Stránka 4 z 5

OdoslaťOdoslané: 14. Jún 2007 21:27
od konstrukt
Som za stavebné firmy a proti úradu pre verejné obstarávanie, ktorý konal urýchlene a nakoniec poškodil sám seba, tak mu treba.

OdoslaťOdoslané: 14. Jún 2007 21:31
od aquila
Sliby se maj plnit .. Nejen o vanocich :) (c) janek ledecky

OdoslaťOdoslané: 29. Júl 2007 22:05
od Dialniciar
Kartel na Slovensku a jeho riešenie podľa jedného právnika jednej stavebnej spoločnosti v Kanade:

- zákaz činnosti na nejakú dĺžku: ideálne 7 rokov vo výstavbe diaľnic a ciest
- finančná pokuta vo výške 10% obratu každej spoločnosti, pri firmách nad 10% podielu na trhu pri výstavbe diaľnic pokuta vo výške 15% obratu a pri podiele na trhu vo výstavbe celej cestnej infraštruktúry viac ako 15% až vo výške 25% obratu firmy

Nič zásadné by sa neudialo v inej výstavbe. Naopak, prišlo by k zlacneniu výstavby bytov atď. Do cestnej infraštruktúry by prišli ďalšie stavebné spoločnosti z Európy a nastal by silný konkurenčný tlak na ceny aj kvalitu. A štát by mal z pokút dostatočnú sumu na pokrytie možných ušlých konkurenčných stavieb - predošlé tendre mohli byť tiež "rôzne" a štát prišiel takto o veľké sumy.

Bolo by len na posúdení vlády, ako by sa postavila z právneho hľadiska k problému materská firma - dcérska firma a na ich vzájomnom prepojení a možnej ďalšej výstavby.

Ale pre trh je lepšie, ak sa aj 2 roky nestavia nič v danej oblasti, než keď sa budú všetci tváriť, že je všetko OK a bude sa naďalej zneužívať trhové prostredie. :idea:

OdoslaťOdoslané: 29. Júl 2007 22:31
od konstrukt
Ak by kartelová firma ktorá podniká v stavbe dopravných stavieb dostala zákaz na 5 až 7 rokov pri stavbe diaľnic a ciest, na 100% by musela prepúšťať zamestnancov a možno by sa dostala do krachu. Takže postihnutý by boli iba pracujúci ľudia, nie vedenie spoločnosti ako by to malo byť. Odniesol by si to iba pracujúci ľud a vláde je asi jedno že zákaz postihne obyčajných ľudí ktorý prídu o prácu. Asi tý debili na úradoch nerozmýšľajú.

OdoslaťOdoslané: 29. Júl 2007 22:38
od Dialniciar
doprastavak napísal:Ak by kartelová firma ktorá podniká v stavbe dopravných stavieb dostala zákaz na 5 až 7 rokov pri stavbe diaľnic a ciest, na 100% by musela prepúšťať zamestnancov a možno by sa dostala do krachu. Takže postihnutý by boli iba pracujúci ľudia, nie vedenie spoločnosti ako by to malo byť. Odniesol by si to iba pracujúci ľud a vláde je asi jedno že zákaz postihne obyčajných ľudí ktorý prídu o prácu. Asi tý debili na úradoch nerozmýšľajú.


Ano, možno by sa aj prepúšťalo. Ale prišla by iná firma a tá by ich zamestnala, doprastavák. Takže tí ľudia by prácu mali, nehovoriac o tom, že stavbári dnes chýbajú pri výstavbe bytov a domov. Takže stavbár si dnes prácu nájde. A šéfovia by mali na krku toho veľa - prepúšťanie, možno aj krachy firiem a z toho plynúce vlastné finančné problémy a to bohate stačí.

OdoslaťOdoslané: 29. Júl 2007 22:47
od Dialniciar
Tu by mal problém len Doprastav. Výrazne by bol okresaný pri výstavbe ciest a diaľnic. Betamont by naďalej podnikal v železniciach a Skanska a iné firmy by sa presunuli domov a tu by sa rozvinuli iné firmy - majú sa stále aké. Takže je normálne, že ty doprastavak sa staviaš proti.

Ale tí vládni pradníci, o ktorých hovoríš bránia 5,4 mil. národ voči tým, ktorí namiesto toho, aby stavali 1 km za 400 mil. SKK ho postavia za 500 mil. SKK a tým okrádajú celý národ a vďaka nim mešká výstavba diaľnic a vďaka tomu nemá prácu niekoľko 100 tis. ľudí a ďalších niekoľko 100 tis. ľudí prácu má, ale slabo zaplatenú, lebo chýba konkurencia s vyšším podielom vedy a výskumu.

OdoslaťOdoslané: 29. Júl 2007 22:54
od konstrukt
Prepúšťať sa možno ani nemusí, lebo ľudia samy odchádzajú z týchto firiem, jedná sa o 2 veľké slovenské stavedbné firmy, ktoré majú vysoké nároky na robotníkov a málo platia, takže zamestnanci odchádzajú samy a s jednou veľkou slovenskou stavebnou firmou to už ide dole vodou, správa sa k svojim zamestnancom ako keby boli nejaký odpad na stavbe, takže robotníci tam nemajú ani chuť pracovať a pomaly odchádzajú.

OdoslaťOdoslané: 29. Júl 2007 22:59
od Dialniciar
doprastavak napísal:Prepúšťať sa možno ani nemusí, lebo ľudia samy odchádzajú z týchto firiem, jedná sa o 2 veľké slovenské stavedbné firmy, ktoré majú vysoké nároky na robotníkov a málo platia, takže zamestnanci odchádzajú samy a s jednou veľkou slovenskou stavebnou firmou to už ide dole vodou, správa sa k svojim zamestnancom ako keby boli nejaký odpad na stavbe, takže robotníci tam nemajú ani chuť pracovať a pomaly odchádzajú.


Fluktuácia ale stúpa všade. Je vo VW BA, je v KIA a tak je logicky aj v stavebníctve. Ide ale o to, že robotníci z VW len prejdú do PSA do Trnavy, že doprastavák prejde do Skansky atď. A často sa tak deje priamo na stavenisku, kde pracujú naraz 2-3 firmy a jednoducho sa vzájomne preberajú zamestnanci. :idea:

To nemá nič spoločné s pocitmi. Stavebníctvu sa darí, ale platy sú nízke. Podobne ako dari automobilkám, ale nástupný plat a prvé mesiace je ten plat silno podpriemerný a zárobok zvýšia len rôzne odmeny atď.

A fluktuácia narástla aj v IT, kde ľudia prechádzajú z jednej komunikačnej firmy do druhej a nepomáhajú tomu ani rôzne výhody pre zamestnancov.

OdoslaťOdoslané: 29. Júl 2007 23:18
od konstrukt
Dialniciar napísal:
doprastavak napísal:Prepúšťať sa možno ani nemusí, lebo ľudia samy odchádzajú z týchto firiem, jedná sa o 2 veľké slovenské stavedbné firmy, ktoré majú vysoké nároky na robotníkov a málo platia, takže zamestnanci odchádzajú samy a s jednou veľkou slovenskou stavebnou firmou to už ide dole vodou, správa sa k svojim zamestnancom ako keby boli nejaký odpad na stavbe, takže robotníci tam nemajú ani chuť pracovať a pomaly odchádzajú.


Fluktuácia ale stúpa všade. Je vo VW BA, je v KIA a tak je logicky aj v stavebníctve. Ide ale o to, že robotníci z VW len prejdú do PSA do Trnavy, že doprastavák prejde do Skansky atď. A často sa tak deje priamo na stavenisku, kde pracujú naraz 2-3 firmy a jednoducho sa vzájomne preberajú zamestnanci. :idea:

To nemá nič spoločné s pocitmi. Stavebníctvu sa darí, ale platy sú nízke. Podobne ako dari automobilkám, ale nástupný plat a prvé mesiace je ten plat silno podpriemerný a zárobok zvýšia len rôzne odmeny atď.

A fluktuácia narástla aj v IT, kde ľudia prechádzajú z jednej komunikačnej firmy do druhej a nepomáhajú tomu ani rôzne výhody pre zamestnancov.
Máš úplnú pravdu a súhlasím s tebou Diaľničiar.

OdoslaťOdoslané: 29. Júl 2007 23:34
od konstrukt
Dialniciar napísal:Tu by mal problém len Doprastav. Výrazne by bol okresaný pri výstavbe ciest a diaľnic. Betamont by naďalej podnikal v železniciach a Skanska a iné firmy by sa presunuli domov a tu by sa rozvinuli iné firmy - majú sa stále aké. Takže je normálne, že ty doprastavak sa staviaš proti.

Ale tí vládni pradníci, o ktorých hovoríš bránia 5,4 mil. národ voči tým, ktorí namiesto toho, aby stavali 1 km za 400 mil. SKK ho postavia za 500 mil. SKK a tým okrádajú celý národ a vďaka nim mešká výstavba diaľnic a vďaka tomu nemá prácu niekoľko 100 tis. ľudí a ďalších niekoľko 100 tis. ľudí prácu má, ale slabo zaplatenú, lebo chýba konkurencia s vyšším podielom vedy a výskumu.
Myslím, že problém by nastal aj u Inžinierskych stavieb,a.s. ale o niečo menej ako u Doprastavu,a.s. Doprastav,a.s. už tieto problémy z nedostatku výrobného programu v segmente dopravných stavieb začína pociťovať.

OdoslaťOdoslané: 30. Júl 2007 09:28
od Dialniciar
doprastavak napísal:Myslím, že problém by nastal aj u Inžinierskych stavieb,a.s. ale o niečo menej ako u Doprastavu,a.s. Doprastav,a.s. už tieto problémy z nedostatku výrobného programu v segmente dopravných stavieb začína pociťovať.


Lenže IS, a.s. KE sú kryté silným zahraničným partnerom. A hlavne: oni čakajú na rozvoj cestnej infraštruktúry na východnom Slovensku. Doprastav dosahuje pomaly svoj vrchol a nejaké prudké 30-40% rasty na trhu sa očakávať už pomaly nebudú dať, ale IS, a.s. KE nahore ešte pôjdu. A navyše, IS si už prežili svoje slabé obdobie, podobne ako aj DPS v r. 1997-1998, ktorý vtedy znížil počet zamestnancov o 50%.

Čo je to presne nedostatok výrobného programu :?: (potrebujem to špecifikovať, lebo si dokážem predstaviť min. 3 parametre a okamžite na to aj budem reagovať). To, čo ty nazvývaš nedostatkom, to ja nazývam rastúcou konkurenciou.

OdoslaťOdoslané: 30. Júl 2007 14:17
od konstrukt
Dialniciar napísal:
doprastavak napísal:Myslím, že problém by nastal aj u Inžinierskych stavieb,a.s. ale o niečo menej ako u Doprastavu,a.s. Doprastav,a.s. už tieto problémy z nedostatku výrobného programu v segmente dopravných stavieb začína pociťovať.


Lenže IS, a.s. KE sú kryté silným zahraničným partnerom. A hlavne: oni čakajú na rozvoj cestnej infraštruktúry na východnom Slovensku. Doprastav dosahuje pomaly svoj vrchol a nejaké prudké 30-40% rasty na trhu sa očakávať už pomaly nebudú dať, ale IS, a.s. KE nahore ešte pôjdu. A navyše, IS si už prežili svoje slabé obdobie, podobne ako aj DPS v r. 1997-1998, ktorý vtedy znížil počet zamestnancov o 50%.

Čo je to presne nedostatok výrobného programu :?: (potrebujem to špecifikovať, lebo si dokážem predstaviť min. 3 parametre a okamžite na to aj budem reagovať). To, čo ty nazvývaš nedostatkom, to ja nazývam rastúcou konkurenciou.
Takysto je aj Doprastav,a.s. krytý zahraničným partnerom-Metrostavom Praha a DDM Group,a.s. Takysto väčšinu diaľnic až po ukrajinskú hranicu môže postaviť Doprastav ak zvíťazí v ponukovom konaní, to že sú IS na východe neznamená to že ich budú aj realizovať , niečo podobné je aj realizácia križovatky prešovská sečovská v Košiciach, kde je hlavný zhotoviteľ Doprastav.

OdoslaťOdoslané: 30. Júl 2007 19:37
od Dialniciar
doprastavak napísal:
Dialniciar napísal:
doprastavak napísal:Myslím, že problém by nastal aj u Inžinierskych stavieb,a.s. ale o niečo menej ako u Doprastavu,a.s. Doprastav,a.s. už tieto problémy z nedostatku výrobného programu v segmente dopravných stavieb začína pociťovať.


Lenže IS, a.s. KE sú kryté silným zahraničným partnerom. A hlavne: oni čakajú na rozvoj cestnej infraštruktúry na východnom Slovensku. Doprastav dosahuje pomaly svoj vrchol a nejaké prudké 30-40% rasty na trhu sa očakávať už pomaly nebudú dať, ale IS, a.s. KE nahore ešte pôjdu. A navyše, IS si už prežili svoje slabé obdobie, podobne ako aj DPS v r. 1997-1998, ktorý vtedy znížil počet zamestnancov o 50%.

Čo je to presne nedostatok výrobného programu :?: (potrebujem to špecifikovať, lebo si dokážem predstaviť min. 3 parametre a okamžite na to aj budem reagovať). To, čo ty nazvývaš nedostatkom, to ja nazývam rastúcou konkurenciou.
Takysto je aj Doprastav,a.s. krytý zahraničným partnerom-Metrostavom Praha a DDM Group,a.s. Takysto väčšinu diaľnic až po ukrajinskú hranicu môže postaviť Doprastav ak zvíťazí v ponukovom konaní, to že sú IS na východe neznamená to že ich budú aj realizovať , niečo podobné je aj realizácia križovatky prešovská sečovská v Košiciach, kde je hlavný zhotoviteľ Doprastav.


Nemáš pravdu, doprastavák, resp. nie takú, ako si myslíš. DPS nemá napr. kapacity ani s Metrostavom na to, aby napr. staval ďalších 100 km diaľnic. Ale IS, a.s. KE ich majú aj na 500 km cez zahraničného partnera. To isté je aj platba pokuty. ZA IS, a.s. KE je oveľa silnejší partner, než je celá skupina DDM Group. A na realizáciu majú IS, a.s. KE vyššie predpoklady z minulosti, pretože majú na viac ako 100 km trás D/R spravené hĺbkové analýzy a poznajú terén, takže vedia, aké majú dať ceny a DPS nerealizuje sám stavbu v KE, na to netreba zabúdať a hold realita je taká, že IS, a.s. KE sú 2. najväčšou stavebnou spoločnosťou v SR.

OdoslaťOdoslané: 30. Júl 2007 22:04
od konstrukt
Dialniciar napísal:
doprastavak napísal:
Dialniciar napísal:
doprastavak napísal:Myslím, že problém by nastal aj u Inžinierskych stavieb,a.s. ale o niečo menej ako u Doprastavu,a.s. Doprastav,a.s. už tieto problémy z nedostatku výrobného programu v segmente dopravných stavieb začína pociťovať.


Lenže IS, a.s. KE sú kryté silným zahraničným partnerom. A hlavne: oni čakajú na rozvoj cestnej infraštruktúry na východnom Slovensku. Doprastav dosahuje pomaly svoj vrchol a nejaké prudké 30-40% rasty na trhu sa očakávať už pomaly nebudú dať, ale IS, a.s. KE nahore ešte pôjdu. A navyše, IS si už prežili svoje slabé obdobie, podobne ako aj DPS v r. 1997-1998, ktorý vtedy znížil počet zamestnancov o 50%.

Čo je to presne nedostatok výrobného programu :?: (potrebujem to špecifikovať, lebo si dokážem predstaviť min. 3 parametre a okamžite na to aj budem reagovať). To, čo ty nazvývaš nedostatkom, to ja nazývam rastúcou konkurenciou.
Takysto je aj Doprastav,a.s. krytý zahraničným partnerom-Metrostavom Praha a DDM Group,a.s. Takysto väčšinu diaľnic až po ukrajinskú hranicu môže postaviť Doprastav ak zvíťazí v ponukovom konaní, to že sú IS na východe neznamená to že ich budú aj realizovať , niečo podobné je aj realizácia križovatky prešovská sečovská v Košiciach, kde je hlavný zhotoviteľ Doprastav.


Nemáš pravdu, doprastavák, resp. nie takú, ako si myslíš. DPS nemá napr. kapacity ani s Metrostavom na to, aby napr. staval ďalších 100 km diaľnic. Ale IS, a.s. KE ich majú aj na 500 km cez zahraničného partnera. To isté je aj platba pokuty. ZA IS, a.s. KE je oveľa silnejší partner, než je celá skupina DDM Group. A na realizáciu majú IS, a.s. KE vyššie predpoklady z minulosti, pretože majú na viac ako 100 km trás D/R spravené hĺbkové analýzy a poznajú terén, takže vedia, aké majú dať ceny a DPS nerealizuje sám stavbu v KE, na to netreba zabúdať a hold realita je taká, že IS, a.s. KE sú 2. najväčšou stavebnou spoločnosťou v SR.
Doprastav má kapacity na realizáciu 100 km úseku spolu s Metrostavom,Subterrou a ďalšími poddodávatelskými firmami.

Môj názor, nič viac ...

OdoslaťOdoslané: 30. Júl 2007 22:47
od Dialniciar
doprastavak napísal:Doprastav má kapacity na realizáciu 100 km úseku spolu s Metrostavom,Subterrou a ďalšími poddodávatelskými firmami.


DDM Group je schopné stavať max. 200 km diaľnic ročne. V súčasnej situácii so súčasnými financiami a technikou. Ale voľných 100 km dnes DDM Group nemá, nehovoriac o tom, že je schopné stavať menej ako napr. 15 km tunelov.

Poddodávateľské firmy sem nerátaj, pretože sú firmy a je ich väčšina, ktoré dodávajú svoje materiály a aj ľudí viacerým veľkým firmám naraz a ty to moc dobre vieš a ak nie, tak sa aspoň nehádaj.

DPS po prvýkrát od r. 1998 reálne v r. 2006 znížil počet zamestnancov, pretože stráca svoj silný vplyv na Slovensku. Nevyšiel zámer zaúverovať výstavbu 40 km vtedy od Sverepca na ZA a vláda sa to rozhodla riešiť inak a celkovo chcela PPP. Medzičasom prišlo k príchodom mnohých svetových firiem a reálny vplyv na stave rozostavanosti klesol u DDM G. zo 60% na cca. 40% a tento podiel naďalej klesá. K tomu nepríjemná pokuta a vôbec už len škandál a problémy vo svete - neskoré platby v niektorých krajinách.

A je hanba, že DPS ako líder DDM Group je dnes slabším, oveľa slabším ako Metrostav. Slabší finančne aj odborne. Ako je možné, že MTS zvláda cez svoje dcéry manažovať aj kapitál, aj realitky, aj diaľnice, aj tunely aj byty atď. a DPS toto schopný robiť nie je a zameriava sa na to už samotný Doas ? Je to neschopnosť vrcholného manažmentu firmy, ktoré keby bolo trošku strategické, tak rozhodilo svoj kapitál tak, že MTS finančne trochu oslabí a posilní stavebné kapacity DPS na Slov. na maximum. Dnes je realita taká, že zahraničné skupiny už viac ako 3 roky dávajú oveľa viac na svoje slov. pobočky, než tie reálne zarábajú a firmy, zahraničné giganty si tu budujú svoje vlastné obrovské siete kameňolomov, cementární a základné pobočky.

Podcenená stratégia spoločnosti.

DPS má otrasný web. MTS pravidelne oceňovaný ako jeden z najlepších. DPS nezvláda boj s www.doprastav.com na oficiálnom bojisku. Nezvláda boj o meno. A pokuta, ktorá prišla vrhla na firmu zlé meno, hlavne v časoch, keď dlhodobý partner Strabag (neformálny, viď výstavba mosta Apollo), lebo je tu boj Strabag vs. Skanska, oficiálny predstaviteľ firmy naznačil, že pokuta udelená SR prišla na základe "nejakých faktov, než nijakých faktov."

DPS stráca svoje podiely pri výstavbe diaľničnej infraštruktúry a DDM G. by sa podľa môjho názoru malo začať zameriavať na zásadné určenie, čo ďalej: buď zmena stratégií alebo predaj čo najskôr za čo najviac.

Je to môj názor. Ibaže problémom je, že o DPS dnes nemá takmer nikto záujem. Určite nie za cenu 4 mld. SKK. Lebo celý DPS dnes nie je nikomu na nič.

Re: Môj názor, nič viac ...

OdoslaťOdoslané: 01. Aug 2007 20:14
od konstrukt
Dialniciar napísal:
doprastavak napísal:Doprastav má kapacity na realizáciu 100 km úseku spolu s Metrostavom,Subterrou a ďalšími poddodávatelskými firmami.


DDM Group je schopné stavať max. 200 km diaľnic ročne. V súčasnej situácii so súčasnými financiami a technikou. Ale voľných 100 km dnes DDM Group nemá, nehovoriac o tom, že je schopné stavať menej ako napr. 15 km tunelov.

Poddodávateľské firmy sem nerátaj, pretože sú firmy a je ich väčšina, ktoré dodávajú svoje materiály a aj ľudí viacerým veľkým firmám naraz a ty to moc dobre vieš a ak nie, tak sa aspoň nehádaj.

DPS po prvýkrát od r. 1998 reálne v r. 2006 znížil počet zamestnancov, pretože stráca svoj silný vplyv na Slovensku. Nevyšiel zámer zaúverovať výstavbu 40 km vtedy od Sverepca na ZA a vláda sa to rozhodla riešiť inak a celkovo chcela PPP. Medzičasom prišlo k príchodom mnohých svetových firiem a reálny vplyv na stave rozostavanosti klesol u DDM G. zo 60% na cca. 40% a tento podiel naďalej klesá. K tomu nepríjemná pokuta a vôbec už len škandál a problémy vo svete - neskoré platby v niektorých krajinách.

A je hanba, že DPS ako líder DDM Group je dnes slabším, oveľa slabším ako Metrostav. Slabší finančne aj odborne. Ako je možné, že MTS zvláda cez svoje dcéry manažovať aj kapitál, aj realitky, aj diaľnice, aj tunely aj byty atď. a DPS toto schopný robiť nie je a zameriava sa na to už samotný Doas ? Je to neschopnosť vrcholného manažmentu firmy, ktoré keby bolo trošku strategické, tak rozhodilo svoj kapitál tak, že MTS finančne trochu oslabí a posilní stavebné kapacity DPS na Slov. na maximum. Dnes je realita taká, že zahraničné skupiny už viac ako 3 roky dávajú oveľa viac na svoje slov. pobočky, než tie reálne zarábajú a firmy, zahraničné giganty si tu budujú svoje vlastné obrovské siete kameňolomov, cementární a základné pobočky.

Podcenená stratégia spoločnosti.

DPS má otrasný web. MTS pravidelne oceňovaný ako jeden z najlepších. DPS nezvláda boj s www.doprastav.com na oficiálnom bojisku. Nezvláda boj o meno. A pokuta, ktorá prišla vrhla na firmu zlé meno, hlavne v časoch, keď dlhodobý partner Strabag (neformálny, viď výstavba mosta Apollo), lebo je tu boj Strabag vs. Skanska, oficiálny predstaviteľ firmy naznačil, že pokuta udelená SR prišla na základe "nejakých faktov, než nijakých faktov."

DPS stráca svoje podiely pri výstavbe diaľničnej infraštruktúry a DDM G. by sa podľa môjho názoru malo začať zameriavať na zásadné určenie, čo ďalej: buď zmena stratégií alebo predaj čo najskôr za čo najviac.

Je to môj názor. Ibaže problémom je, že o DPS dnes nemá takmer nikto záujem. Určite nie za cenu 4 mld. SKK. Lebo celý DPS dnes nie je nikomu na nič.
Ďakujem Diaľničiar za tvoje zaujimavé informácie a postrehy a v určitých veciach s tebou súhlasím.

OdoslaťOdoslané: 28. Okt 2007 20:09
od konstrukt
Súd o mesiac otvorí pojednávanie o uložení rekordnej pokute stavebným firmám. :arrow: www.sme.sk/c/3558961/Sud-o-mesiac-otvor ... artel.html

OdoslaťOdoslané: 29. Okt 2007 11:17
od Dialniciar
doprastavak napísal:Súd o mesiac otvorí pojednávanie o uložení rekordnej pokute stavebným firmám. :arrow: www.sme.sk/c/3558961/Sud-o-mesiac-otvor ... artel.html


O 3-6 mesiacov bude stránka len pre tých, čo si predplatia ... trvalý link: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=8281 . 8)

OdoslaťOdoslané: 30. Nov 2007 20:18
od Dialniciar
Súd o rekordnú pokutu za kartel za zatvorenými dverami :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=8657

OdoslaťOdoslané: 13. Dec 2007 20:59
od Dialniciar
Súdy: Doprastav neporušil zákon :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=8800

OdoslaťOdoslané: 23. Dec 2007 00:15
od konstrukt
Dialniciar napísal:Súdy: Doprastav neporušil zákon :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=8800
Takže už máme dve firmy Betamont,s.r.o. Zvolen a Doprastav,a.s. Bratislava, ktoré sú z kartelu vonku. Ostáva ešte firma Inžinierske stavby,a.s. Košice, lebo Strabag zmenil formu z org. zložky na s.r.o. Skanska DS,a.s. ide cez Skansku BS,a.s. a Mota engil podniká cez Mota engil Slovakia. A okrem toho IS získali obchvat Svidníka, čo je štátna zákazka a nič sa nedeje, takže oficiálne stanovisko UVO zákazu na 5 rokov v realizovaní štátnych zákaziek asi neplatí, lebo na začiatku boli vylučované zo štátnych súťaží isté firmy.

OdoslaťOdoslané: 24. Dec 2007 12:10
od Dialniciar
De facto sa to ani inak stať nemohlo. Aj keby súd rozhodol inak, firmy by si cestu našli. Aj keby súd dal za pravdu, že kartel bol medzi danými firmami, uškodilo by to aj tak samotnému Slovensku vzhľadom na možný rozsah.

Problémom je, že teraz firmy budú zrejme požadovať odškodnenie, lebo sa na ne škaredo pozeralo v celej EÚ. I keď samotné giganty ako Strabag, Skanska a Mota Engil to nijako neovplyvnilo.

OdoslaťOdoslané: 25. Aug 2008 21:23
od patriot
Len pre obraz toho, ako to funguje v praxi :arrow:

Pokuta bola vo výške 1,3 mld. Sk. Platiť mali také firmy ako Doprastav, Strabag, Skanska, Mota Engil, ktoré patria k tým väčším. Veľa sa tu toho popísalo o vplyve a moci štátu, ale realita je taká, že štát nevidel takmer ani 1 Sk :idea: ... stavebné firmy sa okamžite obrátili na súdy, ale nie v zmysle zrušiť pokuty, ale hlavne v zmysle návrhu na predbežné opatrenie, ktorým sa vykonateľnosť rozhodnutia odloží až do doby, kým súd nerozhodne o tom, či pokuta bola v súlade s legislatívou alebo nie. O tom tu akosi nikto neinformoval. :roll: Súdy totiž stavebným firmám vyhoveli.

Takže štát nielenže nemá peniažky do štátneho rozpočtu, ale ani v praxi neboli firmy nijako potrestané a tak nemá ani napríklad samotná EÚ v rukách nič, za čo by bolo možné kritizovať to, že tieto stavebné firmy naďalej na Slovensku podnikajú ... :idea:

OdoslaťOdoslané: 26. Aug 2008 19:51
od konstrukt
patriot napísal:Len pre obraz toho, ako to funguje v praxi :arrow:

Pokuta bola vo výške 1,3 mld. Sk. Platiť mali také firmy ako Doprastav, Strabag, Skanska, Mota Engil, ktoré patria k tým väčším. Veľa sa tu toho popísalo o vplyve a moci štátu, ale realita je taká, že štát nevidel takmer ani 1 Sk :idea: ... stavebné firmy sa okamžite obrátili na súdy, ale nie v zmysle zrušiť pokuty, ale hlavne v zmysle návrhu na predbežné opatrenie, ktorým sa vykonateľnosť rozhodnutia odloží až do doby, kým súd nerozhodne o tom, či pokuta bola v súlade s legislatívou alebo nie. O tom tu akosi nikto neinformoval. :roll: Súdy totiž stavebným firmám vyhoveli.

Takže štát nielenže nemá peniažky do štátneho rozpočtu, ale ani v praxi neboli firmy nijako potrestané a tak nemá ani napríklad samotná EÚ v rukách nič, za čo by bolo možné kritizovať to, že tieto stavebné firmy naďalej na Slovensku podnikajú ... :idea:
Dodám: podnikať budú aj naďalej :idea:

OdoslaťOdoslané: 26. Aug 2008 19:54
od patriot
Oni by podnikali aj tak ... a je to správne. Žiadny kartel nebol. :!: