Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

sekcia venovaná železniciam

Moderátor: Moderátori

Odoslaťod Dialniciar » 19. Mar 2007 11:55

Mimoriadna zmena cestovného poriadku Lučenec – Utekáč :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=6545
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 07. Apr 2007 13:39

Petícia má zachovať priamy spoj Prešova s Bratislavou :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=6785
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 11. Apr 2007 09:22

Za priame vlakové spojenie Prešov - Bratislava cez Žilinu vznikla petícia :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=6823
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Milos » 11. Apr 2007 12:09

Lístky na vlak je možné zaplatit aj prostredníctvom mobilu :arrow: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=6828
Obrázok používateľa
Milos
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 422
Založený: 15. Feb 2005 16:20

Odoslaťod Dialniciar » 20. Apr 2007 17:07

V Skalici podpisová akcia za skvalitnenie cestovania :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=6913
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod jano.z » 22. Apr 2007 20:05

Dialniciar: Je veľmi otázne, či by elektrifikácia trate priniesla priame spojenia. Ona tá elektrika zďaleka nie je problémom ... Turnusová potreba striedavých elektrických vozidiel a jednotiek u ZSSK je na samej hranici únosnosti a nie je priestor pre jej ďalšie zvýšenie (a CARGu za to peniaze nikto platiť nebude). To znamená, že aj elektrifikácia trate zo strany ŽSR by na stave nič nezmenila, veď priame spojenie nie je (resp. je len ráno a poobede, tuším len 1 párom spojov) ani do Holíča, kde elektrifikácia je už 25 rokov (veď ostatne autor článku sám konštatuje, že prestupujú v Kútoch ...

Na trať zo Skalice do Kútov sa v rámci vyrovnávok dotiahne každé ráno z ČR 2x 810 a jeden príves, ktoré tam celý deň jazdia a večer sa pošlú späť do Břeclavi na údržbu. Do Skalice sa už myslím 2 roky na osobnom vlaku vozidlo ZSSK nedostane ... máte to tam ako v Čechách ... Teda po zatrolejovaní sa (zo Skalice si myslím, že aj ty, však?) možno dočkáte max. natiahnutia toho obratu, čo končí v Holíči až ku vám (a keby aj, úrovňou rozpadnutých bratislavských Bh, ktoré už 2x stáli na vlečke kovošrotu a 2x boli odtiaľ vytiahnuté, lebo neni čím jazdiť, budete viac než rozčarovaní). Nič viac ...
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod Dialniciar » 23. Apr 2007 16:22

Ja som tú petíciu nepodpísal a nijako ju ani neorganizujem. Skalica de facto nepotrebuje železnicu, respektíve jej doterajšie využitie stačilo. Ale vzhľadom na životnú úroveň a kultúru cestovania sa tu na náš štát vykašľal a to sa týka aj železnice, ...
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 01. Máj 2007 13:53

Železnice hľadajú peniaze na vlaky :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=6945

V Prievidzi predstavili modernú železničnú motorovú jednotku zo ŽOS Zvolen :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=6996
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod jano.z » 03. Máj 2007 20:50

Dialničiar: To je celé o tom, že je na Slovensku úroveň železničnej dopravy, ktorú si štát nemôže (alebo nechce?) dovoliť zaplatiť. V ČR je to to isté. Vlakov je tu viac, ale okrem marketingového fígľa s názvom pendolino a zopár vozňov na EC je to viacmenej ešte väčší otras ako na Slovensku ... jedinou výhodou, ktorú majú ČD je, že väčšina pomocných činností ako jedálne a lôžkové vozne, upratovacie služby a pod. neboli odčlenené a predané a teda sa dajú využívať za dosť netrhových podmienok ... a ešte ČD majú podľa môjho názoru podstatne šikovnejší marketing (týmto pozdravujem pánov Bc. Kašu /ktorý sa inak podpisuje ako Ing./ a Ing. Andejeva z GR ZSSK), ktorému sa darí dostať ľudí aj do toho otrasu ... a trochu priateľskejšiu českú mentalitu ...
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod Dialniciar » 03. Okt 2007 16:10

Počas roka dostanú slovenskí cestujúci 25 nových rýchlikových vozňov :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=8074

Cena jedného vozňa druhej triedy nepresahuje 40 miliónov Sk, čo je približne o 20 – 30 % menej ako pri porovnateľných modeloch medzinárodnej konkurencie. :P
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Andrej » 03. Okt 2007 19:51

Uz bolo nacase, nedalo sa donekonecna len modernizovat stare vozne. Inac dost by ma potesilo, keby modernizovane vozne rozdelovali rovnomernejsie do vsetkych rychlikov.
Dufam, ze onedlho pridu na rad aj nove supravy pre regionalnu dopravu :P
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod Tomas PO » 04. Okt 2007 10:13

Andrej napísal:Uz bolo nacase, nedalo sa donekonecna len modernizovat stare vozne. Inac dost by ma potesilo, keby modernizovane vozne rozdelovali rovnomernejsie do vsetkych rychlikov.
Dufam, ze onedlho pridu na rad aj nove supravy pre regionalnu dopravu :P

Ja si skor myslim, ze je lepsie mat supravy v celku, t.j. bud je cely rychlik stary alebo novy.
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Odoslaťod Dialniciar » 04. Okt 2007 10:17

Tomas PO napísal:Ja si skor myslim, ze je lepsie mat supravy v celku, t.j. bud je cely rychlik stary alebo novy.


Tiež si to myslím, aby sa dosiahla maximálna pohodlnosť, t.j. aj možná rýchlosť a začal by som od tých rýchlikov, ktoré majú dlhé trasy. :idea:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Andrej » 04. Okt 2007 12:38

Lenze tu je problem, ze tie rychliky, co maju dlhe trasy (zvycajne BA-KE (C.n.Tisou)), su velmi roznorode, taky Liptov alebo Ruzin maju zväcsa stare kozenkove vozne kym Dargov alebo Spisan maju takmer kompletne modernizovane. Cena aj dlzka jazdy su pritom rovnake. Bol by som skor za to, aby kazdy rychlik na trase BA-KE mal aspon 2-3 modernizovane vozne 2. triedy s tym, ze to budu miestenkove vozne.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod Tomas PO » 04. Okt 2007 12:55

Andrej napísal:Lenze tu je problem, ze tie rychliky, co maju dlhe trasy (zvycajne BA-KE (C.n.Tisou)), su velmi roznorode, taky Liptov alebo Ruzin maju zväcsa stare kozenkove vozne kym Dargov alebo Spisan maju takmer kompletne modernizovane. Cena aj dlzka jazdy su pritom rovnake. Bol by som skor za to, aby kazdy rychlik na trase BA-KE mal aspon 2-3 modernizovane vozne 2. triedy s tym, ze to budu miestenkove vozne.

Ani to nie zly napad, naopak. A este infokampan, typu "zakupenim miestenky ziskavate komfort ako vo vlaku IC..."
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Odoslaťod Andrej » 04. Okt 2007 13:05

Ked sme uz pri tej infokampani, mohli by nejak spropagovat novy grafikon od decembra 2007 na trati 120 hlavne medzi TT a BA, kedze vlaky budu chodit podstatne rychlejsie a zaroven castejsie. Ziskali by tym spät plno zakaznikov, ktori im odisli pocas rekonstrukcie koridoru v tomto useku (a ktori si stale myslia, ze to bude trvat este dalsich 10 rokov :lol:)
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod Tomas PO » 04. Okt 2007 13:14

Andrej napísal:Ked sme uz pri tej infokampani, mohli by nejak spropagovat novy grafikon od decembra 2007 na trati 120 hlavne medzi TT a BA, kedze vlaky budu chodit podstatne rychlejsie a zaroven castejsie. Ziskali by tym spät plno zakaznikov, ktori im odisli pocas rekonstrukcie koridoru v tomto useku (a ktori si stale myslia, ze to bude trvat este dalsich 10 rokov :lol:)

Aky bol jazdny cas KE-BA icekom pred zacatim rekonstrukcnych prac, pocas a aky bude podla noveho GVD?
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Odoslaťod aquila » 04. Okt 2007 13:19

pocas rekonstrukcie, nebol ten cas nikdy dodrzany, tak sa 30 minutove meskanie na trase BA-TT s rychlikom ani nepovazovalo za meskanie.. bezne tam boli 30-90 minutove meskania ...
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 578
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Tomas PO » 04. Okt 2007 13:20

aquila napísal:pocas rekonstrukcie, nebol ten cas nikdy dodrzany, tak sa 30 minutove meskanie na trase BA-TT s rychlikom ani nepovazovalo za meskanie.. bezne tam boli 30-90 minutove meskania ...

Pamatas si, aka bola jazdna doba pred reko a aka ma byt teraz?
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Odoslaťod Andrej » 04. Okt 2007 13:33

Nema zmysel ratat cas na celej trati BA-KE, ked zrekonstruovany je iba usek BA-Piestany (+Poprad :))
Rychlikom ktory stoji na tomto useku v 3 staniciach bude trvat cesta cca 55 minut.

Planovany GVD najdes tu http://www.vlaky.net/servis/sprava.asp?lang=1&id=1981
stare GVD by som si aj ja rad pozrel :)
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod aquila » 04. Okt 2007 13:53

stae GVD sa daju vyhrabat na www.vlaky.net ;)
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 578
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Tomas PO » 04. Okt 2007 13:53

Andrej napísal:Nema zmysel ratat cas na celej trati BA-KE, ked zrekonstruovany je iba usek BA-Piestany (+Poprad :))
Rychlikom ktory stoji na tomto useku v 3 staniciach bude trvat cesta cca 55 minut.

Planovany GVD najdes tu http://www.vlaky.net/servis/sprava.asp?lang=1&id=1981
stare GVD by som si aj ja rad pozrel :)

Mna zaujima prave jazdna doba KE-BA :).
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Odoslaťod pohodak » 04. Okt 2007 19:42

andrej, sice sa pridalo par vlakov od/na PK, ale zase trochu nezmyselne...
rano pribudol 1 OS s prichodom na hlavnu stanicu 9:01 (fakt skvely cas)...hlavne by si ludia,ktori to robia, mohli uvedomit ze v BA sa pomaly presuva standardny zaciatok pracovnej doby z 8:00 (na tuto pracovnu dobu nie je problem docestovat aj teraz) na 8:30 (aj sem sa da krasne docestovat) resp. az 9:00 (EU pracovna doba a tu uz je spojenie daleko od idealneho)

problem vsak je ked sa vecer vracias domov - ak robis od 8:00 do 16:30, vlak 16:55 stihnes len s velkymi problemami a dalsi ide zase az 18:05...hlavne ze medzi 14 a 16 idu vlaky kazdych 20 minut :roll:
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 13:49
Bydlisko: PK

Odoslaťod ELZ » 04. Okt 2007 20:29

Tomas PO napísal:
Andrej napísal:Nema zmysel ratat cas na celej trati BA-KE, ked zrekonstruovany je iba usek BA-Piestany (+Poprad :))
Rychlikom ktory stoji na tomto useku v 3 staniciach bude trvat cesta cca 55 minut.

Planovany GVD najdes tu http://www.vlaky.net/servis/sprava.asp?lang=1&id=1981
stare GVD by som si aj ja rad pozrel :)

Mna zaujima prave jazdna doba KE-BA :).


IC-cko 5 hodin, normalny rychlik 6 hodin +- nejake drobne minuty.
ELZ
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 968
Obrázky: 0
Založený: 13. Máj 2005 07:05

Odoslaťod ELZ » 04. Okt 2007 20:30

Toto boli stare doby.
ELZ
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 968
Obrázky: 0
Založený: 13. Máj 2005 07:05

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Železničná infraštruktúra

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 16 hostí.