ŽSR Uzol Bratislava

sekcia venovaná železniciam

Moderátor: Moderátori

Re: ŽSR Projekt Bratislava Filialka

Odoslaťod Andrej » 16. Okt 2012 09:10

Aj tie ranne vlaky do Petrzalky boli prazdne preto, ze jazda z Race trvala takmer 30 minut, cize mnohokrat viac ako autom.

IMHO v buducnosti budeme tazko plakat, ze sme tuto prilezitost prepasli. Tak, ako nemame ziadny osoh z toho, ze v 70-80. rokoch stavil stat na nakup autobusov (spotrebneho tovaru) namiesto vystavby metra alebo aspon kvalitnej elektricky, tak nebude ziaden osoh z nakupu novych trolejbusov o dalsich 20 rokov ani nikdy. Takze opät len zapchame usta volicom, dokopy sa nic nevyriesi a k tomu zaplatime mimoriadne drahu kampan Ftacnikovi (primatorsku alebo prezidentsku)...
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: ŽSR Projekt Bratislava Filialka

Odoslaťod devil » 16. Okt 2012 12:19

ranne vlaky boli prazdne najskor preto lebo vacsina aut ide do centra. tak ako su prazdne ranne spoje do inych stvrti.

vlakove spojenie do centra je aj hlavna stanica ktora lezi priamo v starom meste. nova trat by bola subezna s tratou vinohrady - hl. stanica a isla by v trase sucasnej elektricky. suhlasim ze nakup vozdiel je spotreba na ktoru ale mesto nema. v principe je spotreba aj asfaltovanie vyse 500 km ciest a tiez sme radi ze sa to robi. preco by z nich nebol osoch, ved tie stare elektricky su uz na smiech. co uz nie je spotreba je oprava st. m., nova trat, oprava trate v dubravke a opravy trati v KE.

Ostatne staty stavaju v hlavnom meste metro za desiatky mld. €, my sme odmietli 85% pomoc pre lacnejsiu podzemnu zeleznicu...


tie hlavne mesta su porovnatelne ?
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: ŽSR Projekt Bratislava Filialka

Odoslaťod Andrej » 16. Okt 2012 14:01

Pokial by doprava z hl.stanice do centra (nielen na Zochovu) bola vyhovujuca, dalo by sa povedat, ze cast centra je relativne dobre dostupna. Akakolvek doprava z Hlavnej je vsak katastrofa - elektricka bud neuveritelne pomala alebo ziadna, busy absolutne preplnene a pomale. Dalsia vec je kapacita Hlavnej stanice, ktora uz dnes v spickach praska vo svikoch, co sposobuje caste meskanie vlakov.

Hlavne mesta, ktore maju metro nie su porovnatelne, preto som povazoval pre BA ako vhodne riesenie lacnejsiu podzemnu zeleznicu (namiesto 10-ky mld. € cca 1,2-1,5 mld. €) Kedze ta je uz passe, riesenie uz vidim jedine v elektricke pod povrchom aspon v useku Hl.stanica-Saf.namestie.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: ŽSR Projekt Bratislava Filialka

Odoslaťod aquila » 16. Okt 2012 16:33

len to sa da riesit za zlomok ceny filialky .. navyse ako som spominal, filialka mala zmysel len v povodnom projekte od remingu, kde to mala byt nova hlavna stanica s bezuvratovym napojenim na vsetky smery a aspon 8 nastupnych hran ..

metro pre bratislavu je uz pase, to sa posralo v 1990 ked to VPNkari zrusili a 5 mld csk sa presunulo do prahy .. stacilo vybudovat aspon usek z petrzalky po AS mlynske nivy .. ale to je neskoro .. a aj to bola hlupost, keby sa pokracovalo v plane elektriciek zo 70 rokov, ma bratislava 2x tolko elektrickovych trati, v petrzalke 2 radialy a temer ziadne problemy s dopravou ..

krasna geneza tu ..

http://www.metroweb.cz/diskuze/viewtopi ... 800#p65800

proste problem bol, ze niekoho napadlo planovat bratislavu pre 1 mio ludi .. co bolo vtedy 25% obyvatelstva slovenska ..

pozri si povodny navrh zo 70tych rokov pre elektricky, ako mali byt vedene v podzemi v CMO ...
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 578
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: ŽSR Projekt Bratislava Filialka

Odoslaťod fh » 16. Okt 2012 17:49

To že boli megalomanské plány nafukovať Bratislavu na milión ľudí neznamená že ľahké metro treba odmietať. A Filiálka by tomu pomohla. Teraz som zvedavý čo sa bude diať s Hl. stanicou. Určite si mädlia ruky ľudia čo sledujú svoje obchodné záujmy v tomto priestore, aj keď to, že sa otvára nový Centrál na Trnavskom ich práve neteší :-) Ale konkurenčná stanica nebude a to je to hlavné.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Re: ŽSR Projekt Bratislava Filialka

Odoslaťod Andrej » 16. Okt 2012 17:56

aquila, neviem, ci by tunel v useku Hl.stanica-Centrum stalo zlomok z Filialky, ale takmer urcite by sa dal financovat z OPD 2014-20. Uvidime, ci sa vobec podari postavit cast elektricky cez Stary most.

Filialku zbabralo predovsetkym mesto BA a developeri sprostymi poziadavkami, bez ktorych by nebolo vydane UR.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: ŽSR Projekt Bratislava Filialka

Odoslaťod doktorandfei » 17. Okt 2012 10:44

Mám trošku iné info, podľa mojich informácií existuje záložný projekt DOPRAVOPROJEKTU (z časti aj nakreslený) alternatívnej podzemnej trate Predmestie - Filiálka - Petržalka v menšej hĺbke vedený pod Karadžičovou ulicou a následné vystúpanie na starý most. Možno sa čoskoro udejú aj iné zaujímavé prekvapenia.
doktorandfei
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 281
Obrázky: 1
Založený: 10. Máj 2012 09:10

Re: ŽSR Projekt Bratislava Filialka

Odoslaťod Andrej » 17. Okt 2012 11:29

Projekt o ktorom pises bol jednou z povodnych alternativ. Dovod, preco musela ist trat podstatne nizsie, ako sa povodne planovalo bol v pripade Jarosovej a okolia Filialky uzemny plan BA, v ktorom je Jarosova ulica pri krizovatke s Racianskou vedena podurovnovo (ako sucast severnej tangendy), v dosledku coho musela ist zeleznica (a taktiez stanica Filialka) o dalsiu uroven nizsie. Mesto nechcelo za ziadnu cenu zmenit UP, hoci cely priestor sa dal riesit mimourovnovo aj v pripade plytsieho zapustenia zeleznice - Jarosova po povrchu a Racianska podjazdom. Hlbsie zapustenie povazovali pri Eurovei a okoli, co v konecnom dosledku cely projekt velmi predrazilo.

Akekolvek zmeny v projekte si teda vyziadaju len dalsiu zmenu UP, ktora uz raz nepresla, pricom pochybujem, ze by tentokrat mesto BA ustupilo.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Andrej » 30. Okt 2012 09:45

Ked sme uz pri zeleznici, tak dnes bola opät paralyzovana doprava na zel.trati v BA pre nejaky problem medzi BA-Vinohrady a BA-Hl.st. Keby bola Filialka (cert to vezmi, hoc aj samotny usek po Filialku), cast vlakov by sa mohlo odklonit tam. O piatkovej havarii sa snad ani nemusim zmienovat.
Inac kedze v buducom prog.obdobi pojde zrejme rovnaka ciastka na zeleznice ako aj D+RC, namiesto dobudovania Filialky sa bude stavat len viac trati na severnej trase.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod aquila » 30. Okt 2012 11:38

to nema s filialkou nic spolocne .. vobec nie je problem operativne odklonit vlaky uz teraz na nove mesto, kde je uz teraz viac nastunych hran ako sa planovalo na filialke a je tam aj lepsie napojenie na vsetky smery ..

podstatne vacsi prinos by mal tunel pod karpaty ..

cize filialka by nic nevyriesila, len terajsie nehody ukazali, ze chyba najma komplexna rekonstrukcia bratislavskeo uzla a chybaju spojky etc .. nie filialka
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 578
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Andrej » 30. Okt 2012 11:45

s Filialkou to ma spolocne to, ze je to financovana z KF - cize pokial bude v buducom prog.obdobi vyclenenych z KF napr. 2 mld. €, tak nepojde z toho cca 0,5 mld. € na Filialku ale pojdu cele 2 mld. € na V. a VI. koridor, pripadne nejake odrobinky na integrovanu dopravu.

Nove Mesto je absolutne nafigu, preco by odtial chodili vlaky absolutne prazdne oproti smeru od Hlavnej st. ? Mnoho znamych, co denne cestuju zeleznicou mi v poslednej dobe tvrdilo, ze sa tesili na Filialku, kedze odtial by to mali do prace podstatne jednoduchsie. Takze im ostava bud ostat trcat v zapchach alebo sa tlacit v meskajucich vlakoch kvoli nepostacujucej kapacite Hl.st.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 30. Okt 2012 12:18

s Filialkou to ma spolocne to, ze je to financovana z KF - cize pokial bude v buducom prog.obdobi vyclenenych z KF napr. 2 mld. €, tak nepojde z toho cca 0,5 mld. € na Filialku ale pojdu cele 2 mld. € na V. a VI. koridor, pripadne nejake odrobinky na integrovanu dopravu.


myslim ze vacsina pojde na pokrytie trate po ZA, resp. KE-kysak. a este by ma zaujimalo ci cesi/poliaci robia nieco na svojej strane koridoru VI. po nich pravdu povediac bude problem najst efektivny projekt do KF.

Nove Mesto je absolutne nafigu, preco by odtial chodili vlaky absolutne prazdne oproti smeru od Hlavnej st. ? Mnoho znamych, co denne cestuju zeleznicou mi v poslednej dobe tvrdilo, ze sa tesili na Filialku, kedze odtial by to mali do prace podstatne jednoduchsie. Takze im ostava bud ostat trcat v zapchach alebo sa tlacit v meskajucich vlakoch kvoli nepostacujucej kapacite Hl.st.


a to vsetko len preto lebo magoriat nezvlada reko hl. stanice. ked sa tento problem vyriesi filialka bude zrela aby padla do zabudnutia.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Andrej » 30. Okt 2012 12:32

Cesi su v modernizacii podstatne dalej ako my, v Jablunkovskom priesmyku sa predsa razi/rekonstruuje tunel aj prilahly usek.

V BA nie je problem ani tak Predstanicne namestie resp. stanicna hala, ako kapacita nastupist a umiestnenie stanice. Magoriat nezvladol predovsetkym zmenu UP kvoli Filialke, ked ju uplne zbytocne predrazil nezmyselnym trvanim na zlych rieseniach.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 30. Okt 2012 12:37

neviem ake nastupiste by si chcel. ked sa z vlaku vyruti vyse 500 ludi tak sa proste budu tlacit.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Andrej » 30. Okt 2012 12:46

Vlaky v rannej a poobednajsej spicke vezu bezne 1000-2000 ludi.
Nizka je kapacita vsetkych nastupist - na Hl.stanici ich nerozsiris, na Filialke by boli dalsie + podstatne lepsia obsluha uzemia. Opakujem, som aj za reko starej trate do Filialky.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 30. Okt 2012 14:32

10 voznovy R je 600 ludi. max. 1000 ked sa tlacia ako sardinky. viac ludi na jednej kolaji v jednom case nemozes mat. 2-3 min. od vystupenia z vlaku po vychod z budovy aj v spickove dni. som tiez za reko starej trate ale to nic nezmeni na tom ze BA nie je vieden a tieto 2 stanice su prilis blizko k sebe aby obsluhovali jedinu vytazenu trasu ktoru BA ma.
.
zeleznice su uplne mimo. namiesto potrieb 5. kategorie by sa mali ZSR zamerat na reko koridoru IV., optimalizaciu trati a ZSSK na nakup novych vlakov a obnovu starych stanic. kludne to moze spadat pod ID.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod fh » 30. Okt 2012 14:36

Ako vplýva rekonštrukcia Filiálky alebo hlavnej stanice na regionálne rozdiely? :-D :-P. Nanajvýš si sem príde zopár blbeckov kopnúť zo svojho valala do Bratislavy, aj keď o nej nič nevedia len tam párkrát boli a teraz sa cítia povolaní riešiť železnice v Bratislave :-D Samozrejme nemyslím tým Andreja, ale devila. Odkukal si zopár fráz a slovných spojení od aquilu čo tu fanaticky popiera Filiálku lebo je to jeho úloha a papagájuješ tu čo sa premlelelo 100 krát vo vlákne o Filiálke. Som zvedavý či ma zase zmazeš ako nedávno, lebo opačné názory tu admin a moderátori, myslím teba devil potierajú viac ako kedysi za caesara.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Andrej » 30. Okt 2012 14:39

88 miest na sedenie, cca 50 na statie, bezne chodi 10-15 voznov v R a Zr. Ako sardinky sa tlacia ludia kazde rano. Este raz - nejde o kapacitu nastupista, ale prave o mnozstvo ludi, co cestuje denne do BA.

Pre optimalizaciu trati mimo TEN-T by boli zrejme potrebne peniaze z ERDF - snad buduci OPD bude mat z ERDF podstatne viac, aspon ako to je v CR. Nakup novych suprav sa bude realizovat z pr.osi 4 - t.j. peniaze urcene na Filialku.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 30. Okt 2012 15:40

88 miest na sedenie maju stare vozne, nove okolo 60 aj 75 ale vozen pre invalidov/batoziny tusim okolo 30. potom je prva trieda. na statie 50 miest - to akoze na chodbe sirokej do 1 metra ? urcite nie je bezne ani 15 voznov. navyse osobaky maju bezne 4-6 voznov. takze celkovo silne prehanas. a odkial vlastne beries ze nastupistia nestacia ?
.
fh, hlavne sa vyjadrujes k teme ktoru nemusis. filialku fanaticky nikto nepopiera. uz som ti raz napisal ze trat od vinohradov po filialku je paralelna so sucasnou tratou na hlavnu z toho isteho smeru, toto samo osebe staci. tebe je asi uplne jedno ze z 2 mld. by islo par sto milion na 1 zeleznicnu stanicu a potom dalsie roky by to pokracovalo dalej. po TEN-T 17 by este EU mala zatrhnut koridor kde 142 km stoji 5 mld. a potom by uz ZSR bola prinutena rozmyslat racionalne. tak ako na dialnici by EU mala striktne trval na max. nakladoch na 1 km ktore tu boli uvedene. a toto vsetko ma s RR uz vela spolocneho.

neviem co som ti zmazal, najskor som to prehodil do inej temy. ak som to naozaj zmazal tak nechtiac a prepac.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Andrej » 30. Okt 2012 16:59

B, Bdt a Bdtmee, Bdteer, ktore tu jazdia najcastejsie maju 80-96 miest. Na chodbe tazko odhadnut, ale co bezne vidim rano byva bezne viac ako 50 ludi a pravidelne sa stava aj to, ze nie je kde sa ani postavit.
Tieto problemy sa samozrejme daju vyriesit este väcsim poctom voznov a hlavne pravidelnym intervalom, lenze prave tu nastava problem - akonahle prichadzaju vlaky v cca 20 minutovom intervale (co by mal byt uplne standardny interval v okoli BA pocas celej spicky), staci jedno male meskanie a postihne to vsetky vlaky, kedze nemaju volnu kolaj a meskania sa kumuluju. V pripade Filialky by sa Hlavna stanica poriadne odlahcila. Do preplnenych vlakov ludi z aut nedostanes a BA bude nadalej upchata.

To, ake hlupe rozhodnutie sa spravilo zastavenim Filialky zistime zrejme az casom...
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod DrX » 30. Okt 2012 18:07

devil napísal:http://dialnice.info/viewtopic.php?f=35&t=17509

toto sa do tejto temy uplne hodi. namiesto optimalizacii trati, zlepsenia zab-zar atd. sa ma realizovat projekt kde len 142 km usek LM-kysak ma podla vlanajsej spravy stat 5 mld. eur. to uz rovno mozu zahrnut aj ten tunel od PP popod tatry.


no, fakt cumim, ze chcu totalne odpisat vsetky ostatne zel. trate (aj ked pri tych novinarskych clankoch jeden nikdy nevie...). asponze R2 po Kosice sa pre aktualne ministerstvo stava realnou prioritou.

re Filialka: podla mna to jednoducho bolo MEGALOMANSKE A PREDRAZENE, ako uz byva dobry blavacky standard. V tej suvislosti si staci porovnat, kolko sa planovalo minut na IDSka v BA a KE: v BA 2.2mld EUR, v KE 280mil EUR (zdroj http://www.stavebne-forum.sk/events2011 ... atusek.pdf ). Podla jasnej logiky, ze v ramci vyrovanavania regionalnych rozdielov dame na jedneho blavaka 5x viac nez na jedneho kosicana. Uplne normalne :-). No a najsrandovnejsie je, ze velmajster Matusek berie ako sumestia "BB-ZV", "PP-Tatry", ale o Presove (teda KE-PO) vobec vobec neuvazuje. A to je zvlast divne, kedze pokial viem ja, tak v ramci IDS KE sa malo riesit aj napojenie PO (vid http://www.skyscrapercity.com/showthrea ... st79391046 resp. http://www.voy.com/195032/119.html ).
Naposledy upravil DrX dňa 30. Okt 2012 18:09, celkovo upravené 1 krát.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod granite01 » 30. Okt 2012 18:09

Ono Filiálka so 4hranami podľa mňa je zbytočný a drahý luxus . . . tam by bolo vhodné urobiť kompletne novú hlavnú stanicu v Bratislave aspoň so 4 kompletnými nástupišťami a tunelom popod centrum Bratislavy smerom na stanicu BA-Lamač aj BA-Petržalka. Potom by mala Filiálka naozaj svoje opodstatnenie.
granite01
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 747
Založený: 02. Dec 2010 16:18
Bydlisko: KE

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Bager3 » 30. Okt 2012 20:41

pridam sa k aquila treba na zeleznici v BA urobit tunel cez karpaty ako prvy na odklonenie nakladnej dopravy. neviem ci su k tomu uz konkretne navrhy alebo je to zatial len nakreslene v UP BA. Tym by sa prestavala cela zastavka Vinohrady a trat medzi vinohradmi a Hl. St. by mala vyssiu kapacitu. Ale chcelo by to konkretne vediet kde je najslabsie miesto v zeleznicnom uzly v BA, nemam konkretne udaje len hadam. Filialky skoda bola by podla mna hodne vyuzivana cestujucimi.
Bager3
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 322
Obrázky: 2
Založený: 16. Nov 2005 12:12

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod aquila » 30. Okt 2012 21:37

Andrej napísal:s Filialkou to ma spolocne to, ze je to financovana z KF - cize pokial bude v buducom prog.obdobi vyclenenych z KF napr. 2 mld. €, tak nepojde z toho cca 0,5 mld. € na Filialku ale pojdu cele 2 mld. € na V. a VI. koridor, pripadne nejake odrobinky na integrovanu dopravu.


zrusenie filialky bol najlepsi krok, co sa mohlo stat, kedze konecne kompetentnym doslo, ze sa daju vyuzivat peniaze aj na zmysluplne projekty v bratislave ako na opravu elektrickovych trati, ich vystavba ako aj obnovu vozoveho parku.. niecoho na co dosli cesi uz v roku 2004 ..

a keby aj radsej 500 mio na obnovu vozoveho parku ako filialku...

bohuzial ani na tomto fiasku sa kompetentni nepoucia, ako sa ma robit projekt.
ako ma vyzerat spolupraca statu, samospravy, kraja, podnikatelov aby si nieco sice uliali ale aby aj nieco vybodovali ..

Andrej napísal:Nove Mesto je absolutne nafigu, preco by odtial chodili vlaky absolutne prazdne oproti smeru od Hlavnej st. ? Mnoho znamych, co denne cestuju zeleznicou mi v poslednej dobe tvrdilo, ze sa tesili na Filialku, kedze odtial by to mali do prace podstatne jednoduchsie. Takze im ostava bud ostat trcat v zapchach alebo sa tlacit v meskajucich vlakoch kvoli nepostacujucej kapacite Hl.st.


mnohe mesto ma akurat ten problem, ze tam temer nic nechodilo a nikto nevedel kedy pojde spoj na nove mesto. ale si teraz zisti ako ludia vyuzivaju nove mesto z tratr 131 .. aby si nebol prekvapeny ;)

a hlavna stanica ma dostatocnu kapacitu, ale co ma zle je zabezpecovanie zariadenie .. opakujem, viedenska PRIEBEZNA hlavna stanica bude mat menej nastupnych hran ako ma terajsia nasa hlavna stanica a planuju tam zvladat 1000 vlakov denne .. cize ono je problem vo vyprave vlakov :)

vid hluposti v linkovani, vlaky z malaciek/kutov stoji na hlavnej, blokuje kolej pol hodinu a potom sa vracia spat ...
a nie aby isiel dalej na trnavu, galantu..
uz som tu dal priklad z viedne, kde je par liniek napriec viednou a VOR ..
cize nech si ZSSK sadne a zmeni myslenie na 21 storocie a da linkovanie...

Andrej napísal:V BA nie je problem ani tak Predstanicne namestie resp. stanicna hala, ako kapacita nastupist a umiestnenie stanice. Magoriat nezvladol predovsetkym zmenu UP kvoli Filialke, ked ju uplne zbytocne predrazil nezmyselnym trvanim na zlych rieseniach.


stanica nema ani problem s umiestnenim ani s kapacitou.
a nie magoriat, ale dopravoprojekt zufalo nezvladol tento superpredrazeny projekt..

Andrej napísal:Nizka je kapacita vsetkych nastupist - na Hl.stanici ich nerozsiris, na Filialke by boli dalsie + podstatne lepsia obsluha uzemia. Opakujem, som aj za reko starej trate do Filialky.


ad kapacita, vid vyssie .. a to nehovorim keby sa nepredali odstavne kolaje IPR pre projekt "predstanicne namestie", tak na tie kolaje mohli chodit vratne supravy zo zahoria a z viedne ..

Andrej napísal:To, ake hlupe rozhodnutie sa spravilo zastavenim Filialky zistime zrejme az casom...


ja si myslim presny opak .. zistime, ze to bolo jedno z najlepsich rozhodnoti, aj napriek tomu, ze len za projektcne prace co zbabral dopravoprojekt by sme mali zrekonstruovane temer vsetky elektrickove trate v bratislave ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 578
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: ŽSR Projekt Bratislava Filialka

Odoslaťod doktorandfei » 31. Okt 2012 08:45

Nuž situácia v Ba doadla najhoršie ako mohla.
1) Vedenie trate Tram Train v Petržalke, podľa projektu ktorý som videl po cele dĺžke povrchové kolízne riešenia s existujúcimi cestami. Jedine polozapustená stanica Janíkov Dvor - v súvislosti s jej budovaním budú demolované tunely, ktoré sa vybudovali počas stavby metra.
Namiesto takéhoto estakádneho elegantného riešenia, ktoré by spôsobilo navýšenie nákladov okolo 10 percent, bez akejkolvek diskusie bol prijatý povrchový variant.
Mesto by takýmto niečim:

http://files.zeed.sk/200000015-0673e06c ... ,%20NL.jpg
http://files.zeed.sk/200000068-ef78ff07 ... NL%202.jpg
získalo veľmi zaujímavý mesto tvorný prvok.

Ostatne celá trať od Predmestia až po Petržalku mohla byť na takejto estakáde, v úseku od Trnnavského mýta to mohlo viesť ponad Karadžičovou ulicou, fakt nerozumiem, prečo sa to neurobilo takto.
doktorandfei
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 281
Obrázky: 1
Založený: 10. Máj 2012 09:10

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Železničná infraštruktúra

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 18 hostí.