Stránka 2 z 22

OdoslaťOdoslané: 13. Dec 2005 16:43
od Lenny
aquila napísal:nie je to tento usek kde sa planuje ten tunel dokonca az na 200kmh ? inak ked sme pritom, nebolo by dobre stavat tunely uz rovno aspon na 200 kmh ?


Ne není, na to má moc malý poloměr oblouku. Budou radi na tom úseku dosáhnou rychlost 140 km/h více ne. 8)
Co si pamatuji tak VRT byla plánovaná jako přímka.

OdoslaťOdoslané: 13. Dec 2005 16:45
od Adaios
Podla mna by bola najlepsia ta zelena varianta. :wink:

OdoslaťOdoslané: 13. Dec 2005 18:36
od magnus
Vsetky tieto varianty su na 160 km/h. Jediny tunel na navrhovu rychlost 200 km/h ktory sa pripravuje do realizacie v ramci koridoru Trnava - Nove Mesto nad Vahom je tunel Turecky vrch medzi Novym Mestom a Trencianskymi Bohuslavicami.

Lenny: Toto nie je VRT, ale koridorova trat.

OdoslaťOdoslané: 13. Dec 2005 20:47
od Adaios
magnus napísal:Lenny: Toto nie je VRT, ale koridorova trat.


A medzi tymto je aky technicky rozdiel? :?:

OdoslaťOdoslané: 13. Dec 2005 22:01
od aquila
myslim, ze najma parametre t.j. podla definicie je VRT trat, ktora ide nad 250kmh ... a VRT su zatial ciste na osobnu dopravu. na cargo su klasicke trate ..

OdoslaťOdoslané: 14. Dec 2005 12:00
od Lenny
Adoas napísal:
magnus napísal:Lenny: Toto nie je VRT, ale koridorova trat.


A medzi tymto je aky technicky rozdiel? :?:


VRT má navrhovou rychlost 300 km/h, má jiné povoléné parametry stoupání, směrových oblouků, převýšení kolejnic v oblouku atd oproti koridorované trati, která se modernizuje na rychlost 160 km/h.
Další věc, která je jiná na VRT oproti koridoru je trakční vedení, zabezpečovací zařízení a umístění návěstidel, které musí být dál oproti koridorované trati.

Magnus: Vím, že toto není VRT, ale koridor. Nemáš někde info o navrhovaných rychlostech jednotlivých variant. Myslím si, že tam více než 140 km/h pro klasiku nedostanou. 8)

OdoslaťOdoslané: 14. Dec 2005 12:04
od aquila
lenny: ako aj magnus povedal tak _cely_ koridor po zilinu sa bude robit na rychlost 160kmh (s vynimkou jedneho tunela, kde to snad predpripravia na 200kmh).

OdoslaťOdoslané: 14. Dec 2005 12:12
od Lenny
aquila napísal:lenny: ako aj magnus povedal tak _cely_ koridor po zilinu sa bude robit na rychlost 160kmh (s vynimkou jedneho tunela, kde to snad predpripravia na 200kmh).


Jedině pro vozidla s naklápěcím systémem, pro klasiku bude v Nosickéj přehrady dle mě max 140 km/h.

Tunel pod Tureckým vrchem je součástí stavby Nové Mesto - Púchov.

OdoslaťOdoslané: 14. Dec 2005 16:04
od magnus
Lenny: Nie, tieto obluky su vsetky na 160, jedine usek od Dolneho Hricova okolo Hricovskej priehrady tesne pred Zilinou je na 140. Skusim niekde dostat blizsie info.

OdoslaťOdoslané: 15. Dec 2005 00:38
od jano.z
Podla mojich informacii (ktore budu ale asi v dobe zaciatku stavby neakutalne, na drahe sa vsetko meni po mesiacoch, najneskor vsak s novym GVD a tych bude dovtedy tak 5) sa na to cele vykaslali a teraz dumaju na to ako tam vyrobit co najvacsiu rychlost vo v podstate povodnom profile, v ramci moznosti bez toho, ze by museli polozit jediny most dlhsi 30m a prerazit jediny meter tunela ... cielom je asi nieco ako cesky koridor v useku Brno - Blansko ... clovek si ide po tranzitnom zeleznicnom koridore a zrazu prejde okolo rychlostnika "70" ... smerove podmienky su veru podobne ... (popripade som videl aj navrh na premiestnenie do povodneho telesa Povazskej zeleznice /jeden dvojmost 2x krizom cez priehradu doplneny 2 kratkymi tunelami na vyrovnanie trate do sucasneho profilu ...),

... inak ako koniec trvalej 160 vidavam vo vsetkych materialoch Puchov ...

A Zst. Povazska Bystrica sa bude prerabat cela, v jej vyslednej podobe tu maju ostat len 3 nastupne hrany s nepriamym vchodom (teda ku nastupistu vzdy do odbocky - vid. napr. Trnava - rovno len tranzit)

OdoslaťOdoslané: 15. Dec 2005 11:04
od magnus
Nemyslim si, ze by sa na to zeleznica vykaslala, prave naopak, ma dojem ze maju na tom celkom zaujem a buduci rok by mal bezat geologicky prieskum. Uvidime.

OdoslaťOdoslané: 15. Dec 2005 12:44
od Lenny
JoHnZ napísal:Podla mojich informacii (ktore budu ale asi v dobe zaciatku stavby neakutalne, na drahe sa vsetko meni po mesiacoch, najneskor vsak s novym GVD a tych bude dovtedy tak 5) sa na to cele vykaslali a teraz dumaju na to ako tam vyrobit co najvacsiu rychlost vo v podstate povodnom profile, v ramci moznosti bez toho, ze by museli polozit jediny most dlhsi 30m a prerazit jediny meter tunela ... cielom je asi nieco ako cesky koridor v useku Brno - Blansko ... clovek si ide po tranzitnom zeleznicnom koridore a zrazu prejde okolo rychlostnika "70" ... smerove podmienky su veru podobne ... (popripade som videl aj navrh na premiestnenie do povodneho telesa Povazskej zeleznice /jeden dvojmost 2x krizom cez priehradu doplneny 2 kratkymi tunelami na vyrovnanie trate do sucasneho profilu ...),



Ten úsek byl jeden z prvních, bylo málo zkušeností se stavbou koridorů, postupně se stav měnil až například Česká Třebová - Zábřeh 6 nových tunelů a několik přeložek trati s rychlostí 100-160 pro klasiku a pro naklapěcí systémy 130-160. Ta 100 je v oblouku u Hoštejna, kde moc dobře nešel posunout oblouk. V dnešní době by se i Brno - Svitavy dělaly jinak. 8)

OdoslaťOdoslané: 15. Dec 2005 15:51
od jano.z
Lenny: O tom nepochybujem ... lenže tu nie sme v ČR ...

OdoslaťOdoslané: 15. Dec 2005 16:06
od Lenny
JoHnZ napísal:lenže tu nie sme v ČR ...


Toto nechápu, to je nárážka na co? Na mě? Nebo na trať Brno - Blansko? :?:

OdoslaťOdoslané: 15. Dec 2005 17:36
od jano.z
Ani na jedno, ani na druhé. Na to, že disponujeme borcami, ktorí by boli schopní ponechať to v pôvodnom telese ...

OdoslaťOdoslané: 16. Dec 2005 07:33
od Lenny
JoHnZ napísal:Ani na jedno, ani na druhé. Na to, že disponujeme borcami, ktorí by boli schopní ponechať to v pôvodnom telese ...


Aha, dobře. Ono je vždy levnější ponechat stávající trať v původní stopě než stavět nákladné přeložky 8)

OdoslaťOdoslané: 16. Dec 2005 18:58
od jano.z
No to veru je, len nie vzdy je to efektivne ...

OdoslaťOdoslané: 01. Jan 2006 19:08
od johhan
Mal by to byť červený.

OdoslaťOdoslané: 01. Jan 2006 19:14
od jano.z
johann: Ja som zas počul o zelenom ... na investorskom padalo čosi o dokonale nevhodnom podloží na tej Važine, že červený ani fialový nepripadá do úvahy ...

OdoslaťOdoslané: 23. Jan 2006 18:57
od Adaios
Kedy sa tento usek planuje zacat rekonstruovat :?: - ak tu ta info je tak sorry. :wink:

OdoslaťOdoslané: 23. Jan 2006 20:26
od aquila
ten az nakoniec .. tipujem tak po toku 2010 sa s tym snad zacne ;)

OdoslaťOdoslané: 23. Jan 2006 23:17
od Adaios
aquila napísal:ten az nakoniec .. tipujem tak po toku 2010 sa s tym snad zacne ;)


A bude aj po r. 2010 cena cca. 13 mld. SKK - kedy bola robena tato expertiza :?:

OdoslaťOdoslané: 21. Feb 2006 19:43
od Lenny
JoHnZ,

nemůžeš někde sehnat tabulku s rychlostmi pro jednotlivé varianty pro tuto stavbu?

OdoslaťOdoslané: 10. Máj 2006 12:25
od aquila
tunak je pekny clanok o prelozke trati bytca - dolny hricov, ako vyvolana investicia pri budovani dialnice D1

http://www.vlaky.net/servis/sprava.asp?lang=1&id=1224

OdoslaťOdoslané: 10. Máj 2006 14:04
od jano.z
Pekny text, akurat, ze autor tam ma taku drobunku chybu ... sice sa tou prelozkou premostuje 1,5 km trate, vysledna prelozka ma ale asi len 900m, nakolko nahradzuje dvojesicko ...