Dialnice v Afrike

všeobecná diskusia o diaľniciach a RK vo svete (okrem EÚ)

Moderátor: Moderátori

Odoslaťod Dialniciar » 25. Feb 2007 23:14

jkjk napísal:
Dialniciar napísal:Európu a Afriku spojí podmorský tunel za 13 mld. EUR :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=6164


Originalni pet mesicu stary clanek: http://www.swissinfo.org/eng/front/detail/Swiss_plan_tunnel_under_Strait_of_Gibraltar.html?siteSect=105&sid=7118024&cKey=1159613846000
Tedy ten zeleznicni tunel je ve fazi "Preliminary studies" (coz prelozit jako predbezne prace je podle mne neni moc statne), ktera ma byt hotova v roce 2008.


Ano, ja viem, že to je starý článok. Taktiež sú informačné zdroje a informačné zdroje, ... cena môže byť oveľa viac ako 13 mld. EUR a aj bude. Pretože len prepojenie Sicílie s pevninou a to mostom malo stáť 4,5 mld. EUR a projekt pre financie "padol", ... toto bude stáť min. 20 mld. EUR, kým sa to dokončí a potom je otázne skutočné využitie. V Maroku nie sú rýchlovlaky. Taktiež sa nevie spamätať stále ani Eurotunnel, ja takýmto projektom fandím, ale vždy to potrebuje mať dostatok financií, ... a veľmi časté je predraženie o 100-200%, čo potom sťažuje návratnosť financií.

Ale projekt to je pekný a časom sa realizovať zrejme predsa len bude.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 20:16

Odoslaťod Dialniciar » 19. Apr 2007 17:57

Maroko podpísalo v marci kontrakt na výstavbu 850 km nových ciest so silným podložím a jednotlivými asfaltovými vrstvami a špeciálnou vozovkou, odolnou vyšším teplotám v rámci systému výstavby PPP od projektovania cez výstavbu až po prevádzkovanie na 18 rokov bez času na výstavbu, ktorá bude trvať spolu na 3 etapy 7 rokov. Cesty budú spĺňať prísne bezpečnostné normy, na 11 km celkovej dĺžky budú postavené estakády a mosty, na 5,74 km budú postavené cestné tunely ako presypané pre prechod zveri a iných živočíchov. Cesty budú spĺňať prísne normy pre ochranu ŽP, na 114 km budú cesty oplotené a budú postavené jednotlivé cestné privádzače v celkovej ďalšej dĺžke 104 km. Na všetkých cestách budú postavené menšie odpočívadlá s ČSPH, ktoré budú súčasťou PPP, čo znamená, že jednotlivé ČSPH budú odvádzať poplatky za prenájom a extra odvody aj dane PPP po dobu 17 rokov, až potom štátu.

Maroko okrem toho v apríli splatilo úver z r. 2004 určený na výstavbu diaľnic vo výške 1,4 mld. USD a vzalo si novú pôžičku vo výške 1,1 mld. USD, v rámci tzv. diaľničného úveru.

V Maroku dnes existujú pobočky 4 najväčších stavebných skupín sveta, pričom využívajú domácich robotníkov, inžinierov, ktorí sa chodia vzdelávať do iných štátov na iné stavby a takto vyrastá nová silná stavebná trieda v krajine schopná realizovať rôzne stavby. Na dovoz stavebných strojov vláda dáva rôzne úľavy pri dovoze a stavebný materiál je dovážaný vo väčšom množstve samotným štátom, tento je ďalej predávaný na jednotlivé stavby s vysokým štátnym významom (cestná a bytová infraštruktúra).

Okrem toho prebehla aktualizácia rozvoja cestnej infraštruktúry, systémom pokladania vrstvy štrku a na ten asfalt, čím sa odstraňujú prašné cesty v krajine a prichádza k zlepšeniu ŽP v stále sviac rastúcej motorizácii osobných áut. V roku 2007 príde k postaveniu 1400 km ciest, v r. 2008 ďalších 1250 km ciest. Stavby sa financujú na úkor rozvoja leteckej a železničnej infraštruktúry.

K záveru ešte spomeniem, že v anektovanom štáte Západná Sahara postaví Maroko cez PPP 91 km ciest a položí asfalt na 623 km ciest. Naplánovaná je aj diaľnica.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 20:16

Odoslaťod Dialniciar » 13. Dec 2007 22:33

Európa dumá, Čína koná. Peking sľúbi Kongu za suroviny rozsiahle infraštruktúrne investície. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=8803

Nigéria = ropa
Kongo = rôzne kovy

Ponúknutá pomoc: desiatky nemocníc, množstvo km ciest, diaľnic, železníc, byty. :idea:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 20:16

Odoslaťod Dialniciar » 23. Dec 2007 16:03

V Afrike sa realizuje projekt transsaharskej komunikácie dlhej 9.000 km, ktorá spojí mestá alžírsky Alžír a nigérijský Lagos cez štáty Tunisko, Mali, Niger a Čad. V apríli r. 2007 zostávalo dostavať ešte 2.000 km. V samotnom Alžírsku bude mať väčšina trasy parameter diaľnice. Projekt by mal byť ukončený v r. 2010. Nigéria stavia tiež prepojenie ako diaľnicu, Tunisko ako 1/2 profil diaľnice, Mali ako 1/2 profil diaľnice a Niger s Čadom na prácach výrazne zaostávajú.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 20:16

Pobrežie Slonoviny

Odoslaťod Cestár » 26. Okt 2008 15:19

Štát Pobrežie Slonoviny ukončil 11.10.2008 po 9 rokoch výstavbu diaľnice spájajúcej pobrežné a zároveň najväčšie mesto krajiny Abidjan s hlavným vnútrozemským mestom Yamoussoukro. Diaľnica bola postavená formou PPP so štandardnými mýtnicami a bude dotovaná na výnosoch vládou od 4. roku užívania komunikácie po dobu nasledujúcich 35 rokov, resp. po túto dobu bude prebiehať koncesia. Diaľnicu realizovalo konzorcium firiem Bechtel, Vinci a Colas, pričom ju tieto firmy aj zaplatili prostredníctvom ďalších partnerov. Diaľnica je v celej dĺžke postavená na štandardný parameter: 2+2 jazdné pruhy oddelené betónovými zvodidlami, pri koncových mestách sú úseky rošírené na 3+3 jazdné pruhy tak, aby plynule prešli do už postavených okruhov na 4+4 jazdné pruhy. Na diaľnici sa použila ako vozovka cemento-betónový kryt o hrúbke 41 cm, čo zabezpečí životnosť min. 36 rokov.

V krajine je tak v súčasnosti cca. 86 500 km ciest. Z nich je cca. 14 000 km spevnených, pričom AB alebo CB kryt má cca. 11 600 km, vrátane tejto diaľnice.

Diaľnica sa v r. 2004-2006 musela na celkové obdobie 26 mesiacov prestať stavať z dôvodov občianskych nepokojov. :(

Súčasťou diaľnice je aj telekomunikačný systém volania o pomoc (naše SOS hlásky) každých 6 km obojstranne, súvislé oplotenie, 6 bio-koridorov pre zver, 3x heliport a všetky exity a nadjazdy sú osvetlené tak, aby sa minimalizovalo riziko vzniku dopravnej nehody.
Cestár
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 308
Založený: 14. Okt 2008 21:19

Odoslaťod Dialniciar » 21. Dec 2008 14:08

Dnes sa v Mauritánii (štát v SZ časti Afriky) otvára prvých 7 km diaľnice v tejto krajine. :arrow:

Diaľnica spája nové medzinárodné letisko s obchvatom hlavného mesta Nouakchott, ktorý je postavený ako cesta diaľničného typu na 2+2 jazdné pruhy. Diaľnica má 2+2 pruhy s odstavnými miestami, MPR je 110 km/h. Za prejazd sa do konca roka neplatí, po Novom roku sa bude vyberať mýto, dodnes nie je špecifikované.

Diaľnica má povrch s CB krytom, deklarovaná životnosť je 32 rokov. Technológiu na výstavbu a pokládku zapožičala spoločnosť Colas.

Diaľnica má kompletné oplotenie, nachádza sa na nej 1 most s dĺžkou 514m a jedna estakáda s dĺžkou 862m. Ďalej sú na nej vybudované 3 MÚK, z toho 1 má na vetvách po 2 jazdné pruhy po každom smere. Popri diaľnici sa musela natiahnuť kompletná infraštruktúra - telefónne káble, elektrické vedenie, optické káble, kanalizácia, zachytávače ropných látok, inštalovalo sa informačné zariadenie diaľnice. Na diaľnici sú 2 stredne veľké odpočívadlá a 2 ČSPH s odstavnými parkoviskami.

Celkové náklady na výstavbu: 114,2 mil. USD.
Pôvodné náklady na výstavbu: 71,3 mil. USD.
Začiatok výstavby: 1.6.2002.
Predpokladané ukončenie výstavby: 19.11.2005.
Dôvod dlhšej výstavby: chronický nedostatok financií.

Na otvorení sa zúčastnili mnohí ministri, starostovia a predstavitelia západných krajín (veľvyslancovia). Krajina pripravuje fotodokumentáciu a video z jazdy po diaľnici. Diaľnicu stavali výhradne africké firmy.

Zdroj: Leaders of Highways (Africa, South Africa)
__________________________________________________________

V Mauritánii je dnes cca. 7700 km ciest a diaľnic, z toho ale iba 900 km má spevnený povrch. Krajina od r. 2002 sa snaží túto situáciu zmeniť, ale dosiahla iba to, že má kvalitné cestné spojenie so Senegalom (na hl. mesto Dakar).

Zdroj: www.businessinfo.cz
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 20:16

Novinky v Egypte

Odoslaťod Dialniciar » 01. Apr 2009 18:29

V rokoch 2008/2009 je hlavným cieľom Egypta dokončiť rozšírenie a zlepšenie 230 km dlhej diaľnice medzi Alexandrii a Káhirou v celkovej hodnote LE 1.9 mld. Po dokončení výstavby sa začne s výstavbou diaľnice pozdĺž Stredozemného mora z Port Saidu do Marsa Matrou.

Zdroj: http://www.businessinfo.cz/cz/sti/egypt ... 0415/#sec7 , prepis do slovenčiny
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 20:16

Odoslaťod Branco » 03. Jún 2009 20:42

Dialniciar napísal:Juhoafrická republika

Stavebníctvo:

Hlavními zdroji poptávky po produktech stavebnictví jsou tvorba fixního kapitálu pro nerezidenční a rezidenční stavby a stavební práce (civilní inženýrství). V roce 2005 stagnovalo s mírným růstem podílu na HDP z předchozích let (2,5 %). V oblasti nerezidenčních a rezidenčních staveb (prakticky výhradně soukromý sektor) nebyl zaznamenán nárůst poptávky od roku 1996, především z důvodu vysokých úrokových sazeb. Na vývoj stavebnictví kladně působila politika vlády v oblasti investičních výdajů spojená s růstem těchto výdajů v souvislosti se zvyšováním příjmů rozpočtu, což se projevilo růstem poptávky po výstavbě budov a projektech civilního inženýrství.

Další vývoj stavebnictví závisí na udržení růstu ekonomiky a poklesu či alespoň neměnnosti úrokových sazeb.

Doprava:

Dopravní infrastruktura a telekomunikace JAR jsou nejmodernější a nejrozsáhlejší v celé Africe.

Silniční síť zahrnuje 8.000 km státních silnic, z toho je 1.440 km dvouproudových dálnic, 292 km jednoproudových rychlostních silnic a 4.401 km hlavních silnic. Po silnicích se dopravuje 80 % nákladů v JAR.

Zdroj: http://www.businessinfo.cz/cz/clanky/ji ... 508/38245/



V JAR sú termíny "freeway", "highway", a "motorway" používané zhruba v rovnakom význame, ako smerovo rozdelená komunikácia s mimoúrovňovými križovatkami. Rovnako, ako napr. vo Veľkej Británii a Austrálii, sa tu jazdí vľavo.

Diaľnice sú rozdelené do 3 kategórií. N /skratka z national roads/, M /metropolitan roads/ sú diaľnice v dôležitých aglomeráciach a R/ miestne diaľnice/, spájajúce centrá v jednotlivých provinciách.
Údržbu diaľníc N má na starosti federálna vláda, R vlády provincií a M miestne samosprávy. V posledných rokoch viacero diaľníc typu M bolo preklasifikovaných na N diaľnice, financovanie zobral na plecia štát, resp. South African National Roads Agency.

Do fotogalérie som pridal mapu ciest a diaľníc v Južnej Afrike. :arrow:
http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=6081

Pridávam ešte niekoľko videií z diaľničnej a cestnej siete krajiny:
N3 Johannesburg - http://www.youtube.com/watch?v=JQKCPZuC7i8
N3 Durban - http://www.youtube.com/watch?v=L5YmEVe246E
N3 Kapské Mesto - http://www.youtube.com/watch?v=7aaTxzyiBm8
Chapman's Peak Drive, Kapské Mesto - http://www.youtube.com/watch?v=58bsKWePEOA
Predmestie Pretoria - http://www.youtube.com/watch?v=ywXInRB4yzo
Centrum Pretoria - http://www.youtube.com/watch?v=LrtbkfFLRZM
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 02:54

Odoslaťod Dialniciar » 03. Jún 2009 20:51

Branco: tá mapa nepokrýva celý štát, ale iba jeho časť. :-)

Koncesionári tvoria 17% diaľnic:

Trans Africa Concessionairs (TRAC)

http://www.tracn4.co.za/

N3 Toll Concessions (N3TC)

http://www.n3tc.co.za/

Bakwena Toll Concessionaires

http://www.bakwena.co.za/


The South African National Roads Agency Limited

http://www.nra.co.za/live/index.php

Ministerstvo dopravy

http://www.transport.gov.za/
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 20:16

Odoslaťod Branco » 03. Jún 2009 21:46

Dialniciar napísal:Branco: tá mapa nepokrýva celý štát, ale iba jeho časť. :-)
Pokrýva skutočne len oblasť Johannesburgu, hoci je to najväčšie mesto JAR, sorry a dík za upresnenie. :)

Dialniciar napísal:Ministerstvo dopravy

http://www.transport.gov.za/
Túto linku tu už uviedol Adaios :wink:


V Južnej Afrike je väčšina dopravného značenia uvedená v angličtine, výrazná menšina v afrikánčine. Množstvo N ciest je 1+1 s odstavným pruhom, niekotré 2+1. V blízkosti významných miest sú to diaľnice 2+2 a viac s MÚK, v okolí Johannesburgu a Kapského mesta sú svojou kvalitou a dopravným značením porovnateľné s ktoroukoľvek metropolou vyspelého sveta.
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 02:54

Odoslaťod Dialniciar » 04. Jan 2010 12:24

STRABAG, najväčší stavebný podnik strednej a východnej Európy bude stavať a prevádzkovať Nairobi Bypass v Keni v rámci partnerstva medzi verejným a súkromným sektorom (PPP). Celkové investičné náklady predstavujú cca. 740 miliónov EUR.

"S týmto projektom zaznamenáme úspech vo dvoch strategických oblastiach súčasne: Jednak si rozšírime svoje portfólio PPP na 30 projektov, jednak posilníme svoju účasť na mimoeurópskych trhoch, aby sme boli nezávislejší na hospodárskych rámcových podmienkach na našich domácich trhoch", komentuje tento nový projekt predseda predstavenstva STRABAG SE, Dr Hans Peter Haselsteiner.

STRABAG a jeho izraelský partnerský podnik Shikun & Binui, každý z 50%, budú počas 4 rokov rekonštruovať a rozširovať cca. 45 km Nairobi Bypass a po 30 rokov zabezpečovať prevádzku celkom 106 km dlhé dva- až osemprúdovej komunikácie. Celkové investičné náklady obsahujú stavebné náklady vo výške 475 miliónov EUR, ktoré budú financované prostredníctvom modelu klasického mýta.

Podpis zmluvy je stanovený na január 2010; uzavretie finančných podmienok sa predpokladá v druhej polovici roka 2010. Nový projekt PPP tak bude v stave zákazky STRABAG viditeľný pravdepodobne od druhého polroka 2010.

Zdroj: www.strabag.sk
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 20:16

Predchádzajúca

Naspäť na Diaľnice a RK vo svete

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 1 hosť.