od bodrik » 19. Jún 2016 21:21
Čo sa týka Kútov a Břeclavi, jedna z tých zastávok musí byť určite zachovaná, pretože sa v nej musí vykonávať zmena personálu (kontrolóri lístkov, polícia a pod..) zo slovenského na český a naopak. Brno je už dosť ďaleko od hraníc, preto je výmena efektívna napr. v Břeclavi, ktorú by som určite nevynechával v zastavovaní EC vlakov. Kúty sú prestupný uzol regionálneho, až mierne nadregionálneho charakteru (prestup zo smerov Trnava a Skalica) a ak by ostatné osobné vlaky ktoré tvoria od BA a od Trnavy prípoj na EC vlaky namiesto Kútov končili v Břeclavi, pokojne by zastavovanie v Kútoch mohlo byť vynechané. Břeclav je veľmi významná železničná križovatka. Historicky sa nachádza na tzv. Severnej rakúskej železnici a aj teraz tadiaľ jazdí mnoho vlakov medzi Rakúskom, Českom, Poľskom, Nemeckom, Bieloruskom, Ruskom, Litvou a pod.. Prakticky každý medzinárodný vlak, idúci z Viedne na sever, stojí v Břeclavi. V Česku sú len 3 významné miesta, kde sa stretávajú 3 medzinárodné tranzitné koridory. Sú to Praha, Břeclav a Česká Třebová.
Takže Břeclav určite ponechať, nechať Brno, Českú Třebovú (kvôli prestupom z iných koridorov), Pardubice (kvôli počtu obyvateľov v silne urbanizovanom priestore Hradec Králové - Pardubice) a Prahu. Všetko ostatné vynechať.