Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

sekcia venovaná železniciam

Moderátor: Moderátori

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod snowman » 10. Okt 2017 23:34

O akom rozkrádaní to trepeš? Veď takto to robí každá spoločnosť či už súkromný vlastník či štátne železnice že si najprv priamo od výrobcu/firmy vezme rušne na niekoľko rokov do prenájmu a potom ich za zostatkovú hodnotu od nich odkúpi, jasná matematika tu nie je o čom.. takto to robia všetci a defacto aj podnikatelia u nás na tomto princípe skoro v každej firme takto fungujú a takýmto spôsobom sa kupujú napr aj firemné autá.. ak by mali toľko rušňov naraz kúpiť na to reálne naše železnice jednoducho nemajú, tak sa to vyriešilo takto..
snowman
návštevník
 
Príspevky: 34
Založený: 26. Sep 2017 16:02

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod Lorenc » 11. Okt 2017 09:25

Lorenc
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 732
Obrázky: 18
Založený: 06. Máj 2005 10:43

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod Vlados » 11. Okt 2017 10:38

snowman napísal:O akom rozkrádaní to trepeš? Veď takto to robí každá spoločnosť či už súkromný vlastník či štátne železnice že si najprv priamo od výrobcu/firmy vezme rušne na niekoľko rokov do prenájmu a potom ich za zostatkovú hodnotu od nich odkúpi, jasná matematika tu nie je o čom.. takto to robia všetci a defacto aj podnikatelia u nás na tomto princípe skoro v každej firme takto fungujú a takýmto spôsobom sa kupujú napr aj firemné autá.. ak by mali toľko rušňov naraz kúpiť na to reálne naše železnice jednoducho nemajú, tak sa to vyriešilo takto..

Nikde nie je ani slovo o odkupnej cene. Do celkovej zmluvnej ceny sa zahŕňajú aj voteľné položky, t.j. aj cena za možnosť odkúpenia. Ak to tam nie je uvedené tak táto možnosť nie je.
výrok roka: Aj keby to malo stáť desať miliárd, treba Kysuce raz a navždy zbaviť tranzitu/preťaženej dopravy.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 123
Založený: 20. Okt 2008 10:06
Bydlisko: BA, KE

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod jarino » 11. Okt 2017 20:55

To sa možno porieši nejako klasicky po slovensky... dodatkom.
Rušne sa nekupujú, lebo chceme Vectrony a v prípadnom VO na dodávku loko by museli ušiť podmienky Siemensom(škandál ako pri elektrických jednotkách Škodovke) alebo vyhádzať všetkých, čo by ich cenovo podliezli.
Aj keď Škoda by čisto teoreticky mala mať problém splniť už len podmienku s možným prístupom na nemecké trate.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 873
Založený: 12. Sep 2011 13:49

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod aquila » 12. Okt 2017 09:32

ono uprimne toto je celkovo riesenie "na slovaka", lebo v ZSSK su ludia, ktori nechcu mat lokomotivy od skody, ktora je poruchova tazka atd, ale zaroven skoda ma este dost silne paky kade tade.

a kedze potrebuju nove lokomotivy, tak to poriesili takto salamunsky, ze ich prenajali, takto ich budu mat hned a nebudu sa musiet bat politickeho vplyvu aby zase dostali skodovky. tie dve co uz maju su skor utrpenie, ako prinos.

cize bohuzial, je to na to na slovensku tak ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 462
Založený: 03. Feb 2005 19:08
Bydlisko: doma :)

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod jarino » 27. Okt 2017 00:11

Na základe výsledkov revízie výdavkov na dopravu nevyužíva ZSSK vozidlový park dostatočne efektívne. So súčasným vozidlovým parkom je možné zaviesť hodinový takt na celej sieti a na hlavných tratiach navýšiť počet spojov približne o 20 %.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 873
Založený: 12. Sep 2011 13:49

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod aquila » 27. Okt 2017 09:13

uz len aby sa objednali vykony ... teda vlakokilometre
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 462
Založený: 03. Feb 2005 19:08
Bydlisko: doma :)

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod jarino » 05. Dec 2017 16:44

Pre stúpajúci záujem cestujúcich o železničnú dopravu sa v súčasnosti prerokováva zahustenie vlakov diaľkovej dopravy na trati Bratislava – Žilina, čo by spolu s vlakmi Bratislava – Žilina – Košice vytváralo hodinové spojenie Bratislavy so Žilinou od 5.00 h do 20.00 h. V regionálnej doprave sa toto zahustenie pripravuje na trati Košice – Prešov, Senec – Bratislava - Nové Mesto – Bratislava - Petržalka a Trnava – Bratislava - Nové Mesto. Takéto zahustenie sa predpokladá od 1. a 2. zmeny GVD 2017/2018.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 873
Založený: 12. Sep 2011 13:49

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod mino » 05. Dec 2017 19:04

Inak by ma zaujimalo ci maju ZSSK aj dostatok voznov schopnych jazdit 160km/h nakolko toto ma byt novy standard na IC aj R medzi BA a PU. V exponovanych obdobiach ZSSK radi nasadzovali do posilovych vlakov stare kozenkace rady B ktore mozu max 120km/h
mino
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 606
Obrázky: 44
Založený: 02. Nov 2007 12:50
Bydlisko: LM/BA

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod daphne » 06. Dec 2017 06:55

tie budu ak uz aj niesu takmer vsetky do jedneho vyradene, resp posunute do zos vrutky na ich generalnu prestavbu a rekonstrukciu, vratane vymeny podvozkov a prisposobenie na 160km/h ,od noveho grafikonu a po nasadeni novych vectronov do prevadzky sa uz neprepoklada ich nadsadzovanie uz ani do normalnych R resp by sa uz nemali v samotnej prevadzke R objavit...uz iba vramci regionalnych a osobnych,prip zrychlenych vlakov. aj to len v obmedzenom pocte.
daphne
návštevník
 
Príspevky: 32
Založený: 28. Okt 2017 20:45

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod devil » 06. Dec 2017 17:11

ak sa nemylim tak aj bezne vozne bmeer, beer atd. su schopne jazdit 160 km/h.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 99
Založený: 04. Feb 2005 08:32

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod Peter_CA » 06. Dec 2017 17:26

mino napísal:stare kozenkace rady B ktore mozu max 120km/h

140 km/h, ale to je detail :wink:

daphne napísal:tie budu ak uz aj niesu takmer vsetky do jedneho vyradene, resp posunute do zos vrutky na ich generalnu prestavbu a rekonstrukciu, vratane vymeny podvozkov a prisposobenie na 160km/h ,od noveho grafikonu a po nasadeni novych vectronov do prevadzky sa uz neprepoklada ich nadsadzovanie uz ani do normalnych R resp by sa uz nemali v samotnej prevadzke R objavit...uz iba vramci regionalnych a osobnych,prip zrychlenych vlakov. aj to len v obmedzenom pocte.

Výmena podvozkov ani omylom. S Béčkami sa nič nerobí a robiť nebude, pretože už 10 rokov sú "na dožitie". Tomu zodpovedá aj ich interiér :roll:
http://www.vagonweb.cz/razeni/razeni.ph ... =3&v=p&s=1
Toto nepovažujem za "obmedzený počet", pokiaľ si pripočítame, na koľkých ďalších vlakoch jazdia (ne)pravidelne ako náhrada.

devil napísal:ak sa nemylim tak aj bezne vozne bmeer, beer atd. su schopne jazdit 160 km/h.

To áno, ale tiež ich nie je dosť na všetko.
Peter_CA
diskutujúci
 
Príspevky: 91
Obrázky: 2
Založený: 12. Jún 2017 13:40

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod daphne » 06. Dec 2017 21:51

tak minimalne na useku Poprad Tatry-LM-Zilina co je hlavna trat 180 by uz tie stare kozenkove supravy a pod. stariny z cias komancov nemali co hladat a nemali byt vobec nasadzovane ani na osobaky nieto na R este ,este pochopim mensie a kratsie useky prip regionalne trate,ale na hlavnej trati by tieto vagony uz fakt nemali co hladat.. a my ich este vo velkom nakupime z ciech ktore sa ich po rokoch zbavili a idealne im to zahralo do karat ze sme to od nich vo velkom nakupili a teraz su totalne zbytocnym odpadom ZSSK len stahuju kulturnu uroven cestovania rapidne nadol a spatia ich meno ..bolo by velmi potrebne vyradit praticky uplne z prevadzky vsetky B-cka, Bt, Bd, Bdt +Bdtee, Bee, Beer, Bdgtmee toto vsetko su stare rarohy a rachotiny nesplnajuce ani len minimalne dnesny standard cestovania ,nechapem vobec celkovo nase zeleznice ZSSK preco do tychto starych vysluzenych raroh este stale chcu investovat mali by ich vsetky v momente zo dna na den vyradit, zbavit sa ich napr ich poslat niekam do rumunska/bulharska ci na ukrajinu(tam ich veselo a radi vezmu s lavou zadnou) a nahradit ich modernymi vagonami typu Bdteer, Bdgteer, Bdghmeer, Bdmpeer ,prip aspon prerobene najnovsie Bpeer-y ..eurofondy na nakup novych vagonov resp na obmenu zastaraleho vozoveho parku su, tak to treba patricne naplno vyuzivat a nie furt pchat prachy do polovicatych rekonstrukcii a prerabok starych raroh prip posielat tie stare neprerobene rarohy na 180-ku hlavnu trat dokonca.. hnus a grc.. preboha ved zijeme v 21.storoci ale v ZSSK to asi zjavne maju na haku resp cestujucich fajkaju zvysoka..
..a samozrejme spolu s vyssie menovanymi starinami vagonmi typu B a pod by mali byt vyradene aj vsetky smradlave pantografy teda jednotky 460/560 a taktiez motorove zastarale a humusacke supravy typu 011/810/811/812 tzv komunisticke polorozpadajuce sa ance, tie mali byt uz vsetky davno nahradene regiomovermi typu 861 a pantografy 460/560 zasa poschodovymi jednotkami push-pull 951+051 a 671
daphne
návštevník
 
Príspevky: 32
Založený: 28. Okt 2017 20:45

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod Peter_CA » 06. Dec 2017 22:15

Upresním, že ZSSK si žiadne vozne z Česka nekúpila, jazdili tu len dočasne v prenájme. Všetky stariny na slovenských vlakoch patria a patrili ZSSK a ich žalostný stav je vizitkou tohto dopravcu.

Hlavne si myslím, že by sa na regionálnu dopravu mali nakupovať ucelené jednotky a prestať šaškovať s 80 tonovou lokomotívou, obiehajúcou dva-tri vagóny. Lenže ma to máme už priveľa vozňov Bd(g)teer, ktoré sú nevhodné na diaľkovú dopravu kvôli nízkej rýchlosti a hlavne nevhodnému interiéru (sedieť na tých sedadlách viac ako hodinu je za trest).
Peter_CA
diskutujúci
 
Príspevky: 91
Obrázky: 2
Založený: 12. Jún 2017 13:40

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod daphne » 07. Dec 2017 00:54

jj s tymi sedadlami plne suhlasim mohli by ich robit ovela pohodlnejsie a nie ze tam sedim jak za trest na trestnej lavici,hlavne sa to tyka vagonov urcenych na dialkove spoje, ci uz IC alebo R.. a ohladom tych nakupov starych voznov sa to vsade takto sirilo a dezininformacie dosli takto aj ku mne.. netusil som ze sa jednalo len o prenajom.. vdaka za upresnenie, esteze tak ..lebo uz i tak nevieme co s tolkymi kramami co ma len samotna ZSSK vo vlastnictve, nieto aby tu dosli este dalsie z ciech ,osobne by som sa s tymi starinami uz nebabral, odpredal to vsetko za nejaku symbolicku cenu na vychod od nas, nech si to beru a za eurofondy prip plus z nejakeho zisku z predaja by som dokupil zvysne chybajuce vagony vramci obnovy celeho vozoveho parku resp zainvestoval by som do dalsich nakupov ci uz elektrickych alebo motorovych/diesel jednotiek..
daphne
návštevník
 
Príspevky: 32
Založený: 28. Okt 2017 20:45

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod Vlados » 07. Dec 2017 10:57

na tom východe budú prerábať rozchod pre vozne alebo trate? ;)
výrok roka: Aj keby to malo stáť desať miliárd, treba Kysuce raz a navždy zbaviť tranzitu/preťaženej dopravy.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 123
Založený: 20. Okt 2008 10:06
Bydlisko: BA, KE

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod richie » 11. Dec 2017 16:02

^^^ asi 15sekund som rozmyslal, kam mieris .. ale konecne doslo :D (nuz co, neskory obed) ..
.. odhliadnuc od "strategie" rekonstrukcii starych vagonov (lebo nas biznis) je vobec realne to este niekomu dalej "posunut" ?
richie
diskutujúci
 
Príspevky: 87
Obrázky: 0
Založený: 17. Jún 2015 08:32

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod daphne » 11. Dec 2017 17:08

vcera sa vyjadril aktualny novy sef ZSSK ze stupajucim modernym trendom v EU je zrychlovanie zeleznicneho koridoru nad rychlosti 200 az 250km/h a teda aktualnym cielom a planom zeleznic SR je zvladnut spojenie BA-KE do 3 hodin a teda s tym spojena uprava rychlosti a budovanie trate rovno na 200km/h ,nakolko vectrony co si prenajali su stavane a zvladnu tuto rychlost, cize to znamena zeby zvysok neprerobenej trate KE-ZA rovno robili na 200km/h, cize sa bude cely projekt modernizacie zeleznic opat kompletne nanovo prerabat.. a prerobene useky co uz su postavene od BA po Puchov sa len upravia na 200km/h ,nuz zeby konecne prvy mlady a schopny a progresivny riaditel ZSSK po dlhociznej dobe, co chce do slovenskych zeleznic a ich modernizacie poriadne a ozaj kvalitne zainvestovat?
cit. " Sme závislí aj od modernizácie trate, ktorú vykonáva spoločnosť Železnice Slovenskej republiky (ŽSR). Tvrdíme, že na hlavných koridoroch by sa mali stavať trate na rýchlosť 200 až 240 km/h. Rýchlosť 160 km/h nie je dostatočná. Turecko, Irán, severná Afrika, Blízky východ masívne investujú do železníc. U nás je celý sektor poddimenzovaný. My sme zrekonštruovali 130 km tratí za 25 rokov. Španieli postavili za 25 rokov 3 200 km tratí na rýchlosť 250 až 350 km/h. V marci k tomu pripravujeme medzinárodnú konferenciu." zdroj: https://spravy.pravda.sk/ekonomika/clan ... nevyhraju/
daphne
návštevník
 
Príspevky: 32
Založený: 28. Okt 2017 20:45

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod milan_KM » 11. Dec 2017 17:37

No a potom zase príde EK, že 200ku na ZA-KE nám nepreplatí lebo je to neefektívne a sme tam kde sme boli... už hádam 3x
milan_KM
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 706
Obrázky: 266
Založený: 06. Mar 2012 00:31

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod daphne » 11. Dec 2017 18:05

zaujimave ze v inych krajinach EU to ide a EU v Bruseli im to preplati.. napr takym spanielom ktori masivne dlhodobo investuju do modernizacie trati ale aj mnohe ine krajiny tak cinia a su to velakrat rozvojovejsie a chudobnejsie krajiny od nas.. im EU prachy dala, preco nam nie.. zaujimave ..zeby neschopni ludia co maju na starosti rozvojove zeleznicne projekty v doterajsom vedeni ZSSK/ZSR na vyvoji a marketingu, ktori to nedokazali obhajit?
daphne
návštevník
 
Príspevky: 32
Založený: 28. Okt 2017 20:45

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod milan_KM » 11. Dec 2017 18:30

Ani sa im nečudujem. Podľa štúdie Remingu len na úseku Palúdza- Poprad malo byť 20km tunelov a v našom vysokokorupčnom prostredí by to stálo miliardy.

Takže na prestavbu v tomto úseku môžeme zabudnúť okrem ľahkých úsekov ako Poprad-Lučivná a možno Vrútky-Turany... Presne ako pri diaľniciach sa radšej uprela pozornosť na ľahké úseky na juhu, kde sa za rovnaké peniaze dajú spraviť násobné kilometre. A keďže peňazí je obmedzený počet je to jasné. Tu môžeme počítať max s podobnou optimalizáciou zvršku ako na úseku z Varína do Vrútok podľa mňa.
milan_KM
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 706
Obrázky: 266
Založený: 06. Mar 2012 00:31

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod daphne » 11. Dec 2017 18:53

tak ono je viac nez jasne ze bez tunelov to smerom na vychod od ZA nepojde na tych 200km/h,take upravy ako pri Vrutkach nie su riesenie.. to jasne povedal a aj razne odmietol aj sucasny novy riaditel zeleznic.. to si velmi dobre uvedomuju aj v EK v Bruseli takze skor ci neskor tie prachy ZSR dostanu ak ide EU o medzinarodny koridor a jeho modernizaciu a zrychlovanie.. na trate 200/250km/h v statoch EU dnes uz uplne bezne stavaju tunely vo velkom ..zober si take Rakusko, kde je to samy tunel, prakticky cely stat same hory a kopce a dokazu spravit aj VRT nielen zeleznice na 200-250km/h, kolko musi investovat taky stat ,aj cez eurofondy do modernizacie.. ked to dokazu ini dokazeme to aj my, len musime presadit projekty na medzinarodnej Europskej urovni a nie sa hned vzdavat po 2 neuspesnych pokusoch.. a treba si dat zalezat aj na kvalite projektovej pripravy a vediet to aj zdovodnit a presadit v Bruseli.. od coho platia tam v ZSR tych neschopakov pri projektoch, treba ich vymenit ked to nejde s tymito a nech to skusia ini co maju uz s podobnymi projektami skusenosti.. stale platilo a plati stare prislovie kto chce hlada sposoby, kto nechce dovody.. novy progresvny riaditel sa mi celkom pozdava ,osobne mu velmi drzim palce aby to presadil teda aspon tych 200km/h ,podla mna to realne je.. tie zeleznicne tunely skor ci neskor budeme musiet tak ci tak postavit, vyraznejsej modernizacii zeleznice vramci EU sa nevyhneme..a cim to budeme dalej odkladat a sr.at na to ,tlacit ten nalozeny vagon pred sebou a nebudeme za to bojovat aby to preslo, tym pre nas horsie...
daphne
návštevník
 
Príspevky: 32
Založený: 28. Okt 2017 20:45

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod aquila » 11. Dec 2017 20:37

problem je aj ako sa to projektuje .. a najma vyvolane investicie .. vid aj terajsi priklad v ziline, kde sa cez projekt riesia aj miestne komunikacie ..

dalej u nas proste stat nechce spolufinancovat nad 5% nic .. a to je problem.. v tom rakusku nemecku je spolufinancovanie statu radovo vyssie. naprikald ked robili uzol vo viedni, sice dostali z EU fondov v ramci TEN-T nejakych 70 mio euro, ale stat tam vrazil miliardu euro, mesto vieden tam vrazilo do ciest stovky milionov ..

ale u nas su take excesy lokalnej samospravy ako oscadnica, kde kvoli tejto dedinky a jej poziadavky ponechat zastavku kde chodia tak dvaja ludia padol projekt 4km tunelu .. ktory aj pozitivne hodnotila EU a bol by prefinancovany ..

alebo v rudinke chceli X km vzdialenu zastavku.. a prikladov by bolo vela.

ak teda opomenieme prvotny problem, ze stat by mal povedat, ze OK chceme tam mat cielovy takt kazdych 30 minut a XY hodin na ramene BA - ZA. a tym sa podriaduje potom rekonstrukcia.

u nas sa len slepo ide, ze OK tam bude 160kmh ale bez suvislosti.
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 462
Založený: 03. Feb 2005 19:08
Bydlisko: doma :)

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod daphne » 12. Dec 2017 07:03

inak tu je to video co som mal na mysli kde sa hovori o najblizsich planoch sucasneho vedenia ZSSK, je to super a ambiciozne ,ale v sucasnych podmienkach to bude tazke az nemozne je potrebne fakt spravit a vypracovat na to projekty tak aby ich EU schvalila a mohli sme na ne dostat aj dotacie z EU na spominane nove trate na 200km/h https://tivi.cas.sk/video/2513914/nove- ... ychlejsie/
..co sa tyka tej modernizacie Krasno-Cadca-hranica CR/SR s tym 4km tunelom max. s tebou suhlasim bolo to premrhanie hadam megasance storocia na skvelu trat na kysuciach, zial Oscadnicu za to s rozbehom nakopat do zadnice.. toto im tak lahko nezabudnem a myslim ze mnohi na Slovensku, to bol jeden super projekt a takto to zial skoncilo ako to skoncilo a pritom sa mohol trebars kludne spravit aj kompromis a nechat hoc aj tu staru trat zeby po nech chodili osobaky ked uz tak tvrdohlavo ludia z oscadnice na tom trvali (aj ked ju vyuzivali vzdy len minimalne) a trat cez tunel by bola pre rychliky a zrychlene spoje ..velka skoda toho projektu, no ak by sucasne vedenie zeleznic s novym riaditelom este prehodnotilo situaciu a pokusil sa aj s novym vedenim ozivit ten inak vyborne pripraveny a vymysleny projekt, presvedcit aj ZSR a podarilo by sa na to v EU vylobovat este nejako eurofondy na to , by bola parada.. rozmyslam ci by som priamo tomu novemu mlademu riaditelovi zeleznic aj nenapisal rovno a aspon skusil mu to takymto sposobom navrhnut.. lebo tam v tom useku nechat trat v povodnom telese je to najhorsie co sa moze stat
daphne
návštevník
 
Príspevky: 32
Založený: 28. Okt 2017 20:45

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod jarino » 12. Dec 2017 17:37

Najskôr musí byť spravená štúdia realizovateľnosti. Už tá musí prejsť pripomienkami JASPERS a EK. Až na základe tejto štúdie môže začať projektová príprava.

Čo sa týka Kysúc, ŽSR majú projekčne pripravené tunelové riešenie na úrovni DSP, ale Ministerstvo ďalej rozhodlo, že bude optimalizácia a teda neprebieha ďalej príprava na SP.

Projekty by teoreticky boli, ale peniaze nie. Čadca - hranica ČR/SR sa pripravoval, keďže pôvodne bol zámer financovať to cez CEF a nie je finančne náročný. Palúdza - LH nemá aktuálnu EIA, sú tam nedotiahnuté problémy s mostom a Poprad - SNV je na úrovni územného rozhodnutia. Posledné dva úseky sa budú realizovať na 200 km/h, ale aktuálne chýba cca miliarda eur a príprava je nedotiahnutá.
Teraz aj tak ŽSR budú mať kopu roboty uzavrieť súčasné tendre a ešte rozbehnúť Žilinu a elektrifikácie.

Tak BA - ZA na 160 km/h nás vyjde na 1,825 miliardy eur(mimo uzlov BA a ZA). Čiže 9,5 milióna eur/km. Dúfam, že údaje ŽSR sú pravdivé. Začalo sa v roku 1999 a dosť modernizáciu brzdí fakt, že štát veľa do modernizácie nedáva mimo spolufinancovania eurofodnov. Pôvodne sa rátalo, že dá 3,5 miliardy SKK ročne.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 873
Založený: 12. Sep 2011 13:49

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Železničná infraštruktúra

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 3 hostí.