Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

sekcia venovaná železniciam

Moderátor: Moderátori

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod stanley » 20. Feb 2016 18:30

toto je jedna neverending story, lol takto nikdy nic nespravime a Zilina Kosice nebude spravena ani na svateho dindy.. hanba,zaostalost, ostuda! uz si tu pomaly pripadam jak v rumunsku ci na ukrajine, furt sa vsetko neda, na nic niesu prachy, pritom eurofondy uz davno su.. len ta neschopna pakaz nedokaze nic vybavit.. este aj predosle eurofondy na dialnice vybavoval figel, nie tito smeracki neschopaci.. kym dojdu do kosic ledva na 160(na mnohych usekoch nebude ani tolko mozno tak max 140) uz v inych krajinach na zapad od nas pojdu resp budu trate bezne robene aj na 250-300 km/h ,resp uz moznu rovno zacat s prestavbou BA-ZA koridoru na 250 km/h ,prisamveru este toto vidim realnejsie, kedze tam je rovina vacsinou
stanley
diskutujúci
 
Príspevky: 171
Založený: 26. Máj 2015 01:48

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod jarino » 20. Feb 2016 20:47

bodrik napísal:Je to naozaj tak, alebo si len naši papaláši hľadajú výhovorku?
Viete to niekto potvrdiť, príp. overiť?

http://www.dialnice.info/viewtopic.php? ... &start=575 Pozri diskusiu na tejto strane.

Stanley, a to je len Palúdza - Košice.
Bohvie kedy bude Varín - Palúdza. V prípade železníc sa tu nerozmýšľa 50 rokov dopredu, čo už tiež v tejto diskusii bolo neraz spomenuté. Na severnej trase 250 - 300 km/h nečakaj nikdy... Neraz tu bolo riešené, či aj 200 km/h má v úseku napr. okolo Štrby alebo Krompachy - Kysak vôbec zmysel. Bol tu dokument zo železníc, tam boli uvedené projekty, tak s tými rátaj, že pôjdu z týchto eurofondov a to nevyjde podľa mňa na všetky.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod stanley » 20. Feb 2016 22:27

jj najhorsie su na tom useky Varin-Paludza (t.j. usek ktory pretina stanice Vrutky, Kralovany a Ruzomberok) a potom ani slovo a zmienka o useku Spisska N.Ves-Krompachy-Kysak a potom otazny je aj usek L.Hradok-Lucivna ktory pretina velmi problemovu stanicu Strba ako sa to napokon bude robit,nakolko tam bude potrebne staviat tak ci onak tunely,ci sa prehodnoti aktualne navrhovana varianta alebo nie, v povodnom stave ako je teraz tento usek trate je absolutne nerealny, resp. nebude pri navrhovanych rychlostiach mozne prevadzkovat ,nakolko su tam obrovske a ostre zakruty(teda stanica Strba ci sa to bude niekomu pacit alebo nie bude musiet zmenit svoju terajsiu polohu) ,vlastne defacto je tu podobny problem ako pri dialnicnom useku D1 Turany-Hubova kde iny ako tunelovy variant(v tomto pripade tunel Korbelka, v tatranskom zeleznicnom useku zase tunel Strba) do uvahy neprichadza..(navyse v pripade dialnici tunelovemu variantu nahrava vyrazne aj fakt ze tam dochadza k masivnym zosuvom svahu,na miestach kadial mal viest povrchovy variant)
stanley
diskutujúci
 
Príspevky: 171
Založený: 26. Máj 2015 01:48

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod bodrik » 21. Feb 2016 19:18

Jarino, myslím nejaký link na oficiálny dokument v ktorom Európska komisia žiada SR o novú štúdiu realizovateľnosti a "zhodnotenie alternatívnych riešení" ..nejako sa mi to nepozdáva, žeby Európska komisia len tak sama od seba škrtala výdavky na železničné projekty..
Obrázok používateľa
bodrik
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 708
Obrázky: 1
Založený: 12. Aug 2005 00:30

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod jarino » 08. Mar 2016 22:59

Neviem o takom linku

ŽSR vypísali súťaž na výstavbu železničného terminálu pre Jaguár.
Výstavba má trvať 22 mesiacov a predpokladaná cena je 40 miliónov eur.
zdroj: http://spravy.pravda.sk/ekonomika/clano ... eleznicou/
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod Peterman » 09. Mar 2016 08:11

Toto poteší, ale v každom prípade by bolo vhodne prerušeniu, zrušenú trať pri Dražovciach (od Zlatých Moraviec) pripojiť ju aspoň na železničnú sieť niekde v priestore Čakajoviec. Ale uz sme sa k tomu vyjadrovali aj v inom vlákne.
Peterman
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 503
Obrázky: 17
Založený: 02. Okt 2013 20:38

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod jarino » 25. Mar 2016 15:23

Vraj z poľskej iniciatívy by mala byť obnovená prevádzka vlakov cez Lupkovský tunel.
To som zvedavý, či v máji tadiaľ prídu poľskí poslanci vlakom po tej trati...
http://www.zsr.sk/slovensky/media-room/ ... ge_id=4502
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod rybana1 » 20. Apr 2016 08:46

rybana1
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 315
Obrázky: 18
Založený: 23. Apr 2014 09:00
Bydlisko: TT

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod Andrej » 04. Máj 2016 14:27

Prvé vyhlásenie nového GR ŽSR:

„Svoje vymenovanie vnímam ako veľkú manažérsku výzvu. Medzi moje priority bude patriť okrem modernizácie hlavných dopravných koridorov aj obnova významných regionálnych tratí a dlhodobo neriešený problém bratislavskej Filiálky,“ povedal Šimoni.

viewtopic.php?f=35&t=21407
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod aquila » 04. Máj 2016 20:31

takze dalsich 50mln vyhodenych na studie? :(
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 578
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod mino » 05. Máj 2016 14:28

Ja proti Filialke nic nemam pokial bude riesena komplet s prepojenim popod Dunaj ako aj na trate bratislavskeho uzlu, vratane prepojenia Hlavna stanica - Filialka + letisko. Takto komplexne to po dobudovani mestkych zeleznicnych zastavok moze znacne odbremenit MHD ktora pri aktualnom vyvoji poctu aut v Bratislave a postoji kompetentnych bude coskoro kolabovat. Tato siet spolu s elektrickami by mala tvorit kostru mestskej dopravy.
Otazka je ake su realne moznosti taky megaprojekt financovat.
mino
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 619
Obrázky: 44
Založený: 02. Nov 2007 11:50
Bydlisko: LM/BA

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod devil » 07. Máj 2016 15:01

no ano, ta masa co denne dochadza do BA najviac potrebuje tunel pod dunajom...
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod mino » 07. Máj 2016 15:22

MHD prekvapivo pouzivaju aj samotni bratislavcania, a mohli by este viac keby trolejbusy a autobusy nestali v spickach v zapchach a na radialach elektricky nacakali na kazdej cervenej
mino
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 619
Obrázky: 44
Založený: 02. Nov 2007 11:50
Bydlisko: LM/BA

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod jarino » 31. Máj 2016 23:47

TIP v Lužiankách postaví Strabag. Cena cca 52 miliónov euro. V súťaži bolo 7 uchádzačov: http://ekonomika.sme.sk/c/20178663/stra ... ref=njctse
Teraz neviem, či si projekty nejako mýlim, no predpokladaná cena bola 40,3 milióna eur: http://www.nitralive.sk/vystavba/infras ... j-prepravy
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod eucitizen » 19. Jún 2016 19:04

Ako som cital idu zmodernizovat trat DNV- Kuty. Chcem sa vas opytat, ma zmysel pre niektore vlaky aby sa zastavovali v Kutoch a v Breclave? Podla mna EC vlaky by sa mohli zastavit len v staniciach Bratislava, Brno, Pardubice a Praha.
Obrázok používateľa
eucitizen
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 04. Feb 2005 00:43

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod BoroZA » 19. Jún 2016 19:58

Na českej strane by som nevyraďoval ani Kolín a Českú Třebovú, keďže sú to veľké prestupné stanice a podľa môjho odhadu sú využívané slušným počtom cestujúcich. Čo sa týka Kútov, tak tu logiku zastavovania nevidím, v malej dedinke predsa EC vlaky nemajú z princípu prečo zastavovať. A Břeclav je pre mňa otázna, túto stanicu a jej intenzity vôbec nepoznám, takže jej význam neviem posúdiť.
BoroZA
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 349
Obrázky: 0
Založený: 29. Máj 2016 12:52
Bydlisko: ZA

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod bodrik » 19. Jún 2016 21:21

Čo sa týka Kútov a Břeclavi, jedna z tých zastávok musí byť určite zachovaná, pretože sa v nej musí vykonávať zmena personálu (kontrolóri lístkov, polícia a pod..) zo slovenského na český a naopak. Brno je už dosť ďaleko od hraníc, preto je výmena efektívna napr. v Břeclavi, ktorú by som určite nevynechával v zastavovaní EC vlakov. Kúty sú prestupný uzol regionálneho, až mierne nadregionálneho charakteru (prestup zo smerov Trnava a Skalica) a ak by ostatné osobné vlaky ktoré tvoria od BA a od Trnavy prípoj na EC vlaky namiesto Kútov končili v Břeclavi, pokojne by zastavovanie v Kútoch mohlo byť vynechané. Břeclav je veľmi významná železničná križovatka. Historicky sa nachádza na tzv. Severnej rakúskej železnici a aj teraz tadiaľ jazdí mnoho vlakov medzi Rakúskom, Českom, Poľskom, Nemeckom, Bieloruskom, Ruskom, Litvou a pod.. Prakticky každý medzinárodný vlak, idúci z Viedne na sever, stojí v Břeclavi. V Česku sú len 3 významné miesta, kde sa stretávajú 3 medzinárodné tranzitné koridory. Sú to Praha, Břeclav a Česká Třebová.
Takže Břeclav určite ponechať, nechať Brno, Českú Třebovú (kvôli prestupom z iných koridorov), Pardubice (kvôli počtu obyvateľov v silne urbanizovanom priestore Hradec Králové - Pardubice) a Prahu. Všetko ostatné vynechať.
Obrázok používateľa
bodrik
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 708
Obrázky: 1
Založený: 12. Aug 2005 00:30

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod aquila » 20. Jún 2016 12:11

podla mna by to islo, ked s tym neni problem v ramci WE, preco by to mal byt problem u nas ? vsak tusim aj v cechach cesi jazdia az do drazdnan. tam by som problem nevidel a uprimne to vychadza skor na zastavku v breclavi, kedze kuty az taky vely uzol nie su. skor by to chcelo predlzit nejake vlaky TT - SE - kuty - breclav, co by zlepsilo napojenie aj zahoria/trnavy na vlaky smer cechy.
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 578
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod mino » 20. Jún 2016 14:48

ECcka v spickach vyuzivaju denne dochadzajuci do/z BA na Zahorie, keby sa toto poriesilo lokalnymi spojmi, tak jednoznacne zastavka v Breclavi, to je uzol ako na Vieden od Prahy, tak opacne zas Praha/Ostrava
mino
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 619
Obrázky: 44
Založený: 02. Nov 2007 11:50
Bydlisko: LM/BA

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod jarino » 21. Jún 2016 23:50

Ešte som zabudol na toto: "V súčasnosti sa tiež pripravuje investičná akcia Púchov – Lúky pod Makytou – Horní Lideč - komplexná rekonštrukcia trakčného vedenia, ktorej predmetom je aj úprava geometrickej polohy koľaje voči trakčnému vedeniu, výmena zabezpečovacieho zariadenia a zmena trakčnej sústavy z jednosmernej na striedavú."

Nevedel som, kde to dať, ale zaujal ma tento projekt:
https://ec.europa.eu/eipp/desktop/sk/pr ... ct-54.html
http://railbaltica.org/en/contacts
Trať z Tallinu do Varšavy cez Rigu a Kaunas navrhovaná pre rýchlosť 240 km/h s normálnym rozchodom.
V zozname navrhovaných projektov pre financovanie z CEFu je tento projekt spomínaný a je navrhnutých pre neho skoro 238 miliónov eur, aj keď odhadované náklady sú trochu na inej úrovni.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod aquila » 22. Jún 2016 09:10

by ma zaujimalo, ze ked sa uz robi reko trankcneho vedenia, ci aj zmenia napatie z 3kV na striedave ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 578
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod eric987 » 22. Jún 2016 10:49

precitaj poriadne jarinovu prvu vetu, hlavnej jej poslednu cast ;)
eric987
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 94
Založený: 16. Júl 2014 08:16

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod aquila » 22. Jún 2016 15:09

heh, mas pravdu :P tak potom super :)
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 578
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod jarino » 12. Júl 2016 15:46

"V rámci európskych fondov (OPII, CEF) plánujeme modernizovať do roku 2020 ešte nasledovné rozhodujúce úseky modernizácie tratí, príp. stavby:
úsek Púchov - Považská Teplá, doba výstavby je 40 mesiacov od odovzdania stanoviska (OPII),
úsek Čadca – št.hr. ČR/SR predpokladané termíny 2017 – 2020 (CEF),
Výh. Palúdza – Liptovský Hrádok (predpokladané termíny 2018 – 2021 (OPII),
Poprad – Lučivná – predpokladané termíny 2017 – 2020 (CEF),
Poprad – Spišská Nová Ves - predpokladané termíny 2017 – 2020 (CEF),
ŽST Žilina, modernizácia uzla 2017 – 2020 (CEF)."
Tak toto stanovisko neviem dokedy bude platné, povedal by som podľa diania, že už teraz je neaktuálne, no zrejme aktuálne budú uverejňovať až pokým nebude platný zoznam projektov navrhnutých Komisiou financovaných cez CEF. Úseky na Kysuciach a na Spiši neboli úspešné, minimálne tie roky už nie sú zrejme pravdivé. Chýba tam DNV - Kúty resp. Kúty - hranica SR/ČR. Aj keď z toho asi iba jeden úsek. Uvidíme, aké projekty sa predložia v ďalšej výzve.
Uzol ZA už v budúcom roku? To asi nie...
Palúdza - Liptovský Hrádok sa očividne zasa posúva. V OPII majú skoro 1,2 miliardy eur. Z toho zoznamu to vyzerá na ešte nejaké voľné financie v OPII.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod Xenon » 13. Júl 2016 08:44

Takže zatiaľ iba Púchov - Považská Teplá a DNV - Kúty resp. Kúty - hranica SR/ČR? Je to celé divné a pôsobí to dosť neorganizovaným dojmom keď projekty, čo sú na papieri sa nerealizujú a nakoniec sa realizuje niečo, čo oficiálne nie je ani v pláne. Ale jasne, papier znesie všetko...
Xenon
diskutujúci
 
Príspevky: 161
Založený: 03. Jan 2007 14:17

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Železničná infraštruktúra

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 11 hostí.