Stránka 8 z 18

Re: Stanica Humenné

OdoslaťOdoslané: 28. Jún 2009 16:29
od Dialniciar
Ondrej napísal:Stanica v Humennom je celkovo po rekonštrukcii v pohode,ale nástupištia pre cestujúcu verejnosť mi pripadajú ako keby ich projektoval nejaky pako,čo chcel za dosť peňazí súkromnú muziku.Spomínané nástupištia majú šírku ja neviem niekoľko desiatok cm,ani meter určite nemajú,prichádza sa na ne priamo naprieč koľajiskami,kadial prechádza jeden vlak za druhým.Sám mám osobnú skúsenosť pri tzv.konfortnom nástupe a výstupe,ktorý vraj je zabezbečený.Treba si niekedy dávať pri nastupovaní a vystupovaní sakra dobrý pozor aby cestujúci neskončil pod kolesami nejakého vlaku.Dokonca ešte na týchto úzkych nástupištiach v strede sa nachádzajú stlpy osvetlenia,takže si predstavte ak vystupujete s kuframi,dobre že nespadnete do vedľajšieho koľajiska čo som inak už videl že sa to stáva najmä u starších ľudí.Vrcholom je ak sa tlačia ľudia na tom úzkom nástupišti a na vedľajej koľaji prebieha posun,vtedy ide fakt o holý život.Z bezpečnostného hľadiska je takáto MODERNA rekonštrukcia nehoráznosťou.Mali sa nejaké koľaje pri rekonštrukcii jednoducho aspoň dve vytrhnúť a na ich mieste vybudovať normálne úrovňové a zakryté nástupištia,ktoré by boli komfortnejšie a z bezpečnostného hľadiska by sa ani nedali porovnať s dnešným stavom.Podchod k nástupištiam by sa ani nemusel hlbiť,nakoľko sa pod stanicou nachádza takmer nevyužitý podchod k Priemyselnému parku Chemes,stačilo len vyhlbiť prístup ku nástupištiam z tohto podchodu.Ináč nerozumiem ešte jednej veci a na slovensku sa to týka asi každej mestskej stanice a to je fenomém zvaný ESKALATOR,pozname niečo take vôbec na slovensku?


Ondrej, máš tu 3 príspevky a ja už budem vyzerať, ako keby som proti tebe zaujatý, ale nesúhlasím s tebou ani v tomto príspevku. :arrow:

Pri stave železničnej infraštruktúre a železničnej doprave buď rád, že vôbec nejaká modernizácia stanice v Humennom bola zrealizovaná. A to hlavne preto, že tá trať patrí prakticky iba k "jednosmerným", keďže v Medzilaborciach končí. ... Je oveľa viac dôležitejších staníc, ktoré by si zaslúžili rekonštrukciu a nedočkali sa jej, napr. aj stanica v krajskom meste Nitra.

http://www.vlaky.net/upload/trate/objek ... 000160.jpg

To je tam skutočne taká premávka vlakov, že pri vystupovaní z jedného hrozí rovno pád na koľaj, kde ide druhý ? :?:

Inak takéto biedne úzke peróny/nástupištia sú aj na medzinárodnom železničnom uzli v Kútoch a tam to je veru niekedy aj o život. :?

Stanica Humenné

OdoslaťOdoslané: 28. Jún 2009 17:37
od Ondrej
S rekonštrukciou vlakovej budovy ako celku vrátane odbavovacej haly som spokojný,ale nástupište je vysmechom,toto projektujú do časov budúcich zamestnanci z vysokoškolským diplomom?Splňajú tieto tzv.rekonštrukcie peronov technické parametre kladené na výstavbu podľa noriem EU?Myslím že ani táto rekonštrukcia nesplňa nič,aj ked niesom si isty ale naozaj z bezpečnostného hľadiska takéto rekonštrukcie a lá OST BLOCK,únia nebude tolerovať.Legislatíva je dúfam na ceste...Ved všade dýcha socializmus,odbornici typu Predavač zmrzliny a po 1989 min.dopravy...Inak k uzlu Humenné.Trať nekončí v Medzilaborciach,ale pookračuje do Poľska,Lupkow,Rzesow.Bol rekonstruovany železničny tunel Lupkow za 1 vlady M.Dzurindu.Plánovaná bola cezhraničná regionálna doprava,ktorá aj premávala,4 vlaky denne.Inak Humenné je prestupnou a zároveň východzou stanicou pre smery na:Medzilaborce,Lupkow PL,Snina,Stakčin,Prešov,Košice a Michaľany.Fakt som rad že stanica je v dobrom stave,ale tie nástupištia,toto sa musí zmeniť a argumenty typu Humenné nerentabilná trať alebo neviem aká trať u mňa neobstoja.Všetko je len vecou priorit a prerozdeľovania finančných zdrojov,šlo by to takto?

Re: Stanica Humenné

OdoslaťOdoslané: 28. Jún 2009 17:54
od Dialniciar
Ondrej napísal:Všetko je len vecou priorit a prerozdeľovania finančných zdrojov,šlo by to takto?


To je pravda, že všetko je otázkou priorít. Ale na Slovensku je rozpočet MDPT na úrovni cca. 1,5% HDP a dopravná infraštruktúra v katastrofálnom stave. Samotné železnice hospodária ročne s tak nízkou sumou, že to sotva stačí na údržanie dopravnej obslužnosti územia a modernizáciu tých najzákladnejších hlavných tratí.

Zaujimavy projekt

OdoslaťOdoslané: 28. Jún 2009 19:18
od Ondrej
Pozrime si zaujimave projekty v byvalom OST BLOKU realizovane ako projekt živej stanice,Jedná sa o staničnú budovu,ktorá je súčasťou nákupného centra,butikov a podobne.Jedná sa o trend zo západnej europy.Celkom dobre pôsobi projekt aj ked samozrejme v menšom a skromnejšom rozsahu na stanici v Košiciach,týmto smerom by sa mali uberať aspoň tie stanice krajských miest.Zaujímavá je obnova Hlavného nádražia v Prahe pod taktovkou prestížnych talianskych architektov.Som ale zvedavý čo bude na hlavnej v Bratislave,táto stanica je vstupnou bránou,ale stav v akom sa nachádza je veľmi nedôstojný.Snád sa niečo podarí...

Re: Zaujimavy projekt

OdoslaťOdoslané: 28. Jún 2009 22:21
od Milos
Ondrej napísal:(...)Som ale zvedavý čo bude na hlavnej v Bratislave,táto stanica je vstupnou bránou,ale stav v akom sa nachádza je veľmi nedôstojný.Snád sa niečo podarí...


Niečo o tom je načrtnuté v tomto článku :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=12091

OdoslaťOdoslané: 03. Júl 2009 01:34
od jano.z
Ondrej: Otázka či by pri väzbách v Humenskej stanici nebol podchod pre cestujúcich ešte väčšou obtiažou než je súčasný stav. Do Humenného by sa skôr hodili ostrovné nástupištia s úrovňovým prístupom niekde v úrovni vchodu do staničnej budovy.

Dialniciar: Mensi off-topic: Všade čítam na čo dáva SR menej/najmenej percent z HDP, pričom keďže sa jedná o precentá, na aké veci potom vlastne SR dáva percent viac ako ostatní?

OdoslaťOdoslané: 03. Júl 2009 09:43
od Dialniciar
jano.z napísal:Ondrej: Otázka či by pri väzbách v Humenskej stanici nebol podchod pre cestujúcich ešte väčšou obtiažou než je súčasný stav. Do Humenného by sa skôr hodili ostrovné nástupištia s úrovňovým prístupom niekde v úrovni vchodu do staničnej budovy.

Dialniciar: Mensi off-topic: Všade čítam na čo dáva SR menej/najmenej percent z HDP, pričom keďže sa jedná o precentá, na aké veci potom vlastne SR dáva percent viac ako ostatní?


Asi na nič, lebo Slovensko má jeden z najnižších výberov daní, respektíve jeden z najnižších pomerov rozpočet k HDP. Viem, že dva roky dozadu boli príjmy z rozpočtu nejakých 15-16% HDP, kým napr. v Nemecku to bolo cez 22%. :idea:

Bratislava hl.st.

OdoslaťOdoslané: 22. Aug 2009 11:23
od Nick
Rekonštrukcia 4. nástupišťa na bratislavskej hlavnej stanici finišuje:

http://www.zeleznicne.info/view.php?naz ... 2009080012

:D

OdoslaťOdoslané: 09. Sep 2009 11:33
od racto
Modernejšie železničné stanice

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=94793#94793

Bratislava hl.st.

OdoslaťOdoslané: 23. Sep 2009 17:24
od Nick
Niekoľko fotografií zrekonštruovaného 4. nástupišťa je tu:

http://www.zeleznicne.info/view.php?naz ... 2009090015

:)

Re: Bratislava hl.st.

OdoslaťOdoslané: 23. Sep 2009 20:44
od Tomas PO
Nick napísal:Niekoľko fotografií zrekonštruovaného 4. nástupišťa je tu:

http://www.zeleznicne.info/view.php?naz ... 2009090015

:)

Je pekne, ze sa tieto reko robia, ale mam pocit, ze su podla projektov z 80-tych rokov. Vid cela reko stanice v PO. Nemysli sa nielen na imobilnych (bezbarierovost nehrozi a jedna el. plosina na ktoru treba volat obsluhu situaciu nezachrani), ale ani na starsich cestujucich, ci tych, ktori maju batozinu na kolieskach. Prekrytie je minimalne a pri bocnom vetre veselo vsade prsi, sirka je tiez priuzka na vacsi pocet cestujucich. Celkovo mi tieto nastupistia pripominaju male okresne mestecka ci dedinky, kde by uplne postacovali, avsak krajske mesta by si zasluzili viac.

OdoslaťOdoslané: 24. Sep 2009 09:16
od Andrej
Tak tak, kym lokalne stanicky ako Senkvice ci Cifer maju moderne vytahy, obrovske stanice v BA a TT nemaju nic, ani len eskalatory. Taktiez sa cudujem, ze aspon priestor medzi 1. a 3. nastupistom v BA nezastresili kompletne :roll:

OdoslaťOdoslané: 24. Sep 2009 09:55
od racto
Andrej napísal:Tak tak, kym lokalne stanicky ako Senkvice ci Cifer maju moderne vytahy, obrovske stanice v BA a TT nemaju nic, ani len eskalatory. Taktiez sa cudujem, ze aspon priestor medzi 1. a 3. nastupistom v BA nezastresili kompletne :roll:


No mne sa nepáči celkové štýly tých staníc, sú veľmi veľke, mohutne aj tam kde netreba, však naklay na vykurovanie len musia byť neskutočné. Už som aasi 2x pridaval članok o rekonštrukcií tých najväčších staníc a stale nič.

OdoslaťOdoslané: 24. Sep 2009 09:58
od Tomas PO
Debata je o nastupistiach, nie o budovach. Osobne nepoznam stanicnu budovu, kde by bola nedavno urobila poriadna reko. Skor sa caka na spojenie stanic a nakupnych centier.

OdoslaťOdoslané: 24. Sep 2009 14:22
od mino
Tomas PO napísal:Debata je o nastupistiach, nie o budovach. Osobne nepoznam stanicnu budovu, kde by bola nedavno urobila poriadna reko. Skor sa caka na spojenie stanic a nakupnych centier.


aktualne sa robi v Poprade, ale je pravda ze je to skor vynimka

OdoslaťOdoslané: 12. Nov 2009 12:32
od Dialniciar
Tomas PO napísal:Debata je o nastupistiach, nie o budovach. Osobne nepoznam stanicnu budovu, kde by bola nedavno urobila poriadna reko. Skor sa caka na spojenie stanic a nakupnych centier.
Trnava, Senica ... na budovách vykonané práce v rozsahu 0 € ...

OdoslaťOdoslané: 12. Nov 2009 12:34
od Dialniciar
Sa mi to skôr odoslalo ... Skalica dostala poriadne peniaze: zateplenie, fasáda, plastové okná, maľovky atď., rovnako tak stanica Šaštín-Stráže je na tom veľmi podobne a aj stanica Malacky sa opravila.

OdoslaťOdoslané: 26. Nov 2009 23:40
od Milos
Železničná stanica v kúpeľnom meste dostane peniaze na kompletnú rekonštrukciu oboch nástupíšť :arrow: http://turiec.sme.sk/c/5124293/teplicka-zeleznicna-stanica-uz-bez-klziska.html

OdoslaťOdoslané: 26. Nov 2009 23:44
od Milos
Milos napísal:Železničná stanica v kúpeľnom meste dostane peniaze na kompletnú rekonštrukciu oboch nástupíšť :arrow: http://turiec.sme.sk/c/5124293/teplicka-zeleznicna-stanica-uz-bez-klziska.html


Pardon, ešte upresním - ide o žel. stanicu v Turčianskych Tepliciach :oops:

OdoslaťOdoslané: 27. Nov 2009 18:41
od mino
Dnes som prechádzal okolo Tepličky nad Váhom, práce na zriaďovacej stanici naplno bežia, tu je malé resumé :arrow:

ZRIAĎOVACIA STANICA ŽILINA - TEPLIČKA
Pôvodná výstavba: 1980-1992
Dostavba: júl 2009 - november 2011
Investor: ŽSR
Zhotoviteľ: Eurovia
Predpokladaný objem investícií: 123,58 mil.EUR bez DPH
Zdroje: Kohézny fond+štátny rozpočet

Vyhlásenie súťaže :arrow:
http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=10627
http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=87972&sid=105c7c8aec79029ad59d9877708d825c

Správa zhotoviteľa :arrow:
http://www.eurovia.cz/cs/pro_novinare/tiskove_zpravy/2009/761-nedokonceny_zeleznicni_uzel_zilina_teplicka_se_docka_sve_revitalizace_

Situácia stavby :arrow:
http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=7042
http://eia.enviroportal.sk/dokument.php?id=33301

Foto z výstavby :arrow:
http://zilina-gallery.sk/index.php?/category/1217

OdoslaťOdoslané: 07. Dec 2009 18:41
od mino

Pezinok

OdoslaťOdoslané: 18. Dec 2009 18:45
od Nick
Niekoľko fotografií z rekonštrukcie a hotového stavu stanice v Pezinku možno vidieť tu:

http://www.zeleznicne.info/view.php?naz ... 2009120008

:wink:

OdoslaťOdoslané: 20. Jan 2010 20:56
od Dialniciar
Železničná stanica v Trnave sa bude rekonštruovať :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=12965

Opravu košickej železničnej stanice chcú začať tento rok :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=12969

OdoslaťOdoslané: 21. Jan 2010 14:24
od Tomas PO
Dialniciar napísal:Opravu košickej železničnej stanice chcú začať tento rok :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=12969

Zaujímavé je, že pôvodne, keď sa táto budova projektovala, nemala byť postavená tak, ako stojí, ale kolmo na trať. Tým mal byť zabezpečený prístup k mestskej hromadnej doprave suchou nohou. Pred vyše 30 rokmi ale došlo k paradoxnej situácii. Boli tam dva veľké zákonom chranené kanadské javory. Ochranári nedovolili ich vyrúbať. Keď sa však začala stavať stanica, aj tak vyschli. Teraz je teda potrebné priestor, aj v spolupráci a tímom, podieľajúcim sa na projekte integrovanej dopravy, upraviť do podoby, aby sa ľudia vedeli dostať k spojom MHD či Eurobusu bez toho, aby v prípade zlého počasia zmokli. Na to sú však potrebné milióny eur.

Konecne sa zacinaju veci planovat logicky a mysli sa na prepojenie zel. stanice, autobusovej a MHD.

OdoslaťOdoslané: 24. Jan 2010 23:22
od EmBe
Nech sa už dokončí stanica v ZA. Veď to je uzol. Na budovu mali podpísať dohodu v decembri. Neviete ako to dopadlo?
A ako uzol (asi koľaje a také) sa má robiť ako posledná (asi po dokončení koridoru až). :roll: