Modernizácia trate Žilina - Čadca - Poľsko/ČR

sekcia venovaná železniciam

Moderátor: Moderátori

Re: Modernizace trati Žilina - Čadca - Polsko/ČR

Odoslaťod milan_KM » 03. Feb 2017 21:28

Hej čo sa týka Oščadnice, tak celé ich vedenie poslať kamsi..ďaleko a obyvateľom prezentovať omnoho atraktívnejšie, tvoje riešenie. Najviac ma dojíma aké svaly napínajú, ale cesta k zastávke je v takom stave, žeby si v živote nepovedal, že sa dostaneš k železnici.

Čo sa týka Rudinky, tak tam ako aj nerealizované priecestia sú dôsledkom toho, že sa vyčlenila suma a potom sa "optimalizovalo" teda škrtlo čo mohlo. Takže tu si vedľa a na tomto majú podiel práve ľudia ako si ty, aby Kysuce hold neboli special.
milan_KM
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 706
Obrázky: 266
Založený: 06. Mar 2012 00:31

Re: Modernizace trati Žilina - Čadca - Polsko/ČR

Odoslaťod stanley » 04. Feb 2017 21:54

a riesenia nic ,do buducna? bude sa robit aj nova trat za krasnom po cadcu na 160km/h rychlost teda ci nie? to je to co vsetkych kompetentnych zaujima a o toto by sa malo teraz bojovat!(robit strajky, peticie vo velkom a pod) ved ked chcu nechat staru trat pre osobaky tak nech ju nechaju ,osobakom je to ajtak jedno ale ludia co idu a chcu cestovat zrychlenymi spojmi a rychlikmi nebudu trpiet pre par oscadnickych neokvochanych hoviad
stanley
diskutujúci
 
Príspevky: 171
Založený: 26. Máj 2015 02:48

Re: Modernizace trati Žilina - Čadca - Polsko/ČR

Odoslaťod BoroZA » 05. Feb 2017 00:49

Predpokladám, že 160km/h je aj na tomto úseku len "mokrým snom" železničných nadšencov. :D Ak trať povedie v mieste súčasnej, obávam sa, že veľké oblúky neumožnia viac než 120km/h, a to som asi ešte optimista. ;)
BoroZA
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 331
Obrázky: 0
Založený: 29. Máj 2016 13:52
Bydlisko: ZA

Re: Modernizace trati Žilina - Čadca - Polsko/ČR

Odoslaťod stanley » 06. Feb 2017 03:13

nepochopil si moj prispevok, ja som pisal o 2 variantnom rieseni, rychle riesenie napr tunelom pre rychliky a rex vlaky a pre nakladne vlaky a osobaky zeby sa nechal zas ten povodny cez oscadnicu s tymi velkymi oblukovymi zakrutami a nech sa tam zadusia trebars..
stanley
diskutujúci
 
Príspevky: 171
Založený: 26. Máj 2015 02:48

Re: Modernizace trati Žilina - Čadca - Polsko/ČR

Odoslaťod aquila » 06. Feb 2017 14:22

milan_KM napísal:Čo sa týka Rudinky, tak tam ako aj nerealizované priecestia sú dôsledkom toho, že sa vyčlenila suma a potom sa "optimalizovalo" teda škrtlo čo mohlo. Takže tu si vedľa a na tomto majú podiel práve ľudia ako si ty, aby Kysuce hold neboli special.


takze ludia ako ja ? :) no ja sa musim ozaj smiat z tej paranoie :) a co takto si pozriet do "vlastnych" radov ?

napriklad to, ze ked sa robilo posudenie a priprava projektu, tak mesto zilina sice "tvrdo" pozadovalo kompletne novu zastavku brodno, ale jaksi zjavne ti "chytraci" na MU zilina trvali na terajsom umiestneni v strede pola a pod mostom.

co na tom, ze to bolo v rozpore dokonca s uzemnym planom mesta zilina z 1978, kde sa planovala prekladka zastavky brodno centralnejsie. ale samozrejme radsej chceli zanechat _urovnove_ krizovanie v brodne, aby nebodaj nemuseli prejist par metrov okolo navyse ..

no a najvtipnejsie na tom celom bolo to, ze ked sa to brodnania dozvedeli a uz sa viac menej tusim tendrovalo, tak zacali peticiu, ale dedinka rudinka sa ohradila voci zmene, ze pozaduju nechat zastavku pre troch ludi v strede cesty.. a ZSR to len vyhovovalo, aspon mali alibi, ze nemusia menit projekt ..

detto poziadavka obce rudina, ktora sa jednak nechcela vzdat zastavky a navyse chceli kompletne novu..

tak to ZSR nechalo tak, vykaslali sa na vyrovnanie obluka a zo slavnej rekonstukcie zostali dve zbytocne zastavky a temer rovnaky obluk kde sa "neskutocne koridorovo" zvysila rychlost zo 60 na 70 kmh ...

no a ceresnicka je,ze spomalenie koridoru nas stalo vyse milion euro len na tych dvoch zbytocnych zastavkach ..

toto na dalsich 30+ rokov zabetonovalo zle parametre "koridoru" v kysuckej brane a uplne terno je, ze to predrazi aj samotnu D3, co sa noveho mostu nad kysucu tyka ..

cize hej, kysuce su ozaj special .. ako uz raz spomenul johhan, lokalne mini dedinky si davaju poziadavky a potom aj pod heslom zlacnime to nech to stoji co to stoji ..

o koordinacii je skoda reci, vid aj reko koridoru, ked sa ZSR nedohodla s SSC na participacii na novom podjazde v skalitom a tak ZSR vybovali novy most kde sa nevyhnu dva kamiony vedla seba ..

zase raz kysuce special ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 462
Založený: 03. Feb 2005 19:08
Bydlisko: doma :)

Re: Modernizácia trate Žilina - Čadca - Poľsko/ČR

Odoslaťod milan_KM » 06. Feb 2017 17:10

To nie je žiadna paranoia ale dlhšie človek sleduje ako búchaš do stola len pri tomto kúsku Slovenska. Ty si myslíš, že tu tie dopravné problémy chceme? Ale potom aj ja chcem mať obchvaty a trasy za 2mld €, keď tu tie problémy sú.

Čo sa týka výhrad Žiliny, to nejde logicky dokopy keďže by šli proti vlastnému UP, Rudinka zmysel dáva tam tá požiadavka ísť mohla, ale ako vidíme na príklade Radole keď to vyhovuje štátu tak nie je problém projekt zmeniť nikoho sa na nič nepýtať. A nechápem aké problémy mohla mať Rudina keď zastávka leží v centre obce a inde ani byť nemôže.

Tvoje ostatné výhrady opäť dokazujú neschopnosť úradníkov v Bratislave. A opäť neschopnosť a amaterizmus, presne ako Johnan spomínal, nedovolí dotknutým organizáciam spolupracovať a milóny utekajú.

Takže Kysuce nie sú special, len sa v tomto regióne naplno ukazuje aký amatéri na Slovensku majú na starosti infraštruktúrne projekty.

Nie je problem stavať na rovine po širokých poliach, ale umenie je spraviť kvalitný koordinovaný projekt v stiesnenej a husto zastavenej doline. A tu bratislavskí úradníci a akože manažéri zlyhavajú na plnej čiare, kde presne ako ty poškrtajú čo sa dá, potom sa vyhovarájú kade tade, že sa predsa nedá.
milan_KM
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 706
Obrázky: 266
Založený: 06. Mar 2012 00:31

Re: Modernizácia trate Žilina - Čadca - Poľsko/ČR

Odoslaťod aquila » 07. Feb 2017 15:48

milan_KM napísal:To nie je žiadna paranoia ale dlhšie človek sleduje ako búchaš do stola len pri tomto kúsku Slovenska. Ty si myslíš, že tu tie dopravné problémy chceme? Ale potom aj ja chcem mať obchvaty a trasy za 2mld €, keď tu tie problémy sú.


za prve tie problemi tam nie su, ked tak maximalne zlymi rozhodnutiami vytvorene, ci uz hlupy kruhac v rodli, zbytocny usek zilina strazov - brodno, ktory veci len skomplikuje, alebo ked uz sme v tejto teme, problem so zastavkami a zlymi pozaidavkami .. cize

navyse vies co je najhorsie do ziliny a kysuce uz natiekli tie 2+ miliardy euro .. takze co sa stazujes ? ( a keby nezrusili prvy balik PPP, tak to je uz 8miliard)

a ked sme pritom, pozri si moje postingy, bil som do R1 ze je predrazena, do D4 aj R7 ze to je zbytocne davat cez PPP, najma R7micka .. o tom, ze 8 prudov D1 je tiez zbytocnych, o kolektorch nehovoriac .. alebo D1 pri presove, chvalil som naopak R4 aj D1 pod kuratelou skansky ...

cize kritizujem nezmyselne minanie prostriedkov bez ohladnu na region a siet .. to ze ty si to vztahujes len na kysuce je holt tvoj problem

milan_KM napísal:Čo sa týka výhrad Žiliny, to nejde logicky dokopy keďže by šli proti vlastnému UP, Rudinka zmysel dáva tam tá požiadavka ísť mohla, ale ako vidíme na príklade Radole keď to vyhovuje štátu tak nie je problém projekt zmeniť nikoho sa na nič nepýtať. A nechápem aké problémy mohla mať Rudina keď zastávka leží v centre obce a inde ani byť nemôže.


- bingo, nie je to logicke, je to totiz zilinske :)
ale k veci je to sice smiech cez plac, ale bohuzial taka bola realita. mozes si to overit priamo mestskom urade, a idealne u ludi z brodna ..
- rudinka by dosla o zastavky, lebo kvoli narovnaniu obluka by nemohla byt zastavka v terajsom mieste.
- rudina ked chcela mat zastavku v terajsej polohe muselo by sa riesit inde cestne napojenie, ale to nechceli .. lebo podobny "problem" ako brodno, v tom mieste kde ide teraz cesta a priecestie to nejde z priestorovych dovodov a dat do dalej, by chydacikovia museli ist dlhsie autom/pesi ..
- pri radoli sa nikoho nepytali ? nebud smiesny, vsak to ide cez klasicke posudzovanie EIA, je to s KNM a radolou prejednane, len aspon trosku rozumu mali ze sa ustupilo od megalomanskeho a superdraheho tunelu.
v idealnom svete by zrusili aj estakadu. to by bolo riesenie.
ale nieee, kvoli par ludom z radole sa musi cela dialnica dat na estakadu ..

milan_KM napísal:Tvoje ostatné výhrady opäť dokazujú neschopnosť úradníkov v Bratislave. A opäť neschopnosť a amaterizmus, presne ako Johnan spomínal, nedovolí dotknutým organizáciam spolupracovať a milóny utekajú.

len otazka je odkial ti uradnici su.. bohuzial v drtivej vaccine z regionov ..

milan_KM napísal:Takže Kysuce nie sú special, len sa v tomto regióne naplno ukazuje aký amatéri na Slovensku majú na starosti infraštruktúrne projekty.


kysuce su special v tom, ze sa tam leju miliardy, ktore nic neriesia a paradoxne veci komlikuju .. prikladov som dal vela

milan_KM napísal:Nie je problem stavať na rovine po širokých poliach, ale umenie je spraviť kvalitný koordinovaný projekt v stiesnenej a husto zastavenej doline. A tu bratislavskí úradníci a akože manažéri zlyhavajú na plnej čiare, kde presne ako ty poškrtajú čo sa dá, potom sa vyhovarájú kade tade, že sa predsa nedá.


to sa da aj na kysuciach, ale prikladov na D1 je az moc vela, detto pri zeleznici, kde sa zachovavaju hluposti ako zastavky v poliach .. lebo obce to chcu .. vid oscadnica, brodno, rudina rudinka v tomto pripade ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 462
Založený: 03. Feb 2005 19:08
Bydlisko: doma :)

Re: Modernizácia trate Žilina - Čadca - Poľsko/ČR

Odoslaťod BoroZA » 07. Feb 2017 20:58

Ak je to tak, aquila, ako píšeš, musím s tebou tentokrát súhlasiť, že bohužiaľ pre hlúposť malej skupinky ľudí doplatil štátny rozpočet a komfort diaľkových cestujúcich. Doteraz som si lámal hlavu nad tým, prečo bola zachovaná zastávka Brodno v súčasnom mieste, nemá to vôbec logiku. Z počutia viem, že na zastávke Brodno nastupuje/vystupuje minimum ľudí, častokrát nikto. To už aj zastávka Oščadnica je viac využívaná, i keď tiež je to veľmi malý počet ľudí. Podľa mňa by viac ľudí využilo navrhovanú zastávku Krásno nad Kysucou-mesto ako tú v Oščadnici, ale to už je zrejme aj tak jedno. Ak som si to zapamätal správne, vyhralo riešenie bez tunela Kýčera so zachovaním súčasnej trasy i zastávok. :?
BoroZA
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 331
Obrázky: 0
Založený: 29. Máj 2016 13:52
Bydlisko: ZA

Re: Modernizácia trate Žilina - Čadca - Poľsko/ČR

Odoslaťod aquila » 08. Feb 2017 22:53

a ako sa vravi, dukaz misto slibu....

Miestni rátali s tým, že problém sa vyriešil a stanicu preložia pri súčasnej modernizácii trate Žilina - Krásno nad Kysucou. V pôvodných projektoch bola zakreslená v strednej časti Brodna, poniže priecestia, ako žiadali. „Mesto Žilina ale rozhodlo podľa svojej chuti bez vedomia občanov o tom, že sa upúšťa od preloženia vlakovej zastávky," hovorí Marián Horváth z Brodna. Stalo sa tak ešte za bývalého vedenia. Obyvatelia sa o zmene dozvedeli až v novembri 2009, na verejnej schôdzi.

...

Zastávku však využívajú vo väčšej miere ľudia z obce Rudinka, ku ktorej je bližšie. Ešte v roku 2002 mali k žiadosti o premiestnenie zastávky výhrady. Po výstavbe diaľnice by stratili prístup aj ku koľajniciam a boli úplne odrezaní od sveta.



ale hej milan_KM ma urcite recht , ze aj za rozhodovanie mesta zilina a kysuckych dedin mozu ti skaredi uradnici na bratislavskych ministerstvach ;)

viewtopic.php?f=57&t=22204
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 462
Založený: 03. Feb 2005 19:08
Bydlisko: doma :)

Re: Modernizácia trate Žilina - Čadca - Poľsko/ČR

Odoslaťod milan_KM » 09. Feb 2017 15:47

Máš pravdu, prepáč, za preložku ma očividne maslo na hlave Žilina. Ale ako vidíš obyvateľom to zataili, a samotní ľudia požadovali normálne riešenie.
Čo sa týka Rudinky, áno ostali by vlastne odrezaní, ale... Stále by sa dal prerobiť starý železničný most cez Kysucu na cestný a ďalšie pokračovanie do Brodna je v projekte D3 ako súbežná komunikácia s traťou. Ale je jasné že im to nikto neprezentoval keď to vedenie Žiliny bojkotovalo.

Stále, však zostáva otázka zachovaných priecestí. Pri akej navrhovanej traťovej rýchlosti by mali byť odstránené? Až pri 160?
milan_KM
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 706
Obrázky: 266
Založený: 06. Mar 2012 00:31

Re: Modernizácia trate Žilina - Čadca - Poľsko/ČR

Odoslaťod dusans » 09. Feb 2017 19:18

Podľa informácií, ktoré som čítal, tak pri rýchlosti 160km/h a viac sa budujú mimoúrovňové železničné priecestia. Keďže max rýchlosť na zrekonštruovanej trati je max 140 + bodové obmedzenia, tak sa evidentne nehrnuli s prestavbou týchto priecestí. Na druhej strane, keď som sledoval rekonštruované trate v susednom Česku, najmä na úseku Mosty u Jablunkova - Český Těšín, tak tam tiež miestami zachovávali úrovňové priecestia (napr. v Bocanoviciach), aj keď zopár z nich prebudovali (zdá sa mi že v Bystřici a v Mostoch u Jablunkova, zastávke).
dusans
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 366
Obrázky: 12
Založený: 18. Jún 2009 13:05
Bydlisko: KNM

Re: Modernizácia trate Žilina - Čadca - Poľsko/ČR

Odoslaťod aquila » 10. Feb 2017 16:31

milan_KM napísal:Máš pravdu, prepáč, za preložku ma očividne maslo na hlave Žilina. Ale ako vidíš obyvateľom to zataili, a samotní ľudia požadovali normálne riešenie.
Čo sa týka Rudinky, áno ostali by vlastne odrezaní, ale... Stále by sa dal prerobiť starý železničný most cez Kysucu na cestný a ďalšie pokračovanie do Brodna je v projekte D3 ako súbežná komunikácia s traťou. Ale je jasné že im to nikto neprezentoval keď to vedenie Žiliny bojkotovalo.


samotni ludia si zvolili tych ludi do MC, ci mam ti zopakovat tvoj argument, na to ked sme ti hovorili ze D3 sa rozkrada ? ze vsak ludia si take zvolili, tak co sa stazuju ? :)

inak preco by sa pre boha kvoli mini pidi jednicke mal budovat most cez kysucu ?!? toto je to "special" kysuce. a ze odrezani od sveta :) vsak cestu do KNM maju aj do ziliny cez vranie .. takze byvaly zeleznicny most v lepsom pripade zmenit na cyklomost/pesich, ale tym to hasne. vsak z rudinky dokonca maju rovnako daleko do rudiny ako aj do "brodna" pesi ..

milan_KM napísal:Stále, však zostáva otázka zachovaných priecestí. Pri akej navrhovanej traťovej rýchlosti by mali byť odstránené? Až pri 160?


aj pri 160kmh teoreticky mozu byt riadene priecestia. nad 160kmh musi byt uz mimourovnove, alebo mozno doknca az nad 200. je to ale samozrejme bezpecnejsie ked tam urovnove priecestie nie je.
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 462
Založený: 03. Feb 2005 19:08
Bydlisko: doma :)

Re: Modernizácia trate Žilina - Čadca - Poľsko/ČR

Odoslaťod milan_KM » 12. Feb 2017 20:18

inak preco by sa pre boha kvoli mini pidi jednicke mal budovat most cez kysucu ?!? toto je to "special" kysuce. a ze odrezani od sveta :) vsak cestu do KNM maju aj do ziliny cez vranie .. takze byvaly zeleznicny most v lepsom pripade zmenit na cyklomost/pesich, ale tym to hasne. vsak z rudinky dokonca maju rovnako daleko do rudiny ako aj do "brodna" pesi ..


Nie budovať, ale prerobiť. Mosty na železnici sú dimenzované na výrazne vyššie zaťaženie ako cestné, teda stačí zhodiť zvršok, navariť trne, zabetonovať a most hotový. Veľmi pochybujem, žeby to bola zrovna nákladná záležitosť.
A áno majú tam cestu do KNM aj do Vrania, ale tou cestou neprejde autobus pre jej šírku. Teda jediný spôsob ako sa dostať stadiaľ je autobus do KNM, taktiež Vranie je kúsok, ale po odstránení dočasného mosta bude MHD stáť až hore na kopci čo je už dosť ďaleko. Treba myslieť aj na ľudí bez auta.
milan_KM
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 706
Obrázky: 266
Založený: 06. Mar 2012 00:31

Re: Modernizácia trate Žilina - Čadca - Poľsko/ČR

Odoslaťod magnus » 13. Feb 2017 08:36

S tými priecestiami je to závislé najmä na hustote dopravy. Pokiaľ idú vlaky veľmi často, tak vďaka potrebnej dĺžke predzváňania sa môže stať, že priecestie bude dlhšie zatvorené ako otvorené. preto sa pri vyšších traťových rýchlostiach skôr používajú mimoúrovňové križovania.
Tiež som to už písal niekde v predchádzajúcich postoch - úsek Žilina - Krásno bol jeden z prvých ak nie prvý projekt koridorovej modernizácie a železničiari sa báli ísť do výraznejších preložiek - osekali všetko čo sa dalo. Ostatne - robia to doteraz na všetkých svojich stavbách. Oni sa niečoho nového a moderného boja, preto nám žiaľ v modernizácii železnice "uchádza vlak".
magnus
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 832
Obrázky: 206
Založený: 11. Apr 2005 08:12
Bydlisko: Žilina

Re: Modernizácia trate Žilina - Čadca - Poľsko/ČR

Odoslaťod maher » 13. Feb 2017 16:48

v tej Rudinke myslím že bol problém aj v tom, že preložka trate mala ísť o čosi vyššie a nedala by sa spraviť bez vybudovania preložky 1/11, a potom by bola štvorprúdovka slepá cesta
máte niekto infomácie, či sa tá preložka trate bude niekedy realizovať, napr. pri príležitosti výstavby D3, alebo to tak ostane?
maher
diskutujúci
 
Príspevky: 120
Obrázky: 9
Založený: 31. Máj 2015 16:12

Re: Modernizácia trate Žilina - Čadca - Poľsko/ČR

Odoslaťod aquila » 13. Feb 2017 17:28

je to v uzomneom plane , ale kedze je to doslova nedavno, kedy sa skoncila koridorizacej tejto trate, tak najkor pri dalsej modernizacii, citaj tak za 30-40 rokov.

a ano mas pravdu v tom, ze v pripade prelozky bolo nutne sa dohodnut ohladne kysuckej brany, ako to poriesit, ale ked vidime, ako sa dokazala ZSR a SSC dohodnut v pripade reko pri skalitom, kde novy most urobili uzky, tak tak isto by zjavne dopadla aj velka prelozka ..

bolo tam v hre I/11 ciastocne krivolako prelozit a tym skratit aj 4 pruh, a kde oc ine, ale nebolo realizovane nic .. zabetonoval sa zly stav doslova ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 462
Založený: 03. Feb 2005 19:08
Bydlisko: doma :)

Re: Modernizácia trate Žilina - Čadca - Poľsko/ČR

Odoslaťod milan_KM » 14. Feb 2017 13:05

Tak nakoniec je zrejmé, že reko stroskotalo na technickej náročnosti resp, neochoty ŽSR. Potom je jasné, že sa chytili každej hlúposti čo nejaká obec požadovala, aby sa mali na čo vyhovoriť. To isté sa teraz deje na úseku okolo Oščadnice.
milan_KM
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 706
Obrázky: 266
Založený: 06. Mar 2012 00:31

Re: Modernizácia trate Žilina - Čadca - Poľsko/ČR

Odoslaťod aquila » 14. Feb 2017 13:07

tak aspon obce vedia, ze ked chcu moc, nedostanu nic .. ale tak to je bohuzial len na zeleznici, skoda ze sa to neuplatnuje aj na dialniciach .. je to o malichernosti tych dediniek, ze chcu neviem co, a nakoniec sa to postavi a aj tak sa to nevyuziva. rudina a rudinka su spolu so sverepcom asi najlepsi prikald ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 462
Založený: 03. Feb 2005 19:08
Bydlisko: doma :)

Re: Modernizácia trate Žilina - Čadca - Poľsko/ČR

Odoslaťod jarino » 07. Aug 2017 21:43

Projektová príprava stavby „ŽSR, Modernizácia koridoru, štátna hranica ČR/SR - Čadca - Krásno nad Kysucou(mimo), železničná trať“ v úseku železničnej trate Krásno nad Kysucou – Čadca je v súčasnosti v nasledovnom štádiu:
-Spracovaný je projekt pre stavebné povolenie (tunelový variant).
-Vydaný je schvaľovací protokol pre projekt pre stavebné povolenie.
-Majetkovoprávne vysporiadanie a inžinierska činnosť pre stavebné povolenie neboli zahájené.

Keďže Schvaľovací protokol vydaný MDV SR uložil Železniciam Slovenskej republiky (ŽSR) zabezpečiť investične menej náročné optimalizačné riešenie, v projektovej príprave úseku Krásno nad Kysucou (mimo) – Čadca sa nepokračuje.

Zdroj: ŽSR
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 873
Založený: 12. Sep 2011 13:49

Re: Modernizácia trate Žilina - Čadca - Poľsko/ČR

Odoslaťod aquila » 07. Aug 2017 21:45

Treba sa zase raz podakovat oscadnici ;)
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 462
Založený: 03. Feb 2005 19:08
Bydlisko: doma :)

Re: Modernizácia trate Žilina - Čadca - Poľsko/ČR

Odoslaťod jarino » 07. Aug 2017 21:54

Tam niekto musí mať dosť dobré kontakty. No aj tak nemyslím si, že by sa to teraz realizovalo, ak by to bolo pripravené.
Ale vzhľadom k vypracovanej DSP pre tunelový variant evidentne ŽSR by aj do tunela išli. Tak hádam v MDV SR niekedy niekto dostane rozum. Nemyslím si, že ŽSR začnú s prípravou optimalizačného riešenia v blízkej dobe.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 873
Založený: 12. Sep 2011 13:49

Re: Modernizácia trate Žilina - Čadca - Poľsko/ČR

Odoslaťod aquila » 07. Aug 2017 22:08

Nezacnu, eurofondov je malo a aspon zostane na ine useky. Teraz kto zavaha , ten nedostane a ked kysucania trucuju nebudu mat nic. Skoda ze takto nepostupovali aj pri D3 svrcinovec - statna htanica pred 20rokmi ked sa oscadnica sprajcla...
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 462
Založený: 03. Feb 2005 19:08
Bydlisko: doma :)

Re: Modernizácia trate Žilina - Čadca - Poľsko/ČR

Odoslaťod IceFox » 11. Aug 2017 11:53

Zase Oščadnica... Načo im je/bude zastávka kde nastupuje 0,5 človeka a je umiestnená úplne mimo. A to bude ešte rodeo pri diaľnici. Ah, bože...
Skús niekedy rozmýšľať ako protistrana. Možno zistíš ,že má aspoň sčasti pravdu.
Obrázok používateľa
IceFox
diskutujúci
 
Príspevky: 83
Obrázky: 0
Založený: 09. Máj 2017 16:14
Bydlisko: CA

Re: Modernizácia trate Žilina - Čadca - Poľsko/ČR

Odoslaťod milan_KM » 05. Nov 2017 15:51

Správa na facebooku ohľadom vybudovania železničnej zastávky KNM - Juh. Nič iné som však nezachytil o tomto projekte, hlavne dátumy.

Ján Marosz
17 október, 17:26 ·
Moje rokovania na ZSSK a ŽSR priniesli úspech! VZNIKNE NOVÁ ŽELEZNIČNÁ ZASTÁVKA KYSUCKÉ N.MESTO - JUH, ktorá obslúži viac než 5000 zamestnancov firmy Schaeffler a aj okolitých firiem. Bola zaradená medzi 3 priority výstavby štátnych železničných firiem. Mnohí ľudia z Kysúc a Žilinského okresu pracujú vo fabrike na výrobu ložísk a okolitých firmách. Denne tratia svoj čas (ktorý môžu venovať svojim blízkym) v nekonečných zápchach, lebo musia prejsť z priemyselnej zóny cez viaceré križovatky a centrum mesta KNM na cestu I/11. Pritom cca. 100 m od firmy väčšej než KIA vedú koľajnice. Rokovaniami zisťujem, ako trestuhodne naša politická reprezentácia v kraji zlyháva, keď niekoľko stretnutí s príslušnými riaditeľmi sekcii môžu viesť k riešeniu, ktoré pozitívne ovplyvní tisícky ľudí. Budem naďalej trpezlivo pracovať pre konkrétne riešenia, ktoré pozitívne ovplyvňujú Váš život!

https://www.facebook.com/maroszjan/vide ... cation=ufi
milan_KM
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 706
Obrázky: 266
Založený: 06. Mar 2012 00:31

Re: Modernizácia trate Žilina - Čadca - Poľsko/ČR

Odoslaťod Peter_CA » 06. Nov 2017 17:00

V reále to vyzerá menej optimisticky.
Kým bude nová zastávka obsluhovať zamestnancov, ktorí smerujú do podniku, zrejme ešte prejde dlhá doba. A vôbec nie je isté, že sa prevádzkovateľ trate do projektu pustí. Železnice Slovenskej republiky si najskôr zistia, či o zastávku bude medzi cestujúcimi záujem. Ak nie, z projektu nebude nič. Zo súčasných zamestnancov totiž vlaky využíva len minimum ľudí. Proti cestovaniu do práce vlakom hrá okrem pomerne veľkej vzdialenosti zo stanice aj zlé časovanie príchodov a odchodov.
„ŽSR pristúpili k vypracovaniu technicko-ekonomickej štúdie, ktorá má zhodnotiť prípadné vybudovanie zastávky v blízkosti firmy Schaeffler s uvažovaním potenciálu cestujúcich z okolitých firiem,“ napísala hovorkyňa ŽSR Martina Pavlíková. Kde bude zastávka stáť a aké bude mať parametre bude predmetom štúdie.

Viac v článku: https://myzilina.sme.sk/c/20685945/budu ... meste.html
Peter_CA
diskutujúci
 
Príspevky: 92
Obrázky: 2
Založený: 12. Jún 2017 13:40

Predchádzajúca

Naspäť na Železničná infraštruktúra

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 3 hostí.