Stavebné spoločnosti všeobecne

sekcia venovaná stavebným a projekčným firmám ako aj mechanizmom a technike využívanej pri stavbách, respektíve údržbe diaľničnej a cestnej siete.

Moderátor: Moderátori

Odoslaťod mel » 27. Júl 2007 12:30

aquila napísal:enel-u sa dari zatial docela dobre ;)

problem mal ENRON a ten zahucal len kvoli tomu, ze jedno oddelenie obchodovalo s derivatmi, co je cisto spekulativny trh (len asi 5% obchodov ma aj skutocnu delivery ;) )


aquila,

tam neslo o derivaty, o derivaty islo pri banke Baerings... ENRON bol uctovny skandal, kde sa prevalilo (samozrejme po serii udalosti), ze vacsinu obchodov a ziskov robila firma cez svoje dcerske spolocnosti, pripadne islo o fiktivne obchody, cize cely zisk bol fiktivny a v tom case mali uz obrovsky problem s likviditou.

Padol aj Arthur Andersen - ich auditor
mel
Obrázok používateľa
mel
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 10
Založený: 07. Feb 2005 12:41

Odoslaťod aquila » 27. Júl 2007 12:34

mel, pri enrone islo primarne o derivaty .. ten uctovny skandal bol uz len podruzny problem ... ze potrebovali nejako pokryt tie obrovske straty z derivatov ...

na derivatoch zahucal aj soros .. tam ti exponencionalne rastu zisky ale aj straty ...

andersona len nechali padnut, mas tu z toho vznikle accenture ;) vtedy tam bol iny virvar ...
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod mel » 27. Júl 2007 12:44

no to si nepamatam presne,

ale mas pravdu, ze tymi uctovnymi machinaciami chceli zakryt AJ straty z obchodov s derivatmi. Dalsie veci suviseli s liberalizaciou trhu energii a ze typci zle odhadli vyvoj a tak teda zahucali aj na tych derivatoch aj na samotnom trhu. Plus mali nejaku telecom diviziu, ktora bola brutal stratova a do nej permanentne pumpovali prachy. Plus tam boli fraudy atd ... ale to uz len taham spod pazuchy co si pamatam.

Accenture vznikol davno pred Enronom, ked sa transformoval z Andersen Consulting, co bola dcera AA. Tusim tam islo o nejake protimonopolne veci, preco sa to oddelilo, ale Accenture s Enronom nemal nic spolocne.
mel
Obrázok používateľa
mel
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 10
Založený: 07. Feb 2005 12:41

Odoslaťod aquila » 27. Júl 2007 12:46

islo to oddelenie poradenskych sluzieb a uctovnych sluzieb ..

tak vznikol napriklad aj bearing point z KMPG, PWC predalo svoju poradensku diviziu IBM, accenture bolo vyclenene z AA..

ale pri enrone islo hladne o tie derivaty ako si spomenul spolu s ocakavniami na trhu s energiami ..

ono sa nezda, ale tie ostatne straty su marginalne oproti miliardam ktore stratili na derivatovom trhu...
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod mel » 27. Júl 2007 12:48

jo, som si to este teray kukol, neslo o obchody s dcerskymi spolocnostami, ale o SPE/SPV (Special Purpose Entity/Vehicle).

viac tu> http://en.wikipedia.org/wiki/Enron_scandal
mel
Obrázok používateľa
mel
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 10
Založený: 07. Feb 2005 12:41

Odoslaťod Dialniciar » 27. Júl 2007 12:55

kaviarista napísal:Dialniciar,
ani Enel ani Worldcom neboli apriori postavene na podvode. Tak ako cela americka mena , aj niektore obchodne aktivity v amerike su postavene na ocakavaniach v buducnosti a nemaju realne financne krytie. Ale velmi zriedka su pohnutky zakladat na zanik dopredu odsudene spolocnosti.

V Europe sa zakladaju eserocky uz vopred s tym, ze s niekym sa neskor vydrbe.

V amerike idu desiatky mil. USD na volebnych kampani, ale vacsinou o nich viem. U nas idu desiatky milionov korun do vrecak zkorumpovanych statnych byrokratov a kazdy sa tvari, ze je vsetko v najlepsom poriadku.

Amici su v mnohych oblastiach tajtrlici, ale co sa tyka korupcneho spravania, su na svetelne roky pred nami.

Ako zdiera Bechtel chudobnych ludi v takom Rumunsku, ked tam stavia podstatne lacnejsie ako Doprastav u nas?
Alebo to ide na ukor kvality? Nedavno som sa vratil z bechtelovskych chorvatskych dialnic a take dilatacne kopciska ako u nas som nenasiel ani na jednej tamojsej estakade.


aquila - Ano, je to Enron. Pardon.

Ako zdiera chudobných ? Tak, že s Chorvátskom je v súdnom spore za viac ako 800 mil. USD. Za neskoré platby, vysunutie z trhu atď. a tak, že v mnohých štátoch aj stovky mil. USD vysúdil. :idea:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 27. Júl 2007 12:58

Ale aby sme boli férovými, v Taliansku padol s 18 mld. EUR obrovský koncern v potravinárstve - Parmalat. A krach Walter Bau v Nemecku, stavebná firma s viac ako 30 tis. zamestnancami a ďalšie divízie k tomu bol tiež zaujímavý.

Nakoniec aj predseda skupiny stavebnej skupiny VINCI (najv. stavebná skupina s 180 tis. zamestnancami a pôsobnosťou v 120 štátoch sveta) bol odvolaný (nie zatknutý ani sa proti nemu nič nevedie), lebo bol podozrenie, že si "ulial" pre seba desiatky mil. EUR. :idea:

Ale nemôžem si pomôcť, dovolávať sa Bechtelu na Slovensko, na slovenský stavebný trh je choré a našťastie Bechtel sem ani nechce ísť. :P
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod kaviarista » 27. Júl 2007 13:16

Dialniciar,
mne je jedno kto sem pride, len nech donesie vacsiu kulturu.

Ak Bechtel vysudil stovky mil. USD, zrejme bol v prave. Treba podpisovat take zmluvy, ktore su vyhodne pre obe strany.

To, z coho ty Bechtel osocujes, ja povazujem za jeho plus.
Obrázok používateľa
kaviarista
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 7
Založený: 10. Feb 2005 20:46
Bydlisko: Zem

Odoslaťod Dialniciar » 27. Júl 2007 13:23

kaviarista napísal:Dialniciar,
mne je jedno kto sem pride, len nech donesie vacsiu kulturu.

Ak Bechtel vysudil stovky mil. USD, zrejme bol v prave. Treba podpisovat take zmluvy, ktore su vyhodne pre obe strany.

To, z coho ty Bechtel osocujes, ja povazujem za jeho plus.


Nie, nie je ti to jedno, domáhaš sa Bechtelu, až to naberá dojem, že pre nich niečo robíš ako Adoas na fóre tu. :idea:

kaviarista napísal:Uz nech tu mame konecne Bechtel


- to hovorí za všetko

Postav sa USA. A niečo uvidíš. Ekonomická, právna a vojenská sila. Tak zaplatíš, ani poriadne nevieš za čo, lebo si všetko plnil, ale na konci ťa ošklbú. A kam tie peniažky asi tak idú ? Preto je lepšie si s nimi ani nezačínať. V HR majú zákaz výstavby v mnohých oblastiach. V Rumunsku/Bulharsku sa už spravili aj dodatky k zmluvám, pre neplatenie načas zo strany štátov. A dodatky si vynútili tieto štáty, aby sa neuplatňovali celé zmluvy.

Ale je vidno, že stavebné materiály nepredávaš a ja sa ti do plusov vysávačov tiež nemiešam. :twisted:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod kaviarista » 27. Júl 2007 16:20

bububu, pozor ide Bechtel . a to je americka firma, ona z vas vysudi aj posledne zvysky grosov ...

to su len zbytocne tvoje kecy. Realita je taka, ze Bechtel staval v Chorvatsku podla terminov, lacno a kvalitne. Realita je taka, ze som sa toto leto dostal z Goricanu po suvislej dialnici az na makarsku rivieru (o mesiac tam idem znovu). Realita je taka, ze kvalita vozovky je v Chorvatsku lepsia ako u nas.
Realita je taka, ze vsetky vyznamne americke firmy doniesli na Slovensko kulturu a standardizaciu ekonomicko-obchodnych vztahov.

A ty ked do tejto reality ides stratis Bechtelom, tak to moze byt akurat kazdemu smiesne.

Bechtel by pomohol najefektivnejsie zlepsit toto skorumpovane stavbarske prostredie v tejto nasej dzamahirii.

Pre Bechtel nerobim nic a ani nebudem, ale mam siroke osobne skusenosti s managementom USS. Cim viac ameriky do biznisu, tym lepsie pre nas.
Obrázok používateľa
kaviarista
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 7
Založený: 10. Feb 2005 20:46
Bydlisko: Zem

Odoslaťod kaviarista » 27. Júl 2007 16:21

stratis = strasit
Obrázok používateľa
kaviarista
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 7
Založený: 10. Feb 2005 20:46
Bydlisko: Zem

Odoslaťod Tomáš Rác » 27. Júl 2007 16:24

kaviarista napísal:bububu, pozor ide Bechtel . a to je americka firma, ona z vas vysudi aj posledne zvysky grosov ...

to su len zbytocne tvoje kecy. Realita je taka, ze Bechtel staval v Chorvatsku podla terminov, lacno a kvalitne. Realita je taka, ze som sa toto leto dostal z Goricanu po suvislej dialnici az na makarsku rivieru (o mesiac tam idem znovu). Realita je taka, ze kvalita vozovky je v Chorvatsku lepsia ako u nas.
Realita je taka, ze vsetky vyznamne americke firmy doniesli na Slovensko kulturu a standardizaciu ekonomicko-obchodnych vztahov.

A ty ked do tejto reality ides stratis Bechtelom, tak to moze byt akurat kazdemu smiesne.

Bechtel by pomohol najefektivnejsie zlepsit toto skorumpovane stavbarske prostredie v tejto nasej dzamahirii.

Pre Bechtel nerobim nic a ani nebudem, ale mam siroke osobne skusenosti s managementom USS. Cim viac ameriky do biznisu, tym lepsie pre nas.


Ja mám pocestované Taliansko, Francúzsko, Nemecko a musím povedať, že aj tam sú lepšie cesty ako u nás. Nerobil by som z Amíkov nejakých neviem akých bohémov, navyše, oni si snáď dovážajú asfalt, betón sem do Európy ? Asi nie, takže to bude o niečom inom. A V Chrovátsku Bechtel nestavala celú A1 a ani dnes už nie je na prvých miestach vo výstavbe úsekov (zdroje www.hac.hr, www.hak.hr)
Tomáš Rác
Tomáš Rác
návštevník
 
Príspevky: 39
Založený: 03. Júl 2007 23:31
Bydlisko: EU

Odoslaťod kaviarista » 27. Júl 2007 16:53

tomas,
Asfalt a beton budu snad take iste ako v amerike , skor tu ide o technologie a vyber subdodavatelov. A hlavne nemat stavebny dozor, ktory ma vsetko okrem vlastneho vrecka, hlboko v pazi.

Americania su v mnohych oblastiach uplni tajtrlici, ale co sa tyka kultury biznisu, mame si co od nich brat.
Obrázok používateľa
kaviarista
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 7
Založený: 10. Feb 2005 20:46
Bydlisko: Zem

Odoslaťod kvalitná dialnica » 27. Júl 2007 19:36

A čo konkrétne by sme sa ako práve od Američanov mali učiť?
_________________
Obrázok používateľa
kvalitná dialnica
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 452
Založený: 28. Feb 2007 17:18
Bydlisko: KE,BJ

Odoslaťod kaviarista » 27. Júl 2007 20:18

Napriklad v tom, ze ked raz american nieco podpise, tak to aj dodrzi. A ked nedodrzi, tak len vplyvom objektivnych okolnosti, ktore pri podpise nepoznal. Ked zacnes americanovi na urcitom poste strkat peniaze do vrecka kvoli urcitym vyhodam , tak ta posle kade lahsie aj keby mal nizsi prijem ako okolie. Ked nastanu komplikacie v obchodnom vztahu, american nehlada obstrukcie ako europan ako hladat diery v zmluvach, ale snazi sa nanovo realne dohodnut.

Kultura biznisu je v amerike uplne uplne inde. A aj tie keepsmajlingove fejsy, kotre mne osobne v sukromi prekazaju, si amici preniesli po desatrocia z kultury biznisu.

Samozrejme, netreba ma chytat za slovo a tieto charakteristiky neplatia na kazdeho jedneho americana. Ale su pre spravanie americanov charakteristicke.

Co sa tyka inych oblasti, su amici v mnohom tajtrlici. Netreba brat od nich vsetko, staci len to, co maju lepsie.
Obrázok používateľa
kaviarista
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 7
Založený: 10. Feb 2005 20:46
Bydlisko: Zem

Odoslaťod Dialniciar » 29. Júl 2007 21:06

kaviarista napísal:tomas,
Asfalt a beton budu snad take iste ako v amerike , skor tu ide o technologie a vyber subdodavatelov. A hlavne nemat stavebny dozor, ktory ma vsetko okrem vlastneho vrecka, hlboko v pazi.

Americania su v mnohych oblastiach uplni tajtrlici, ale co sa tyka kultury biznisu, mame si co od nich brat.


Ale potom kaviarista nepíš o Bechteli. Ale o stavebnom dozore. Aj od Skanskej si ty osobne čakal obrovské zmeny a nič sa podľa teba nestalo, tak nečakaj na tomto trhu zmeny od Bechtelu.

A technológie majú najlepšie na svete v cestnej infraštruktúre len Franúzi: Colas, Eurovia, VINCI a severania - Skanska.

kaviarista napísal:bububu, pozor ide Bechtel . a to je americka firma, ona z vas vysudi aj posledne zvysky grosov ...

to su len zbytocne tvoje kecy. Realita je taka, ze Bechtel staval v Chorvatsku podla terminov, lacno a kvalitne. Realita je taka, ze som sa toto leto dostal z Goricanu po suvislej dialnici az na makarsku rivieru (o mesiac tam idem znovu). Realita je taka, ze kvalita vozovky je v Chorvatsku lepsia ako u nas.
Realita je taka, ze vsetky vyznamne americke firmy doniesli na Slovensko kulturu a standardizaciu ekonomicko-obchodnych vztahov.

A ty ked do tejto reality ides stratis Bechtelom, tak to moze byt akurat kazdemu smiesne.

Bechtel by pomohol najefektivnejsie zlepsit toto skorumpovane stavbarske prostredie v tejto nasej dzamahirii.

Pre Bechtel nerobim nic a ani nebudem, ale mam siroke osobne skusenosti s managementom USS. Cim viac ameriky do biznisu, tym lepsie pre nas.


Bechtel nestaval lacno, jeho výnos z výstavby bol v konečnom dôsledku nad 7,1%. :idea:

A bež sa prejsť po kvalite vozovky na diaľnice na Istrii, tam sú prechody na estakádach značné a dodávateľmi boli Američania. Ono to toži nezávisí od firmy, ale od iných parametrov a hlavne teda - bež sa povoziť po diaľniciach v USA a to uvidíš "skoky", o akých sa ti ani nesnívalo. Ja fakt milujem odborníkov ako si ty, ktorí nemajú ani páru o čom píšu, ale idú sa hrať na bohov.

Nikomu nie je smiešne, že ja kritizujem Bechtel, maximálne tak tebe. A to o niečom svedčí. :idea:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod kaviarista » 30. Júl 2007 11:03

dialniciar,
mne moze byt ukradnute, ake ma firma vynosy, mna zaujima ako danovnika absolutny naklad na stavbu a teda cena.

Ved mi teda vysvetli, od coho zavisia tie skoky? Od geologickych pohybov zemskej kory asi nie, ked sa tie skoky casto vyskytuju hned po odovzdani stavby. Preco sa niekde musia pouzivat starsie technologie dilatacnych prechodov?

Ty nekritizujes Bechtel, ty nim doslova strasis. A to je na tom to najpodozrivejsie.
Obrázok používateľa
kaviarista
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 7
Založený: 10. Feb 2005 20:46
Bydlisko: Zem

Odoslaťod Dialniciar » 30. Júl 2007 19:40

kaviarista napísal:dialniciar,
mne moze byt ukradnute, ake ma firma vynosy, mna zaujima ako danovnika absolutny naklad na stavbu a teda cena.

Ved mi teda vysvetli, od coho zavisia tie skoky? Od geologickych pohybov zemskej kory asi nie, ked sa tie skoky casto vyskytuju hned po odovzdani stavby. Preco sa niekde musia pouzivat starsie technologie dilatacnych prechodov?

Ty nekritizujes Bechtel, ty nim doslova strasis. A to je na tom to najpodozrivejsie.


Veď to, že tebe je všetko ukradnuté. A ano, budem strašiť Bechtelom, presne si to uhádol. :!: Mám na to svoje dôvody, poznám ich štýl a spôsob práce. Alebo mi teda zodpovedaj otázku, prečo stavajú len prvú stavbu kde-tu ? Prečo nie sú lídrom dlhodobým v HR, Indii, Nigérii atď. ? Prečo majú v Kanade v mnohých provinciách zákaz akejkoľvek výstavby ? Prečo nesmú stavať niektoré cesty v Brazílii ? A preto ním aj budem strašiť.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

.. správy z odvetvia ...

Odoslaťod Dialniciar » 31. Júl 2007 23:33

Mrak nad výslním stavebníctva. Stavebný boom predbehol výrobcov a dodávateľov stavebných materiálov – nestíhajú. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=7549

Nedostatok materiálov na výstavbu - reálna kríza. Chcete stavať? Musíte počkať. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=7563

Biznis s asfaltom začína rásť. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=7570

Stavbári nabíjajú zbrane na R1. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=7571



Ak teda staviate dom, predraží sa vám celkovo o cca. 100. tis. Sk na jedno poschodie o kapacite 3 izby + soc. zariadenie. To je predraženie rovnajúce sa zdraženiu cementu, tehiel, zatepľovacích materiálov atď. a zdraženie bude o ďalších cca. 150.000 Sk k r. 2008. A okrem zdraženie sa vám výstavba aj časovo posunie.

Pri výstavbe cestnej infraštruktúry si veľké stavebné spoločnosti zabezpečujú všetko od ťažby kameňa až po výrobu betónu, cementu či asfaltu, takže ich sa ceny až tak nedotknú, resp. neprejaví sa nedostatok na trhu.

Pre samotné stavebné spoločnosti ale nastávajú veľmi zlé časy: rastúce ceny stavebných materiálov a ich nedostatok, málo kvalifikovaných stavebných robotníkov a zhoršovanie stavu nastáva spolu s tým, ako každým rokom rastie stavebný trh o desiatky %, okrem toho podobná situácia je v ČR a celkovo stavebný sektor v EÚ, USA, Číne veľmi rýchlo rastie a s tým nastáva napríklad druhá vlna nedostatku ocele - a to sa dotkne už aj ciest a diaľnic.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod H16-85 » 07. Aug 2007 11:51

Skupina viac ako 200 ľudí, ktorí stoja na čele 12 najväčších stavebných skupín sveta (VINCI, Bechtel, Skanska, Strabag, Colas, Eurovia, Bouyage, ... ) zarobili v čistom+odmeny v čistom za rok 2006 viac ako 500 miliónov eúr. :shock: :shock: a nepriamo cez dividendy si privyrobili o ďalších viac ako 6,1 miliardy eúr. Nehovoriac o výhodách, ktoré títo ľudia majú k dispozícii. Najviac bohatých stavbárov je vo Francúzsku, celkovo v Európe. V Európe sú tiež najmenšie rozdiely pri pomeroch platov medzi šéfmi a robotníkmi, najväčšie rozdiely sú v Afrike, pretože tam trieda priamych šéfov chýba. Stavebný priemysel sveta otočí ročne sumu asi 5,4 biliónov eúr, z toho 1,45 je v Európe, 0,9 v USA.
Tibor
Obrázok používateľa
H16-85
diskutujúci
 
Príspevky: 171
Založený: 21. Máj 2007 11:37
Bydlisko: EU

Odoslaťod H16-85 » 07. Aug 2007 12:00

Stavebný priemysel zamestnáva na celom svete asi 300 miliónov ľudí. To je asi 5% populácie sveta. V SR je to asi 3,7%. Človek by si myslel, že za tú dobu sa toto povolanie stalo bezpečnejším, ale nie je to pravda. Stále je to najnebezpečnejšie povolanie spolu s ťažobným priemyslom. Ale je menej úrazov, menej ťažkých úrazov a menej prípadov smrti v krajinách, kde sa používa veľa moderných strojov, pretože tieto robia prácu za ľudí. Tiež by sa dalo rozmýšľať, že čím viac strojov, tým menej stavbárov, ale aj to je omyl, najviac stavbárov na svete je tam, kde sa používajú najmodernejšie technológie a to súvisí s tým, že v týchto štátoch je silný kapitál, ktorý poháňa vpred celú výstavbu a stavia sa tu všetko a oveľa viac ako kdekoľvek inde.

Diaľnice v r. 2006 stavalo, opravovalo, modernizovalo, rekonštruovalo (bez pracovníkov - cestárov):

USA - asi 186.000 ľudí
SR - asi 12.000
Chorvátsko - asi 9.000
Tibor
Obrázok používateľa
H16-85
diskutujúci
 
Príspevky: 171
Založený: 21. Máj 2007 11:37
Bydlisko: EU

Najväčšie stavebné firmy v jednotlivých krajinách

Odoslaťod konstrukt » 15. Sep 2007 21:43

Podľa časopisu Construction Europe: Rakúsko-BAU HOLDING STRABAG, Belgicko-CFE,Česko-SKANSKA CZ,Dánsko-MT HOJGAARD,Fínsko-YIT CORPORATION,Francúzsko-Vinci,Nemecko-HOCHTIEF,Grécko-HELLENIC TECHNODOMIKY GROUP,Írsko-MCLNERNEY HOLDINGS,Taliansko-IMPREGILIO,Holansko-HBG,Nórsko-VEIDEKKE,Poľsko-BUDIMEX,Portugalsko-MOTA-ENGIL,Španielsko-DRAGADOS,Švédsko-SKANSKA,Švajčiarsko-ZSCHOKKE HOLDING,Turecko-ENKA,Veľká Británia-AMEC,Slovensko-Doprastav
Odbor dopravné staviteľstvo
Obrázok používateľa
konstrukt
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 255
Založený: 28. Dec 2006 23:23
Bydlisko: BRATISLAVA

Odoslaťod konstrukt » 27. Sep 2007 15:27

V tendri na výstavbu diaľnic zo súkromných zdrojov sa stretnú najväčšie stavebné firmy v SR. Záujem podieľať sa na ich výstavbe formou verejno-súkromného partnerstva /PPP/ už potvrdili traja z piatich najväčších staviteľov ciest: Doprastav,Skanska,Inžinierske stavby. Strabag sa zatiaľ nevyjadril a Váhostav čaká na podmienky koncesnej zmluvy.
Odbor dopravné staviteľstvo
Obrázok používateľa
konstrukt
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 255
Založený: 28. Dec 2006 23:23
Bydlisko: BRATISLAVA

Odoslaťod Dialniciar » 27. Sep 2007 22:35

doprastavak napísal:V tendri na výstavbu diaľnic zo súkromných zdrojov sa stretnú najväčšie stavebné firmy v SR. Záujem podieľať sa na ich výstavbe formou verejno-súkromného partnerstva /PPP/ už potvrdili traja z piatich najväčších staviteľov ciest: Doprastav,Skanska,Inžinierske stavby. Strabag sa zatiaľ nevyjadril a Váhostav čaká na podmienky koncesnej zmluvy.


Zaujímavé ale je, že finančné skupiny odmietajú (Penta) alebo ešte váhajú (J&T). :idea:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 09. Okt 2007 00:27

Už je v tejto sekcii cez 1000 príspevkov. 8) Hold, nebyť stavebníctva, nieto diaľnic. Mne prišla nedávno IS, že ja som stavbár tohto fóra, tak prikladám ďalší kamienok. :D
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Stavebné a projektové firmy + Stavebné a údržbové stroje

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 15 hostí.

cron