Stránka 4 z 8

OdoslaťOdoslané: 16. Sep 2008 08:55
od joe1024
Ako, ono je fajn, ze sa na jednej strane lokalne snazime ochranovat prirodu, ale z globalneho hladiska to vplyv nema, urcite nie porovnatelny so zachranou Amaonskeho pralesa, alebo dalsich niekolkych zivotne dolezitych (pre Zem ako celok) lokalit.

Toto je len prachsprosta buzeracia beznych ludi, ktori s tym bohuzial nemozu nic urobit.

Kedy zhruba bol ten zakon prijaty ? Nedavna doba alebo pred vyse 10-20 rokmi ?

OdoslaťOdoslané: 16. Sep 2008 09:30
od Thomas
oba jsou z r. 1992. z. o životním prostředí (17/1992 Sb.) byl federální a u Vás ještě taky nebyl zrušen. Nicméně účast ekologických sdružení není principielně špatná, jen je třeba, co jsem psal výš ...

převedení E50?

OdoslaťOdoslané: 21. Sep 2008 13:49
od kraken
S převedením E50 je problém - od Trenčína plánují Slováci R2 do Česka, která by měla navázat na českou R 50 (vůbec není podepsána dohoda, Češi si zkrátili svoji R 50 do Slavkova u Brna). Takže potřebuji nějakou reakci - je lepší R 49 přes Vizovické vrchy nebo R 50 přes Chřiby :?:

- Pokud je lepší mít R 49 přes Vizovické vrchy, doporučuji dlouhý tunel, čímž se ušetří příroda dotčeného pohoří. Výhoda R 49 je v tom, že neprochází NP nebo CHKO (důvod výhody viz níže).

- Pokud je lepší mít R 50 přes Chřiby, doporučuji ji vést v trase původních plánů (D1) a ukončit jí u Uherského Hradiště. Protože česká ústava zakazuje, aby dálnice nebo rychlostní silnice vedla přes CHKO nebo NP (R 50 = CHKO Bílé Karpaty).

Re: Výstavba dle EIA

OdoslaťOdoslané: 27. Sep 2008 17:21
od kraken
mapman napísal:Tak na R49 jsou novinky. Na infoserveru EIA se objevila oznámení na všechny zbývající stavby od Fryštáku až na hranice a termíny jsou moc zajímavé.

4901 + 4902.1
Hulín - Fryšták s přivaděčem Zlín
____ 09/2007 - 09/2010

4902.2 Fryšták - Lípa
____ 04/2009 - 09/2011

4903 + 4904 Lípa - Pozděchov - Horní Lideč, přeložka I/57
____ 09/2010 - 09/2014

4905 Horní Lideč - hranice ČR/SR
____ 09/2008 - 06/2010

R49 se tedy začne stavět nejdřív z obou konců k sobě a první má být dokonce zprovozněna stavba na hranicích.

Stavby 4902.2 - 4905 se budou stavět v polovičním profilu, plný se předokládá až po roce 2035!!!


Co kdyby se termín rozšíření změnil?

OdoslaťOdoslané: 27. Sep 2008 20:19
od eucitizen
Podla mna ten horizont 2035 na plny profil je az moc daleko. Ja si myslim ze ked budu hotove aj R49 a R6 na SK, tak intenzity sa rychlo zvysia, aj preto ze kamionova doprava sa zrejme posunie z Makova sem. No uvidime

OdoslaťOdoslané: 29. Sep 2008 12:02
od Marty
Včera jsem jel po II/438 k Všetulím - v místě křížení s budoucí R49 se už provádí skrývka ornice... Tak už by si nějaký politik co nevidět mohl klepnout do základního kamene, ne ?

OdoslaťOdoslané: 30. Sep 2008 17:22
od Marty
Tak dnes už začala stavba R49 oficielně: http://www.rsd.cz/doc/Stavime-pro-vas/R ... lnicni-sit

mapa

OdoslaťOdoslané: 02. Okt 2008 11:27
od Country
Kolega mapman nestíhá aktualizovat mapku na dálnice-silnice.cz

OdoslaťOdoslané: 05. Okt 2008 22:54
od tomas1
Marty napísal:Osobně se cítím těmito akcemi eko-aktivistů ohrožen (resp. moje bezpečnost na nevyhovujících cestách, které musíme strpět o nějaký rok déle) - např. Fryšták - Holešov je hodně nebezpečný úsek. Pardon ale dle mého názoru je třeba ekologům důrazně a otevřeně říci, že ochrana lidských životů má přednost před ochranou koroptví a havranů (viz. rozklad Dětí země)...

Ja sa cítim osobne ohrozený, keď niekto takto spochybňuje zákonom dané práva občanov na odvolanie. Nechcem sa do vás v ČR nejak starať, ale dajte si bacha, aby ste nedopadli ako mi vo Ficolande, kde sa v záujme nejakých pochybných vyšších cieľov v podobe diaľnic pošliapavajú základné ľudské práva.

OdoslaťOdoslané: 06. Okt 2008 06:57
od Thomas
ono má oboje své. Svá práva zneužívá k odsažení svých cílů ta či druhá strana (v případě státu viz trasování D8 přes České Středohoří, v případě ekologů viz obchvat Plzně). Na druhou stranu mne mrzí, že ani to málo, co by skutečně ze strany ekologů efektivní bylo (D8 přes České středohoří přímo a jedním dlouhým tunelem) se ekologům prosadit nepodařilo. Pravda ale je, že většina aktivit ekologů jsou aktivity spíše brzdící rozvoj, než cokoli jiného.

OdoslaťOdoslané: 06. Okt 2008 07:02
od Thomas
Kromě toho bych ze strany ekologů očekával nějakou masivní kampaň proti trasování dálnic/R na střední Moravě, což se ale neděje, stejně jako jsem od nich nezaslechl nějaké větší námitky proti souběžnému trasování D47 a R48 v úseku Bělotín - Ostrava/Frýdek-Místek. Jediné námitky šly z Bruselu. Ekologové mají dosud bohužel tendenci vidět tyto problémy velmi zúženým úhlem pohledu. kdyby šli touto cestou a ne vypočítáváním ohrožených kytek v odvoláních, možná by sami byli překvapeni účinky takových argumentů.

OdoslaťOdoslané: 06. Okt 2008 16:36
od tomas1
Thomas napísal:Svoji logiku to má, ale chtělo by to, aby jednak ekologové byly postižitelní škodním nárokem za zdržování, pokud nebudou mít skutečně něco věcného a současně, aby se při rozhodování o odvoláních, rozkladech dodržovaly lhůty podle správního řádu. Dtto u správních žalob, ale tam žádné lhůty bohužel nejsou.

Ja absolútne nechápem, o akom zdržovaní čoho to píšeš. Veď nech sa prípravná fáza pred výstavbou začne v dostatočnom predstihu, tak aby to bolo hotové v čase keď je plánované začať stavať a na kedy sú vyčlenené peniaze. A pokiaľ nejaký úradníci rozhodujú o odvolaní občana príliš dlho, tak to predsa nie je chyba občana, ale systému / úradníkov.

...takto sa to začína, nejakými útokmi na ekológov, a končí to tak, že vlastne v záujme vyšších cieľov a urýchlenia je fajn stavať aj na cudzích pozemkoch. Tak ako teraz na Slovensku.

:roll:

OdoslaťOdoslané: 06. Okt 2008 20:29
od Thomas
to je tak trochu jednostranný pohled na věc.

Příklad jak blokovat výstavbu (stalo se). Určité občanské sdružení vykoupí za babku (jako ornici) pozemky v trase budoucí dálnice. Geom. plány je rozdělí na tisíc nudlí, které prodá svým členům. Pak se nevede 1 vyvlastňovací řízení, ale tisíc. K tomu nějaké ty problémy s doručováním a je to na několik let. Na druhou stranu i proti tomu se dá účinně bojovat, ale záměr se musí odhalit v začátku.

Jak jsem psal - problémem ekologů v obecné rovině je neschopnost se podívat na problém z trochu vyššího úhlu pohledu než přes "kytičky". (tím je ale nechci snižovat) Kdyby kladli argumenty, kterým rozumí stavaři, které vnímají a kterých se bojí, byli by trochu jinde.

OdoslaťOdoslané: 07. Okt 2008 13:15
od kraken
Thomas napísal:to je tak trochu jednostranný pohled na věc.

Příklad jak blokovat výstavbu (stalo se). Určité občanské sdružení vykoupí za babku (jako ornici) pozemky v trase budoucí dálnice. Geom. plány je rozdělí na tisíc nudlí, které prodá svým členům. Pak se nevede 1 vyvlastňovací řízení, ale tisíc. K tomu nějaké ty problémy s doručováním a je to na několik let. Na druhou stranu i proti tomu se dá účinně bojovat, ale záměr se musí odhalit v začátku.

Jak jsem psal - problémem ekologů v obecné rovině je neschopnost se podívat na problém z trochu vyššího úhlu pohledu než přes "kytičky". (tím je ale nechci snižovat) Kdyby kladli argumenty, kterým rozumí stavaři, které vnímají a kterých se bojí, byli by trochu jinde.


Máte pravdu.

OdoslaťOdoslané: 08. Okt 2008 17:42
od Marty
Tak tady je Info o proteste Eko sdružení "Unie pro řeku Moravu" vůči R49 - opět mi ,stějně jako Thomasovi, chybí systematický Eko přístup a nadhled.

Ale opět napadají, že není stavební povolení na celou 49.01 a vytýkají úředníkům "alibistický formalismus" - viz.: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=76508#76508 - dle mého názoru si takovým přístupem veřejnost pro své idee nenakloní... Tipnul bych si, že obecně většina občanů vnímá problém nedostatečné silniční sítě, jako jeden z nejdůležitějších ČR problémů. Spoustu EKO nápadů bych ale osobně podpořil (a snad i většina se mnou...) - napadá mne namátkou např. Eko daň 5kč na litr benzínu, 7kč na litr nafty, kterými stát bude dotovat nulovou DPH na solární panely, dotovat veřejnou dopravu, elektromobily, obchvaty měst, cyklostezky ve městech atp. V jiném vlákně nebo jiných diskusích můžeme toto rozvést do detailů...

OdoslaťOdoslané: 23. Okt 2008 11:21
od Marty
další článek o ataku ekologů na stavbu R49:

Ekologové: R49 je nezákonná

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=77434#77434

OdoslaťOdoslané: 12. Nov 2008 15:43
od Marty
Vizovice schválily trasu R49 na území města, viz:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=78413#78413

OdoslaťOdoslané: 12. Nov 2008 21:24
od Dialniciar
Na Slovensku bude úspech, keď sa Slovensko rozhodne začať čo i len 1 km na R6 do konca r. 2014.

OdoslaťOdoslané: 13. Nov 2008 12:05
od Marty
@Dialniciar: ani v ČR to není s R49 úplně růžové, viz: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=78486#78486

OdoslaťOdoslané: 18. Nov 2008 19:29
od Jarda
Marty napísal:@Dialniciar: ani v ČR to není s R49 úplně růžové, viz: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=78486#78486

Pokud nedojde k nějakým mimořádným událostem, tak na rozestavěné stavby se v rozpočtu peníze najdou, ale že by, jak je optimisticky plánováno, R49 dorazila k hranicím Slovenska v r. 2016, jako reálné nevidím.

stavební povolení na 4901

OdoslaťOdoslané: 07. Jan 2009 18:32
od Marty
tak na 4901 (resp. její část) bylo vydáno stavební povolení, viz: http://www.mdcr.cz/NR/rdonlyres/4F378C7 ... rystak.doc

OdoslaťOdoslané: 07. Jan 2009 20:49
od Thomas
4901 už se alespoň částečně staví, nebo se pletu?

OdoslaťOdoslané: 12. Jan 2009 12:42
od Marty
Thomas napísal:4901 už se alespoň částečně staví, nebo se pletu?


Oficielně ano, tuším od 30.9.2008 viz: http://www.rsd.cz/doc/Stavime-pro-vas/R ... lnicni-sit ale bez posílení rozpočtu to letos vypadá jen na skrývku ornice a vykácení dřevin v trase (a to ještě doufejme že v celé). Mno uvidíme...

Re: R49 Hulín - Fryšták - Slovensko

OdoslaťOdoslané: 30. Jún 2010 17:02
od Tomas PO
Kedy je naplanovane otvorenie Hulin-Frystak?

Re: R49 Hulín - Fryšták - Slovensko

OdoslaťOdoslané: 30. Jún 2010 18:55
od Dialniciar
Stavbu realizuje "Sdružení Hulín - Fryšták" ve složení Skanska DS, Eurovia CS, Metrostav, DSP a PSVS. Celkové náklady na výstavbu jsou plánovány 9,276 miliardy Kč. Pro rok 2010 je na stavbu vyčleněno 10 milionů Kč. Realizace se předpokládá v období říjen 2008 až říjen 2012. Stavba byla slavnostně zahájena 30. září 2008.

Zdroj: www.dalnice-silnice.cz

*proste ČR škrtá ...