Stránka 1 z 3

Tunel Valík u Plzně

OdoslaťOdoslané: 22. Okt 2005 22:30
od Lenny
Jedna ze zbývajících staveb na dálnici D5 do Německa je stavba tunelu Valík u Plzně. Tunel bude zprovozněn v říjnu 2006.

Tunel je plánován 380 metrů dlouhý z toho 330 metrů ražený. Pod vrchem Valík povedou dvě tunelové trouby vždy se dvěma jízdními pruhy o šířce 3,75 metrů a jedním nouzovým pruhem (3,25 m). Výška průjezdového profilu tubusů bude 4,5 m, případně 5,2 m. Celkový objem výrubu je 116 556 m3.

Tunel je ražen Novou rakouskou tunelovací metodou od východního (Rozvadovského) portálu. Nejdříve byla vyražena střední část, která po betonáži zajistila střední, oběma troubám společnou, opěrnou zeď (bez horninového mezipilíře). Poté byly vyraženy obě boční části tunelů a nakonec kaloty obou tunelových trub. Sekundární železobetonové ostění je tvořeno pomocí 10 m dlouhé formy, pojízdné po kolejnicích. Součástí tunelu jsou samostatné příjezdové komunikace pro vozidla integrovaného záchranného systému, centrálně řízený bezpečnostní systém, osvětlení a vzduchotechnika. Náklady na výstavbu tunelu jsou plánovány na 1,5 až 1,7 miliardy Kč. Tunel razí Metrostav. Stavba tunelu bude trvat 807 dnů.

1. prosince 2003 byla zahájena výstavba. Byly postaveny portály. Razící práce byly slavnostně zahájeny 7. dubna 2004. 25. dubna 2005 proběhla slavnostní prorážka tunelu. V dnešní době probíhá betonování sekundárního ostění leveho tubusu (z 75 %) a betonování rozvadovského portalu.

Je to moc pěkná stavba. Byl jsem jsi ji prohlédnout a stálo to zato. 8)

Re: Tunel Valík u Plzně

OdoslaťOdoslané: 23. Okt 2005 12:18
od Adaios
Lenny napísal:Náklady na výstavbu tunelu jsou plánovány na 1,5 až 1,7 miliardy Kč. Tunel razí Metrostav. Stavba tunelu bude trvat 807 dnů.


Ja mam len malu poznamku, nasa firma sa prave snazi, aby odhad bol max. presny a aby to bolo podla moznosti jedno cislo. V CR uz je tato snaha vidiet, este to nie je dokonale, ale cislo sa vacsinou dodrzi, je to vyrazne zlepsenie podmienok na trhu a spokojny aj stat/hlavny investor velkych dopravnych stavieb a aj firmy.

Tymto si CR zabezpeci posun o dalsi stupen nahore od dalsieho roku. :wink:

OdoslaťOdoslané: 21. Feb 2006 19:02
od Lenny
Tunel valík bude zprovozněn 6. října 2006 spolu se zbývající stavbou dálnice D5.

D5 Praha - Plzeň - Německo

OdoslaťOdoslané: 21. Feb 2006 19:39
od Lenny
Dálnice D5 byly definována usenesením vlády z roku 1963, ikdyž první úvahy se objevili už během druhé světové války. V současné době je až na 3,5 km úsek celá v provozu.

Výstavba D5 byla zahájena v říjnu 1976 stavbou mostu přes Berounku. V červnu 1977 byla zahájena další stavba Praha - Vráž (13,4 km). První zprovozněno stavbou byl úsek Praha - Rudná a v polovičním profilu Rudná Loděnice- Vráž 20. října 1982. V roce 1989 byl zprovozněn poslední úsek Beroun-západ - Bavoryně, D5 tak měřila 28 km. Dle původních plánů měla být v tu dobu už u Plzně.

Po roce 1989 došlo ke změně politických poměrů, což vedlo k urychlení výstavby D5. Uvažovalo se i použitím PPP, ale sešlo z něj kvůli vysokému mýtu a nepřipravenosti obchvatu Plzně. 26. října 1995 byla dostavěna dálnice D5 až k Plzni (67 km). 6. listopadu 1997 byl zprovozněn úsek Plzeň - Německo (63 km). Chyběl pouze obchvat Plzně.

O obchvat Plzně se vedly velké spory. Město původní variant změnilo a schválilo si v ÚP variantu dále od města a původní varianta byla zastavěna vilkami. Okolním obcím se to nelíbilo a chtěli obchvat v původní variantě, tedy blíže k Plzni a dále od svých obcí. Tento spor se podařilo vyřešit až v roce 2002. 15. prosince 2003 byl zprovozněn západní část obchvatu (plný profil) a východní část v obchvatu v polovičním profilu. Chybí pouze střední část o 3,5 km, která bude zprovozněna 6. října 2006.

Na německé straně se na ní napojuje dálnice A6, která je rovněž ve stavbě. V tomto roce získá ČR dvě velmi dobré spojení s Německem a to pomocí D5 a D8. 8)

OdoslaťOdoslané: 22. Feb 2006 14:57
od Branco
Lenny, podľa mojich informácií, kompetné napojenie z nemeckej strany na D5 bude hotové až v roku 2008. Je to neuveriteľné aj v súvislosti s tým, že ČR už v roku 1997, t.j. takmer pred deviatimi rokmi mala hotovú diaľnicu D5 /okrem obchvatu Plzne/ a Nemecko si dávalo načas s výstavbou svojich úsekov. Trochu mi to pripomína predchádzajúcu situáciu so slovenskou D4-rakúskou A6.

D8 a nemecká A17 sú iná káva. Tam bola, resp. je väčšia aktivita z nemeckej strany.

OdoslaťOdoslané: 22. Feb 2006 16:18
od Lenny
Branco napísal:D8 a nemecká A17 sú iná káva. Tam bola, resp. je väčšia aktivita z nemeckej strany.


Tam si taky Němci na čas moc nedávali, pořádně začali stavět až v roce 2002. Podle úůvodních dohod měl být úsek otevřen v roce 2002, nu což zase politika.

OdoslaťOdoslané: 22. Feb 2006 17:06
od mapman
Branco napísal:Lenny, podľa mojich informácií, kompetné napojenie z nemeckej strany na D5 bude hotové až v roku 2008.


To sa týka ale až úseku od A93 po Amberg. Čiže k prepojení hranice - A93 a tým k napojeniu na dialničnú sieť dojde.

OdoslaťOdoslané: 22. Feb 2006 19:54
od Branco
parker napísal:
Branco napísal:Lenny, podľa mojich informácií, kompetné napojenie z nemeckej strany na D5 bude hotové až v roku 2008.


To sa týka ale až úseku od A93 po Amberg. Čiže k prepojení hranice - A93 a tým k napojeniu na dialničnú sieť dojde.


Časť diaľnice je už na nemeckej strane vybudovaná, ale je to len možno 10 - 15 km po príjazd k Rozvadovu. Napojenie na Amberg na nemeckej strane má byť hotové podľa plánov až v 2008.

OdoslaťOdoslané: 22. Feb 2006 20:09
od Lenny
Branco napísal:Časť diaľnice je už na nemeckej strane vybudovaná, ale je to len možno 10 - 15 km po príjazd k Rozvadovu. Napojenie na Amberg na nemeckej strane má byť hotové podľa plánov až v 2008.


Letos bude otevřená část A6 od křižovatky s A93 po hotový úsek u Rozvadova. Úsek křižovatka s A93 - Amberg se otevře až v roce 2008.

OdoslaťOdoslané: 24. Apr 2006 17:28
od Jarda
Lenny napísal:
Branco napísal:Časť diaľnice je už na nemeckej strane vybudovaná, ale je to len možno 10 - 15 km po príjazd k Rozvadovu. Napojenie na Amberg na nemeckej strane má byť hotové podľa plánov až v 2008.


Letos bude otevřená část A6 od křižovatky s A93 po hotový úsek u Rozvadova. Úsek křižovatka s A93 - Amberg se otevře až v roce 2008.


Přesněji: Bude zprovozněn chybějící úsek mezi dvěma zprovozněnými. Od křižovatky s A93 byl směrem na Rozvadov první úsek zprovozněn už vloni.

OdoslaťOdoslané: 25. Apr 2006 19:15
od Lenny
Termín zprovoznění stavby Černošice - Útušice je už znám a bude to pokud si dobře pamatuji 6. řijna 2006. 8)

OdoslaťOdoslané: 25. Apr 2006 19:42
od Jarda
Lenny napísal:Termín zprovoznění stavby Černošice - Útušice je už znám a bude to pokud si dobře pamatuji 6. řijna 2006. 8)


Od října by tedy měla být celá trasa Praha - Mnichov po dálnici.

OdoslaťOdoslané: 25. Apr 2006 19:47
od Lenny
Jaroslav Štemberk napísal:Od října by tedy měla být celá trasa Praha - Mnichov po dálnici.


D5 je důležitá pro tranzit východ - západ. Pro nás je to trasa, po které se dá dostat do Německa, Beneluxu, Francie, Španělska a do Britanie. Mnichov je vedlejší směr. 8)

OdoslaťOdoslané: 25. Apr 2006 20:13
od Jarda
Lenny napísal:
Jaroslav Štemberk napísal:Od října by tedy měla být celá trasa Praha - Mnichov po dálnici.


D5 je důležitá pro tranzit východ - západ. Pro nás je to trasa, po které se dá dostat do Německa, Beneluxu, Francie, Španělska a do Britanie. Mnichov je vedlejší směr. 8)


To je rozhodně pravda. Ten kousek, který chybí ke kompletnímu spojení Praha - Norimberk (a dále na západ) je podstatně důležitější.

OdoslaťOdoslané: 10. Máj 2006 18:51
od Die Autobahn
Tak podle ČT bude poslední dosud nehotový úsek dán do provozu o měsíc dříve.

Ale že celá dálnice má zpoždění 11 let, o tom už nepadlo ani slovo :evil:

OdoslaťOdoslané: 10. Máj 2006 18:54
od Lenny
Die Autobahn napísal:Tak podle ČT bude poslední dosud nehotový úsek dán do provozu o měsíc dříve.


O dva měsíce dříve se otevírá oproti původnému harmonogramu

Die Autobahn napísal:Ale že celá dálnice má zpoždění 11 let, o tom už nepadlo ani slovo :evil:


Obchvat nemá zpoždění 11 let jen 7 let.

OdoslaťOdoslané: 10. Máj 2006 22:26
od Die Autobahn
Také jsem nemluvil o zpoždění obchvatu, ale dálnice.

Postavit dálnici a uprostřed kus vynechat - to byl v případě Plzně zločin.

OdoslaťOdoslané: 10. Máj 2006 22:32
od Lenny
Die Autobahn napísal:Také jsem nemluvil o zpoždění obchvatu, ale dálnice.

Postavit dálnici a uprostřed kus vynechat - to byl v případě Plzně zločin.


Už na začátku výstavby D5 po revoluci se vědělo, že obchvat bude mít problémy s přípravou. Předpoklad dokončení byl rok 1998 později rok 2000. Ale za zpoždění si může město částečně samo, bo původní varianta byla zastavěna z rozhodnutí města domy a město "šouplo" obchvat blíže ke Starému Plzenci, což se zase nelíbilo S. Plzenci. Pak začaly problémy. Ekologové byli jen využiti k odvrácení pozornosti. 8)

OdoslaťOdoslané: 25. Máj 2006 10:08
od Lenny
Dnes na Valíku proběhne zkoušební požár. Test se bude dvakrát opakovat. V místě hoření bude strop obložen v délce 50 m, aby nedošlo k poškození sekundární obezdívky. Zkoušky by měly skončit večer.

OdoslaťOdoslané: 26. Aug 2006 11:41
od Jarda
Na stránce http://www.ceskedalnice.cz/foto/d5f3.htm byly doplněny fotografie střední části Obchvatu Plzně, zachycující stav nedlouho před zprovozněním.

D5: Černice - Útušice

OdoslaťOdoslané: 28. Aug 2006 14:44
od NIGKDO
Nevíte prosím, kdy se má tento úsek zprovoznit? Vím jen, že asi letos... Díky za odpověď :wink:

OdoslaťOdoslané: 28. Aug 2006 19:47
od Jarda
Podle informací z ŘSD by mělo slavnostní otevření proběhnout 6.10.2006.

OdoslaťOdoslané: 29. Aug 2006 17:40
od NIGKDO
Jaroslav Štemberk napísal:Podle informací z ŘSD by mělo slavnostní otevření proběhnout 6.10.2006.


Díky :wink:

OdoslaťOdoslané: 08. Sep 2006 19:29
od Dialniciar
Obchvat Plzně bude hotov za měsíc. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=4741

OdoslaťOdoslané: 11. Sep 2006 18:03
od Lenny
Dy napísal:Obchvat Plzně bude hotov za měsíc. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=4741



Žádost o předčasné užívání stavby 0510/1B a 0510/IV Černošice - Útušice
http://www.mdcr.cz/NR/rdonlyres/7754E2F ... 145604.doc