Stránka 5 z 64
Odoslané:
24. Nov 2006 09:22
od B;
Vcera v spravach bolo, ze alokuju dodatocne 500 mio.
Ved JohnZ pise, ze malo ist o obmedzenia hlavne v ZA +TN...
mozno pripraveny scenar pre JS, zachrancu??
Odoslané:
24. Nov 2006 11:24
od jano.z
Musim sa opravit, vacsina obmedzeni sa sice tykala prave ZA a TN kraja, ale napr. na juhu Slovenska bolo sice obmedzeni menej, ale boli to obmedzenia podstatne tvrdsie, pretoze tam rusili rychliky ... pre juzne slovensko by navrhovana redukcia bola viacmenej likvidaciou dopravnej obsluznosti zeleznicnou dopravou a vsetky zostavajuce osobne vlaky v tej oblasti by posuvala do role velmi drahej frasky ...
Odoslané:
24. Nov 2006 13:47
od Dialniciar
Odoslané:
24. Nov 2006 14:11
od aquila
z mojich skusenosti by tomu odpovedala docela dobre stanica v petrzalke. ta je fakt vzorovo cista. a na slovenske pomery uplny luxus
Odoslané:
25. Nov 2006 01:36
od jano.z
Dialniciar: No az budeme mat takych slusnych bezdakov ako v Sanghaji a az si bude ŽP plnit svoje povinnosti a nie tam len "pacifikovat" ludi, ktori si z nejakeho dovodu skracuju cestu cez zeleznicu na miestach s vybornym rozhladom a priehladnostou a fotografov ...
Odoslané:
27. Nov 2006 15:02
od jano.z
Na základe posledných informácii je stav redukcie osobnej dopravy nasledovný.
Na základe navýšenia financovania železníci o 500 mil. Sk bude doprava až do regulérnej prvej zmeny GVD v osobnej doprave (marec, deň z hlavy neviem, tuším 23.) organizovaná podľa konečného návrhu GVD 2006/2007, teda podľa tohoto (možné max. drobné zmeny časov a zastavovania):
http://www.vlaky.net/servis/sprava.asp?lang=1&id=1469
Od marcovej zmeny sa prejaví niekoľko škrtov, do tej doby pripraví GR ZSSK "rozumný" zoznam škrtov, vychádzať sa bude určite z tohoto:
http://www.vlaky.net/servis/sprava.asp?lang=1&id=1513
ale nebudú vykonané všetky obmedzenia tam spomenuté a v celej šírke tam spomenutej. Rozsah opatrení zatiaľ nie je známy.
Odoslané:
29. Nov 2006 12:03
od Dialniciar
Takže z pôvodného zámeru dať 4,5 mld. SKK dala vláda o 0,5 mld. SKK viac a železnice si budú môcť vziať úver so štátnou zárukou vo výške 0,4 mld. SKK, takže žiadne zásadné škrtanie vlakov nebude.
Odoslané:
01. Dec 2006 02:09
od jano.z
Mmch. ked som si precital poriadne a podrobne cely plan rusenia, vysla mi jedna zaujimavost ... Slota zachranil Madarov ... neb v tom plane bolo 7 "nenapadnych" riadkov, ktore znamenali jedine: likvidaciu dialkovej dopravy na juhu Slovenska ... zo vsetkych R a Zr vlakov na trati Zvolen - Lucenec - Kosice by zostal jeden. Zrusenie tychto vlakov by dalej velmi negativne zasiahlo aj trat Surany - Levice - Zvolen. Rusenie bolo dalej naplanovane aj na trati do BA-DS-KN ako aj v okolí Nových Zámkov.
Odoslané:
01. Dec 2006 08:14
od tomas1
Inak opäť sa prejavil Fico ako primitívny populista. Že vraj kritizoval predstaviteľov ZSSK za vyjadrenia o rušení spojov. A nezabudol pridať svoje obľúbené pindy o tom ako by mohlo prísť k výmene vedenia... Že by mu jeho ľudia nevysvetlili systém preplácania výkonov vo verejnom záujme zo štátneho rozpočtu?
Ten človek nemá žiadnu súdnosť...
Odoslané:
15. Dec 2006 13:51
od Dialniciar
tomas1 napísal:Inak opäť sa prejavil Fico ako primitívny populista. Že vraj kritizoval predstaviteľov ZSSK za vyjadrenia o rušení spojov. A nezabudol pridať svoje obľúbené pindy o tom ako by mohlo prísť k výmene vedenia... Že by mu jeho ľudia nevysvetlili systém preplácania výkonov vo verejnom záujme zo štátneho rozpočtu?
Ten človek nemá žiadnu súdnosť...
Podstatné je, že vlaky sa škrtať nebudú. Fico nie je železničiar, ale ako predseda vlády má právo sa vyjadriť k čomukoľvek. A výmeny ľudí sa robia aj počas vládnutia. Dzurinda vyrazil aj Hamžíka, aj keď sa potom nepotvrdilo nič.
Odoslané:
15. Dec 2006 13:52
od Dialniciar
JoHnZ napísal:Mmch. ked som si precital poriadne a podrobne cely plan rusenia, vysla mi jedna zaujimavost ... Slota zachranil Madarov ... neb v tom plane bolo 7 "nenapadnych" riadkov, ktore znamenali jedine: likvidaciu dialkovej dopravy na juhu Slovenska ... zo vsetkych R a Zr vlakov na trati Zvolen - Lucenec - Kosice by zostal jeden. Zrusenie tychto vlakov by dalej velmi negativne zasiahlo aj trat Surany - Levice - Zvolen. Rusenie bolo dalej naplanovane aj na trati do BA-DS-KN ako aj v okolí Nových Zámkov.
Ja som počul, že to potrebovali dostať do médií a plán záchrany bol vopred určený. 0,5 mld. SKK navýšenie, 0,4 mld. SKK úvery.
Fico "mediálne" zachránil osobnú dopravu - tak železničnú ako aj autobusovú a to je veľa voličov.
Odoslané:
15. Dec 2006 14:14
od jano.z
Info z GR je také, že ešte nič zachránené nie je a na prvú zmenu sú nachystané škrty ... len ešte neviem aké ...
Odoslané:
16. Dec 2006 15:55
od Koksolam
Mam dotaz, buduci stvrtok planujem po dlhych rokoch cestu vlakom na trati Brno-Presov, JoHnZ, to uz nie su fajciarkse vonze vo vlakoch na SVK? A mohol by si poslat pls nejaky link, kde su aj nejake uddaje o cenach listku, lebo origos stranky ZSSK stoja dost za prd, sice viem aky vozen budem mat po zadkom, ale kolko za tu srandu zaplatim ani mekke f.
Dakujem za akekolvek info
Odoslané:
17. Dec 2006 00:10
od jano.z
ad. fajciari:
No su ... ale uz ich je minimum ... po tom, co za z UIC vyhlasky vypustila tretina miest pre fajciarov v medzinarodnych vlakoch cez 2 hranice a zmenila legislativa EU, tak sa to mohutne porusilo ... fajciarsky vozen je totiz znacne ekonomicky neefektivna zalezitost ... to ze je u nas kopec fajciarov (a to ze na ich navykoch nepritomnost fajciarskych voznov asi nic nezmeni) uz nikoho nezaujima ... na vnutro vlakoch hore by uz ziadne byt nemali, ale stav je taky, ze sa zavse nejaky co nestihli (zabudli) preznacit najde a sprievodcovia pokial viem NIE SU instruovany aby v takychto voznoch zakazovali fajcenie (inu ZSSK)
Faktom je ale, ze keby si isiel spodom (BA-ZV-KE, priestor na fajcenie by bol) ... ako v EC z Nemecka (v multilateralnej preprave sa fajciar este vyzaduje, pokial vlakom nie je ucelena jednotka, tzn. v pendoline fajciari tiez utru ...) ...
Skus
www.jizdenka.cz ... on ten projekt popravde vymysleli este ZSR a INPROP, dost dlho to fungovalo aj potom za spolocnosti len za predminulej gubernatury sa to nejako zrusilo
http://www.cestovne.sk sice existuje, ale akurat to matie ludi, bo nieto toho, kto by to zrusil ... hlavne, ze sa na to plati domena ... aspon ze CD to prebrali ... pokial nehodlas vyuzit nejaku jednostrannu zlavu, tak ta cena je plusminus rovnaka ... na pouzitie
www.jizdenka.cz odporucam radsej IE, pri FF a Opere to obcas blbne ...
Odoslané:
17. Dec 2006 00:18
od jano.z
- Kód: Vybrať všetko
EC 170/171 Hungaria Berlin - Kuty - Sturovo - Budapest
EC 174/175 Hamburg - Kuty - Sturovo - Budapest
R 234/235 Amicus Brno - Kuty - BA
R 336/337 Bathory Budapest - BA - Skalite - Varsava
R 374/375 Pannonia Praha - Kuty - Sturovo - Bukurest
R 380/381 Cracovia Budapest - KE - Plavec - Krakov
Zr 394/395 Urpín Budapest - Lucenec - Zvolen
R 412/413 Rákoczi Budapest - Kosice
R 800/801 Poľana BA - ZV - KE - PO
R 804/805 Sitno BA - ZV - KE - PO
R 810/811 Horehronec BA - ZV - BB - BR - KE
R 943/944 Gerulata BA - Budapest
R 1202/1203 Jadran Praha - Kuty - BA - Split (len v lete)
Toto je zoznam vsetkych vlakov s moznostou fajcenia na uzemi SR ...
Podakovanie
Odoslané:
17. Dec 2006 03:02
od Koksolam
Dakujem JoHnZ, ako vzdy perfektne a vystizne . Sice si ma s tymi fajciarmy nepoesil, ale viem ze Ty zato nemozes, inu ten zoznam vlakov...netyka sa mna, to som teda dopadol.
Odoslané:
18. Dec 2006 16:06
od jano.z
Este k tej
www.jizdenka.cz ... oproti praxi minulych rokov sa teraz zda, ze ceny TCV cennika v EURO uvedene tuna platia na oboch stranach (to je asi aj pricina /dost vyrazneho/ ZDRAZENIA medzinarodneho cestovneho SR->CR od 10.12.) ...
Odoslané:
02. Jan 2007 12:49
od Dialniciar
Aká je životnosť vagónov a rušňov
Dá sa stále donekonečna robiť GO a nejaké výmeny niektorých súčastí alebo už sa upravujú aj normy, aby mohli niektoré typy vlakov po SR premávať
Odoslané:
02. Jan 2007 19:07
od Jarda
Dialniciar napísal:Aká je životnosť vagónov a rušňov
Dá sa stále donekonečna robiť GO a nejaké výmeny niektorých súčastí alebo už sa upravujú aj normy, aby mohli niektoré typy vlakov po SR premávať
Životnost vlaků je při dobré údržbě a GO velká. Existují provozuschopné rekonstruované historické vlaky staré 100 i více let, když jejich lokomotivy a vagóny před tím byly v běžném provozu přes 50 let.
S úpravou norem to není tak jednoduché, protože by se na nové normy musely předělávat tratě. Obvyklejší cesta je, že se upravují lokomotivy tak, aby vyhovovaly místním normám, ale ty úpravy, protože SR + ČR není velký trh, při těch malých sériích vychází draho.
Odoslané:
02. Jan 2007 21:34
od jano.z
Kedze v BEZNEJ (podotykam BEZNEJ) premavke jazdia stroje r.v. 1949 (rada 140 "bobina" niekdajsi elitny stroj vozby dialkovych rychlikov, dnes dosluhuju na Os.), 1953 (rada 18x /181,182,183/ rakaňa - stroje pre tazke nakladne vlaky, svoj ucel plnia dodnes) a najelitnejsie vlaky tahaju pod trolejom rusne r.v. 1973 (rada 350 "Gorila" - stroj pre dopravu tazkych rychlikov) ci pod dizlom stroje z viacmenej rovnakeho obdobia (a nakladne vlaky pod dizlom dopravuju aj stroje este starsie, resp. tie nove su len rekonstrukciami tych starych) tak maju zivotnost asi v pravde velku.
Treba sa vsak o ne nalezite starat i ked sa o nich da tvrdit, ze su na udrzbu menej narocne ako stroje nove (predsalen su podstatne jednoduchsie a neobsahuju tolko elektroniky). Obcas nieco zmodernizovat, obcas pretriet, obcas nieco vymenit ...
Osobne vozne toho tiez vydrzia, ak sa im obcas vymeni perovanie su schopne poskytovat jazdny komfort dlhe desatrocia, ak sa na nich spravi obcas nejake to reko ako nove sedacky revizia vlakoveho kurenia ci nedajboze klimatizacia) u takisto schopne poskytovat dostatocny komfort dlhe roky. Tu este viac plati, ze stare su menej narocne na udrzbu. A takisto su viac odolne proti roznym vplyvom ako napatove narazy v kabli kurenia a podobne ... a tak "iba" v komforte jazdy (co je ale hlavne kriterium) ich nove vedia predcit ...
Nakladne vozne, ak sa nenechaju zhrdzaviet a obcas sa im vymenia loziska, capy a raz za pat uhorskych rokov vymeni brzdna sustava, preskusaju vzduchojemy a presustruzia kolesa (popripade sa nedajboze nanovo natru), vydrzia spolahlivo sluzit aj 100 rokov ako nove ... akurat tym starsim prospeje vymena podvozkov s listovymi perami za nieco lepsie ...
Odoslané:
03. Jan 2007 10:59
od Dialniciar
JoHnZ, ako vždy perfektný popis. Ďakujem.
Odoslané:
03. Jan 2007 11:24
od Jarda
I u moderních souprav (např. "ešusy") se prý předpokládá životnost cca 60 let při celkových opravách spojených s modernizací vždy cca po 15 letech.
Odoslané:
10. Jan 2007 22:24
od Dialniciar
Majú pravdu cestujúci či vedenie?
http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=5829
... zaujímavý článok ...
Odoslané:
11. Jan 2007 19:37
od jano.z
Poznate pravidla ...
bod 1. Veduci ma vzdy pravdu
bod 2. Ak ju aj nema, plati bod 1.
A tak ak sa to nedostalo do hlaseniek (alebo na kvante stanic je vydaj lepenkovych listkov) alebo sa sprievodcom nechce vypisovat hlasenky, tak o tom vedenie nema ako vediet ... a ak sa flakali aj scitaci z divizie, tak je ten vlak uradne prazdny a nic sa s nim robit nebude ... ale ked uz je taketo podanie, mozno tam jednu skatulu prihodia ...
Odoslané:
15. Jan 2007 23:00
od Dialniciar
Táto fotka ukazuje posledné rozsiahle investície na žel. stanici v Skalici:
http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=2042
Ale je to len od strany z koľají, z tej druhej má fasáda nedostatky a podobne aj strecha.