Skanska SK a.s

sekcia venovaná stavebným a projekčným firmám ako aj mechanizmom a technike využívanej pri stavbách, respektíve údržbe diaľničnej a cestnej siete.

Moderátor: Moderátori

Odoslaťod Dialniciar » 18. Jan 2008 12:12

konstrukt napísal:
Dialniciar napísal:
doprastavak napísal:Skanska BS,a.s. vybuduje priemyselný park v meste Vranov nad Topľou.


V akých nákladoch :?: A kto je investorom :?:
Investor je mesto Vranov nad Topľou

náklad 101 023 064 Sk bez DPH


Nie je to táto suma. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=9114

Nenávratný príspevok 127 miliónov korún dostane mesto Vranov nad Topľou zo štrukturálnych fondov na vybudovanie infraštruktúry priemyselného parku Ferovo.

To len Skanska bude mať taký obnos kontraktu, ostatné financie si rozdelia ďalšie firmy, lebo Skanska nedokáže kompletnú infraštruktúru postaviť samotná. :wink:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 20:16

Odoslaťod konstrukt » 18. Jan 2008 13:01

Dialniciar napísal:
konstrukt napísal:
Dialniciar napísal:
doprastavak napísal:Skanska BS,a.s. vybuduje priemyselný park v meste Vranov nad Topľou.


V akých nákladoch :?: A kto je investorom :?:
Investor je mesto Vranov nad Topľou

náklad 101 023 064 Sk bez DPH


Nie je to táto suma. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=9114

Nenávratný príspevok 127 miliónov korún dostane mesto Vranov nad Topľou zo štrukturálnych fondov na vybudovanie infraštruktúry priemyselného parku Ferovo.

To len Skanska bude mať taký obnos kontraktu, ostatné financie si rozdelia ďalšie firmy, lebo Skanska nedokáže kompletnú infraštruktúru postaviť samotná. :wink:
OK, tá cena čo som uviedol bola uverejnená vo vestníku-víťazi VO a platná pre Skansku BS,a.s. to som neuviedol.
Odbor dopravné staviteľstvo
Obrázok používateľa
konstrukt
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 255
Založený: 29. Dec 2006 00:23
Bydlisko: BRATISLAVA

Odoslaťod Dialniciar » 29. Jan 2008 13:06

Skanska+Vinci postúpili do 2. kola PPP spolu s ďalším konzorciom Doprastav+Váhostav+Colas+..., ostatné 4 vypadli pre nesplnenie podmienok.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 20:16

Odoslaťod Jarda » 29. Jan 2008 13:26

Dialniciar napísal:Skanska+Vinci postúpili do 2. kola PPP spolu s ďalším konzorciom Doprastav+Váhostav+Colas+..., ostatné 4 vypadli pre nesplnenie podmienok.


Takže můžeme očekávat několik odvolání.
Jarda
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 24. Mar 2006 12:03
Bydlisko: ČR, Praha

Odoslaťod Dialniciar » 29. Jan 2008 13:28

Nepredpokladám problémy ani pri odvolávaní. Ide o projekt financovaný súkromnými zdrojmi a splácaný len štátnymi, nie o eurofondy, nemá kto by zasiahol. Slovensko má plné právo vybrať si kohokoľvek. :idea:

A použil by som príklad ČR a výber mýta, kedy tlačila celá EÚ a niekoľko firiem na opakovanie tendra a nielenže sa tender neopakoval, ani si nikto nič nepomohol ... to len vy právnici vidíte všade problémy. Okrem toho, poznám podmienky oboch konzoricií a majú tzv. právne záruky - pomôžu SVK s prípadnými problémami, lebo to je o "svetovom poli", ...
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 20:16

Odoslaťod Jarda » 29. Jan 2008 14:10

Dialniciar napísal:Nepredpokladám problémy ani pri odvolávaní. Ide o projekt financovaný súkromnými zdrojmi a splácaný len štátnymi, nie o eurofondy, nemá kto by zasiahol. Slovensko má plné právo vybrať si kohokoľvek. :idea:

A použil by som príklad ČR a výber mýta, kedy tlačila celá EÚ a niekoľko firiem na opakovanie tendra a nielenže sa tender neopakoval, ani si nikto nič nepomohol ... to len vy právnici vidíte všade problémy. Okrem toho, poznám podmienky oboch konzoricií a majú tzv. právne záruky - pomôžu SVK s prípadnými problémami, lebo to je o "svetovom poli", ...


Předpokládám, že s dobou nutnou k vyřízení odvolání se počítá, netvrdím, že budou nějaké vážné komplikace. Náklady na odvolání nejsou proti nákladům na zpracování nabídky až tak podstatné a těžko se budou vyřazení účastníci smiřovat se závěrem komise, že jejich nabídky byly zpracovány s chybami, kvůli kterým je není možno do tendru zařadit.
Jarda
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 24. Mar 2006 12:03
Bydlisko: ČR, Praha

Odoslaťod Dialniciar » 29. Jan 2008 14:12

Jarda napísal:Předpokládám, že s dobou nutnou k vyřízení odvolání se počítá, netvrdím, že budou nějaké vážné komplikace. Náklady na odvolání nejsou proti nákladům na zpracování nabídky až tak podstatné a těžko se budou vyřazení účastníci smiřovat se závěrem komise, že jejich nabídky byly zpracovány s chybami, kvůli kterým je není možno do tendru zařadit.


Možné je všetko, ale zase pochybujem, že niekto sa bude príliš búriť ... ešte sú tu ďalšie 2 balíčky PPP. :idea: :wink:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 20:16

Odoslaťod Dialniciar » 08. Feb 2008 12:21

Skanska pripravuje výstavbu býtov v Bratislave :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=9287
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 20:16

Odoslaťod Dialniciar » 14. Feb 2008 23:22

Spoločnosť Skanska sa prihlásila samostatne aj do tendra na výstavbu R1 cez PPP. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=9321
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 20:16

Odoslaťod konstrukt » 19. Jún 2008 23:17

Profil spoločnosti SKANSKA SR a ČR 2008 :arrow: http://www.skanska.sk/files/doc/Profil%202008.pdf
Odbor dopravné staviteľstvo
Obrázok používateľa
konstrukt
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 255
Založený: 29. Dec 2006 00:23
Bydlisko: BRATISLAVA

Odoslaťod konstrukt » 20. Jún 2008 22:52

SKANSKA AB chce ponúknuť zamestnancom celej skupiny možnosť nákupu vlastných akcií


Predstavenstvo švédskej spoločnosti Skanska AB predložilo návrh na vznik dlhodobého akciového programu pre všetkých stálych zamestnancov skupiny Skanska. Cieľom programu, ktorý osloví vyše 50 tisíc ľudí vo viac ako 60 krajinách sveta, je posilniť stabilizáciu a získavanie kvalifikovaných pracovných síl, ako aj upevniť väzby medzi zamestnancami a akcionármi. V nadchádzajúcom období Skanska na celom svete očakáva zvýšenie dopytu po nových kvalifikovaných zamestnancoch. Ponuka zamestnaneckých akcií je teda veľmi dôležitá pre zvýšenie atraktivity spoločnosti.


Program sa týka aj spoločnosti Skanska CZ, ktorá pôsobí hlavne v Českej republike a na Slovensku. „Na program sa intenzívne pripravujeme, o akcie Skanska AB prejavili naši zamestnanci už konkrétny záujem," hovorí Zdeněk Burda, generálny riaditeľ a predseda predstavenstva spoločnosti Skanska CZ.

Predstavenstvo Skanska AB očakáva, že program sa pozitívne odrazí na ďalšom rozvoji firmy, z ktorého budú ťažiť tak zamestnanci Skanska ako aj jej akcionári. Návrh na vytvorenie akciového programu vznikol v spolupráci s kľúčovými akcionármi Skanska, t.j. s investičnými a penzijnými fondmi.

Program dáva zamestnancom Skanska možnosť priamej investície do verejne obchodovateľných akcií firmy a zároveň možnosť využiť motiváciu vo forme podobnej systému opcií. Výška opcie závisí hlavne od výkonu firmy.

„Sme skutočne radi, že zamestnancom Skanska môžeme teraz ponúknuť program, prostredníctvom ktorého budú mať možnosť podieľať sa na rozvoji spoločnosti a raste jej hodnoty. Navyše očakávame, že program bude prínosný pre spoločnosť Skanska i pre jej akcionárov,“ uvádza Sverker Martin-Löf, predseda predstavenstva spoločnosti Skanska AB.


Ako program funguje
Podľa návrhu bude program obsahovať maximálne 13,5 miliónov akcií Série B, ktoré budú ponúknuté všetkým takmer 50 tisícom zamestnancom skupiny Skanska vrátane 2 tisíc kľúčových zamestnancov a 300 vrcholových manažérov.

Každá z troch vyššie uvedených skupín tak získa možnosť investovať do akcií Skanska Série B maximálne 5; 7,5 alebo 10 percent svojej základnej hrubej mzdy. Za každé štyri akcie Série B, ktoré si zamestnanci zakúpia, im firma poskytne jednu akciu zdarma. Zamestnanci môžu navyše ku každým štyrom akciám Série B získať podľa pracovnej pozície 3 až 15 „výkonnostných“ akcií podľa toho, ako sa darí plniť výkonnostné ciele obchodnej jednotky, v našom prípade Skanska v ČR a SR, ktoré každoročne určuje predstavenstvo spoločnosti. Predstavenstvo bude mať taktiež možnosť znížiť množstvo opcií.

Plán počíta s tým, že program bude prebiehať tri roky, od roku 2008 do roku 2010, pričom zamestnanci musia opcie držať po dobu troch rokov. Pridelené akcie teda získajú až po uplynutí trojročného rozhodného obdobia, t.j. v rokoch 2011 až 2013. Aby zamestnanci mohli získať piatu akciu zdarma, alebo aby mohli získať „výkonnostné“ akcie, musia byť v Skanska zamestnaní počas celého rozhodného obdobia a ponechať si zakúpené akcie.

Navrhnutý program okrem iného nahradí trojročný motivačný akciový program pre vrcholových manažérov a ďalších kľúčových zamestnancov Skanska platný do konca roku 2007, ktorý schválilo valné zhromaždenie akcionárov v roku 2005. Zároveň nahradí Profit-Sharing Foundation pre zamestnancov švédskych obchodných jednotiek Skanska a motivačný program pre vybraných zamestnancov Skanska v USA.

Náklady Skanska na celý program majú presne stanovené limity, t.j. ročne neprekročia 15 percent zisku EBIT alebo 630 miliónov švédskych korún (cca 1,86 miliardy českých korún), pričom náklady na podobné programy doteraz ročne predstavovali maximálne 495 miliónov švédskych korún.

O akciovom programe rozhodne mimoriadne valné zhromaždenie, ktoré predstavenstvo Skanska AB zvolalo na 29. novembra 2007. Úplné znenie návrhu predstavenstva Skanska AB je od 2. novembra uverejnené na stránke www.skanska.com.


http://www.asb.sk/portal/2007/11/05/biz ... akcii.html
Odbor dopravné staviteľstvo
Obrázok používateľa
konstrukt
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 255
Založený: 29. Dec 2006 00:23
Bydlisko: BRATISLAVA

Odoslaťod konstrukt » 09. Aug 2008 20:57

Skanska BS otvorila vo Veľkej Ide nový závod na výrobu asfaltových zmesí


@ Aktuálne -> Doprava Jul 14 2006 - 12:17 GMT

(TASR) – Investičné náklady v hodnote 150 miliónov Sk si vyžiadala výstavba novej obaľovne asfaltových zmesí, ktorú dnes slávnostne uviedla do prevádzky vo Veľkej Ide v okrese Košice-okolie firma Skanska BS, a. s., Prievidza.
Príznačná pre technológiu nového závodu je vysoká efektívnosť a nízke ekologické zaťaženie.
V prvej obaľovni asfaltových zmesí spoločnosti Skanska BS na Slovensku vytvorili 20 nových pracovných miest, maximálnou hodinovou kapacitou približne 160 ton patrí medzi najväčšie v regióne.
Podľa generálneho riaditeľa Skanska BS Miroslava Beku sa tým pripravujú na potreby a požiadavky stavbárskeho trhu aj v súvislosti s využitím eurofondov na výstavbu cestnej infraštruktúry a opravy ciest 2. a 3. triedy. Chcú pritom zužitkovať aj svoje skúsenosti z partnerstva verejného a súkromného sektora - takzvané PPP projekty.
Projektový manažér Skanska BS Miroslav Reiff informoval, že v súčasnosti je na Slovensku približne 50 obaľovní asfaltových zmesí a Skanska kapacitou vo Veľkej Ide zatiaľ obsadila trh 2 %. Postupne však chce vybudovať ďalšie 4 obaľovne smerom na západ Slovenska.
Nová kapacita, ktorú s využitím najmodernejšej nemeckej technológie vybudovali za 5 mesiacov, už od začiatku júla plní prvú zákazku v okrese Košice-okolie. Dodáva asfaltové zmesi na úpravu 20 kilometrov úseku ciest Perín-Buzica-Szemere, ktoré spájajú Slovensko s Maďarskom. Cesty opravujú s využitím prostriedkov z programu prihraničnej spolupráce INTERREG.
Skanska BS začala svoje investície do obaľovní asfaltových zmesí atypicky – namiesto lákavej západnej časti Slovenska sa rozhodla postaviť prvú obaľovňu asfaltových zmesí na východe republiky. "Oproti technológiám používaným v minulosti táto predstavuje výrazný skok v efektivite výroby, pracovnom prostredí i výrazne nižšom ekologickom zaťažení. Zásadný rozdiel je nielen v efektívnom využití plochy formou vežového usporiadania, ale aj v skrátení výroby jednej šarže oproti technológii s použitím vozíkovej dráhy," povedal Reiff.
Výhodou novej kapacity je aj skutočnosť, že sčasti bude využívať miestne materiálové zdroje, a to kamenivo z lomu Včeláre.



http://www.cassovia.sk/newsread.php?newsid=10807
Odbor dopravné staviteľstvo
Obrázok používateľa
konstrukt
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 255
Založený: 29. Dec 2006 00:23
Bydlisko: BRATISLAVA

Odoslaťod konstrukt » 09. Aug 2008 21:00

Skanska BS stavia pri Trnave obaľovňu asfaltových zmesí

18.12.2007, 13:45



Spoločnosť Skanska BS, a.s. Prievidza stavia v priemyselnej zóne pri obci Šelpice neďaleko Trnavy novú obaľovňu asfaltových zmesí v hodnote 150 mil. Sk. Bude to druhý závod tohto druhu, ktorý uvedená stavebná firma postaví na Slovensku.


Jeho dokončenie je naplánované v máji budúceho roku, pričom nový závod ročne vyrobí takmer 45 tis. ton asfaltových zmesí. Ako spoločnosť ďalej informovala, výstavbou obaľovne reaguje na zvýšený dopyt po asfaltových zmesiach kvôli plánovaným stavebným a rekonštrukčným prácam na cestnej infraštruktúre v Trnavskom kraji. "Vyrastie tu závod s novou, modernou technológiou výroby, spĺňajúcou najvyššie štandardy vo vzťahu k životnému prostrediu a zabezpečujúcou vysokú efektivitu práce," uviedol špecialista prípravy Martin Maté zo spoločnosti Skanska BS. Po spustení výroby v obaľovni asfaltových zmesí vo Veľkej Ide pri Košiciach sa firma rozhodla investovať do výstavby výkonnejšej obaľovne aj na západnom Slovensku. Dosiahnutie plného výkonu nového závodu je možné očakávať v najbližších rokoch, keď začne plánované rozširovanie diaľnice D1 na úseku Bratislava - Trnava, ako aj výstavba severného obchvatu Trnavy a tiež nevyhnutne potrebné opravy ciest druhej a tretej triedy.

Skanska BS, a.s. v minulom roku utŕžila z predaja vlastných výrobkov a služieb 2,231 mld. Sk, čo znamenalo oproti predchádzajúcemu roku mierny pokles o 3,7 %. Stavebné aktivity mali na tržbách podiel približne 95 %. Zvyšných 5 % predstavovali tržby za prenájmy strojov a zariadení a budov, dopravné a servisné služby. Podľa Obchodného vestníka firma vlani evidovala výrobnú spotrebu v objeme 1,786 mld. Sk, čo bolo prakticky na rovnakej úrovni ako v roku 2005. Vygenerovaná pridaná hodnota bola v uplynulom roku nižšia o 1,6 %, keď predstavovala 544,3 mil. Sk. Výsledkom vlaňajšieho hospodárenia spoločnosti bol pokles zisku po zdanení o 5,7 % na 86,8 mil. Sk. Majetok firmy Skanska BS mal koncom minulého roka hodnotu takmer 1,430 mld. Sk, z čoho obežný majetok predstavoval necelých 1,051 mld. Sk. Vlastné imanie vykrývalo majetok sumou 494 mil. Sk. Záväzky spoločnosti dosahovali ku koncu vlaňajška výšku 882,9 mil. Sk, z toho krátkodobé záväzky skoro 648 mil. Sk. Skanska BS bola zapísaná do obchodného registra v auguste 1994, v súčasnosti eviduje základné imanie vo výške 50 mil. Sk. Spoločnosť realizuje stavby, rekonštrukcie a opravy tunelov a štôlní všetkého druhu, zabezpečuje budovanie ostatných podzemných objektov rôzneho účelu a tiež dodávanie stavebných objektov, prác, rekonštrukcií a opráv. Vykonáva aj predprojektovú, projektovú a inžiniersku činnosť, dodáva bansko-stavebné objekty, práce, rekonštrukcie a opravy pre uhoľné, rudné aj nerudné bane. Popri tom vyrába, vyvíja, montuje a opravuje zariadenia súvisiace so základnou činnosťou a zaoberá sa aj ďalšími činnosťami. Skupina Skanska pôsobí na Slovensku od roku 1999 prostredníctvom jednotlivých divízií a organizačných zložiek, a to Skanska PS a.s., Skanska BS a.s., Skanska Technológie a.s, Skanska Development SK s.r.o. a Stamart Martin s.r.o., ktorú kúpila v novembri minulého roku. Medzi hlavné činnosti skupiny Skanska v SR patria dopravné, inžinierske, podzemné, vodohospodárske a ekologické staviteľstvo, či dodávky technológií a asfaltu.



Zdroj: SITA



http://www.asvet.sk/index.php?spravy/Sk ... ych-zmesi/
Odbor dopravné staviteľstvo
Obrázok používateľa
konstrukt
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 255
Založený: 29. Dec 2006 00:23
Bydlisko: BRATISLAVA

Riaditeľ Skanska BS Prievidza Miroslav Beka - Rozhovor

Odoslaťod konstrukt » 09. Aug 2008 21:19

Tunely možno stavať aj bez problémov


20. augusta 2007 12:56

Slovensko nemôže bez tunelov stavať dobré a rýchle dopravné koridory, uviedol riaditeľ Skanska BS Prievidza Miroslav Beka v rozhovore pre PRAVDU.

Riaditeľ Skanska BS Prievidza Miroslav Beka
(autor: Jana Morháčová, Pravda)


Musí Slovensko stavať na diaľniciach tunely? :arrow:



Slovensko nemôže bez tunelov stavať dobré a rýchle dopravné koridory. Sme hornatá krajina a nikdy to nebude inak. Určite si spojnicu akýchkoľvek väčších miest -a pôjdete cez hory.



Nie sú pre diaľnice rozumnejšie mosty ako tunely? :arrow:



Pri stavaní ciest a diaľnic je na rozhodnutí investora, teda štátu, či bude budovať rýchle cesty a infraštruktúrne spojenia po estakádach alebo cez tunely. Obe riešenia sú drahé. Tunelové stavby majúnevýhody vyšších stavebných nákladov na začiatku. Lenže namiesto 50-kilometrového úseku cez údolia máte desaťkilometrovú trasu bez rizikových zákrut a vplyvu počasia. Preto stavajútunely Chorváti, Taliani, Francúzi aj Švajčiari.



Sú predsa riešenia, ako obísť tunelové varianty... :arrow:



Tunel je v určitých regiónoch cesta k rozvoju. V Prievidzi sa staríotcovia neprekopali popod legendárny vrch Kľak a doplatil na to ekonomický rozvoj mesta. V súčasnosti je izolovaná, zle dostupná po koľajniciach aj po ceste.

Najbližšia zmena sa črtá až po roku 2012, keď sa konečne bude stavať rýchlostná cesta R2 popri Prievidzi.



Tunel Višňové pri Žiline spôsobuje politikom vrásky na čele. Je to, ako tvrdí ministerstvo dopravy, príliš drahé, zložité riešenie? :arrow:



Neplatí tvrdenie, že ak ide o dlhý tunel, rastú extrémne náklady. Stavali sme už taký dlhý tunel v Nemecku a išlo to. Pri Žiline máte z jednej strany železnicu a z druhej Váh. Môžete odrúbať časť kopca, ale vidíte na úsekoch pred Žilinou, čo to znamená, ak treba stavať cez odkrajovanie z kopca. Je to spôsob náročný z časového hľadiska rovnako aj na financovanie.



Ako rýchlo možno teda postaviť sedemkilometrový tunel? :arrow:



Päť rokov je minimum, je to však vrátane všetkých prác. Nedá sa totiž naraz raziť a betónovať alebo budovať izoláciu. Debaty o dĺžke stavania tunelov súnepochopiteľné. Áno, tunely trvajú o niečo dlhšie ako povrchové úseky. Špekuluje sa, že to celé bude trvať päť rokov, že je to veľa. A špekuluje sa bez riešenia už dlhšie ako desať rokov. Na ceste medzi Žilinou a Martinom je najväčší neuralgický bod dopravy Slovenska, kde sa situácia neustále zhoršuje.



Vraj ten tunel predražia problémy s vodou... :arrow:



Na prieskumnej štôlni Višňové boli problémy s vodou. Voda je však dogma spojená s tunelmi, ako ich veľký problém. Každý, kto stavia tunely dlhšie, vie, že na vodu sa možno iba vyhovárať. Slovensko má veľmi rôznorodú geológiu a takmer všade je voda. Dnes je vo Višňovom drenáž a voda sa stiahla. Podobný problém bol aj na Branisku, ale v čase hĺbenia tunelu tam už bolo sucho ako v obývačke. Výhodou pri oboch tuneloch pod Žilinou -Višňové aj Ovčiarsko - je to, že je hotová prieskumná štôlňa. Máme teda v rukách najdokonalejšígeologický prieskum a dása presne určiť technológia a najlacnejšímožný spôsob výstavby.



Prečo sa tunely stavajú tak dlho? :arrow:



Pri tuneli môžete postupovať len krok za krokom, odstraňovať skalu z jednej a druhej strany, až sa v strede stretnú. Napríklad kúsok sa navŕta, odstrelí a vyvezie von, tak to ide donekonečna. Aj pri tuneloch platí, že sa dajústavať veľmi rýchlo, je to len otázka peňazí. Treba rozhodnúť, čo je dobré, ale aj únosné pre Slovensko. Niektoré tunely sa razia aj zo stredu, kde sa vyhĺbi šachta a pokračuje sa oboma smermi naraz. Nie je to však technický možné všade.



Ako možno tunel zlacniť? :arrow:



Je to zložité. Platí však, že je rozumnejšie robiť naraz obe rúry. Nie je to snaha lobovať, ale technologický fakt. Keď staviate oba tubusy naraz, v jednom sa odstrelí, a kým sa sutina vyváža von, stroj vŕta v druhom tubuse. Ak prerazíte jeden tubus s tým, že stroj vám tretinu času čaká na odvoz sutiny a po čase sa rozhodnete stavať aj druhý tubus a znova stroj tretinu času zabíja čakaním, tak zistíte, že je to neefektívne a drahšie. Akurát to nemusíte zaplatiť naraz, a preto je to menej vidieť.



Nemožno zlacniť stavanie ani technológiou? :arrow:



V súčasnosti sa používajú dve základné metódy razenia. Prvá je vŕtanie a druhá metóda je klasické odstreľovanie, tzv. rakúska tunelovacia metóda. Pri ich nasadenínejde vždy len o cenu. Stroj na vŕtanie stojímiliardu. Ak by ste tento postup použili nevhodne, tam, kde sú v skalách poruchy, hrozí problém. Stroj sa ako pavúk zapiera do ostenia a dvanásťmetrová hlava hĺbi. Keď príde nečakaná porucha v skale, hlava môže spadnúť. Európa má niekoľko tunelov, kde sú také skolabované nevytiahnuté stroje. Vzhľadom na podmienky v tuneli Višňové je lepšia rakúska odstreľovacia metóda.



Boli ste pri stavbe mnohých tunelov, v čom sú najväčšie nástrahy ich stavania? :arrow:



Najväčšia nástraha je ľudská nedôslednosť alebo hlúposť. Tunely majú prísne pravidlá. Ak chce niekto previezť horľavý materiál, musí to nahlásiť a získať povolenie. Nie je to zbytočná pedantnosť. Ak by vodič kamióna s 20-tisíc litrami horľaviny zaspal práve v tuneli a narazil, vznikne požiar a zomierajú ľudia. Práve požiare viedli k tomu, že dnes sa môžu stavať len dvojrúrové tunely. Takéto príbehy súojedinelé v histórii a počet ľudí, ktorí zomreli v tuneli, je odrobinkou oproti počtu tých, ktorí denne zomierajú na cestách - na zlých cestách.



Ako zabrániť takým tragédiám, aké sú známe z posledných rokov? :arrow:



Osvetou a tlakom na disciplínu vodičov. Prvé dni otvorenia bratislavského tunela Sitina ukázali, aké neuveriteľne riskantné počiny dokážu robiť dospelí ľudia v tuneli. Zastavovali, pozerali si vozovku, prechádzali sa, ohrozovali desiatky iných ľudí. Bolo to niečo podobné, akoby sa šli poobzerať po letiskovej dráhe medzi pristávajúcimi lietadlami. A keď odborníci vysvetľovali, že v prípade havárie treba nechať kľúčiky v aute a odísť, každý druhý Slovák si povedal - hádam nenechám kľúčiky v zapaľovaní! Nechápu, že ak to auto zamkne, k zraneným v strede tunela sa nik nedostane.



Nie je viazanie postavenia košickej diaľnice k roku 2010 príliš odvážne? :arrow:



Neviem, či treba visieť na konkrétnom dátume, ale platí, že čokoľvek urobíte pre zrýchlenie dopravných ciest, vráti sa vám v podobe regionálneho rozvoja. Treba si povedať, či nie je najrozumnejšie rýchlo vybudovať diaľnice a po nich príde rozvoj a ľudia začnú bohatnúť. Na Slovensku dnes opravujeme nemocnice a školy v regiónoch, kde je chudoba a nik tam nechce zostať. Najprv treba do regiónov priviesť ekonomickú silu - a tá príde len po dobrých cestách.



Lenže mnohé tunely sa dali postaviť, lebo sa splácajú z osobitných spoplatnení... :arrow:



Nie je možné ani spravodlivé, aby rozvoj infraštruktúry platil len štát. Vždy sa na tom majú podieľať tí, čo ju využívajú, teda vodiči a majitelia automobilov. Samozrejme, nastaviť poplatky je politické rozhodnutie. Spoplatňovanie však musí byť úmerné príjmom ľudí. Lenže platiť 1 200-korunovúročnú diaľničnú známku a súčasne žiadať, aby pribúdali desiatky kilometrov nových úsekov, je neudržateľné.



Povedať ľuďom - za cesty si priplatíte, je politicky citlivé. Nie je problém, ak sa vláda správa príliš sociálne a súčasne chce byť veľký staviteľ, investor? :arrow:



Predstava, že ľudia nie sú ochotní platiť za kvalitnú diaľnicu, je nezmysel. Preto sú podzemné parkoviská v centre Bratislavy neustále plné, napriek tomu, že stoja aj stovku na hodinu? Treba pozorovať, ako sa mení život a potreby ľudí. Myslím, že časť ľudí bytostne potrebuje dobrú infraštruktúru pre život a je ochotná priplatiť si.



Kto slovenské tunely zaplatí? :arrow:



Štát a vodiči. V akom pomere, to je vec rozhodnutia vlády.



Uvažuje sa o stavaní diaľnic cez súkromno-verejné partnerstvá. Nie je to pre Slovensko drahé riešenie? :arrow:



Je to spôsob, ktorým sa financovanie diaľnic roztiahne v čase. Nie je to najlacnejšie riešenie, ale diaľnice budú k dispozícii v čase, keď ich krajina skutočne potrebuje. Aj Slovinci pred časom vstupovali do eurozóny a museli plniť maastrichtské kritériá a dokázali pritom budovať diaľnice a infraštruktúru. Slovensko nie je na trase k Jadranu, ako Slovinsko či Chorvátsko, a diaľnice nám nepomôžu splatiť turisti húfne cestujúci cez krajinu. Preto je omnoho zložitejšie vymyslieť finančný model, a najmä splácanie. Možností, ako ich financovať, je však niekoľko a netreba sa ich báť.



Kde by mali pribudnúť tunely? :arrow:



Na mape Slovenska môžem označiť sto kopcov, kde by sa dal postaviť tunel, ktorý by vyriešil problémy daného mesta, okresu či kraja. Reálne treba stavať tunely tam, kde sa uživia, kde je dostatočná doprava. Štyri drobné tunely sú na trase diaľnice za Martinom. Hovorilo sa aj o tuneli pod Donovalmi, tak isto známa nehodová Sorožka pri Rožňave si pýta tunelové riešenie. A je dosť firiem, ktoré sú schopné postaviť tunel bez podobných problémov ako pri Branisku.

-------

Ing. Miroslav Beka (1957) Vyštudoval strojnícku fakultu Technickej univerzity v Bratislave, odbor energetické stroje a zariadenia. Od roku 1981 pracuje v Banských stavbách Prievidza. Prešiel viacerými postami a od roku 2002 podniku šéfuje. Odvtedy patrí podnik do nadnárodnej stavebnej spoločnosti Skanska a nesie názov Skanska BS Prievidza.

Jana Morháčová, PRAVDA


http://tvojepeniaze.pravda.sk/sk_pludia ... pludia_p01
Odbor dopravné staviteľstvo
Obrázok používateľa
konstrukt
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 255
Založený: 29. Dec 2006 00:23
Bydlisko: BRATISLAVA

Odoslaťod konstrukt » 09. Aug 2008 21:29

15.05.2008

Zlatý Permon ocenil raziče Skanska za bezpečnost


Raziči společnosti Skanska získali v těchto dnech významné ocenění za bezpečnost podzemních prací na stavbě tunelu na Pražském okruhu. V šestém ročníku soutěže Zlatý Permon, kterou uděluje Český báňský úřad za vynikající výsledky v oblasti bezpečnosti práce, vyhráli v kategorii Podzemní stavitelství. Ražba tunelu na úseku R513 mezi Vestcem a Lahovicemi začala v dubnu 2007, jižní tunel dokončil tým Skanska v březnu tohoto roku, severní tubus prorazí v srpnu 2008.


„Při práci v podzemí stačí zdánlivě málo: postupujeme striktně podle standardů bezpečnosti práce, takže na stavbě tunelu jsme dosud neměli jediný vážnější pracovní úraz, který by si vyžádal pracovní neschopnost zaměstnance. Cena Zlatý Permon je pro nás především obrovským závazkem do budoucnosti,“ říká Viktor Petráš, hlavní stavbyvedoucí ze společnosti Skanska BS.

Cenu za bezpečnost v hornictví Zlatý Permon uděluje Český báňský úřad v pěti kategoriích subjektům, které podléhají dozoru státní báňské správy České republiky, jako projev uznání za dosažení vynikajících výsledků v oblasti bezpečnosti práce. Zřizovateli ceny jsou Český báňský úřad, Odborový svaz pracovníků hornictví, geologie a naftového průmyslu a Odborový svaz Stavba České republiky. Od roku 2007 se ceny udělují v pěti kategoriích, společnost Skanska BS získala ocenění v kategorii IV. – podzemní stavitelství včetně těžby nafty.

Společnost Skanska BS vlastní mezinárodní certifikáty řízení bezpečnosti a kvality práce a ochrany životního prostředí. V roce 1999 splnila požadavky pro zavedení certifikátu OHSAS 18001 pro řízení bezpečnosti a ochrany zdraví při práci, roku 2004 jí byl udělen certifikát ISO 14001 pro environmentální systém řízení.

Společnost Skanska BS, která je součástí skupiny Skanska v České a Slovenské republice, má desítky let praxe v oblasti podzemních, dopravních, hornických a tunelářských prací, často se podílí na významných zakázkách v zahraničí. V současné době například pracuje na slovinských dálničních tunelech Tabor a Barnica nebo na výstavbě tunelu Karoliner na stockholmském městském okruhu Norra länken.


Základní údaje:
Název stavby: Silniční okruh kolem Prahy, stavba 513 Vestec - Lahovice
Investor: Ředitelství silnic a dálnic ČR
Zhotovitel: Sdružení Vestec – Lahovice, Skanska DS a.s. (vedoucí, podíl 20 %), členové Skanska BS a.s. (50 %) a Alpine Mayreder Bau GmbH (30 %)
Projektant: Pragoprojekt, a.s., IKP Consulting Engineers, s.r.o.
Projektant tunelových technologií: ELTODO a.s.
Zahájení: 2006
Dokončení: 2010
Cena: 5,9 miliardy Kč


Zdroj: Skanska CS a.s.



http://www.asb-portal.cz/2008/05/15/byz ... cnost.html
Odbor dopravné staviteľstvo
Obrázok používateľa
konstrukt
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 255
Založený: 29. Dec 2006 00:23
Bydlisko: BRATISLAVA

Odoslaťod patriot » 12. Sep 2008 21:58

Skanska je pri výstavbe sídliska v Devíne ochotná ustúpiť o 315 miliónov korún. Tri dni po protestnej akcii, na ktorej obyvatelia Devína symbolicky pochovali súčasnú tvár svojej mestskej časti, predstavila Skanska kompromisné riešenie. Požiadavky Devínčanov bojujúcich proti plánovanej výstavbe sídliska splnila iba čiastočne. Aktivisti a vedenie Devína požadujú, aby investor poľudštil sídlisko, ktoré má postupne takmer zdvojnásobiť počet obyvateľov ich mestskej časti. Chcú, aby výšku bytoviek znížil zo štyroch na tri poschodia a zabezpečil novým obyvateľom základnú občiansku vybavenosť. Skanska je to ochotná urobiť, ale až o niekoľko rokov v druhej polovici výstavby. Švédska skupina stále trvá na tom, že prvých 13 bytoviek (I. a II. etapu) postaví bez zmeny. Zvyšných 10 bytoviek však zníži a ich prízemie nebude predávať ako byty, ale ako priestory pre obchody a služby. Projekt celkovo zmenší o 50 až 60 bytov, teda o 15 percent.
patriot
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 256
Založený: 19. Máj 2008 21:52

Odoslaťod konstrukt » 15. Sep 2008 17:26

Nová internetová stránka :arrow: http://www.skanska.sk/sk/
Odbor dopravné staviteľstvo
Obrázok používateľa
konstrukt
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 255
Založený: 29. Dec 2006 00:23
Bydlisko: BRATISLAVA

Odoslaťod Dialniciar » 29. Dec 2008 18:26

Skanska (nie na Slovensku) vlastní stroj, ktorý je kamiónom na cesty rovnako ako na železnice:

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... d-rail.jpg

Skanska na Slovensku už dlhšiu dobu podniká aj mimo dopravných stavieb:

http://www.skanskareality.sk/
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 20:16

Odoslaťod Dialniciar » 21. Jan 2009 21:10

Skanska BS opraví cesty v Košiciach za 1,15 mil. EUR. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=11433

Spoločnosť Skanska BS, a.s. je zapísaná v Obchodnom registri SR od augusta 1994, do začiatku roka 2005 niesla meno Banské stavby, a.s. Disponuje základným imaním 1,66 mil. €. Skanska BS vykonáva cestné, koľajové, podzemné a ekologické stavby, má závody v Bratislave, Prievidzi a Košiciach. Je členom skupiny Skanska na Slovensku a dcérskou firmou spoločnosti Skanska DS a.s. Brno. Patrí do stavebného a developerského holdingu Skanska CS
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 20:16

Odoslaťod Dialniciar » 17. Feb 2009 20:02

Metrostav provedl rozsáhlé organizační a personální změny K rozsáhlým organizačním a personálním změnám došlo od počátku letošního roku ve společnosti Metrostav. Vznikl nový řídící orgán nad skupinou Metrostav, která zahrnuje vedle mateřské společnosti 100% dceřiné firmy Subterra, Metrostav SK, METROS, SQZ, Metrostav Development a další společnosti.

V čele tohoto uskupení stojí prezident Ing. Jiří Bělohlav, dosavadní generální ředitel, a viceprezident Ing. Zdeněk Šinovský, bývalý finanční ředitel. Nový řídící stupeň bude řešit strategické a finanční otázky celé skupiny s důrazem na synergický rozvoj a zisky všech jejích členů.

Generálním ředitelem Metrostavu se stal Ing. Pavel Pilát, který dosud zastával funkci obchodního ředitele. V ní ho nahradil dosavadní ředitel divize 3 Jiří Procházka. Důvodem těchto změn je nárůst aktivit, výkonnosti i kapitálových účastí Metrostavu a jeho dceřiných společností.
Samotná společnost Metrostav se tak bude moci lépe soustředit na vlastní stavební činnost - jak vyhledat nové zakázky, získat je, kvalitně a včas postavit a dosáhnout zisku.

http://www.metrostav.sk/sk/aktuality/ak ... ail?id=261
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 20:16

Odoslaťod Dialniciar » 17. Feb 2009 20:03

Personální změny ve skupině Skanska v ČR Skupina Skanska v České a Slovenské republice mění klíčové manažery. Novým předsedou představenstva a generálním ředitelem Skanska DS se od 1. ledna 2009 stal Michal Reiter. Nového předsedu představenstva a generálního ředitele má od téhož data také Skanska Reality, stal se jím Björn Mattsson. Oba se také současně stali členy představenstva mateřské společnosti Skanska CS. Ing. Michal Reiter vystudoval VUT v Brně, obor dopravní stavby. Ve Skanska působí od roku 1987 a postupně prošel funkcemi od asistenta stavbyvedoucího až po ředitele direkce. Michal Reiter je ženatý, má dvě děti a ve volném čase se zabývá turistikou a cyklistikou.

http://www.metrostav.sk/sk/aktuality/ak ... ail?id=261
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 20:16

Odoslaťod konstrukt » 21. Feb 2009 18:43

Skanska BS vybuduje v Trnave novú okružnú križovatku

Stavebné práce v hodnote 2,950 mil. € bez dane majú trvať 21 mesiacov. Dodávateľ uspel vo verejnej súťaži so siedmimi ponukami

Spoločnosť Skanska BS, a.s. Prievidza vykoná v Trnave rekonštrukciu Nitrianskej cesty vybudovaním novej okružnej križovatky za 2,950 mil. € bez dane z pridanej hodnoty. Stavebné práce by mali trvať 21 mesiacov, pričom pravdepodobný podiel subdodávok predstavuje 10,2 % z ceny. Začiatočná predpokladaná hodnota zákazky dosahovala 3,651 mil. € bez dane. Dodávateľ uspel vo verejnej súťaži so siedmimi prijatými ponukami, keď rozhodovala najnižšia cena. Zmluva o vykonaní prác bola uzatvorená 21. januára tohto roku. Investorom stavby je Slovenská správa ciest Bratislava. Vyplýva to z informácií uverejnených vo Vestníku verejného obstarávania.


Spoločnosť Skanska BS, a.s. je zapísaná v Obchodnom registri SR od augusta 1994, do začiatku roka 2005 niesla meno Banské stavby, a.s. Disponuje základným imaním 1,66 mil. €. Skanska BS vykonáva cestné, koľajové, podzemné a ekologické stavby, má závody v Bratislave, Prievidzi a Košiciach. Je členom skupiny Skanska na Slovensku a dcérskou firmou spoločnosti Skanska DS a.s. Brno. Patrí do stavebného a developerského holdingu Skanska CS.


SSC je samostatná rozpočtová organizácia zriadená ministerstvom dopravy k 1. januáru 1996. Vykonáva správu ciest 1. triedy vrátane investičnej činnosti, ako aj pozemkov vo vlastníctve štátu. Pre diaľnice, rýchlostné cesty a cesty 1., 2. a 3. triedy vykonáva aj dopravné plánovanie, ústrednú technickú evidenciu, centrálnu databanku a technický rozvoj spolu so súvisiacou koncepčnou, koordinačnou a metodickou činnosťou. SSC má prostredníctvom dislokovaných organizačných zložiek, pod názvom Investičná výstavba a správa ciest, zastúpenie v Bratislave, Banskej Bystrici, Žiline a Košiciach.


http://openiazoch.zoznam.sk/info/zpravy ... wsID=71308
Odbor dopravné staviteľstvo
Obrázok používateľa
konstrukt
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 255
Založený: 29. Dec 2006 00:23
Bydlisko: BRATISLAVA

Odoslaťod Dialniciar » 26. Feb 2009 19:51

Nová podsekcia k PPP funguje a v dnešných dňoch sa rozrástla o nové informácie. :arrow:

http://www.skanska.sk/sk/Produkty-a-Slu ... tnerships/
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 20:16

Odoslaťod Dialniciar » 06. Apr 2009 17:25

Skanske poklesli objednávky o 1/3 :arrow: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=11758
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 20:16

Odoslaťod Dialniciar » 23. Apr 2009 19:29

Totálne prerobená stránka www.skanska.sk a doplnená o množstvo kvalitných informácií (aj zo sveta). Dovolím si povedať, že najlepšia stránka stavebnej spoločnosti s koncovkou .sk pôsobiacou na Slovensku.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 20:16

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Stavebné a projektové firmy + Stavebné a údržbové stroje

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 3 hostí.