdoslané: 20. Feb 2007 11:05
od mapman
Dialniciar napísal:Predpokladá sa však vykúpenie dostatku pozemkov, aby sa dalo bez problémov na 3+3 rozšíriť (mimo MÚK).


Pre úseky 513 a 514 sa mi to nezdá (dvojpruhové tunely a velké mosty). Máš niečo bližšie k tomu ako to má vyzerať ohľadom tohto?

Rezervu má určite 518-519 a 511, problém nebude snáď ani u 512...

OdoslaťOdoslané: 20. Feb 2007 11:08
od Dialniciar
mapman napísal:Rezervu má určite 518-519 a 511, problém nebude snáď ani u 512...


No veď. :wink:

OdoslaťOdoslané: 20. Feb 2007 21:51
od Michal.ACS
Já bych se vyjádřil k jižní části, kde bydlím. Z těch tří části, které se staví je rozestavěná jedna a půl. Tedy 50%... můj názor na to je jasný. Nevím, jestli listopad 2009 bude vše zprovozněno, ale pevně tomu věřím, protože pochybuju, že si Praha může dovolit například nechat dostavěnou stavbu neotevřenou. 512, 513 a 514 se musí otevřít dohromady. V případě, že to dostavěno nebude, tak by nastal kolaps v tamějších vesnicích, což snad chápou všichni. Samozřejmě, že existuje více variant, jako například kamiony sjíždějící na křížení s R4, ale to je naprosto k ničemu... no i když takovému Barrandovu by se asi pěkně ulevilo... nicméně doufám, že se to zvládne. Navíc pokud je mi známo, tak 512 je snad nejmíň technicky náročna z celého okruhu (myslím ještě ty nedostavěné části) takže nějakých 7km skoro po rovince by se mělo zvládnout bez potíží :-) jen ty pozemky... :roll: