Re: Stanica Humenné
Odoslané: 28. Jún 2009 16:29
Ondrej napísal:Stanica v Humennom je celkovo po rekonštrukcii v pohode,ale nástupištia pre cestujúcu verejnosť mi pripadajú ako keby ich projektoval nejaky pako,čo chcel za dosť peňazí súkromnú muziku.Spomínané nástupištia majú šírku ja neviem niekoľko desiatok cm,ani meter určite nemajú,prichádza sa na ne priamo naprieč koľajiskami,kadial prechádza jeden vlak za druhým.Sám mám osobnú skúsenosť pri tzv.konfortnom nástupe a výstupe,ktorý vraj je zabezbečený.Treba si niekedy dávať pri nastupovaní a vystupovaní sakra dobrý pozor aby cestujúci neskončil pod kolesami nejakého vlaku.Dokonca ešte na týchto úzkych nástupištiach v strede sa nachádzajú stlpy osvetlenia,takže si predstavte ak vystupujete s kuframi,dobre že nespadnete do vedľajšieho koľajiska čo som inak už videl že sa to stáva najmä u starších ľudí.Vrcholom je ak sa tlačia ľudia na tom úzkom nástupišti a na vedľajej koľaji prebieha posun,vtedy ide fakt o holý život.Z bezpečnostného hľadiska je takáto MODERNA rekonštrukcia nehoráznosťou.Mali sa nejaké koľaje pri rekonštrukcii jednoducho aspoň dve vytrhnúť a na ich mieste vybudovať normálne úrovňové a zakryté nástupištia,ktoré by boli komfortnejšie a z bezpečnostného hľadiska by sa ani nedali porovnať s dnešným stavom.Podchod k nástupištiam by sa ani nemusel hlbiť,nakoľko sa pod stanicou nachádza takmer nevyužitý podchod k Priemyselnému parku Chemes,stačilo len vyhlbiť prístup ku nástupištiam z tohto podchodu.Ináč nerozumiem ešte jednej veci a na slovensku sa to týka asi každej mestskej stanice a to je fenomém zvaný ESKALATOR,pozname niečo take vôbec na slovensku?
Ondrej, máš tu 3 príspevky a ja už budem vyzerať, ako keby som proti tebe zaujatý, ale nesúhlasím s tebou ani v tomto príspevku.
Pri stave železničnej infraštruktúre a železničnej doprave buď rád, že vôbec nejaká modernizácia stanice v Humennom bola zrealizovaná. A to hlavne preto, že tá trať patrí prakticky iba k "jednosmerným", keďže v Medzilaborciach končí. ... Je oveľa viac dôležitejších staníc, ktoré by si zaslúžili rekonštrukciu a nedočkali sa jej, napr. aj stanica v krajskom meste Nitra.
http://www.vlaky.net/upload/trate/objek ... 000160.jpg
To je tam skutočne taká premávka vlakov, že pri vystupovaní z jedného hrozí rovno pád na koľaj, kde ide druhý ?
Inak takéto biedne úzke peróny/nástupištia sú aj na medzinárodnom železničnom uzli v Kútoch a tam to je veru niekedy aj o život.