Stránka 1 z 6

D35 (Liberec -) Hradec Králové - Olomouc - Lipník

OdoslaťOdoslané: 21. Feb 2006 20:04
od Lenny
Je to nejdelší rychlostní silnice v ČR, první plány se objevili během druhé světové války. V roce 1963 byla vymezena jako dálnice D35 v trase Hradec Králové - Olomouc - Lipník (185 km). V roce 1993 nastala změna došlo ke změně z D na RC a byla prodloužena do trasy Liberec - Hradec Králové - Olomouc - Lipník (252 km). V současné době jsou v provozu úseky Liberec - Turnov, Mohelnice - Křelov a Olomouc - Lipník o celkové délce 67 km. Staví se Křelov - Slavonín 1.etapa, což je západní obchat Olomouce, který spojuje dva hotové úseky.

Tata RC má vytvořit druhé kapacitní spojení Prahy s Moravou. V současné době výstavbu blokují v úseku Turnov - Jičín problémy s výběrem trasy. Úsek HK - Zámrsk (kromě 1. úseku, který bude zahájen letos) má problém s průchodem přes ptačí oblast Natura 2000. A proti úseku Zámrsk - Mohelnice protestují občanské a ekologické sdružení, které odmítají výstavbu schválené severní varianty a požadují výstavbu jižní varianty, stejně jako MŽP a Min. Dopravy. Právě úseky HK - Zámrsk (34 km) a Zámrsk - Mohelnice (73 km) mají velký význam pro odlehčení přetížšné dálnice D1. Nejdřive možný začátek výstavby úseku HK - Zámrsk je rok 2008 a pro úsek Zámrsk - Mohelnice rok 2010, pokud vše půjde a nikdo se nebude proti stavbě odvolávat a soudně napadat. Realnější jsou roky 2009, resp. 2012. 8)

OdoslaťOdoslané: 22. Feb 2006 14:52
od Branco
Práve úsek Mohelnice-Hradec Králové je tým dôležitým, ktorým sa prakticky skompletiyuje R35. Prechádzal som úsekom za Mohelnicami, je to náročný a preťažený úsek. Lenny, uvažuje sa na tomot úseku s tunelmi?

Tak táto RC bude mať skutočne veľký význam nielen pre ČR, ale aj pre Slovensko. Nie som si istý na 100%, ale asi to bude kratšie prepojenie na Prahu a sever Európy z väčšiny územia Slovenska, ako prostredníctvom D1 Praha-Brno.

OdoslaťOdoslané: 22. Feb 2006 16:09
od Lenny
Branco napísal:Práve úsek Mohelnice-Hradec Králové je tým dôležitým, ktorým sa prakticky skompletiyuje R35. Prechádzal som úsekom za Mohelnicami, je to náročný a preťažený úsek. Lenny, uvažuje sa na tomot úseku s tunelmi?.


Jižní varianta obsahuje jeden tunel o délce 3,7 km přes Hřebeč a severní obsahuje 3 tunely o celkové délce 1,96 km. Samozřejmě, že délka a počet tunelů se můžou změnit v závislosti na dalším trasování nebo projektové dokumentaci. Více bzde známo až po zpracování technické studie. :wink:

OdoslaťOdoslané: 23. Feb 2006 17:10
od Adaios
Stavba části silnice R35 by měla začít letos. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=2952

OdoslaťOdoslané: 23. Feb 2006 18:02
od Lenny
Adoas napísal:Stavba části silnice R35 by měla začít letos. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=2952


Doplním, že ekologické organizace se odvolaly proti SP na přeložku dvou místních cest, které jsou pro zahájení důležité. Důvodem odvolání bylo to, že nebyly přizváni jako účatníci řízení. 8)

OdoslaťOdoslané: 05. Mar 2006 11:48
od Lenny
Odkaz na mapu variant R35 Pardubickém kraji (úsek Zámrsk - Moravská Třebová) :arrow:

http://r35.ecn.cz/varianty/r35_zam_moh-big.jpg

OdoslaťOdoslané: 22. Mar 2006 12:02
od Lenny
Kraj se dohodl s Prahou, vzdá se severní varianta za jižní a bude za to požadovat kompenzace v podobě přivaděču a výstavby silnic I. tříd. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=19905#19905

OdoslaťOdoslané: 23. Mar 2006 18:11
od Lenny
Lenny napísal:Kraj se dohodl s Prahou, vzdá se severní varianta za jižní a bude za to požadovat kompenzace v podobě přivaděču a výstavby silnic I. tříd. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=19905#19905


Tak to vypadá, že realizace R35 se urychlila o 2-3 roky. Což je velmi důležitá zprava. R35 je důležitá pro odlehčení D1. 8)

OdoslaťOdoslané: 24. Mar 2006 10:41
od Branco
Je dobré, že konečné trasovanie je určené a hlavne, že sa dosiahla dohoda, pretože práve trasovanie býva často tým kameňom úrazu.

Ešte k požiadavkám kraja:
Co chce kraj za jih?

Přeložit silnici 2. třídy na trase Zámrsk - Choceň - České Libchavy -Žamberk a postavit ji jako silnici 1. třídy.

Postavit v Litomyšli přivaděč od silnice R 35 do Ústí nad Orlicí.

Obchvaty Ústí nad Orlicí, České Třebové, Třebovic, Opatova, Svitav a Hradce nad Svitavou.

Modernizaci silnice 1. třídy z Opatova do Lanškrouna.


Je to spolu okrem iného 6 obchvatov plus kompletná preložka, resp, znovuvýstavba cesty prvej triedy. Nie sú to trochu prehnané požiadavky?

OdoslaťOdoslané: 24. Mar 2006 10:54
od Lenny
Branco napísal:Je dobré, že konečné trasovanie je určené a hlavne, že sa dosiahla dohoda, pretože práve trasovanie býva často tým kameňom úrazu.

Ešte k požiadavkám kraja:
Co chce kraj za jih?

Přeložit silnici 2. třídy na trase Zámrsk - Choceň - České Libchavy -Žamberk a postavit ji jako silnici 1. třídy.

Postavit v Litomyšli přivaděč od silnice R 35 do Ústí nad Orlicí.

Obchvaty Ústí nad Orlicí, České Třebové, Třebovic, Opatova, Svitav a Hradce nad Svitavou.

Modernizaci silnice 1. třídy z Opatova do Lanškrouna.


Je to spolu okrem iného 6 obchvatov plus kompletná preložka, resp, znovuvýstavba cesty prvej triedy. Nie sú to trochu prehnané požiadavky?


Konečné to není, bo musí ještě změnu schválit zastupitelstvo kraje.

Podle mě nejsou, kraj akorát šikovně využil situaci. Vždyť ty ochvaty a přeložky jsou potřebné. Docela mě překvapilo, že nepožadoval výstavbu rychlostní silnice mezi Hradcem Králové a Pardubicemi.

ad Branco

OdoslaťOdoslané: 24. Mar 2006 11:18
od Jarda
Tyto požadavky nejsou až tak přehnané. Jde o dopravní stavby, které jsou potřebné. Pardubický kraj se chce pojistit proti tomu, aby jeho požadavky na dotace pro místní dopravní infrastrukturu nebyly odsouvány s odůvodněním "Staví se tam rychlostní komuniíkace, tak co víc by kraj ještě chtěl". Požadavek na prodloužení silnice I/17 do Žamberku je významný pro to, aby se zastavil ekonomický úpadek Ústí n. O., Chocně a Brandýsa n. O. Tato města byla v minulosti významnými strojírenskými středisky, ale m.j. v důsledku toho, že se nákladní doprava přesunula z železnice na silnici, průmysl tam upadá důsledkem špatné silniční dopravní infrastruktury. (Jmenovaná města leží na nejdůležitějším českém železničním koridoru Praha - Č. Třebová, ale po silnici se tam dostává značně obtížně.)

OdoslaťOdoslané: 24. Mar 2006 11:46
od Lenny
Zabily se dvě mouchy jednou ranou, sever dostane lepší spojení a jih zase R35

OdoslaťOdoslané: 24. Mar 2006 17:52
od Jarda
ad Lenny: "Docela mě překvapilo, že nepožadoval výstavbu rychlostní silnice mezi Hradcem Králové a Pardubicemi."
Rozšíření "Hradubické" (I/37, viz Lennyho stránky: http://dalnice.wz.cz/I/I-37.htm) je tedy zřejmě považováno za hotovou věc. Bude-li dokončeno, přeřazení do kategorie R pak už bude jen administrativním opatřením.

OdoslaťOdoslané: 27. Mar 2006 19:03
od Lenny
Jaroslav Štemberk napísal:ad Lenny: "Docela mě překvapilo, že nepožadoval výstavbu rychlostní silnice mezi Hradcem Králové a Pardubicemi."
Rozšíření "Hradubické" (I/37, viz Lennyho stránky: http://dalnice.wz.cz/I/I-37.htm) je tedy zřejmě považováno za hotovou věc. Bude-li dokončeno, přeřazení do kategorie R pak už bude jen administrativním opatřením.


Hotová věc to bude až to bude stát, zatím je to plánované a chybí peníze na výstavbu.

OdoslaťOdoslané: 28. Mar 2006 11:12
od Jarda
Je také možné, že Pardubický kraj nechce rozšíření I/37 Hrobice - Ohrazenice před vybudováním R35 Opatovice - Časy, aby po vybudování obchvatů Holic a Vys. Mýta nejezdil přes Pardubice tranzit z Prahy na severní Moravu.

OdoslaťOdoslané: 28. Mar 2006 11:16
od Lenny
Jaroslav Štemberk napísal:Je také možné, že Pardubický kraj nechce rozšíření I/37 Hrobice - Ohrazenice před vybudováním R35 Opatovice - Časy, aby po vybudování obchvatů Holic a Vys. Mýta nejezdil přes Pardubice tranzit z Prahy na severní Moravu.


Toto nedává smysl. Tranzit nemá vliv na rozšíření I/37, rozšíření je kvůli spojení dvou krajských měst. Navíc by Opatovice - Zámrsk měl být dříve donončený něž Zámrsk - Mohelnice

OdoslaťOdoslané: 28. Mar 2006 13:00
od Jarda
Měl by být sice dříve dokončený, ale co když se zeleným kvůli ptačí oblasti Komárov podaří přípravu stavby zbrzdit tak, že bude dříve připraven úsek Zámrsk - Mohelnice. Tento úsek ani nemusí být zprovozněn celý (nejužším místem je Vysoké Mýto, kde se obchvat uvažuje v předstihu), aby se vyplatilo z Prahy do Olomouce jezdit severní trasou. Kdyby přes Pardubice byla lepší cesta než přes Hradec, tranzit by zřejmě jezdil tudy, protože je to zhruba stejně daleko.
ODS ovšem slibuje, že když vyhraje volby, postaví celou trasu R35 z Opatovic do Mohelnice za jedno volební období, a to při snížení daní a bez dluhu státního rozpočtu. Že by někde ukradli kouzelný proutek??!!

OdoslaťOdoslané: 28. Mar 2006 17:07
od Lenny
Jaroslav Štemberk napísal:Měl by být sice dříve dokončený, ale co když se zeleným kvůli ptačí oblasti Komárov podaří přípravu stavby zbrzdit tak, že bude dříve připraven úsek Zámrsk - Mohelnice. Tento úsek ani nemusí být zprovozněn celý (nejužším místem je Vysoké Mýto, kde se obchvat uvažuje v předstihu), aby se vyplatilo z Prahy do Olomouce jezdit severní trasou. Kdyby přes Pardubice byla lepší cesta než přes Hradec, tranzit by zřejmě jezdil tudy, protože je to zhruba stejně daleko.
ODS ovšem slibuje, že když vyhraje volby, postaví celou trasu R35 z Opatovic do Mohelnice za jedno volební období, a to při snížení daní a bez dluhu státního rozpočtu. Že by někde ukradli kouzelný proutek??!!


Nemyslim si, že by se podařilo ekologům zabrzdit výstavbu R35 u Komárovam, probíhají jednání mezi zainteresovanými strananmi. Letos by jsme se mohli dočkat výsledků. Úsek Opatovice - Zámrsk má velký náskok v přípravě oproti zbylému úseku. 8)

OdoslaťOdoslané: 30. Mar 2006 14:55
od Lenny
20. dubna 2006 bude vyhlášena obchodní soutěž na zhotovitele stavby R35 Hradec Králové (Sedlice) - Opatovice s předpokladanou cenou 2,35 mld. Kč. Realizace je plánována v období 01. 11. 2006 až 30. 06. 2010.

10. května 2006 bude vyhlášena obchodní soutěž na zhotovitele stavby I/35 Holice - obchvat s předpokladanou cenou 415 mil. Kč. Součástí stavby je obchvat kolem Holic v kat. S 11,5/80, dl. 4,2 km, ostatní sil. dl. 3,8 km, mosty celkem dl. 300 m, kanalizace, vodovod a další objekty. Realizace je plánována v období 10. 10.2 006 až 31. 10. 2008. Stavba není součástí R35.

OdoslaťOdoslané: 30. Mar 2006 16:40
od Jarda
Lenny napísal:20. dubna 2006 bude vyhlášena obchodní soutěž na zhotovitele stavby R35 Hradec Králové (Sedlice) - Opatovice s předpokladanou cenou 2,35 mld. Kč. Realizace je plánována v období 01. 11. 2006 až 30. 06. 2010.

10. května 2006 bude vyhlášena obchodní soutěž na zhotovitele stavby I/35 Holice - obchvat s předpokladanou cenou 415 mil. Kč. Součástí stavby je obchvat kolem Holic v kat. S 11,5/80, dl. 4,2 km, ostatní sil. dl. 3,8 km, mosty celkem dl. 300 m, kanalizace, vodovod a další objekty. Realizace je plánována v období 10. 10.2 006 až 31. 10. 2008. Stavba není součástí R35.


U R35 Sedlic - Opatovice ovšem uvedené termíny znamenají zhruba roční zpoždění stavby proti předpokladu, který ŘSD deklarovalo ještě zhruba před rokem. Doufám, že 31.10.2010 je termín úplného dokončení a úsek bude zprovozněn dříve.

OdoslaťOdoslané: 30. Mar 2006 16:57
od Lenny
Ano to je termín dokočení stavby, dílo by mělo být zprovozněno dříve.

OdoslaťOdoslané: 31. Mar 2006 19:50
od Lenny
Na stavbě silnice I/35 Vysoké Mýto-obchvat by měl být v nejbližší době zahájen podrobný geotechnický a hydrogeologický průzkum, který bude sloužit jako podklad pro zpracování DSP. V příštím roce by mohl být obchvat zahájen. 8)

OdoslaťOdoslané: 31. Mar 2006 21:03
od Jarda
Lenny napísal:Na stavbě silnice I/35 Vysoké Mýto-obchvat by měl být v nejbližší době zahájen podrobný geotechnický a hydrogeologický průzkum, který bude sloužit jako podklad pro zpracování DSP. V příštím roce by mohl být obchvat zahájen. 8)


Bude-li schválena jižní varianta R35, bude se obchvat VM stavět rovnou v plném profilu R35 nebo zatím pouze v 1/2?

OdoslaťOdoslané: 31. Mar 2006 22:01
od Lenny
Obchvaty Holic, Vysokého Mýta se připravují v kategorii S 11,5, tedy jako dvoupruh. Dohodu kraje a ministerstva dopravy musí ještě schválit zastupitelstvo. Jinak není problém se změnou stavby na čtyřpruh, vyžaduje to schválení dodatku k územnímu rozhodnutí.

OdoslaťOdoslané: 31. Mar 2006 22:38
od Jarda
Lenny napísal:Obchvaty Holic, Vysokého Mýta se připravují v kategorii S 11,5, tedy jako dvoupruh. Dohodu kraje a ministerstva dopravy musí ještě schválit zastupitelstvo. Jinak není problém se změnou stavby na čtyřpruh, vyžaduje to schválení dodatku k územnímu rozhodnutí.


Rozumím-li tomu dobře, tak pokud Pardubický kraj schválí nakonec územní plán s jižní variantou, bude se obchvat VM stavět rovnou jako R35, i kdyby bylo kvůli nutnosti schválení dodatku k ÚP a přepracování dokumentace pro SP zahájení stavby o chvíli odložit. Podle mého by to bylo velmi rozumné.
Na obchvat Holic by podle mého nemělo mít vliv, zda R35 povede jižní nebo severní variantou. Nebo se snad nově uvažuje i o nějaké variantě R35 těsně kolem Holic?