Stránka 6 z 10

OdoslaťOdoslané: 09. Júl 2006 21:57
od jano.z
No podľa toho, čo sa šušká to bude posledný rok, kedy bude CARGO niečo dosahovať ...

OdoslaťOdoslané: 09. Júl 2006 22:20
od Dialniciar
JoHnZ napísal:No podľa toho, čo sa šušká to bude posledný rok, kedy bude CARGO niečo dosahovať ...


A čo sa šušká :?: :?: :?:

Akože zanikne ?

OdoslaťOdoslané: 09. Júl 2006 22:25
od jano.z
Ide sa robiť rakúsky model holdingu. Má to v programe nový pán minister dopravy.

OdoslaťOdoslané: 09. Júl 2006 23:01
od aquila
bodaj by to bola pravda ...

OdoslaťOdoslané: 09. Júl 2006 23:09
od jano.z
Podstatne je, ze privatizovat sa uz nebude, nakolko pocinaje dnesnym dnom boli pozmenene niektore vyznamne organizacne dokumenty (konkretne turnusovy poriadok a zopar dokumentov o organizacii rozradovania), co znamena, ze vysledky interneho auditu uchadzacov su defacto neplatne a bolo by nutne tento uskutocnit odznova.

OdoslaťOdoslané: 10. Júl 2006 01:10
od aquila
to by bola dobra sprava. kazdopadne 100% privatizacia carga by bola blbost, ale 49% kludne mozu strelit :)

OdoslaťOdoslané: 10. Júl 2006 13:38
od Dialniciar
JoHnZ napísal:Podstatne je, ze privatizovat sa uz nebude, nakolko pocinaje dnesnym dnom boli pozmenene niektore vyznamne organizacne dokumenty (konkretne turnusovy poriadok a zopar dokumentov o organizacii rozradovania), co znamena, ze vysledky interneho auditu uchadzacov su defacto neplatne a bolo by nutne tento uskutocnit odznova.


Časť Carga sa privatizovať podľa mňa bude, lebo vláda bude potrebovať nejaké miliardy. Rakúsky model by bol dobrý, len aby to bola pravda. :idea:

OdoslaťOdoslané: 10. Júl 2006 15:13
od jano.z
Dy: Mam za to, ze v sucasnej situacii je mensinovy podiel nepredajny.

OdoslaťOdoslané: 10. Júl 2006 16:02
od Dialniciar
JoHnZ napísal:Dy: Mam za to, ze v sucasnej situacii je mensinovy podiel nepredajny.


Cargo nebude stále v strate, naopak bude postupne v ziskoch, takže je rozumné dnes predať menšinový podiel a nie za úplne nízku cenu, ale skôr mierne vyššiu a je to výhodné pre obe strany - aj pre štát aj pre investora. Takto sa rozmýšľa v oblasti dopravnej infraštruktúry.

Podobne aj diaľničné spoločnosti v niektorých krajinách Latinskej Ameriky, ... založené boli štátom a keď mali úvery vysoké niekoľko mld. USD tak štát 25%-49% podielov predal, investor kúpil, pretože aj keď to bolo v tej dobe nevýhodné, tak bohatší investor zmazal dlhy, investoval hlavne do rozšírenia diaľničnej siete, zaviedol lepší mýtny systém a dnes sa mu to vracia mnohonásobne atď. :idea:

OdoslaťOdoslané: 10. Júl 2006 19:22
od Čavo
Ak by sa prešlo na Rakúsky model (jeden podnik s oddelenými účtovníctvami pre jednotlivé časti - dopravná cesta, osobná doprava a nákladná doprava), je možné predať čo i len časť nákladnej dopravy? Bez toho aby sa zároveň odpredalo aj z ostatných častí?

Nie som ekonóm, nedokážem si to predstaviť.

OdoslaťOdoslané: 10. Júl 2006 19:28
od Dialniciar
čavo napísal:Ak by sa prešlo na Rakúsky model (jeden podnik s oddelenými účtovníctvami pre jednotlivé časti - dopravná cesta, osobná doprava a nákladná doprava), je možné predať čo i len časť nákladnej dopravy? Bez toho aby sa zároveň odpredalo aj z ostatných častí?

Nie som ekonóm, nedokážem si to predstaviť.


Ak by sa aj nedalo, tak to znamená ešte väčšiu šancu na úspech zo strany štátu a zo strany investora to znamená takisto rôzne možnosti - nakoniec v zmluve sa dá priamo dohodnúť o tom, aká bude cena, aké budú možnosti nového partnera, t.j. nemusel by rozhodovať v osobnej doprave, ale mohol by mať silnejšie práva v nákladnej časti dopravy, aby bol zisk maximalizovaný a investície silnejšie. Osobná doprava bude ešte dlho v SR len dotovaná štátom a vyššie investície do nej môžu prísť, až keď nebude 30 mld. SKK rôznych dlhov a keď bude silnejšia nákladná doprava. :idea:

OdoslaťOdoslané: 08. Aug 2006 22:40
od Dialniciar
ZSSK Cargo za polrok so ziskom 350,9 mil. Sk. Výnosy dosiahla ZSSK Cargo v objeme 9,991 mld. Sk, čo je oproti plánu na uvedené obdobie viac o 737,9 mil. Sk. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=4477

P.S. Asi by sa mala táto téma premenovať, lebo privatizácia nebude. :lol:

OdoslaťOdoslané: 09. Aug 2006 23:46
od jano.z
On ten zisk berte z rezervou ... keď sa chystal predaj, dosť sa podhodnocovali plány (a potom sa podľa toho aj robilo) ... jakmile prišla nová garnitúra, privatizácia sa zrušila, na manažment sa spravilo bu bu a to v spolupráci s podhodnoteným plánom vykúzlilo "malý zázrak". Ale smerodatné budú koncoročné čísla ...

OdoslaťOdoslané: 10. Aug 2006 09:53
od Koksolam
JoHnZ napísal:On ten zisk berte z rezervou ... keď sa chystal predaj, dosť sa podhodnocovali plány (a potom sa podľa toho aj robilo) ... jakmile prišla nová garnitúra, privatizácia sa zrušila, na manažment sa spravilo bu bu a to v spolupráci s podhodnoteným plánom vykúzlilo "malý zázrak". Ale smerodatné budú koncoročné čísla ...


To je presne ono co stale tvrdim, rok pred privatizaciou sa zazracne meni hospodarsky vysledok v statnych podnikoch :D Ale kedze privatizacia asi nebude, tak na konci roku budu zase pekne cervene cisla, to aby sme si nezvykali 8)

OdoslaťOdoslané: 26. Aug 2006 20:53
od Dialniciar
Koksolam napísal:
JoHnZ napísal:On ten zisk berte z rezervou ... keď sa chystal predaj, dosť sa podhodnocovali plány (a potom sa podľa toho aj robilo) ... jakmile prišla nová garnitúra, privatizácia sa zrušila, na manažment sa spravilo bu bu a to v spolupráci s podhodnoteným plánom vykúzlilo "malý zázrak". Ale smerodatné budú koncoročné čísla ...


To je presne ono co stale tvrdim, rok pred privatizaciou sa zazracne meni hospodarsky vysledok v statnych podnikoch :D Ale kedze privatizacia asi nebude, tak na konci roku budu zase pekne cervene cisla, to aby sme si nezvykali 8)


oprava: pekné čierne čísla. :lol:

OdoslaťOdoslané: 26. Aug 2006 22:29
od Jarda
Tak černá nebo červená:?:
V účetní závěrce se černými čísly značí zisk, červenými ztráta. :roll:

OdoslaťOdoslané: 26. Aug 2006 22:30
od Dialniciar
Jaroslav Štemberk napísal:Tak černá nebo červená:?:
V účetní závěrce se černými čísly značí zisk, červenými ztráta. :roll:


Čierna - plusové hodnoty, zisk. CARGO dosiahlo zatiaľ len zisk v tomto roku.

OdoslaťOdoslané: 21. Sep 2006 22:11
od Dialniciar
ZSSK Cargo vlani s investíciami za 1,1 mld. Sk. Najväčšiu pozornosť v investičnej oblasti venovala spoločnosť obnove mobilného parku. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=4956

ZSSK Cargo bude riadiť nové predstavenstvo. Predsedom predstavenstva a generálnym riaditeľom bude od piatku 22. septembra Matej Augustín, ktorý na tieto pozície prichádza z VÚB. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=4957

O privatizácii ZSSK Cargo sa rozhodne do konca roka. Rozhodnutie o privatizácii, resp. neprivatizácii sa bude podľa ministra dopravy Ľubomíra Vážneho odvíjať od čísel v podnikateľskom pláne na rok 2007. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=4958

OdoslaťOdoslané: 23. Sep 2006 00:48
od jano.z
Pevne verme, že z pôvodného manažmentu zostane minimum ľudí. Minimálne by mal odísť p. Dzurinda starší, lebo je to najmä on, kto (za čias unitárky a potom ŽS a.s.) dostal svojimi "rozhodnutiami" do takéhoto stavu v akom sú. Osobns si myslím, že keby sa do diania na železnici v týchto rokoch niekto ekonomicky a aj železnične znalý poriadne obul, možno pri p. Kužmovi ale určite pri p. Dzurindovi st. by to bolo možno aj na trestné oznámenie.

OdoslaťOdoslané: 16. Nov 2006 11:31
od Dialniciar
800 vagónov sa predalo za 100 mil. SKK - lúpež storočia.

OdoslaťOdoslané: 16. Nov 2006 11:47
od jano.z
Dy: Ledaže by to bolo niečo iné než na to na čo myslím ja ... Lebo to nebola lúpež ... to bola len zmluva o "odštátnení" vozňov v režime P. Ešte donedávna platilo, že každý vozeň musel do režimu UIC zaradiť železničný dopravca, ktorý bol v UIC, pričom ďalšia regula hovorila, že dopravca smie zaradiť len vozeň ním vlastnený (lebo súkromníkov nebolo zrovna moc ani na západe, a keď už, tak aspoň poriadne a dotyční boli členmi UIC). Teda keď chcela mať napríklad vápenka svoje Rajky, tak by mohli chodiť len po Slovensku. A keďže sa vozilo aj do zahraničia, robilo sa to tak, že vápenka svoje vagóniky za symbolický poplatok (plus pochopiteľné obmedzujúce podmienky - exkluzivita prepravy a predaja) predala ŽSR. Tie na ne nalepili svoje logo, nápis RIV MC a režim 50-54 a mohlo sa jazdiť aj do tramtárie...

Lenže súkromíčenie sa nám nejako rozmohlo, národní dopravcovia začali praktikovať metódy "konkrurenčného boja" a tak sa to začalo kadejako látať (napríklad na vozňoch jazdiacich s uhlím z Holandska do Nemecka bolo možné vidieť logá ŽSR, u nás kopec vozňov MÁV, ...) ... a to sa UIC prestalo páčiť ... a tak sa spravila regula, že kto má nejakú tú licenciu, môže si zaradiť sám ... a dotiahli sa dlhé roky nedorobené štandardizačné testy UIC, takže vozne schvaľuje príslušný štátny skúšobný orgán, teda žiadny dopravca) ... tak teraz sa vracali už z Carga vozne naspäť majiteľom a to za rovnaký symbolický poplatok ako do ešte ŽSR prišli ...

OdoslaťOdoslané: 22. Nov 2006 10:53
od Dialniciar
Na železnice ešte konkurencia nedorazila. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=5522

OdoslaťOdoslané: 22. Nov 2006 11:20
od jano.z
Ono s tou konkurenciou je to ťažké ... súkromná konkurencia nikdy nezastúpi štátne Cargo ... môže ho síce dohnať do krachu, ale to potom uvidíte tú kamiónovú dopravu, čo bude ... konkurencia sa totiž bude snažiť cenovou politikou vylízať z torty smotanu, teda pravidelné prepravy veľkých množstiev. A Cargu sa rýchlo stane, že sa bez týchto prepráv dostane do straty a likvidácie ...

Súkromník nikdy nebude voziť zákazky pod 800 ton. Neoplatí sa mu to ... iba ak by na to dostal dotáciu ... doprava vlakom pod 800 ton je na samej hranici zisku, ak má byť cenovo aspoň trocha konkurencieschopná voči cestnej doprave ... náklady na spracúvanie záťaže a jazdu s nevyťaženým vlakom sú priveľké. Zdržanie spôsobené čakaním na dostatočnú záťaž môže byť pre zákazníka neprípustné a príplatok za prednostnú záťaž neúnosný ... poplatok za DC robí jazdu vlaku pod 500 ton stratovým podnikom, pokiaľ to nie je manipulák ...

ale, ale, žeby vývoj v zmýšľaní...

OdoslaťOdoslané: 23. Nov 2006 18:50
od Nick
aquila napísal:to by bola dobra sprava. kazdopadne 100% privatizacia carga by bola blbost, ale 49% kludne mozu strelit :)


aquila: pokiaľ si dobre pamätám, tak si obhajoval predaj Cargo ako celku, teda 100%, čo tak odrazu, že aj 49% by stačilo... :lol:

OdoslaťOdoslané: 23. Nov 2006 20:41
od aquila
nick neobhajoval, skor som od zaciatku kritizoval hlavne to ako boli byvale ZSR rozdelene a vzdy som argumentoval hlavne tym, ako boli rozdelene OeBB, ktore podla mna boli velmi dobre a logicky rozdelene.

keby sa rozdelili ZSR ako OeBB, potom by sa mohlo predat aj 100% carga ;)