Qwert napísal:Problém VRT medzi BA a Viedňou je v tom, že sú príliš blízko, teda žiadna VRT v zmysle trate aspoň na 250 či nebodaj 300+ km/h nemá zmysel, ja si myslím, že ideálne by bolo mať úsek Stadlau - Marchegg na 200 km/h a zvyšok či už v rámci Viedne alebo BA v takej rýchlosti, v akej to miestne pomery dovolia. Rakúšania na spomenutom úseku plánujú v rámci šetrenia len 160, aby tá trať nemusela byť kompletne mimoúrovňová, ale vzhľadom na to, že tá trať je priamka, tak po odstránení úrovňových priecestí a zlepšení zab-zar sa tam môže jazdiť koľko to dá.
Čiže základ tu bude.
hej v ramci setrenia sa objavili aj materialy na PZB t.j. na 160kmh ... ale v tom by som videl skor potencial, tlacit na nich aby dali do normny LZB t.j. nad 160kmh a ked to urobia a nebudu tam urovnove krizenia nie je problem to upgradovat cez zabezpecovacie zariadenie ako to uroibli na inych tratiach, ktore povysili na 230kmh, co na nase pomery bohate staci.
Qwert napísal:Ďalej je to už na nás, musíme zmodernizovať trať 130 minimálne na 200 km/h, podmienky na to máme priam ideálne, preložky by boli minimálne. 200 km/h samozrejme nie je žiadna VRT, ale ak chceme, aby na tej trati jazdila konvenčná doprava, tak vyššia rýchlosť neprichádza do úvahy. Prekročenie rýchlosti 200 km/h by vyžadovalo buď trať kompletne v novom telese alebo aspoň zvýšenie počtu koľají na 4. To druhé riešenie by bolo lacnejšie. (Pridanie aspoň 3. koľaje by sa tam pýtalo tak či tak, lebo už teraz to kapacitne nestíha.)
4 kolaje netreba, staci fakt sem tam 3tiu kolaj a ani to by nebol problem, skor rozumnejsie riesit stanice a spojky a nie tak diletantsky ako na 120cine ..
Qwert napísal:Treba brať do úvahy aj ekonomickú realitu, podľa mňa v tomto regióne jednoducho nie je dopyt po VRT, dokonca ani Rakúšania nestavajú smerom na Mníchov skutočnú VRT, tým duplom sa to potom neoplatí ani medzi Viedňou a Budapešťou, či už cez BA alebo mimo nej. Reálne je mať slušné trate na 200 km/h. Ak by sa nám navyše podarilo aspoň čiastočne vrátiť koridor Viedeň - Budapešť do jeho historickej trasy cez BA, tak by sme si mohli len gratulovať.
hej mozno som to nenapisal najstastnejsie, ale myslene to bolo tak ze ked bude trat parametricky na 200kmh, tak to bohate staci. plus aj s koridorom W - BA - budapest ..
lebo ked to ma ist cez bruck tak to bude vzdy velka zachadzka .. vsak aj v planoch je 35 minut pre severnu trasu, co by bolo super. navyse fico si sam odrezal filialky ked nedovolil rakusanom sprivatizovat bratislavske letisko. nemaju dovod nastojit na dlhsej trase ..
Andrej napísal:Len pre informaciu, Rakusania pred par tyzdnami otvorili 13,5 km dlhy Wienerwald tunnel pri Viedni (dalsich 12 km je hlbenych) pre 250 km/h, ktory je sucastou spominaneho projektu TEN-T 17 a ktoreho sucastou mala byt aj Filialka.
oni otvorili 9.12. aj lainzer tunel priamo vo viedni, ma 12,8 km len si treba pozriet aj kolko na to dostanu rakusaci z EU .. a kolko do toho davaju oni ..
Andrej napísal:aquila, prepojenie cez Marcheg urcite nebude vyrazne lacnejsie, pretoze sucastou toho projektu je aj tunelovy obchvat Hlavnej st. pre nakladnu dopravu. Uzitok pre osobnu dopravu ci nebodaj primestsku takmer nulovy.
tunel pre nakladnu dopravu bohuzial sucastou projektu nie je, kazdopadne by mal aj primestsku dopravu obrovsky pozitivny dopad a to uvolenie kapacity na temer celej trase od lamaca po vychodne, a to nie je zanedbatelny prinos k priepustnosti trate.
kazdopadne by mal tunel pre nakladnu dopravu radovo vacsi a priaznivejsi dopad ako dobabrana filialka.