BETAMONT, s.r.o., Zvolen

sekcia venovaná stavebným a projekčným firmám ako aj mechanizmom a technike využívanej pri stavbách, respektíve údržbe diaľničnej a cestnej siete.

Moderátor: Moderátori

BETAMONT, s.r.o., Zvolen

Odoslaťod Adaios » 13. Apr 2006 11:51

Spoločnosť BETAMONT s.r.o. Zvolen vznikla v roku 1992 s cieľom uplatnenia sa na trhu v oblasti telekomunikačnej a zabezpečovacej techniky. Spoločnosť postupne rozširovala rozsah svojich podnikateľských aktivít a cieľov podľa podmienok rozvíjajúceho sa trhu a to prioritne do informačných systémov diaľnic a oblasti železničnej zabezpečovacej techniky.

Spoločnosť patrí do skupiny Castor & Pollux Group.

Činnosť - diaľnice - http://www.betamont.sk/index2.php?id=1.1&lang=sk :arrow:

Kamerový dohľad, Meteorologické stanice, Elektronické meranie výšky vozidiel, Sčítač dopravy, Premenné dopravné značenie, Elektrická závora, Lokálny dispečing, SOS hlásky – telefóny núdzového volania, Technologické prvky siete

Referencie - http://www.betamont.sk/index2.php?id=0.4&lang=sk

Zdroj ako aj dalsie info najdete tu - http://www.betamont.sk/index2.php?id=0.0&lang=sk


Obrázok
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 21:36

Odoslaťod Caesar » 25. Apr 2006 13:54

Typický príklad firmy na fóre, ktorá sa zaoberá práve špeciálnymi prácami na výstavbe diaľničnej siete, špeciálnym technologickým zázemím. 8)
Caesar
Obrázok používateľa
Caesar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 43
Založený: 06. Máj 2005 15:03
Bydlisko:

Odoslaťod Dialniciar » 04. Júl 2006 23:09

Aj táto firma dostala od Protimonopolného úradu SR pokutu za kartelovú dohodu pri výstavbe úseku diaľnice D1. :arrow:

BETAMONT s.r.o., Zvolen, peňažná pokutu vo výške 4 741 000 Sk.-

Zdroj: http://www.antimon.gov.sk/article.aspx?c=12&a=2032
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 20:16

... môj názor ...

Odoslaťod Dialniciar » 19. Dec 2006 16:01

Tak zrejme táto firma to bude mať najhoršie zo všetkých pokutovaných, lebo nemá potrebnú dcérsku firmu, cez ktorú by sa mohla realizovať.

Čo si myslíte vy :?:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 20:16

Odoslaťod jano.z » 19. Dec 2006 16:16

Vidím prúser ... táto firma zabezpečuje montáže zabezpečovacích zariadení pre ŽSR a neviem o inej firme disponujúcej potrebnými technológiami pre montáž stavadiel SIMIS (okrem samotného SIEMENSu) ... takže koridor sa nám zasa poriadne predraží alebo zabrzdí ...
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 20:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod Dialniciar » 19. Dec 2006 16:19

JoHnZ napísal:Vidím prúser ... táto firma zabezpečuje montáže zabezpečovacích zariadení pre ŽSR a neviem o inej firme disponujúcej potrebnými technológiami pre montáž stavadiel SIMIS (okrem samotného SIEMENSu) ... takže koridor sa nám zasa poriadne predraží alebo zabrzdí ...


Ak to je rozbehnutá zakázka, tej sa to nedotkne nijako. :wink:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 20:16

Odoslaťod jano.z » 19. Dec 2006 16:29

Áno ale uvedom si, že je to dištanc na 5 rokov. Dovtedy bude treba ZZ pre Nové Mesto, pre Brestovany, ďiaľkovo riadené výhybne na trati Nové Mesto - Piešťany, ... na to všetko nie je vypísané ešte konanie a v súvislosti s ostatnými stavbami ho môže realizovať IBA Betamont ... Nehovoriac o tom, že potom už asi nebudú žiadne ďalšie, lebo táto firma bez štátnych zakázok (najmä) od železníc 5 rokov nemôže prežiť ...
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 20:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

... moje informácie ...

Odoslaťod Dialniciar » 19. Dec 2006 16:31

JoHnZ napísal:Áno ale uvedom si, že je to dištanc na 5 rokov. Dovtedy bude treba ZZ pre Nové Mesto, pre Brestovany, ďiaľkovo riadené výhybne na trati Nové Mesto - Piešťany, ... na to všetko nie je vypísané ešte konanie a v súvislosti s ostatnými stavbami ho môže realizovať IBA Betamont ... Nehovoriac o tom, že potom už asi nebudú žiadne ďalšie, lebo táto firma bez štátnych zakázok (najmä) od železníc 5 rokov nemôže prežiť ...


Uvažuje sa už len o jednom roku po lobbingu/naznačení ministra dopravy.

V takom prípade, ak je samotná na trhu, príde veľmi rada ďalšia, ak by to bolo 5 rokov. :P
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 20:16

Odoslaťod jano.z » 19. Dec 2006 16:43

Na tieto zakazky je ale viazane urcite know-how (prepajanie a integracia systemovych komponent AŽD Praha, Siemens-Nixdorf a Starmon Choceň, rozne technologicke detaily) a firma ma urcite dohody so Siemensom a Starmonom ... aby to potom nedopadlo ako zariadenie v Zst. BA - Petrzalka), kde jednotlive systemy nie su schopne spolupracovat a vypravca robi jednu vec 4x.
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 20:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod Dialniciar » 19. Dec 2006 17:18

JoHnZ napísal:Na tieto zakazky je ale viazane urcite know-how (prepajanie a integracia systemovych komponent AŽD Praha, Siemens-Nixdorf a Starmon Choceň, rozne technologicke detaily) a firma ma urcite dohody so Siemensom a Starmonom ... aby to potom nedopadlo ako zariadenie v Zst. BA - Petrzalka), kde jednotlive systemy nie su schopne spolupracovat a vypravca robi jednu vec 4x.


Kto to robí v ČR, Rakúsku alebo v Nemecku :?:

Jednoducho, ja by som o to neobával, že nebude mať kto robiť tieto práce na železniciach.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 20:16

Odoslaťod jano.z » 19. Dec 2006 17:27

O to sa viacmenej nebojím ani ja, ale myslím si, že to nebude v takej kvalite a pritom za podstatne vyššiu cenu ...
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 20:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod Dialniciar » 19. Dec 2006 17:28

JoHnZ napísal:O to sa viacmenej nebojím ani ja, ale myslím si, že to nebude v takej kvalite a pritom za podstatne vyššiu cenu ...


Tak to s tou vyššou cenou, ani by som nepovedal, keďže firma je tu v kartelovom "obchode" ... na diaľniciach a tým, že je jediná v SR ako píšeš ty, tak je monopolná, takže ako vieš, že teraz sú tie ceny nízke a potom budú vysoké :?:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 20:16

Odoslaťod jano.z » 19. Dec 2006 17:34

Takto, ona tá firma nie je monopolná, ale "monopolná". Teda že existuje viacero firiem, ktoré sa týmto zaoberajú. Z tých bola vybraná táto ako najlacnejšia. Začala to teda robiť svojim spôsobom, ktorým ale nemôže pokračovať žiadna ďalšia (je naivné predpokladať, žeby napr. Siemens poskytol podrobnejšie informácie o SIMISe AŽD, ktorá mu konkuruje v SRN alebo Starmon dal popisy komunikačných protokolov pre panely do rúk napr. Mikrovoxu alebo BUSE, ktoré ponúkajú podobný sortiment). Betamont mal tú výhodu, že preberá komponenty viacerých firiem a vlastná práca je ich integrácia.
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 20:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod Dialniciar » 19. Dec 2006 17:36

JoHnZ napísal:Takto, ona tá firma nie je monopolná, ale "monopolná". Teda že existuje viacero firiem, ktoré sa týmto zaoberajú. Z tých bola vybraná táto ako najlacnejšia. Začala to teda robiť svojim spôsobom, ktorým ale nemôže pokračovať žiadna ďalšia (je naivné predpokladať, žeby napr. Siemens poskytol podrobnejšie informácie o SIMISe AŽD, ktorá mu konkuruje v SRN alebo Starmon dal popisy komunikačných protokolov pre panely do rúk napr. Mikrovoxu alebo BUSE, ktoré ponúkajú podobný sortiment). Betamont mal tú výhodu, že preberá komponenty viacerých firiem a vlastná práca je ich integrácia.


Ale ako hovorím, neobával by som o to, že nebude mať kto pracovať na železniciach v SR, nech už sa to týka čohokoľvek.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 20:16

Odoslaťod jano.z » 19. Dec 2006 18:13

No ... v stavebnom ohlľade áno, v prevádzkovom možno za nejaký čas ani nie ...
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 20:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod Dialniciar » 20. Dec 2006 11:51

JoHnZ napísal:No ... v stavebnom ohlľade áno, v prevádzkovom možno za nejaký čas ani nie ...


Tak v takom prípade, že nebude možné modernizovať železnice, sa budú musieť financie presunúť na diaľnice. :P
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 20:16

Odoslaťod jano.z » 20. Dec 2006 22:51

Dialniciar napísal:Tak v takom prípade, že nebude možné modernizovať železnice, sa budú musieť financie presunúť na diaľnice. :P


Už sa teším ako budem namiesto dopravy na železnici riadiť nejakú tú poriadnu križovatku :lol:
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 20:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

... moje informácie ...

Odoslaťod Dialniciar » 22. Dec 2006 10:56

JoHnZ napísal:
Dialniciar napísal:Tak v takom prípade, že nebude možné modernizovať železnice, sa budú musieť financie presunúť na diaľnice. :P


Už sa teším ako budem namiesto dopravy na železnici riadiť nejakú tú poriadnu križovatku :lol:


V tomto prípade mám nové poznatky. Kartelová dohoda na diaľniciach sa nemusí preukázať na železniciach. :idea:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 20:16

Re: ... moje informácie ...

Odoslaťod jano.z » 23. Dec 2006 02:36

Dialniciar napísal:V tomto prípade mám nové poznatky. Kartelová dohoda na diaľniciach sa nemusí preukázať na železniciach. :idea:


To nie, ale ten distanc predsa plati na VSETKY verejne zakazky ... alebo sa mylim?
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 20:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

... moje informácie ...

Odoslaťod Dialniciar » 27. Dec 2006 11:48

JoHnZ napísal:
Dialniciar napísal:V tomto prípade mám nové poznatky. Kartelová dohoda na diaľniciach sa nemusí preukázať na železniciach. :idea:


To nie, ale ten distanc predsa plati na VSETKY verejne zakazky ... alebo sa mylim?


Dá sa to obísť v prípade, že bude Betamont dodávateľom.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 20:16

Odoslaťod jano.z » 27. Dec 2006 11:59

Tak to potom hadam nebude problem ...
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 20:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod Dialniciar » 04. Jan 2007 11:47

JoHnZ napísal:Tak to potom hadam nebude problem ...


Čo v súčasnosti Betamont pre slovenské železnice robí :?:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 20:16

Odoslaťod jano.z » 05. Jan 2007 03:22

Jednoznačne sú to zabezpečovacie zariadenia na koridore, mimo aktuálnej výstavby koridoru v poslednej dobe to ešte bola napr. výmena informačných tabúľ systému ZPA PRAGOTRON 50 za najnovšiu verziu panelov STARMON ELEN na Bratislavskej hlavnej stanici. Popri tom sú aj rôzne rekonštrukcie priecestí a iné drobné úpravy a opravy na ostatných tratiach. Betamont tiež v minulom rekonštruoval ZabZar na trati BB - Zvolen a inštaloval dispečérske riadenie trate Podunajské Biskupice - Dunajská Streda.
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 20:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod Dialniciar » 12. Jan 2007 21:49

Tak som si to trochu prešiel a opravím viaceré informácie. Betamont má aj dcérske spoločnosti:

http://www.betamont.sk/index2.php?id=0.2&lang=sk

Takže nie je problém, aby vykonával dané činnosti napríklad na spomínaných železniciach.

A celá spoločnosť patrí do skupiny: Spoločnosť patrí do skupiny Castor & Pollux Group, čo znamená, že nehrozí podľa mňa stav, že by doslova nemal kto realizovať tieto rôzne špecifické práce.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 20:16

Odoslaťod konstrukt » 20. Jan 2007 15:28

Betamont,s.r.o. Zvolen vykonával práce na elektrifikácii železničnej trati Zvolen-Banská Bystrica. Robil montáže rôznych zabezpečovacích, signalizačných zariadení.
Odbor dopravné staviteľstvo
Obrázok používateľa
konstrukt
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 255
Založený: 29. Dec 2006 00:23
Bydlisko: BRATISLAVA

Ďalšia

Naspäť na Stavebné a projektové firmy + Stavebné a údržbové stroje

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 1 hosť.