Stránka 2 z 5

OdoslaťOdoslané: 27. Nov 2006 18:48
od vlad
aquila.Tieto dotknuté firmy majú rozostavaných niekoľko stavieb, neohrozí táto skutočnosť pokračovanie prác na týchto stavbách? EU ako viem, tak túto situáciu sleduje.
Aj ja súhlasím s rozhodnutím, ani neviem či sa už stal takýto prípad v europe.

OdoslaťOdoslané: 27. Nov 2006 19:10
od johhan
vlad napísal:aquila.Tieto dotknuté firmy majú rozostavaných niekoľko stavieb, neohrozí táto skutočnosť pokračovanie prác na týchto stavbách? EU ako viem, tak túto situáciu sleduje.
Aj ja súhlasím s rozhodnutím, ani neviem či sa už stal takýto prípad v europe.


Jedná sa o vylúčenie z nových tendrov

OdoslaťOdoslané: 27. Nov 2006 19:29
od aquila
skoda, ze nevyhlasili tender na sverepec - vrtizer :) bol by zrejme velky boj o posledne velke susto oficialnou cestou a mozno aj ceny za dielo by boli zaujiamve :)

inak johhan, nevyjadrovali sa nahodu z PMU, ze sa este skuma, ze od kedy vlastne plati ?

OdoslaťOdoslané: 27. Nov 2006 20:15
od vlad
Ale ešte sa to môže stále zmenit, lebo niektoré z týchto firiem podali žalobu proti rozhodnutiu Protimonopolného úradu, tak si musíme počkat na rozhodnutie súdu.
Neviem či mám pravdu.

OdoslaťOdoslané: 27. Nov 2006 20:55
od johhan
To je jednoduché ale základ práva je zákaz retroaktivity ... teda od vyhlásenia nemôžu.

Žaloba je druhá vec - jedine súd môže zlomiť rozhodnutie PMU

OdoslaťOdoslané: 27. Nov 2006 20:59
od johhan
Je celkom pozitívne že PMU sa dostal spod tlaku vlády - myslím predošlej.

OdoslaťOdoslané: 27. Nov 2006 21:42
od aquila
no u nas bohuzial zopar veci retroaktivne bolo prijatych :roll:

ad PMU, no a URSO sa dostal zase rovno do papinaku :lol: ale to je fajn :)

OdoslaťOdoslané: 28. Nov 2006 09:34
od B;
aquila napísal:vlad, ako rozhodnutie je to velmi pozitivne. taketo neico bolo treba. to ze to je pre obcanov vysostne vyhodne sa ukazalo aj na tom useku mengusovce - janovce.

povodna ponuka tychto vsetkych firiem bola okolo 8 mich miliard. zrazu ked ten usek necakane rozdelili a neboli dohodnuty, tak padla cena o 4 miliardy dole! co je myslim, velky uspech.

a ako sa hovori, jen houst ;)

Myslim, ze povodna cena bola 12 mld, padla o 4 mld po rozdeleni na 3 useky na sumarnych cca 8 mld.

OdoslaťOdoslané: 28. Nov 2006 09:44
od aquila
uf, zle som to napisal :( mas pravdu, ale myslel som to tak ako si napisal :) som zase raz rychlejsie pisal ako myslel a v mysli moc prehadzoval :)

OdoslaťOdoslané: 28. Nov 2006 11:09
od Dialniciar
vlad napísal:aquila.Tieto dotknuté firmy majú rozostavaných niekoľko stavieb, neohrozí táto skutočnosť pokračovanie prác na týchto stavbách? EU ako viem, tak túto situáciu sleduje.
Aj ja súhlasím s rozhodnutím, ani neviem či sa už stal takýto prípad v europe.


Rozostavaných úsekov alebo úsekov, kde firmy vlastnia práva na výstavbu, sa to nedotkne nijako. Jedná sa len o nové tendre na nezadaných stavbách. 8)

OdoslaťOdoslané: 28. Nov 2006 11:11
od Dialniciar
vlad napísal:Ale ešte sa to môže stále zmenit, lebo niektoré z týchto firiem podali žalobu proti rozhodnutiu Protimonopolného úradu, tak si musíme počkat na rozhodnutie súdu.
Neviem či mám pravdu.


Podali žalobu proti pokute, ale odvolať sa proti rozhodnutiu na zákaz 5 ročnej činnosti nie je možné. :idea: Zatiaľ ale ešte nie je konkrétny termín, že odkedy presne to bude platiť, t.j. keď sa začne ešte 5-6 úsekov stavať, tak sa nič nedeje.

OdoslaťOdoslané: 28. Nov 2006 11:19
od Dialniciar
Tento zákaz, ak nadobudne právoplatný stav, tak to niektoré firmy budú mať v SR ďalších 5 rokov ťažké. Zvolenský Betamont si to nemá ako nahradiť, podobne ani Portugalci.

Teoreticky môže mať problém aj Strabag a Skanska, pretože týmto rozhodnutím prišli o slovenské pobočky a tu bude veľmi záležať od zvolenej formy: jedna možnosť je, že sa bude môcť prihlásiť česká Skanska alebo rakúsky Strabag a stavať budú slovenské firmy alebo sa slovenské prepíšu na zahraničné na 5 rokov alebo sa to takto nebude dať spraviť a nebude možnosť týchto firiem tu 5 rokov stavať.

Ostatné spoločnosti ako Doprastav či IS to majú jednoduchšie, lebo ich vlastnia iné firmy, ktoré v SR pôsobia cez ďalšie firmy. Doprastav je ovládaný cez Doas a v SR je slovenský Metrostav a teda cez Doas nemá problém ani český Metrostav a kapacity Doprastavu by tu mali zostať. A IS sú vlastnené Colasom, ktorý v SR pôsobí aj cez Cesty Nitra.

No v každom prípade to bude ešte zaujímavé. 8)

OdoslaťOdoslané: 28. Nov 2006 11:54
od puff dady
Dialniciar napísal:Tento zákaz, ak nadobudne právoplatný stav, tak to niektoré firmy budú mať v SR ďalších 5 rokov ťažké...
...ostatné spoločnosti ako Doprastav či IS to majú jednoduchšie...
No v každom prípade to bude ešte zaujímavé. 8)


Odhliadnuc od vsetkych veci a vysokej pokuty, sa vycistil trh, a vlastne Doprastav a IS sa nepriamo zbavil konkurentov, aspon docasne pokial si to ostatne velke firmy nejako nezariadia :wink: .

OdoslaťOdoslané: 28. Nov 2006 12:39
od Dialniciar
puff dady napísal:
Dialniciar napísal:Tento zákaz, ak nadobudne právoplatný stav, tak to niektoré firmy budú mať v SR ďalších 5 rokov ťažké...
...ostatné spoločnosti ako Doprastav či IS to majú jednoduchšie...
No v každom prípade to bude ešte zaujímavé. 8)


Odhliadnuc od vsetkych veci a vysokej pokuty, sa vycistil trh, a vlastne Doprastav a IS sa nepriamo zbavil konkurentov, aspon docasne pokial si to ostatne velke firmy nejako nezariadia :wink: .


Ano a ešte tu je aj jedno obrovské negatívum, pretože v prípade, že sa zúži počet stavebných firiem (niektoré budú zaťažené zákazom, niektoré možno nové zase nebudú mať požadovaný obrat a skúsenosti vo výstavbe), tak nebude tlak na ceny a už vôbec nie na kontrolu kvality.

Ale ja osobne s týmto zákazom súhlasím a to v rámci celej EÚ. 8)

OdoslaťOdoslané: 28. Nov 2006 13:10
od Koksolam
Dialniciar napísal:Ano a ešte tu je aj jedno obrovské negatívum, pretože v prípade, že sa zúži počet stavebných firiem (niektoré budú zaťažené zákazom, niektoré možno nové zase nebudú mať požadovaný obrat a skúsenosti vo výstavbe), tak nebude tlak na ceny a už vôbec nie na kontrolu kvality.

Ale ja osobne s týmto zákazom súhlasím a to v rámci celej EÚ. 8)


Tu kontrolu kvality.... ehm, no sucasne firmy zeby stavali nejako extra kvalitne nemozem povedat staci si precitat prve dojmy z novootvorenych usekov, most Beckov, atd. Dialniciar, ako to vyzera, neotvara sa tu trh pre J&P Avax a spol. ved vies co myslim :wink:

OdoslaťOdoslané: 28. Nov 2006 13:24
od Dialniciar
Koksolam napísal:
Dialniciar napísal:Ano a ešte tu je aj jedno obrovské negatívum, pretože v prípade, že sa zúži počet stavebných firiem (niektoré budú zaťažené zákazom, niektoré možno nové zase nebudú mať požadovaný obrat a skúsenosti vo výstavbe), tak nebude tlak na ceny a už vôbec nie na kontrolu kvality.

Ale ja osobne s týmto zákazom súhlasím a to v rámci celej EÚ. 8)


Tu kontrolu kvality.... ehm, no sucasne firmy zeby stavali nejako extra kvalitne nemozem povedat staci si precitat prve dojmy z novootvorenych usekov, most Beckov, atd. Dialniciar, ako to vyzera, neotvara sa tu trh pre J&P Avax a spol. ved vies co myslim :wink:


No, most Beckov a čo ďalšie je na D1 v horšom stave :?:
Na R1 sú to mosty cez Váh, ale tak boli navrhnuté a to ostatné spravia preťažené kamióny.

A čo ďalšie je v zlom stave vinou stavbárov do 8 rokov :?:

Ja tvrdím, že kontrola kvality bude ešte horšia ako dnes.

Isteže sa trh otvára pre skupinu VINCI, pre J&P Avax atď., ale zase na 10 mld. SKK trhu v r. 2007 pri diaľniciach to nie je žiadna sláva ...

OdoslaťOdoslané: 28. Nov 2006 13:32
od Koksolam
Dialniciar napísal:No, most Beckov a čo ďalšie je na D1 v horšom stave :?:
Na R1 sú to mosty cez Váh, ale tak boli navrhnuté a to ostatné spravia preťažené kamióny.

A čo ďalšie je v zlom stave vinou stavbárov do 8 rokov :?:

Ja tvrdím, že kontrola kvality bude ešte horšia ako dnes.

Isteže sa trh otvára pre skupinu VINCI, pre J&P Avax atď., ale zase na 10 mld. SKK trhu v r. 2007 pri diaľniciach to nie je žiadna sláva ...


No tu sa asi nezhodneme, kvalita novotvorenych usekov musi byt perfektna a to nie je. A co je horsie vinou stavbarov za poslednych 8 rokov? Mozno nic a mozno vsetko...za vsetko staci ta kartelova dohoda. To maju na krku stavbary. :wink:

OdoslaťOdoslané: 28. Nov 2006 13:46
od Dialniciar
Koksolam napísal:No tu sa asi nezhodneme, kvalita novotvorenych usekov musi byt perfektna a to nie je. A co je horsie vinou stavbarov za poslednych 8 rokov? Mozno nic a mozno vsetko...za vsetko staci ta kartelova dohoda. To maju na krku stavbary. :wink:


Ale čo by si chcel, akú kvalitu, keď sa nestavia 4-5 rokov, ale 10-12 rokov :?: :?: :?:

A stavia sa tak všade, muničné sklady, nemocnice, divadlá, ... všetko je to rozostavané 10-25 rokov a stále to nie je dostavané, teda niektoré časti sa rozpadajú, lebo sa to ani nezakonzervovalo alebo sa to aj rozkradlo alebo to nespĺňa normu a musí sa niečo vymeniť, niečo je jednoducho opotrebované, niečo tú normu nesplní o 2 roky atď. No a samozrejme, takéto stavby sa predražia o 200-1000%, ale oni sa vlastne nepredražia, tam to nie je tak, že niekto si tie peniaze odnesie v kufríku.

A nepresne som sa vyjadril. Stavba by mala vydržať bez akýchkoľvek opráv (mimo zvodidiel atď.) min. 8 rokov od otvorenia/dostavby.

Vo svete sa zrútia niekedy rozostavané piliere alebo novopostavené budovy alebo spadne lešenie a zabije to robotníkov alebo aj okoloidúcich ľudí a realizujú to špičkové firmy.

Málokto z vás si tu uvedomuje, že stavebníctvo je jedna z tých oblastí, kde hrozí obrovské riziko stať sa invalidom alebo aj prísť o život. Bezpečnosť práce tieto renomované firmy dodržiavajú vždy, ale priebeh výstavby a iné podmienky niekedy spôsobia aj kvalitatívne nedostatky samotných stavieb.

Ja to neospravedlňujem, ale nazývať to niečím nenormálnym alebo neprijateľným je podľa mňa naivné. Nie je SR výnimkou.

Keby sme to chceli odstrániť, tak potom odporúčam zbúrať tunel Branisko a postaviť ho znovu. Podobne všetky mosty na R1, podobne most pri Beckove. Ale sklamem vás: SR nemá ani len demoličné kapacity na takéto niečo, takže žiadne takéto práce sa diať nebudú.

OdoslaťOdoslané: 28. Nov 2006 18:25
od vlad
Čo myslíte, ak došlo ku kartelovým dohodám, šéfovia týchto firiem nepočítali s tým že to môže mat pre nich zlé následky tohto konania, alebo jednoducho riskovali, ak to vyjde je to o.k. ak nie, bohužial.

vlad

OdoslaťOdoslané: 28. Nov 2006 18:43
od aquila
osobne si myslim, ze sa z tohoto pohladu nic nedeje.

vid aj tento clanok http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=5559

v principe vsetci maju dcerske spolocnosti, teda az na portugalcov a betamont zvolen. pre betamont to bude horsie najma pre to, ze sa to nevztahuje aj na dialnice, ale aj na ostatne verejne zakazky teda aj zeleznice

aj ked zrejme tam bude pri tych dcerskych spolocnostiach teoreticky problem kvoli objemu a referenciam, ale to je odvysle od zadania tendru ... na slovensku sa "da" vsetko :roll:

OdoslaťOdoslané: 28. Nov 2006 21:54
od bystrik
je mozno tiez spolocnost zlikvidovat a aktiva vlozit do novej spolocnosti. viz vahostav a vahostav-sk

OdoslaťOdoslané: 29. Nov 2006 12:28
od Dialniciar
Najviac zarážajúce je, že Portugalci, ktorí v SR ani nestavali, majú najvyššiu pokutu. Je to podobný princíp ako s J&P Avax, len odohnať a odohnať. :evil:

OdoslaťOdoslané: 29. Nov 2006 13:24
od bystrik
Dialniciar napísal:Najviac zarážajúce je, že Portugalci, ktorí v SR ani nestavali, majú najvyššiu pokutu. Je to podobný princíp ako s J&P Avax, len odohnať a odohnať. :evil:


pokuta sa odvija od vysky obratu spolocnosti

OdoslaťOdoslané: 29. Nov 2006 13:31
od Dialniciar
bystrik napísal:
Dialniciar napísal:Najviac zarážajúce je, že Portugalci, ktorí v SR ani nestavali, majú najvyššiu pokutu. Je to podobný princíp ako s J&P Avax, len odohnať a odohnať. :evil:


pokuta sa odvija od vysky obratu spolocnosti


To tvrdíš ty, skúsenosti v zahraničí sú aj podľa toho, kto má akú obsadenosť na trhu. :idea:

OdoslaťOdoslané: 04. Dec 2006 13:33
od Dialniciar
Dcéry šiestich stavebných firiem z VO vylúčené nie sú. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=5582