D7 Praha - Slaný - Chomutov

všeobecní diskuze o dálnicích v ČR

Moderátor: Moderátori

D7 Praha - Slaný - Chomutov

Odoslaťod Lenny » 04. Máj 2006 12:27

Rychlostní silnice R7 Praha - Slaný - Chomutov

R7 spojuje Prahu s Chomutovskem, též s připravovanou zónou na bývylém vojenském letišti Žatec. První plány ohledně výstavby R7 se objevili v 60. letech. V 70. a 80. letech proběhla výstavba 17 kilometrového úseku Praha - Slaný. Na této rychlostní silnici byly postaveny obchvaty Slaného, Loun a menší přeložky v polovičním profilu rychlostní silnice. Usnesením vlády ze ze dne 21. července 1999 č. 741 byla schválena stavba rychlostní silnice R7 v polovičním profilu R 22,5 a ke zkapacitnění na čtyřpruh dojde v závislosti na dopravních potřebách. Tento požadavek byl vloni popuštěn a rovnou se počítá s výstavbou v plném profilu.

Letos je plánováno zahájení staveb Sulec-obchvat a MÚK Vysočany.

Na všechny úseky v přípravě je vydáno souhlasné stanovisko MŽP a zpracována DÚR. Část staveb má vydáno ÚR.

Současný plán dokončení výstavby R7 je rok 2010, ale to není realné. Realnější je rok 2013, bo nejsou fin. prostředky.

Existují plány na financování výstavby pomocí PPP či z úvěru od EIB. 8)
Lenny - Búrka Thór bude zurit na zemi
Lenny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 85
Založený: 19. Júl 2005 23:09
Bydlisko: CZ - tam na druhém břehu Moravy

Odoslaťod Jarda » 04. Máj 2006 13:41

Na R7 je obdobný problém jako na R4, rychlostní silnice začíná až od MÚK Kněževes, ne od MÚK Ruzyně. Mezi těmito křižovatkami je sice směrově dělený čtyřpruh, který ale nemá parametry rychlostní silnice a je přes něj i přechod pro chodce se semaforem. Toto má být odstraněno stavbou 518 na okruhu R1, aby stejně jako další rychlostní silnice z Prahy i R7 začínala křižovatkou s R1.
Jarda
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 24. Mar 2006 12:03
Bydlisko: ČR, Praha

Odoslaťod Lenny » 04. Máj 2006 14:17

Jaroslav Štemberk napísal:Na R7 je obdobný problém jako na R4, rychlostní silnice začíná až od MÚK Kněževes, ne od MÚK Ruzyně. Mezi těmito křižovatkami je sice směrově dělený čtyřpruh, který ale nemá parametry rychlostní silnice a je přes něj i přechod pro chodce se semaforem. Toto má být odstraněno stavbou 518 na okruhu R1, aby stejně jako další rychlostní silnice z Prahy i R7 začínala křižovatkou s R1.


Pří stavbě 518 bude část I/7 zrušena a nahrazena novou trasou.
Lenny - Búrka Thór bude zurit na zemi
Lenny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 85
Založený: 19. Júl 2005 23:09
Bydlisko: CZ - tam na druhém břehu Moravy

Odoslaťod Lenny » 04. Máj 2006 14:22

Ještě doplním, že na konec R7 navazuje v Chomutově silnice I/7. Silnice I/7 je v úseku Chomutov - Německo plánovaná dvoupruhová přeložka sinice. Dvě stavby už proběhly ("Chomutov - estakáda" a "Křimov - Německo"), 3. je v realizaci ("Chomutov - Křimov"). Po roce 2020 se výhledově uvažuje s možností zkapacitnění tohoto úseku na čtyřpruh. Zatím tento úsek není součástí rychlostní silnice R7. 8)
Lenny - Búrka Thór bude zurit na zemi
Lenny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 85
Založený: 19. Júl 2005 23:09
Bydlisko: CZ - tam na druhém břehu Moravy

Odoslaťod Jarda » 04. Máj 2006 14:45

Lenny napísal:Pří stavbě 518 bude část I/7 zrušena a nahrazena novou trasou.


Ano. Jde o to, že na stavbu 517 nyní plynule navazuje R7, kdežto pak bude na 517 plynule navazovat 518 a R7 bude odbočovat na nové MÚK R1 x R7.

Rozdíl oproti ostatním R začínajícím v Praze bude ovšem ten, že R7 nebude pokračovat do centra plynule navazující radiálou, ale řidiči, kteří přijedou po R7, by v budoucnu měli při cestách do centra Prahy využívat především Břevnovskou radiálu, která naváže na R6. V současnosti doprava z R7 vjíždí do centra Prahy (stejně jako doprava z letiště Ruzyně) Evropskou třídou, která k tomu nemá vyhovující uspořádání, proto se tam ve špičkách tvoří dlouhé kolony.
Jarda
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 24. Mar 2006 12:03
Bydlisko: ČR, Praha

Odoslaťod Lenny » 04. Máj 2006 14:51

Jaroslav Štemberk napísal:Rozdíl oproti ostatním R začínajícím v Praze bude ovšem ten, že R7 nebude pokračovat do centra plynule navazující radiálou, ale řidiči, kteří přijedou po R7, by v budoucnu měli při cestách do centra Prahy využívat především Břevnovskou radiálu, která naváže na R6. V současnosti doprava z R7 vjíždí do centra Prahy (stejně jako doprava z letiště Ruzyně) Evropskou třídou, která k tomu nemá vyhovující uspořádání, proto se tam ve špičkách tvoří dlouhé kolony.


Kdysi se počítalo s Veleslavínskou radiálou, ale po revoluci byl tento návrh opuštěn. 8)
Lenny - Búrka Thór bude zurit na zemi
Lenny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 85
Založený: 19. Júl 2005 23:09
Bydlisko: CZ - tam na druhém břehu Moravy

Odoslaťod Lermik » 04. Máj 2006 16:57

Lenny napísal:
Jaroslav Štemberk napísal:Rozdíl oproti ostatním R začínajícím v Praze bude ovšem ten, že R7 nebude pokračovat do centra plynule navazující radiálou, ale řidiči, kteří přijedou po R7, by v budoucnu měli při cestách do centra Prahy využívat především Břevnovskou radiálu, která naváže na R6. V současnosti doprava z R7 vjíždí do centra Prahy (stejně jako doprava z letiště Ruzyně) Evropskou třídou, která k tomu nemá vyhovující uspořádání, proto se tam ve špičkách tvoří dlouhé kolony.


Kdysi se počítalo s Veleslavínskou radiálou, ale po revoluci byl tento návrh opuštěn. 8)


O důvod víc proč stavět Břevnovskou radiálu a ne ji taky vyškrnout
Lermik
diskutujúci
 
Príspevky: 172
Obrázky: 2
Založený: 23. Sep 2005 19:50
Bydlisko: Praha

Odoslaťod mapman » 04. Máj 2006 20:26

Přesně tak, potřeba Břevnovské radiály je vidět hlavně když si uvědomíme, že bez ní by R6 ani R7 neměly svou radiálu k MO. Když se podíváme dokola kolem Prahy, tak bez radiály je ještě D11 ale tu lze dobře obsloužit pomocí Vysočanské nebo Štěboholské R. I když, pro rok 2015 je na úseku 510 plánovaná intenzita přes 100tis/24h a není pochyb, že je to způsobeno právě neexistencí příslušné radiály. U D3 se dá zase ale říct, že bude mít svou radiálu v podobě Vestecké spojky. R7 se však žádné radiály nedočká a pokud by jí nebylo ani u R6, tak by to vyvolávalo určité komplikace. Zejména když si uvědomíme že nejbližší radiály jsou Radlická a Prosecká. Mezi nimi je obrovský prostor sice residenční Prahy 6 ale neobsloužené žádnou kapacitní komunikací... Proto mě zarazily názory, že by na Břevnově stačila běžná městská komunikace...
S tím mě napadá trocha ironie na závěr, budeme mít kompletní síť (R1, MO + radiály ale bez Břevnovské) a na Letiště se budeme dopravovat třeba z Hradčan tak, že sjedeme dolů na Smíchov, Radlickou na R1 a pak na Letiště a spálíme u toho dvakrát víc výfukových plynů než na alternativní Bř.R... A kdybychom jeli po městské komunikaci se semafory a tramvajemi tak ta spotřeba nebude o moc nižší než na objížďce... Břevnovská radiála má prostě v pražském zákosu velmi velký význam...
mapman
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 647
Obrázky: 75
Založený: 24. Feb 2005 14:40
Bydlisko: CZ 170 00

Odoslaťod Dialniciar » 08. Apr 2007 17:03

V prípade, že bude ročne škrtať po 5 mld. CZK do r. 2009 na dopravné stavby, tak R7 nebude dokončená ani v r. 2013. Veď väčšina trasy ani nestojí a v akom stave je vôbec príprava :?: Sú vykúpené všetky pozemky :?: Ak by sa malo dostavať najneskôr v r. 2013, tak potom by sa posledný úsek musel rozostavať v r. 2011.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 20:16

Odoslaťod Jarda » 08. Apr 2007 17:17

Dialniciar napísal:V prípade, že bude ročne škrtať po 5 mld. CZK do r. 2009 na dopravné stavby, tak R7 nebude dokončená ani v r. 2013. Veď väčšina trasy ani nestojí a v akom stave je vôbec príprava :?: Sú vykúpené všetky pozemky :?: Ak by sa malo dostavať najneskôr v r. 2013, tak potom by sa posledný úsek musel rozostavať v r. 2011.


Ale zase na druhou stranu: ministr Řebíček pochází z Chomutova, tak si to určitě nebude chtít rozházet u vlastních voličů.
Jarda
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 24. Mar 2006 12:03
Bydlisko: ČR, Praha

Odoslaťod Dialniciar » 08. Apr 2007 17:39

Jarda napísal:
Dialniciar napísal:V prípade, že bude ročne škrtať po 5 mld. CZK do r. 2009 na dopravné stavby, tak R7 nebude dokončená ani v r. 2013. Veď väčšina trasy ani nestojí a v akom stave je vôbec príprava :?: Sú vykúpené všetky pozemky :?: Ak by sa malo dostavať najneskôr v r. 2013, tak potom by sa posledný úsek musel rozostavať v r. 2011.


Ale zase na druhou stranu: ministr Řebíček pochází z Chomutova, tak si to určitě nebude chtít rozházet u vlastních voličů.


Ja tieto miesta bydliska poznám a môžem ťa uistiť, že kým nebude z ČR ropný emirát, tak nepomôže ani miesto bydliska.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 20:16

Odoslaťod mapman » 09. Apr 2007 11:31

Práveže tu je príprava takmer u všetkých úsekov veľmi ďaleko.

Ak sa pozrieš k nám na http://www.ceskedalnice.cz/r7.htm , tak zistíš, že v podstate každý úsek je možné zahájiť buď tento alebo budúci rok, !!!! ak budú peniaze !!!.

V prípade R7 je tu tá výhoda, že sú tu dve velké zóny pre prípadnú priemyselnú výstavbu, Čiže oproti R6 podstatná konkurenčná výhoda...
mapman
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 647
Obrázky: 75
Založený: 24. Feb 2005 14:40
Bydlisko: CZ 170 00

R7

Odoslaťod Chorche » 23. Apr 2007 13:32

Zdravím všechny příznivce dálnic a silnic u nás i na Slovensku.
Pokud vím, na R7 je na letošní rok naplánován obchvat Sulce a úsek kolem prům. zóny Triangle u Žatce, tedy MÚK Bítozeves - MÚK Vysočany. Bítozeves už se staví, jsou nahrnuty nájezdy a připojovací pruhy a vztyčeny první pilíře přemostění. Pak je dokončena odbočka do prům. zóny z I/27 (viz http://www.triangle-city.cz/images/map-01-big.gif). Nepočítám-li navazující obchvat Chomutova, nikde jinde se (kromě Bítozevse) ještě nekoplo. Jen jsem zahlédl asi před půl rokem pobíhat geometry v okolí Sulce....
Co se týká termínu dokončení, o roku 2010 mluvil již Paroubek před volbami a poté i Řebíček po ustavení vlády. Před čtrnácti dny to samé hejtman Šulc v televizi. Priorita R7 je zmíněna i v březnové tiskové zprávě ÚK (http://www.kr-ustecky.cz/vismo5/dokumen ... chlostn%ED)
Já osobně to vidím na 2011-2012 :?

Pěkný den. Chorche
Chorche
návštevník
 
Príspevky: 13
Založený: 23. Apr 2007 09:01
Bydlisko: Chomutov

Odoslaťod Jarda » 30. Jún 2007 16:05

Byla otevřena severozápadní část obchvatu Chomutova na silnici I/7 navazující na R7. Je v kategorii S 11,5/70 + stoupací a klesací pruhy s délkou 6,8 km. Začíná na křižovatce s I/13 na západním okraji Chomutova a končí u obce Křimov, kde se napojuje na dříve vybudovanou přeložku I/7 Křimov - Hora Sv. Šebestiána. Doprava Praha - Chemnitz se tak vyhne centru Chomutova.

viz též : http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=47211#47211
Jarda
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 24. Mar 2006 12:03
Bydlisko: ČR, Praha

Odoslaťod Jarda » 02. Júl 2007 16:31

Z regionálního tisku viz: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=47267#47267

K tomu ovšem stojí za to poznamenat, že většina trasy I/7 ve Středočeském kraji, která bude kolem r. 2014 nahrazena čtyřpruhovou R7, je 1/2 profil budoucí R7.
Jarda
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 24. Mar 2006 12:03
Bydlisko: ČR, Praha

Odoslaťod Chorche » 04. Júl 2007 15:08

No ještě že je to ve Středočeském kraji asi jen kolem dvaceti kilometrů..... Jinak obchvat Chomutova super, dovolím si však jedno popíchnutí směrem k ŘSD. Totiž to, jak nebezpečně je koncipován výjezd z I/7 na křížení s I/13, tak to jsem už dlouho neviděl, natož na nové silnici. Chybí zde klasický "čtyřlístek" (viz foto: http://www.rsd.cz/rsd/rsd.nsf/0/AE93416 ... 0900333D4D) takže auta musí při výjezdu na I/13 nebezpečně odbočovat přes oba směry.
No a k R7: zatím se stále staví jen MÚK Bitozeves a okolní obslužné komunikace prům. zóny Triangle. Na pilířích MÚK Bitozeves už jsou položeny první díly budoucího mostu, stavbařům to tam jde docela svižně. Takže jen tak dál!!!
Pěkný den, Chorche
Chorche
návštevník
 
Príspevky: 13
Založený: 23. Apr 2007 09:01
Bydlisko: Chomutov

Odoslaťod Chorche » 17. Okt 2007 08:03

Dobrý den, k předchozímu příspěvku: křižovatka, resp. nájezdy a sjezdy na křížení I/7 a I/13 budou dokončeny po dotažení R7 k tomuto křížení. Další info se týká MÚK Vysočany, tedy křížení I/7 a silnice I/27. Více zde: http://chomutovsky.denik.cz/zpravy_region/cv_krizovatka_smrti_20071011.html. Kruhák už tam měl být sice několik let, přesto věřím, že i kvůli záchraně jediného života je i na ten rok třeba. Je to jedno z nejnebezpečnějších míst, které jsem kdy na silnicích viděl.
Pěkný den! Chorche

edit mapman: opravena chyba v linku
Chorche
návštevník
 
Príspevky: 13
Založený: 23. Apr 2007 09:01
Bydlisko: Chomutov

Odoslaťod Chorche » 26. Nov 2007 14:23

Dobrý den,
tak kruhák na křížení I/7 a I/27 je hotov. Stavba byla velmi rychlá a je kruhák je i dobře dopravně vyřešen. Dále uvádím zajímavé odkazy z webu Ústeckého kraje. Druhá zpráva není moc příznivá pro uživatele R7 (I/7), přesunutí takovéhoto podílu kamionové dopravy z nebezpečné silnice na ještě nebezpečnější nevěstí nic dobrého...
http://www.kr-ustecky.cz/vismo5/dokumen ... 0&p1=84858
http://www.kr-ustecky.cz/vismo5/dokumen ... 0&p1=84858
Pěkný den! Chorche
Chorche
návštevník
 
Príspevky: 13
Založený: 23. Apr 2007 09:01
Bydlisko: Chomutov

Odoslaťod Thomas » 11. Jan 2008 18:02

V jakém stavu je příprava obchvatu Sulce, kdy se začně stavět?
Thomas
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 27
Založený: 20. Dec 2007 20:42
Bydlisko: Brno

Odoslaťod Jarda » 11. Jan 2008 18:32

Thomas napísal:V jakém stavu je příprava obchvatu Sulce, kdy se začně stavět?


Chomutovská správa ŘSD slibuje, že se začne letos a do konce příštího roku bude obchvat v provozu, ale nevím jak reálný ten slib je.
Jarda
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 24. Mar 2006 12:03
Bydlisko: ČR, Praha

Odoslaťod Lenny » 14. Jan 2008 22:56

je před vydáním SP
Lenny - Búrka Thór bude zurit na zemi
Lenny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 85
Založený: 19. Júl 2005 23:09
Bydlisko: CZ - tam na druhém břehu Moravy

Odoslaťod Jarda » 14. Feb 2008 18:46

Poloprofil budoucí R7 patří mezi "silnice smrti", o nejtragičtější nehodě viz: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=9360
Jarda
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 24. Mar 2006 12:03
Bydlisko: ČR, Praha

Odoslaťod Lenny » 17. Feb 2008 20:59

Jarda napísal:Poloprofil budoucí R7 patří mezi "silnice smrti", o nejtragičtější nehodě viz: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=9360


Alias co nás bude čekat pod vládou zelených a jejich snaze výstavby moderních silnic I. třídy. Aneb cesta do ráje bude volná :twisted:
Lenny - Búrka Thór bude zurit na zemi
Lenny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 85
Založený: 19. Júl 2005 23:09
Bydlisko: CZ - tam na druhém břehu Moravy

Odoslaťod mapman » 22. Feb 2008 11:02

R7 v Ústeckém kraji má být dokončena během let 2008-2010. Můj osobní tip je, že tomu tak bude, možné je drobné zpoždění v případě problému, připrava je tu ale velmi daleko, ve valné části jde o dostavbu druhé vozovky vedle stávající. Za dva a půl roku by tedy už nebezpečná I/7 v Ústeckém kraji mohla být již minulostí.
mapman
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 647
Obrázky: 75
Založený: 24. Feb 2005 14:40
Bydlisko: CZ 170 00

Odoslaťod Lenny » 25. Feb 2008 23:54

Spravně je napsáno, že mohla. Zaseknou se "evropské" peníze a nepostaví se nic.
Lenny - Búrka Thór bude zurit na zemi
Lenny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 85
Založený: 19. Júl 2005 23:09
Bydlisko: CZ - tam na druhém břehu Moravy

Ďalšia

Naspäť na Dálnice v ČR

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 2 hostí.