Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

sekcia venovaná železniciam

Moderátor: Moderátori

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod EmBe » 14. Nov 2015 17:21

http://vlaky.net/zeleznice/spravy/5870- ... -Drazovce/

FB: KNIHAJAZD.INFO
ŽSR vyhlásili súťaž na firmu, ktorá odstráni časť trate medzi Lužiankami a Drážovcami pre potreby uvoľnenia pozemku na výstavbu automobilky. Trať v dĺžke cca 1,5 km má byť odstránená najneskôr do 13. 1. 2016 a bude to financované z prostriedkov štátneho rozpočtu. Demontovaný má byť úsek žkm 30,400 – 31,980.
Obrázok používateľa
EmBe
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 2264
Založený: 24. Jan 2010 20:33
Bydlisko: ZA/ZV/ZM

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod Bager3 » 15. Nov 2015 22:33

Smutne
Bager3
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 322
Obrázky: 2
Založený: 16. Nov 2005 12:12

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod EmBe » 21. Nov 2015 21:09

Kopírujem jeden z príspevkov na vlaky.net, kde v jednom príspevku boli zhrnuté najzaujímavejšie postrehy celej diskusie o zrušení úseku Lužianky-Dražovce:

Prebehol som si celú debatu a dal som dokopy pár postrehov a otázok od rôznych diskutujúcich:

Výber zaujímavých postrehov z diskusií:

-Dražovce dostanú cestný obchvat a fabriku napoja na R1, ale ŽSR ani MinDop nevedia žiadať preložku ako vynútenú investíciu
-výstavbou preložky Jelšovce-Podhorany by nemuseli chodiť vlaky úvraťou ako to bolo v Lužiankách
-nevyužívaním úseku Dražovce-ZM bude tento úsek odsúdený na zrušenie pre prípadný zlý technický stav resp. veľké náklady na údržbu (prípadné zrušenie hneď pri najbližšom zosuve)
-nie je to koncová regionálka, ktorá by nemala perspektívu, ale trať s možným spojením BA-ZV
-využiteľná ako preložka pri výlukách a mimoriadnych situáciach na tratiach 150 a 130 (ktoré sa budú musieť raz rekonštruovať pri súčasnom stave)
-zaujímavá je rýchlosť, akou sa všetky udalosti rušenia trate dejú, vláda tvrdí, že investícia ešte nie je istá, ale už sa sťahuje ornica na mieste, nebol medializovaný podpis zmluvy
-" ten (ti) koho su tie pozemky (a moze ich slusne predat ) ma zaujem zlikvidovat tu trat a zjavne ma "nadstandartne" vztahy s vladnucou "sebrankou" ,kedze ta trat sa ide demontovat z penazi ZSR.""vzhladom na výšku investicie by mu v ústrety vyšla každá vláda"
-znesenie trate platené zo štátneho rozpočtu
-na seminári v tomto roku Ing. Kubáček z MinDop tvrdil, že sa nesmie stať prípad zrušenia trate do Stupavy a všetky trate budú existovať, kým sa nerozpadnú a hneď v prvom prípade, ktorý sa vyskytol, MinDop nemalo žiadne pripomienky
-trať vraj dôležitá z hľadiska obrany štátu
-prečo sa haly neprispôsobili existencii trate?
-bude zamestnanecká preprava Dražovce-ZM? (v zámere na enviroportale sa s tým rátalo)
-vytvorením stoviek nových pracovných miest môže vzrásť na tejto trati dopyt po osobnej železničnej doprave
-bude možná po vlečke do závodu zamestnanecká preprava? prípadné vlaky Radošina-Jaguár a obnovenie prepravy na tejto trati?
-"Momentalne bola uzavreta 2.etapa studie modernizacie juzneho tahu, kde sa s nou do istej miery pocitalo. O to vacsia sranda, lebo ju zadalo samotne ministerstvo."
-v ČR sa modernizujú aj regionálne trate-aj nevyužívané na osobnú dopravu od vojny (hranica s Nemeckom)
-možnosť zapojiť do budúceho IDS NSK
Obrázok používateľa
EmBe
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 2264
Založený: 24. Jan 2010 20:33
Bydlisko: ZA/ZV/ZM

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod EmBe » 27. Nov 2015 18:24

Téma železnice vs. diaľnice/IAD je dlhodobo diskutovaná. Zaznel tu ale názor, že časom sa aj tak príde na to, že výhodnejšie je investovať do železničnej infra.
Aký je váš názor na to?
Obrázok používateľa
EmBe
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 2264
Založený: 24. Jan 2010 20:33
Bydlisko: ZA/ZV/ZM

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod Bager3 » 29. Nov 2015 19:22

Ja si myslim ze treba investovat aj do zeleznicnej infrastruktury a to sa u nas zanedbava respektive sa vyhraden investuje len do dialnic
Bager3
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 322
Obrázky: 2
Založený: 16. Nov 2005 12:12

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod Kanky » 29. Nov 2015 20:13

staci sa pozriet do zapadnych krajin, kde to davno pochopili, ze do vlakov sa oplati investovat, SK trochu meska
Cestou, necestou...
Obrázok používateľa
Kanky
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 739
Založený: 30. Nov 2011 12:29
Bydlisko: Vychodňar w Krakowie

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod EmBe » 20. Dec 2015 15:16

Mašinéria skazy sa zahryzla do trate Lužianky-Dražovce:
http://www.vlaky.net/upload/online/disk ... 0130-1.jpg
Obrázok používateľa
EmBe
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 2264
Založený: 24. Jan 2010 20:33
Bydlisko: ZA/ZV/ZM

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod aquila » 20. Dec 2015 20:44

to je iny archeologicky prieskum...
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 578
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod EmBe » 15. Jan 2016 23:45

Obrázok používateľa
EmBe
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 2264
Založený: 24. Jan 2010 20:33
Bydlisko: ZA/ZV/ZM

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod magnus » 20. Jan 2016 09:30

Smutné, ako sa u nás hospodári.
magnus
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 271
Založený: 11. Apr 2005 07:12
Bydlisko: Jasenica / Žilina

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod Peterman » 20. Jan 2016 13:42

V tejto súvislosti sa chcem opýtať či niekto nevie či trať nahradia a urobia nové pripojenie na Čakajovce (Zbehy), ved sa jedná o krátky úsek, ktorý nemôže byť problem nahradiť-preložiť.
Ved v súvislosti s výstavbou Veľkého priemyselného parku má ta trať opodstatnenie, okrem iného môôže slúžiť na dopravu zamestnancov z oblasti medzi Nitrou a Zlatými Moravcami.

Ak ostane trať bez náhrady casom sa celá až po Moravce určite zruší....
Už sa tolko tratí zrušilo a zbytočne.
Sme krajina z relatívne redšou hustotou železníčných tratí ako naši všetci susedia (je to čiastocne dané reliefom krajiny), aj napriek tomu ešte aj tie si budeme likvidovať, namiesto toho aby sme ich vylepšovali (niektoré trasovania, uzly,....), tak likvidujeme bezhlavo bez pohladu ako bude zajtra
Naozaj všetko robíme tak strašne nekoncepčne - len teraz, bez ohladu na budúcnosť?????
Peterman
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 503
Obrázky: 17
Založený: 02. Okt 2013 20:38

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod EmBe » 20. Jan 2016 16:46

Nenahradia. Aspoň o tom nebola nikde zmienka. Iba v našich hlavách a želaniach.
Obsiahla debata o tomto bola aj na vlaky.net. Rôzne náčrty preložky a aj o tom, že či sa oplatí Jaguáru viac bus alebo vlak.
Obrázok používateľa
EmBe
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 2264
Založený: 24. Jan 2010 20:33
Bydlisko: ZA/ZV/ZM

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod jarino » 26. Jan 2016 22:50

Zaujímavý link zo stránky vlaky.net: http://camit.sk/download.tom?ID=237&has ... 8BhCT5l555
Poprad - Lučivná a Palúdza - Liptovský Hrádok majú byť financované z CEF-u. Neviem, prečo tam rátajú s 500 miliónov euro, to je zrejme optimistické, keď druhý menovaný má odhadovanú sumu skoro 600 miliónov euro a o prvom ani neviem. Ďalšie zaujímavé projekty sú tam hranica ČR/SR - Čadca a modernizácia Púchov - Lúky pod Makytou - hranica s ČR, ktorá predpokladám vzhľadom na cenu 36 miliónov na 20 kilometrov bude asi taká ako modernizácia Vrútky - Varín.
Uzol Žilina za cca 350 miliónov euro o dĺžke 16 km.
Potom je tam ešte modernizácia trate Bratislava - Kúty - hranica ČR/SR a aj zavedenie ERTMS.
Pri veľkých projektoch neviem prečo pri v súčasnosti tendrovanom úseku je uvedený rok 2018...
Celkovo tie roky sú posunuté k roku 2020.
Košice - Kysak v roku 2021, 16 km za 350 miliónov euro
Poprad - Spišská Nová Ves v roku 2022, 26 km za cca 320 miliónov euro
Uzol Bratislava v roku 2021, cena 900 miliónov euro
Krásno nad Kysucou - Čadca v roku 2022, 11 km za 300 miliónov euro. Tu vôbec vedia, ako to má byť trasované?
Modernizácia uzla Čierna nad Tisou v roku 2019 za 120 miliónov euro.
Zriaďovacia stanica Teplička, 16 km za 318 miliónov euro.
Som zvedavý, na čo všetko nevyjdú peniaze...
Aký je rozdiel medzi uzlom žilina a zriaďovacou stanicou Teplička a načo tam dokopy treba cca 600 miliónov euro?
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod stanley » 27. Jan 2016 06:18

dobre a co ostavajuce useky Vrutky-Kralovany-Ruzomberok-Liptovsky Mikulas, tunel usek Vychodna-Strba-Lucivna, Spisska Nova Ves- Krompachy a Krompachy-Margecany -Kysak na ne sa zabudlo, ci sa vobec neplanuju? :oops: :shock: ved tie su este vari v ubohejsom zaostalejsom stave :? snad tieto useky fakt nezrusili,to by ma vazne nastvali..!! modernizacia je tam potrebna ako sol, financie z EU fondov su vramci OP doprava tak na co sa caka, zeby zas vsetko stopli volby? :?:
stanley
diskutujúci
 
Príspevky: 171
Založený: 26. Máj 2015 01:48

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod magnus » 27. Jan 2016 07:15

To s tou Tepličkou prekvapilo aj mňa, asi ide o preklep, alebo možno kompetentným na ŽSR došlo, že minimalizmus (ergo bezhlavé škrtanie koľají) sa nie vždy opláca - najmä nie v prípade takej zriaďovačky ako bola Žilina. Skôr však to prvé.
Žiaľ, u nás sa najviac peňazí z balíkov EÚ alokuje na cestnú infraštruktúru a nie na železničnú (a už vôbec nie na ďalšie druhy dopravy), to je prvá vec, druhá vec je, že mimo zdrojov z fondov EÚ nie je tento štát ochotný zainvestovať zo svojho vrecka temer nič, najmä nie väčšiu stavbu.
Sumy 500 a 600 miliónov za dva liptovsko-spišské úseky (Lučivná - Poprad a Palúdza - L.Hrádok) mi prídu ako dosť nadhodnotené, som zvedavý na súťaž. Hlavne Lučivná je triviálny úsek s jedinou preložkou. Mne najviac chýba nejaký ambicióznejší prístup na úseku Krásno - Čadca, kde sa ponechá trasa v pôvodnej osi, čiže rýchlosť cca 60 - 80 km/h, pritom je to jeden z najdôležitejších úsekov v smere na Česko. Jediným naozaj rýchlikovým koridorom na ten smer potom ostane len Bratislava - Kúty, pretože úsek Púchov - Lideč a Krásno - Čadca sú v komplikovaných horských pomeroch, kde pre zvýšenie traťovej rýchlosti sa už treba miestami pustiť mimojestvujúci koridor - tj. tunel, most atď. A pritom by trebárs tunel Kýčera medzi Krásnom a Čadcou naozaj výrazne pomohol nielen železnici (pendolína KSC - PRG by mohli naozaj frčať a nie sa len šuchtať) ale aj miestnym obyvateľom a tiež z hľadiska dlhodobej stability územia.
Úsek ZA - LM (Palúdza) je momentálne tabu, tam nikto o ničom nerozpráva, všetci sa toho boja, lebo je jasné, že úseky Strečno - Vrútky a Turany - Ružomberok ak by sme chceli traťovku aspoň 120 -160 km/h sa nedá moc veľa riešiť bez preložiek a nových objektov (tunely, mosty). Medzitým sa do údolia Váhu napchala diaľnica (exemplárny príklad z iného úseku je Dolný Hričov - Žilina, kde to už kvôli diaľnici nevydá na viac ako 120 km/h na dosť dlhom úseku, a trebárs tiež už budovaná diaľničná križovatka Hubová, čo je z hľadiska trasovania železnice dosť kritické miesto) bez koordinácie s dlhodobými zámermi železnice (oni asi ani žiadne dlhodobe ciele nemajú), takže sa to ešte viac skomplikuje. Zatiaľ sa nevie, čo s oravskou štrekou a Kraľovanmi, či železničná Korbeľka bude/nebude...
Podobne úsek Liptovský Hrádok - Lučivná sa zdá byť zakliaty, samozrejme kvôli finančným nárokom, takže tam sa asi bude hodne škrtať a modernizácia bude skôr len reko ak vôbec. Aj keď tam si myslím, že sa ešte dá všelijako hrať s trasou, ale podľa mňa už budú do toho viac zasahovať ochranári a záujmy obcí (čož ja považujem za pozitívne, napríklad cyklotrasa po prípadnom opustenom telese železnice v údolí Bieleho Váhu, to by bol podľa mňa silný turistický impulz, hlavne ak by sa podarilo napojenie až na popradskú cyklomagistrálu) a možno aj sama železnica pochopí, že stavať trať na zelenej lúke je lacnejšie a rýchlejšie ako snažiť sa zotrvať za každú cenu v pôvodnom koridore. ALE - hlavne treba dať jasný koncept na 30 rokov dopredu a toho sa po častiach držať a nie s každou vládou meniť zámery. A hlavne treba vykopať z ministerstva a ŽSR všetky staré štruktúry, čo snívajú o železnici z čias cisára pána... Toto sme si predsa zažili v prípade diaľnic, snáď to netreba opakovať aj v prípade železnice. Ale to asi očakáveme veľa...
magnus
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 271
Založený: 11. Apr 2005 07:12
Bydlisko: Jasenica / Žilina

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod Peterman » 27. Jan 2016 08:30

Tíeto aktivity na severe SK sledujem a som zvedavý čo z toho sa naozaj zrealizuje.
Len zas sa zabúda aj na iné trate BA - ZV - KE, ktoré by sa mali modernizovať a hlavne aj smerové vedenie trasy upraviť na mnohých miestach, tak aby sa využívali adekvátne ( dnes tam totiž ľudia viac využívajú autobusy). Ono je fakt táto trasa dost pokrútená a hlavne od údolia Hrona - Kozaroviec smerom na BA je to take cik-cak vedenie a teda aj časovo náročnejšie.
A to nehovorím o iných tratiach, ktoré sa nenapadne rušia, aj kvôli priemyselnému parku pri Nitre a pritom môže v budúcnosti ( pri realizácii krátkej spojky ) ako doprava zamestnancov do práce.
Kým mi železničné trate rušíme, okolite štáty preferujú tuto ekologickú dopravu. A to majú oveľa hustejšiu sieť železníc.
My aj vzhľadom na konfiguráciu terénu by sme sieť mali využívať co najviac a ked treba upraviť trate aby vyhovovali dopravným prúdom a nerušiť uz aj tak biednu sieť trati. Ale mozno to aj súvisí s vyludnovanim dolín kde nie je práca.
Peterman
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 503
Obrázky: 17
Založený: 02. Okt 2013 20:38

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod aquila » 27. Jan 2016 10:22

magnus napísal:Mne najviac chýba nejaký ambicióznejší prístup na úseku Krásno - Čadca, kde sa ponechá trasa v pôvodnej osi, čiže rýchlosť cca 60 - 80 km/h, pritom je to jeden z najdôležitejších úsekov v smere na Česko. Jediným naozaj rýchlikovým koridorom na ten smer potom ostane len Bratislava - Kúty, pretože úsek Púchov - Lideč a Krásno - Čadca sú v komplikovaných horských pomeroch, kde pre zvýšenie traťovej rýchlosti sa už treba miestami pustiť mimojestvujúci koridor - tj. tunel, most atď. A pritom by trebárs tunel Kýčera medzi Krásnom a Čadcou naozaj výrazne pomohol nielen železnici (pendolína KSC - PRG by mohli naozaj frčať a nie sa len šuchtať) ale aj miestnym obyvateľom a tiež z hľadiska dlhodobej stability územia.


ale tak to sa treba podakovat oscadnici, ktora ma asi fakt nejakych povedzme divnych ludi, ci uz zablokovanim dialnice na polsko, ale budiz, ale teraz ze chcu okrem prelozky zachovat aj staru trat pre zastavku, ktora je sialene daleko a je absolutne nevyuzivana a radsej mali chciet cyklocestu ..

cize je logicke ze pre ZSR aj pre EU je nepriechodne nechat aj staru trat aj novu prelozku cez tunel .. a tam treba proste radsej vynechat oscadnicu..

magnus napísal: ALE - hlavne treba dať jasný koncept na 30 rokov dopredu a toho sa po častiach držať a nie s každou vládou meniť zámery. A hlavne treba vykopať z ministerstva a ŽSR všetky staré štruktúry, čo snívajú o železnici z čias cisára pána... Toto sme si predsa zažili v prípade diaľnic, snáď to netreba opakovať aj v prípade železnice. Ale to asi očakáveme veľa...


bohuzial .. toto je najvacsi problem planovania... na ZSR je vsetko ako na cisara pana ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 578
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod random » 27. Jan 2016 11:29

keby len tam .. cely statny sektor je jak za cisara pana ... hlavne ze sa sype
Obrázok používateľa
random
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 75
Založený: 04. Feb 2005 09:34

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod jarino » 27. Jan 2016 15:19

Veru, jak za cisára pána. S tým úsekom medzi Čadcou a Krásnom nad Kysucou vymýšľajú a pritom nie je čo. Zaujímavé, že na operačné fondy 2014 - 2020 navrhujú úseky s výstavbou okolo 2020.

Krompachy - Kysak, to bude moc náročné, to sa načakáme. Možno potom prídu v ŽSR s myšlienkou optimalizácie... Momentálne sa plánujú realizovať tie ľahšie úseky, viď: Lučivná - Poprad, Palúdza - Liptovský Hrádok, Košice - Kysak a pod.

Miest, kde by bolo nutné investovať na železnici je veľa. Nitru napojiť, reko vedľajších tratí alebo modernizácia napr. Prešov - Drienovská Nová Ves, realizácia aj iných koridorov.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod bodrik » 27. Jan 2016 21:14

Horšie jak za Cisára pána. Cisár pán by také rozkrádačky nedopustil. Neschopákov by vyhodil a zmrdi by odvisli na šibenici.
Obrázok používateľa
bodrik
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 708
Obrázky: 1
Založený: 12. Aug 2005 00:30

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod eric987 » 27. Jan 2016 21:28

za cisar pana = pouziva sa koncepcia s cias, ked sa nasmu uzemiu vladlo z Hofburgu ;) Z pohladu zeleznic fakt vdaka ze nam tu niekedy vladli, lebo bez nich by tu nebola asi totalne ziadna a cele spravovanie zeleznic by sa riadilo divadelnou hrou Kocurkovo :) Inak s usekom Krasno nad Kysucou-CA si dufan robite prdel, modernizovat v 21. storoci trat na 60-80 km/hod ??? A to este koridorovu ??? Preboha ved to ani len lokalky sa na tolko nemodernizuju. Ak toto niekto schvali tak by mal byt automaticky prevzany do ustavnej starostlivosti psychiatrickeho oddelenia.
eric987
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 94
Založený: 16. Júl 2014 08:16

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod jarino » 27. Jan 2016 23:06

My si prdel nerobíme, ale na ministerstve a ŽSR zrejme áno: http://kysuce.sme.sk/c/7677693/zeleznic ... docka.html
Lebo tunel vychádza až na necelých 300 miliónov euro/to by som tiež z nejakého článku vytiahol/. Preto budú optimalizovať súčasnú trať. To že ten tunel by toho poriešil zjavne viac ako nejaká optimalizácia je detail. O zastávke v Oščadnici škoda klávesnicu drať.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod rybana1 » 19. Feb 2016 14:08

Cesta vlakom do Žiliny sa skráti o 30 minút, štát modernizuje koľaje
http://ekonomika.sme.sk/c/20099031/cesta-vlakom-do-ziliny-sa-skrati-o-30-minut-stat-modernizuje-kolaje.html
rybana1
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 315
Obrázky: 18
Založený: 23. Apr 2014 09:00
Bydlisko: TT

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod jarino » 19. Feb 2016 18:34

"Zachované budú prakticky všetky významnejšie stanice v pôvodných miestach, jedinou stanicou so zmenou miesta bude Liptovský Mikuláš."
Tak to zrejme stanica Štrba nebude presunutá a teda to bude zrejme nejaká oklieštená verzia v okolí Štrby.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod bodrik » 20. Feb 2016 10:06

Tento odsek ma zaskočil:

"Na modernizáciu V. koridoru od Žiliny po Košice si Európska komisia vyžiadala novú štúdiu realizovateľnosti. Dôvodom bolo, že pôvodný návrh modernizácie tejto trate bol urobený maximalisticky, rátal s výstavbou viacerých neadekvátne dlhých tunelov, ktorými sa navyše nedosiahla dostatočná časová úspora. Brusel preto požadoval zhodnotenie alternatívnych riešení."

Je to naozaj tak, alebo si len naši papaláši hľadajú výhovorku?
Viete to niekto potvrdiť, príp. overiť?
Obrázok používateľa
bodrik
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 708
Obrázky: 1
Založený: 12. Aug 2005 00:30

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Železničná infraštruktúra

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 16 hostí.