Modernizácia uzla Žilina

sekcia venovaná železniciam

Moderátor: Moderátori

Re: Modernizácia uzla Žilina

Odoslaťod jarino » 01. Nov 2017 11:29

S tým súhlasím. Podľa mňa je otázka času, že sa začnú robiť opatrenia voči požiadavkám, ktoré so samotnou stavbou nemajú skoro dokopy nič alebo len veľmi málo. Však už to na MF SR identifikovali ako jeden z problémov pri dopravných stavbách a má sa to riešiť. Preto som písal, že samospráva si je vedomá, že ŽSR chcú investovať, tak dávajú navyše požiadavky, aby nemuseli investovať oni a zároveň im to eliminuje problémy s uzatvorením Kysuckej ulice.

Ďalší príklad. Teraz som pozeral Protokol o vykonaní štátnej expertízy pre úsek LM - PP z roku 2008. Celkové odhadované náklady 60 miliárd SK z toho stavebná časť necelých 40 miliárd a vyvolané investície sú druhá najvyššia položka - 6,5 miliardy SK. Je o tom málo info, ale pri preložke trate v LM sa má robiť preložka aj 1/18(Demänová - Okoličné) a kdesi na ŽSR som sa dočítal, že tá tvorí pätinu nákladov, t.j. pri 600 miliónov je to 120 miliónov eur. Neviem, prečo si také veci neriešia SSC alebo kraj, ale sa takto predražujú projekty ŽSR a tým sa všetko odďaľuje.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 873
Založený: 12. Sep 2011 13:49

Re: Modernizácia uzla Žilina

Odoslaťod magnus » 02. Nov 2017 08:56

Aquila,
podjazd v predĺžení ulice 1. mája sa mal presne takto pôvodne riešiť - tj. že železnice vybudujú len most v rámci rekonštrukcie koľajiska a cestu a prívodné rampy by riešilo mesto keď bude mať na to peniaze. Ale je tu jeden zásadný problém, a tým je most ponad Kysuckú ulicu (podjazd) - ten sa totiž nedá spraviť bez úplnej uzávierky (bude sa meniť niveleta mosta, niveleta ciest, bude sa robiť okružná križovatka a pod...). Nie je možné zachovať prejazd po Hviezdoslavovej na Kysuckú počas stavby. Preto sa pristúpilo k riešeniu s nadjazdom v predĺžení ulice 1. mája a sprejazdeniu Uhoľnej, aby vôbec doprava (hlavne MHD) mohla ďalej fungovať. Zatiaľ sa nevie, kde bude autobusová stanica, lebo je boj medzi Trabelchujom a Antošíkom o umiestnenie stanice. Na výsledok som zvedavý rovnako ako iní. Čo sa pôvodne navrhovaného podjazdu týka - tam je ešte jedna nášľapná mína - kontaminácia podložia a s tým súvisiace náklady na sanáciu kontaminovaného podložia, pričom pôvodcom znečistenia nie je ŽSR ale bývalé PCHZ. Je logické, že železniciam sa nechce míňať peniaze na niečo, čo nespôsobili. Ďalšia vec súvisí s hydraulikou podzemných vôd, vzhľadom na to, že podjazd by vytvoril bariéru a zmenil prúdenie podzemnej vody. Je to komplikovaná záležitosť, lebo okolo Váhu už je jedna tesniaca stena, vybudovaná v rámci VD Žilina, ktorá vzdúva vodu, a podjazd by výrazne zasahoval do jej toku. Vzdutie by sa mohlo prejaviť zatápaním pivníc a znečistením ešte väčšieho rozsahu zemín v podloží ako je teraz (ropné znečistenie "pláva" na hladine podzemnej vody). Takže všetko má svoje dôvody a všetko niečo stojí. Varianta s nadjazdom vychádza teda ekonomicky aj environmentálne najprijateľnejšia.
magnus
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 830
Obrázky: 206
Založený: 11. Apr 2005 08:12
Bydlisko: Žilina

Re: Modernizácia uzla Žilina

Odoslaťod jarino » 08. Nov 2017 21:00

VO má byť vyhlásené v lete 2018. V týchto dňoch sa uzatvára zmluva s agentúrou INEA o poskytnutí nenávratného finančného príspevku pre úsek Žilina,mimo - Varín.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 873
Založený: 12. Sep 2011 13:49

Re: Modernizácia uzla Žilina

Odoslaťod eric987 » 14. Nov 2017 21:36

Oznamenie o zmene navrhovanej cinnosti: http://www.enviroportal.sk/sk/eia/detai ... j-infrastr .
Konkretne by malo ist o
K najvýznamnejším zmenám navrhovanej činnosti v porovnaní s pôvodným riešením patria: - nové cestné mimoúrovňové prepojenie ul. 1. mája s ul. Uhoľná a následne s cestou I/60 (nový cestný nadjazd v žkm 336,975 namiesto plánovaného podjazdu), - nová cestná infraštruktúra súvisiaca s novým mimoúrovňovým prepojením ul. 1 mája – Uhoľná – Ľavobrežná, - predĺženie existujúceho podchodu pre peších v žkm 337,261 z ul. Národná až za ul. Uhoľná (namiesto pôvodného predĺženia po ul. Uhoľná), - rekonštrukcia železničného mosta cez rieku Váh vrátane doplnenia novej lávky pre chodcov a cyklistov, - vybudovanie parkoviska pri žel. zastávke Nová Žilina (resp. Žilina odbočka), - rekonštrukcia priestorov WC jestvujúcej staničnej budovy a prístavba budovy riadenia dopravy, - rekonštrukcia jestvujúcej trakčnej napájacej stanice (namiesto vybudovania novej trakčnej napájacej stanice), - zmeny v návrhoch protihlukových stien.
eric987
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 93
Založený: 16. Júl 2014 09:16

Re: Modernizácia uzla Žilina

Odoslaťod Lorenc » 16. Nov 2017 12:00

Ďaľšia hračka žilinského dopravného ihriska...

https://ekonomika.sme.sk/c/20696941/pre ... najat.html

Hádam to prenajmú Čínanci.
Lorenc
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 719
Obrázky: 18
Založený: 06. Máj 2005 10:43

Predchádzajúca

Naspäť na Železničná infraštruktúra

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 4 hostí.