Stránka 15 z 52

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 14. Okt 2016 10:30
od dusans
Inak ako laika by ma z histórie zaujímalo, z akého dôvodu neťahali Košicko - bohumínsku železnicu už vtedy cez Prešov. Ak má niekto o tom nejakú historickú informáciu zaujímalo by ma to. Žeby Prešovčania nechceli pustiť úrodnú pôdu? (podobne ako údajne aj Levoča).

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 14. Okt 2016 10:39
od eric987
Pretoze bolo ovela jednoduchsie tahat trat udolim Hornadu ako krizom - krazom po kopcoch medzi PO a SNV. Praveze aj vtedajsia mestska rada Presova "lobovala" za to, aby zeleznica isla okolo PO, avsak dost slabo. Stacilo to iba na vybudovanie odbocky.

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 14. Okt 2016 11:15
od Lorenc
stanley napísal:tak moment ze trasovanie Paludza-LH sa nemeni to mas odkial? pokial dobre viem tu ma nastat prelozka trate a ma sa vybudovat uplne novy terminal s novou stanicou v LM(smerom blizsie ku dialnici) a trat sa bude niekde pri Hradku napajat na povodnu trasu.. aspon tak to bolo a je vsade prezentovane a pokial viem aj samotny starosta a zastupitelstvo v LM to schvalilo


Ostava povodny variant 160km, nie trasa v povodnej stope to som myslel. Čiže bez modifikacie pôvodneho projektu ako sa to bude robit pri Strbe zo 160 na 140km/h.

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 14. Okt 2016 13:56
od stanley
Lorenc napísal:Ostava povodny variant 160km, nie trasa v povodnej stope to som myslel. Čiže bez modifikacie pôvodneho projektu ako sa to bude robit pri Strbe zo 160 na 140km/h.


aha tak sorac, len sme sa kus nepochopili, samozrejme tak som to mal na mysli :)

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 14. Okt 2016 14:43
od Lorenc
Stavba bola rozdelená na 5 etáp, ktoré boli ďalej projektované samostatne:

1. etapa:
Zahŕňa úsek trate Poprad – dočasná výhybňa Lučivná, čo predstavuje 12,868km pôvodnej
trate, skrátenej po modernizácii na 12,700km. V rámci etapy je zmodernizovaná železničná
stanica Svit a dva traťové úseky. Na preložke žel. trate bude vybudovaná nová železničná
zastávka Lučivná. Celý úsek je navrhnutý pre traťovú rýchlosť min. 160km/h
(s parametrami do 200km/h).

Rozhodujúce ukazovatele etapy:
• Dĺžka etapy: 12,700km nová trať (pôvodne 12,868km)
• Preložka trate: 2,791km (21,98% z celkovej dĺžky)
• Mosty: 9 nových a rekonštruovaných
• Protihlukové steny: 7068m

2. etapa:
Zahŕňa úsek trate Lučivná – Važec, čo predstavuje 11,444km pôvodnej trate, skrátenej po
modernizácii na 9,905km. Celý modernizovaný úsek je navrhnutý pre
traťovú rýchlosť min. 160km/h (s parametrami do 200km/h).

Rozhodujúce ukazovatele etapy:
• Dĺžka etapy: 9,905km nová trať (pôvodne 11,444km)
• Preložka trate: 9,608km (97% z celkovej dĺžky)
• Ozubnicová železnica: predĺženie o 2,916km
• Tunely: Kolombiarok – 1 210m
Štrba - 2 498m
Hencnava - 1 060m
• Mosty: 5 cestných, 9 železničných
• Protihlukové steny: 75m
• Zásnežky: 2935m

3. etapa:
Zahŕňa úsek trate Važec – železničná stanica Východná, čo predstavuje 7,039km pôvodnej
trate, skrátenej po modernizácii na 6,92km. Celý úsek je navrhnutý pre traťovú rýchlosť min. 160km/h (s parametrami do 200km/h).

Rozhodujúce ukazovatele etapy:
• Dĺžka etapy: 6,920km nová trať (pôvodne 7,039km)
• Preložka trate: 4,194km (57,10% z celkovej dĺžky)
• Nový železničný zvršok: 12,802km
• Tunely: Dúbrava – 1330m
Zámčisko - 155m
• Mosty: 7 nových a rekonštruovaných
• Protihlukové steny: 4866m

4. etapa:
Zahŕňa úsek trate železničná stanica Východná (mimo) – železničná stanica Liptovský
Hrádok (mimo), čo predstavuje 11,530km pôvodnej trate, skrátenej po modernizácii na
10,3km.
Celý úsek je navrhnutý pre traťovú rýchlosť min. 160km/h (s parametrami do 200km/h).

Rozhodujúce ukazovatele etapy:
• Dĺžka etapy: 10,300 km nová trať (pôvodne 11,530km)
• Preložka trate: 7,953km (77,21% z celkovej dĺžky)
• Nový železničný zvršok: 20,496km
• Tunel: Červený Kút Južná tunelová rúra 4884m
Severná tunelová rúra 4863m
• Mosty: 6 nových a rekonštruovaných
• Protihlukové steny: 652m

5. etapa:
Zahŕňa úsek trate Liptovský Hrádok – výhybňa Paludza (mimo), čo predstavuje 20,297km
pôvodnej trate, skrátenej po modernizácii na 18,550km. Celý úsek je navrhnutý pre traťovú rýchlosť min. 160km/h
(s parametrami do 200km/h).

Rozhodujúce ukazovatele etapy:
• Dĺžka etapy: 18,550km nová trať (pôvodne 20,297km)
• Preložka trate: 14,583km (71,85% z celkovej dĺžky)
• Nový železničný zvršok: 43,507km
• Tunel: Paludza – 630m
• Mosty: 39 nových a rekonštruovaných
• Protihlukové steny: 5734m


2.ETAPA SA SKRESÁVA 1.ETAPA A 5.ETAPA SÚ URČITE 160KM, 3. A 4. ETAPA NEVIEM

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 14. Okt 2016 14:46
od Lorenc
eric987 napísal:Pretoze bolo ovela jednoduchsie tahat trat udolim Hornadu ako krizom - krazom po kopcoch medzi PO a SNV. Praveze aj vtedajsia mestska rada Presova "lobovala" za to, aby zeleznica isla okolo PO, avsak dost slabo. Stacilo to iba na vybudovanie odbocky.


A je to jednoduchšie ? V parametroch 160 km/h?. Zaveste to ak je štúdia.

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 14. Okt 2016 18:21
od jarino
Vtedy to bolo jednoduchšie. Teraz zrejme keby sa veľmi chcelo...
Ale pre nákladnú dopravu by bola trať cez PO obchádzka. Ale v osobnej by to prospelo.
Jediné prístupné bude asi toto od Reming-u: http://www.reming.sk/--17-14-zsr-modern ... imo--kysak

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 15. Okt 2016 11:33
od eric987
Lorenc napísal:
eric987 napísal:Pretoze bolo ovela jednoduchsie tahat trat udolim Hornadu ako krizom - krazom po kopcoch medzi PO a SNV. Praveze aj vtedajsia mestska rada Presova "lobovala" za to, aby zeleznica isla okolo PO, avsak dost slabo. Stacilo to iba na vybudovanie odbocky.


A je to jednoduchšie ? V parametroch 160 km/h?. Zaveste to ak je štúdia.

Otazka bola, preco v minulosti nesla zeleznica cez PO. Dnes nie je jednoduche tahat na 160 ani cez PO ani cez Margecany. Koniec koncov treko Kysak - Krompachy bola na 160 projektovana len medzi Margecanmi a Krompachmi, medzi Kysakom a ´Margecanmi sa uvazovalo len 120-140 s obmedzenim za ZST Kysak na 100.

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 15. Okt 2016 12:16
od Lorenc
Ten sposob napojenia zeleznice ako kysak sa vyskytuje aj v novych planoch ako tzv Y. Vid polske zeleznice a nova HSR. I ked je to na nase pomery tazko porovnatelne.
A nebol by problem ze cestujuci ke-po by zaplnili vlak a ti co idu z kosic do ba by nemali miesto :-) iste dalo by sa to riesit ale tato komplikacia dnes nieje.

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 15. Okt 2016 12:48
od Yoggy52
Tak sa da ze minimalna dlzka jazdy je 100km a nikto z kosic do presova nepojde... Takto tomaju viaceri dopravcovia... Z mojho pohladu mi pride uplne zbytocne riesit trat cez kysak, ked "mame" fin. prostriedky aj na to, aby sa to dalo riesit cez presov... a bude to mat ovela vacsi prinos pre takmer 50% presovskeho kraja...

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 15. Okt 2016 16:49
od Lorenc
https://www.rail.sk/arp/slovakia/zelmaps2.htm trať 624

Chýba minister, čo by mal víziu spojiť PP- Prešov s Košicami.

Ale v tej štúdii http://www.reming.sk/--17-14-zsr-modern ... imo--kysak, je tam len Kysak-Prešov, predmetný úsek Krompachy-Prešov som nevidel je to niekde?

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 17. Okt 2016 20:57
od EmBe
Lorenc napísal:
Stavba bola rozdelená na 5 etáp, ktoré boli ďalej projektované samostatne:

Čo všetko tam bolo ešte upravené? Aj počet tunelov bol skresaný, nie? Nevieš v ktorej etape nakoniec ktoré tunele ostali?

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 17. Okt 2016 22:11
od Lorenc
2.ETAPA SA SKRESÁVA 1.ETAPA A 5.ETAPA SÚ URČITE 160KM, 3. A 4. ETAPA NEVIEM


Asi tieto veci vieme zislo by sa spytat ZSR. Mam dojem ze sa jedna len o jeden usek. So skratenim tunela v strbe. Ale vykupy pre novy koridor som nasiel iba na stranke mapka.gku na uskeoch 1 a 5 etapy. 3 a 4 mozu byt teda iba na 140.

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 11. Nov 2016 15:21
od RudoLM
Nová železničná trať pomôže rozvoju mesta

viewtopic.php?f=35&t=22020

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 11. Nov 2016 20:14
od mireceq
Richard Sulik v europarlamente vystupil ohladom tohto projektu, hovori ze novy most ktory mesto Liptovsky Mikulas pozaduje je zbytocny a ze je to neopravnene minanie peniaze danovych poplatnikov.
Pozaduje tuto cast projektu presetrit v europskych vyboroch. To mu zrejme bolo odsuhlasene.
Je mozne ze projekt sa oneskori.

Video na FB: https://www.facebook.com/RichardSulik/v ... 542396772/

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 11. Nov 2016 20:59
od Lorenc
To nemysli vazne. Nech sa pozre na D3. Kym nezacneme stavat dialnice a zeleznice za svoje tak nebudeme mat realne ceny. A nejaky mini most v LM neznamena minanie danovych poplatnikov. Ale kartelove dohody tam sa mina. Zas preciedza komara a tavu prehlta.

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 11. Nov 2016 22:50
od BoroZA
Prepáčte za odbočku, ale práve som si prečítal článok o modernizácií trate Palúdza - Lipt. Hrádok, a veľmi ma zaujíma trasa nového vedenia železnice. Je tu niekde nejaká mapka alebo plánik, prosím vás? ;)

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 12. Nov 2016 06:31
od Lorenc
Par prispevkov spat. To je priklad ked tupelo politik absolutne nerozumie infrastrukture. Toto stoji fakt za vystupenie v europarlamente. I ked nevravim ze ten most je bezchyby a cele napojenie stanice na mesto. Ale to by sa tam muselo zdemolovat par stavieb.

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 12. Nov 2016 12:40
od BoroZA
Nech hľadám ako môžem, mapku novej trate medzi Palúdzou a LH tu nájsť nemôžem. Sú tu len trasy od LH ďalej na východ. :(

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 12. Nov 2016 13:30
od jarino
Páči sa: http://www.reming.sk/files/2014-08-06-1 ... o__ice.pdf
K LM len toľko. Dúfam, že na ŽSR niekto premýšľa do budúcnosti a už vedia, čo budú robiť, ak budú tieto problémy pokračovať.
Možno by predsa bol lepší súvislý úsek Lučivná - Poprad-Tatry - SNV.

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 12. Nov 2016 19:40
od stanley
presne tak aj ja som radsej za usek SNV-PP-Lucivna ovela jednoduchsie staci poskracovat ci zrezat zakruty a je to ,len 1 tunel, takmer ziadne mosty ,tu nie je o com, jednoznacne sa malo ist do tohto useku.. a nie riesit blbosti okolo LM.. usek hradok-paludza je ovela komplikovanejsi aj na vyvlastnovanie pozemkov aj celkovo narocnost stavby je ovela vyssia kedze si to vyzaduje vybudovat celkom nanovo stanicu v LM (tym padom aj autobusovu bude treba prestahovat a povodnu zrusit-aby to bolo pokope) ku stanici vybudovat infrastruktury ,napojenie na mesto+ dalsie tunely na trase, na tomto useku.. a to uz nevravim ako bude natrocny usek l.hradok-lucivna s tunelom strba, kde bude nutne celu stanicu strba posunut o riadny kus nizsie, nakolko trat nemoze ostat v povodnej stope nakolko to je maximalne nevyhovujuce pre vyssie rychlosti, dokonca ani pre 140(ak by chceli aj nizsiu dat ako avizovali)..

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 14. Nov 2016 12:45
od RudoLM
Tá mapka na reming.sk je dosť stará (iba červená čiara) niečo aktuálnejšie a konkrétnejšie máte niekto?

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 14. Nov 2016 14:32
od Lorenc
Toto je úplne staré, ale v podstate je to zelený variant, o ktorom točia ŽSR vyzerá na 140km/h. Celkovo vychádza menej nákladný zrejme, ale niesú tam polomery. Tu 140km som našiel v textovom dokumente. Tzn. 160-200 majú úseky LM-LH a PP-Lucivna.

https://www.enviroportal.sk/eia/detail/ ... miku/print

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 14. Nov 2016 14:52
od RudoLM
Neviem nájst 5. etapu: úsek Liptovský Hrádok – výhybňa Paludza.

a ešte k tomu Sulíkovi v EU Parlamente povedal "Do súčasnej doby nebolo predložené verejnosti na pripomienkovanie posúdenie vplyvu na životné prostredie. Teda nebola predložená EIA".
To čo presne sa má spraviť a ako dlho to bude trvať?

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 14. Nov 2016 15:36
od Lorenc
Veď piata etapa je uz vykúpená, posledné, čo som zverejnil ma ísť do škrtania tunelov ak si všimnete Štrba z 4,1 na 1,7 km a K.Lehota z 4,3km ide do povodnej stopy trate. I keď dufam, že im trkne a bude tam 160-200km a tunely ostanu aj velkoryso.

http://mapka.gku.sk/mapovyportal/?basem ... ?parcelsc=[1638287024,1638287023]&parcelse=[1570130052,1570130046,1570130049]