Stránka 2 z 7

OdoslaťOdoslané: 15. Jún 2006 23:18
od jano.z
Teraz ma napadlo jedno ... novšie mašiny majú vlakový zabezpečovať LS90, alebo HMH MIREL VZ1, ktorý pri pokuse rušňovodiča prejsť červenú okamžite strhne rýchlobrzdu ... prečo by sme neuzákonili nejaký mikrovlnný haluz, ktorý by po priblížení vozidla na 8m k spadnutému priecestiu auto zabrzdil ...

OdoslaťOdoslané: 16. Jún 2006 08:15
od Nevedko
JoHnZ napísal:Teraz ma napadlo jedno ... novšie mašiny majú vlakový zabezpečovať LS90, alebo HMH MIREL VZ1, ktorý pri pokuse rušňovodiča prejsť červenú okamžite strhne rýchlobrzdu ... prečo by sme neuzákonili nejaký mikrovlnný haluz, ktorý by po priblížení vozidla na 8m k spadnutému priecestiu auto zabrzdil ...

Super napad, ale ako by to asi fungovalo v situacii, ked trat vedie tesne pozdlz hlavnej cesty a priecestie je iba na odbocke z hlavnej?

OdoslaťOdoslané: 16. Jún 2006 11:01
od mapman
No tak by to nemuselo to auto hned zabrzdiť ale minimálne by to vodiča zvukovým a svetelným signálom v aute upozornilo, že a na blízku niečo deje...

OdoslaťOdoslané: 16. Jún 2006 17:59
od Dialniciar
JoHnZ napísal:Dy:
Diretissima, najmodernejší taliansky koridor pre konvenčnú dopravu s rýchlosťami 160-200km/h a najmodernejším zabezpečovacím zariadením, to naozaj nie je zastaralá infraštruktúra, tým priecestím očividne hýbal počítač ...


K ostatnému sa nebudem vyjadrovať, ale k tomuto krátku poznámku:

"Všetky počítače preč a napsäť socializmus."

Môj názor: Dobre, že to tu nie je a ešte chýba viac tvrdého konkurenčného prostredia na železnice. :lol:

Počítač totiž hýbal na zastaralom priecestí ...

OdoslaťOdoslané: 16. Jún 2006 21:53
od jano.z
Ty robíš nejaké unáhlené závery ... "Všetky počítače preč a napsäť socializmus." ... no to určite, okrem toho, že sa idem utelefonovať by som sa ešte aj upísal ... čo by sme dnes na železnici robili bez PISu ... počítače všade tam, kde treba. Nech sa aj do každej stanice urobí systém automatickej evidencie vjazdu a zastavenia, nech tam výpravcovia nemôžu písať blbosti ... čm prísnejšie bude všetkch sledovať technika, tým menej budú vznikať prúsery. Odkedy sa na 120 a 180 zaviedol CeDES a CePSJ, redukoval sa počet meškaní z prevádzkových dôvodov dopravných (sled vlakov a pod.) na minimum a všetci sme tu spokojní.

Úsekoý ŽSR najprv zaeviduje výluky, pomalé jazdy a iné nástrahy trate. Ja do systému potom nahádžem osobné vlaky, Cargista svoje nákladné, kontrolný ŽSR súkromníkov a traťovákov, ja potom pokontrolujem všetky jazdy, aby nám náhodou neostal zmeškaný osobný vlak, mňa skontroluje Cargista a kontrolný, či som nevyrobil nejakú galibu a do toho nás všetkých kontroluje počítač či sedia následné medzidobia ... výpravcovia vidia a vedia, čo majú robiť a organizácia funguje prvotriedne. Nebyť predpisov (ale vieme, prečo tie tam sú, a nenadávame), za normálneho stavu by sa na telefón nemuselo ani šáhnuť.

Bol to len príklad, že to čo si ty nazval zastaralou infraštruktúrou rozhodne nie je zastaralá infraštruktúra. Ostatne počítač hýbe aj tým priecestím v Šelpiciach. Celá trať sa ovláda z jednoho miesta - z Jablonice ... a všetko beží na počítačoch ... spočiatku to viac išlo ako nešlo (čo je pochopiteľné, na železnici je každý systém viacmenej originál a treba zabehať), ale už to funguje výborne, organizácia dopravy je skvelá, tetuša v Jablonici tam tie vláčiky len tak seká a jazdí sa takmer bez zdržaní (pokiaľ napr. nepodmáča štreku alebo ten panťák/lamino nezdechne).

A ozaj, myslíš si, že u nás na koridore nebudú priecestia? Už máme koridorové priecestia 2, bude tretie ... a jak na patvoru, všetky sú v blízkosti staníc ...

OdoslaťOdoslané: 17. Jún 2006 14:45
od Andrej
JoHnZ napísal:A ozaj, myslíš si, že u nás na koridore nebudú priecestia? Už máme koridorové priecestia 2, bude tretie ... a jak na patvoru, všetky sú v blízkosti staníc ...


Kde mame dnes 2 koridorove priecestia?
Poznam jedno v Raci, kde modernizuju stanicu aj s usekom, kde je priecestie, kde most nestavaju, takisto modernizuju Senkvice a zatial neviem, ci sa tam bude stavat mimourovnove priecestie. A jedno tusim je aj za Trnavou. Ktore teda myslis?

OdoslaťOdoslané: 18. Jún 2006 22:33
od jano.z
No jedno je to o ktorom hovoriíš a druheje na modernizovanom úseku trate Bratislava - Kúty, kdesi pri Malackách (za pána mi na rozum nevie prísť, ako sa to tam volá), hneď pri zastávke ...

OdoslaťOdoslané: 19. Jún 2006 08:55
od Andrej
JoHnZ napísal:No jedno je to o ktorom hovoriíš a druheje na modernizovanom úseku trate Bratislava - Kúty, kdesi pri Malackách (za pána mi na rozum nevie prísť, ako sa to tam volá), hneď pri zastávke ...


Ktore myslis, o ktorom som hovoril? Pri na useku Cifer-Trnava? (na polnej ceste, tam ani nadjazd nebol potrebny), alebo kdesi za Trnavou?. To dalsie myslis zrejme v Plaveckom Stvrtku.

OdoslaťOdoslané: 19. Jún 2006 17:01
od jano.z
No mam na mysli to na tej polnej ceste na useku Cifer - Trnava, druhe myslim ten Plavecky Stvrtok, to za Trnavou myslim to tretie co sa robi, lebo tam este nie je uplne aktivovany ZZ toho priecestia, este by sa malo aj strazit ...

OdoslaťOdoslané: 02. Júl 2006 13:44
od Dialniciar
Ja osobne odporúčam pre železničné priecestia toto:

1. Zásadne investovať do zlepšenia ich prejazdnosti autom, aby sa dalo pohodlne pri rýchlosti 30-40 km/h autom cez ne prejsť.

2. Zlepšiť zvislé dopravné značenie upozorňujúce na každé železničné priecestie, ktoré leží na cestách II. a III. triedy a na frekventovanejších cestách III. triedy.

3. Dobudovať podľa možností (vychádzajúc z bodu č. 2) závory, stačia aj "polovičné".

OdoslaťOdoslané: 02. Júl 2006 22:27
od jano.z
1. To sa robi. Pouzivaju sa na to take sajnove gumokovove vlozky, po ktorych sa da ist s kludom 60

2. Na tom sa takisto robi. Kazdym rokom sa vylepsuje niekolko priecesti, najma na cestach I. a II. triedy. Takisto sa na koridore priecestia rusia a nahradzuju sa krizenim mimourovnovym.

3. S tymi zavorami to vie byt zavse tazke. PZZ je postavene na releovej baze a doplnenie zavor sa defakto rovna stavbe noveho PZZ aj s prislusnou obsluznou elektronikou. A to stoji moc ,moc $.

OdoslaťOdoslané: 02. Júl 2006 22:34
od Dialniciar
JoHnZ napísal:1. To sa robi. Pouzivaju sa na to take sajnove gumokovove vlozky, po ktorych sa da ist s kludom 60


To je síce pravda, ale tieto priecestia sa na viac ako 60% po 3 rokoch používania dostávajú na veľmi zlú úroveň, pretože ten materiál jednoducho "povolí" a rozpadne sa. :idea:

OdoslaťOdoslané: 02. Júl 2006 22:54
od jano.z
Dy: To boli tie prvé. Teraz sa používajú druhé, ktoré by mali vydržať dlhšie

P.S.: Tu vidíš, že každá časť železnice má úplne inú životnosť ako tie ostatné ...

OdoslaťOdoslané: 03. Júl 2006 07:57
od beatle
Dy napísal:závory, stačia aj "polovičné"

- podľa mňa je križovanie železnice a cesty z princípu veľmi nebezpečné, preto treba čo najviac využívať mimoúrovňové križovania a kde sa nedá tak treba maximálnu blbovzdornosť, preto si myslím že polovičné nestačia... :roll:

OdoslaťOdoslané: 03. Júl 2006 09:16
od jano.z
tomas1: Ani celé, je kopec nehôd, kedy borci vbehnú na priecestie nem enem a ostanú tam zavretí ...

OdoslaťOdoslané: 03. Júl 2006 20:46
od Dialniciar
tomas1 napísal:
Dy napísal:závory, stačia aj "polovičné"

- podľa mňa je križovanie železnice a cesty z princípu veľmi nebezpečné, preto treba čo najviac využívať mimoúrovňové križovania a kde sa nedá tak treba maximálnu blbovzdornosť, preto si myslím že polovičné nestačia... :roll:


Buďme však praktický realisti, jednoducho zabezpečiť viac ako 2 300 železničných priecestí formou MÚK je nemožné a aj zbytočné, lebo zase hrozí prípadný pád na vlak ... :roll:

Ak však vieme, že je toto križovanie nebezpečné, tak jednoducho si treba dávať pozor a rešpektovať silu vlaku a odolnosť auta pri náraze. Samozrejme treba na to upozorniť a to sa aj deje - dopravné značenie, výstražná signalizácia, bezpečnostné závory, len je potrebné toto zosilniť a doplniť na maximum.

Lopatisticky povedané: Kto je blbý, toho nezastaví nič. Keď to nebude železničné priecestie, bude to červená na križovatke. :idea:

OdoslaťOdoslané: 03. Júl 2006 21:27
od Andrej
Dy napísal:Buďme však praktický realisti, jednoducho zabezpečiť viac ako 2 300 železničných priecestí formou MÚK je nemožné a aj zbytočné, lebo zase hrozí prípadný pád na vlak ... :roll:


Presne tak, treba postavit len tie, kde je vysoka premavka na cestach a kde na trati jazdi vela vlakov - teda na hlavne koridoroch. Tam, kde jazdi menej vlakov postaci kludne priecestie. Dokonca ani na koridoroch netreba vsade nadjazdy - napr. na polnych cestach.

OdoslaťOdoslané: 03. Júl 2006 22:03
od jano.z
Najlepšie by bolo ruské železničné priecestie. Neviem, či ste to videli, ale je to taká sústava závor, panelov a zátarasov, ktorá sa vysunie pričom v smere od trate sa potom jakžtakž dá prejsť, ale na trať by ste sa tam nedostali ani s T-72 ... to je možno najefektívnejšie riešenie ...

OdoslaťOdoslané: 04. Júl 2006 07:22
od Čavo
JoHnZ napísal:Najlepšie by bolo ruské železničné priecestie. Neviem, či ste to videli, ale je to taká sústava závor, panelov a zátarasov, ktorá sa vysunie pričom v smere od trate sa potom jakžtakž dá prejsť, ale na trať by ste sa tam nedostali ani s T-72 ... to je možno najefektívnejšie riešenie ...

Hmm. Tak toto by ma zaujímalo. Nebola by niekde nejaká fotografia?

OdoslaťOdoslané: 06. Júl 2006 11:38
od beatle
Dy napísal:Buďme však praktický realisti, jednoducho zabezpečiť viac ako 2 300 železničných priecestí formou MÚK je nemožné a aj zbytočné, lebo zase hrozí prípadný pád na vlak ... :roll:

Som sa zle vyjadril, myslel som to tak, že mimoúrovňové tam kde treba (na koridoroch), a VŠADE INDE komplet priecestie s komplet závorami - nie polovičnými. Bo sú takí experti, čo kľučkujú pomedzi závory. Keď to rozoberieme na drobné, tak blbec, ktorý sa rozhodne prejsť - pri polovičných závorách strávi na priecestí (kľučkovaním) viac času ako na priecestí bez závor, čiže je preňho paradoxne priecestie so závorami nebezpečnejšie. Čiže keď ÚK, tak maximálne blbuvzdorné...

(Ospravedlňujem sa za nejasnosť.)

OdoslaťOdoslané: 07. Júl 2006 02:00
od jano.z
Čavo (a aj ostatní): To priecestie, čo malo aj protitankový zátaras a taký zapadací oceľový blok, aby sa poňom dalo prejsť v smere od trate som nenašiel, ale našiel som jedno také "odľahčené" (ale u nás by bohato stačilo, každý borec by rozmyslel, či tam vleze) iba so záporovými plechmi ...

http://www.railfaneurope.net/pix/ru/misc/01_207.jpg

Povšimnite si tých zdvihnutých vecí dole pod závorou ... tomuto ja vravím "sovietske riešenie" ...

OdoslaťOdoslané: 07. Júl 2006 11:20
od Dialniciar
JoHnZ napísal:Čavo (a aj ostatní): To priecestie, čo malo aj protitankový zátaras a taký zapadací oceľový blok, aby sa poňom dalo prejsť v smere od trate som nenašiel, ale našiel som jedno také "odľahčené" (ale u nás by bohato stačilo, každý borec by rozmyslel, či tam vleze) iba so záporovými plechmi ...

http://www.railfaneurope.net/pix/ru/misc/01_207.jpg

Povšimnite si tých zdvihnutých vecí dole pod závorou ... tomuto ja vravím "sovietske riešenie" ...


Ano, ale sú tam aj závory. :idea:

OdoslaťOdoslané: 07. Júl 2006 11:32
od jano.z
Dy: Ja som hovoril niečo o tom, že tam závory nie sú? Závory (polovičné) tu plnia najmä informačnú úlohu o tom, že je zavreté, lebo tie plechy by si nemusel niekto všinmúť ... takisto si tam všimni aj blikač a výstražný zvonec ... ako aj kameru, ktorou sa údržba pozerá na to, či tie plechy nejaký borec nezaprel v otvorenej polohe ...

OdoslaťOdoslané: 07. Júl 2006 11:45
od Dialniciar
JoHnZ napísal:Dy: Ja som hovoril niečo o tom, že tam závory nie sú? Závory (polovičné) tu plnia najmä informačnú úlohu o tom, že je zavreté, lebo tie plechy by si nemusel niekto všinmúť ... takisto si tam všimni aj blikač a výstražný zvonec ... ako aj kameru, ktorou sa údržba pozerá na to, či tie plechy nejaký borec nezaprel v otvorenej polohe ...


Pod koho spadá údržba o železničné priecestia :?:

OdoslaťOdoslané: 07. Júl 2006 11:53
od jano.z
No ako čoho ... stav toho, po čom chodia autá má pod palcom traťová správa a stav zabezpečovacieho zariadenia majú na starosti na zabezpečovačke ...