Konstruktor Split

sekcia venovaná stavebným a projekčným firmám ako aj mechanizmom a technike využívanej pri stavbách, respektíve údržbe diaľničnej a cestnej siete.

Moderátor: Moderátori

Konstruktor Split

Odoslaťod Dialniciar » 17. Dec 2007 22:14

Stavebná spoločnosť Konstruktor Split patrí k najvýznamnejším stavebným firmám v Chorvátsku. Vznikla v r. 1945 a jej hlavným cieľom bolo obnoviť krajinu po II. svetovej vojne. :arrow:

http://www.konstruktor-split.hr

Medzi jej priority patrí cestná infraštruktúra a jej meno sa posledných 9 rokov ukazuje takmer na každej významnej diaľničnej stavbe. Stavia cesty, diaľnice, mosty, tunely, zasahuje samozrejme aj do ostatných druhov staviteľstva.

Výročná správa za r. 2006

Konstruktor Split aktívne pokračuje vo výstavbe diaľnic Zagreb-Split-Dubrovnik, Zagreb-Rijeka a úseky k maďarským a slovinským hraniciam. Okrem toho firma získala významný kontrakt na výstavbu novej cestnej infraštruktúry v štáte Katar v meste Doha, v hodnote 200 mil. USD. Spoločnosť je však aktívna aj v Saudskej Arábii, Bosne a Hercegovine, Čiernej Hore, Alžírsku atď.

Spoločnosť mala tržby v r. 2006 na úrovni 1,9 mld. HRK. Priemerný počet zamestnancov bol 2.249 a počet zamestnancov stúpol oproti r. 2005 o 2,6%. Spoločnosť investovala rekordnú sumu do investícií (nové stroje, prístroje, ...) a to 70,3 mil. HRK.

Pridal som sem túto stavebnú spoločnosť preto, lebo prejavila záujem o výstavbu diaľnic na Slovensku (v minulých rokoch) a prejavila tiež záujem o výstavbu diaľnic cez PPP, s ktorou má táto firma len pozitívne skúsenosti, keď spolupracovala s americkou firmou Bechtel pri výstavbe diaľnice A1 v Chorvátsku.

Možno sa zdá, že to je menšia spoločnosť ako naša najväčšia (Doprastav), ale kapitálovo je oveľa mocnejšia, než náš samotný Doprastav. Hlavnú rolu v tom hrajú dlhoročné skúsenosti a vysoké investície chorvátskej vlády do veľkých infraštrukturálnych projektov.


Obrázok
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16


Odoslaťod Dialniciar » 17. Dec 2007 22:20

Tu je kompletný prehľad toho, čo sa postavilo v posledných rokoch:

http://www.konstruktor-split.hr/djelatn ... fault.aspx

Niektoré stavby majú aj ďalší odkaz k podrobnému opisu. Je to síce v chorvátčine, ale je tomu dosť dobre rozumieť. :wink:

Nádhera :P
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod konstrukt » 23. Dec 2007 00:07

Na stránke Doprastavu sú obrázky z výstavby, ale sú to také amatérske a okrem toho je asi nezáujem pridávať sem nové obrázky,ale aspoň je ochota tam nejaké dať. Úplne biedne /takmer nulová/ je na tom s obrázkami druhá najvačšia firma Inžinierske stavby,a.s. na ich firemnej stránke.
Odbor dopravné staviteľstvo
Obrázok používateľa
konstrukt
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 255
Založený: 28. Dec 2006 23:23
Bydlisko: BRATISLAVA

Odoslaťod Dialniciar » 23. Dec 2007 00:35

doprastavak napísal:
Na stránke Doprastavu sú obrázky z výstavby, ale sú to také amatérske a okrem toho je asi nezáujem pridávať sem nové obrázky,ale aspoň je ochota tam nejaké dať. Úplne biedne /takmer nulová/ je na tom s obrázkami druhá najvačšia firma Inžinierske stavby,a.s. na ich firemnej stránke.


Hm, doprastavk, shana bola - ale Konstruktor je najväčšia chorvátska stavebná spoločnosť a preto porovnanie s Doprastavom. Je pekné, že sa snažíš dať čosi aj na IS, ale vieš ako to je - oni prechádzajú na stránku svojho partnera a tam strať reč hneď, lebo COLAS je king a DOAS pripravuje stránku už rok ...
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod konstrukt » 23. Dec 2007 19:08

Dialniciar napísal:
doprastavak napísal:
Na stránke Doprastavu sú obrázky z výstavby, ale sú to také amatérske a okrem toho je asi nezáujem pridávať sem nové obrázky,ale aspoň je ochota tam nejaké dať. Úplne biedne /takmer nulová/ je na tom s obrázkami druhá najvačšia firma Inžinierske stavby,a.s. na ich firemnej stránke.


Hm, doprastavk, shana bola - ale Konstruktor je najväčšia chorvátska stavebná spoločnosť a preto porovnanie s Doprastavom. Je pekné, že sa snažíš dať čosi aj na IS, ale vieš ako to je - oni prechádzajú na stránku svojho partnera a tam strať reč hneď, lebo COLAS je king a DOAS pripravuje stránku už rok ...

Máš nejaký dôkaz, že IS prechádzajú na stránku Colasu, lebo by ma to zaujimalo.
Odbor dopravné staviteľstvo
Obrázok používateľa
konstrukt
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 255
Založený: 28. Dec 2006 23:23
Bydlisko: BRATISLAVA

Odoslaťod Dialniciar » 23. Dec 2007 20:11

doprastavak napísal:Máš nejaký dôkaz, že IS prechádzajú na stránku Colasu, lebo by ma to zaujimalo.


doprastavak, si off topic. :wink: (a áno, prechádzajú kvalitatívnou zmenou na typ stránky colasu a ako referencie tam pribudnú stavby, ktoré má sám Colas. Ale opakujem - je to off topic a príspevky by sa mali presunúť tam, kam patria. :wink:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod konstrukt » 23. Dec 2007 20:53

Dialniciar napísal:
doprastavak napísal:Máš nejaký dôkaz, že IS prechádzajú na stránku Colasu, lebo by ma to zaujimalo.


doprastavak, si off topic. :wink: (a áno, prechádzajú kvalitatívnou zmenou na typ stránky colasu a ako referencie tam pribudnú stavby, ktoré má sám Colas. Ale opakujem - je to off topic a príspevky by sa mali presunúť tam, kam patria. :wink:
Vôbec to nie je off topic, pretože som sa dozvedel nové informácie od teba a nič sa nebude mazať, ak to ja neuznám za vhodné.
Odbor dopravné staviteľstvo
Obrázok používateľa
konstrukt
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 255
Založený: 28. Dec 2006 23:23
Bydlisko: BRATISLAVA

Odoslaťod Dialniciar » 23. Dec 2007 22:29

doprastavak napísal:Vôbec to nie je off topic, pretože som sa dozvedel nové informácie od teba a nič sa nebude mazať, ak to ja neuznám za vhodné.


doprastavak, keď si moderátor, mal by si sa naučiť svoje možnosti ovládať. Ja nehovorím o mazaní, ale presunutí príspevkov, ktoré sa týkajú IS do témy k IS. Podobne si to mal spraviť aj s 2x príspevkom k firme VINCI a nie to dať do koša. Presúvať príspevky do inej témy je dosť dôležitá náplňa moderátora. Ďalej ako moderátor by si mal vedieť, že keď už sa dohodneme, že sme off topic - treba s diskusiou vo vlákne skončiť. Ja som o mazaní nepovedal ani slovo.

Späť k téme: Konstruktor Split je ako dodávateľ motných prác v Albánsku pri výstavbe obchvatu hlavného mesta. Zakázku získal v apríli r. 2007, potrvá do konca r. 2009 a prestavia v celkovej hodnote 16 mil. USD.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod konstrukt » 23. Dec 2007 22:57

Dialniciar napísal:
doprastavak napísal:Vôbec to nie je off topic, pretože som sa dozvedel nové informácie od teba a nič sa nebude mazať, ak to ja neuznám za vhodné.


doprastavak, keď si moderátor, mal by si sa naučiť svoje možnosti ovládať. Ja nehovorím o mazaní, ale presunutí príspevkov, ktoré sa týkajú IS do témy k IS. Podobne si to mal spraviť aj s 2x príspevkom k firme VINCI a nie to dať do koša. Presúvať príspevky do inej témy je dosť dôležitá náplňa moderátora. Ďalej ako moderátor by si mal vedieť, že keď už sa dohodneme, že sme off topic - treba s diskusiou vo vlákne skončiť. Ja som o mazaní nepovedal ani slovo.

Späť k téme: Konstruktor Split je ako dodávateľ motných prác v Albánsku pri výstavbe obchvatu hlavného mesta. Zakázku získal v apríli r. 2007, potrvá do konca r. 2009 a prestavia v celkovej hodnote 16 mil. USD.
Príspevok Vinci išiel preto do koša lebo bol úplne od veci a nič dôležité v ňom nebolo, daní užívateľ mal reagovať v téme Vinci a nie v diaľniciach, z ktorých to bolo presunuté do mojej sekcie a nepovažoval som tento príspevok za dôležitý, pretože v ňom nič podstatné nebolo. Ak by tento príspevok obsahoval dôležité informácie bol by presunutý do témy Vinci. A ak by užívateľ popozeral informácie v mojej sekcie, ktoré hľadal, určite by ich tu našiel a nemusel zakladať novú tému Vinci na Slovensku. Ak sa v téme nachádzajú 2-3 príspevky, ktoré súvisia s inom témou, nepovažujem to potrebné presúvať do konkrétnej témy, pretože skoro v každej diskusii sa užívatelia dostanú k diskusii s ktorou daná téma nesúvisí, takže by som musel kompletne prekontrolovať celú moju sekciu a popresúvať všetky príspevky, ktoré z témou nesúvisia a nachádzajú sa vo všetkých sekciách, nielen v mojej.Príspevky budem presúvať iba v tedy ak nájdem viac ako 3, ktoré s témou nesúvisia. Toť moje vysvetlenie.
Odbor dopravné staviteľstvo
Obrázok používateľa
konstrukt
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 255
Založený: 28. Dec 2006 23:23
Bydlisko: BRATISLAVA

Odoslaťod Dialniciar » 23. Dec 2007 23:10

Ďalej, Konstruktor Split získava ako partner Bechtelu poddodávateľské práce pri cestných prácach v Bulharsku a Rumunsku, chorvátsky partner zabezpečuje prevoz betónu + ďalšie práce v celkovej hodnote do r. 2008 takmer 9 mil. USD.

Konstruktor Split okrem toho od r. 2002 ponúka to, čo má máloktorá stavebná firma (EÚ to ostro kritizuje) a to je aj vypracovanie projektovej dokumentácie na cestné stavby pre štátny sektor.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

moje informácie

Odoslaťod Dialniciar » 24. Dec 2007 00:38

Zaujímavá je jedna vec. Konkrétne pri výstavbe diaľnice A1 v okolí Splitu + mestský okruh realizuje dodávateľské práce aj ďalšiavýznamná chorvátska stavebná spoločnosť a to Viadukt Zagreb, ktorá je najväčším staviteľom estakád (viadukt) a mostov v krajine ako hlavný dodávateľ často aj veľkých firiem. Konstruktor Split zabezpečoval materiál, svoje práce na samotných násypoch, ale takmer každý druhý nadjazd na A1 postavil Viadukt Zagreb, i keď nie z vlastných betonáriek. A to vyhral tender ešte pred samotnou firmou zo Splitu.

Konstruktor Split sa mimoriadne presadil počas r. 1999-2005, kedy sa rozbehli obrovské infraštrukturálne projekty v krajine (diaľnice za miliardy USD, cesty za stovky mil. USD, železnice za desiatky mil. USD, dostavba a obnova elektrizačných sústav, masívna výstavba hotelov, bytov, obnova škôl, výstavba nových nemocníc atď.) a firma mala dôveru v bankách a dostala úvery, z ktorých sa nakúpila nová stavebná technika a postavila sa sieť kameňolomov a betonáriek od Zadaru na juh. Konstruktor sa stal jedným zo štyroch hlavných dodávateľov americkej stavebnej spoločnosti Bechtel, ktorá s 3.000 chorvátskymi robotníkmi zabezpečovala výstavbu niektorých častí A1 Zagreb-Split. Táto spolupráca bola viac ako pozitívna a Konstruktor sa dostal k ďalším zakázkam v krajinách, kde je Bechtel (a ten je tam, kde sú výborné americko-... obchodné vzťahy). Preto sa Konstruktor Split dokázal presadiť na Balkáne a na arabskom polostrove. Podobne ako napr. 2. najväčšia grécka stavebná spoločnosť J&P Avax. To je ten istý scenár, len s tým rozdielom, že J&P Avax v poslednej dobe výrazne spolupracuje hlavne s Euroviou.

Konstruktor Split má jednu nevýhodu. Stavia viac ako 80% svojich stavieb len v jednom sektore - dopravná infraštruktúra. Tá v r. 2005 a 2006 prežíva pokles oproti minulým rokom a r. 2007 je predzvesťou vyšších investícií od r. 2008. Aj preto Konstruktor potreboval nájsť si prácu niekde inde, než len doma. Tým, že je privysoký podiel v jednom segmente, firma je ľahko zraniteľná. Pre mnohé štáty a investorov (rozumej veľké nadnárodné stavebné firmy a zoskupenia) je to však výhoda, pretože Konstruktor Split sa tak stal silným lídrom (i keď len regionálnym) vo výstavbe cestnej infraštruktúry. :idea:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

perlička

Odoslaťod Dialniciar » 24. Dec 2007 00:49

A na záver ešte ďalšia zaujímavá vec. Tak ako každá vláda, aj chorvátska mešká s platbami za postavené úseky a niekedy sa stane, že to je nad rámec dohodnutý v zmluve. Vo vlákne k HR diaľniciam sú detailné informácie.

Raz sa stalo, že vláda nezaplatila načas. Bechtel pohrozil, že ak vláda nezaplatí (niekoľko mld. SKK :o ) do 7 dní odo dňa danej výzvy, Bechtel prestáva stavať, rozviaže pracovný pomer s 2.000 chorvátskymi zamestnancami a svoju 1.000 zoberie domov. Mal na to podľa zmluvy právo. Plus k tomu penále za omeškanie platieb, náhrady za zastavenie výstavby, náklady na nečakaný presun ľudí a zákaz ďalšej výstavby na ich rozostavanom diele. To oni mávajú v zmluvách často.

Konstruktor Split vtedy "zaúradoval" a cez svoje banky (napojenie na Nemecko) požičal chorvátskej vláde 98 mil. USD s istým úrokom. Transakcia trvala 6 dní a Bechtel mal na účtoch spomenutú sumu. Samotný Konstruktor dostal menšiu časť za odvedenú prácu a z toho firma splatila úroky bankám. Splatnosť úveru zostala podľa zmluvy na chorvátskej vláde.

Takýchto zásadných problémov bolo viacej, ale táto snaha chorvátskej firmy zostala vo veľmi dobrej pamäti u Američanov a dokázali oceniť pružnosť a snahu a hlavne bol kredit ich partnerov zjavne veľký.

Chorvátska vláda pôžičku o 4 mesiace splatila a o ďalšie dva mesiace zaplatila ďalšiu dohodnutú splátku. Čo je podstatné - nikto neprerobil, diaľnica sa stavala ďalej, i keď bol dokonca dvojdňový štrajk v Zagrebe.

Konstruktor Split očakáva tržby za r. 2007 na úrovni 2,3 mld. HRK (cca. 10 mld. SKK), počet stálych zamestnancov by mal byť na úrovni cca. 2.400 a čistý zisk spoločnosti sa očakáva vo výške 150 mil. HRK.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod konstrukt » 24. Dec 2007 11:46

OT odkaz na horespomínanú firmu Dialniciarom Viadukt Zagreb :arrow: www.viadukt.hr
Odbor dopravné staviteľstvo
Obrázok používateľa
konstrukt
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 255
Založený: 28. Dec 2006 23:23
Bydlisko: BRATISLAVA

Odoslaťod Dialniciar » 24. Dec 2007 11:59

doprastavak napísal:OT odkaz na horespomínanú firmu Dialniciarom Viadukt Zagreb :arrow: www.viadukt.hr


doprastavak, keď tak pozorne čítaš túto tému, tak si prehliadol moju žiadosť a síce pridať túto tému sem: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=3802 . ďakujem
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 24. Dec 2007 12:02

Dialniciar napísal:
doprastavak napísal:OT odkaz na horespomínanú firmu Dialniciarom Viadukt Zagreb :arrow: www.viadukt.hr


doprastavak, keď tak pozorne čítaš túto tému, tak si prehliadol moju žiadosť a síce pridať túto tému sem: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=3802 . ďakujem


Ale ako tak pozerám, 1. príspevok mi bol upravený a tá veta z toho vypadla ... vieš čo doprastavák, radšej to nechaj celé tak ako to je. :wink:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 24. Dec 2007 12:16

Konstruktor Split v r. 2008 bude rekonštruovať prístav v meste Split v hodnote 14 mil. HRK. Rekonštrukčné práce potrvajú do 8.10.2011, avšak ďalšie tendre sa budú vyhlasovať až ďalší rok. Konstruktor bude realizovať obnovenie vodnej steny (kamenné násypy na ochranu proti veľkým vlnám), obnoví cestnú sieť v osobnom prístavisku a zrealizuje predĺženie jedného kotviska.

Konstruktor Split inak stavia (hlavný dodávateľ, poddodávateľ) vo viac ako desiatich štátoch sveta: USA, Saudskej Arábii, Katare, Bosne a Hercegovine, Čiernej Hore, Albánsku, Grécku, Maďarsku, Alžírsku, Maroku, Srbsku (obnova vodnej elektrárne).
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 30. Dec 2007 00:04

doprastavak napísal:OT odkaz na horespomínanú firmu Dialniciarom Viadukt Zagreb :arrow: www.viadukt.hr


Viadukt Zagreb je druhá najväčšia chorvátska stavebná spoločnosť, založená v r. 1947 a s priemerným počtom zamestnancov 2.050 k 1.1.2007. :arrow:

Jeden z ich projektov: http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=3516 .
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod konstrukt » 30. Dec 2007 00:07

Dialniciar napísal:
doprastavak napísal:OT odkaz na horespomínanú firmu Dialniciarom Viadukt Zagreb :arrow: www.viadukt.hr


Viadukt Zagreb je druhá najväčšia chorvátska stavebná spoločnosť, založená v r. 1947 a s priemerným počtom zamestnancov 2.050 k 1.1.2007. :arrow:

Jeden z ich projektov: http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=3516 .
Tento most bol robený technologiou postupného vysúvania, tak isto ako diaľničný most pri Štrbe na úseku Važec-Meng.
Odbor dopravné staviteľstvo
Obrázok používateľa
konstrukt
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 255
Založený: 28. Dec 2006 23:23
Bydlisko: BRATISLAVA

Odoslaťod Dialniciar » 30. Dec 2007 00:19

Inak je to taká zaujímavosť, že najväčšia chorvátska stavebná spoločnosť je dnes v Splite (2. najväčšie mesto) a druhá najväčšia je v hlavnom meste. Spôsobené je to viacerými faktormi. :arrow:

1. História. Belehrad vždy podporoval obe firmy, ani jednu nepreferoval v rámci rozvoja či pokorenia.

2. Konstruktor dokázal ovládnuť množstvo kameňolomov, lomov, baní a stredne veľkých stavebných firiem v celom regióne od Zadaru po Dubrovnik. Tým sa dokázal od r. 1999 naspäť dostať na silné výslnie a veľmi mu k tomu pomohla spolupráca s americkou firmou Bechtel, takže získava aj naďalej značné štátne zakázky v oblasti cestnej infraštruktúry. Stále totiž dominuje diaľnica A1, mestské okruhy Split a Omiš a pokládka nového asfaltu v regióne Dalmácia. Tým sa dokázal už v r. 2004 dostať Konstruktor na 1. miesto v krajine a predbehol dovtedy najväčšiu firmu Viadukt Zagreb.

3. Viadukt Zagreb získava kontrakty hlavne na severe krajiny (hlavné mesto, smer k Maďarsku, Slovinsku a čiastočne sa presadil na Istrii pri výstavbe istrijského Y na 1/2 profil. Keďže investície vo vnútrozemí sú stále veľmi slabé a hlavné mesto má silnú konkurenciu v stavebníctve, Viadukt svoju pôvodnú najsilnejšiu pozíciu stratil.

Chorvátsko disponuje vysoko kvalitnými stavebnými spoločnosťami, žiadna z nich nemá nad 2.500 zamestnancov, ale existuje až 9 firiem, ktoré majú nad 1.000 zamestnancov, z toho dve nad 2.000. :idea:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 29. Dec 2008 19:21

Stránka http://www.konstruktor-split.hr/ prešla modernizáciou.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 25. Jan 2009 13:11

Stránka najväčšej chorvátskej stavebnej spoločnosti, Viadukt Zagreb zmenila svoju stránku. Sú na nej nové informácie a veľmi pekné video:

http://www.viadukt.hr/razno/video

*pekné z dôvodu, že je dlhé 8 min.
*pekné z dôvodu, že sú na ňom historické zábery ako sa stavalo v 50.-60. tych rokoch diaľnice a cesty, vidno zásadné rozdiely
*sú tam aktuálne zábery na diaľnice, tunely, mosty
*sú tam technológie výstavby mostov (zrýchlený postup) :shock:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16


Naspäť na Stavebné a projektové firmy + Stavebné a údržbové stroje

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 5 hostí.