HYDROSTAV, a.s. Bratislava

sekcia venovaná stavebným a projekčným firmám ako aj mechanizmom a technike využívanej pri stavbách, respektíve údržbe diaľničnej a cestnej siete.

Moderátor: Moderátori

HYDROSTAV, a.s. Bratislava

Odoslaťod konstrukt » 06. Jan 2007 18:35

Hydrostav,a.s. Bratislava sa zapojil do výstavby diaľničnej siete v roku 1996 výstavbou diaľničného úseku Hybe-Važec a o dva roky nato stavbou Ladce-Sverepec. Pred stavbou úseku Hybe-Važec Hydrostav nerealizoval stavbu mostov, stál pred rozhodnutím stať sa mostárskou firmou, čo sa mu aj podarilo za veľmi malý čas vďaka určitým ľudom pracujúcim v tejto firme. Za krátku dobu sa stal staviteľom mostov a nie hociakych,ale mostov veľkých rozpätí napr: most nad potokom jánošíkova studnička v Tatrách. Hydrostav,a.s. bola najväčšia stavebná firma do roku 1999, ešte vtedy zamestnával vyše 7000 ľudí, vlastnil najmodernejšiu dopravnú techniku. Po roku 2000 to išlo s firmou dole vodou, strácal konkurenciuschopnosť, neplnil si závesky voči zamestnancom,bankám,poisťovniam. A vďaka ľudom,ktorý túto firmu viedli ju dostali v roku 2001 do konkurzu a následne do krachu. Firmou Hydrostav bol údajne vytunelovaný aj tunel Branisko. Následne, keď krachol vznikli na troskách Hydrostavu Hydrostav SK, Hydrostav Šaľa,Hydrostav Bratislava Vlčie hrdlo,a.s. a nárokovali si na stavby,ktoré realizoval pôvodný hds. Hydrostav SK pokračoval na stavbe Ladce Sverepec ale z dôvodu neplnenia harmonogramu prác mu SSC vypovedala zmluvu a stavbu pridelila 2 uchádzačovi Doprastavu. To sa HDS SK nepáčilo a bránil DPS rozvinúť práce. Napokom sa HDS SK a doprastav dohodli a realizovali práce pol na pol, ale už práce realizoval HDS Šaľa. Hydrostav Bratislava Vlčie hrdlo pôsobil po Hydrostave na Branisku. Hydrostav Šaľa odkúpili Inžinierske stavby,a.s. Košice a dnes je to závod O9 Šaľa, Hydrostav Bratislava Vlčie hrdlo sa premenoval na Hydrotranzit,a.s. a odkúpila ho firma PSJ Holding Jihlava a dnes sa volá PSJ Hydrotanzit,a.s. :arrow: www.psjhydrotranzit.sk a obe sa zúčastňujú výstavby diaľničných úsekov v SR. A nedávno vznikla firma Hydrostav Bratislava,s.r.o. :arrow: www.hds-ba.sk takže hydrostav je nezničiteľný a nesmrteľný aj po krachu.


Obrázok
Naposledy upravil konstrukt dňa 15. Sep 2008 18:12, celkovo upravené 5 krát.
Obrázok používateľa
konstrukt
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 255
Založený: 28. Dec 2006 23:23
Bydlisko: BRATISLAVA

Odoslaťod stavbar » 06. Jan 2007 18:40

Z Hydrostavu Trenčianske Bohuslavice,a.s. vznikla firma Hydroterra servis,a.s. Bratislava :arrow: www.hydroterraservis.sk
stavbar
návštevník
 
Príspevky: 13
Založený: 28. Dec 2006 20:11
Bydlisko: SLOVENSKO

Odoslaťod konstrukt » 08. Jan 2007 22:08

Hydrostav,a.s. Bratislava mal 8 odštepných závodov 1 v Bratislave Včie hrdlo, 2 mechanizačný závod Bratislave, 3 v Trenčianskyck Bohuslaviciach, 4 dopravný Trenčianske Bohuslavice, 5 Mochovce, 6 Šaľa, 7 Podunajské Biskupice, 8 Komárno. Hydrostav,n.p. vznikol v roku 1951 z Československých stavebných závodov, v roku 1.7.1989 sa stal štátnym podnikom , 1.5 1992 sa pretransformoval na akciovú spoločnosť a v roku 2002 skrachoval z dôvodu vytunelovania spoločnosti vedením. Podieľal sa na výstavbe tunelov v Nemecku, Rakúsku, Švajčiarsku a na Slovensku a preto mala záujem kúpiť Hydrostav firma Skanska. V minulosti sa podieľal na výstavbe dôležitých strategických podnikov v SR ako vodné diela, Duslo Šaľa, Slovnaft, Atomové elektrárne J. Bohunice, Mochovce, Vsž Košice...
Odbor dopravné staviteľstvo
Obrázok používateľa
konstrukt
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 255
Založený: 28. Dec 2006 23:23
Bydlisko: BRATISLAVA

Odoslaťod Dialniciar » 10. Jan 2007 20:24

Ja proti tejto téme nič nemám. Skôr naopak, určite majú mnohí lepší prehľad po prvom príspevku. 8)
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod konstrukt » 18. Feb 2007 21:15

Hydrostav Bratislava,s.r.o. realizuje rekonštrukcie bytov a bytových jadier. :arrow: www.hds-ba.sk/10.html Je zaujímavé, že kedysi táto firma realizovala najväčšie vodné stavby ako projekt Gabčíkovo,diaľničné úseky,jadrové elektrárne. A dnes /jej nasledovateľ po krachu/ sa zaoberá takýmito činnosťami.
Naposledy upravil konstrukt dňa 14. Apr 2008 22:13, celkovo upravené 1 krát.
Odbor dopravné staviteľstvo
Obrázok používateľa
konstrukt
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 255
Založený: 28. Dec 2006 23:23
Bydlisko: BRATISLAVA

Odoslaťod Dialniciar » 07. Apr 2007 14:01

Šéfov Hydrostavu vinia z tunelovania

http://spravy.pravda.sk/sefov-hydrostav ... ronika_P04

11. júla 2005 16:18 Vyšetrovateľ Úradu boja proti korupcii obvinil predsedu predstavenstva spoločnosti Hydrostav Milana G. a člena predstavenstva Ladislava C. z trestného činu poškodzovania veriteľa.

Ako štatutári Hydrostavu mali v roku 2002 rozpredať majetok spoločnosti v hodnote 161 miliónov korún, a to tesne pred vyhlásením konkurzu, o ktorom vedeli, čím poškodili najmenej 3481 veriteľov. V období od 31. mája do 27. júna 2002 uzavreli so súkromnou spoločnosťou D.R.M. Atrej 6 kúpno-predajných zmlúv na hnuteľný a nehnuteľný majetok spoločnosti Hydrostav. Išlo o motorové vozidlá, prívesy, obytné zariadenia, špeciálne stroje, výpočtovú techniku a iný majetok.

Zmluvy v celkovej hodnote 161 miliónov korún však boli jednostranne nevýhodné pre Hydrostav. Zaväzovali ho vo veľmi krátkom čase zabezpečiť zmenu v evidencii vlastníka predávaného hnuteľného a nehnuteľného majetku. Napríklad do týždňa preevidovať motorové vozidlá na príslušných dopravných inšpektorátoch polície. V prípade nesplnenia tejto povinnosti hrozila Hydrostavu pokuta v celkovej výške 161 miliónov korún, teda kúpnej ceny majetku.

Keďže si Hydrostav nesplnil zmluvnú povinnosť, musel uhradiť D.R.M. Atrej rovnakú sumu, za akú kupovala firma majetok Hydrostavu. Reálne tak došlo k bezodplatnému prevodu majetku v hodnote 161 miliónov korún na spoločnosť D.R.M. Atrej.

Milan G. je od mája vo vyšetrovacej väzbe. Ladislav C. sa nachádza v zahraničí, polícia po ňom pátra. V prípade uznania viny súdom im hrozí trest odňatia slobody na dva až osem rokov.

Polícia ich v máji obvinila spolu s ďalšími siedmimi páchateľmi z trestného činu založenia, zosnovania a podporovania zločineckej skupiny, spreneverení a legalizácie príjmu z trestnej činnosti v súvislosti s výstavbou diaľničného úseku D1 Ladce-Sverepec a výstavby tunela Branisko.

Na základe uzavretých dodatkov k zmluve sa prostriedky od Slovenskej správy ciest objednávajúcej si stavebné práce u Hydrostavu dostávali namiesto na účet Hydrostavu na účet Prevádzky predajných automatov. Pri výstavbe diaľničného úseku tak od decembra 2001 do apríla 2002 pretieklo 204 miliónov korún do spoločnosti Prevádzka predajných automatov. Škoda spôsobená Hydrostavu je najmenej 185 miliónov korún.

Podobný postup bol aj pri výstavbe tunela, kde od februára do apríla 2002 podnik Vodohospodárska výstavba posielal na účet spoločnosti Prevádzka predajných automatov prostriedky. Páchatelia sa tak obohatili o ďalších 44 miliónov korún.

TASR
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 07. Apr 2007 14:03

http://www.asb.sk/casopis-asb-sk/print. ... 159&tid=20

Pán inžinier, vytiahla som si z internetu informácie o Doprastave. Prečo je o Doprastave toľko negatívneho? Nemá zdravotníctvo viac miliárd ako Slovenska sprava ciest?

Viete, Doprastav mal pri založení svoj účel stavať cesty a mosty. Keď začala výstavba diaľnic na Slovensku, Doprastav mal určitý náskok, pretože bol na to určený, to znamená, že sme po 90. roku mali vybavenosť a logicky sme sa vo výstavbe diaľnic presadili na 30 či 40 percent. Ostatné firmy videli veľké zákazky, len si nevedeli uvedomiť, že otázkou nie je len zákazku vyhrať, ale aj ju zrealizovať, a to dokonca so ziskom, aby firma vedela existovať ďalej. Klasickým príkladom bol Hydrostav, ktorý sa dostal k výstavbe diaľnic, ale pre nezvládanie technológií a ich podceneniu napokon skrachoval. Hydrostav dostal stavbu Hybe – Važec, ale na nej prerobil, dostal sa do červených čísel.

Zdroj: rozhovor s: Predseda predstavenstva Doprastav, a.s., Ing. Ivan Šesták na tému: jeho názory na etiku v slovenskom stavebníctve.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod konstrukt » 14. Apr 2007 10:46

Chybou Hydrostavu,a.s. museli na diaľnici Ladce-Sverepec odstrelovať novopostavené piliere pod most. Piliere boli postavené úplne mimo projektu.
Naposledy upravil konstrukt dňa 22. Apr 2008 22:01, celkovo upravené 1 krát.
Odbor dopravné staviteľstvo
Obrázok používateľa
konstrukt
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 255
Založený: 28. Dec 2006 23:23
Bydlisko: BRATISLAVA

Odoslaťod konstrukt » 16. Apr 2007 00:08

doprastavak napísal:Hádam nikto z vás nevedel, že chybou Hydrostavu,a.s. museli na diaľnici Ladce-Sverepec odstrelovať novopostavené piliere pod most. Piliere boli postavené úplne mimo projektu.
Aj kvôli tomuto bola predražená výstavba tejto diaľnice, pretože sa piliere museli stavať nanovo. Hydrostav,a.s. túto stavbu vytuneloval a ziskové bolo vedenie podniku, nie však podnik ktorí riadili.
Odbor dopravné staviteľstvo
Obrázok používateľa
konstrukt
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 255
Založený: 28. Dec 2006 23:23
Bydlisko: BRATISLAVA

... môj názor ...

Odoslaťod Dialniciar » 07. Máj 2007 08:14

doprastavak napísal:
doprastavak napísal:Hádam nikto z vás nevedel, že chybou Hydrostavu,a.s. museli na diaľnici Ladce-Sverepec odstrelovať novopostavené piliere pod most. Piliere boli postavené úplne mimo projektu.
Aj kvôli tomuto bola predražená výstavba tejto diaľnice, pretože sa piliere museli stavať nanovo. Hydrostav,a.s. túto stavbu vytuneloval a ziskové bolo vedenie podniku, nie však podnik ktorí riadili.


Toto predraženie tvorilo max. 11% z celkového predraženia zavineného Hydrostavom. :idea:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Re: ... môj názor ...

Odoslaťod konstrukt » 07. Máj 2007 22:23

Dialniciar napísal:
doprastavak napísal:
doprastavak napísal:Hádam nikto z vás nevedel, že chybou Hydrostavu,a.s. museli na diaľnici Ladce-Sverepec odstrelovať novopostavené piliere pod most. Piliere boli postavené úplne mimo projektu.
Aj kvôli tomuto bola predražená výstavba tejto diaľnice, pretože sa piliere museli stavať nanovo. Hydrostav,a.s. túto stavbu vytuneloval a ziskové bolo vedenie podniku, nie však podnik ktorí riadili.


Toto predraženie tvorilo max. 11% z celkového predraženia zavineného Hydrostavom. :idea:
Si si 100% istí, že to bolo iba 11%, lebo podľa mňa bolo viac.
Odbor dopravné staviteľstvo
Obrázok používateľa
konstrukt
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 255
Založený: 28. Dec 2006 23:23
Bydlisko: BRATISLAVA

Re: ... môj názor ...

Odoslaťod Dialniciar » 08. Máj 2007 11:42

doprastavak napísal:
Dialniciar napísal:
doprastavak napísal:
doprastavak napísal:Hádam nikto z vás nevedel, že chybou Hydrostavu,a.s. museli na diaľnici Ladce-Sverepec odstrelovať novopostavené piliere pod most. Piliere boli postavené úplne mimo projektu.
Aj kvôli tomuto bola predražená výstavba tejto diaľnice, pretože sa piliere museli stavať nanovo. Hydrostav,a.s. túto stavbu vytuneloval a ziskové bolo vedenie podniku, nie však podnik ktorí riadili.


Toto predraženie tvorilo max. 11% z celkového predraženia zavineného Hydrostavom. :idea:
Si si 100% istí, že to bolo iba 11%, lebo podľa mňa bolo viac.


Ano, som si istý. :idea: A keď ty si nie istý, tak poisti. :P
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod konstrukt » 27. Máj 2007 22:08

V roku 2006 bolo zistené, že firma Hydrostav,a.s. počas výstavby hraničného priechodu Rusovce pri Bratislave tunelovala túto stavbu. Niektoré práce sú sfušované, termín odovzdania sa oddiaľoval a bolo platené za práce, ktoré neboli alebo boli iba čiastočne prevedené v nízkej kvalite. Komplex colnice sa začal stavať v roku 1995 a mal byť hotový v roku 1998. Do riadnej prevádzky bol však uvedený až v roku 2001.
Odbor dopravné staviteľstvo
Obrázok používateľa
konstrukt
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 255
Založený: 28. Dec 2006 23:23
Bydlisko: BRATISLAVA

Odoslaťod konstrukt » 27. Sep 2007 12:58

Hydrostav v konkurze predáva kľúčové výrobné celky


Kľúčové výrobné celky stavebnej firmy Hydrostav, a.s. Bratislava v konkurze sú na predaj. Správca konkurznej podstaty Hydrostavu Jozef Bolješik predáva mimo dražby majetok úpadcu ocenený celkovo na 397 mil. Sk. Najväčšiu hodnotu z tohto ponukového konania má areál Trenčianske Bohuslavice, a to 219,3 mil. Sk, uviedol pre agentúru SITA Bolješik O tieto kľúčové celky už prejavili v minulosti záujem podniky z Rakúska a Švajčiarska, ktoré sa zameriavajú aj na stavebnú činnosť.

V tomto kole som však zatiaľ ponuku od nich nedostal, dodal. Ako pokračoval, spomínané firmy vedia, že sa začal predaj tohto majetku. Správca očakáva, že v nasledujúcich dňoch bude viesť s predstaviteľmi týchto firiem upresňujúce rokovania o tomto majetku.
Správca predáva aj administratívnu budove Vlčie hrdlo v Bratislave ocenenú na 72,6 mil. Sk a stavebný dvor Vlčie hrdlo ocenený na 60,7 mil. Sk. Na predaj ponúkol Bolješik aj pozemok v Bratislave-Trnávke ocenený na 32,5 mil. Sk a rekreačné zariadenie Zelená Voda v katastrálnom území Nové Mesto nad Váhom v hodnote 6,7 mil. Sk. Posledným majetkom ponúkaným správcom v rámci tejto ponuky je areál Veľké Leváre, ktorý tvoria stavby ocenené na 5,2 mil. Sk. Záujemcovia o majetok môžu svoje ponuky posielať do 20. apríla tohto roka, pričom sú povinní zložiť zálohu na kúpnu cenu vo výške 10 % z navrhovanej kúpnej ceny na účet správcu. Otváranie obálok sa uskutoční 21. apríla na Krajskom súde v Bratislave a víťaznú ponuku vyhodnotí správca do 21 dní od otvorenia obálok. Kritériami výberu pritom bude ponúknutá cena, platobné podmienky a rozsah kupovaného majetku.
Na prieskumnom pojednávaní spoločnosti v prvej polovici minulého roka si uplatnilo 2 365 veriteľov pohľadávky vo výške 4,95 mld. Sk. Oprávnené záväzky spoločnosti však podľa Bolješika predstavujú 2,5 mld. Sk, pohľadávky voči rôznym stavebným firmám dosahujú približne 790 mil. Sk. Celkový majetok Hydrostavu určený na predaj Bolješik rozdelil na 29 majetkových hodnôt. Podľa jeho slov by chcel väčšinu z nich speňažiť ešte v tomto roku. V januári tohto roka začal správca s predajom nehnuteľného majetku v celkovej hodnote 96 mil. Sk a hnuteľného majetku, ktorého znalecká hodnota dosiahla 32 mil. Sk. V marci ponúkol správca na predaj štyri nehnuteľnosti a súbor hnuteľných vecí v celkovej hodnote 69,3 mil. Sk.
Najväčšími veriteľmi spoločnosti, ktorá zamestnáva približne 100 ľudí, sú Slovenská konsolidačná (SKo), Slovenská správa ciest, Sociálna poisťovňa, Všeobecná zdravotná poisťovňa. Pôvodne boli významnými veriteľmi aj VÚB banka a UniBanka, svoje pohľadávky však postúpili tretím osobám. Časť pohľadávok postúpila tretím osobám aj SKo, no napriek tomu figuruje medzi najväčšími veriteľmi. Konkurz na Hydrostav vyhlásil Krajský súd v Bratislave 30. júla 2002, pričom rozhodol o prevádzkovaní firmy v konkurze.



http://www.mesto.sk/prispevky_velke/bra ... 0820.phtml
Naposledy upravil konstrukt dňa 05. Júl 2008 15:44, celkovo upravené 2 krát.
Obrázok používateľa
konstrukt
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 255
Založený: 28. Dec 2006 23:23
Bydlisko: BRATISLAVA

Správa predstavenstva Hydrostavu,a.s.o podnikaní za rok 1998

Odoslaťod konstrukt » 27. Sep 2007 13:46

Správa predstavenstva HYDROSTAVU,a.s, o podnikaní za rok 1998-Podnikateľský zámer spoločnosti Hydrostav,a.s. na rok 1998 vychádzal z predpokladu mierneho rastu stavebných činností vo verejnom i súkromnom sektore, so vznikom rizikovosti financovania štátnych investíciia s nepriaznivým menovým vývojom slovenskej koruny. Pre zabezpečenie výrobnej a ekonomickej stability spoločnosti bol prijatý priebežne celý rad momoriadnych opatrení ako : 1. docieliť maximálne využívanie vlastných výrobných kapacít a vnútropodnikových kooperácii. 2. personálne stabilizovať spoločnosť na nižšej úrovni celkového počtu zamestnancov. 3. obmedziť investičný rozvoj spoločnosti. 4. sústrediť pozornosť na kvalitu realizovaných prác v súvislosti zo zavádzaním ISO do spoločnosti. 5. zabezpečiť znižovanie nákladovosti a priebežného objemu zásob. Napriek schváleniu množstva ekonomicky ozdravných koncepcii rozvoja, nepodarilo sa v plnej výške úplne eliminovať krízové oblasti hospodárskej činnosti. Z dôvodu prerušenia finančných tokov, najmä od štátnych investorov , bola spoločnosť nútená pre zabezpečenie prevádzky zvýšiť úverové zaťaženie na hranicu únosnej miery. Táto skutočnosť spolu s negatívnymi dopadmi ekonomických výsledkov zrušeného OZ Podunajské Biskupice a v závere roku sa prejaviaceho nedostatku výrobnej náplne pre niektoré špeciálne technologie, sa odzrkadlila v tvorbe hospodárskeho zisku a.s. . Nízka úroveň dosiahnutého zisku pred zdanením v objeme 14,6 mil. SK bola dôvodom, že po zdanení zaevidovala spoločnosť hospodársky výsledok-stratu vo výške 12,4 mil. SK Táto skutočnosť má negatívny dopad do tvorby fondov a výplaty dividend. V ukazovateli S hodnota celkom, t.j. dodávka stavebných prác podľa dodávateľských zmlúv, bol dosiahnutý finančný objem 6937,6 mil. SK a v hodnote ZSV t.j. práce vykonané vlastnými zamestnancami v hodnote 5015,1 mil. SK, čo v obidvoch prípadoch sú výsledky na úrovn predchádzajúceho roku. Tieto docielené výsledky zaraďujú spoločnosť Hydrostav,a.s. na popredné miesto medzi stavebnými podnikateľskými subjektami na Slovensku. Realizáciou výrobného programu bolo umožnené vytvoriť pracovné príležitosti pre 7271 osôb pri dosiahnutí priemerného mesačného zárobku 12 315 SK. Sociálny program zamestnancov, ktorý vychádzal zo záväzkov kolektívnej zmluvy, bol v spolupráci s odborovým zväzom vyhodnotený ako splnený. Vlastné imanie spoločnosti zaznamenalo mierny pokles v porovnaní s minulým rokom, najmä z dôvodu nenaplnenia pôvodného predpokladu v tvorbe zisku za účtovný rok a dosahuje výšku 1506,9 mil. SK. Finančná situácia spoločnosti patrila k najsledovanejším otázkam existenčného charakteru v priebehu celého roka, pričom najvýraznejším spôsobom bola ovlyvňovaná vysokým stavom pohľadávok a záväzkov z obchodného styku. Vývoj hospodárstva SR signalizuje obdobie stagnácie resp. znižovanie investičných činností v štátnom sektore ale i v súkromných investíciách na trhu stavebných prác. Tejto novej situácii sa musia prispôsobiť všetky organizačné štruktúry a.s. , aby svojou riadiacou úrovňou operatívnosťou v zabezpečovaní potrebných technologiia kvalitou realizovaných investičných celkov boli i v tomto nepriaznivom období dané predpoklady pre pozitývne fungovanie a.s. Hydrostav. ZDROJ: výročná správa Hydrostav,a.s. za rok 1998
Naposledy upravil konstrukt dňa 28. Sep 2007 11:57, celkovo upravené 1 krát.
Obrázok používateľa
konstrukt
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 255
Založený: 28. Dec 2006 23:23
Bydlisko: BRATISLAVA

REALIZÁCIA DIAĽNICE D 1 HYBE-VAŽEC firmou HYDROSTAV,a.s.

Odoslaťod konstrukt » 27. Sep 2007 17:28

Diaľničný úsek D1 Hybe-Važec sa nachádza medzi uvedenými obcami a stavba diaľnice začína na konci prevádzkovaného úseku diaľnice za obcou Hybe,obchádza obec Východnú i Važec, kde končí napojením na cestu 1 triedy 1/18 ktorá je súčasťou medzinárodnej cestnej siete európskeho ťahu E 85. Diaľničný úsek je celkovej dĺžky 10,664 km. A.s HYDROSTAV vstúpila do realizácie diaľničného programu Slovenska v roku 1996. Tento úsek diaľnice je vzhľadom na polohu doteraz najvyšie realizovanou diaľničnou stavbou na Slovensku a blízkosťou veľhôr výrazne ovplyvňovaná náročnými klimatickými podmienkami. Týmito podmienkami sú limitované jednotlivé technologie či už pri budovaní zemného telesa alebo jednotlivých betonových konštrukcii. Trasa úseku D 1 Hybe-Važec, je veľmi citlivo situovaná v náročnom teréne a to i vzhľadom na hranice Tatranského národného parku. Diaľnica prechádza viacerími údoliami s malými potokmi, ako je potok Jánošíkova studnička resp. Beliansky potok. V daždivom období, ale zvlášť v jarnom období sú tieto údolné oblasti zamokrené, ba až podmáčané výdatnými prítokmi vody z Važeckých lúk i Vysokých tatier. V týchto údoliach sa nachádzajú rašeliniská, ktoré výrazne ovplyvnili zakladanie mostov. Geológia v celej trase stavby diaľnice je veľmi rozmanitá a mnohé prekvapenia v tejto oblasti odhalil až doplňujúci geologický prieskum. Všetky mostné objekty v trase diaľnice sú zakladané na veľkorozmerových vŕtaných pilotách priemeru 1180 mm a 400 mm, ktorých bolo zrealizovaných 12.284 bm resp. 1.401 bm. Túto technologiu špeciálneho zakladania realizoval náš odštepný závod Komárno. Vzhľadom na geologické podmienky sa realizovali piloty dĺžky od 8 m do 16 m a často bolo nutné nasypať pod vrtnú súpravu plošinu zo štrkodrvy. na zlepšenie prístupu k samotnému miestu vrtu piloty. Prevrty cez tieto štrkové vankúše sťažovali samotnú realizáciu a vyžadovali zvýšené nároky na správne osadenie, hĺbku vrtu ako i presnosť zabetónovania výšky hlavy piloty. Zaťažovacie skúšky na skúšobných pilotách nám potvrdili správnosť návrhu dĺžok pilot pri často len predpokladanej geologii v miestach základov mostov. V týchto zložitých podmienkach bolo nutné dodržiavať vysokú technologickú disciplínu pri realizácii vŕtaných pilot. Bolo naprojektovaných 14 mostov a boli navrhnuté hlavné technologie výstavby mostov, z ktorých sú 2 mosty realizované letmou betonážou, 1 most realizovaný pomocou výsuvnej skruže, 4 mosty realizované na pevnej skruži, 6 mostov prefabrikovaných, 1 most- navrhnutá i realizovaná zmena z monolitického predpätého mosta na rámový priepust pre kolízius vedením VVN. A.s HYDROSTAV do začatia prác na diaľnici D1 Hybe-Važec nerealizovala stavbu mostného objektu a z tohto dôvodu stála pred veľkou úlohou a výzvou stať sa aj firmou, ktorá zvládne mostárske technologie vlastnými silami. Táto úloha bola veľmi ťažká, nakoľko a.s. HYDROSTAV nebola vybavená špecialistami ani ľudskými resp. technologickými zariadeniami.Tieto problémy sa riešili veľmi intenzívne za pochodu. Dva mosty realizované letmej betonáže zabezpečovali naše odštepné závody Podunajské Biskupice ako VDS a závod Mochovce. Tieto mosty sú takmer identické s rozpätiami 35,0 + 5 x 61,0 + 35,0 m budované z medziľahlých podpier. A.s HYDROSTAV vo svojom odštepnom závode Trenčianske Bohuslavice na výrobu oceľových konštrukcii vyrobila vozíky pre letmú betonáž, čo pri počte 8 ks predstavovalo výrobu 420 t oceľovej konštrukcie. Ďalším rozhodujúcim mostným objektom je most cez Beliansky potok o rozpätí polí 30,23 m + 7 x 40,0 + 30,23 m, ktorý bol navrhnutý realizovať technologiou na pevnej skruži. Skutočné geologické podmienky a z nich vyplývajúce nároky na vytvorenie dostatočne stabilnej a únosnej plochy pre založenie pevnej skruže nás donútilo k zmene uvažovaného spôsobu realizácienosnej konštrukcie. Po zvážení do úvahy prichádzajúcich alternatív sa v a.s. HYDROSTAV presadila myšlienka realizácie mostného objektu pomocou výsuvnej skruže. Tento návrh sa prehodnocoval a konfrontoval so všetkými možnými podmienkami na stavbe pri návrhu, výrobe, doprave, montáži, realizácii NK a samotnej demontáže výsuvnej skruže. Projekt výsuvnej skruže bol vypracovaný na a.s. HYDROSTAV a v spolupráci so zaintresovanými odbornými úsekmi a útvarmi. Výrobu OK výsuvnej skruže vrátane pohyblivej podlahy zabezpečoval závod OK Trenčianske Bohuslavice. Od návrhu výsuvnej skruže, po dokončenie výroby uplynulo len 8 mesiacov a v mesiaci jún 1997 bola začatá montáž výsuvnej skruže na stavbe. Po počiatočných problémoch s odskružením a samotným posuvom skruže dosiahla a.s. HYDROSTAV pracovný cyklus 21 dní na jedno 40 m pole. Stavbu tohto mostného objektu realizoval závod Šaľa. Pomocou výsuvnej skruže U 40 bol most zabetonovaný t.j. celkom 9 polí o dĺžke 342 m k 30.4.1998 a týmto činom sa a.s. HYDROSTAV právom zaradila medzi mostárske firmy v SR. Takýmito výsledkami a.s. HYDROSTAV dokazuje vyspelosť a odbornú zdatnosť svojich pracovníkov. Ďalšou kategóriou mostov na diaľnici sú prefabrikované mosty. Pri spracovávaní realizačnej dokumentácie stavby bola presadená zmena typu prefabrikovaných mostov a to novonavrhnutých nosníkov DZ 97 dĺžky 27 m a 30 m. Pre malé rezpätie mostov boli navrhnuté rebrové nosníky TT, ktorých výrobcom je ZIPP Bratislava, ktorý realizoval ich montáž i zmonolitenie spriahujúcou doskou. A.s HYDROSTAV na prefabrikovaných mostoch bol zhotoviteľom okrem špeciálneho zakladania i realizátorom spodných stavieb. Hlavným poddodávateľom HYDROSTAVU boli Cestné stavby,a.s., Košice
Naposledy upravil konstrukt dňa 28. Sep 2007 11:58, celkovo upravené 1 krát.
Obrázok používateľa
konstrukt
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 255
Založený: 28. Dec 2006 23:23
Bydlisko: BRATISLAVA

Odoslaťod Dialniciar » 27. Sep 2007 22:37

K tomuto príspevku: Št Sep 27, 2007 18:28 by som poprosil zdroj. :idea:

Ďakujem vopred. 8)
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod konstrukt » 28. Sep 2007 10:25

Zdroj je knižná publikácia Diaľnice na Slovensku 1995-1998 vydaná pri príležitosti zavŕšenia 1 časového horizontu komplexného projektu prípravy a výstavby diaľnic v auguste 1998 v spolupráci: Ministerstvo dopravy SR, SSC Bratislava, Dopravoprojekt,a.s. Geoconsult,s.r.o., Doprastav,a.s. Hydrostav,a.s. Váhostav,a.s. Vodohospodárska výstavba, š.p. Cesty Nitra,a.s. Cestné stavby,a.s. KE, Inžinierske stavby,a.s. KE
Odbor dopravné staviteľstvo
Obrázok používateľa
konstrukt
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 255
Založený: 28. Dec 2006 23:23
Bydlisko: BRATISLAVA

Minulosť a.s HYDROSTAV BRATISLAVA

Odoslaťod konstrukt » 28. Sep 2007 13:18

VODNÉ DIELA-HYDROSTAV vybudoval vodné diela Orava, Dobšiná, a najmä systém vodných stupňov na najdlhšej slovenskej rieke Váh, ako sú Skalka, Nosice, Kostolná, Nové Mesto nad Váhom, Horná Streda, Madunice, Kráľová nad Váhom a ďalšie. Koncom 70-tych rokov začal HYDROSTAV ako vyšší dodávateľ spolu s maďarským partnerom budovať Sústavu vodných diel na Dunaji Gabčíkovo-Nagymaros. Po odstúpení maďarskej strany od spoločného projektu v roku 1989 došlo k zmene pôvodnej koncepcie výstavby a vodné dielo bolo zrealizované v náhradnom variante výlučne na slovenskom území. PRIEMYSELNÁ VÝSTAVBA-Tradícia priemyselnej výstavby v a.s. HYDROSTAV siaha do konca 5O-tych rokov, kedy sa v SR začal rozsiahly industrializačný program. K stavbám, ktoré firma realizovala, patria veľké priemyselné komplexy, ktoré dnes tvoria významnú súčasť ekonomiky štátu ako VSŽ,Slovnaft,Duslo... JADROVÉ ELEKTRÁRNE-Jadrový program sa na Slovensku začal realizovaťv roku 1958 stavbou prvej jadrovej elektrárne A-1 Jaslovské Bohunice. Začiatkom 70-tych rokov pokračoval v podstate väčšou intenzitou výstavby ďalších jadrových elektrárni V-1 a V-2 v tej istej lokalite a v 80-tych rokoch výstavbou jadrovej elektrárne Mochovce. Vyšším dodávateľom všetkých uvedených elektrárni bola firma HYDROSTAV. OBČIANSKE STAVBY- významnou súčasťou výrobného programu sú občianske stavby. HYDROSTAV,a.s. disponuje bohatými odbornými i organizačnými skúsenosťami z výstavby administratívnych budov, hotelov, bánk, nemocníc, hromadných garáží a ďalších stavieb podobného typu. Využitie moderrných technologii umožnilo firme úspešne zvládnuť realizáciu konštrukčne náročných stavieb akou bol Tancujúci dom v Prahe, Technopol, hotel Danube, ústredie NBS, rekonštrukcia hotela Carlton... DOPRAVNÉ STAVBY- Začala a.s. HYDROSTAV realizova od roku 1996 stavbou diaľnice D1 Hybe-Važec, D1 Ladce-Sverepec, dostavbou ciest Sereď-Báb, Trnava-Sereď, poddodávky prác D1 Nemšová-Ladce. ŠPECIÁlNE ZAKLADANIE-Jednou z ťažiskových oblastí pri výstavba vodných diel, priemyselných i energetických komplexov je zakladanie stavieb.Z moderných technologii HYDROSTAV uplatňuje v dominantnej miere zakladanie pomocou podzemných tesniacich a konštrukčných stien,pilóty,mikropilóty. POTRUBNÉ DIAĽKOVODY-Od roku 1960 kedy firma HYDROSTAV začala s výstavbou potrubných diaľkovodov, až do roku 1996 vybudovala vyše 3.300 km plynovodov, ropovodov a produktovodov. Výborne technicky i organizačne zvládnutou technologiou sa presadila nielen na početných stavbách v Československu ale aj na území Ukrajiny, Nemecka, Poľska,Rakúska. STAVBY TUNELOV- a.s. HYDROSTAV už niekoľko rokov úspešne spolupracuje s nemeckými firmami pri výstavbe tunelov v SRN. Okrem toho vyrába a montuje posuvné tunelové debnenie pre betonárske práce. V SR realizoval HYDROSTAV výstavbu tunela Branisko. VYRÁBA A DODÁVA- Mobilné obytné kontajnery,systémové debnenie NOE,oceľové skruže TUBOSIDER,oceľové konštrukcie... DOPRAVA-HYDROSTAV vlastní najmodernejší a najväčší dopravný park v SR, v rámci vlastných kapacít, ponúka stavebnú mechanizáciu a dopravu aj cudzím odberateľom.

Zdroj - profil Hydrostavu,a.s.
Naposledy upravil konstrukt dňa 04. Júl 2008 13:31, celkovo upravené 1 krát.
Obrázok používateľa
konstrukt
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 255
Založený: 28. Dec 2006 23:23
Bydlisko: BRATISLAVA

Odoslaťod konstrukt » 29. Sep 2007 20:50

Tunelárska telenovela



05.06.2005 09:00

Stavbársky kolos s vyše päťdesiatročnou tradíciou zostal na kolenách a pomaly dodýchava. Kto ho má na svedomí?




Vytunelovaný Hydrostav je už tretí rok v konkurze. Z deviatich nedávno obvinených v kauze tunel Branisko a úsek diaľnice D1 Ladce – Sverepec sú dvaja, Robert V. a Milan G., za mrežami. Ďalších dvoch, Alexandra H. a Tomáša H., hľadá polícia v zahraničí. Roberta B., Ladislava Č., Ivanu D., Leonarda G. a Romana T. stíhajú na slobode. Z kedysi obrovského podniku s bohatou tradíciou zostala iba škrupina. Vyzerá to tak, že sa blíži čas hádzania smútočných vencov aj do jeho vodného diela Gabčíkovo. Najväčší dodávateľ vysokokapacitných inžinierskych sietí, vodovodov, plynovodov, čistiarní odpadových vôd a ekologických závodov na recykláciu a spracovanie triedených odpadov zrejme čoskoro zostane iba v spomienkach.

KRACH NEBOL NUTNÝ

Podľa slov Ing. Ivana Čarnogurského, prezidenta Zväzu priemyselných podnikateľov Slovenska a niekdajšieho riaditeľa Hydrostavu, nastal krach tohto podniku po jeho odchode z postu. "Moje odvolanie bolo vyslovene politické, pretože keď Mečiar roku 1994 vyhral voľby, odďaľoval zloženie vlády až do novembra. V deväťdesiatom piatom naplno obsadil Fond národného majetku a ten ma ako stopercentný akcionár na valnom zhromaždení po piatich rokoch z funkcie odvolal,“ vysvetľuje Ing. Čarnogurský.


"Potom tam Mečiar dosadil skorumpované kádre, ktoré o modernom riadení podniku nemali predstavu. Hydrostav dostali do rúk piati ľudia doslova zadarmo – dvojmiliardový podnik za stodvadsať miliónov. Prvú splátku mali zaplatiť 40 miliónov, na ktoré dostali pôžičku z banky, a zvyšok na splátky do dvoch rokov. Napokon to za nich z podnikových peňazí splatil Hydrostav na poslednú chvíľu,“ pokračuje. V podstate nejde o zložitú matematiku. Veď v júni 1995 mal Hydrostav bilančný zisk 145 miliónov korún. O šesť mesiacov neskôr bol však zisk už o 40 miliónov nižší. Podnik plával postupne dolu vodou, až kým sa v roku 2000 nedostal do straty. Keď bol naňho v roku 2002 vypísaný konkurz, mal už registrovanú stratu 1,7 miliardy (!). "Krach nebol nutný. Bolo to diletantstvo – zámer zopár ľudí, ktorí začali veľmi lukratívne majetky rozpredávať. Neschopnosťou doviedli podnik do krachu,“ tvrdí Ing. Čarnogurský.

MILIÓNOVÝ ODLIV

Situácia naberala na obrátkach v decembri 2001. Ani nie týždeň pred Štedrým dňom menovali do predstavenstva podniku troch ľudí – podnikateľov z okolia Piešťan. "Boli nastrčení. Veď ešte rok po vyhlásení konkurzu prichádzali správcovi nimi podpísané pohľadávky. Napríklad zmluva, že komusi predajú Hydrostav, a keď to neurobia do stanoveného termínu, zaplatia úhradu 800 miliónov korún. To je ten viditeľný krach,“ podotýka. Tri dni po objavení sa spomínaných troch ľudí – predsedu predstavenstva Milana G. a členov Ladislava Č. a Milana K. – začali peniaze pôvodne určené Hydrostavu (stavba diaľnice Ladce - Sverepec) plynúť na fiktívny účet. Vychádzali z dodatku zmluvy medzi Slovenskou správou ciest (SSC) a Hydrostavom.


Do apríla 2002 tak na účet Prevádzky predajných automatov "odtieklo“ okolo 204 miliónov. Dodatok podpísali členovia predstavenstva Leonard G. a Roman T. na podnet predsedu dozornej rady Alexandra H. Podobný systém zafungoval od februára 2002 do apríla 2002 (ďalších 44 miliónov korún). Tentoraz peniaze na fiktívny účet posielala Vodohospodárska výstavba. Samozrejme, ani Vodohospodárska výstavba, ani Slovenská správa ciest to netušili. Podivuhodné veci sa však diali aj naďalej. "Napríklad zrazu vznikli štyri eseročky a zamestnanci aj s celým vybavením sa v nich ocitli. A potom prostredníctvom týchto troch ľudí došlo k rozpredaju. V pozadí záhadne figurovali aj veľké podniky – najväčšia časť sa akože odpredala Inžinierskym stavbám Košice, ktoré už vtedy boli majetkom Istrokapitálu. Vyšetrovalo sa to pred dvomi rokmi. Policajti zistili, že veľké množstvo strojov v miliónových hodnotách predali istej firme na Moravu. Samozrejme, uplatnili si vrátenie DPH – asi 300 miliónov. No a tie isté stroje sa k nám vrátili ako šrot. Veď ešte dnes, keby niekto hľadal, tak na mnohých nájde vyrazené Hydrostav a číslo,“ pokračuje Ing. Čarnogurský.

BIELE KONE

"Bol tu strašný evidenčný neporiadok, strácalo sa všetko možné. Pátral som po zmluvách a údajoch. Napríklad som si niečo uplatňoval na tretej strane, odpísali mi, že to už dávno zaplatili mojim právnym predchodcom,“ rozpráva o strastiach konkurzu JUDr. Jozef Bolješik, súdom stanovený správca konkurznej podstaty. Na adresu spomínanej trojice z predstavenstva, o ktorej sa okolie vyjadrovalo ako o bielych koňoch, poznamená: "Okolie má pravdu. Svojím spôsobom nerozhodovali o ničom, ale podpisovali to, čo im kto dal. Máme pochybnosti o niektorých dokladoch a dokumentoch, ktoré sa objavili po vyhlásení konkurzu.“So štatutármi Hydrostavu prakticky nemá nijaký kontakt. V zmysle konkurzného zákona im totiž vzniká povinnosť, aby mu ako súdom menovanému správcovi predložili obchodné knihy, doklady a poskytli informácie. Tvrdí, že do dnešného dňa sa tak nestalo. Preto podal trestné oznámenie pre podozrenie zo spáchania trestného činu marenia konkurzného konania.

"VEĽKÝ BAZÁR“

Hydrostavácky majetok sa v týchto dňoch rozpredáva, momentálne v druhom kole. V auguste minulého roka totiž schôdza veriteľov konečne schválila plán speňaženia majetku Hydrostavu a zaviazala správcu k jeho novému oceneniu. "Na základe toho sme na jar začali prvé kolá predaja majetku úpadcu. Predávame hnuteľný majetok a jednotlivé nehnuteľnosti. Zatiaľ sme predali spoluvlastnícky podiel v Technopole, pozemok na Galvaniho ulici v Bratislave, garáže v Šali a ubytovňu v Komárne. Aktuálne ponukové konanie sa skončilo 1. júna,“ dodáva. Z "menších“ vecí je napríklad na predaj budova konskej železnice na Krížnej v Bratislave - 21,6 milióna korún. Mala o ňu záujem aj mestská časť Bratislava-Nové mesto. Konkurz bude trvať dovtedy,kým sa celý majetok Hydrostavu nespeňaží.

Málokedy sa však podarí takýto konkurz skončiť do piatich rokov. "Myslím, že potrvá ešte najmenej trištyri roky. Predaj nehnuteľností sa môže skončiť aj skôr, ale zostanú ešte pohľadávky, ochranné známky,“ zamýšľa sa JUDr. Bolješik. Prihlásených pohľadávok má vytunelovaný podnik takmer za 4,8 miliardy korún. Pred rokom v apríli z nich na prieskumnom pojednávaní uznali len 1,16 miliardy korún. Zvyšok sú popreté pohľadávky, ktoré sa budú ďalej preverovať. Cifry sa teda ešte vykryštalizujú. Počet veriteľov sa zatiaľ zastavil na počte 2 360. Ale medzi nimi nenájdete niektorých pracovníkov, ktorým Hydrostav ešte nevyplatil mzdy. Hoci nedávno vyplatil svojim zamestnancom 22 miliónov korún, ktoré im dlhoval ešte pred vyhlásením konkurzu. Podľa papierov má Hydrostav majetok v nehnuteľnostiach za približne 1,35 miliardy korún. Niekdajší "hydrokolos“ má zrejme svoje dni spočítané. Kedysi zamestnával vyše desaťtisíc ľudí, v súčasnosti je to približne stotina. Odborníci tvrdia, že ide o klasický prípad tunelovania. Podľa slov Ivana Čarnogurského by celá táto kauza pokojne mohla byť námetom na telenovelu. Kto však stál za spomínanými bielymi koňmi, zatiaľ zostáva záhadou. Iba vyšetrovací spis pomaly naberá na váhe.



http://www.lesk.zoznam.sk/cl/11246/1038 ... %E8%EDkovo
Naposledy upravil konstrukt dňa 05. Júl 2008 15:48, celkovo upravené 1 krát.
Odbor dopravné staviteľstvo
Obrázok používateľa
konstrukt
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 255
Založený: 28. Dec 2006 23:23
Bydlisko: BRATISLAVA

Odoslaťod konstrukt » 29. Sep 2007 20:54

Kde sú naše peniaze?



22.05.2005 09:00

Tunel Branisko otvorili pred dvoma rokmi, po niekoľkonásobnom odklade. Už vtedy sa hovorilo, že sa na ňom niekto parádne nabalil. No až teraz začali padať prvé obvinenia.




Z tunelovania výstavby úseku diaľnice D1 Ladce-Sverepec a tunela Branisko obvinili bývalých funkcionárov Hydrostavu a predstaviteľov Prevádzky predajných automatov z Trenčína. Spolu s nimi stíhajú aj zamestnankyňu banky, v ktorej mala spomínaná trenčianska spoločnosť účet. Úrad boja proti organizovanej kriminalite obvinil dohromady deväť páchateľov z trestného činu založenia, zosnovania a podporovania zločineckej skupiny. A sedem z nich zároveň aj zo sprenevery a legalizácie príjmu z trestnej činnosti. Dvoch – Roberta V. a Milana G.– budú stíhať vo väzbe. Ďalších piatich – Roberta B., Ladislava Č.,Ivanu D., Leonarda G. a Romana T. stíhajú na slobode. Problémom je, že Alexander H., ktorý je kľúčovou osobou celej tejto kauzy, a Tomáš H. sú dlhodobo v zahraničí. "Polícia využije všetky zákonné prostriedky, aby boli všetci obvinení zadržaní a riadne vypočutí,“ odpovedala Jana Pôbišová z Komunikačného odboru Kancelárie ministra vnútra SR na otázku, či budev ich prípade naša polícia spolupracovať s Interpolom.

VYCICANÁ DIAĽNICA

Podľa slov ministra vnútra skupina odčerpala finančné prostriedky zo spoločnosti Hydrostav. Peniaze, ktoré mali zaplatiť objednávatelia prác, či už Slovenská správa ciest (SSC), alebo firma Vodohospodárske stavby, sa totiž vôbec nedostali na účet Hydrostavu, ale na účty iných spoločností. Prevody pri stavbe diaľnice Ladce-Sverepec údajne vychádzali z dodatku zmluvy medzi SSC a Hydrostavom. Platby neskončili na účte Hydrostavu, ale na účte spoločnosti Prevádzka predajných automatov (PPA). V období od decembra 2001 do apríla 2002 sa tak presunulo 204 miliónov korún, ktoré boli pôvodne určené na výstavbu diaľnice. Dodatok k zmluve podľa ministra Palka podpísali členovia Predstavenstva Hydrostavu Leonard G. a Roman R. na podnet predsedu Dozornej rady Hydrostavu Alexandra H.

TUNEL V TUNELI

Podobný postup využili aj pri výstavbe tunela Branisko. Podnik Vodohospodárska výstavba v čase od februára do apríla 2002 posielal finančné prostriedky na účet spoločnosti PPA. Milan G. a Ladislav Č. na pokyn Alexandra H. totiž požiadali objednávateľa prác Vodohospodársku výstavbu, aby neposielala peniaze na účet Hydrostavu, ale opäť firme PPA. Obohatili sa tak o 44 miliónov korún. Škoda, ktorá vznikla Hydrostavu, je podľa ministra minimálne 185 miliónov korún. Z Vodohospodárskej výstavby ani z SSC zatiaľ nie je obvinený nikto. Je otázne, či to tak bude aj naďalej, vyšetrovanie totiž stále pokračuje. Spomínaným deviatim v prípade uznania viny hrozí trest odňatia slobody na päť až dvanásť rokov



http://www.lesk.zoznam.sk/cl/11246/1037 ... unelovanie
Naposledy upravil konstrukt dňa 05. Júl 2008 15:50, celkovo upravené 1 krát.
Odbor dopravné staviteľstvo
Obrázok používateľa
konstrukt
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 255
Založený: 28. Dec 2006 23:23
Bydlisko: BRATISLAVA

Odoslaťod konstrukt » 23. Okt 2007 15:00

Hydrostav podal žalobu na SSC a Doprastav



Hydrostav, a.s., Bratislava, ktorý je od 30. júla v konkurze, podal v utorok žalobu na Slovenskú správu ciest (SSC) a Doprastav Bratislava. Cieľom je získať predbežné opatrenie súdu, ktoré ich zaviaže zdržať sa akýchkoľvek zásahov do vykonávania prác na diaľničnom úseku D1 Ladce - Sverepec. Súčasne návrh obsahuje, aby súd určil, že odstúpenie od zmluvy o dielo zo strany SSC je neplatné, uviedol na utorkovej tlačovej besede správca konkurznej podstaty Hydrostavu Jozef Bolješik.

Súd uložil správcovi povinnosť prevádzkovať podnik s osobitným zameraním na pokračovanie stavebných prác podľa zmluvy o diele uzavretej 29. januára 1998 medzi objednávateľom SSC a zhotoviteľom, spoločnosťou Hydrostav. Ako Bolješik dodal, zákon voči takémuto rozhodnutiu súdu vydaného formou opatrenia nepripúšťa opravný prostriedok. Celkový objem prác na diaľnici Ladce - Sverepec vrátane všetkých indexov a dodatkov by mal dosiahnuť 3,5 mld. Sk.
Podľa Bolješika neprišlo koncom mája k relevantnému odstúpeniu od zmluvy, lebo výpoveď nebola nikdy právne významným spôsobom predstaviteľom Hydrostavu doručená. Vyhlásením konkurzu na majetok Hydrostavu mohla SSC odstúpiť od zmluvy o diele, avšak táto tak zatiaľ neurobila. Podľa Ivana Čarnogurského, ktorý právne zastupuje správcu Hydrostavu, SSC aj Hydrostav sú viazaní zmluvou o diele. V prípade odstúpenia od zmluvy by všetky časti diaľnice, ktoré sú rozostavané a neboli odovzdané, spadali do konkurznej podstaty a boli ponúknuté v rámci ponukového kola na predaj. Predaju by však predchádzalo spísanie a ohodnotenie majetku, ktoré môže trvať niekoľko rokov. Z verejného záujmu by preto podľa Čarnogurského nebolo vhodné, aby SSC odstupovala od zmluvy.
SSC doručila výpoveď zo zmluvy o dielo poštou, faxom a prostredníctvom kuriéra, ktorý bol odmietnutý. Ďalej výpoveď prevzala sekretárka Hydrostavu a máme podpísané stavebné denníky, zdôraznil právnik zastupujúci SSC Dušan Kubovčák. Ako ďalej dodal, v mene SSC podal trestné oznámenie na Generálnu prokuratúru SR týkajúce sa zmluvy o dielo Ladce - Sverepec. Podľa trestného oznámenia sa všetci tí, ktorí bránia SSC realizovať dielo, dopúšťajú konkrétnych trestných činov.
Obdobie sporného odstúpenia od zmluvy koreluje s oficiálnym vstupom skupiny Istrokapitál do stavebnej výroby Hydrostavu. Istrokapitál totiž odkúpil spoločnosti, ktoré prevzali na seba stavebnú výrobu Hydrostavu. Podľa člena predstavenstva Istrokapitálu Miroslava Remetu, viacerí investori využili bez špecifických problémov možnosť, ktorá im zabezpečila prevzatie garancií za diela a prechod odborných zamestnancov. Išlo aj o zabezpečenie prevzatia záväzkov, ktoré priamo nadväzovali na rozostavané diela, doplnil Remeta. Od 15. mája Istrokapitál oficiálne prevzal akciové spoločnosti Hydrostav - Bratislava Vlčie Hrdlo, Hydrostav Šaľa a Hydrostav Trenčianske Bohuslavice prostredníctvom spoločnosti Focus Finance, o.c.p., a.s., Bratislava. Jej jediným akcionárom je Prominent Holding, a.s., Bratislava patriaci do skupiny Istrokapitál. Podľa medializovaných informácií Hydrostav Piešťany, a.s., dosiaľ zostáva pod kontrolou skupiny, ktorá po nákupe pohľadávok voči Hydrostavu personálne ovládla tento podnik ešte koncom roka 2001. Táto skupina zároveň organizovala predaj majetku Hydrostavu prostredníctvom novozaložených firiem.
V Hydrostave robilo due dilligence viacero firiem. Zámerom Istrokapitálu bolo spočiatku prevzatie celého Hydrostavu. Podľa Remetu podstatná časť činnosti Hydrostavu a jeho podnikateľská strata vyplýva zo správy nehnuteľností a z dlhovej služby a nie z priamych výkonov stavebnej výroby. Preto sme sa rozhodli prevziať stavebnú činnosť prostredníctvom iných spoločností, skonštatoval Remeta.
Istrokapitál ako zástupca nových spoločností sa zaviazal, že počas rokovania o prechode práv týkajúcich sa výstavby diaľnice Ladce - Sverepec bude zabezpečovať financovanie výkonov starého Hydrostavu tak, aby boli plnené požiadavky voči investorom. Výkony starého Hydrostavu zabezpečujeme finančne, na základe zmluvných vzťahov, avšak samotnú stavebnú činnosť nevykonávame, zdôraznil Remeta. Riadenie Hydrostavu nebolo podľa Remetu dobré, ale samotná stavebná výroba fungovala. Budeme podporovať pokračovanie stavebnej činnosti na diaľnici tak, aby nedošlo k vypovedaniu zmluvy, predlžovaniu ukončenia výstavby a k jej predražovaniu, skonštatoval Remeta.



http://www.mesto.sk/prispevky_velke/sal ... 8820.phtml
Naposledy upravil konstrukt dňa 05. Júl 2008 15:52, celkovo upravené 1 krát.
Odbor dopravné staviteľstvo
Obrázok používateľa
konstrukt
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 255
Založený: 28. Dec 2006 23:23
Bydlisko: BRATISLAVA

Odoslaťod konstrukt » 23. Okt 2007 15:19

Hospodárenie Hydrostavu,a.s. rok 2000: 84 mil. strata, rok 2001: 695 mil. strata, rok 2002: január-máj - 120 mil. strata a následný konkurz na majetok Hydrostavu,a.s.
Odbor dopravné staviteľstvo
Obrázok používateľa
konstrukt
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 255
Založený: 28. Dec 2006 23:23
Bydlisko: BRATISLAVA

Odoslaťod konstrukt » 22. Dec 2007 23:22

Hotel Hydrostav Karpaty,s.r.o. 900 89 Častá-Píla :arrow: www.hotelhydrostav.sk
Odbor dopravné staviteľstvo
Obrázok používateľa
konstrukt
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 255
Založený: 28. Dec 2006 23:23
Bydlisko: BRATISLAVA

Odoslaťod konstrukt » 22. Dec 2007 23:33

Katalog unimobunky, ktoré kedysi vyrábal Hydrostav,a.s. Bratislava, závod Mochovce a potom Hydrostav Bratislava Vlčie Hrdlo,a.s. :arrow: www.stavebnetabulky.sk/PDF/k06str126.pdf
Odbor dopravné staviteľstvo
Obrázok používateľa
konstrukt
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 255
Založený: 28. Dec 2006 23:23
Bydlisko: BRATISLAVA

Ďalšia

Naspäť na Stavebné a projektové firmy + Stavebné a údržbové stroje

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 1 hosť.