Stránka 1 z 8

D49 Hulín - Fryšták - Slovensko

OdoslaťOdoslané: 24. Feb 2006 20:33
od Lenny
Výstavba této rychlostní silnice byla schválena v roce 1996 jako náhrada za zručenou část dálnici D1. Původně měla R49 začínat u Chropyně a vést blíže ke Zlínu. Viz mapa: http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=347 . V roce 1999 byl začátek posunut do MÚK Hulín s dálnicí D1.

R49 je projektována v kategorii R25,5/120 a měří 65 km. V příštím roce začne výstavba 19 km úseku Hulín - Fryšták včetně přivaděče do Zlína za 7,5 mld. Kč. Další výstavba je plánována až po roce 2010. Součástí této RC bude několik dlouhých tunelů, Vizovice, Pozděchov (2117 m) a Lačnov (770 m).

20. září 2004 byla ve Zlíně podepsána mezivládní dohoda mezi ministry dopravy ČR a SR o propojení rychlostní silnice R49 a slovenské rychlostní silnice R6 na česko-slovenské hranici.

Na slovenské straně by se měla R49 napojovat na slovenskou R6.

OdoslaťOdoslané: 01. Mar 2006 11:00
od Branco
Medzivládna dohoda bola podpísaná pred ca. rokom a pol, čo je síce fajn, ale chýba tam časový harmonogram spojazdnenia R6-R49. Pokiaľ si pamätám, spomína sa tam všeobecné konštatovanie, že výstavba prepojenia, t.j. úseky Púchov-Lysá pod Makytou a Fryšták-hranica bude po roku 2010. Keby sa určil pevný termín, napr. rok 2011, bol by to tlak na oboch stranách pre urýchlenie výstavby.

OdoslaťOdoslané: 01. Mar 2006 11:56
od Lenny
Branco napísal:Medzivládna dohoda bola podpísaná pred ca. rokom a pol, čo je síce fajn, ale chýba tam časový harmonogram spojazdnenia R6-R49. Pokiaľ si pamätám, spomína sa tam všeobecné konštatovanie, že výstavba prepojenia, t.j. úseky Púchov-Lysá pod Makytou a Fryšták-hranica bude po roku 2010. Keby sa určil pevný termín, napr. rok 2011, bol by to tlak na oboch stranách pre urýchlenie výstavby.


Termín určen není. Je uršeno pouze to, že se začne stavět v polovičním profilu. Podle Generální plán rozvoje dopravní infrastruktury by měla být R49 dokončená v roce 2015.

Ale v každém případě jsou Slováci dále než Češi, mají už na Púchov - St. hranice vypracovanou EIu. 8)

OdoslaťOdoslané: 01. Mar 2006 15:43
od Branco
Lenny napísal:
Branco napísal:Medzivládna dohoda bola podpísaná pred ca. rokom a pol, čo je síce fajn, ale chýba tam časový harmonogram spojazdnenia R6-R49. Pokiaľ si pamätám, spomína sa tam všeobecné konštatovanie, že výstavba prepojenia, t.j. úseky Púchov-Lysá pod Makytou a Fryšták-hranica bude po roku 2010. Keby sa určil pevný termín, napr. rok 2011, bol by to tlak na oboch stranách pre urýchlenie výstavby.


Termín určen není. Je uršeno pouze to, že se začne stavět v polovičním profilu. Podle Generální plán rozvoje dopravní infrastruktury by měla být R49 dokončená v roce 2015.

Ale v každém případě jsou Slováci dále než Češi, mají už na Púchov - St. hranice vypracovanou EIu. 8)


Lenny, EIA je síce vypracovaná, ale ak bude stará sedem rokov, ako napr. na úseku D1 Pozdišovce-štát.hranica, pravdepodobne sa bude musieť opakovať. Možno to už bude len formalita.
ČR tiež plánuje stavať plný profil R49, SR má na R6 privádzač Púchov v polprofile.

OdoslaťOdoslané: 01. Mar 2006 16:08
od Lenny
Branco napísal:Lenny, EIA je síce vypracovaná, ale ak bude stará sedem rokov, ako napr. na úseku D1 Pozdišovce-štát.hranica, pravdepodobne sa bude musieť opakovať. Možno to už bude len formalita.
ČR tiež plánuje stavať plný profil R49, SR má na R6 privádzač Púchov v polprofile.


To je možné. Ale zaslechl jsem zvěsti o tom, že se bude stavět poloviční profil v úseku Vizovice - st. hranice. Zatím není nic jisté. 8)

OdoslaťOdoslané: 02. Mar 2006 13:14
od Branco
Uvidíme, Lenny. Ak máš informácie, ako to je s nadväzujúcimi úsekmi na R 49: D1 od Moříc, obchvat Kojetína, R49 po Hulín?

OdoslaťOdoslané: 02. Mar 2006 18:31
od Lenny
Branco napísal:Uvidíme, Lenny. Ak máš informácie, ako to je s nadväzujúcimi úsekmi na R 49: D1 od Moříc, obchvat Kojetína, R49 po Hulín?


Staví se Kroměříž-západ - Kroměříž-východ
V březnu či dubnu se začne stavět úsek Kojetín - Kroměříž-západ. NA konci roku bude zahájena stavba Mořice - Kojetín 2. stavba. V příštím roce se dle plánů má zahájit stavba Kroměříž-východ - Říkovice, která je důležitá pro napojení Zlína. Bez této stavby se nemůžou stavět ani R49 ani R55, protože neobsahují MÚK HUlín.

OdoslaťOdoslané: 07. Apr 2006 14:22
od Lenny
Příští rok bude buď zahájena stavba 4901 Hulín - Fryšták nebo 5503 Hulín Otrokovice na R55. Obě nejspíš zahájeny nebudou kvůli penězům. Viděl bych to na R55. 8)

OdoslaťOdoslané: 07. Apr 2006 14:40
od Lenny
Refernece Pragoprojektu na stavbu 4901 Hulín - Fryšták :arrow:

http://www.pragoprojekt.cz/reference/in ... &zpet=uvod

OdoslaťOdoslané: 07. Apr 2006 14:43
od Jarda
Lenny napísal:Příští rok bude buď zahájena stavba 4901 Hulín - Fryšták nebo 5503 Hulín Otrokovice na R55. Obě nejspíš zahájeny nebudou kvůli penězům. Viděl bych to na R55. 8)


Osobně mám za to, že od Hulína by důležitjší byla R49, ale nesměla by končit u přivadče pro Zlín, ale pokračovat alespoň 1/2 profilem ke Slušovicím, aby vznik obchvat Zlína pro tranzit směrem na Slovensko a dále na východ.

Na R55 by podle mého názoru měly mít prioritu (po dokončení obchvatu Otrokovic) useky 1. Staré Město - Bzenec, 2. Bzenec - Rohatec a 3. Napajedla - Staré Město.

OdoslaťOdoslané: 07. Apr 2006 14:50
od Lenny
Jaroslav Štemberk napísal:Osobně mám za to, že od Hulína by důležitjší byla R49, ale nesměla by končit u přivadče pro Zlín, ale pokračovat alespoň 1/2 profilem ke Slušovicím, aby vznik obchvat Zlína pro tranzit směrem na Slovensko a dále na východ.



U R49 je problém s vyustěním ve Zlíne. R49 bude končit na MÚK Fryšták a odtud povede přivaděč do centra. Tento přivaděč představuje problém z hlediska koordinace výstavby, protože část platí ŘSD, část kraj a část město. Navíc na II/490 je podjezd pod železniční tratí se sníženou výškou na 3,1 m, což je problém z hlediska kamionů, které ho musí objíždět buď přes Jižní svahy, což znamená výjet a sjet kopec anebo jet po nábřeží, které není na takovou zátěž příspůsobeno. Město Zlín sice slibuje vybudovat tzv. obchvat Zálešné, který by vyřešil problém s podjezdem, ale moc tomu nevěřím. 8)

Na další pokračování R49 si musíme ještě hodně dlouho počkat. Na žádný další úsek není zpracovaná EIA ani nebyla zahájeno zpracovávání.

Jinak souhlasím, že R49 by v 1. etapě stačila v úseku hulín - Zádveřice.

OdoslaťOdoslané: 25. Apr 2006 19:43
od Lenny
4901 Hulín - Fryšták by se měl dle plánů začít stavět příští rok, ale vzhledem k tomu, že se má začít stavět i R55 5503 Hulín - Skalka, bude nedostatek peněz na obě stavby, která napojují Zlín na dálniční síť. Realnější je zahájení stavby R55, u které nenéí problém s napojením na Zlín. R49 se začne nejspíš až roku 2008. 8)

OdoslaťOdoslané: 11. Máj 2006 10:38
od Lenny
Rozpočet stavby 4901 Hulín - Fryšták byl posílen o 20 mil. na 43,5 mil. Kč.

OdoslaťOdoslané: 05. Sep 2006 10:24
od Jarda
K článku: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=4692 je ovšem nutno připomenout, že v období let 2007 až 2013 je reálné vydobudovat R49 po Lípu (aby se dopravně odlehčilo Zlínu), úsek přes Vizovické vrchy k přechodu Střelná - Lysá p. M. bude pravděpodobně záležitostí až období následujícího. Urychlit výstavbu by mohlo, pokud by Slovensko mělo mezi svými dopravními prioritami vybudování návazné R6, tak se to ovšem nyní nejeví.

OdoslaťOdoslané: 05. Sep 2006 10:35
od Dialniciar
Jaroslav Štemberk napísal:K článku: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=4692 je ovšem nutno připomenout, že v období let 2007 až 2013 je reálné vydobudovat R49 po Lípu (aby se dopravně odlehčilo Zlínu), úsek přes Vizovické vrchy k přechodu Střelná - Lysá p. M. bude pravděpodobně záležitostí až období následujícího. Urychlit výstavbu by mohlo, pokud by Slovensko mělo mezi svými dopravními prioritami vybudování návazné R6, tak se to ovšem nyní nejeví.


R6 na slovenskej strane nie je žiadnou prioritou, čo treba z ČR aj pochopiť. SR chýba súrne diaľnica D1 min. do Košíc a rýchlostná cesta R1 min. po Žiar nad Hronom, aby boli súvislé úseky D1 BA-KE a R1 TT-BB. Okrem toho sa tu "tlačia" ďalšie priority ako rozšírenie D1 BA-TT (jediná diaľnica od BA na východ/sever SR), ... ešte dnes sa dokončuje D2. Naozaj SR má veľké problémy s diaľničnou sieťou, ani nedáva priamo na výstavbu sumy nad 25 mld. SKK ročne, čo by pomáhalo túto situáciu aktívne riešiť.

R6 má výhodu a tou je fakt, že keby bola naozaj veľmi potrebnou, tak má len cca. 26 km a postavil by sa najprv 1/2 profil, takže náklady by neboli veľké, ale určite je dnes potrebnejšie pre SR stavať R3 severná vetva či R4 južná vetva - tiež na 1/2 profily.

OdoslaťOdoslané: 05. Sep 2006 10:48
od Jarda
Ano. Z evropského hlediska je smyslem výstavby R49 - R6, aby na tuto rychlostní komunikaci byly převedeny E50 a E442. Realizace tohoto záměru je sice do budoucna potřebná, ale v současné situaci jak SR, tak ČR, to nelze mít za prioritu.

OdoslaťOdoslané: 11. Sep 2006 18:15
od Lenny
MImo úseku Hulín - Fryšták není na této rychlostní silnici žádná aktivní příprava. Na zbývajícím úseku se nic nedějen na rozdíl od R55, která je s vyjímkou 2 staveb v procesu EIA nebo púo něm.

OdoslaťOdoslané: 25. Sep 2006 18:34
od Jarda
Převzato z monitoringu tisku na http://www.dalnice.com/ :

--------------------------------------------------------------
23.09.2006 - Pavel Pečeňa a Josef Adolt - str. 04

Cesta musí být šetrná k životnímu prostředí



Otevřený dopis občanského sdružení Vizovické vrchy zastupitelům Zlínského kraje

Vážené dámy a pánové, v současné době probíhá živá diskuse o návrhu realizace rychlostní komunikace R49. Dle našeho názoru je to způsobeno především skutečností, že o předchozích etapách přípravy včetně schvalování změn územních plánů jednotlivých obcí byla veřejnost informována jen na úředních deskách, které většina občanů nečte. Samotní zastupitelé nebyli rovněž řádně informováni a v některých případech ani dobře nevěděli, co vlastně schvalují. Dle vyjádření více zastupitelů obcí Zádveřice, Vizovice, Lhotsko a Bratřejov se většinou domnívali, že se jedná o modernizaci současné silnice s obchvaty jednotlivých obcí.
V jednotlivých obcích nebyly v navrženém koridoru provedeny stavební uzávěry, stavební odbor ve Vizovicích uděloval ještě v roce 2003 stavební povolení a Ředitelství silnic a dálnic Brno rovněž ještě v roce 2003 písemně ujišťovalo občany o tom, že realizace R49 není v navrženém koridoru aktuální. Dotčení občané již nyní zvažují možnost podání hromadné žaloby na zodpovědné úřady.
Druhým zásadním faktorem je, že současný návrh realizace R49 se v několika částech zásadně odlišuje od dříve předkládaných a schválených návrhů. Konkrétně ve Vizovicích byl vždy navrhován tunel, takže by nebyla narušena současná zástavba a značná část škodlivých vlivů jako hluk, prach a světelný smog by byla eliminována. Rovněž tunel protínající hlavní hřeben Vizovických vrchů v katastru obce Pozděchov byl z původně navrhované délky téměř 2000 m výrazně zkrácen.
Zveřejnění současného návrhu realizace R49 tak vedlo k založení občanských sdružení Zachraňte Zádveřice a Vizovické vrchy. V obcích Zádveřice, Vizovice, Lhotsko a Bratřejov proběhla mimořádná zasedání zastupitelstev.
Obec Zádveřice - Raková odmítla realizaci stávající trasy rychlostní komunikace R49 v aktuálním koridoru a požádala o zahájení přípravy řešení severní varianty trasy R49 neobydleným územím a zapracování nové varianty do územního plánu. Město Vizovice požádalo zastupitelstvo Zlínského kraje o zahájení přípravy řešení alternativní trasy R49 mimo zastavěnou část města Vizovice dle podkladu dopravně urbanistické studie Rychlostní komunikace R49 Hulín-Bratřejov VIAPONT 11/97. Městský úřad Vizovice se usnesl na ustavení platformy pro společné jednání mikroregionu Vizovicko za účelem jednotného postupu dotčených obcí a veřejnosti ve věci aktivního ovlivňování procesu přípravy rychlostní komunikace R49. Lhotsko navrhuje rovněž řešení s tunelem, protože v případě realizace R49 by byla obec uzavřena mezi současnou silnici I/49, jejíž modernizace s obchvatem Lhotska se v současné době připravuje severně od obce, a rychlostní komunikaci R49 na jižním okraji obce. Bratřejov zaslal žádost o pozastavení návrhu realizace rychlostní komunikace R49.
To vše je důsledkem nedostatečného informování veřejnosti a zejména neochoty krajského úřadu navrhnout takové řešení, které by méně poškodilo životní prostředí občanů i přírodní park Vizovické vrchy, po jehož území koridor R49 od Lípy až do Lačnova probíhá. I na krajském úřadě byla z iniciativy pana hejtmana Lukáše založena komise pověřená řešením problémů při realizaci R49. Dle sdělení předsedy komise ing. Hradeckého ale může komise navrhovat jen technické úpravy ve stávajícím koridoru.
Rovněž prohlášení ing. Hradeckého zveřejněné v deníku MF DNES dne 30. 8. 2006, cituji: „Máme lepší pozici než obce a města. Měli bychom se proto rychle rozmyslet, jestli se budeme jejich návrhy a připomínkami zabývat, nebo hned řekneme bude to tak a tak“ - konec citátu - je pro obyvatele mikroregionu Vizovicko neakceptovatelné a velmi připomíná předrevoluční období. Musíme zdůraznit, že neprosazujeme zrušení projektu, ale jeho realizaci s ohledem na životní prostředí občanů a přírodu. Rychlostní komunikace je stavba, která se buduje na trvalou dobu, postavme ji tedy tak, aby nás budoucí generace neodsoudily, ale naopak ocenily naši snahu o její citlivé trasování naší malebnou valašskou krajinou. K tomu je ale nutná spolupráce s občany. Pokud se však dosavadní přístup krajského úřadu zcela zásadně nezmění, mohlo by dojít k ohrožení, případně i zastavení celého projektu.
Proto Vás ještě jednou prosíme o přehodnocení současného návrhu.
---------------------------------------------------------

To vypadá jako v Kocourkově, že stavební úřad ve Vizovicích povoloval stavby rodinných domků na základě stanoviska ŘSD, že území se v budoucnu má dotknout projektovaná výstavba R49, ale není zatím aktuální. :shock:

OdoslaťOdoslané: 26. Sep 2006 08:50
od Nevedko
Jaroslav Štemberk napísal:Převzato z monitoringu tisku na http://www.dalnice.com/ :

--------------------------------------------------------------
V jednotlivých obcích nebyly v navrženém koridoru provedeny stavební uzávěry, stavební odbor ve Vizovicích uděloval ještě v roce 2003 stavební povolení a Ředitelství silnic a dálnic Brno rovněž ještě v roce 2003 písemně ujišťovalo občany o tom, že realizace R49 není v navrženém koridoru aktuální. Dotčení občané již nyní zvažují možnost podání hromadné žaloby na zodpovědné úřady.
Druhým zásadním faktorem je, že současný návrh realizace R49 se v několika částech zásadně odlišuje od dříve předkládaných a schválených návrhů. ---------------------------------------------------------

To vypadá jako v Kocourkově, že stavební úřad ve Vizovicích povoloval stavby rodinných domků na základě stanoviska ŘSD, že území se v budoucnu má dotknout projektovaná výstavba R49, ale není zatím aktuální. :shock:


Musis prihliadnut na uradnicky newspeak. Veta "R49 není v navrženém koridoru aktuální" znamena zrejme asi tolko, ze uvedeny navrh trasovania R49 sa nebude realizovat, lebo sa predpoklada ina trasa.

OdoslaťOdoslané: 26. Sep 2006 14:28
od Lenny
R49 byla až do změny ÚP r. 2004 v úseku Lípa - Slovensko jen ve výhledové části, poté byla převedena do směrné části.

Borec mi říkal, že mu bude přímo ve stodole stát pilíř mostu a je z Vizovic :lol:

Co to znamená Fryšták - Zádveřice I. Etapa

OdoslaťOdoslané: 17. Okt 2006 21:47
od Marty
Zdravím MapMana & Lennyho !

Dokážete mi prosím okomentovat Vaši jinak srozumitelnou mapku na: http://www.dalnice-silnice.cz/mapy/R49_2.jpg ?

Jezdím celkem často na Vsetín a abych se vyhnul Zlínu, jezdím po silnici druhé třídy Fryšták - Slušovice. Tedy druhé třídy alespoň dle mapy ! Mezi Hvozdnou a Slušovicemi to bývá o ústa - sotva se vyhou dvě auta, silnice se v zimě neudržuje a podobné lahůdky.

No teď koukám, že dle výše uvedené mapy tam už v roce 2010 by měl být 1/2 profil dálnice. Nebo jak mám chápat stavbu 4902.1 Etapa I. Fryšták - Zádveřice - strašně doufám, že to není překlep a v roce 2010 nebude jen spojka Zlín - Fryšták.

Předem díky !

Marty

P.S. SQĚLÉ stránky, ty: www.dalnice-silnice.cz , Lenny !

Re: Co to znamená Fryšták - Zádveřice I. Etapa

OdoslaťOdoslané: 18. Okt 2006 10:32
od Lenny
Marty napísal:
Jezdím celkem často na Vsetín a abych se vyhnul Zlínu, jezdím po silnici druhé třídy Fryšták - Slušovice. Tedy druhé třídy alespoň dle mapy ! Mezi Hvozdnou a Slušovicemi to bývá o ústa - sotva se vyhou dvě auta, silnice se v zimě neudržuje a podobné lahůdky.


Máš lepší pokud pojedeš z Fryštáku na Lukov - Velikovou - Hrobice a Slušovice, je tam opravená cesta skoro na celé délce. Silnice mezi Hvozdnou a Slušovicemi je v dezolátním stavu, ale na Barůmku je dobrá. :wink:

Re: Co to znamená Fryšták - Zádveřice I. Etapa

OdoslaťOdoslané: 18. Okt 2006 11:16
od mapman
Marty napísal:Zdravím MapMana & Lennyho !

Dokážete mi prosím okomentovat Vaši jinak srozumitelnou mapku na: http://www.dalnice-silnice.cz/mapy/R49_2.jpg ?

Jezdím celkem často na Vsetín a abych se vyhnul Zlínu, jezdím po silnici druhé třídy Fryšták - Slušovice. Tedy druhé třídy alespoň dle mapy ! Mezi Hvozdnou a Slušovicemi to bývá o ústa - sotva se vyhou dvě auta, silnice se v zimě neudržuje a podobné lahůdky.

No teď koukám, že dle výše uvedené mapy tam už v roce 2010 by měl být 1/2 profil dálnice. Nebo jak mám chápat stavbu 4902.1 Etapa I. Fryšták - Zádveřice - strašně doufám, že to není překlep a v roce 2010 nebude jen spojka Zlín - Fryšták.

Předem díky !

Marty

P.S. SQĚLÉ stránky, ty: www.dalnice-silnice.cz , Lenny !


No asi tě zklamu, ta I. etapa souvisí opravdu jen s MÚK u Fryštáku a dál zatím nic... Čili počítej 2010/11 spíš jenom s tím přivaděčem a R49 do Fryštáku. Tahle stavba totiž za Fryštákem totiž mezi priority už řazená není.

Hranice I. a II. etapy představujou ty červené šipečky...

Re: Co to znamená Fryšták - Zádveřice I. Etapa

OdoslaťOdoslané: 18. Okt 2006 12:00
od Marty
mapman napísal:
No asi tě zklamu, ta I. etapa souvisí opravdu jen s MÚK u Fryštáku a dál zatím nic... Čili počítej 2010/11 spíš jenom s tím přivaděčem a R49 do Fryštáku. Tahle stavba totiž za Fryštákem totiž mezi priority už řazená není.

Hranice I. a II. etapy představujou ty červené šipečky...


Aha, díky za Info. Tak to asi ten údaj 18km u I.etapy má být 1,8 km, ne ? Alespoň dle těch červených šipeček... :wink:

OdoslaťOdoslané: 18. Okt 2006 12:08
od mapman
Když na to tak koukám, ta 8čka tam vůbec napatří, maá tobýt 1,0... občas se nějaká chyba objeví, díky za upozornění... Do večera to zmizí...