ŽSR, modernizácia železničnej trate Nové Mesto n/V-Púchov

sekcia venovaná železniciam

Moderátor: Moderátori

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Nové Mesto n/V-Púcho

Odoslaťod Andrej » 07. Jan 2011 00:10

vizualizacia useku Zlatovce-Tr.Tepla
http://www.youtube.com/watch?v=EZOvHF-wKEw

Vyvolanych investicii tu je tusim viac ako v PB :roll:
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Nové Mesto n/V-Púcho

Odoslaťod michael89 » 07. Jan 2011 10:06

Dokelu, prestavajú polovicu mesta :D
michael89
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 380
Založený: 08. Jan 2009 13:44

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Nové Mesto n/V-Púcho

Odoslaťod Tomas PO » 07. Jan 2011 16:13

ale vyzera to dobre
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Nové Mesto n/V-Púcho

Odoslaťod LubosG » 17. Jan 2011 15:54

Skutočne tá vizualizácia vyzerá skvele, mimochodom už je zmluva podpísaná medzi zhotoviteľom a MD? Či sa teda začne aj reálne čosi stavať na jar 2011? No a snáď sa v najbližších rokoch dočkajú takýchto modernizácii tratí a všetkého čo k tomu patrí, aj ľudia v okolí Štrby, Popradu, Žiliny ai.
D1 NM
Obrázok používateľa
LubosG
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 87
Založený: 13. Jan 2007 18:16
Bydlisko: BpJ/NM

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Nové Mesto n/V-Púcho

Odoslaťod Andrej » 17. Jan 2011 16:23

Zmluva sa stale nepodpisala, ucastnik tendra s druhou najnizsou ponukou sa opät odvolal.
A usek pod Tatrami sa zrejme nezacne modernizovat skôr ako v r. 2020. V najblizsom programovom obdobi eurofondov 2014-2019 sa s velkou pravdepodobnostou bude realizovat len usek Belusa-Puchov-PB-ZA, mozno nieco na Kysuciach ci usek Kysak-KE.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Nové Mesto n/V-Púcho

Odoslaťod LubosG » 17. Jan 2011 16:39

Dík Andrej, už som si to prečítal aj v monitoringu tlače. No škoda, nakoniec ani nezačnú tento rok žiadne práce na úseku Zlatovce-Tr.Teplá, čo by bolo veľmi zbytočné zdržanie, tak dúfam, že sa to vyrieši.
Je škoda, že sa počíta s modernizáciou trate v okolí LM, Štrby a Popradu až za nejakých 10 rokov, práce tam budú trvať ďalších 10 rokov :wink: keďže náročnosť terénu je tam vysoká a teda veľký počet náročnejších objektov ako estakády či tunely. Takže medzi LM a PP po modernej trati až niekedy okolo r. 2030 možno. Tak snáď si prídem "na svoje" aspoň počas tebou spomenutej modernizácie v okolí PU a PB, aj tam sa plánujú myslím nejaké tunely, tak uvidíme či a kedy k modernizácii žel. trate príde aj tu.
D1 NM
Obrázok používateľa
LubosG
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 87
Založený: 13. Jan 2007 18:16
Bydlisko: BpJ/NM

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Nové Mesto n/V-Púcho

Odoslaťod LubosG » 18. Feb 2011 11:24

viewtopic.php?f=35&t=15015

Takže Slovensku hrozí asi žaloba tak či tak. Ak sa potvrdí víťazstvo spoločnosti SKANSKA, žalovať bude TSS Grade, v prípade, že sa súťaž zruší, urobí to SKANSKA. Neviem čo by bolo výhodnejšie pre Slovensko (samozrejme stavať, ale čo prípadné hrozby, sankcie), no a som skutočne veľmi zvedavý aké pokračovanie toto bude mať a kedy (v ktorom roku :wink: ) sa začnú stavebné práce.
D1 NM
Obrázok používateľa
LubosG
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 87
Založený: 13. Jan 2007 18:16
Bydlisko: BpJ/NM

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Nové Mesto n/V-Púcho

Odoslaťod mino » 18. Feb 2011 12:42

Toto je uplne trapne tato sutaz, raz nastavim jasne podmienky a pokoj...Skanske sa inak necudujem. Navyse tato vlada ma priority niekde uplne inde ako stavat zeleznicne koridory, takze asi si fakt pockame...
mino
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 619
Obrázky: 44
Založený: 02. Nov 2007 11:50
Bydlisko: LM/BA

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Nové Mesto n/V-Púcho

Odoslaťod stanog » 19. Feb 2011 14:01

Je to veľká škoda, po dokončení D po ZA potrebuje železnica v tomto úseku hlavne pre osobnú dopravu rýchlejšiu trať. Aj keby sa v celom úseku ZA-TN spravilo aspoň na 120. Teraz je tam dosť obmedzení. Inak ľudia presadnú do aut. Podobne ZA-KE ak sa bude dať ZA-KE prejsť po D autom za menej ako 2 a 1/2 hodiny prestanú ľudia používať vlak.
stanog
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 46
Založený: 29. Jan 2008 12:05
Bydlisko: Do Senca to mám na skok ale do/z Bratislavy často aj hodiny...

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Nové Mesto n/V-Púcho

Odoslaťod michael89 » 19. Feb 2011 14:14

Neprestanú, lebo pokým bude na trase ZA - RK, PP, PO alebo KE súvislá diaľnica,mýto pre osobné autá ľudí odradí. A hoci aj cestovné vlakom pôjde hore, náklady na cestovanie autom po diaľnici sa minimálne zdvojnásobia, ak nie ztrojnásobia.
michael89
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 380
Založený: 08. Jan 2009 13:44

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Nové Mesto n/V-Púcho

Odoslaťod DrX » 19. Feb 2011 22:42

stanog, tvoja obmedzena logika je fakt ukazkova: postavili sme do ziliny dialnicu, preto teraz musime do ziliny postavit zeleznicu. kym zeleznicu dostavame, tak zas nebude dost kapacity na dialnici tak zas pristavame povazim dialnicu. atd atd. a na juh sa vy....me. ta bratislavsko-povazska pazravost!!! podla teba sa na juh a vychod ma dialnica a zeleznica postavit kedy? v roku 3000???
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Nové Mesto n/V-Púcho

Odoslaťod stanog » 20. Feb 2011 12:57

DrX klasicky reaguješ odveci. Rovnako nechápem čo s tým má mýto. Výstavba železnice trvá podobne dlho ako výstavba diaľnice, preto nepredpokladám že by tá železnica diaľnicu predbehla.
Ale keď už si DrX začal, povedzme si čo vlastne chceme:
1. Chceme dokončiť aspoň jeden súvislý a pre železnicu ziskový a dôležitý železničný koridor alebo má rýchlosť vlakov naďalej klesať vplyvom rozbitej trate do ktorej desiatky rokov nik neinvestoval?
2. Chceme aby ľudia využívali viac verejnú a teda najmä železničnú dopravu?
3. Diaľnica D1 je našťastie postavená tak, že tých 20-30 rokov ešte v pohode zvládne, tu sa skôr bojím o R1 kde sa rapídne zvýšili intenzity a najmä v úseku TT-GA je to už dnes dosť husté. A práve využívanie verejnej dopravy je cesta ako docieliť že nebude treba stavať paralelnú diaľnicu. Lenže to cestovné časy po ceste a železnici musia byť v prospech železnice. Ak sa dostavia Višňové, zase to nahrá individuálnej doprave.
4. K tomu juhu, osobná železničná doprava tu v úseku ZV-KE z dôvodu nízkej hustoty zaľudnenia nemá veľký potenciál rastu, ale minimálne BA-ZV by som tiež rekonštruoval. V inom vlákne sa tu píše že trasa R2 ZV-KE je tak málo vyťažená že na 20 rokov ju poriešia opravy bodových závad a predpísaná cyklická údržba.
5. Ak cestuje niekto východ-západ stačí jedna kapacitná a rýchla trasa, ak sa na ňu dokáže v pohode napojiť. Preto skôr ako do R2 či novej južnej železnice by som investoval do kvalitného napojenia celého východného slovenska na D1 či železničný koridor.
stanog
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 46
Založený: 29. Jan 2008 12:05
Bydlisko: Do Senca to mám na skok ale do/z Bratislavy často aj hodiny...

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Nové Mesto n/V-Púcho

Odoslaťod i15 » 20. Feb 2011 13:04

Ja som za potiahnutie rekonstruovanej trate do ZA, aspon sa tym nudnym Povazim bude dat rychlo prefrcat :) Potom mozno rekonstrukcie utlmit, lebo okrem zvysenia komfortu velku casovu usporu neprinasaju. A pocas toho utlmu prehodnotit prelozku Kysak-Presov-Krompachy
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Nové Mesto n/V-Púcho

Odoslaťod stanog » 20. Feb 2011 15:31

Správne, pri reko na 160 km/h by jazda cez PO nebola žiadnou časovou stratou, naopak Prešovčanom by sa veľmi skvalitnilo cestovanie.
stanog
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 46
Založený: 29. Jan 2008 12:05
Bydlisko: Do Senca to mám na skok ale do/z Bratislavy často aj hodiny...

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Nové Mesto n/V-Púcho

Odoslaťod magnus » 21. Feb 2011 09:12

Problem v tom variante cez PO boli vysoke investiecie do tunelov, a tie su na Slovensku nepriechodne :-)
magnus
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 271
Založený: 11. Apr 2005 07:12
Bydlisko: Jasenica / Žilina

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Nové Mesto n/V-Púcho

Odoslaťod i15 » 21. Feb 2011 16:13

ano, lebo poziadavka bola navrhova rychlost 200kmh :) Stacilo by aj menej, par minut navyse pre cestujucich do a z KE je nic v porovnani s vyznamom napojenia Presova na hlavny koridor
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Nové Mesto n/V-Púcho

Odoslaťod DrX » 21. Feb 2011 16:17

Co takto spravit poriadnu rekonstrukciu Kosice-Presov (po Kysak sa planuje, dalej je to v nedohladne) ale hlavne 160 KE-ZV-BA, aby sa tam dalo ist po pohodlnej trati minimalne 80-120km/h. Ten system, ze investujeme do estremne drahej rekonstrukcie tej jedinej vetvy, je taka ista slovenska katastrofa ako D1. Nemame peniaze (ani s tymi z EU) na to aby sme to dotiahli na vychod za dalsich 50 rokov. Napriek tomu pchame vsetko do tunelov pri Trencine, zatialco hromada inych trati (ako napr. 160) su v zufalom rozpadajucom sa stave, a nie su tam peniaze ani na elementarnu udrzbu. Potom necudo, ze sa nepouzivaju.

PS: Ze pridat Presov na vetvu Kosice-Zilina-Bratislava nijak nezhorsilo je dobra blbost. Uz tak ako to je, je to cez Zilinu o hubu 450km. Juhom je to aktualne tiez zhruba tolko, ale ak by sa ta trasa ciastocne prebudovala, bola by menej ako 400km. Naopak, pridanie Presova do severnej vetvy by ju predzilo na nejakych 470-480km, cize minimalne polhodinova strata a velky krok spat. Na druhej strane, ak by sa spravil normalny okruh (ekvivalent dialnicnej D1+R1+R2) BA-ZV-PO-ZA-BA, IC vlaky by mohli jazdit po takomto okruhu obojsmerne a cele Slovensko by bolo perfektne obsluzene. Pokial viem, madari maju takuto slucku na Budapest-Miskolc-Nyiregyhaza-Debrecin-Budapest, a maju tak skutocne dobre poriesenee vsetko na tej trase.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Nové Mesto n/V-Púcho

Odoslaťod stanog » 26. Feb 2011 17:50

Len či sa niekto z nás tej slučky dožije. Vlaku ktorý uháňa rýchlosťou cca 150 km/h je úplne jedno či trasa meria 450 alebo 480 km, časovo by tých 30 km spravilo menej ako 15 minút, teda BA-KE po koridore by bolo cez PO za cca 3:15 hod, bez zachádzky do PO 3 hod. Na druhej strane by 100 000 potenciálnych cestujúcich mohlo cestovať priamo.
Ale napríklad ak by sa reko na 160-ku potiahla urýchlene po ŽIlinu tak by vlaky BA-ZA spravili za cca 1:25 hod a za ďalších 1:30 hod by sa dalo docestovať do BB, čo by bolo BA-BB 2:55 hod čo je skôr ako chodí najrýchlejší vlak juhom.
stanog
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 46
Založený: 29. Jan 2008 12:05
Bydlisko: Do Senca to mám na skok ale do/z Bratislavy často aj hodiny...

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Nové Mesto n/V-Púcho

Odoslaťod Tomas PO » 12. Mar 2011 22:13

Tak tak, PO je na opacnom konci statu ako BA a teda cesta ICckom je z PO do BA viac ako rozumna. Preto by mal byt na trasu priamo napojeny. Prestup v Kysaku odrazda vela ludi. Navaznosti vlakov sice su, ale nepomaha to.
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Nové Mesto n/V-Púcho

Odoslaťod DrX » 12. Mar 2011 22:46

Presne tak. PO je na opacnom konci republiky od BA. A preto je totalna blbost, ze vlaky alebo auta by z KE do BA mali jazdit cez PO. To praveze z PO by malo byt jedno, ci ludia pojdu do BA cez KE alebo cez PP, a teda ci pojdu najprv na juh a potom na zapad, alebo najprv na zapad a potom na juh, kedze v oboch pripadoch musia skoncit na juhozapad od PO ;-).
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Nové Mesto n/V-Púcho

Odoslaťod Tomas PO » 13. Mar 2011 01:11

Tak nech idu z PO cez KE a tak do BA, je to jedno
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Nové Mesto n/V-Púcho

Odoslaťod DrX » 13. Mar 2011 16:47

Podme spisat peticiu :-). Ale vies, ze ak ma vlak obchadzat Zilinu, potrebujes od Slotu povolenku...
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Nové Mesto n/V-Púcho

Odoslaťod Pacho » 13. Mar 2011 20:52

drx, vôbec nepotrebuješ od slotu povolenku, a petíciu môžeš kľudne spísať, už máš dva hlasy. Len tie tvoje snahy sú ko keby si chcel aby rieka tiekla hore kopcom. Severný koridor tu existuje už storočia, a nevznikol preto, že sa v 20-tom storočí narodí neaky slota, ale prirodzeným vývojom. Zatial nie je žiaden dôvod meniť tento koridor, a neboj sa za par rokov aj ten "tvoj" slota odíde do zabudnutia, ale sevorom sa bude stále cestovať, aj z BA do KE a naopak. Možna niektorí antislotovci pocestuju cez BP aj po dobudovaní D1, a j s tunelom Višnové, aj s železničným koridorom 160.
Pacho
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 130
Založený: 09. Máj 2006 07:19
Bydlisko: Lipt. Mikulas

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Nové Mesto n/V-Púcho

Odoslaťod DrX » 15. Mar 2011 12:22

Kolko storoci tu existuje severny koridor? Nemam chut sa o tom rozoberat prave s tebou, Pacho. Ale fakt je, ze kosicko-bohuminska trat nikdy nebola ani tretoradou v porovnani s koridormi smerujucimi na Budapest, Vieden a Prahu. Cize Kosice-Bratislava sa vzdycky chodilo cez Budapest, a to skutocne po storocia, ked pachovia nahanali akurat tak ovce niekde na salasi pri ziline.

No a ked sa to (Cesko)Slovensko zriadilo, na juhu bolo potrebne novy koridor vytvorit, pretoze dovtedy smerovalo vsetko na Budapest. Miesto toho sa porobili (a v niektorych pripadoch ani nedorobili) ubohe spojky na tych severo-juzne semrujucich juznych tratiach, aby sa dalo cik-cak dojst z KE do BA aj juhom, zatialco na severe sa investovalo do nalestenej priamej trate (smerovanej na hl.mesto Prahu). Pritom, tak ako pri dialniciach, aj zeleznicne spojenie KE-BA sa da spravit juhom 10x lepsie (lebo by bolo kratsie a v nizsich polohach) a 10x lacnejsie (menej tunelov, mostov atd atd). My ale miesto toho budujeme podla ceskoslovenskeho modelu severny koridor, ktory je zas tak nenormalne drahy, ze na rozdiel od dialnic, nemame ani oficialny plan, kedy by sa cely mal dokoncit. Zakladny princip budovania slovenskej infrastruktury je ale jasny: no a co, ze severom na to nemame? na juh urcite nepustime nic, ani keby sme mali skrachovat.

A vysledok? Tak, ako pri dialniciach, ktorymi su KE a BA cez madarsko prakticky spojene uz od r. 2008, aj pri zelezniciach to dopadne tak, ze 160km/h koridor bude v Miskolci o dobrych 30 rokov skor, nez sa "vetva V.a" cez Zilinu vobec priblizi k Vychodnemu Slovensku. A co spravi Slovensko? Zrusi este viac vlakov KE-Madarsko, aby sa to proste nedalo vyuzivat. Samozrejme ale, sme v EU takze je mu to prd platne. Ale co sa da ocakavat od statu, ktory je proste z madarov zijucich na svojom uzemi natolko pokakany, ze na juh nie je ochotny investovat? (mimochodom, detto je to pri leteckej doprave, ked stat investuje do bratislavskeho aj vsetkych ostatnych skrachovanych slovenskych letisk, len do kosickeho nie, aj ked to jedine je perspektivne - aj v sucasnosti schopne produkovat zisk).
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Nové Mesto n/V-Púcho

Odoslaťod JaNY » 15. Mar 2011 18:34

Mozno ze sa boja, ze ked by sa nieco zmlelo a madari by sa zase rostiahli severnejsie, prisli by ku hotovej dialnici a mi by sme nemali stale tah vychod-zapad. :D Dakujem za pozornost v OT kategorii :)
Obrázok používateľa
JaNY
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 37
Založený: 18. Jan 2010 02:41

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Železničná infraštruktúra

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 15 hostí.