D1 Praha - Brno - Lipník

všeobecní diskuze o dálnicích v ČR

Moderátor: Moderátori

Odoslaťod Jarda » 22. Feb 2007 20:32

mapman napísal: Spíš mě rozčiluje že DK Hulín je neúpná, to by se na křížení komunikací nadřazené dopravní sítě nemělo dít...


Myslíš, že by měl někdo zájem jezdit např. z Púchova do Otrokovic přes Hulín?
Rozhodnutí nestavět rampy, které by měly minimální využití, považuji za správné.
Jarda
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 24. Mar 2006 11:03
Bydlisko: ČR, Praha

Odoslaťod mapman » 22. Feb 2007 22:28

Jarda napísal:
mapman napísal: Spíš mě rozčiluje že DK Hulín je neúpná, to by se na křížení komunikací nadřazené dopravní sítě nemělo dít...


Myslíš, že by měl někdo zájem jezdit např. z Púchova do Otrokovic přes Hulín?
Rozhodnutí nestavět rampy, které by měly minimální využití, považuji za správné.


No, já myslím že určitě, minimálně ti z průmyslové zóny, přeci jenom ta II. třída prochází jednou vesnicí... A na druhou stranu, jsem přesvědčený že by ty rampy měly smysl i tak. Přeci jenom, je to křížení "dálnic" a uznej že třeba ze Slovenska do Otrokovic tu zajížďku přes Hulín klidně absolvuješ než abys ve špičce strávil ve zlíně půl hodiny ve kolonách...
mapman
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 686
Obrázky: 80
Založený: 24. Feb 2005 13:40
Bydlisko: CZ 140 00

Odoslaťod Jarda » 22. Feb 2007 23:12

mapman napísal:
Jarda napísal:
mapman napísal: Spíš mě rozčiluje že DK Hulín je neúpná, to by se na křížení komunikací nadřazené dopravní sítě nemělo dít...


Myslíš, že by měl někdo zájem jezdit např. z Púchova do Otrokovic přes Hulín?
Rozhodnutí nestavět rampy, které by měly minimální využití, považuji za správné.


No, já myslím že určitě, minimálně ti z průmyslové zóny, přeci jenom ta II. třída prochází jednou vesnicí... A na druhou stranu, jsem přesvědčený že by ty rampy měly smysl i tak. Přeci jenom, je to křížení "dálnic" a uznej že třeba ze Slovenska do Otrokovic tu zajížďku přes Hulín klidně absolvuješ než abys ve špičce strávil ve zlíně půl hodiny ve kolonách...


Já myslím, že takových by moc není, kteří by tudy jezdili jen proto, aby se svezli po R, když úspora času je nulová, paliva projedou víc a v případě kamionů ještě navíc zaplatí mýtné.
Jarda
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 24. Mar 2006 11:03
Bydlisko: ČR, Praha

Říkovice - Lipník

Odoslaťod Marty » 20. Mar 2007 17:00

Zdravím všechny Guru dálnic !

Dokáže někdo prosím vysvětlit proč na úseku Říkovice - Lipník se plánuje výstavba dálničního obchvatu Přerova až jako poslední a s odstupem času ??? (procházím na Netu stránky, ale nikde nic...)

Má vůbec cenu se snažit o postupné otevření jakékoli části úseku Říkovice - Lipník před otevřením obchvatu Přerova ?

Osobně bych raději viděl přesměrované finanční prostředky z tohoto úseku na R49 (Hulín-Slušovice/Zádveřice) a na R35/I35 (Palačov-ValMez.+obchvat) (tedy pokud mají finance zůstat na Moravě), případně celorepublikově i na R1, D8 a D3. Alespoň po dobu co by měl Přerov zůstat bez obchvatu dopravním špuntem...

Co vy na to ? A co je důvodem, že obchvat Přerova je plánován jako poslední ?

Předem děkuji !

Marty
Obrázok používateľa
Marty
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 718
Založený: 17. Okt 2006 21:19
Bydlisko: CZ, Troubsko

Odoslaťod mapman » 20. Mar 2007 21:10

Můj názor na obchvat Přerova

On není plánován jako poslední, jde spiš o to, že je to úsek u města s různými zájmy místních politiků a podnikatelů, chystá se tu průmyslová zóna. Proto i příprava trvá nejdéle. Ostatní úseky jsou co se přípravy týče méně problémové. Jinak než se otevře obchvat Přerova, tranzit stále povede kolem Olomouce, tak snad tak hrozné to nebude...

Důležitý je teď úsek Kroměříž - Říkovice, aby mohla být napojena R49 a R55, ostatní by nemuselo stát v žebříčku priorit příliš vysoko...
mapman
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 686
Obrázky: 80
Založený: 24. Feb 2005 13:40
Bydlisko: CZ 140 00

Hulín - Říkovice

Odoslaťod Marty » 20. Mar 2007 22:52

Díky za názor mapmane !

Osobně jako nováček tohoto fóra se ale nemůžu zbavit pocitu, že je úsek D1čky Kroměříž-východ až Říkovice je důležitý jen do MÚK Hulín. Hulín - Říkovice se podle mě bude stavět bez vyřešení Přerova naprosto zbytečně.

Chápu, že do budoucna úsek Vyškov-Olomouc bude co se týče intenzit neúnosný, ale budovat Hulín - Lipník v nejbližších letech mi přijde jako nadstandard. (Vím, to už bylo Xkrát diskutováno) A budovat jej po částech dle současného plánu vidím jako mrhání finančními prostředky.

Určitě jsou na střední Moravě mnohem důležitější úseky, zejména vyřešení dostupnosti Zlínska R49 + Valašska a odvedení tranzitu. Vždyť i samotný Hulín potřebuje rychleji R55 do Otrokovic než úsek do Ř... kovic :-)
Obrázok používateľa
Marty
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 718
Založený: 17. Okt 2006 21:19
Bydlisko: CZ, Troubsko

Odoslaťod Dialniciar » 21. Mar 2007 12:19

Na českej D1 boli v noci až 30 kilometrové kolóny :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=6593
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Lenny » 01. Apr 2007 20:11

Na stavbu 0136 jsou problemy s ekologickymi aktivisty, kteri pozdrzeli odvolanim uzemnimu rozhodnuti, ktere uz je pravomocne. Predpokladaji se dalsi problemy s nimi. Zbytek stavby je relativne bezproblemovy
Lenny - Búrka Thór bude zurit na zemi
Lenny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 85
Založený: 19. Júl 2005 22:09
Bydlisko: CZ - tam na druhém břehu Moravy

Odoslaťod Dialniciar » 07. Apr 2007 13:43

Rozšíření dálnice D1? Snad do roku 2013 :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=6789
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod mapman » 08. Apr 2007 15:20

Bolo už zverejnené oznámenie EIA na toto rozšírenie, je možné sa tam dočítať mnohé detaily o tom, ako a kde to bude prebiehať. Mimo iné aj to, že sa všetko bude robiť v starej trase +/- pár metrov....

http://eia.cenia.cz/eia/Intention.php?p ... I7fQ%3D%3D
mapman
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 686
Obrázky: 80
Založený: 24. Feb 2005 13:40
Bydlisko: CZ 140 00

Odoslaťod Dialniciar » 08. Apr 2007 15:58

Konečne dôjde na moje slová, že sa zrejme D1 rozšíri na 3+3 pruhy skôr, ako sa dostavia severná trasa či dobuduje D3+R3.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Jarda » 08. Apr 2007 16:08

Uvidíme, jaké nakonec bude pořadí dokončení, jak rozšíření D1 tak D3 (R3) i R35 by se měly stavět současně. Podle mého názoru ani u jedno z uvedených děl nelze čekat, že bude kompletně hotovo dřív než za 10 let.
Jarda
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 24. Mar 2006 11:03
Bydlisko: ČR, Praha

Odoslaťod Dialniciar » 08. Apr 2007 16:38

Jarda napísal:Uvidíme, jaké nakonec bude pořadí dokončení, jak rozšíření D1 tak D3 (R3) i R35 by se měly stavět současně. Podle mého názoru ani u jedno z uvedených děl nelze čekat, že bude kompletně hotovo dřív než za 10 let.


Ak budú rozostavané/prestavávané naraz, tak do 10 rokov nebude ani jedna stavba. Respektíve, ak by sa tak malo stať, tak by štát musel nájsť na každú stavbu ročne 5 mld. CZK. K tomu na D3 ešte PPP a na severnú trasu výrazne zapojiť eurofondy.

D3 je vo vysokom stave príprav, narozdiel od R35 je na nej zatiaľ oveľa menej problémov s ekológmi a obyvateľmi.

D1 nie je ešte úplne pripravená na rozšírenie a v celej dĺžke bude najskôr o 3 roky. A jej rozšírenie bude stáť min. 40 mld. CZK. To je viac ako celoročný rozpočet na diaľnice dnes ...
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod mapman » 09. Apr 2007 10:36

Dialniciar napísal:D3 je vo vysokom stave príprav, narozdiel od R35 je na nej zatiaľ oveľa menej problémov s ekológmi a obyvateľmi.


Tak na toto pozor, to je trochu zavádzajúce.

V prípade R35 je problém z variantami a je tu aj určitý odpor miestnych, ale to nie je nič oproti tomu čo nás čaká na D3 medzi Prahou a Benešovom. D3 je bez väčších problémov v Juhočesko kraji, kde zatiaľ oficiálne nie je v prevádzke v podstate ani jeden km plnohodnotnej diaľnice a ľudia to pociťujú...
mapman
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 686
Obrázky: 80
Založený: 24. Feb 2005 13:40
Bydlisko: CZ 140 00

Odoslaťod Dialniciar » 09. Apr 2007 10:41

mapman napísal:
Dialniciar napísal:D3 je vo vysokom stave príprav, narozdiel od R35 je na nej zatiaľ oveľa menej problémov s ekológmi a obyvateľmi.


Tak na toto pozor, to je trochu zavádzajúce.

V prípade R35 je problém z variantami a je tu aj určitý odpor miestnych, ale to nie je nič oproti tomu čo nás čaká na D3 medzi Prahou a Benešovom. D3 je bez väčších problémov v Juhočesko kraji, kde zatiaľ oficiálne nie je v prevádzke v podstate ani jeden km plnohodnotnej diaľnice a ľudia to pociťujú...


Tak ale to nie je zavádzajúce, to je proste realita: na D3 zatiaľ výrazné problémy s pozemkami a trasou nie je. O tom, že prečo, to je druhá vec.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod mapman » 09. Apr 2007 10:46

Ano, pardon, zatiaľ si napísal a tak to aj platí... Ale do budúcna isto iste nebude ;) O tom som presvedčený...
mapman
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 686
Obrázky: 80
Založený: 24. Feb 2005 13:40
Bydlisko: CZ 140 00

Re: Hulín - Říkovice

Odoslaťod Jarda » 09. Apr 2007 11:56

Marty napísal:Díky za názor mapmane !

Osobně jako nováček tohoto fóra se ale nemůžu zbavit pocitu, že je úsek D1čky Kroměříž-východ až Říkovice je důležitý jen do MÚK Hulín. Hulín - Říkovice se podle mě bude stavět bez vyřešení Přerova naprosto zbytečně.

Chápu, že do budoucna úsek Vyškov-Olomouc bude co se týče intenzit neúnosný, ale budovat Hulín - Lipník v nejbližších letech mi přijde jako nadstandard. (Vím, to už bylo Xkrát diskutováno) A budovat jej po částech dle současného plánu vidím jako mrhání finančními prostředky.

Určitě jsou na střední Moravě mnohem důležitější úseky, zejména vyřešení dostupnosti Zlínska R49 + Valašska a odvedení tranzitu. Vždyť i samotný Hulín potřebuje rychleji R55 do Otrokovic než úsek do Ř... kovic :-)


Také mám za to, že od MÚK Hulín by měly mít přednost R49 (k Lípě) a R55 (k Otrokovicím) před pokračováním D1.
Jarda
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 24. Mar 2006 11:03
Bydlisko: ČR, Praha

Odoslaťod Dialniciar » 01. Máj 2007 13:03

Místo dálnice zatím leží u Hulína římští vojáci :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=6993
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Jarda » 10. Máj 2007 09:37

Stavba Kroměříž-východ - Říkovice (zahrnující MÚK Hulín) by měla být zahájena koncem letošního roku (viz http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=7043).
Jarda
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 24. Mar 2006 11:03
Bydlisko: ČR, Praha

Odoslaťod Jarda » 25. Máj 2007 22:49

viz: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=7129
Slavnostní zahájení stavby 0134.1 Mořice - Kojetín ovšem proběhlo opožděně, fakticky výstavba probíhá už cca 1/4 roku.
První etapa této stavby (1,5 km) už je dokonce v provozu od 24. 10. 2005, protože byla vybudována se stavbou 0133 Vyškov – Mořice.
Jarda
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 24. Mar 2006 11:03
Bydlisko: ČR, Praha

Odoslaťod konstrukt » 25. Máj 2007 23:00

Jarda napísal:viz: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=7129
Slavnostní zahájení stavby 0134.1 Mořice - Kojetín ovšem proběhlo opožděně, fakticky výstavba probíhá už cca 1/4 roku.
První etapa této stavby (1,5 km) už je dokonce v provozu od 24. 10. 2005, protože byla vybudována se stavbou 0133 Vyškov – Mořice.
Na úseku diaľnice Mořice-Kojetin pracuje aj Doprastav,a.s. závod Žilina spolu s pražským Metrostavom.
Odbor dopravné staviteľstvo
Obrázok používateľa
konstrukt
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 255
Založený: 28. Dec 2006 23:23
Bydlisko: BRATISLAVA

Odoslaťod Jarda » 25. Máj 2007 23:04

Mořice – Kojetín, II. etapa: km 247,184 – 253,784 (6,600 km)

Jedná se o novostavbu čtyřpruhové dálnice kategorie D26,5/120. Na začátku úseku stavba navazuje na stavbu 0134.1/I Mořice – Kojetín, I. etapa. Součástí stavby je mimoúrovňová křižovatka Kojetín, která připojuje na dálnici stávající silnici I/47 a levostranou odpočívku Křenovice. Dále je její součástí také 11 mostních objektů.

Předpokládané zprovoznění stavby je podzim 2009. Ke konci roku 2008 bude společně s navazující stavbou ( 0134.2 Kojetín – Kroměříž, která byla zahájena před rokem) zprovozněn výjezd Kojetín.
Jarda
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 24. Mar 2006 11:03
Bydlisko: ČR, Praha

Odoslaťod Jurislav » 12. Jún 2007 14:05

Preco ma vlastne jedna dialnica 2 oznacenia D1 a potom D47 :roll: :?:
Obrázok používateľa
Jurislav
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 2
Založený: 16. Dec 2006 14:15
Bydlisko: I/18 km 353,748; asi 50m odtiaľ

Odoslaťod mapman » 12. Jún 2007 14:51

Fakticky nemá, D47 je už len stavebné označenie, po otvorení to bude už D1...
mapman
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 686
Obrázky: 80
Založený: 24. Feb 2005 13:40
Bydlisko: CZ 140 00

Odoslaťod Jurislav » 12. Jún 2007 15:19

Temy by sa mohli potom spojit :idea:
Obrázok používateľa
Jurislav
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 2
Založený: 16. Dec 2006 14:15
Bydlisko: I/18 km 353,748; asi 50m odtiaľ

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Dálnice v ČR

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 8 hostí.

cron