Stránka 48 z 52

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 11. Máj 2023 20:02
od Vlados
ak niekto napíše pravdu, nie je skeptoš ale realista ;)

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 15. Máj 2023 07:23
od rexino
Na Poprad-Vydrnik niekoho vylúčili a podal námietku. Toto bude na dlho....

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 15. Máj 2023 12:03
od bergen
Snáď to zamietnu keďže tu ide o čas a plán obnovy časovo nepusti, v júni resp do leta to už musia uzavrieť resp sa mi zdá že tam sú nejaké hraničné termíny, tu to nie je ako pri diaľniciach..

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 15. Máj 2023 12:51
od feci
OT: frostbite má zase nový účet?

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 15. Máj 2023 16:19
od Vlados
Asi má. Ak má tak zatiaľ píše veľmi slušne, no žiaľ vôbec nerozumie VO.

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 16. Máj 2023 03:53
od bergen
do leta sa to poriesi na to sa stavim, v lete sa podpisuje a zacne s vystavbou ;) vlada odbornikov nedovoli a nepripusti aby prepadli akekolvek fondy z planu obnovy, dohliadnu na to

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 16. Máj 2023 14:45
od DrX
Kto získa veľkú zákazku železníc? Zrýchlia na 160, zrušia priecestia, ušetria dve minúty
viewtopic.php?f=35&t=26569

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 16. Máj 2023 15:00
od bergen
no prosim ZSR dokonca potvrdila ze proces by mohol byť ukončený v najbližších dňoch..zjavne ZSR na to tlaci a nedovoli akekolvek zdrzanie aby neprepadli fondy, drzim im paste

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 16. Máj 2023 16:40
od jarino
Nie, nemohol. ŽSR sa musia riadiť zákonom.
V najbližších dňoch chcú zverejniť informáciu o výsledku vyhodnotenia ponúk.
Následne bude bežať lehota, kedy sa neúspešní uchádzači môžu odvolať.
Medzitým beží na ÚVO námietkové konanie proti vylúčeniu z VO. ÚVO má na rozhodnutie 30 dní.
Aj keby všetko hladko prebehlo, zmluva sa nepodpíše na druhý deň...

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 18. Máj 2023 07:17
od Lorenc
DrX napísal:Kto získa veľkú zákazku železníc? Zrýchlia na 160, zrušia priecestia, ušetria dve minúty
viewtopic.php?f=35&t=26569


Tie dve minuty su somarina. Medzi RK SNV su podla tabuliek modernizacie vyznamné uspory okolo 30minut.
Nemozeme posudzovať usecku ale cely usek... Takze to su take UHP ....

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 18. Máj 2023 07:54
od bergen
Presne tak, toto je zásadná vec, je tu nový MD je potrebné ho na to priamo upozorniť

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 21. Máj 2023 17:53
od EmBe
Modernizácia Poprad-Svit z pohľadu rušňovodiča od 01 hod 20 min:
https://www.youtube.com/watch?v=kJVu3Z7lbVI

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 22. Máj 2023 01:08
od renoir
oni este stale nezrusili priecestie vo Svite? a nepresmerovali na novu cestu a podjazd.. to akoze vazne? kks.. neskutocne. ved najprv mali na jesen presmerovat potom sa to prelozilo na jar teraz uz je pomaly koniec maja a stale sa chodi cez rampy po starom, ako no comment, ten zhotovitel je riadne spomaleny a mimo .. :) od jesene tam defacto nevidim takmer ziadny progres medzi Svitom a koncom useku pred Strbou zastavka , obavam sa ze toto vyzera na dalsie predlzovanie terminov ukoncenia :(

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 22. Máj 2023 07:02
od pa3ck

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 22. Máj 2023 13:13
od renoir
no konecne bolo na case.. inak sucastou novej cesty mal byt aj cyklochodnik po stranach smer Batizovce neviem ci aj ten uz teraz otvaraju ci este budu dorabat neviete niekto?

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 26. Máj 2023 13:28
od rexino
Aj tu už prišlo k vyhodnoteniu.
Predpokladaná cena 220 miliónov. Najlacnejšia ponuka takmer 370 miliónov od Doprastavu a TSS.
https://www.uvo.gov.sk/vyhladavanie/vyh ... 2218fe190c

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 26. Máj 2023 13:43
od jarino
Neskutočné pálky. Za takéto sumy toho veľa ŽSR nezmodernizujú.
1) TSS Grade, Doprastav -> 369 mil. eur
2) Eurovia CS, Strabag, OHLA ŽS, AŽD Praha -> 385 mil. eur
3) Budimex, Váhostav-SK -> 426 mil. eur

Veď to aj Púchov - Považská Teplá vychádzal na kilometer lacnejšie...
369 mil. eur za 14,2 km trate versus 365 mil. eur za 16 km trate.

V ČR je to tiež problém.
https://www.idnes.cz/ekonomika/domaci/z ... nomika_cfr

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 27. Máj 2023 05:13
od finišer4
Zdravím.

Mňa by len zaujímalo ako by vyzerala CBA na tento úsek ak sa zohľadní najnižšia vysúťažená cena.
Aj na tomto fóre je toho popísané veľa na túto tému aj s prihliadnutím na iné úseky na tejto trati.
Každopádne ak to prejde bude precedens.

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 27. Máj 2023 08:40
od devil
pri NZ nebolo treba zrusit priecestia ani prelozky trate ale tu uz je 160ka mantra....a treba vsetko maximalisticky....

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 27. Máj 2023 10:25
od Vlados
pre frostbite je mantra 200km/h ;)

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 27. Máj 2023 10:42
od pa3ck
Pri modernizácii TEN-T trate sa musia zrušiť priecestia bez ohľadu na rýchlosť. Trnovec - Tvrdošovce je formálne iba rekonštrukcia, nie modernizácia

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 27. Máj 2023 12:43
od devil
to mas odkial ? pri 160 pokial viem nemusia

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 27. Máj 2023 14:09
od pa3ck
§ 14, ods. 1 zákona č. 513/2009 Z. z. o dráhach a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov
Križovanie nových hlavných železničných tratí s cestnými komunikáciami sa zriaďuje ako mimoúrovňové. Pri modernizácii existujúcich hlavných železničných tratí a vedľajších železničných tratí pre rýchlosť železničných vozidiel viac ako 120 km/h alebo pri modernizácií križujúcich cestných komunikácií stavebník existujúce úrovňové križovanie prestavia na mimoúrovňové križovanie, alebo ho zruší. Pri modernizácii existujúcich hlavných železničných tratí, ktoré sú súčasťou transeurópskej dopravnej siete, alebo pri modernizácií križujúcich cestných komunikácií, stavebník existujúce úrovňové križovanie prestavia na mimoúrovňové križovanie, alebo ho zruší.

Ale neviem teda, či to vyplýva z nejakého európskeho predpisu alebo sme si to sprísnili sami

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 27. Máj 2023 14:33
od devil
pochybujem ze z nejakého európskeho predpisu.


[i]Traťová rýchlosť 140 km/h bola u ČSD zavedená v roku 1988 a prechod na túto rýchlosť so sebou priniesol viacero otázok, ktoré bolo treba vyriešiť a ktoré napokon boli vyriešené, vrátane problematiky priecestí v úsekoch s touto rýchlosťou. Železničné priecestia pri traťovej rýchlosti 140 km/h majú teda v ČR 30 a v SR 25 ročnú tradíciu a dnes sa nad ich existenciu už prakticky nik nepozastavuje. S modernizáciou tratí prišla i otázka priecestí pri rýchlosti 160 km/h. Ta bola v Českej republike zavedená od GVD 2000/2001, teda približne v období, kedy vznikali „Zásady modernizácie tratí ŽSR“. ŽSR, na rozdiel od ČD/SŽDC, pristúpili k progresívnemu kroku a od priecestí pri traťovej rýchlosti vhej ako 140 km/h upustili.
...Otázka teda znie, či niekdajšie „zásady modernizácie“ uplatňovať taktiež na rekonštruovaných úsekoch, alebo sa i na Slovensku vydať cestou napr. Poľska, Maďarska, Nemecka alebo Rakúska a traťovú rýchlosť 160 km/h cez priecestia pripustiť.

Na sieti ŽSR je možné pre rýchlosť vyššiu ako 140 km/h ako relevantný uvažovať úsek Bratislava – Štúrovo (pri predpoklade modernizácie trate Bratislava – Kúty št. hr. v krátko až strednodobom horizonte), v ktorom sa nachádza celkom 41 priecestí, pričom v rokoch 2015 až 2017 na nich došlo celkom k šiestim NU. Pri porovnaní s údajmi z ČR je zrejmé, že situácia na ŽSR je podobná situácii na SŽDC, a možno teda predpokladať, že i bezpečnosť na priecestiach by po zavedení rýchlosti 160 km/h bola na analogickej úrovni, teda že rýchlosť 160 km/h by bola rozhodujúca v štatisticky zanedbateľnom počte NU a zvýšenie bezpečnosti zachovaním limitu 140 km/h je tak viac iluzórne ako reálne.
[/i]

https://www.vlaky.net/zeleznice/spravy/ ... t-160-kmh/

vhodny by bol mozno kompromis, viac zatazene priecestia prebudovat a menej zatazene nie. ale na PP - vydrnik moc priecesti nevidim takze asi ide o nadjazdy pre vselijake miestne komunikacie co uz moze byt (zase) plytvanie a megalomania.

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 03. Jún 2023 13:02
od renoir99
https://spis.korzar.sme.sk/c/23177478/v ... ovali.html uz to vidim dalsie prepadnutie eurofondov pre nestihnutie terminu..nekonecne natahovanie a nebude z toho nic..vid razsochy a martin a pod.. nakoniec totalne hovno z planu obnovy bude a cele to bude jedno velke fiasko a fraska jak nemocnice tak zeleznice a aj ine oblasti.. a vlastne ako vsetko u nas.. hanba nam! ale tak nam treba po bande mafianov a zlodejov je tu banda neschopakov.. poliaci zatial naplno frcia to iste cesi a my len vsetko pripravujeme a nic nestaviame..