Moderátor: Moderátori
Prebehol som si celú debatu a dal som dokopy pár postrehov a otázok od rôznych diskutujúcich:
Výber zaujímavých postrehov z diskusií:
-Dražovce dostanú cestný obchvat a fabriku napoja na R1, ale ŽSR ani MinDop nevedia žiadať preložku ako vynútenú investíciu
-výstavbou preložky Jelšovce-Podhorany by nemuseli chodiť vlaky úvraťou ako to bolo v Lužiankách
-nevyužívaním úseku Dražovce-ZM bude tento úsek odsúdený na zrušenie pre prípadný zlý technický stav resp. veľké náklady na údržbu (prípadné zrušenie hneď pri najbližšom zosuve)
-nie je to koncová regionálka, ktorá by nemala perspektívu, ale trať s možným spojením BA-ZV
-využiteľná ako preložka pri výlukách a mimoriadnych situáciach na tratiach 150 a 130 (ktoré sa budú musieť raz rekonštruovať pri súčasnom stave)
-zaujímavá je rýchlosť, akou sa všetky udalosti rušenia trate dejú, vláda tvrdí, že investícia ešte nie je istá, ale už sa sťahuje ornica na mieste, nebol medializovaný podpis zmluvy
-" ten (ti) koho su tie pozemky (a moze ich slusne predat ) ma zaujem zlikvidovat tu trat a zjavne ma "nadstandartne" vztahy s vladnucou "sebrankou" ,kedze ta trat sa ide demontovat z penazi ZSR.""vzhladom na výšku investicie by mu v ústrety vyšla každá vláda"
-znesenie trate platené zo štátneho rozpočtu
-na seminári v tomto roku Ing. Kubáček z MinDop tvrdil, že sa nesmie stať prípad zrušenia trate do Stupavy a všetky trate budú existovať, kým sa nerozpadnú a hneď v prvom prípade, ktorý sa vyskytol, MinDop nemalo žiadne pripomienky
-trať vraj dôležitá z hľadiska obrany štátu
-prečo sa haly neprispôsobili existencii trate?
-bude zamestnanecká preprava Dražovce-ZM? (v zámere na enviroportale sa s tým rátalo)
-vytvorením stoviek nových pracovných miest môže vzrásť na tejto trati dopyt po osobnej železničnej doprave
-bude možná po vlečke do závodu zamestnanecká preprava? prípadné vlaky Radošina-Jaguár a obnovenie prepravy na tejto trati?
-"Momentalne bola uzavreta 2.etapa studie modernizacie juzneho tahu, kde sa s nou do istej miery pocitalo. O to vacsia sranda, lebo ju zadalo samotne ministerstvo."
-v ČR sa modernizujú aj regionálne trate-aj nevyužívané na osobnú dopravu od vojny (hranica s Nemeckom)
-možnosť zapojiť do budúceho IDS NSK
magnus napísal:Mne najviac chýba nejaký ambicióznejší prístup na úseku Krásno - Čadca, kde sa ponechá trasa v pôvodnej osi, čiže rýchlosť cca 60 - 80 km/h, pritom je to jeden z najdôležitejších úsekov v smere na Česko. Jediným naozaj rýchlikovým koridorom na ten smer potom ostane len Bratislava - Kúty, pretože úsek Púchov - Lideč a Krásno - Čadca sú v komplikovaných horských pomeroch, kde pre zvýšenie traťovej rýchlosti sa už treba miestami pustiť mimojestvujúci koridor - tj. tunel, most atď. A pritom by trebárs tunel Kýčera medzi Krásnom a Čadcou naozaj výrazne pomohol nielen železnici (pendolína KSC - PRG by mohli naozaj frčať a nie sa len šuchtať) ale aj miestnym obyvateľom a tiež z hľadiska dlhodobej stability územia.
magnus napísal: ALE - hlavne treba dať jasný koncept na 30 rokov dopredu a toho sa po častiach držať a nie s každou vládou meniť zámery. A hlavne treba vykopať z ministerstva a ŽSR všetky staré štruktúry, čo snívajú o železnici z čias cisára pána... Toto sme si predsa zažili v prípade diaľnic, snáď to netreba opakovať aj v prípade železnice. Ale to asi očakáveme veľa...
Naspäť na Železničná infraštruktúra
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 16 hostí.