Tunel Valík u Plzně
Odoslané: 22. Okt 2005 22:30
Jedna ze zbývajících staveb na dálnici D5 do Německa je stavba tunelu Valík u Plzně. Tunel bude zprovozněn v říjnu 2006.
Tunel je plánován 380 metrů dlouhý z toho 330 metrů ražený. Pod vrchem Valík povedou dvě tunelové trouby vždy se dvěma jízdními pruhy o šířce 3,75 metrů a jedním nouzovým pruhem (3,25 m). Výška průjezdového profilu tubusů bude 4,5 m, případně 5,2 m. Celkový objem výrubu je 116 556 m3.
Tunel je ražen Novou rakouskou tunelovací metodou od východního (Rozvadovského) portálu. Nejdříve byla vyražena střední část, která po betonáži zajistila střední, oběma troubám společnou, opěrnou zeď (bez horninového mezipilíře). Poté byly vyraženy obě boční části tunelů a nakonec kaloty obou tunelových trub. Sekundární železobetonové ostění je tvořeno pomocí 10 m dlouhé formy, pojízdné po kolejnicích. Součástí tunelu jsou samostatné příjezdové komunikace pro vozidla integrovaného záchranného systému, centrálně řízený bezpečnostní systém, osvětlení a vzduchotechnika. Náklady na výstavbu tunelu jsou plánovány na 1,5 až 1,7 miliardy Kč. Tunel razí Metrostav. Stavba tunelu bude trvat 807 dnů.
1. prosince 2003 byla zahájena výstavba. Byly postaveny portály. Razící práce byly slavnostně zahájeny 7. dubna 2004. 25. dubna 2005 proběhla slavnostní prorážka tunelu. V dnešní době probíhá betonování sekundárního ostění leveho tubusu (z 75 %) a betonování rozvadovského portalu.
Je to moc pěkná stavba. Byl jsem jsi ji prohlédnout a stálo to zato.
Tunel je plánován 380 metrů dlouhý z toho 330 metrů ražený. Pod vrchem Valík povedou dvě tunelové trouby vždy se dvěma jízdními pruhy o šířce 3,75 metrů a jedním nouzovým pruhem (3,25 m). Výška průjezdového profilu tubusů bude 4,5 m, případně 5,2 m. Celkový objem výrubu je 116 556 m3.
Tunel je ražen Novou rakouskou tunelovací metodou od východního (Rozvadovského) portálu. Nejdříve byla vyražena střední část, která po betonáži zajistila střední, oběma troubám společnou, opěrnou zeď (bez horninového mezipilíře). Poté byly vyraženy obě boční části tunelů a nakonec kaloty obou tunelových trub. Sekundární železobetonové ostění je tvořeno pomocí 10 m dlouhé formy, pojízdné po kolejnicích. Součástí tunelu jsou samostatné příjezdové komunikace pro vozidla integrovaného záchranného systému, centrálně řízený bezpečnostní systém, osvětlení a vzduchotechnika. Náklady na výstavbu tunelu jsou plánovány na 1,5 až 1,7 miliardy Kč. Tunel razí Metrostav. Stavba tunelu bude trvat 807 dnů.
1. prosince 2003 byla zahájena výstavba. Byly postaveny portály. Razící práce byly slavnostně zahájeny 7. dubna 2004. 25. dubna 2005 proběhla slavnostní prorážka tunelu. V dnešní době probíhá betonování sekundárního ostění leveho tubusu (z 75 %) a betonování rozvadovského portalu.
Je to moc pěkná stavba. Byl jsem jsi ji prohlédnout a stálo to zato.