Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

sekcia venovaná železniciam

Moderátor: Moderátori

Odoslaťod jano.z » 21. Mar 2006 15:10

Čo som zistil, asi sa budú odpredávaľ nehnuteľnosti /a odpredávať veru zatiaľ chvalabohu je čo/ (a zoštíhľovať papalášstvo - konečne). Peniazmi na PO a PP naozaj prípadný Noram sanovať nemôžu ... už len z toho dôvodu, že sú na to podpísané zmluvy a v PP sa už aj robí ... ale páčilo sa mi ako slečna Blašková a starý pán generálny tvrdili, že žiadna zmuva podpísaná nebola. A pri tom na začiatku sporov bolo prezentované, že bola ...
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod B; » 21. Mar 2006 15:56

kto by uz veril reciam starej Blaskovej :lol:
P.S. Nic osobne, Nela je fajn baba.
Obrázok používateľa
B;
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 29
Založený: 04. Feb 2005 10:55
Bydlisko: Doma :-) v EU

Odoslaťod Lenny » 23. Mar 2006 18:43

ŽSR by měly začít modernizovat V. koridor i od Košic, aby byly vyvážené invesrice, takto se bude v příštích 6 letech investovat jenom na západním Slovensku a na východě nic.

Zajímavé bude, jestli se kvůli výstavbě továrny Hyundai v Nošovicích urychlí výstavba VI. koridoru Žilina - ČR.
Lenny - Búrka Thór bude zurit na zemi
Lenny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 85
Založený: 19. Júl 2005 22:09
Bydlisko: CZ - tam na druhém břehu Moravy

Odoslaťod jano.z » 23. Mar 2006 19:52

Nieco take sa planuje, konkretne rekonstrukcia useku Liptovsky Mikulas - Poprad Tatry, nakolko v sucasnej dobe je tento usek v zlom stave a potrebuje opravit.
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod Lenny » 24. Mar 2006 10:37

JoHnZ napísal:Nieco take sa planuje, konkretne rekonstrukcia useku Liptovsky Mikulas - Poprad Tatry, nakolko v sucasnej dobe je tento usek v zlom stave a potrebuje opravit.


Bude to modernizace nebo optimalitace?
Lenny - Búrka Thór bude zurit na zemi
Lenny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 85
Založený: 19. Júl 2005 22:09
Bydlisko: CZ - tam na druhém břehu Moravy

Odoslaťod Adaios » 24. Mar 2006 10:41

Lenny napísal:
JoHnZ napísal:Nieco take sa planuje, konkretne rekonstrukcia useku Liptovsky Mikulas - Poprad Tatry, nakolko v sucasnej dobe je tento usek v zlom stave a potrebuje opravit.


Bude to modernizace nebo optimalitace?


Lenny - tu su info - http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=2772
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod Milos » 24. Mar 2006 15:44



"Trošku" sa v tej dĺžke trasy sekli, vzdialenosť LM a KE po železnici je 159 km, nie 101 km :) Alebo sú tam zatiaľ zarátané len medzistaničné úseky? Ale ani tak sa mi to nezdá, je to rozdiel takmer 60 km
Obrázok používateľa
Milos
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 422
Založený: 15. Feb 2005 16:20

Odoslaťod Dialniciar » 20. Apr 2006 15:48

ŽSR vykázali za vlaňajšok stratu 282 mil. Sk.

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=3495

Ďalšie fakty:

1. V sledovanom období dosiahol podnik náklady vo výške 19,56 mld. Sk.
2. Ku koncu vlaňajšieho decembra disponovali ŽSR majetkom v celkovom objeme 63,626 mld. Sk. Objem záväzkov sa vyšplhal na 34,267 mld. Sk.
3. Bankové úvery so štátnou zárukou z toho predstavovali 91,8 %.
4. ŽSR zamestnávali vlani v priemernom prepočítanom stave celkom 19 663 zamestnancov. Priemerná mesačná mzda bola v ŽSR vo výške 18 169 Sk.
5. Medzi najvýznamnejšie aktivity ŽSR patrí v súčasnosti modernizácia slovenskej časti V. železničného eurokoridoru.

Takže čo dodať, podľa mňa železnice stále trpia prezamestnanosťou a to na 60% aj manažment a riadenie a zároveň aj manažment si žije na vysokej nohe. Hospodárenie sa mierne zlepšilo, ale investičné dlhy ako aj prevádzkové náklady spôsobujú problémy pre výraznejší rozvoj a dlhové zaťaženie robí zo ŽSR "čiernu dieru". Investuje sa (bod č. 5), ale len s pomocou EU.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod jano.z » 20. Apr 2006 17:16

Dy: A náš horný "minikoridor" Vrútky - Kraľovany - Ružomberok si kde nechal? Generálka zvršku a reko trolejového vedenia tiež niečo stoja ... a to EÚ neplatila ...
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod Lenny » 20. Apr 2006 17:17

[quote="Dy":3jq3hejk]Takže čo dodať, podľa mňa železnice stále trpia prezamestnanosťou a to na 60% aj manažment a riadenie a zároveň aj manažment si žije na vysokej nohe. Hospodárenie sa mierne zlepšilo, ale investičné dlhy ako aj prevádzkové náklady spôsobujú problémy pre výraznejší rozvoj a dlhové zaťaženie robí zo ŽSR "čiernu dieru". Investuje sa (bod č. 5), ale len s pomocou EU.[/quote:3jq3hejk]

Jako každá statní instituce, kde většina vedoucích struktur pochází ještě z dob totality. Spíš by měl do čela nastoupit ambicozní manažer z venku, začít radikálně jednat a nebát se vyhodit současné vedoucí pracovníky. 8)
Lenny - Búrka Thór bude zurit na zemi
Lenny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 85
Založený: 19. Júl 2005 22:09
Bydlisko: CZ - tam na druhém břehu Moravy

Odoslaťod jano.z » 20. Apr 2006 17:22

To by tam najprv nemohol byť minister Prok***tovič a jeho prisluhovači. To sú najväčší zlodeji a sabotéri ... generalita všetkých troch spoločností dokopy je pri nich len banda príživníkov ...
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod Dialniciar » 20. Apr 2006 17:40

JoHnZ napísal:Dy: A náš horný "minikoridor" Vrútky - Kraľovany - Ružomberok si kde nechal? Generálka zvršku a reko trolejového vedenia tiež niečo stoja ... a to EÚ neplatila ...


JoHnZ,

ja som presne vedel, že bude niečo, čo sa ti nebude páčiť, ibaže ja som len napísal fakty z článku, aby bol známy obsah a koho to zaujíma viac, tak ten si tenčlánok prečíta.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod jano.z » 21. Apr 2006 19:41

Dy: No sorry, no ...
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod Lenny » 25. Apr 2006 17:50

Díval jsem se na plánovanou síť evropských vysokorychlostních železničních tratí a trať Bratislava - Košice na žádnou další vysokorychlostní železnici nenavazuje. Takové slepé rameno. To je trochu špatné, protože VRT si nemá šanci na sebe vydělat přepravou mezi KE a BA. 8)
Lenny - Búrka Thór bude zurit na zemi
Lenny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 85
Založený: 19. Júl 2005 22:09
Bydlisko: CZ - tam na druhém břehu Moravy

Odoslaťod Caesar » 25. Apr 2006 17:51

Lenny napísal:Díval jsem se na plánovanou síť evropských vysokorychlostních železničních tratí a trať Bratislava - Košice na žádnou další vysokorychlostní železnici nenavazuje. Takové slepé rameno. To je trochu špatné, protože VRT si nemá šanci na sebe vydělat přepravou mezi KE a BA. 8)


Snáď pokračuje na Ukrajinu, nie :?: To, o čom teraz píšeš :?:
Caesar
Obrázok používateľa
Caesar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 43
Založený: 06. Máj 2005 14:03
Bydlisko:

Odoslaťod Lenny » 25. Apr 2006 18:03

Caesar napísal:Snáď pokračuje na Ukrajinu, nie :?: To, o čom teraz píšeš :?:


O VRT

Stav roce 2020 :arrow:
http://www.cd.cz/index.php?action=article&id=21735

Publikace o VRT v Evropě
http://www.fd.cvut.cz/projects/K612XMT/ ... Evropa.pdf
Lenny - Búrka Thór bude zurit na zemi
Lenny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 85
Založený: 19. Júl 2005 22:09
Bydlisko: CZ - tam na druhém břehu Moravy

Odoslaťod Caesar » 25. Apr 2006 18:06

Lenny napísal:
Caesar napísal:Snáď pokračuje na Ukrajinu, nie :?: To, o čom teraz píšeš :?:


O VRT

Stav roce 2020 :arrow:
http://www.cd.cz/index.php?action=article&id=21735

Publikace o VRT v Evropě
http://www.fd.cvut.cz/projects/K612XMT/ ... Evropa.pdf


BA-KE nebude začínať v BA. 8)
Caesar
Obrázok používateľa
Caesar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 43
Založený: 06. Máj 2005 14:03
Bydlisko:

Odoslaťod Lenny » 25. Apr 2006 18:12

Caesar napísal:BA-KE nebude začínať v BA. 8)


Je to větev spojení Vídeň - Bratislava - Budapešť - Balkán
Lenny - Búrka Thór bude zurit na zemi
Lenny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 85
Založený: 19. Júl 2005 22:09
Bydlisko: CZ - tam na druhém břehu Moravy

Odoslaťod Caesar » 25. Apr 2006 18:18

Lenny napísal:
Caesar napísal:BA-KE nebude začínať v BA. 8)


Je to větev spojení Vídeň - Bratislava - Budapešť - Balkán


A vždy sú zaujímavé ak žačiatočné-konečné stanice, pretože majú možnosť spájať nespoznané.

Potenciál SR je práve napríklad na Ukrajine, ale nie dnes, ale napríklad po roku 2020. Ale dovtedy bude trvať aj diaľnica D1, aj modernizácia železničnej trate, aj letisko v Michalovciach. A vtip je v tom, že potom bude mať UA asi na výber zo SR, Poľska, Maďarska ako ďalej na západ Európy.
Caesar
Obrázok používateľa
Caesar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 43
Založený: 06. Máj 2005 14:03
Bydlisko:

Odoslaťod Lenny » 25. Apr 2006 18:24

Caesar napísal:
Lenny napísal:
Caesar napísal:BA-KE nebude začínať v BA. 8)


Je to větev spojení Vídeň - Bratislava - Budapešť - Balkán


A vždy sú zaujímavé ak žačiatočné-konečné stanice, pretože majú možnosť spájať nespoznané.

Potenciál SR je práve napríklad na Ukrajine, ale nie dnes, ale napríklad po roku 2020. Ale dovtedy bude trvať aj diaľnica D1, aj modernizácia železničnej trate, aj letisko v Michalovciach. A vtip je v tom, že potom bude mať UA asi na výber zo SR, Poľska, Maďarska ako ďalej na západ Európy.


Sama relace KE-BA + dále si nevydělá na svůj provoz, který bude silně ztrátový, aby se zlepšila finanční pozice VRT musí pokračovat z KE dále na Ukrajinu a napojit se na síť VRT.
VRT na SK bude zastavovat na třech místech v Bratislavě, Žilině a Košicích. Vzheldem ke konkurenci IAD, autobusů a klasické železnice si nemyslím si, že by se našlo dost potencionálních záíkazníků, kteří by využívali dražší, ale rychlejší možnosti spojení tak, aby bylo VRT ziskové. 8)
Lenny - Búrka Thór bude zurit na zemi
Lenny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 85
Založený: 19. Júl 2005 22:09
Bydlisko: CZ - tam na druhém břehu Moravy

Odoslaťod jano.z » 25. Apr 2006 19:29

Caesar: Nejaké poriadne spojenie cez Poľsko (najmä železničné) asi ani nehrozí. Cargo teraz pripísalo 4 trasy z Čiernej nad Tisou do Čiech (3x Horní Lideč, 1x Čadca) /najmä tá Čadca je veselá, bo to do Čadce dojde 3 minúty pred EuroCity a je to ako Nex ... chudáci výpravcovia ... grafikonisti sa nejak mohutne vyznamenali/, určené je to na tranzit, ktorý bol presunutý z PKP ... poliaci tie trate neudržujú už vôbec (je vcelku zauímavé pozerať na veľké stanice, kde sú používané 2 koľaje a zbytok je zarastený trávou). Aj ten ich svojho času moderný koridor (vzor pre výstavbu koridorov v ČR a u nás) už nie je čo býval ...
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod Dialniciar » 02. Máj 2006 14:58

ŽSR rozviazali vlani pracovný pomer s 2 105 zamestnancami. Z organizačných dôvodov rozviazali železnice pracovný pomer s 727 pracovníkmi. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=3614
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Caesar » 05. Máj 2006 16:10

V roku 2006 by mali železnice podľa plánu vykázať stratu 2,156 mld. Sk, o rok neskôr by už mal zisk prevýšiť 3,906 mld. Sk, v roku 2008 by mal byť až 8,93 mld. Sk.

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=3704

To som zvedavý. :twisted:
Caesar
Obrázok používateľa
Caesar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 43
Založený: 06. Máj 2005 14:03
Bydlisko:

Odoslaťod aquila » 05. Máj 2006 22:36

tak to som aj ja zvedavy ...

skor by mali ist na vyrovnany rozpocet a vrazit tie peniaze do koridorov ...
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 578
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod jano.z » 06. Máj 2006 18:32

Ony sa potom vrazia, ale nie do koridorov ale do menej dolezitych trati regionalneho a nadregionalneho vyznamu (Zvolen - Lucenec - Kosice, Lepopldov - Prievidza, Nitra - Nove Zamky)
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Železničná infraštruktúra

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 38 hostí.