Stránka 1 z 3

D55 Olomouc - Přerov - Otrokovice - Břeclav

OdoslaťOdoslané: 07. Apr 2006 14:33
od Lenny
R55 Olomouc - Přerov - Otrokovice - Břeclav

se poprvé v plánech objevila v roce 1993, kdy byla její výstavba schválena usnesením vlády ze dne 10. listopadu 1993 č. 631. Tato rychlostní silnice bude spojovat střední a jižní Moravu. Vede v koridoru řeky Moravy. V úseku Přerov - Hulín vede peažně po D1. Délka rychlostní silnice je 102,7 km, v provozu je 2,1 km a ve stavbě 3 km.

V první etapě bude postavena v plném profilu v úseku Olomouc - Staré Město a v polovičním profilu Staré Město - Rohatec. Ve druhé etapě bude R55 dostavěna na plný profil, ale nebude to dříve než v roce 2025.

V provozu je pouze úsek u Olomouce, který byl součástí výstavby jižního obchvatu Olomouce R35 stavba 3509 Slavonín - Přaslavice.

V současné době je ve stavbě 5504 Otrokovice - SZ obchvat, který bude zprovozněn letos. V příštím roce budou pravděpodobně zahájeny stavby 5503 Hulín - Otrokovice a 5505 Otrokovice - JV obchvat.

Na stavby 5506-7 Napajedla - Staré Město bylo vydáno souhlasné stanovisko MŽP. Na stavbách 5501-2 Olomouc - Kokory a 5508-11 Staré Město - Rohatec probíhá posuzování vlivů na životní prostředí (EIA).

Největším problémem je průchod přes území Natura 2000 Bzenecká Doubrava - Strážnické pomoraví v úseku Bzenec - Rohatec.

OdoslaťOdoslané: 07. Apr 2006 18:46
od Die Autobahn
Osobně považuji tuto silnici za skoro zbytečnou.
Momentálně máme v republice mnoho jiných, výrazně důležitějších regionů, které potřebují rychlostní komunikaci výrazně více!

OdoslaťOdoslané: 07. Apr 2006 20:22
od Lermik
Die Autobahn napísal:Osobně považuji tuto silnici za skoro zbytečnou.
Momentálně máme v republice mnoho jiných, výrazně důležitějších regionů, které potřebují rychlostní komunikaci výrazně více!


Já bych ten počet komunkací, které ČR potřebuje více bych tolik neviděl. Je to R1, D3 a R35 zatím stačí HK-Mohelnice+Z obchvat Olomouce. MO neporítám, úprotože si ho Praha platí sama. A D8 je problém s ekology, takže tam to nevisí na penězích.

Tady jde o to, že R55 spojuje důležitá více méně průmyslová města podél řeky Moravy. A Lenny už napsal, že zatím není potřeba celá, ale jenom její některé úseky!

OdoslaťOdoslané: 08. Apr 2006 01:12
od eucitizen
Urcite by som dal prioritu na usek Hulin-Otrokovice lebo sa bude napajat na D1 a ta cesta uz teraz je dost plna a skareda.

OdoslaťOdoslané: 09. Apr 2006 01:55
od Die Autobahn
Možná je to tím, že jsem z Čech.
Podle mě k těm jmenovaným silnicím ještě jednoznačně patří R4, R6 (ta hlavně, cesta PHA-KV je snad nejhorší v republice), R7, D11......

OdoslaťOdoslané: 09. Apr 2006 08:51
od Lermik
Die Autobahn napísal:Možná je to tím, že jsem z Čech.
Podle mě k těm jmenovaným silnicím ještě jednoznačně patří R4, R6 (ta hlavně, cesta PHA-KV je snad nejhorší v republice), R7, D11......


No já jsem z Prahy, ale R4 mi opravdu jako priorita nepřijde. R6 akorát Praha-Pavlov (už je pomalým tempem ve výstavbě) D11 HK-Jaroměř pak stačí obchvat Náchoda na I/33 (čím víc, tím líp). R7 je otázkou, chtělo by to rychlejší tempo, ale priorita?

Do toho původního výčtu už jsem nepočítal rozestavěné úseky, takže pokud jste u D11 myslel úsek Poděbrady-HK, tak ten už nepočítám...

OdoslaťOdoslané: 09. Apr 2006 21:40
od Die Autobahn
Na začátek chci podotknout, že jsem absolutní laik.
Přesto - v republice máme 14 krajů a z toho plynoucích 13 krajských měst.
Napojení na dálniční síť mají následující krajská města: Praha, Plzeň, Liberec, Jihlava, Brno, Olomouc.
Koncem letošního roku se k nim přidá Ústí nad Labem, Pardubice a Hradec Králové.
Zůstávají tedy pouze čtyři krajská města bez napojení - Ostrava, Zlín, České Budějovice a Karlovy Vary. Dálnice do Ostravy se již staví a její dokončení je v plánu v blízké budoucnosti (nevím to z hlavy). Dálnice D1 se již blíží ke Kroměříži a tím pádem do blízkosti Zlína.
Všichni víme, že dálnice do Českých Budějovic se v blízké době nedočkáme, obzvláště když podle některých plánů se má v okolí Prahy začít stavět okolo roku 2010 (nepochybuji o tom, že se toto datum ještě o nějaký ten rok posune).

Cesta z Prahy do Českých Budějovic je příšerná. Silnice již dávno nestíhá pojmout objem dopravy. V létě je tato silnice neustále přetížená, není žádnou vyjímkou, že se cesta na jih o několik hodin protáhne. V zimě je pak zase cesta často špatně sjízdná kvůli sněhu a ledu v oblasti České Sibiře. A to prosím mluvím o hlavní spojnici mezi hlavním městem státu a jedním z nejdůležitějších měst!
I z tohoto důvodu považuji za prioritní co nejrychlejší dostavbu R4 z Příbrami na Novou Hospodu. Tato silnice by mohla výrazně ulehčit silnici do Českých Budějovic. K tomu z vlasní zkušenosti vím, že je silnice číslo 4 obzvláště o víkendech absolutně přetížená, pojíždění v kolonách od Písku až po začátek R4 u Příbrami je na denním pořádku.

K silnici R6. Karlovarský kraj je nejmenším krajem v zemi. Bohužel nemá tolik lobistů, jako Ostravský region a je to znát. Rozvoj toho kraje je bez kvalitní infrastruktury absolutně nemyslitelný. Bohužel jsem se dočetl, že výstavba celé R6 není plánována v celém, ale jen v polovičním profilu. Kdo někdy po této cestě jel, tak toto rozhodnutí těžko pochopí. Silnice je v katastrofálním stavu, zničená tisíci kamionů. Cesta po ní je utrpením jak pro řidiče, tak i pro auto. Osobně se nebojím tuto cestu ohledně nebezpečnosti srovnat i s silnicí číslo 11 od Poděbrad směr Hradec Králové.

Proto se mi také moc nelíbí, že je naplánována rychlostní komunikace z Olomouce do Břeclavi, obzvláště když je tuto cestu již nyní možno absolvovat po dálnicích a rychlostních silnicích, i když s menší objížďkou přes Brno. Bohužel jsou ale regiony, které pomalu ani neví, co to dálnice je a přitom je jejich urychlená výstavba pro mě jako ekonoma věcí nejvyšší priority, z toho důvodu můj předchozí nesouhlasný příspěvěk.
:idea:

To jsem se zase rozepsal, kdo to dočetl až sem, děkuji za pozornost :wink:

OdoslaťOdoslané: 10. Apr 2006 09:45
od Jarda
Die Autobahn napísal:Na začátek chci podotknout, že jsem absolutní laik.
Přesto - v republice máme 14 krajů a z toho plynoucích 13 krajských měst.
Napojení na dálniční síť mají následující krajská města: Praha, Plzeň, Liberec, Jihlava, Brno, Olomouc.
Koncem letošního roku se k nim přidá Ústí nad Labem, Pardubice a Hradec Králové.
Zůstávají tedy pouze čtyři krajská města bez napojení - Ostrava, Zlín, České Budějovice a Karlovy Vary. Dálnice do Ostravy se již staví a její dokončení je v plánu v blízké budoucnosti (nevím to z hlavy). Dálnice D1 se již blíží ke Kroměříži a tím pádem do blízkosti Zlína.
Všichni víme, že dálnice do Českých Budějovic se v blízké době nedočkáme, obzvláště když podle některých plánů se má v okolí Prahy začít stavět okolo roku 2010 (nepochybuji o tom, že se toto datum ještě o nějaký ten rok posune).

Cesta z Prahy do Českých Budějovic je příšerná. Silnice již dávno nestíhá pojmout objem dopravy. V létě je tato silnice neustále přetížená, není žádnou vyjímkou, že se cesta na jih o několik hodin protáhne. V zimě je pak zase cesta často špatně sjízdná kvůli sněhu a ledu v oblasti České Sibiře. A to prosím mluvím o hlavní spojnici mezi hlavním městem státu a jedním z nejdůležitějších měst!
I z tohoto důvodu považuji za prioritní co nejrychlejší dostavbu R4 z Příbrami na Novou Hospodu. Tato silnice by mohla výrazně ulehčit silnici do Českých Budějovic. K tomu z vlasní zkušenosti vím, že je silnice číslo 4 obzvláště o víkendech absolutně přetížená, pojíždění v kolonách od Písku až po začátek R4 u Příbrami je na denním pořádku.

K silnici R6. Karlovarský kraj je nejmenším krajem v zemi. Bohužel nemá tolik lobistů, jako Ostravský region a je to znát. Rozvoj toho kraje je bez kvalitní infrastruktury absolutně nemyslitelný. Bohužel jsem se dočetl, že výstavba celé R6 není plánována v celém, ale jen v polovičním profilu. Kdo někdy po této cestě jel, tak toto rozhodnutí těžko pochopí. Silnice je v katastrofálním stavu, zničená tisíci kamionů. Cesta po ní je utrpením jak pro řidiče, tak i pro auto. Osobně se nebojím tuto cestu ohledně nebezpečnosti srovnat i s silnicí číslo 11 od Poděbrad směr Hradec Králové.

Proto se mi také moc nelíbí, že je naplánována rychlostní komunikace z Olomouce do Břeclavi, obzvláště když je tuto cestu již nyní možno absolvovat po dálnicích a rychlostních silnicích, i když s menší objížďkou přes Brno. Bohužel jsou ale regiony, které pomalu ani neví, co to dálnice je a přitom je jejich urychlená výstavba pro mě jako ekonoma věcí nejvyšší priority, z toho důvodu můj předchozí nesouhlasný příspěvěk.
:idea:

To jsem se zase rozepsal, kdo to dočetl až sem, děkuji za pozornost :wink:


K R6: V plném profilu se staví v úseku Karlovy Vary - Cheb (kde je hlavní dopravní tepnou kraje). V úseku Nové Strašecí - Karlovy Vary by měl stačit 1/2 profil. Dopravní intenzity tam nejsou tak velké, ale cestu z Prahy do KV zpomaluje to, že současná I/6 vede skrz obce a není v příliš dobrém stavu.

R4 je sice také potřebná, ale náhradou za D3 být nemůže. Jde o komunikaci vnitrostátního významu (jejímu případnému pokračování přes hranice brání Národní park Šumava), kdežto D3 je mezinárodní koridor. R4 je také k ničemu pro cestu z Prahy do Benešova, Tábora, či J. Hradce. Odlehčení přetížených D1 Praha - Mirošovice a I/3 Mirošovice - Benešov, i kdyby se veškerý tranzit Praha - Č. Budějovice převedl na R4, by bylo nevýznamné, těmto úsekům může pomoci jedině D3, stejně jako spojení Č. Budějovice - Tábor (mezi dvěma největšimi aglomeracemi v Jihočeském kraji, které je nyní katastrofálné přetížené).

OdoslaťOdoslané: 10. Apr 2006 10:10
od Lenny
Die Autobahn napísal:Proto se mi také moc nelíbí, že je naplánována rychlostní komunikace z Olomouce do Břeclavi, obzvláště když je tuto cestu již nyní možno absolvovat po dálnicích a rychlostních silnicích, i když s menší objížďkou přes Brno. Bohužel jsou ale regiony, které pomalu ani neví, co to dálnice je a přitom je jejich urychlená výstavba pro mě jako ekonoma věcí nejvyšší priority, z toho důvodu můj předchozí nesouhlasný příspěvěk.
:idea:


R55 se nestaví jako spojnice dvou měst Olomouce a Břeclavy, ale proto, aby napojila na dálniční síť Zlínskou aglomeraci, Uherské Hradiště na dániční síť. V těchto místech je velmi silně I/55 zatížená, navíc vede přes obce. Rozhodně v úseku Ol-Pr a Hulín - Staré město je velmi potřebná, dál stačí jen poloviční profil. 8)

Pro všechny: Nehodnoťte to, co neznáte.

OdoslaťOdoslané: 10. Apr 2006 11:18
od Jarda
Lenny napísal:
Die Autobahn napísal:Proto se mi také moc nelíbí, že je naplánována rychlostní komunikace z Olomouce do Břeclavi, obzvláště když je tuto cestu již nyní možno absolvovat po dálnicích a rychlostních silnicích, i když s menší objížďkou přes Brno. Bohužel jsou ale regiony, které pomalu ani neví, co to dálnice je a přitom je jejich urychlená výstavba pro mě jako ekonoma věcí nejvyšší priority, z toho důvodu můj předchozí nesouhlasný příspěvěk.
:idea:


R55 se nestaví jako spojnice dvou měst Olomouce a Břeclavy, ale proto, aby napojila na dálniční síť Zlínskou aglomeraci, Uherské Hradiště na dániční síť. V těchto místech je velmi silně I/55 zatížená, navíc vede přes obce. Rozhodně v úseku Ol-Pr a Hulín - Staré město je velmi potřebná, dál stačí jen poloviční profil. 8)

Pro všechny: Nehodnoťte to, co neznáte.


Podle mého názoru je ten 1/2 profil Staré Město - Rohatec potřebnější než plný profil Olomouc - Přerov. Současná I/55 tam vede téměř souvisle obcemi s omezením na 50 km/h.

OdoslaťOdoslané: 10. Apr 2006 11:29
od Lenny
Jaroslav Štemberk napísal:Podle mého názoru je ten 1/2 profil Staré Město - Rohatec potřebnější než plný profil Olomouc - Přerov. Současná I/55 tam vede téměř souvisle obcemi s omezením na 50 km/h.


Staré Město - Rohatec jen tak brzy nebude připraven k výstavbě, bo jsou problémy s vedením přes Bzeneckou Dobravu - Strážnické Pomoraví, kde je ptačí oblast. Dříve bude připraven úsek Napajedla - Staré Město.

OdoslaťOdoslané: 10. Apr 2006 11:41
od Jarda
Lenny napísal:
Jaroslav Štemberk napísal:Podle mého názoru je ten 1/2 profil Staré Město - Rohatec potřebnější než plný profil Olomouc - Přerov. Současná I/55 tam vede téměř souvisle obcemi s omezením na 50 km/h.


Staré Město - Rohatec jen tak brzy nebude připraven k výstavbě, bo jsou problémy s vedením přes Bzeneckou Dobravu - Strážnické Pomoraví, kde je ptačí oblast. Dříve bude připraven úsek Napajedla - Staré Město.


Pokud by nešel průchod přes ptačí oblast, bylo by možné trasování R55 kolem Kyjova?

OdoslaťOdoslané: 10. Apr 2006 11:48
od Lenny
Jaroslav Štemberk napísal:Pokud by nešel průchod přes ptačí oblast, bylo by možné trasování R55 kolem Kyjova?


Všechno jde. Proces posuzování EIA jěště neskončil, zatím není nutné hledat nové trasy, např. kolem Kyjova. Pokud by trasa byla zamítnuta, znamená to oddálení výstavby o 5-10 let. 8)

OdoslaťOdoslané: 18. Apr 2006 11:09
od Lenny
Na stavbě 5507 Babice - Staré Město probíhá předběžný geotechnický průzkum, jehož výsledky budou použity pro dokumentaci pro územní rozhodnutí. 8)

OdoslaťOdoslané: 25. Apr 2006 19:07
od Lenny
Probíhá soutěž na výkon zeměměřických činností objednatele na stavbě 5503 Skalka - Hulín s termínem realizace 01.09.2006 - 31.12.2012. Tato stavba je zase o kousek blíže realizaci. 8)

OdoslaťOdoslané: 25. Apr 2006 19:39
od Lermik
Lenny napísal:Probíhá soutěž na výkon zeměměřických činností objednatele na stavbě 5503 Skalka - Hulín s termínem realizace 01.09.2006 - 31.12.2012. Tato stavba je zase o kousek blíže realizaci. 8)


2012 není to trochu pozdě? A 6 let stavby se mi zdá taky nějak moc :(
Ale aspoň, že se pokročilo. Každá stavba prospěje ať už je kdekoliv...

OdoslaťOdoslané: 25. Apr 2006 19:44
od Lenny
Lermik napísal:2012 není to trochu pozdě? A 6 let stavby se mi zdá taky nějak moc :(
Ale aspoň, že se pokročilo. Každá stavba prospěje ať už je kdekoliv...


Zadavatel soutěže si dává rezervu pro případ, že by se zahájení stavby trochu opozdilo. Navíc geodeti musí zanést výsledný stav do katasrálních map a to taky nějaký čas trvá. 8)

OdoslaťOdoslané: 05. Júl 2006 21:16
od Lenny
Aktualní stav ze stavby obchvatu Otrokovic:

Přivaděč Otrokovice byl kompletně dokončen. Všechny mosty byly dokončeny s vyjímkou rampy v MÚK se silnicí I/49 rampa pro napojení Zlín - Břeclav (není nutná pro zprovoznění) a most v křižovatce, kde cybí dokončení časti řims. V skoro celé délce chybí položit poslední vrstva AB. Probíhá montáž svodidel.

Zajímavostí je, že tato stavba bude od smaého počátku označena značkou silnice pro motorová vozidla bez poplatku, ikdyž měří jen 3 km. Fotky dodám později. 8)

OdoslaťOdoslané: 09. Sep 2006 21:04
od Jarda
Lenny napísal:Aktualní stav ze stavby obchvatu Otrokovic:

Přivaděč Otrokovice byl kompletně dokončen. Všechny mosty byly dokončeny s vyjímkou rampy v MÚK se silnicí I/49 rampa pro napojení Zlín - Břeclav (není nutná pro zprovoznění) a most v křižovatce, kde cybí dokončení časti řims. V skoro celé délce chybí položit poslední vrstva AB. Probíhá montáž svodidel.

Zajímavostí je, že tato stavba bude od smaého počátku označena značkou silnice pro motorová vozidla bez poplatku, ikdyž měří jen 3 km. Fotky dodám později. 8)


Stavba má být uvedena do provouzu 27. 10. 2006.

OdoslaťOdoslané: 27. Okt 2006 10:34
od bobikboobika
Stavba století dnes byla skutečně zprovozněna - nejkratší rychlostní silnice v ČR :lol:

OdoslaťOdoslané: 30. Okt 2006 12:12
od Lenny
bobikboobika napísal:Stavba století dnes byla skutečně zprovozněna - nejkratší rychlostní silnice v ČR :lol:


nějak se začít musí nebo ne?
V příštím roce by měla být zahájena stavba Hulín - Skalka, která navazuje na obchvat Otrokovic

OdoslaťOdoslané: 01. Nov 2006 12:14
od bobikboobika
Lenny napísal:
bobikboobika napísal:Stavba století dnes byla skutečně zprovozněna - nejkratší rychlostní silnice v ČR :lol:


nějak se začít musí nebo ne?
V příštím roce by měla být zahájena stavba Hulín - Skalka, která navazuje na obchvat Otrokovic


To určitě, pánbůh a stát zaplať za každý kousek, spíš jsem narážel na dobu výstavby tohoto veledlouhého úseku...

OdoslaťOdoslané: 01. Nov 2006 14:55
od Lenny
ted uz je to jedno, je to zprovozneno

OdoslaťOdoslané: 02. Nov 2006 08:24
od bobikboobika
Tady určitě, ale stejné se opakuje i jinde ( R6 Praha-Pavlov) a nepřijde mi dvakrát ekonomické takto zbytečně protahovat stavbu. Když nemám peníze, tak nestavím a počkám až budou a ne rozestavět co se dá a skoro nechat ležet jako slovenskou D3 z Čadcou

OdoslaťOdoslané: 28. Jan 2007 22:03
od eucitizen
A ako to je so stavbou Hulin-Otrokovice? Sa zacne stavat tento rok?