Stránka 5 z 13
Odoslané:
05. Máj 2006 18:41
od Jarda
Schematická mapa železniční sítě ČR s vyznačením počtu traťových kolejí a systémů trakčních proudových soustav:
http://www.cd.cz/files/kol_KJR-69bc167f ... f963f1.gif
Schematická mapa s vyznačením nadmořské výšky tratí v ČR:
http://www.cd.cz/files/nadm-2ba24f287e2 ... f75e26.gif
(deep-linky na oficiální web ČD)
Odoslané:
17. Máj 2006 18:50
od Dialniciar
Odoslané:
18. Máj 2006 20:41
od Dialniciar
Nový tunel pod Vítkovem za 8 mld. CZK, otvorenie v r. 2008. Všechna pražská nádraží propojí nové železniční spojení skrze tunely pod Vítkovem.
http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=3893
Jeden projekt za druhým, takže kde je Bratislava ? Ani metro, ani väčšie mestksé cestné okruhy, ani celkový diaľničný obchvat, ani nové železničné projekty, ...
Odoslané:
18. Máj 2006 21:08
od Jarda
To je projekt, který je snad ještě starší než dnes v jiné sekci zmiňovaný most přes Messinskou úžinu. V Praze zase naproti tomu např. za posledních 20 let nepřibyl žádný nový most přes Vltavu.
Odoslané:
18. Máj 2006 21:34
od jano.z
Dy: železničné projekty ... otázka znie, či to Bratislava potrebuje ... neviem, či si išiel niekedy do Prahy na hlavnú stanicu cez Vítkov poprípade cez Hrabovku ... spojenie Bratislava Rača - BHS- Bratislava Lamač či prístup z Nového Mesta a Petržalky na BHS je proti tomu hotová rýchlodráha ... súčasnú situáciu v Prahy by som prirovnal niekde k Žiline a "akčným piatim minútam" ...
Odoslané:
19. Máj 2006 09:20
od Lenny
Dy napísal:Nový tunel pod Vítkovem za 8 mld. CZK, otvorenie v r. 2008. Všechna pražská nádraží propojí nové železniční spojení skrze tunely pod Vítkovem.
http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=3893Jeden projekt za druhým, takže kde je Bratislava ? Ani metro, ani väčšie mestksé cestné okruhy, ani celkový diaľničný obchvat, ani nové železničné projekty, ...
To je nějaké divné, ještě minule byly nákady 9,072 mld. Kč.
Odoslané:
19. Máj 2006 13:45
od wazari
Dy napísal:Jeden projekt za druhým, takže kde je Bratislava ? Ani metro, ani väčšie mestksé cestné okruhy, ani celkový diaľničný obchvat, ani nové železničné projekty, ...
v MT je clanok:
http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=3899
citacia z neho: "že na základe nimi vypracovaného indikatívneho zásobníka projektov dopravnej infraštruktúry na roky 2007 ‑ 2013 dostane Bratislava 20 miliárd" (z EU fondov)
hm, hadam sa za to cosi postavi
Odoslané:
19. Máj 2006 17:38
od Jarda
JoHnZ napísal:Dy: železničné projekty ... otázka znie, či to Bratislava potrebuje ... neviem, či si išiel niekedy do Prahy na hlavnú stanicu cez Vítkov poprípade cez Hrabovku ... spojenie Bratislava Rača - BHS- Bratislava Lamač či prístup z Nového Mesta a Petržalky na BHS je proti tomu hotová rýchlodráha ... súčasnú situáciu v Prahy by som prirovnal niekde k Žiline a "akčným piatim minútam" ...
V současné době, jedete-li rychlíkem z Prahy hl. n. do Kolína (celkem 62 km), trvá prvních 5 km na nádraží Praha - Libeň 10 minut, za dalších cca 15 minut dojedete do Úval (18 km) a zbytek cesty (tj. 39 km) trvá cca 19 minut.
pozn. admin: OT prispevky presunute
Odoslané:
01. Jún 2006 16:57
od Jarda
Na
http://www.sudop.cz/cs/spolecnost/aktua ... ov06_1.php je několik fotografií ze slavnostní prorážky kaloty jižního tunelu pod Vítkovem (součást tzv. Nového spojení v Praze), která proběhla 25.5.2006.
Odoslané:
15. Jún 2006 18:58
od jano.z
Pepíci majú dneska poriadneho majzla ...
http://zelpage.cz
Za deň 2 ťažké železničné nehody (také tie originál - vláčik vs. vláčik) ... ale pri Čechoch očividne všetci svätí stoja. V oboch prípadoch sa totiž po okolí obšmietal rýchlik so zopár sto ľudmi vo vozňoch ... ale bilanciou celého dnešného dňa je chvalabohu len 1 zranený rušňovodič, ktorý to, zdá sa, tiež rozchodí.
Odoslané:
16. Jún 2006 12:46
od fh
JoHnZ napísal:Pepíci majú dneska poriadneho majzla ...
http://zelpage.czZa deň 2 ťažké železničné nehody (také tie originál - vláčik vs. vláčik) ... ale pri Čechoch očividne všetci svätí stoja. V oboch prípadoch sa totiž po okolí obšmietal rýchlik so zopár sto ľudmi vo vozňoch ... ale bilanciou celého dnešného dňa je chvalabohu len 1 zranený rušňovodič, ktorý to, zdá sa, tiež rozchodí.
JoHnZ,
pri všetkej úcte, si to s tými "Pepíkmi" upískol. Chodia sem diskutovať aj z ČR, takéto výrazy sa sem nehodia.
Odoslané:
16. Jún 2006 21:50
od jano.z
Pozorovateľ: Ak je to tak, tak sa hlboko ospravedlňujem, ale u nás sa tento termín používa bežne aj pri styku s Čechmi, a doteraz som si nevšimol jedinej negatívnej reakcie ...
Odoslané:
17. Jún 2006 18:53
od Dialniciar
Pozorovateľ napísal:JoHnZ napísal:Pepíci majú dneska poriadneho majzla ...
http://zelpage.czZa deň 2 ťažké železničné nehody (také tie originál - vláčik vs. vláčik) ... ale pri Čechoch očividne všetci svätí stoja. V oboch prípadoch sa totiž po okolí obšmietal rýchlik so zopár sto ľudmi vo vozňoch ... ale bilanciou celého dnešného dňa je chvalabohu len 1 zranený rušňovodič, ktorý to, zdá sa, tiež rozchodí.
JoHnZ,
pri všetkej úcte, si to s tými "Pepíkmi" upískol. Chodia sem diskutovať aj z ČR, takéto výrazy sa sem nehodia.
Ano, ja som mal dokonca pocit z tohto príspevku, ako keby pre JoHnZ bolo najlepšie, keby aspoň 100 mŕtvych tu bolo, lebo "také zlé železnice sú v ČR", ... nechcel som to sem písať ako prvý, lebo potom hneď všetci píšu, že "ja si začínam".
Odoslané:
18. Jún 2006 22:43
od jano.z
Tak to rozhodne nie ... človek je človek, nech je odkiaľkoľvek, vyzerá akokoľvek, má akékoľvek problémy alebo niečo iné, vždy je to človek a život človeka si treba vážiť a nikomu nepriať jeho koniec, či sa z neho radovať, ak nastane ...
Odoslané:
18. Jún 2006 22:57
od Dialniciar
JoHnZ napísal:Tak to rozhodne nie ... človek je človek, nech je odkiaľkoľvek, vyzerá akokoľvek, má akékoľvek problémy alebo niečo iné, vždy je to človek a život človeka si treba vážiť a nikomu nepriať jeho koniec, či sa z neho radovať, ak nastane ...
Tak to som rád, že su to upresnil.
Odoslané:
16. Nov 2006 20:14
od Jarda
Dnes jsem se prvně svezl "experimentem" ČD, kdy v rámci úspor na místní trati jezdí pouze jednočlenná osádka - kumulovaná funkce strojvedoucího a vlakvedoucího. (Ve dveřích do kabiny strojvedoucího je okénko, kterým prodává lístky a ve voze jsou obdobné označovače lístků jako v MHD).
Odoslané:
02. Dec 2006 18:33
od Jarda
Podle
http://www.novespojeni.cz/informace.php se předpokládá se, že Nové spojení v Praze bude uvedeno do zkušebního provozu 31.8.2008.
Odoslané:
03. Dec 2006 22:23
od Jarda
Zde:
http://www.diamo.cz/hpvt/2006/stavby/P09a.htm je referát Ing. Jiřího Růžičky a Ing. Otakara Hasíka (METROPROJEKT Praha a.s.) "MODERNIZACE ŽELEZNIČNÍ TRATĚ PRAHA - BEROUN" z konference "Podzemní stavitelství a báňská záchranná služba" (17.-18.10.2006).
Odoslané:
15. Dec 2006 13:48
od Dialniciar
Tak české Pendolino už je aj v SR. Mňa by zaujímalo, kam sa presunuli slovenské vlaky "rýchla strela", čo na trati BA-Kúty premávali dovtedy než sa Pendolino sem dalo
Odoslané:
15. Dec 2006 14:03
od jano.z
Staré súpravy EC "Slovenská strela" premávajú na slovenských vnútoštátnych vlakoch. Presalen to bola jedna loko 350 a 5 vozňov (bol to jednodený obrat pre jednu súpravu), takže to nebolo žiadne extrémne množstvo vozidiel. Vozne druhej triedy sa zrejme použili do "nového" páru R 600/601 "Ružín" BA-ZA-KE a vozen ARpeer (1.trieda / bistrobar) je buď v rezerve alebo behá v obrate súprav IC. Možno sú dokonca všetky v operačnej zálohe, ktorá musí byť vždy odchodu SC do Prahy z Kútov v Bratislave pre prípad poruchhej 680 a potom sa operatívne nasadzujú pri zistených závadách vozňov na iné vlaky.
Odoslané:
27. Dec 2006 22:34
od Lenny
Jarda napísal:Zde:
http://www.diamo.cz/hpvt/2006/stavby/P09a.htm je referát Ing. Jiřího Růžičky a Ing. Otakara Hasíka (METROPROJEKT Praha a.s.) "MODERNIZACE ŽELEZNIČNÍ TRATĚ PRAHA - BEROUN" z konference "Podzemní stavitelství a báňská záchranná služba" (17.-18.10.2006).
Zde je odkaz na přípravu staveb: Nové železniční spojení Praha - Beroun
http://www.sudop.cz/cs/revue/2006/04/11.pdf
Odoslané:
02. Jan 2007 12:40
od Dialniciar
ČR sa zameria na najbližšie obdobie do r. 2015:
- postupný rozvoj pražského metra - predovšetkým nová výstavba
- postupná elektrifikácia tak, aby dosiahla min. 40% všetkých tratí (dnes je cca. 30%)
- postupná modernizácia hlavných železničných koridorov
Všade sa predpokladá finančné krytie z EÚ a úverov.
Odoslané:
20. Mar 2007 16:08
od Dialniciar
Březno/Praha – Strastiplná cesta vedla k dokončení tunelu železniční přeložky Březno – Chomutov. Přes několik havárií, za které mohou špatné geologické podmínky, konečně stojí. Už za čtrnáct dní jím prosviští první vlak. Stavbu zpomalilo jak poddolované podloží tak i staleté pozůstatky po černé těžbě.
http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=6569
Investorem výstavby tunelu jsou Severočeské doly.
Odoslané:
03. Apr 2007 18:06
od Dialniciar
Regionální železniční doprava čeká na příchod konkurence
http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=6741
Odoslané:
07. Apr 2007 13:44
od Dialniciar