Stránka 9 z 11

Re: Stavebné spoločnosti všeobecne

OdoslaťOdoslané: 05. Jún 2010 17:40
od Dialniciar
Slavomir: požiadal by som na základe tvojich slov "da sa to", odkaz na nejakú legislatívu alebo príklady z iných krajín EÚ/OECD. Vďaka.

Re: Stavebné spoločnosti všeobecne

OdoslaťOdoslané: 20. Nov 2010 12:32
od konstrukt
Spoločnosti Sibamac hrozí bankrot

Stavebná firma Sibamac je bez peňazí. Vedenie spoločnosti, ktorá patrí do prvej dvadsiatky najvýznamnejších stavebných firiem na Slovensku, sa pokúša získať povolenie na reštrukturalizáciu. Okresný súd Bratislava I zatiaľ návrh odmietol kvôli formálnej chybe. „Vydanie takého rozhodnutia nebráni spoločnosti, aby podala opravený návrh na povolenie reštrukturalizácie opätovne, a to tak, že odstráni formálne chyby, pre ktoré bol návrh súdom odmietnutý,“ vysvetľuje právnik Jozef Lukáč, zo spoločnosti L&L.com. O akú chybu presne ide, nám vysvetliť nevedel. Chýbať môže podľa neho notárom osvedčený podpis či príloha v podobe dokumentu.

Peniaze v lufte
Sibamac má „hlboko do vrecka“ už od začiatku tohto roka, keď firma prestala vyplácať svojim zamestnancom výplaty. Dodnes im dlhuje osemmesačný plat a z vtedajšieho počtu takmer 400 pracovníkov ich dnes zamestnáva len 120, aj to len formálne. Podľa Jána Krena, regionálneho koordinátora Integrovaného odborového zväzu, totiž spoločnosť v súčasnosti nemôže vykonávať stavebné činnosti, pretože nemá prístup k vlastnému kapitálu. „Exekútor im odstavil možnosti financovania, čo im zmrazilo všetko, čo mali rozbehnuté,“ hovorí Kren a dodáva, že najväčší podiel na súčasnej situácii Sibamacu nesie výstavba cyklotrónového centra, za ktorú stále nedostal zaplatených viac ako päť miliónov eur. Dlh Sibamacu len voči Sociálnej poisťovni dosahuje takmer pol milióna eur. „Sibamac tú stavbu celú prefinancoval a tým, že sa mu nič nezaplatilo, ostal druhotne platobne neschopný,“ dodáva Kren.

Investorom bol v tomto prípade Úrad pre normalizáciu, metrológiu a skúšobníctvo Slovenskej republiky a hlavným dodávateľom stavebných prác ruská firma Technomedexport, ktorá mala štátne peniaze posunúť Sibamacu. Ruský partner však v auguste 2009 jednostranne odstúpil od zmluvy týkajúcej sa budovania centra. Podľa Dáriusa Bošjaka z komunikačného oddelenia ministerstva hospodárstva úrad neeviduje neuhradené faktúry voči partnerom. „V súčasnosti však v tejto veci prebieha arbitrážne konanie,“ vraví Bošjak. Vedenie Sibamacu sa nám počas celého včerajšieho dňa nepodarilo vo firme zastihnúť.

Arénu asi premenujú

Osud Sibamacu ovplyvňuje aj rozpočet Národného tenisového centra v Bratislave. Spoločnosť má totiž so Slovenským tenisovým zväzom podpísaný dlhodobý kontrakt o sponzoringu a ústredný dvorec tenisového centra nesie meno Sibamac Arena. „Neplatia záväzky vyplývajúce zo zmluvy. Zásadným spôsobom to nenarúša chod Národného tenisového centra, ale je to pre nás významný zdroj príjmov a nie je to zanedbateľná suma. Rokujeme s vedením, čo bude s týmito záväzkami a aké sú šance, že to budú vedieť splatiť,“ povedal pre HN generálny sekretár Slovenského tenisového zväzu Igor Moška a dodal, že zväz už začal s hľadaním nového sponzora.


http://hnonline.sk/firmyafinancie/c1-47 ... zi-bankrot

Re: Stavebné spoločnosti všeobecne

OdoslaťOdoslané: 19. Sep 2011 06:29
od mmm111
strabag kupil 60% vahostavu a 50% akcii doprastavu.

Re: Stavebné spoločnosti všeobecne

OdoslaťOdoslané: 19. Sep 2011 16:28
od devil
zdroj informacie ?

Re: D1 Fričovce - Svinia

OdoslaťOdoslané: 24. Sep 2011 10:14
od mmm111
vztahy GR Doprastavu a GR NDS su velmy blizke su to byvali kolekovia z dopravoprojektu, preto si myslim aj ked je to nefer ze to nakoniec vsetko dostane dps, ach to skorumpovane Slovensko.

Re: Stavebné spoločnosti všeobecne

OdoslaťOdoslané: 24. Sep 2011 18:56
od konstrukt
mmm111 napísal:strabag kupil 60% vahostavu a 50% akcii doprastavu.

Dnes som sa rozprával s vysokopostaveným predstaviteľom VHS a povedal, že o tom nič nevie. A do budúcnosti, ak tu niekedy napíšeš podobnú poznámku, tak uveď aj zdroj odkiaľ to máš, nie len " jedna bába povídala " :!:

Re: D1 Fričovce - Svinia

OdoslaťOdoslané: 24. Sep 2011 19:14
od konstrukt
Andrej napísal:Suhlas s Martinom, vsetky ostatne ponuky su relativne podobne, ale o dost vyssie. Cena Hantu je az podozrivo nizka.

Vahostav sice nestaval dialnice, ale realizoval stavby podobnej velkosti a rozsahu a to je podstatny rozdiel. Ako zly priklad by som uviedol skôr Vodohosp.vystavbu na Branisku, ktore ako vieme, ma velke trhliny vo vozovke.

Ani v IT by som nikdy nezadal zakazku za 50 mil. € firme, ktora robila doteraz projekty za max. 1 mil. €.

Za trhliny môže Hydrostav,a.s. Bratislava, nie Vodohospodárska Výstavba.

Re: D1 Fričovce - Svinia

OdoslaťOdoslané: 24. Sep 2011 19:42
od konstrukt
Octaviuss napísal:Povedzte mi niekto ake mal skusenosti Vahostav s dialnicami, ked isiel stavat dialnicu pred Zilinou?? Alebo ked zacal stavat obchvat Oravskeho Podzamku na ceste R3. Ziadne!!!!!!!!!!!!!!! Vsak Vahostav staval priehrady a ine veci. Len vdaka uplatkom a podvodom Juraja Sirokeho sa dostal k velkym dialniciam. Dnes ich uz pracu nikto nespochybnuje, aj ked doteraz cesty az tak dobre robit nevedia. Este pred rokom 2 rokmi som videl ako robotnici zemnu plan upravovali na vysku hrablickami, lebo buldozerista to nedokazal. Keby sme sa pozreli detajlne na vystavbu dialnic, zistili by sme ze kazda z velkych firim ma minimalne 50% subdodavok, ak nie viac. Vsak uz nazov Cestne stavby hovori za akym ucelom firma vznikla a comu sa venuje. Inac Eurovia su povodne cestne stavby Poprad, Strabag cestne stavby Nitra atd.
Myslim si ze by vobec nebolo zle vyskusat model vystavby, kde dialnicu bude stavat Slovenska firma s jasnym vlastnickym pozadim. Nie zahranicne firmi s zatajenymi vlastnikmiStrabag - rakusania s ruskym kapitalom, Skanska- svedi, Inzinierske stavby - francuzi, Eurovia - francuzi, Doprastav - akcie na dorucitela - neznami vlastnik.

Váhostav začal stavať cesty v roku 1967 a to v Mikšovej.... potom v 1977 staval ako prvý úsek liptovskej diaľnice Ivachnová - Liptovský Mikuláš. Okrem toho realizoval diaľničný privádzač ľavobrežná v Žiline, privádzač Žilina - Brodno, obchvat Čadce... Skalité - Zvardoň. Plus sa poddodávateľsky zúčastňoval výstavby diaľníc pre Doprastav.

Eurovia nevznikla z Cestných stavieb Poprad, Eurovia vznikla z Cestných stavieb Košice, v 1998 sa odčlenil závod Poprad, vznikla spoločnosť Slov- via,a.s. ktorú kúpila spoločnosť Eurovia a následne kúpila aj spoločnosť Cestné stavby,a.s. Košice. Strabag nevznikol z Cestných stavieb Nitra, Cestné stavby Nitra, to je momentálne spoločnosť Cesty Nitra,a.s. Strabag,s.r.o. prebral spoločnosti CMK Zvolen a Cestné stavby Lučenec.

Vlastník Doprastavu je všeobecne známi, tak nepíš, že vlastník neznámi :)

Re: D1 Fričovce - Svinia

OdoslaťOdoslané: 24. Sep 2011 20:00
od mmm111
Doprastav dal 100 mil SK za potvrdenie prvenstva v aktualnych tendroch, F-S aj NK, nieje to potvrdena info ale sepka sa v kuloaroch ze niektory pani si polepsili.

Re: D1 Fričovce - Svinia

OdoslaťOdoslané: 25. Sep 2011 13:59
od peterle
mmm111 napísal:vztahy GR Doprastavu a GR NDS su velmy blizke su to byvali kolekovia z dopravoprojektu, preto si myslim aj ked je to nefer ze to nakoniec vsetko dostane dps, ach to skorumpovane Slovensko.


A kto by to mal dostať, keď DPS podal druhú najlacnejšiu ponuku a Hant bol vylúčený? Kde je v tom korupcia?
Zase buďme fér a aj keď máme voči DPS výhrady, tak rešpektujme pravidlá hry. A o tom že bol Hant vylúčený oprávnene hádam nie sú spory. Nákupné centrum predsa nie je dialnica.

Re: D1 Fričovce - Svinia

OdoslaťOdoslané: 25. Sep 2011 14:38
od i15
mmm111 napísal:Doprastav dal 100 mil SK za potvrdenie prvenstva v aktualnych tendroch, F-S aj NK, nieje to potvrdena info ale sepka sa v kuloaroch ze niektory pani si polepsili.


Sk su svedske koruny? A zdroj informacii je ten isty, ako ze Strabag kupil DPS a VHS? Niekedy mam pocit, ze niektori chlapi v strednych rokoch sa v klebeteni vyrovnaju zenam :)

Re: D1 Fričovce - Svinia

OdoslaťOdoslané: 25. Sep 2011 18:09
od Tomas PO
konstrukt napísal:Okrem toho realizoval diaľničný privádzač ľavobrežná v Žiline...

To je dialnicny privadzac k akej dialnici? :)

Re: D1 Fričovce - Svinia

OdoslaťOdoslané: 25. Sep 2011 18:10
od Tomas PO
A Cestne Stavby Kosice to je IS KE, ci to je tiez rozdiel?

Re: D1 Fričovce - Svinia

OdoslaťOdoslané: 25. Sep 2011 19:03
od Octaviuss
Kto je majitelom Doprastavu?? http://orsr.sk/vypis.asp?ID=27211&SID=2&P=1 Doprastav ma akcie na dorucitela!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Akcie na Dorucitela maju anonymny charakter!!!!!!!!!
Majitelom akcii Doprastavu teda kludne moze byt aj JUDr. Fico, ktory tak zanietene presadzoval PPP vedene Doprastavom.
Treba prijat zakon aby spolocnosti z neznamim vlastnickym pozadim nemohli ist do verejneho obstaravania.
Bol by to krok vpred. Zaujmalo by ma co by spravil Doprastav s jeho akciami na dorucitela. Mne osobne spolocnosti s akciami na dorucitela pripadaju ako mafianske pracky na peniaze!

Re: D1 Fričovce - Svinia

OdoslaťOdoslané: 25. Sep 2011 20:32
od konstrukt
Tomas PO napísal:A Cestne Stavby Kosice to je IS KE, ci to je tiez rozdiel?

Cestné stavby Košice sú teraz Eurovia SK,a.s. a Inžinierske stavby ,a.s. nemajú stým nič spoločné.

Re: D1 Fričovce - Svinia

OdoslaťOdoslané: 25. Sep 2011 20:46
od konstrukt
Octaviuss napísal:Kto je majitelom Doprastavu?? http://orsr.sk/vypis.asp?ID=27211&SID=2&P=1 Doprastav ma akcie na dorucitela!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Akcie na Dorucitela maju anonymny charakter!!!!!!!!!
Majitelom akcii Doprastavu teda kludne moze byt aj JUDr. Fico, ktory tak zanietene presadzoval PPP vedene Doprastavom.
Treba prijat zakon aby spolocnosti z neznamim vlastnickym pozadim nemohli ist do verejneho obstaravania.
Bol by to krok vpred. Zaujmalo by ma co by spravil Doprastav s jeho akciami na dorucitela. Mne osobne spolocnosti s akciami na dorucitela pripadaju ako mafianske pracky na peniaze!

Majiteľmi DPS je Doas,a.s. a kto stojí za Doasom? Mráz, Šesták,Klepetko a spol. vlastnia väčšinu akcií.

Re: D1 Fričovce - Svinia

OdoslaťOdoslané: 25. Sep 2011 20:52
od konstrukt
Tomas PO napísal:
konstrukt napísal:Okrem toho realizoval diaľničný privádzač ľavobrežná v Žiline...

To je dialnicny privadzac k akej dialnici? :)



Váhostav-SK odovzdá privádzač v Žiline

Váhostav-SK, a. s., Žilina odovzdá dnes do užívania verejnosti diaľničný privádzač Žilina - Ľavobrežná I. etapa, ktorý v zásadnej miere prispeje k riešeniu dopravnej situácie v rámci severného obchvatu mesta.
Samotná stavba pozostáva z dvoch úsekov s celkovou dĺžkou 4,8 km, na ktorej bolo potrebné vybudovať šesť mostných objektov, z toho dva cez Váh a jeden nad hlavnou železničnou traťou Vrútky - Žilina. Celkový náklad stavby predstavuje viac než jednu miliardu korún. V súčasnosti Váhostav-SK okrem výstavby diaľničnej siete Slovenska modernizuje železničnú stanicu v Čadci, ako aj priľahlých úsekov financovaných z programu Phare. K dôležitým zákazkám tiež patrí výstavba Barokového objektu Bratislavského hradu pre NR SR, rekonštrukcia Bratislavskej spaľovne, výstavba dvoch skladových hál pre Severoslovenské celulózky a papierne, ale tiež výstavba výškovej budovy I. ESO v Lučenci. Váhostav-SK vznikol vlani v máji v rámci reštrukturalizácie spoločnosti Váhostav ako pokračovateľ jej stavebnej výroby. Nová spoločnosť prevzala stavebné stroje, výrobné areály, nehnuteľnosti, zamestnancov a know.

http://hnonline.sk/ekonomika/c1-2085378 ... c-v-ziline

Re: D1 Fričovce - Svinia

OdoslaťOdoslané: 25. Sep 2011 21:23
od Tomas PO
viem co to je, len som netusil, ze sa to vola dialnicny privadzac

Re: D1 Fričovce - Svinia

OdoslaťOdoslané: 25. Sep 2011 22:05
od Octaviuss
No konstrukt, neviem kde si zistil ze majitelmi Doprastavu je Doas a.s. ked Doprastav ma akcie na dorucitela. Aj ked mozno v minulosti to tak bolo, dnes to tak isto nie je,

Akcie na doručiteľa (na majiteľa) – jednoducho prevoditeľné odovzdaním akcie novému majiteľovi, na ktorého prechádzajú aj všetky práva a povinnosti vyplývajúce z akcie, majú anonymný charakter, ľahko obchodovateľné, u nás sú len v zaknihovanej podobe a prevod sa uskutočňuje podľa osobitného zákona; stanovy u nás môžu založiť právo akcie na meno za akciu na doručiteľa a opačne.

Re: D1 Fričovce - Svinia

OdoslaťOdoslané: 25. Sep 2011 22:28
od konstrukt
Octaviuss :

ja sa osobne poznám s Mrázom, tak viem kto stojí za DPS a za všetkými jej dcérskych spoločnostiach vrátane celého DDM Group :)

Re: D1 Fričovce - Svinia

OdoslaťOdoslané: 26. Sep 2011 07:57
od Octaviuss
Konstrukt

Ked sa poznas osobne s Mrazom, tak sa ho spytaj preco maju tie akcie na dorucitela a nie na meno?? Ten kto nema co tajit sa neskryva za akcie na dorucitela.
Nebud naivny ze Ti Mraz povie pravdu.
Inac sa ho spytaj ako chceli preprat peniaze cez PPP. Kto zo Smeru za tym stoji?

Re: D1 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 26. Sep 2011 10:08
od Octaviuss
Preco vymazali prispevky kt. sa tykali Doprastavu? Stacilo ich presunut napr. sem

Re: D1 Jánovce - Jablonov + privádzač Spišská Nová Ves - Lev

OdoslaťOdoslané: 27. Sep 2011 19:42
od Octaviuss
Ja si tiez myslim ze Hant by do toho nesiel keby nemal sancu. Tie referencie asi je mozne "kupit" co Hant vyuzil a myslim si ze na tom nie je nic nezakonne. Hadam aj zlozil stanovenu zalohu, ked bol v sutazi. Okrem toho musel Hant investovat nemale peniaze do pripravy a nacenenia useku. Co isto stalo par milionov.
Nazivat ich mafianskou firmou je podla mna Andrej od teba hlupe. Doprastav je mafianska firma s akciami na dorucitela. Neviem preco nepoukazujes na nich ale na Hant.
Hant ma jasne vlastnicke pozadie kde ma akcie na meno a nie na dorucitela ako Doprastav!!!!!!!!!!!
Ak by mal byt poriadok v tomto state, mali by zakazat ist do sutaze firmam s neznamym vlastnickym pozadim.

Re: D1 Jánovce - Jablonov + privádzač Spišská Nová Ves - Lev

OdoslaťOdoslané: 27. Sep 2011 21:33
od okorec
Myslím, že si zle pochopil a Andrej myslel mafiánskou firmou Doprastav a nie Hant :wink:

Re: D1 Jánovce - Jablonov + privádzač Spišská Nová Ves - Lev

OdoslaťOdoslané: 28. Sep 2011 17:24
od durgo
Octaviuss napísal:Ja si tiez myslim ze Hant by do toho nesiel keby nemal sancu. Tie referencie asi je mozne "kupit" co Hant vyuzil a myslim si ze na tom nie je nic nezakonne. Hadam aj zlozil stanovenu zalohu, ked bol v sutazi. Okrem toho musel Hant investovat nemale peniaze do pripravy a nacenenia useku. Co isto stalo par milionov.
Nazivat ich mafianskou firmou je podla mna Andrej od teba hlupe. Doprastav je mafianska firma s akciami na dorucitela. Neviem preco nepoukazujes na nich ale na Hant.
Hant ma jasne vlastnicke pozadie kde ma akcie na meno a nie na dorucitela ako Doprastav!!!!!!!!!!!
Ak by mal byt poriadok v tomto state, mali by zakazat ist do sutaze firmam s neznamym vlastnickym pozadim.


Môžem ťa ubezpečiť, že DPS nie je mafiánska firma. Nie som ich zamestnanec, ale DPS už niečo postavil, ukáž čo postavil HANT.
Mimochodom, dal by si si postaviť dom firme čo nikdy dom nepostavila, ale má kamoša čo dom postavil? (referencia)
Alebo ináč. Požičaj mi milión, mám kamoša čo poctivo spláca :wink:
Situácia v stavebníctve sa rapídne zmenila, podrážajú sa ceny a súťaží sa doslova o nereálne ceny.
Som zamestnancom spoločnosti čo má tiež záujem o túto a podobné stavby, zhodou okolností pracujem na cenách, na tejto akcii som sa spolupodieľal, a preto o tom trošku niečo viem. Seriózna stavebná firma si vykalkuluje všetko do čo najmenších detailov, čo u firmy čo ani nevie o čo ide silne pochybujem. Na 2 úseku JJ sú veľké mosty, tunel, špeciálne zakladanie veľkého zárezu...
Ale zase uznávam, že ich projektanti mohli prísť na technické riešenie čo nikoho nenapadlo. Malá šanca, ale ...
My sme mali technické riešenie myslím veľmi dobré, no nestačilo to cenovo na výhru v súťaži.
Rád by som videl technické riešenie najlacnejšieho v súťaži HANT, potom by sme boli múdrejší.
Nech to už vyhrá ktokoľvek, hlavne nech sa začne stavať...
Firma, v ktorej pracujem to určite nebude, bohužiaľ sme skončili niekde v strede :shock:
Osobne si myslím, že to bude stavať cenovo druhá firma v poradí EUROVIA, skúsenosti má a myslím, že je to seriózna stavebná firma, ktorá išla do určitého rizika čo sa je možno oplatí, uvidíme...
Je to len môj osobný názor, ktorý sa nemusí zhodovať s davom :wink: