DOPRASTAV, a.s. Bratislava

sekcia venovaná stavebným a projekčným firmám ako aj mechanizmom a technike využívanej pri stavbách, respektíve údržbe diaľničnej a cestnej siete.

Moderátor: Moderátori

Odoslaťod Dialniciar » 14. Júl 2009 12:22

Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod konstrukt » 15. Júl 2009 21:12

Áno môj oblúbený stroj :wink: predávajú UDS 114 ja mám v avatarovy 214. Táto UDS, ktorú predávajú pracovala aj na stavbe Važec - Mengusovce,vo fotogalérii V - M je jej fotka pod mostom. Ten zhorený kompresor zhorel v roku 2008 vo februári na stavbe mosta 201 Važec -M. pri obci Važec. Začal horieť hneď po naštartovaní,kým doniesli hasiaci prístroj cca 5 min, kompresor takto dopadol.



Predaj techniky MDZ Doprastav,a.s. Bratislava

MDS Senec :arrow: http://www.doprastav.sk/tmp/asset_cache ... 0Senec.pdf

MDS Žilina :arrow: http://www.doprastav.sk/tmp/asset_cache ... Eilina.pdf

MDS Zvolen :arrow: http://www.doprastav.sk/tmp/asset_cache ... Zvolen.pdf
Naposledy upravil konstrukt dňa 17. Júl 2009 23:40, celkovo upravené 1 krát.
Odbor dopravné staviteľstvo
Obrázok používateľa
konstrukt
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 255
Založený: 28. Dec 2006 23:23
Bydlisko: BRATISLAVA

Odoslaťod Dialniciar » 16. Júl 2009 23:32

Rozšírenie cesty pod Strečnom

Medzi najviac vyťažené úseky ciest I. triedy patrí časť cesty I/18 pod Strečnom, na hlavnom ťahu Žilina smerom na Poľsko, Ukrajinu a čiastočne na Maďarsko. Denne tu prejdú tisíce áut a nehody sa stali súčasťou denného života. Preto sa vedenie Slovenskej správy ciest (SSC) rozhodlo zvýšiť bezpečnosť premávky. V rámci prvej stavby to bolo spevnenie okolitých svahov a v druhej (aktuálne dokončenej) zasa rozšírenie vozovky na dva, resp. tri jazdné pruhy.

Obe stavby zrealizoval Doprastav vo veľmi krátkom čase a dobrej kvalite. Túto skutočnosť ocenili pri slávnostnom otvorení stavby 26. júna aj hostia – minister dopravy spojov a telekomunikácií Ing. Ľubomír Vážny a riaditeľ SSC Žilina Ing. Ivan Hlavoň. Minister Ľ. Vážny zároveň pripomenul, že rekonštrukcia okolo Strečna neznamená, že sa nebude pokračovať v realizácii ďalších úsekov D1 smerom na Prešov a Košice. Riaditeľ SSC Žilina I. Hlavoň zasa pripomenul, že na ďalších 25 km cesty I. triedy po Ivachnovú existuje možnosť jej rozšírenia na viac pruhov.

Spoločnosť Doprastav na otvorení zastupovali prezident skupiny Doprastav Ing. Dušan Mráz a riaditeľ závodu Žilina, ktorý stavbu realizoval, Ing. Juraj Androvič. Prezident Doprastavu D. Mráz vo svojom vystúpení pripomenul, že spoločnosť Doprastav aj na takej náročnej stavbe, akou boli dve etapy rekonštrukcie Strečna, potvrdila svoju vysokú odbornosť a záruku v dodržaní termínov a kvality.

Obrázok

Obrázok

Snímky: JUDr. Peter Posluch

Zdroj: Doprastav

http://www.doprastav.sk/index.php?s-cv-contentID=11999
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 17. Júl 2009 10:28

Doprastav Bratislava má v meste Senica nezaplatené dodávateľské práce pre súkromnú spoločnosť Slovkord (Kordárna CZ), kde v rámci novej haly zrealizoval rozsiahle stavebné práce: výstavba novej železničnej vlečky aj s kompletnou infraštruktúrou a časť cestných prác (kompletná cesta, ale AB kryt sa mal pokladať až na jar tohto roku). Celková pohľadávka je vo výške cca. 10 mil. SKK. Skupina Kord má vážne hospodárske problémy a v Senici radikálne obmedzila výrobu. Na novej hale sa preinvestovalo 2,6 mld. SKK, väčšinou z úverov, no chýbajú ešte stovky mil. SKK na jej dostavbu.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod konstrukt » 18. Júl 2009 16:21

Obrázok
Odbor dopravné staviteľstvo
Obrázok používateľa
konstrukt
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 255
Založený: 28. Dec 2006 23:23
Bydlisko: BRATISLAVA

Odoslaťod Dialniciar » 18. Júl 2009 16:51

To mohlo ísť na začiatok. :-)
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod konstrukt » 18. Júl 2009 16:55

Dialniciar napísal:To mohlo ísť na začiatok. :-)
Pozri si všetky začiatky všetkých firiem v tejto sekcii :wink: možno si to ešte nezaregistroval,ale logá tam už sú dlhšiu dobu. 8)
Odbor dopravné staviteľstvo
Obrázok používateľa
konstrukt
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 255
Založený: 28. Dec 2006 23:23
Bydlisko: BRATISLAVA

Odoslaťod Lionheart » 30. Júl 2009 15:07

PíÁr cvičenie DPS v časopise Parlamentný kuriér:

"Všetko pre kvalitnú výstavbu diaľnic"
http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=92200#92200
Lionheart
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 67
Založený: 10. Dec 2007 13:24
Bydlisko: Milky way

Odoslaťod Dialniciar » 01. Aug 2009 22:36

konstrukt napísal:
Dialniciar napísal:To mohlo ísť na začiatok. :-)
Pozri si všetky začiatky všetkých firiem v tejto sekcii :wink: možno si to ešte nezaregistroval,ale logá tam už sú dlhšiu dobu. 8)
Nielenže som si to všimol už dávno, ale potom si dal zbytočný ďalší príspevok, v ktorom nie je nič iné, len logo. :roll:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 10. Aug 2009 14:49

Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 12. Aug 2009 17:01

Vynovená stránka DPS Services :arrow:

http://www.doprastavservices.sk/home.html
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 24. Aug 2009 17:24

DPS má ďalšiu kolónku vo svojom menu a to "Stavba roku 2009". Viac info je aj tu: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=93686#93686 .
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod konstrukt » 29. Aug 2009 21:49

Doprastav a tunely

O tom, že sa spoločnosť Doprastav začne venovať aj stavbám tunelov a podzemným stavbám, rozhodlo predstavenstvo spoločnosti na čele s jeho predsedom Ing. Ivanom Šestákom v polovici deväťdesiatych rokov minulého storočia. Doprastav sa zúčastnil na tendri na rekonštrukciu železničného tunela Telgárt, ktorý aj vyhral. V roku 1997 potom stavbu v termíne aj odovzdal. V tom istom roku bol úspešný v ponukovom konaní na stavbu prieskumnej štôlne Višňové pri Žiline, ktorá bola najdlhšou tunelovou stavbou na Slovensku. Dĺžka tunela je 7 480 m, v profile 11,5 m2, od západného portálu sa razilo klasickou metódou NRTM. V dĺžke 573 m sa razilo dovrchne so sklonom 0,50 %, ďalej úpadne so sklonom 2,27 % v dĺžke 2 545 m. Od východného portálu sa razilo pomocou tunelovacieho plnoprofilového raziaceho stroja (TBM ATB 35 HA) s priemerom frézovej hlavy 3,5 m. Tento úsek sa razil od portálu Dubná Skala dovrchne so sklonom 2,27 % v dĺžke 4 362 m. Technickou zaujímavosťou bol prítok vody až 400 l/s. Túto stavbu neskôr Doprastav prerobil na únikovú štôlňu budúceho autostrádneho tunela. Ten by sa mal podľa vyjadrení predstaviteľov Národnej diaľničnej spoločnosti začať stavať čo najskôr.

V súčasnosti sa Doprastav podieľa v úzkej spolupráci so spoločnosťou Metrostav v Českej republike napríklad na stavbe tunela Malovánka, Blanka či hĺbených tunelov Letná.
Odbor dopravné staviteľstvo
Obrázok používateľa
konstrukt
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 255
Založený: 28. Dec 2006 23:23
Bydlisko: BRATISLAVA

Odoslaťod Dialniciar » 30. Aug 2009 10:22

konstrukt napísal:Doprastav a tunely

O tom, že sa spoločnosť Doprastav začne venovať aj stavbám tunelov a podzemným stavbám, rozhodlo predstavenstvo spoločnosti na čele s jeho predsedom Ing. Ivanom Šestákom v polovici deväťdesiatych rokov minulého storočia. Doprastav sa zúčastnil na tendri na rekonštrukciu železničného tunela Telgárt, ktorý aj vyhral. V roku 1997 potom stavbu v termíne aj odovzdal. V tom istom roku bol úspešný v ponukovom konaní na stavbu prieskumnej štôlne Višňové pri Žiline, ktorá bola najdlhšou tunelovou stavbou na Slovensku. Dĺžka tunela je 7 480 m, v profile 11,5 m2, od západného portálu sa razilo klasickou metódou NRTM. V dĺžke 573 m sa razilo dovrchne so sklonom 0,50 %, ďalej úpadne so sklonom 2,27 % v dĺžke 2 545 m. Od východného portálu sa razilo pomocou tunelovacieho plnoprofilového raziaceho stroja (TBM ATB 35 HA) s priemerom frézovej hlavy 3,5 m. Tento úsek sa razil od portálu Dubná Skala dovrchne so sklonom 2,27 % v dĺžke 4 362 m. Technickou zaujímavosťou bol prítok vody až 400 l/s. Túto stavbu neskôr Doprastav prerobil na únikovú štôlňu budúceho autostrádneho tunela. Ten by sa mal podľa vyjadrení predstaviteľov Národnej diaľničnej spoločnosti začať stavať čo najskôr.

V súčasnosti sa Doprastav podieľa v úzkej spolupráci so spoločnosťou Metrostav v Českej republike napríklad na stavbe tunela Malovánka, Blanka či hĺbených tunelov Letná.


Je to o pár príspevkov vyššie: "Po Aug 10, 2009 15:49". :wink:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod konstrukt » 30. Aug 2009 14:04

Som si to nevšimol, toto bolo prebrané z iného zdroja.
Odbor dopravné staviteľstvo
Obrázok používateľa
konstrukt
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 255
Založený: 28. Dec 2006 23:23
Bydlisko: BRATISLAVA

Odoslaťod Dialniciar » 07. Sep 2009 14:27

Phoenix Zeppelin, spol. s r.o. položí základný kameň nového sídla spoločnosti v Banskej Bystrici :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=12418

Celková plánovaná investícia na jej výstavbu sa odhaduje na 6 mil. Euro. Zhotoviteľom stavby bude spoločnosť Doprastav a.s. Bratislava, závod Zvolen, ktorá vyhrala obchodno-verejnú súťaž. Termín ukončenia výstavby je plánovaný na november 2010.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod konstrukt » 05. Dec 2009 18:51

Ivan Šesták: Alfou a omegou úspechu sú dobré medziľudské vsťahy.Po skončení štúdia nastúpil do spoločnosti Doprastav, kde pracuje dodnes. Podľa jeho slov je to zdanlivo jednotvárne, no za jeho dlhoročnou prácou stojí rozvaha, zdravý úsudok a úspech. Predseda predstavenstva a prezident DDM Group, ktorá zastrešuje spoločnosti DOAS, a. s., Doprastav, a. s., a Metrostav, a. s., Ing. Ivan Šesták.



Aká bola vaša cesta k stavebníctvu?


Došlo k tomu celkom prozaicky. Keď som končil strednú školu, môj otec pracoval v stavebníctve. Po vojne mal na starosti zničené mosty, aj výrobu konštrukcie pre Most Červenej armády, dnešný Starý most. Mal som k tejto profesii blízko, preto som nastúpil na Slovenskú vysokú školu technickú a v roku 1965 som skončil štúdium na špecializácii oceľové mosty. Mosty ma potom sprevádzali celý život.




Hneď po ukončení štúdia ste nastúpili do spoločnosti Doprastav. Ktoré stavby patrili k vašim prvým?


V roku 1965 som nastúpil na obchvat Sládkovičova. Potom som získal prvú samostatnú stavbu – letmo betónovaný most cez Malý Dunaj v Tomášove. Neskôr prišiel Most SNP, ktorý navrhli naši profesori. Návrh oceľového mosta bol dielom profesora Tesára, u ktorého som študoval. Mal som šťastie, že som sa mohol podieľať na realizovaní tohto mosta, ktorý bol na Slovensku vyhodnotený ako stavba storočia. Z hľadiska architektúry a celkovej konštrukcie sa hodnotí ako najkrajší most na Dunaji.

Potom som sa profesijne podieľal striedavo na stavbách diaľnic a mostov cez Dunaj. Pracoval som vlastne na všetkých úsekoch diaľnic, ktoré budoval Doprastav na Slovensku, dokonca na diaľnici D1 až po Břeclav, kde sme realizovali časť úseku aj na moravskej strane. Zúčastnil som sa na stavbe Prístavného mosta, Mosta Lafranconi aj na stavbe mosta Košická, terajšieho Mosta Apollo. Takže je to zdanlivo pomerne jednotvárne – stále v tej istej firme. Začal som na obchvate Sládkovičova ako stavebný asistent, postupne som prechádzal funkciami od stavbyvedúceho, vedúceho hospodárskeho strediska, výrobného, neskôr výrobno-technického námestníka podnikového riaditeľa. V roku 1992 som sa stal podnikovým, potom generálnym riaditeľom Doprastavu.


Mali ste v tom čase možnosť pracovať pre inú spoločnosť?


V tom čase sa do zamestnania nastupovalo na umiestenky a ja som dostal umiestenku do Doprastavu. Zo žartu každému hovorím, že ma nikto iný nechcel. Dnes som v Doprastave 44 rokov.


Ako ste vnímali situáciu v Doprastave po roku 1989?


Situácia nielen v Doprastave, ale aj v celom stavebníctve a spoločnosti sa zmenila zásadne. Dovtedy nebolo hlavným ukazovateľom zdokonaliť technické riešenia alebo zabezpečiť výraznejšie ekonomické prínosy, ale uhrať určitý plán. Boli sme však limitovaní nedostatkom cementu, železa, reziva, debniacej preglejky, nafty, atď. To si už dnešná generácia mladších stavebných inžinierov ani nedokáže predstaviť. Po roku 1989 prišiel veľký útlm a pre stavebníctvo nastali ťažké chvíle. Jednak neboli zákazky, firmy boli zadĺžené, mali zastaranú technickú vybavenosť a žili v neistote, ako sa skončí privatizácia, resp. či nebudú rozčlenené na menšie časti. Doprastav bol v takejto situácii až do roku 1995, keď 51 percent spoločnosti privatizovala zamestnanecká akciová­ spoločnosť DOAS.

Treba povedať, že už predtým boli niektoré časti z Doprastavu odčlenené. Prišli sme o najvýnosnejšiu zložku – závod 5, z ktorého vznikol Slovasfalt, dnes súčasť Strabagu. Mali sme ale šťastie, že ako o jednu z mála firiem sa o nás zaujímala veľká belgická stavebná spoločnosť CFE, ktorá budovala administratívne centrum Európskej únie v Bruseli. Vďaka tomu sa Doprastav udržal, až na výnimky, ako celok a v takom stave sme neskôr prešli privatizáciou. Potom sme vydali obligácie, ktoré boli garantované štátom, a tým sa naštartovala výstavba diaľnic. Aby však mohli byť tieto dlhopisy vydané, museli sme založiť celú firmu. Išlo vtedy o sumu vo výške asi 1,8 miliardy korún.


Bolo vydanie štátnych obligácií krokom, z ktorého mali úžitok aj ďalšie stavebné firmy?


Určite, pretože v tom roku peniaze na výstavbu diaľnic v štátnom rozpočte neboli. Ponúkli sme takúto formu s tým, že peniaze zo štátnych obligácií nebudeme vlastniť, ale dáme ich investorovi – Riaditeľstvu diaľnic, ktoré rozbehne výstavbu. Bolo to naštartovanie diaľničného programu, na základe ktorého fungovali aj ďalšie podniky.


Pred šiestimi rokmi ste v rozhovore pre časopis ASB – architektúra, stavebníctvo, bývanie uviedli ako reálny termín ukončenia výstavby diaľnic rok 2030. Zmenil sa odvtedy váš názor vzhľadom na nové možnosti financovania?


Keď sa začala výstavba diaľnic a termíny sa neprirodzene skracovali, hovorilo sa o roku 2010 a 2005. Vtedy som tvrdil, že reálny termín je rok 2015 až 2020. Samozrejme, keď hovorím o výstavbe diaľnic, mám na mysli hlavné ťahy, ktoré sa realizujú. Ak si zoberiete, že dnes máme rok 2009 a napríklad stavba tunela Višňové – Dubná Skala bude trvať päť-šesť rokov, tak to vychádza najmenej na rok 2015. Keďže tunely sa stavajú dlho, pýtam sa, prečo sa nezačal stavať skôr prostredníctvom financovania z fondov. Dnes mohol byť hotový. A nahradiť tento tunel inou stavbou je v súčasnosti nemysliteľné. Reálne ukončenie výstavby diaľnic dnes vidím asi na rok 2020, záleží na tom, aké budú podmienky – ako budú stavby pripravené projekčne a zabezpečené finančne. Technicky sa dnes dá postaviť skoro všetko, otázkou zostáva, čo štát unesie a čo si môže ekonomicky dovoliť.

Napriek problémom vo financovaní sú termíny ukončenia výstavby diaľnic pomerne napnuté. Ako to bude vplývať na kvalitu stavby a zamestnanosť? Bude potrebné dovážať pracovnú silu?
Z politického hľadiska by mala byť akceptovaná hlavne otázka zamestnanosti domácej pracovnej sily. Ak začneme veľké projekty a dovezieme lacnú pracovnú silu, o štyri roky sa budeme pýtať, čo naši ľudia budú robiť. Každá stavebná firma musí mať svoj program rozložený. V Doprastave zamestnávame viac ako tritisíc ľudí a zabezpečovať im prácu nie je jednoduché. Nemalo by sa stávať, že by sa pred voľbami musela práca rozdávať. Mala by v tom byť kontinuita a aj z hľadiska politického by sa malo chápať, že to môže byť ekonomickejšie. Z odborného a technického hľadiska sú stavby lepšie zvládnuteľné, keď sa im nechá prirodzený priebeh.

Významným medzníkom bol vstup Slovenska do Európskej únie. V tej chvíli nastal aj okamžik, keď bola ochrana slovenského trhu slabá, a tým sme uvoľnili priestor firmám, ktoré u sa nás začali realizovať. Predpokladám, že v tom čase Doprastav musel vytvoriť protiofenzívu a presadiť sa aj v iných krajinách.
Slovenský trh je jeden z najviac liberalizovaných trhov Európskej únie. Samozrejme, že voľný trh je tendencia celej EÚ, ale existujú tzv. skryté ochranárske opatrenia. Ťažko sa napríklad môžete presadiť na rakúskom alebo nemeckom trhu, dokonca je vylúčené dostať sa na španielsky trh. Jedna vec je teda proklamácia, ktorú robí EÚ, a druhá sú skryté opatrenia v niektorých krajinách. Slovensko úplne otvorilo trh a aký to bude mať dosah v dlhodobejšom horizonte, to sa ešte len ukáže. V prvej fáze bol výsledok otvorenia trhu taký, že dnes sú prakticky všetky stavebné firmy predané do zahraničia. Sme jedna z mála firiem, ktorá zostala slovenskou firmou.

Vstup do EÚ väčšina obyvateľov prijala s nadšením a jednoznačne to bol prínos. Únia nám, samozrejme, otvorila miesta, na ktorých sme dnes.


Firmy sa dnes obracajú na zahraničné trhy aj z dôvodu pretrvávajúcej finančnej a hospodárskej krízy.


Áno, v poslednom období sme boli do zahraničia vytlačení aj kvôli útlmu, ktorý nastal vďaka finančnej kríze. Hovorí sa jej finančná, ale myslím si, že je to najmä komplexná hodnotová kríza. Ešte sme si úplne neuvedomili jej vplyv na budúcnosť. Sme teda veľmi radi, že sa nám podarilo dokázať naše kvality aj v zahraničí, kde v minulom aj tomto roku realizujeme stavby zhruba za 83 – 100 miliónov eur (2,5 – 3 miliardy korún). Máme zákazky v Azerbajdžane, Poľsku, Maďarsku a Českej republike. Zo stavbárskeho hľadiska sa naše nádeje upierajú k PPP projektom, ktoré by v budúcich zhruba troch rokoch mali zabezpečovať asi 50 percent terajšej ročnej náplne Doprastavu. To znamená, že gro stavebnej činnosti by sme mali zabezpečené a zvyšok by bolo jednoduchšie doplniť na stavebnom trhu.


Čo si myslíte o vývoji súčasnej krízovej situácie a o predpovediach, že trh sa začína stabilizovať?


Ja síce nie som pesimista, ale pýtam sa, kde je ten moment, keď môžeme povedať, že ekonomika rastie? Rast ekonomiky sa musí prejaviť v reálnom živote – v zamestnanosti, v schopnosti ľudí nakupovať, v tom, že sa ľudia zbavia obavy o budúcnosť. Milióny dolárov, ktoré sa naliali do ekonomiky, nie sú trvalým opatrením a niekde sa to musí prejaviť. Tieto zásahy štátu prinášajú so sebou bezstarostnosť, že sa niečo rieši, ale akú hodnotu budú mať peniaze onedlho? Medzi prácou a hodnotou peňazí musí existovať rovnováha. Ako k tomu prídu tí, ktorí do procesu poctivo dali peniaze? A kde sa vlastne peniaze z bánk stratili? Tým sa nikto nezaoberá. Ak ich do bankového sektora umelo nalejeme, krízu nevyriešime. Buď sa vráti, alebo sa prejaví fázovým posunom, ktorý bude ešte horší. Krízu teda neriešime, ale len odsúvame. Situácia vôbec nie je jednoduchá. Pesimista nie som, iba sa snažím byť realistom.


Spomínate si na rozhodnutia, ktoré boli pre vás najťažšie, na tie správne i menej správne?


Významným rozhodnutím bolo založiť celú firmu pre štátne dlhopisy. Vážne rozhodnutie bolo, keď sme kúpili Metrostav, alebo keď sme otáčali Most Apollo. V profesionálnom živote je veľa momentov, na ktoré sa z časového odstupu ľahšie spomína. Rozhodnutie, ktoré by nás ohrozilo, som neurobil. Vždy som sa snažil nerozhodovať sám, ale spolu s ostatnými ľuďmi, pretože viac ľudí, to je viac rozumu, i keď názory nie sú vždy rovnaké. Ak má človek okolo seba ľudí, ktorí svoj názor povedia, je to omnoho ľahšie.


Čo vám vaša práca dala?


Vždy som rád pracoval v tejto oblasti, pretože je to práca, ktorú keď nepokazíte, niečo pekné po vás ostane. Zúčastnil som sa výstavby mnohých mostov a most pre mňa predstavuje symbol – spája dva brehy riek, dve strany údolia a mal by spájať aj ľudí. Trošku ma mrzí, že práca sa dnes aj znevažuje, ľudia sa nechávajú odlákať od konkrétnych vecí k reality show, nechávajú sa zatiahnuť do virtuálneho sveta. Stále ma prekvapuje, ako jednoducho ich možno ovládnuť a viesť napriek tomu, že musia vidieť nesprávny smer svojej cesty.
Naučil som sa, že nijakí poradcovia, ani veľké agentúry vám nemôžu priniesť toľko, ako práca s vlastnými ľuďmi a zdravý sedliacky rozum. Ak vie niekto viac o tejto firme ako ja, nemám tu čo robiť. Celé umenie manažovania je v rovnováhe odbornej stránky a práce s ľuďmi. Práca s ľuďmi je vôbec najťažšia, ale ak sa vedia vo firme vytvoriť dobré vzťahy, je to alfa a omega úspechu.


Aké hodnoty preferujete vo svojom živote?


Vždy som sa snažil klásť dôraz na úctu k ľuďom a usiloval som sa o korektné vzťahy. Aby ľudia, ktorí s nami robia, vedeli, že si ich prácu vážime a snažíme sa ju ohodnotiť najlepšie, ako sa dá. Chcel som ísť takou cestou, aby som sa s ľuďmi, ktorých stretávam teraz, keď som vo funkcii, vedel priateľsky porozprávať a pozrieť sa im do očí aj ako obyčajný človek.


Ako najradšej trávite svoj voľný čas? Máte dostatok priestoru na svoje záľuby?


Dnes už tých koníčkov veľa nemám. Býval som aktívny volejbalista, teraz som skôr pasívny športový pozorovateľ. Venoval som sa potápaniu, no keď je človek starší, zdravie už neumožňuje to, čo predtým. Pred troma rokmi som bol v Himalájach na veľmi peknej expedícii v Tibete a Nepále. Po niekoľkodňovom pochode som sa dostal až do výšky 5 660 metrov. Nikdy som si nemyslel, že také niečo zažijem. Keď človek vidí obrovské hory a uvedomí si, aký je malý, pochopí, prečo ľudia pokladajú tieto hory za bohov. Mal by sa tam ísť pozrieť každý a uvažovať o veľkosti a múdrosti prírody, ale hlavne o tom, že to, čo po nás zostane, musí mať skutočnú hodnotu a priniesť úžitok i ďalším generáciám. Význam nemajú dočasné úspechy dosiahnuté na úkor devastovanej planéty, ktorá je, bohužiaľ, iba jedna.

Ing. Ivan Šesták
Narodený: 14. 9. 1943
Vzdelanie, významné medzníky:
1960 – 1965 SVTŠ, odbor IKDS so špecializáciou oceľové konštrukcie
1965 – 1967 stavebný asistent v spoločnosti Doprastav, š. p.
1967 – 1972 úsekový stavbyvedúci
1972 – 1982 vedúci VHS so zameraním na výstavbu mostov
1982 – 1990 hlavný inžinier v závode 1 v Bratislave
1990 – 1992 výrobný, neskôr výrobno-technický námestník podnikového riaditeľa
1992 – 2001 podnikový, neskôr generálny riaditeľ spoločnosti Doprastav, š. p., od vzniku Doprastav, a. s., zároveň predseda predstavenstva
2001 – doteraz prezident DDM Group


http://www.asb.sk/profily/osobnost/ivan ... -3395.html[/b]
Odbor dopravné staviteľstvo
Obrázok používateľa
konstrukt
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 255
Založený: 28. Dec 2006 23:23
Bydlisko: BRATISLAVA

Odoslaťod Dialniciar » 21. Dec 2009 20:51

Úspech závodu Oceľové konštrukcie :arrow:

http://www.doprastav.sk/index.php?s-cv-contentID=12130

Obrázok
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 01. Feb 2010 14:24

Doprastav prispel mestu Bratislava 100 tis. € na výsadbu stromov na nábreží :arrow:

Vynovené nábrežie hlavného mesta sa predstaví na jar
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 01. Feb 2010 14:27

Dialniciar napísal:Doprastav prispel mestu Bratislava 100 tis. € na výsadbu stromov na nábreží :arrow:

Vynovené nábrežie hlavného mesta sa predstaví na jar


:oops: ... http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=102476#102476 8)
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Re: DOPRASTAV, a.s. Bratislava /skupina DDM Group/

Odoslaťod Dialniciar » 23. Mar 2010 21:32

DPS v zahraničí prestaval 20% svojich tržieb :arrow:

viewtopic.php?f=35&t=13274
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Re: DOPRASTAV, a.s. Bratislava /skupina DDM Group/

Odoslaťod Dialniciar » 26. Mar 2010 00:27

Vlaňajšia stavebná výroba Doprastavu dosiahla takmer 380 mil. eur, čo je medziročný pokles o desať percent. Hrubý zisk pritom presiahne 15 mil. eur a zotrvá na predvlaňajšej úrovni.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Re: DOPRASTAV, a.s. Bratislava /skupina DDM Group/

Odoslaťod konstrukt » 26. Apr 2010 21:32

Nová internetová stránka Doprastav,a.s. :arrow: http://www.doprastav.sk/
Odbor dopravné staviteľstvo
Obrázok používateľa
konstrukt
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 255
Založený: 28. Dec 2006 23:23
Bydlisko: BRATISLAVA

Re: DOPRASTAV, a.s. Bratislava /skupina DDM Group/

Odoslaťod Dialniciar » 17. Máj 2010 17:27

Doprastav napriek kríze vlani zvýšil zisk o 36% : viewtopic.php?f=35&t=13462
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Re: DOPRASTAV, a.s. Bratislava /skupina DDM Group/

Odoslaťod Dialniciar » 25. Máj 2010 13:41

Doprastav stavia obchvat hlavného mesta Azerbajdžanu :arrow:

viewtopic.php?f=35&t=13505
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Stavebné a projektové firmy + Stavebné a údržbové stroje

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 12 hostí.